یک نکته از این معنا(۷)

سلسله گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خرسانی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلسله مباحث (یک نکته از این معنا) مطالبی را عنوان نموده اند که تقدیم می شود.

جلسه هفتم

   صخر بن حرب بن امیّه، مشهور به ابوسفیان، پدر معاویه و جد یزید که هرگز اسلام را نپذیرفت و تنها برای حفظ جان خود تظاهر به اسلام کرد، در یک دیدار محرمانه فامیلی از کفر خویش پرده برداری کرد و گفت:یا بنی امیّه تلقّفوها تلقّف الکره ( _شرح ابن ابی الحدید، ج ۹، ص۵۳_ ) ؛ خلافت و حکومت را همچون توپى به یکدیگر واگذارید و تحویل دهید تا مبادا در اختیار رقیب قرار گیرد. همه چیز بازیگری است؛ نبوت، قیامت، بهشت، جهنم، ثواب، عقاب، حساب و کتاب همه و همه بازی و برای کسب و حفظ قدرت و حکومت بر مردم است!

 معاویه پسر ابوسفیان در دیدارهای محرمانه خود با هند جگرخوار تصریح می کرد: هرکس مُرد نام و یادش به فراموشی سپرده شد، جز ابن ابی کبش (پیامبر صلی الله علیه و آله) که همواره روزی پنج نوبت نام او بر بالای مأذنه ها به بزرگی فریاد زده می شود؛لا واللات الاّ دفنا دفنا؛ دست از تلاش برندارم تا این نام را به زیر کشیده و دفن کنم! ( الموفقیّات، ص۵۷۶؛ مروج الذهب، ج۳، ص۴۵۴).

  یزید نوه ابوسفیان و پسر نحس معاویه افزون بر مخالفت عملی با احکام اسلام و کشتن فرزند پیامبر و اسیر کردن ناموس رسول خدا با تظاهر به بی دینی، وحی و نبوت و شریعت را انکار می‌کند و عربده مستانه سر می‌دهد: لعبت هاشم بالملک فلاخبر جاء ولا وحی نزل ( _امالی صدوق، ص۲۳۱؛ تاریخ طبری، ج ۸، ص۱۸۸؛ مقاتل الطالبیین، ص۷۲): بنی هاشم به نام وحی و دین با مردم بازی کردند! وحی و خدا و دین، همه بازی است!

یزید به کشتن امام حسین _علیه السلام_  به عنوان انتقام کشته های بدر افتخار می کرد و می‌گفت: یوم بیوم بدر؛ روز عاشورا عوض روز بدر .

 کوتاه سخن آنکه: جریان بنی امیه جریان انکار  اسلام، قرآن و نبوت و جنگ برای محو نام مقدس پیامبر اسلام است. این است فکر و اعتقاد و هدف یزید در جنگ با سید الشهداء علیه السلام . امّا فکر و اعتقاد و هدف امام حسین علیه السلام، دفاع، حمایت، حفظ و صیانت از کیان دین و قرآن و برافراشته نگهداشتن پرچم اسلام و زنده ماندن نام نامی و اسم گرامی جناب سید المرسلین و خاتم النبیین حضرت محمد بن عبدالله است. بنابراین داوری واقع بینانه که پیروز جنگ کربلا کیست با توجه به این که معیار ارزیابی در پیروزی و شکست، تحقق هدف است، روشن و آشکار است.

با پایان یافتن جنگ کربلا و بازگشت غمبار اهل بیت و بازماندگان داغدار حسینی به مدینه، وقتی از امام سجاد علیه السلام سؤال شد که نتیجه جنگ چه شد و چه کسی فاتح و ناجح و فایز و پیروز شد؟! امام علی بن الحسین علیهماالسلام فرمودند: آنگاه که وقت اذان شد و مؤذن بر بلندای مأذنه فریاد بر آورد:اشهد انّ محمّدا رسول الله؛ نتیجه جنگ  و پیروز میدان نبرد کربلا  معلوم می‌شود: “…ِ کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اَللّهِ …”

به همین دلیل است که قهرمان عاشورا اخت الحسین زینب کبری فرمود: ما رأینا الا جمیلا.

    دریغ است حق شناسی نشود و از تقابل یزیدیان زمان با حسینیان روزگار ما و دشمنی دائمی با ملت ایران در جنگ تحمیلی و نابرابر صدام یزید با حمایت ابوسفیانیان روزگار یادی نشود:

 کفر جهانی هدفش از آغاز و تحمیل جنگ ظالمانه، شکستن انقلاب اسلامی و سقوط نظام اسلامی ملت عاشورایی ایران بود و هدف رهبری و ملت نیز حفظ و تداوم انقلاب و پاسداری از دست آوردهای شهیدان بوده و هست. حال با گذشت ۴۱ سال از صبر و صلابت رهبر و ملت انقلابی و عاشورایی ایران در برابر همه یزیدیان معلوم می شود  پیروز این نبرد کیست و نتیجه خون فرزندان ملت چیست. اینجاست که امام امت به تأسی از عمه قهرمانش، بدین مضمون فرمود: ما در جنگ برای یک لحظه هم پشیمان نیستیم.

همچنین راهبرد رهبری حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر خوی استکباری آمریکا و هم جرمان آمریکا است؛ زیرا غلبه از آن حق است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *