در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خجسته عید قربان در سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی، ملت شریف ایران را به حضور پرنشاط و گسترده‌تر در مسابقه‌ی معنوی «کمک مؤمنانه به قشرهای آسیب‌دیده و یاری مجاهدان سلامت» فراخواندند و با تشریح اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت آمریکا در جنایت تحریم ملت ایران، تأکید کردند: دشمن به موازات جریان تحریم، جریان تحریف حقایق را هم دنبال می‌کند اما به فضل الهی و با هوشیاری، زیرکی و شناخت عمیق ملت ایران از آمریکا، به هیچ کدام از اهدافش نرسیده و نخواهد رسید و ایران عزیز با صبر و ثبات، تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و استفاده‌ی هرچه بیشتر از ظرفیتهای داخلی، به راه روشن خود ادامه خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب تحریمهای آمریکا را جنایتی بزرگ علیه ملت ایران برشمردند و افزودند: دشمن خبیث از این تحریمها که همه‌ی ملت را نشانه گرفته، اهداف مختلفی دارد. ایشان «خسته کردن و به ستوه آوردن ملت» را هدف کوتاه‌مدت تحریمها برشمردند و گفتند: دشمن می‌خواهد مردم را آشفته کند تا در خیابانها در مقابل حکومت بِایستند، به همین علت مدام از تابستان داغ سخن گفته و می‌گوید اما اکنون خودشان به تابستان داغ مبتلا شده‌اند.

«ایجاد محدودیت‌وجلوگیری از پیشرفت کشور بخصوص در بعد علمی» هدف میان‌مدت آمریکایی‌ها است که رهبر انقلاب با تبیین آن گفتند: دشمن در درازمدت هم دنبال به ورشکستگی کشاندن‌و فروپاشی اقتصادی ایران است، چراکه در آن صورت، ادامه‌ی حیات برای یک کشور، امکان‌پذیر نخواهد بود. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «قطع رابطه‌ی ‌جمهوری ‌اسلامی با مراکز و جریانهای مقاومت در منطقه» را هدف‌جنبی آمریکایی‌ها از تحریم ایران دانستند و در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان گفتند: به فضل الهی و با هوشیاری ملت، دشمن در تحقق همه‌ی این اهداف ناکام مانده و به قول ما ایرانی‌ها شتر در خواب بیند پنبه‌دانه!

رهبر معظم انقلاب افزودند: البته کشور دچار مشکلاتی است که بخشی از آن به تحریمها، بخشی به ضعفها و مدیریتها و بخشی هم به کرونا بازمی‌گردد اما همان‌گونه که شماری از اندیشمندان و فعالان غربی هم بصراحت اعتراف می‌کنند، دشمن با همه‌ی شدت عمل خود نتوانسته به اهداف خود در جنایت تحریم دست یابد.

رهبر‌معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به مسئله‌ی عزاداری در محرم اشاره و تأکید کردند: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هرچه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه‌ی عزاداران، هیئات، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چراکه اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

(خ ۱۳۹۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *