خبرروز ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هشت شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(علیهم‌السلام)
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: مجلس یازدهم سازش با آمریکا را بی‌حاصل می‌داند
  • آیت‌الله اعرافی تاکید کرد؛ آمادگی حوزه‌ علمیه برای گشودن دریچه‌های دانش و توان خود به روی نظام قانونگذاری
  • رئیس جمهور: درب مساجد در سراسر کشور برای نمازهای یومیه با اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باز می‌شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مسائل اقتصادی و فرهنگی باید در اولویت مجلس یازدهم باشد

 * جام جم ۹۹/۰۳/۱۱

** پیشنهاد سعید جلیلی به نمایندگان جدید

جام جم/ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک پیشنهاد جدید به بحث داغ شفافیت و نظارت در مجلس جدید پیوست.

جلیلی نوشت: در مجمع تشخیص مصلحت پیشنهاد دادم هر نماینده هر نامه‌ای به هر کسی نوشت در صفحه آن نماینده در سایتی که به این منظور طراحی می‌شود قرار بگیرد؛ آن موقع هم نماینده‌ای که واقعا برای پیگیری کار مردم نامه‌نگاری کرده معلوم می‌شود و اگر نامه‌نگاری سوئی هم صورت گیرد در معرض دید همگان است.

* کیهان ۹۹/۰۳/۱۱

** قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تأمین لوله‌های شبکه آبرسانی غیزانیه وارد عمل شد

کیهان/ فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه با هماهنگی فرمانده کل سپاه مقرر شد بخشی از لوله‌های مورد نیاز فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین شود گفت: امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا مشکل مردم این منطقه برطرف شود.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در حاشیه بازدید از روستاهای غیزانیه و بررسی وضعیت آب این منطقه اظهار داشت: مردم این منطقه مدت‌ها است با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی مواجه هستند و بیشتر اهالی منطقه دامدار و کشاورز می‌باشند که مشکلات فراوانی برای تامین آب برای آن‌ها ایجاد شده است.

** پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله محجوب

کیهان/ رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشتِ عالم پرهیزگار آیت‌الله شیخ ابوالقاسم محجوب را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پرهیزگار آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم محجوبرحمت‌الله‌ علیه را به خاندان مکرّم و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال علوّ درجات این عالم پارسا و پرهیزگار را مسألت می‌نمایم.

** ایران با ساخت زیردریایی بدون سرنشین به کلوپ نخبگان ناوگان دریایی پیوست

کیهان/ فوربس در گزارشی به توانمندی اخیر نیروی دریایی ایران پرداخت و نوشت: زیردریایی ساخت ایران مقایسه‌ای با زیردریایی بدون سرنشین بزرگ بوئینگ آمریکا (XLUUV) است.

نشریه فوربس به‌دنبال رونمایی ایران از زیردریایی‌های جدید نوشت: ایران به باشگاه نخبگان ناوگان زیردریایی‌های بدون سرنشین که تاکنون در اختیار آمریکا و انگلیس قرار داشت، پیوست.

به نوشته نشریه فوربس، زیردریایی ساخت ایران کاملاً قابل مقایسه با زیردریایی بدون سرنشین بزرگ بوئینگ آمریکا (XLUUV) است.

* شرق ۹۹/۰۳/۱۱

** دولت آماده همکاری و تعامل مؤثر با مجلس است

شرق/ معاون‌اول رئیس‌جمهور در پیامی به محمدباقر قالیباف انتخاب او به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت. در پیام اسحاق جهانگیری آمده است: بی‌تردید در مقطع حساس کنونی که دشمنان این ملک و ملت با اعمال سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و فشارهای سیاسی و اقتصادی حتی در شرایط کرونایی نیز از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به کیان انقلاب و نظام و کشور فروگذاری نمی‌کنند، حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملی برای غلبه بر مشکلات و حل مسائل کشور که مورد انتظار ملت بزرگ و شریف ایران نیز است، بیش‌از‌پیش ضرورت دارد. در این راستا ضمن اعلام آمادگی دولت برای همکاری و تعامل مؤثر با مجلس شورای اسلامی، توفیق جناب‌عالی، هیئت‌رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در انجام وظایف نمایندگی و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال خواستارم.

** کانادا بار دیگر خواهان تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی شد

شرق/ کانادا بار دیگر از ایران خواست جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهد. مارک گارنو، وزیر ترابری کانادا گفت: «کانادا و کشورهای دیگری که اتباع‌ آنها در هواپیمای اوکراینی بوده‌اند، می‌خواهند به ایران فشار بیاورند تا جعبه سیاه این هواپیما را تحویل دهد». وی افزود: «جعبه‌ها هنوز در ایران هستند و ما به اعمال فشار به ایران ادامه می‌دهیم تا جعبه‌ها را تحویل دهد.

* ایران ۹۹/۰۳/۱۱

** درب مساجد در سراسر کشور برای نمازهای یومیه با اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باز می شود

ایران/ رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا با تأکید بر اینکه القای ترس، اضطراب و عدم قطعیت نسبت به آینده زندگی مفید نیست، از مردم خواست در مبارزه با کرونا همچنان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با مسئولان کادر درمانی کشور همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین در تشریح مصوبات و تصمیمات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در این جلسه با توجه به درخواست مردم متدین کشور برای بازگشایی مساجد جهت اقامه نمازهای یومیه، مقرر شد نماز جماعت با رعایت فاصله و دستورالعمل‌ها در مساجد سراسر کشور برگزار شود و درب مساجد با اجرای دستورالعمل‌ها برای اقامه نمازهای یومیه باز خواهد بود. رئیس جمهوری اعلام کرد در این جلسه مصوب شد که محدودیت ساعت کار پاساژها برطرف شده و این اماکن با رعایت دستورالعمل‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ایشان تصریح کرد: یکی از این موضوعات بازگشایی صحن‌های حرم‌های مطهر در ساعات شب بود که بنا شد با بررسی بیشتر و تأیید وزارت بهداشت این تصمیم در جلسه بعد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

** ادعای راه‌اندازی کمیته دوستی ایران و عربستان

ایران/ سایت منطقه‌ای الخلیج آنلاین در گزارشی به فراز و فرود روابط عراق و عربستان پرداخته و نوشته که گویا به تازگی دو طرف سعی دارند به سمت روابط نزدیک با یکدیگر حرکت کنند. الکندوری تحلیلگر مسائل ادعا کرده: «روزی که الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق هیأتی را به عربستان فرستاد، یک تماس تلفنی با اسحاق جهانگیری، معاون حسن روحانی داشت و ایشان در خصوص راه‌اندازی کمیته دوستی بین ایران و عربستان و اجرا کردن طرح‌هایی توافق کردند.» به عقیده الکندوری، نخست‌وزیر عراق به‌دنبال اطمینان‌دهی به طرف ایرانی است، مبنی بر اینکه رابطه جدید عراق با عربستان، علیه ایران نیست و عراق تنها قصد دارد نقش میانجی بین این دو کشور را ایفا کند.

* جمهوری اسلامی ۹۹/۰۳/۱۱

** سفر محرمانه رئیس موساد به مصر درباره طرح الحاق کرانه باختری

جمهوری اسلامی/ منابع مصری از سفر محرمانه رئیس موساد به قاهره و دیدارش با مسئولان مصری برای بررسی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خبر دادند. منابع آگاه اعلام کردند: هدف اصلی از سفر یوسی کوهن، رئیس موساد به مصر بررسی تدابیر دولت اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و پیامدهای این اقدام است.

به گفته منابع دغدغه اصلی رژیم صهیونیستی که در این سفر نیز مطرح شد از سرگیری عملیات مقاومت فلسطین یا همان «عملیات شهادت طلبانه» به مناطق تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین و قدس اشغالی و شهرهای تحت اشغال اسرائیل است.

* وطن امروز ۹۹/۰۳/۱۱

** واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اعلام پایان رابطه و همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت

وطن امروز/ سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت:«در قسمت جدید سریال «خروج» و در میانه یک همه‌گیری که جهان را پریشان کرده، ایالات متحده رابطه خود را با سازمان جهانی بهداشت قطع کرده است. این رژیم بی‌مسئوولیت بعد از ناکامی در انجام وظایفش در قبال مردم خود، همواره به دنبال راه فراری بوده تا افتضاحی که به بار آورده را پنهان کند. اما بازی اتهام‌زنی، جهان را نفریفته و نخواهد فریفت».

** تمام منتخبان تهران هدایای یکی از دستگاه‌های اجرایی را بازگرداندند

وطن امروز/ احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بازگرداندن کارت هدیه نقدی که یکی از دستگاه‌های اجرایی به منتخبان استان تهران در مجلس داده بود، اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان تهران و یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که در پایان جلسه ۲ کارت هدیه به نمایندگان داده شد اما وکلای ملت از این هدیه ناراحت شده و آن را بازگرداندند. وی خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم به هیچ وجه هدایایی را بین نمایندگان مجلس توزیع نکنند، هر چند در قانون ممنوعیتی برای دریافت هدیه وجود ندارد، توزیع این هدایا می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد، چرا که نمایندگان مجلس ناظر بر دستگاه‌های اجرایی هستند.

* جوان ۹۹/۰۳/۱۱

** با سگ‌های وحشی به جان‌تان می‌افتم

جوان/ ایالات متحده امریکا در اعتراض به قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله، شاهد اعتراضاتی کم‌سابقه است. اعتراضات اولیه که از شهر مینیاپولیس در مینه‌سوتا کلید خورد، حالا دست‌کم به ۱۵ ایالت کشیده شده است. معترضان در نیویورک، آتلانتا، لس‌آنجلس و واشنگتن نیز با پلیس درگیر شدند.

گفته می‌شود معترضانی که جمعه شب مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌اند، پنج ساعت کامل با پلیس مخفی امریکا درگیر شده‌اند. ترامپ با تأیید حضور معترضان پشت کاخ سفید توئیت کرد: «در صورت عبور معترضان از فنس‌ها با شرورترین سگ‌ها وشوم‌ترین سلاح‌هایی که تاکنون دیده‌ام از آن‌ها استقبال می‌کردیم.» او نوشت: «سرویس مخفی امریکا دیشب کار بسیار بزرگی را در کاخ سفید انجام داد. آن‌ها کاملاً حرفه‌ای و عالی بودند. جمعیت زیاد بود و به‌گونه‌ای حرفه‌ای سازماندهی شده بود، اما هیچ‌کس حتی به فنس هم نزدیک نشد.»

** موتور موشک ماهواره‌بر امریکا منفجر شد

جوان/ تست موتور پرتاب ماهواره ۴Starship SN متعلق به سازمان فضایی امریکا (ناسا) لحظاتی پس از شلیک در تخته پرتاب منفجر شد. این چهارمین نمونه آزمایش ایستای این نوع موتور پرتاب موشکی بود که در سایت پرتاب «بوکا چیکا» در ایالت تگزاس انجام شد. موتور موشک در لحظه پرتاب دچار انفجار شدید شد. با این حال رسانه‌ها می‌گویند که به دلیل شعاع زیاد ایمنی کسی در این انفجار آسیب ندیده است.

* آفتاب یزد ۹۹/۰۳/۱۱

** فشار جدید آمریکا برای ممانعت از صادرات سوخت ایران به ونزوئلا

آفتاب یزد/ نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت که کشورش به دولت‌ها و ارکان مختلف جامعه کشتیرانی درباره صادرات سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داده است. الیوت آبرامز در پی ارسال سوخت ایران به ونزوئلا گفت که کارزار فشار علیه ونزوئلا و ایران اعمال می‌شود تا «اطمینان حاصل شود که همه بدانند این یک داد و ستد بسیار خطرناک است.

آبرامز در ادامه گفت: ما به جامعه کشتیرانی در سراسر دنیا، صاحبان کشتی‌ها، کاپیتان کشتی‌ها، بیمه کنندگان کشتی‌ و بنادر در مسیر ایران و ونزوئلا هشدار داده‌ایم. او در این باره ادامه داد که هشدارهای دیپلماتیک به عنوان خط مشی به طور غیرعلنی برای دولت‌ها «در سراسر» جهان ارسال شده‌اند.

** یاوه‌گویی مقام آمریکایی علیه ایران

آفتاب یزد/ مقام آمریکایی به ادعاهای بی‌اساس علیه ایران پرداخت. «کرستن فانتنروز» مسئول موسسه استراتژیک «اسکو کرافت» آمریکا و ناظر برنامه امنیت ملی و بین‌المللی آمریکا در خاورمیانه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: از کشورهای خلیج فارس می‌خواهیم که شریک ما باشند. اگر ایران تلاش کند به نیروهای آمریکایی در عراق بار دیگر حمله کند، پاسخ ما بسیار قوی خواهد بود و پاسخ ما محو حزب‌الله عراق از نقشه و بمباران پایگاه‌های وابسته به ایران است. وی با تاکید به کارشکنی‌های آمریکا علیه ایران در ادامه یاوه‌گویی خود افزود: واشنگتن هرگز به صندوق بین‌المللی پول اجازه نخواهد داد که به ایران وام بدهد.

* خراسان ۹۹/۰۳/۱۱

** لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی به بهارستان برگشت خورد

خراسان/ سخنگوی شورای نگهبان از ایراد این شورا به لایحه حذف چهار صفر از واحد پولی کشور خبر داد. کدخدایی درباره نظر شورا درخصوص حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این لایحه در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح، تعهداتی در برابر صندوق بین‌المللی پول ایجاد شده بود که شورا اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود زیرا دارای ابهام است. وی تصریح کرد: در جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی درباره لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات درباره تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد. این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم و پس از رفع ابهامات درباره آن اعلام نظر خواهیم کرد.

* رسالت ۹۹/۰۳/۱۱

** ۲۵۰ طرح بزرگ وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری ۵۰هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد

رسالت/ وزیر نیرو از بهره‌برداری از ۲۵۰ طرح عمده و بزرگ تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: تا پایان دولت بیش از ۳۳۰هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور افتتاح خواهد شد. رضا اردکانیان در مراسم افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و امسال نیز قرار است ۲۵۰ طرح عمده و بزرگ با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری برسد.

** نژادپرستی هنوز در آمریکا جاری است

رسالت/ یک تحلیلگر آمریکایی تأکید کرد: نژادپرستی در آمریکا ریشه‌ای دیرینه دارد و هنوز از بین نرفته است. استفان لندمن اظهار داشت: «حوادثی که در آمریکا رخ می‌دهد، انعکاسی از استمرار نژادپرستی در این کشور است. کشته شدن سیاه‌پوستان به دست افسران پلیس آمریکا، آن هم به‌صورت تکراری و سلسله وار نشان می‌دهد که قاتلان سیاه‌پوستان، از نوعی مصونیت برخوردار هستند. تا کنون کسی افسران پلیس را بابت کشتار عامدانه و بدون دلیل سیاه‌پوستان مجازات نکرده است.»وی در ادامه تأکید کرد:در چنین شرایطی نمی‌توانیم از وجود دموکراسی در آمریکا سخنی به میان آوریم.

* مردم سالاری ۹۹/۰۳/۱۱

** توئیتر تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است

مردم سالاری/ «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا مدعی شده توئیتر تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است.

کروز در این نامه از «ویلیام بار»، وزیر دادگستری و «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته بررسی کنند که آیا توئیتر با اعطای دسترسی به مقام‌های بلندپایه ایران برای استفاده از این شبکه اجتماعی قوانین تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است یا خیر.

* آرمان ۹۹/۰۳/۱۱

** نگرانی د‌بیر مجمع از وضعیت آمریکا

آرمان ملی/ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام د‌ر توئیتر نوشت: آقای ترامپ بحران مینیاپولیس بزرگ‌تر از کروناست. تیراند‌ازی نه تکرار اشتباه د‌اروی ضد‌عفونی، بلکه مثل بمبی ساعتی برای کل آمریکا است.

** ارتش تاکتیک‌های به‌روز و کارآمد‌ د‌ارد‌

آرمان ملی/ امیر حبیب‌ا… سیاری معاون هماهنگ‌کنند‌ه ارتش د‌رباره اینکه آیا ارتش برای رونمایی از تجهیزات جد‌ید‌ برنامه‌ای د‌ارد‌ یا خیر، با بیان اینکه ارتش تاکتیک‌های به‌روز و کارآمد‌ د‌ارد‌، گفت: ماموریت ارتش ایجاب می‌کند‌ که ما با شناسایی مستمر تهد‌ید‌ات آماد‌گی خود‌ را به طور کامل حفظ کنیم.

* قدس ۹۹/۰۳/۱۱

** واکنش وزارت خارجه به اتفاقات دردناک در مینیاپولیس آمریکا

قدس/ وزارت امور خارجه کشورمان درتوئیتی درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران از قتل رقت انگیز سیاه پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ آور در آمریکا را تقبیح می‌کند و از مقام‌های آمریکایی می‌خواهد که عدالت را در خصوص این گونه قتل‌ها اجرا کنند.»

وزارت خارجه ایران همچنین در این توییت تاکید کرده است: «صدای معترضان باید شنیده شود بدین منظور، سرکوب آمریکایی‌های رنج دیده و محدودیت رسانه‌ها باید به سرعت متوقف شود.»

* اعتماد ۹۹/۰۳/۱۱

** سه کشور اروپایی  باز هم ابراز تاسف کردند

اعتماد/ سخنگویان وزرای خارجه سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای مشترک درباره برجام منتشر و خواستار بازگشت ایران به «تبعیت کامل» به تعهدات برجامی این کشور شدند.در این بیانیه آمده است: «ما عمیقا از تصمیم امریکا برای خاتمه دادن به معافیت‌های تحریمی ناظر بر پروژه‌های هسته‌ای مرتبط با برجام در ایران از جمله پروژه نوسازی [رآکتور] اراک متاسفیم. آنها برجام را «یک دستاورد کلیدی در معماری عدم اشاعه جهانی و در حال حاضر تنها راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران» خواندند. در ادامه بیانیه آمده است: «به همین دلیل است که ما به ‌طور پیوسته با هدف اطمینان از اجرای کامل و موثر تعهدات برجام به ویژه بازگشت ایران به تبعیت کامل و بدون تاخیر خود به تعهدات برجامی تلاش کرده‌ایم».

* اطلاعات ۹۹/۰۳/۱۱

** دنیا برای مقابله با کرونا به شیوه‌های ایران استناد می‌کند

اطلاعات/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز دنیا شیوه ایران در مبارزه با کرونا را به عنوان یک الگوی موفق مورد استناد قرار می‌دهد.

سعید نمکی در حاشیه دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد گفت: ایران در مبارزه با کرونا به رغم همه سختی‌ها و تنگناها در شرایط تحریم و محدودیت‌های اقتصادی و تجهیزاتی یکی از پیشتازان مبارزه با کرونا است. به لطف خدا و همت شبانه روزی همه همکارانمان در بخش درمان در اقصی نقاط کشور و سایر بخش‌ها از جمله نیروهای مسلح، شبکه‌های مردم نهاد، سایر گروه‌های مردمی و با حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب و همراهی‌های رئیس جمهوری و هیات دولت امروز یکی از مطلوب‌ترین اوضاع را در منطقه داریم.

** دستورات رئیس جمهوری برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

اطلاعات/ حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری در گفتگوی تلفنی جداگانه با وزیر دفاع و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بر ضرورت به‌کار‌گیری تمام امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین برنامه ریزی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تاکید کرد.

آقایان امیر حاتمی‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عیسی کلانتری رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست در این گفتگوها با ارائه گزارشی از آخرین وضع آتش سوزی در مناطق جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی را تشریح کردند.

** عربستان نقشی مخرب در تحریف اسلام و مساله فلسطین دارد

اطلاعات/ پایگاه خبری «میدل ایست آی» درگزارشی به نقش تبلیغات رسانه‌ای عربستان به عنوان پروپاگاندایی برای تحریف چهره اسلام و مساله فلسطین پرداخت و نوشت: عربستان نقشی مخرب در تحریف چهره اسلام و مساله فلسطین دارد.

میدل.ایست.آی همچنین افزود: در حالی که دولت عربستان در یک کمپین گسترده دست به انجام اقداماتی برای ایجاد تغییر اساسی در سیاست‌های داخلی و خارجی اش زده است، رسانه‌های این کشور به دو روش تبلیغات پوچ خود را نشر می‌دهند: راه‌اندازی یک کمپین ریاکارانه که از ماهیت تمایل نظام سعودی به گمراه کردن واقعیت نشأت می‌گیرد و کنترل و تحریف واقعیت‌ها در راستای منافع عربستان.

* شهروند ۹۹/۰۳/۱۱

** چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی برگزار شد

شهروند/ چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده ۱۸جلدی تخلفات ارزهای دولتی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و ‏مفسدان اقتصادی برگزار شد‎. در این جلسه، قاضی مسعودی مقام ضمن قرائت و تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین ‏دادرسی کیفری، از متهم جلالیان خواست در جایگاه حاضر شود و ادامه دفاعیات خود را بیان کند‎.‎‏ به گفته قاضی مسعودی جلسه بعدی دادگاه سه‌شنبه سیزدهم خرداد تشکیل می‌شود‎.‎

* اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های انیترنتی

** بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هشت شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع

اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علیمه قم به مناسبت فرارسیدن هشت شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع در بیانیه‌ای تصریح کرد: هشتم شوال یادآور یکی از تلخ‌ترین و دردآورترین حادثه‌ها در جهان اسلام است که در آن فرزندان شیطان و جاهلان شجره ملعونه وهابیت، آتش کینه خود را علیه پاک‌ترین و مقدس‌ترین سرزمین‌ها شعله‌ور کردند و قبور مطهر ائمه بقیع را تخریب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است:جامعه مدرسین ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضالّه وهابیت اعلام می‌دارد: محبان اهل‌بیت‌(ع) که روز هشتم شوال را به سوگ نشسته‌ و خاطره آن را زنده نگه‌داشته‌اند درراه مبارزه با اندیشه تکفیر، ثابت‌قدم و استوار حضور دارند و با پایان فساد و خونریزی ابلهان منحرف وهابی، بقیع را دوباره خواهند ساخت و مضجع شریف ائمه هدی را به بهترین نحوه بازسازی خواهند کرد.

** آمادگی حوزه‌ علمیه برای گشودن دریچه‌های دانش و توان خود به روی نظام قانونگذاری

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در پیام آیت‌الله اعرافی آمده است: آشکار است که مجلس محترم به مثابه نماد مردم سالاری دینی و عصاره فضائل ملت در قلمرو پایه‌ریزی ارکان تمدن اسلامی و اعتلای همه جانبه کشور و گسترش و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و سعادت و رفاه و آسایش ملت وظائف سترگی دارد و حوزه‌های علمیه و بزرگان و نهادهای آن در این راستا، همدلی و همکاری و هم‌افزایی را وظیفه خود می‌دانند و پیشرفت کشور را در گرو فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و تقویت ارکان اقتدار ملی و محور مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و همبستگی ملی می‌دانند و از هیچ گونه همکاری در این زمینه دریغ نخواهند ورزید.

** مسائل اقتصادی و فرهنگی باید در اولویت مجلس یازدهم باشد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم اظهار داشت: آن چیزی که از مجلس یازدهم به‌عنوان یک مطالبه به‌حق ملی انتظار می‌رود به بهترین شکل ممکن در پیام رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این پیام فرموده‌اند که مسائل اقتصادی و فرهنگی باید در اولویت باشد و باید این مهم به‌صورت جدی پیگیری شود. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: انتظار می‌رود که نمایندگان با قانون‌گذاری و نظارت‌های دقیق خودشان و همکاری که با دیگر قوا دارند بستری را فراهم کنند که در امر معیشت مردم یک گشایش حاصل شود و آن طوری که کارشناسان تصریح کرده‌اند این ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

** مجلس یازدهم سازش با آمریکا را بی‌حاصل می‌داند

تسنیم/ قالیباف رئیس مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) قوه مقننه و  در نطق پیش از دستورخود،گفت: به‌رغم کاستی‌ها و ضعف‌ها توانستیم گام اول انقلاب را محکم و مقتدر برداریم.

این واقعیت انکار ناپذیر است که جمهوری اسلامی در همه گستره دشمن در عرصه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، امنیتی و فرهنگی مقاومت کرده بدون اینکه از آرمان‌های خود ذره‌ای عقب نشینی کند. قالیباف در ادامه گفت: مجلس یازدهم مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را بی حاصل و پر ضرر می‌داند. راهبرد ما در برخورد با آمریکای تروریست تکمیل زنجیره انتقام خون شهید سلیمانی است.

** سیاست‌های آمریکا را عربستان و اسرائیل تعیین می‌کنند

تسنیم/ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای از نفوذ رژیم صهیونیستی و عربستان بر روی سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد. ایلهان عمر در مصاحبه‌ای با روزنامه ساندی‌تایمز گفت: «با خبریم که میزان پول و نفوذی که سعودی‌ها روی دولت دارند دلیل این است که تمامی اقدامات مخرب آنها نادیده گرفته می‌شود. واقعیت این است که وضعیت درباره اسرائیل هم هیچ تفاوتی ندارد.»

وی در ادامه گفت: «اینکه روی چه میزان از سیاست‌های واقعاً مخربی که اسرائیل پیشنهاد می‌دهد مهر تأیید می‌خورد هم واقعاً نگران کننده است.»ایلهان عمر در ادامه خاطرنشان کرد که سیاست‌های دولت آمریکا کمتر از خواسته‌های مردم این کشور نشأت می‌گیرد.

** شمخانی: شواهد افول آمریکا غیرقابل انکار است

تسنیم/ دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در پیامی توئیتری با تأکید بر اینکه افول آمریکا سرعت گرفته است، شواهد این افول را غیرقابل انکار خواند.

شمخانی در این پیام توئیتری تصریح کرد: «رجزخوانی‌های توخالی تیم ترامپ در حالی است که افول آمریکا سرعت گرفته، شکست‌های پیاپی از محور مقاومت و درگیری‌های رو به تزاید با جامعه بین‌الملل در خارج و اقتصاد ناتوان و بیکاری، نظام بهداشتی فاجعه‌بار، تحدید رسانه‌ها و بحران‌های عمیق اجتماعی ــ امنیتی در داخل شواهدی غیر قابل انکار است.»

** تحویل دومین سری جنگنده‌های پیشرفته “میگ ۲۹” روسیه به سوریه

تسنیم/ یک منبع نظامی گفت که در چارچوب همکاری‌های نظامی و فناوری بین جمهوری عربی سوریه و روسیه، سری دوم جنگنده‌های پیشرفته روسی میگ ۲۹ طی مراسمی در پایگاه حمیمیم تحویل ارتش عربی سوریه شد.

این منبع افزود: این جنگنده‌هایی که از نسل قبلی خود قوی تر هستند از پایگاه حمیمیم به سمت فرودگاه‌های نظامی سوریه به پرواز در آمدند. بر اساس این گزارش خلبانان سوری از ماه ژوئن هدایت این جنگنده ها را در حریم هوایی این کشور آغاز خواهند کرد.

** خشم پمپئو از توییت ظریف درباره گسترش نژادپرستی در آمریکا

ایسنا/ ساعاتی پس از آنکه محمدجواد ظریف از دنیا خواست تا در مقابل نژادپرستی حکومت آمریکا متحد شود، مایک پمپئو با عصبانیت به توییت وزیرخارجه ایران واکنش داد.

وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پوچ حکومت این کشور علیه ایران نوشت: «شما همجنسگرایان را اعدام، زنان را سنگسار و یهودیان را نابود می‌کنید»! پمپئو این ادعاها را در پاسخ به توییت ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده است.

پیش از این ظریف در توئیتی با انتشار تصویر بیانیه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ مایک پمپئو علیه ایران با عبارات مشابه مردم آمریکا را مخاطب قرار داد و نوشت: «عده‌ای فکر نمی‌کنند که جان سیاهان اهمیت دارد. قابل توجه کسانی از ما که جان سیاهان را مهم می‌دانند: زمان آن است دنیا با نژادپرستی مقابله کند. جهان علیه نژادپرستی». قتل جورج فلوید، رنگین پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در شهرهای مختلف این کشور علیه نژادپرستی و نبود عدالت در این کشور به وجود آورده است.

** ترامپ عطش آشکارش برای خونریزی را مهار کند

ایرنا/آدام شیف رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور هشدار داد تا به آتش نژادپرستی دامن نزند و عطش آشکارش برای خونریزی را مهار کند و اگر نمی تواند، دهانش را ببندد.

شیف در پیامی توئیتری نوشت: ما یک ملت هستیم؛ ملتی محتاج عدالت و التیام. انتظار ندارم رییس جمهوری این را درک کند. اما انتظار دارم که دامن زدن به آتش نژادپرستی را متوقف کرده و عطش آشکارش برای خونریزی را مهار کند. اگر از عهده انجام این کار برنمی‌آید، در حق ملت لطف کرده و دهانش را ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *