نمی توانیم مردم را در فضای مجازی بی پناه رها کنیم

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حادثه‌ی عاشورا را قله‌ی جهاد، فداکاری و شهادت نامیدند و با اشاره به مصادف شدن هفته‌ی دولت با دهه‌ی اول محرم افزودند: مبنای هفته‌ی دولت نیز جهاد و شهادت است، چراکه رجائی و باهنر با مجاهدت مستمر، سخت‌کوشی و تلاش در هنگام هجوم و محاصره‌ی مشکلات، خودداری کامل از پیگیری منافع شخصی، و پرهیز از چهره‌سازی برای جذب نظر مردم، خود را شایسته‌ی پاداش بزرگ الهی یعنی شهادت ساختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، موضوع فضای مجازی را بسیار مهم خواندند و گفتند: ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی‌پناه رها کنیم. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه عوامل مسلط بین‌المللی در فضای مجازی بشدت فعال هستند، افزودند: تأکید مکرر بر شبکه‌ی ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت رؤسای سه قوه در آن، به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به ناکامی مکاتب مختلف بشری برای اداره‌ی جامعه، از آمریکا به‌عنوان یک الگوی واقعاً شکست‌خورده یاد کردند و گفتند: ارزشهای بشری مانند سلامت، عدالت و امنیت از همه جا بیشتر در آمریکا لگدمال می‌شود؛ فاصله‌ی طبقاتی در آنجا وحشتناک است؛ تعداد و نسبت گرسنگان و بی‌خانمان‌ها در آمریکا از کشورهای متعارف دنیا بیشتر است؛ طبق اعلام صریح رقبا در کارزارهای انتخاباتی، یکی از هر پنج کودک آمریکایی گرسنه است؛ ضمن اینکه ناامنی و آمار جنایت در آمریکا بسیار بالا است. ایشان افزودند: علاوه بر این مشکلات داخلی و مدیریتی، قتل، جنگ‌افروزی و ایجاد ناامنی جزو کارهای رایجِ امروز آمریکایی‌ها در سوریه، فلسطین و یمن و قبلاً در عراق، افغانستان و مناطقی مثل ویتنام و هیروشیما است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور افرادی در رأس آمریکا را که مایه‌ی تحقیر آن کشور هستند، نشانه‌ی دیگری از شکست الگوهای بشری و آرمان‌شهر رو به انحطاط غرب‌زده‌ها برشمردند و گفتند: الگوی مستقل اسلام برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی بر سه پایه‌ی «ایمان، علم و عدل» استوار است، البته ما در هر سه عرصه عقبیم اما در جمهوری اسلامی شعارها و جهت‌گیری‌ها بر این اساس بوده و الگوهای انسانی آن نیز شهدایی مانند بهشتی، مطهری، باهنر، رجائی و سلیمانی هستند. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خطاب به مسئولان تأکید کردند: عملکرد شما می‌تواند این الگوی برجسته را در چشم مردم جهان تبلیغ کند و علت دشمنی و ترس مستکبران از جمهوری اسلامی همین مسئله است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *