خبرروز ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

  • مراجع عظام تقلید و علما در پیام‌های جداگانه‌ای  شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند
  • رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی در پی شهادت سردار سلیمانی تاکید کردند: انتقام سخت در راه است
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمان مجاهد ایشان
  • آیت‌الله خاتمی: همرزمان سردار سلیمانی خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش می‌گیرند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: انقلاب اسلامی حقیقت شهادت را زنده کرد
  • سرتیپ قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد

 

** جام جم ۹۸/۱۰/۱۴
*  سرتیپ قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد
در پی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
** همشهری ۹۸/۱۰/۱۴
*  ملت، از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت
علی لاریجانی، رئیس مجلس در پیامی تأکید کرد: رژیم خبیث آمریکا بداند این ملت هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت. در بخشی از پیام رئیس مجلس آمده است: این فرمانده مقتدر، محبوب و عزت‌آفرین، افتخار همه ایرانیانی بود که دل را در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.
** کیهان ۹۸/۱۰/۱۴
*  انتقام سخت در راه است
در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر معظم انقلاب پیامی صادر کردند. بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و ‌اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّه‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهّر خود او تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه دوستان -‌و نیز همه‌ دشمنان- بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.
*  من به این شهادت عظیم غبطه می‌خورم
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، شهادت سرداران سلیمانی و المهندس و همراهان آنها را تسلیت گفت و تأکید کرد: «من به این شهادت عظیم و این عاقبت، غبطه می‌خورم.»
** شرق ۹۸/۱۰/۱۴
*  ملت سوریه سلیمانی را از یاد نمی‌برد
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به رهبر معظم انقلاب شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت. رئیس‌جمهور سوریه در این پیام آورده است: با کمال حزن و اندوه خبر شهادت ستاره‌هایی از رهبران مقاومت و در رأس آنها سرلشکر سلیمانی را دریافت کردم. یاد سردار سلیمانی در ضمیر و وجدان ملت سوریه باقی خواهد ماند. شهید سلیمانی زندگی خود را در خدمت به کشورش، محور مقاومت و مسائل برحق جهان صرف کرد. رئیس‌جمهور سوریه گفت: ملت سوریه ایستادگی سلیمانی در کنار ارتش عربی سوریه و جنگ با تروریسم را از یاد نخواهد برد.
*  امتناع شرکت آلمانی از فروش تجهیزات پزشکی به ایران
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار تصویری در حساب توییتری خود از عدم فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط آمریکا و سایر هم‌پیمانانش انتقاد کرد. کیانوش جهانپور در این توییت نوشته است: «سند دروغ بزرگ آمریکا و هم‌پیمانان؛ تحریم دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم ایران: شرکت آلمانی رسما و به وضوح عدم امکان فروش تجهیزات پزشکی از جمله سوزن بیهوشی اسپانیال و اپیدورال را به موقعیت سیاسی بین ایران و آمریکا و تحریم‌های آمریکا مرتبط کرد.»
** ایران ۹۸/۱۰/۱۴
*  پمپئو حمله تروریستی آمریکا را قانونی خواند
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا حمله تروریستی به سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را قانونی خواند و گفت عدم اقدام در برابر ایران خطرناک بود. او همچنین مدعی شد: «به دنبال جنگ با ایران نیستیم اما اجازه نخواهیم داد زندگی شهروندان امریکایی در خطر قرار بگیرند.»
*  پیام‌هایی را از امریکا به ایران منتقل کردیم
وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران پیام‌هایی را از امریکا به ایران انتقال داده است. انتقال این پیام‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. همچنین وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران از موضع ایران درباره ترور سردار سلیمانی نیز مطلع شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۱۰/۱۴
*  به دستور رئیس‌جمهور آمریکا؛ سردار سلیمانی در بغداد ترور شد
در حمله تروریستی بامداد دیروز پهپادهای وزارت جنگ آمریکا در بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی عراق و چند تن دیگر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند. در این حمله تروریستی، جمعا ده نفر به شهادت رسیدند.
*  جنایت اخیر نقض حاکمیت عراق و منشور قوانین بین‌الملل است
آیت‌الله العظمی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله‌ای وحشیانه منجر به شهادت شماری از قهرمانان نبردهای پیروزی برداعش شد. به گزارش رسانه‌های عراقی، مرجعیت عالی دینی عراق در ادامه بیانیه خواستار خویشتن‌داری شد و از طرف‌های ذیربط خواست که با درایت و عاقلانه رفتار کنند. در بیانیه آیت‌الله العظمی سیستانی که از طریق نماینده ایشان در خطبه‌های نماز جمعه کربلا قرائت شد، آمده است: این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق و منشورهای بین‌المللی است. همه این وقایع و وقایع دیگر، هشداری است مبنی بر این که کشور به سمت اوضاع بسیار دشواری روی نموده است.
*  پیام تسلیت مراجع تقلید و علما
مراجع عظام تقلید و علما با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت سردار سرافراز جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند و جنایات آمریکا در این حمله تروریستی را محکوم کردند.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو. جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست.
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم‌السلام بود، که با پیروی از مکتب نورانی اهل‌بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست‌های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.
آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مومنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی: این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه‌الله الاعظم(ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.
حضرت آیت‌الله سبحانی: سردار قاسم سلیمانی شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران بود. این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سالها فرماندهی سپاه قدس انجام داد. این سردار بزرگ در عرصه‌های خطر و مقاومت حضور داشت و عاشق شهادت در راه خدا بود.
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز طی تماس تلفنی با همسر آن شهید سعید، شهادت این سردار رشید اسلام را تسلیت گفت. این مرجع تقلید، ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده ایشان، حشر آن بزرگوار با حضرت امیرالمومنین(ع) و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان را از خداوند متعال خواستار شد.
** وطن امروز ۹۸/۱۰/۱۴
*   حضور  رهبر معظم انقلاب در منزل سردار شهید سپهبد سلیمانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور در منزل سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و فداکاری شهید سلیمانی، گفتند: حاج قاسم بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد، از هیچ‌کس و هیچ چیز پروا نداشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها و افتخار آنها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و خاطرنشان کردند: جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد.
*  استعفای نتانیاهو از تمام پست‌های وزارتی
بنیامین نتانیاهو در پی اتهامات فسادی که متوجه او است، از تمام پست‌های وزارتی خود استعفا کرد. استعفای نتانیاهو از امروز وارد فاز اجرایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که او هفته آینده نامزدهای پیشنهادی خود برای پست‌های وزارت کشاورزی، مهاجرت و رفاه اجتماعی را معرفی کند. نتانیاهو روز پنجشنبه رسما درخواست مصونیت قضایی خود را به کنست ارائه داد تا بتواند موقتا از دادگاهی شدن به اتهام فساد در پرونده‌های خطرناکی که با آن مواجه است، فرار کند.
** جوان ۹۸/۱۰/۱۴
*  انتقام سخت از جنایتکاران در زمان و مکان مناسب
موضع رسمی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام جنایتکارانه آمریکا در هدف قرار دادن خودرو سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت افتخارآمیز ایشان شد، اعلام شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: آمریکا بداند که حمله جنایتکارانه علیه سردار سلیمانی، بزرگترین خطای راهبردی آن کشور در منطقه غرب آسیا بوده و آمریکا از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت.
همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد. بدون تردید خط جهاد ومقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومند‌تر و شکوفاتر خواهد شد.
*  تجلیل رهبر معظم انقلاب از مقام علمی و عملی مرحوم آیت‌الله محقق داماد
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله محقق داماد که در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح پنج‌شنبه در محل این همایش در قم منتشر شد.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار، مرحوم آیت‌الله محقق داماد را به معنای واقعی کلمه محقق و مدقّق و از ارکان علمی حوزه علمیه قم خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجوه ممتاز علمی، عملی، تقوا و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله محقق داماد دانستند و افزودند: با رحلت ایشان، قم یک ضربه علمی خورد، البته اکنون کار‌های خوبی در خصوص چاپ تقریرات دروسشان انجام شده است و باز هم باید هر چه ممکن است از مباحث فقهی ایشان استخراج شود و در اختیار همه قرار بگیرد.
** آفتاب یزد ۹۸/۱۰/۱۴
*  نامگذاری معبری به نام سپهبد سلیمانی در تهران
عضو شورای شهر تهران از ارائه پیشنهاد نامگذاری معبری به نام سپهبد قاسم سلیمانی در پایتخت خبر داد. حجت نظری با تاکید بر ضرورت حفظ نام و یاد سردار سرافراز ایران و اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد دوفوریتی نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره در میان مردم زنده و جاوید خواهد ماند و راه‌شان ادامه‌دار خواهد بود.
*  بیانیه سفارت ایران در عراق برای انتقال پیکر
سفارت ایران در عراق در مورد زمان انتقال پیکر شهید قاسم سلیمانی و همراهانش که در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، بامداد جمعه به شهادت رسیده بودند، گفت: اقدامات برای انتقال پیکر شهید قاسم سلیمانی به ایران در حال انجام است و تلاش داریم این انتقال هرچه زودتر انجام شود. یک منبع در سفارت ایران در عراق اعلام کرد: پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی شنبه پس از برگزاری مراسم تشییع در عراق به تهران منتقل می‌شود.
** خراسان ۹۸/۱۰/۱۴
*  خدمات ژنرال سلیمانی در مبارزه با گروه تروریستی داعش انکار نشدنی است
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای با اشاره به خدمات سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه ، ترور او را موجب متشنج شدن اوضاع سیاسی و نظامی در منطقه خاورمیانه و تاثیر منفی بر ساختار امنیت بین الملل ارزیابی کرد .
*  ترور هدفمند قاسم سلیمانی نقض قوانین حقوق بین‌الملل است
اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل، با انتشار پیام‌هایی در توئیتر در این باره نوشت: ترور هدفمند قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس غیرقانونی و نقض قوانین حقوق بین الملل است. استفاده از پهپادها و دیگر تجهیزات برای ترور هدفمند قانونی نیست.
** رسالت ۹۸/۱۰/۱۴
*  همرزمان سردار سلیمانی خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش می‌گیرند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت شهادت جانگداز سپهبد سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود.خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: بدون هیچ گونه تردیدی راه و کار او ادامه دارد و همرزمانش راه او را ادامه می‌دهند و خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند گرفت.
ترامپ و آمریکا مطمئن باشد خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و آمریکایی‌ها بدانند فتحی نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و در دنیا آرامش نخواهند داشت. وی افزود: به یاری خداوند ملت بزرگمان تجلیل شایسته از این سردار فداکار اسلام خواهد کرد و به یاری خداوند به دنیا خواهند گفت سلیمانی راهت ادامه دارد و این راه بی‌رهرو نخواهد ماند.
** مردم سالاری ۹۸/۱۰/۱۴
*  آمریکا خط قرمز ایران را رد کرد
سخنگوی دولت اعلام کرد: درکنار نهادهای نظامی و همه مردم ایران آنچنان درسی به آمریکا می‌دهیم که فراموش نکنند. علی ربیعی با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها گفتند هیچ‌گاه دنبال جنگ نبودیم، اما از خودمان دفاع می‌کنیم. آمریکا خط قرمز ایران را رد کرد و پاسخ قاطعی به طور حتم به او داده خواهد شد.
*  شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به عزا تبدیل خواهد شد
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در حملات هوایی نیروهای آمریکایی در کشور عراق با بیان این‌که سپاه امروز فصل جدیدی را آغاز و جبهه مقاومت در نقطه شروع جدیدی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: قطعا شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیری نخواهد پایید و به عزا تبدیل خواهد شد.
** آرمان ۹۸/۱۰/۱۴
*  نشست غیر علنی شورای امنیت
شورای امنیت سازمان ملل چند ساعت پس از ترور سردار سلیمانی یک جلسه غیر علنی برگزار کرد که دستور آن توسط مقامات آمریکایی داده شده بود. دستور کار این نشست به طور کلی، متمرکز بر سوریه و خاورمیانه بوده است. این در حالی است که رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: سازمان ملل هیچ درخواستی برای مورد بحث قرار دادن مسأله ترور قاسم سلیمانی دریافت نکرده است.
*  تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق حرام است
یک مرجع عالی شیعه در عراق بیانیه‌ای در رابطه با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق توسط نیروهای آمریکایی صادر کرد. آیت‌الله سید کاظم حائری در بخشی از بیانیه خود بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق تأکید کرده و این مسئولیت را بر عهده دولت عراق گذاشت. آیت‌الله حائری با تأکید بر لزوم آمادگی مجاهدین برای مقابله با دشمن اشغالگر خاطر نشان کرد: تداوم حضور نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانان آنها در خاک عراق حرام است و برای حمایت از خاک این کشور باید به طور جدی تلاش کرد. حضور نیروهای آمریکایی در خاک ما غیر قانونی است.
** آفرینش ۹۸/۱۰/۱۴
*  آمادگی گردان‌های نظامی وابسته به جریان صدر برای انتقام‌گیری از آمریکا
در پی دستور مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به همه گروه‌های وابسته به خود برای آماده‌باش کامل فرماندهی دو شاخه نظامی این جریان «جیش المهدی» و «لواء الیوم الموعود» اعلام کردند، برای انتقام‌گیری آماده‌اند.
** قدس ۹۸/۱۰/۱۴
*  شهدای ایران و عراق شهدای تمام امت اسلامی هستند
رهبر انصارالله یمن ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهدای دو ملت ایران و عراق شهدای تمام امت اسلامی در جنگ با استکبار هستند. عبدالملک بدرالدین حوثی، رهبر انصارالله یمن در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها را به رهبری، دولت و ملت ایران و همچنین ملت عراق تسلیت گفت.
*  تمام نیروهای مقاومت مسئول واکنش به این جنایت هستند
ابواحمد فؤاد معاون دبیر کل جبهه آزادی‌بخش فلسطین (حماس) با اشاره به اینکه هدف همیشگی سردار سلیمانی آزادسازی قدس و تمام فلسطین بود، افزود: آمریکا با ترور سردار سلیمانی در‌های جهنم را به روی خود باز کرد. نه تنها ایران بلکه تمام نیروهای مقاومت مسئول واکنش به این جنایت هستند.
وی در ادامه شهادت چند تن از شخصیت‌های حشد الشعبی عراق در این حمله را تسلیت و تأکید کرد: جنایت‌ها و عربده‌کشی‌های مداوم آمریکا که منجر به ایجاد تنش در منطقه شده است و همه این سیاست‌ها در خدمت رژیم صهیونیستی است را محکوم می‌کنیم.
** اعتماد ۹۸/۱۰/۱۴
*  هادی العامری جانشین مهندس شد
ابوعلی البصری معاون رئیس ستاد نیروهای الحشد الشعبی گفت که مجاهدین و فرماندهان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت «هادی العامری» رئیس سازمان بدر را به عنوان جانشین «ابو مهدی المهندس» برگزیده و به نخست‌وزیر عراق پیشنهاد کرده‌اند. پس از این پیشنهاد نخست‌وزیر عراق هادی العامری را به عنوان جانشین ابو مهدی المهندس منصوب کرد.
** شهروند ۹۸/۱۰/۱۴
*  وزارت نفت عراق از خروج کارکنان آمریکایی از شرکت‌های نفتی خبر داد
خبرگزاری رویترز دیروز از خروج تمامی کارکنان خارجی از این تأسیسات خبر داده بود که وزارت نفت عراق با تکذیب این خبر، اعلام کرد که فقط کارکنان آمریکایی به درخواست دولت‌شان از عراق خارج شده‌اند. وزارت خارجه هلند نیز با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود که  در عراق هستند، هشدار داد هر چه سریع‌تر از این کشور خارج شوند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام جامعه مدرسین در پی شهادت سپهبد سلیمانی
اختصاصی/ در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و هم‌رزمان مجاهد وی جامعه مدرسین با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اعلام کرد او سربازی فداکار برای پیش‌برد اسلام و یاری وفادار برای جبهه مظلومان و مستضعفان جهان بود که در سایه ی توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب جبههی مقاومت را در مبارزه‌ی با متجاوزان مستکبر راهبری می‌کرد. این شهید والامقام، الگویی شایسته برای همه‌ی رزمندگان جبهه مقاومت است. به‌یقین خون به‌ناحق ریخته‌اش چون سیلی خروشان بِنای ظلم و ستم جنایت‌پیشگان مستکبر را ویران خواهد کرد. دولت جنایتکار آمریکا که دستش به خون این فرمانده‌ی عزیز جبهه ی اسلام و یاران گرامی‌اش آلوده شد، به حال خود رها نمی‌شود و پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد.
انقلاب اسلامی حقیقت شهادت را زنده کرد
تسنیم/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار مسئولین ستاد برگزاری یادواره ۶۰۰۰ شهید استان قم اظهار داشت:همین که اسم شهدا و کنگره شهدا در جایی مطرح بشود خود این نام برکات فراوان دارد. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه انقلاب اسلامی حقیقت شهادت را زنده کرد، گفت: قبل از انقلاب تلقی توده مردم از شهادت به این نحوی که امروز مطرح است نبود و عنوان شهید را در مورد امام حسین(ع) ویاران پیامبر که در جنگ‌ها کشته شدند مطرح می کردند. وی گفت:هشت سال دفاع مقدس عطر شهادت را در همه خانه‌ها و ادارات و مراکز پراکنده ساخت و همه را بر سر این سفره پربرکت نشاند و این خود مسئله خیلی مهمی بود، یکی از بزرگترین برکات این نظام و انقلاب همین شهدا هستند.
پاسخ اقدام نظامی آمریکا یک «اقدام نظامی» خواهد بود
فارس/ نماینده ایران در سازمان ملل در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت که واشنگتن با ترور فرمانده نیروی قدس سپاه یک عملیات نظامی انجام داده و پاسخ اقدام نظامی، یک اقدام نظامی خواهد بود.تحت‌روانچی اضافه کرد: «آمریکا از سال ۲۰۱۸ و پس از خروج از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، آغازگر جنگی اقتصادی علیه مردم ایران بوده و این جنگ تا به امروز ادامه داشته است. وی در ادامه گفت: «آمریکا پیشتر جنگ علیه ایران را آغاز کرده است و ما نمی‌توانیم چشمان خود را به آن چیزی که بامداد جمعه روی داد ببندیم و قطعا انتقام‌جویی سختی وجود خواهد داشت و بر اساس انتخاب خود عمل خواهیم کرد و مکان و زمان این انتقام‌جویی توسط ایران خواهد بود.»
گرفتار جوسازی آمریکا نمی‌شویم هر زمان صلاح بدانیم پاسخ می‌دهیم
صداوسیما/ وزیر امورخارجه در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه یک سیما گفت: ما گرفتار جوسازی‌ها و شانتاژ آمریکایی‌ها نخواهیم شد، جمهوری اسلامی ایران هر زمان و هر گونه که خود صلاح بداند پاسخ مناسب به این اقدام آمریکا (ترور شهید قاسم سلیمانی) خواهد داد.
وی با بیان اینکه سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا پیام نابخردانه ای از این کشور آورد که بعدازظهر جواب قاطع به آنها داده شد، افزود: پمپئو تماس‌هایی با مقام‌های جهان داشت و ادعا می‌کند به دنبال دیپلماسی هستند و نه جنگ، ولی واقعیت این است که آنها به دنبال مذاکره نیستند و آمریکا بود که میز مذاکره را ترک کرد.وی تاکید کرد: اقدام اشتباه آمریکا باعث خروج این کشور از منطقه خواهد شد.
همچنین وزیر امور خارجه کشورمان درگفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر تروریستی بودن اقدام رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهادت ایشان دارای آثار و تبعاتی است که در اختیار هیچکس نیست و همه عواقب آن متوجه رژیم تروریستی آمریکاست.دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگو با ابراز نگرانی از این اقدام آمریکا آن را موجب افزایش تنش در منطقه خواند.
 انتقاد شدید سخنگوی وزارت خارجه از مواضع آلمان
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مواضع حمایتی منتسب به دولت آلمان در قبال حمله وحشیانه و تروریستی اخیر آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان شد را محکوم کرد و افزود: اینگونه اظهارات نشان از فاصله برلین با واقعیت‌های منطقه داشته و خواسته و یا ناخواسته این کشور را در مسیر همسویی با تروریسم دولتی آمریکا قرار می‌دهد.
پیغام عجیب آمریکا به ایران پس از شهادت سپهبد سلیمانی
خبرآنلاین/ جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به پیام‌ آمریکا به ایران پس از شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: آمریکایی‌ها صبح جمعه به روش دیپلماسی و غیره متوسل شدند و حتی گفتند اگر می‌خواهید انتقام بگیرد، متناسب با کاری که ما کردیم، انتقام بگیرید. سردار فدوی، با اشاره به وعده‌ی انتقام ایران از عوامل جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی، گفت: آمریکایی‌ها باید منتظر آن انتقام سخت باشند؛ این انتقام سخت موکول به ایران نیست. جبهه بزرگ مقاومت با جغرافیای وسیع آماده هستند این انتقام سخت را عملی کنند و حتما انجام خواهد شد.
ترامپ: سلیمانی با دستور من کشته شد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری درباره ترور سردار قاسم سلیمانی رسماً اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات تروریستی شهادت سردار سلیمانی انجام شده است.ترامپ در گزافه گویی آشکار مدعی شد: سلیمانی هزاران بی گناه را در خاورمیانه کشته بود. قصد تغییر نظام در ایران را نداریم، اما رفتار تجاوزکارانه تهران باید متوقف شود. ارتش آمریکا قاسم سلیمانی را به دستور من کشت.
انتقام جویی ایران برای سلیمانی تصمیم بدی خواهد بود!
مهر/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که هرگونه اقدام تلافی جویانه ایران در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی «یک تصمیم بسیار نامناسب» خواهد بود. «رابرت اوبراین» مدعی شد سپهبد قاسم سلیمانی در حال سفر به اقصی نقاط خاورمیانه و طرح ریزی برای حمله به پرسنل نظامی و دیپلمات‌های آمریکا در منطقه بود که مورد حمله نیروهای آمریکا قرار گرفت!
ترامپ قادر به ارزیابی ماهیت اقدامات خود نیست
مهر/ عضو شورای اطلاعات ملی آمریکا و استاد دانشگاه جرج تاون اظهار داشت که «دونالد ترامپ» اغلب اوقات قادر نیست ماهیت و عواقب اقدامات خود را به درستی ارزیابی کند. پل پیلار درادامه افزود: ایرانیان ترور سلیمانی را یک اقدام جنگی می‌دانند ترامپ احتمالاً آن را اقدامی جنگی نمی‌داند. وی افزود:ایران حتماً بطور مؤثری مقابله به مثل خواهد کرد. ایران برحسب شیوه‌ها و زمان‌هایی که خود انتخاب می‌کند، مقابله به مثل خواهد کرد.
تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهید المهندس بر روی دوش هزاران عراقی
فارس/ مراسم تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس، صبح امروز با حضور خیل عظیمی از مردم عراق در این کشور برگزار شد این مراسم با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم عراق و شماری از مقامات سیاسی و نظامی این کشور در کاظمین عراق برگزار شد و پس از آن تشییع‌کنندگان پیکر شهدا را به سوی «الجادریه» در پایتخت انتقال دادند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر ضرورت گرفتن انتقام خون این شهدا، تاکید کردند. مراسم تشییع پیکرهای این شهدا از اغلب شبکه‌های تلویزیونی جهان به صورت مستقیم پخش شد به گزارش برخی رسانه‌ها شمار حاضران در این مراسم ده‌ها هزار نفر است. رسانه‌های عراقی نیز با انتشار تصاویر و اخبار از بخش‌های مختلف این مراسم، در حال گزارش اعلام وفاداری مردم عراق به فرماندهان مقاومت و قدردانی آنها از الحشد الشعبی و ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *