خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۷

  • رئیس جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه ۹۹ به مجلس: بودجه سال ۹۹ بودجه استقامت و مقابله با تحریم‌هاست
  • رئیس قوه قضائیه در جمع دانشجویان دانشگاه تهران: فریاد دانشجویان و اقدام دستگاه قضا کاخ مفسدان را ویران و خانه مستضعفان را آباد خواهد کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: فعالیت رسانه‌ای و توجه به شبکه‌های اجتماعی امری لازم و ضروری برای حوزه است
  • آیت‌الله اعرافی: از واگذاری فضای حوزوی به جریان‌های تبلیغی نامزدها خودداری شود
  • دادستان کل کشور: آمار کشته‌شدگان اغتشاشات واقعی نیست
  • پایان گروگانگیری استاد ایرانی در آمریکا

 

** جام جم ۹۸/۹/۱۷
*  خودکفایی ۹۵ درصدی در تولید تجهیزات نفتی
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در حال حاضر در تولید بسیاری از تجهیزات ثابت صنعت نفت به خودکفایی رسیده‌ایم. رضا خیامیان افزود: توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در ساخت برج‌ها، رآکتورها، مبدل‌های حرارتی، مخازن ذخیره‌ها و مخازن تحت فشار به توفیقات بالایی رسیده و ما در این بخش به خودکفایی ۹۵ درصدی دست یافته‌ایم.
خیامیان تاکید کرد: در داخلی‌سازی تجهیزات پایین‌دستی نفت هیچ مشکلی وجود ندارد و اندک مشکلات موجود بیشتر در بخش بالادستی است.
** همشهری ۹۸/۹/۱۷
*  سفر فرستاده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل
تلویزیون طلوع افغانستان دیروز همزمان با از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر، از سفر محمد ابراهیم طاهریان، فرستاده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل خبر داد.
طاهریان در این سفر در دیدار با رئیس جمهور افغانستان، به تشریح نتایج مذاکرات ۲ هفته قبل هیات طالبان در تهران پرداخت. او در گفت و گو با اشرف غنی تاکید کرد که رویکرد دولت ایران حمایت از مذاکرات بین الافغانی با حضور دولت افغانستان است.
** کیهان ۹۸/۹/۱۷
*  ورق در عراق برگشت آمریکا به ترور و تحریم متوسل شد
پس از شکست طرح آمریکا برای تغییر نظام سیاسی عراق از طریق آشوب‌های خیابانی، این کشور به تحریم و ترور بازگشته است؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز چهار شخصیت عراقی به نام‌های «خمیس فرحان الخنجر العیساوی»، «لیث الخزعلی»، برادرش «قیس الخزعلی» و «حسین فلاح اللامی» را در لیست تحریم خود قرار داد. «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در این رابطه گفت، این روند ادامه دارد و دیگر مسئولان عراقی را نیز شامل خواهد شد. شنکر گفت که خوب است مقامات عراقی به همکاری با آمریکا تمایل پیدا کنند!
*  فریاد دانشجویان و اقدام دستگاه قضا کاخ مفسدان را ویران و خانه مستضعفان را آباد خواهد کرد
رئیس‌قوه قضائیه گفت: هیچ پرونده‌ای در قوه قضائیه زیر میز نخواهد رفت، همه پرونده‌ها روی میز است. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته با حضور در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران اظهار داشت: ۱۶ آذر نماد ضد استبدادی و ضد استعماری دانشگاه و دانشجو است.
آیت‌الله رئیسی با‌اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری و ثبات انقلاب اسلامی گفت: دانشجویان دنبال قدرت نیستند بلکه به دنبال تحقق آرمان‌های بلند هستند و جریان دانشجویی کشور باید آگاه، با بصیرت، دغدغه‌مند نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بماند و نقش شما دانشجویان بسیار تعیین‌کننده است.
وی تصریح کرد: فریاد شما دانشجویان و اقدام ما به عنوان دستگاه قضا کاخ مفسدان را ویران می‌کند و خانه مستضعفان را آباد خواهد کرد.
** شرق ۹۸/۹/۱۷
*  ظرفیت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری ایران در صادرات به کشورهای همسایه
معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان همدان بر ظرفیت صد میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه و توجه به سهم استان‌ها در رونق تولید و صادرات کشور تاکید کرد.
حمید زادبوم در این همایش با اشاره به اینکه برای تصاحب سبد وارداتی کشورهای همسایه برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشتیم و امسال برای ارتقای این رقم به یکصد میلیارد دلار عزم خود را جزم کرده‌ایم.
*  می‌بینید؟ می‌توانیم با هم توافق کنیم
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به خبر مبادله زندانیان ایران و آمریکایی، از ایران تشکر کرد. ترامپ که پیش‌تر در بیانیه رسمی کاخ سفید تنها از دولت سوئیس بابت همکاری در این مذاکره تشکر کرده بود، در توئیتی با اشاره به اینکه ژانو وانگ آمریکایی در دوران اوباما زندانی شده و در دوره او آزادشده است، نوشت: «تشکر از ایران بابت مذاکره بسیار منصفانه، می‌بینید؟ (پس) می‌توانیم با هم توافق کنیم». پیش از ترامپ، پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز از همکاری ایران ابراز خرسندی کرده بود.
** ایران ۹۸/۹/۱۷
*  باز‌سازی صنعت آب و برق سوریه
رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به امضای یادداشت تفاهم بهبود صنعت برق سوریه که پیشتر با وزیر برق این کشور امضا شد، گفت: یادداشت تفاهمی مشابه در بخش آب امضا شد و بدین ترتیب تلاش می‌شود صنعت آب و برق سوریه توسط شرکت‌های ایرانی بازسازی و توسعه یابد. وی اضافه کرد: بر اساس این یادداشت تفاهم کشورمان برای بازسازی سامانه آب سوریه همچنین در بخش استحصال و تأمین آب، در زمینه طراحی و اجرای سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و احداث خطوط انتقال آب کشور سوریه با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی به این کشورکمک خواهد کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۱۷
*  ۹ هزار میلیارد تومان از بخش فرار مالیاتی وصول شد
فرهاد دژپسند به مناسبت ۱۶ آذر در مراسم روز دانشجو در دانشگاه الزهرا حاضر شد و به سوالات اقتصادی دانشجویان پاسخ داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی هشت ماهه امسال ۹ هزار میلیارد تومان از رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول شده و درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافته است.
*  اخباری از حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در نجف
یکی از نزدیکان رهبر جریان صدر عراق از حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در شهر نجف خبر داد. همچنین گردان‌های سرایا السلام وابسته به جریان صدر تهدید کردند اگر ثابت شود طرف سیاسی در این حمله دست داشته پاسخی بی‌سابقه به این حمله می‌دهند.
*  پهپاد رزمی سیمرغ با برد ۱۵۰۰ کیلومتر به نیروی دریایی ملحق شد
آیین رونمایی و الحاق پهپاد رزمی، شناسایی و تاکتیکی سیمرغ با حضور امیردریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم نبوت نداجا برگزار شد.پهپاد سیمرغ نمونه دریایی پهپاد شاهد-۱۲۹ است که پیش از این در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشت و قابلیت اجرای عملیات رزمی بر علیه اهداف زمینی را با استفاده از بمب‌های هوشمند و هدایت دقیق سدید دارد.
*  هیات حج ایران به عربستان رفت
هیاتی از سازمان حج و زیارت ایران به دعوت وزیر حج عربستان برای انجام مذاکرات حج ۹۹ عازم این کشور شد.
علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت پیش از سفر به عربستان اظهار کرد: سفر این هیات برای مذاکرات حج تمتع ۹۹ و بنا به دعوت وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است.
** وطن امروز ۹۸/۹/۱۷
*  تأکید روسیه بر اجرای پروژه فردو
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در نشست کمیسیون مشترک برجام بر لزوم تلاش‌های مستحکم طرف‌ها برای حفظ پروژه‌های مرتبط با تاسیسات فردو و اراک تاکید کرده است. وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای با اعلام این مطلب افزود: تنها مانع در مسیر ایجاد تعادل ذیل برجام، اقدامات غیرسازنده ضد‌ایرانی آمریکاست که به‌طور یک‌جانبه از اجرای تعهدات خود در این توافق که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز به تصویب رسید، سر‌باز زده است و به‌علاوه به تلاش‌های سایر طرف‌ها برای اجرای توافق هم آسیب می‌زند.
*  فرصت مجمع تشخیص به وزارت امور خارجه درباره پالرمو
حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در ارتباط با موضوع بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: فضای عمومی مجمع نسبت به این موضوع مثبت نبود، مسؤولان نتوانستند اعضای مجمع را قانع کنند که عضویت ما در پالرمو دستاورد دارد و اشکالی در اقتصاد ما ایجاد نمی‌کند.
این فعال سیاسی گفت: این موضوع بررسی شد اما رأی‌گیری رسمی نشد. علت این بود فرصتی داده شود به وزارت امور خارجه و مسؤولان دولتی تا با اروپا و اتحادیه اروپایی صحبت کنند و بگویند ایران مسیری را طی کرده شما هم قدم‌هایی بردارید تا فضا اگر مثبت شد بتواند زمینه رأی‌گیری فراهم شود. مظفر در پایان افزود: در ارتباط با پالرمو، غیر‌رسمی بررسی‌ها انجام شده اما رسما رأی‌گیری نشده است. به هر حال این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت نمی‌ماند.
** جوان ۹۸/۹/۱۷
*  آمار کشته‌شدگان اغتشاشات واقعی نیست
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی درباره چرایی عدم اعلام تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر نسبت به افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: بازداشتی‌های اتفاقات اخیر به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته افرادی بودند که بلافاصله بعد از تحقیقات جزئی آزاد شدند. دسته دیگر افرادی بودند که با قرار‌های بسیار ساده همانند قرار کفالت یا التزام از زندان آزاد شدند، تعدادی از آن‌ها که دلایل و مدارک نشان می‌دهد که در صحنه اغتشاشات مرتکب جرائمی شدند و در ایجاد اغتشاش موثربوده‌اند آن‌ها هنوز در بازداشت هستند. دادستان کل کشور در خصوص تعداد کشته شدگان اغتشاشات اخیر، گفت: من، چون اطلاع دقیق ندارم نمی‌توانم عدد کشته شدگان را اعلام کنم، اما فقط می‌گویم آمار و ارقامی که بنگاه‌های خبری خارج از کشور اعلام می‌کنند با واقعیت خیلی فاصله دارد.
*  پایان گروگانگیری استاد ایرانی در امریکا
دکتر مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه تربیت مدرس پس از تحمل ۱۳‌ماه گروگانگیری و حبس غیرقانونی در امریکا، روز گذشته آزاد شد. آزادی دکتر مسعود سلیمانی حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت خارجه و همکاری نهاد‌های امنیتی و قضایی کشور و در یک فرایند دیپلماتیک صورت گرفته است.
در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهاد‌های قضایی و امنیتی ژائو ونگ شهروند امریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رأفت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی شد.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۱۷
*  به زودی خبرهای خوبی از راکتور اراک خواهیم شنید
علی اصغر زارعیان معاون و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کرج با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان انرژی اتمی تجاری سازی دستاوردهاست، گفت: یکی از بحث‌های مهم در این زمینه، تجاری سازی حوزه آب سنگین است که در این بخش، توانمندی و پتانسیل ملموسی در این نمایشگاه وجود داشت.
این مسئول از رونمایی دستاوردهای جدید هسته‌ای کشور در ۲۰ فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: ۵۰ دستاوردهای جدید برای این روز انتخاب شده که دستگاه‌های جدید سانتریفیوژ و آب سنگین در حوزه نیروگاهی از جمله این دستاوردهاست. وی در ادامه با بیان اینکه به زودی خبرهای خوشی از اراک خواهیم شنید که اتفاق بزرگی است، افزود: راکتور اراک سال آینده فعالیت‌های جدیدی را در دستور کار قرار خواهد داد.
*  توقیف شناور ایرانی حامل سلاح توسط آمریکا صحت ندارد
رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادعای آمریکا مبنی بر توقیف یک شناور ایرانی حامل قطعات موشکی را تکذیب کرد. محمدعلی الحوثی، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در یک سخنرانی گفت: ادعاهای آمریکا مبنی بر توقیف یک کشتی ایرانی حامل قطعات موشکی برای انتقال به ما صحت ندارد.
وی گفت: متجاوزان حتی اجازه ورود کشتی‌های حامل نفت و دارو به کشور ما را نمی‌دهند پس چگونه کشتی حامل قطعات موشک می‌تواند عبور کند. الحوثی در ادامه از عربستان و امارات خواست که به تجاوز خود پایان دهند و افزود: گر این تجاوزها متوقف نشود ملت یمن می‌تواند باقدرت موشکی و پهپادی خود ضربات دردناکی به آن‌ها وارد کند.
** رسالت ۹۸/۹/۱۷
*  مخالفت پادشاه مغرب با سفر نتانیاهو به این کشور
رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند مغرب درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور آفریقایی را رد کرده است. برخی رسانه‌های عربی و صهیونیستی گزارش دادند که «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مغرب تلاش کرده است این کشور را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهد.رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم تلاش کرده است که در سفر پمپئو از پرتغال به مغرب، او را در این سفر همراهی کند که «محمد ششم»، پادشاه مغرب با این درخواست او مخالفت کرده است.
** مردم سالاری ۹۸/۹/۱۷
*  انتقاد لاوروف از تحریم‌های ضد ایرانی
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، بخش  عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ایران را ناشی از تحریم‌های آمریکا دانست و گفت: آمریکا این تحریم‌ها را به‌صورت کاملا غیرقانونی علیه ایران اعمال کرده است.
 لاوروف گفت: سیاست فشار اقتصادی واشنگتن تا حد زیادی در وضعیت کنونی اقتصادی ایران نقش دارد. وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس بین‌المللی گفت وگوهای مدیترانه ای در رم  گفت این اولین بار نیست که ایالات متحده از چنین  طرحی استفاده می کند. اگر آمریکا به دنبال فشار اقتصادی بر ایران و تحریک مردم به نارضایتی است ما قبلا شاهد استفاده از چنین طرحی در ونزوئلا بوده ایم. این یک  الگو است.
*  بازداشت ۶ سعودی در فلوریدا!
روزنامه نیویورک تایمز خبر داده که مقامات آمریکایی شش عربستانی را در نزدیکی محل تیراندازی درپایگاه دریایی در ایالت فلوریدا بازداشت کردند که به کشته شدن چهار تن از جمله مهاجم منجر شد که دارای تابعیت عربستانی است. این روزنامه به نقل از یک مسئول آگاه نوشت: سه تن از بازداشت شدگان در حال عکس‌برداری بودند. نیویورک تایمز جزئیات شش بازداشتی را فاش نکرد.
این روزنامه نوشت که معلوم نیست که عکس برداری با حمله مرتبط است یا خیر. جمعه سه تن در حمله مسلحانه به پایگاه دریایی در فلوریدا کشته و هشت تن زخمی شدند. مهاجم نیز کشته شد. مسئولان اعلام کردند، مجری عملیات محمد سعید الشمرانی، دانشجوی افسری نیروی هوایی عربستان بود که در این پایگاه آموزش می‌دید.
** آرمان ۹۸/۹/۱۷
*  مقدمات سفر روحانی به ژاپن
معاون وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که سفر احتمالی رئیس‌جمهور ایران در اواخر این ماه به ژاپن، به تقویت روابط اقتصادی کمک کند. سیدعباس عراقچی که به وین سفر کرده بود به شبکه ان.اچ.کی ژاپن گفت: تمهیدات لازم برای تعیین تاریخ سفر دکتر روحانی انجام شده است و امیدوارم به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: ژاپن شریک اقتصادی و ارائه دهنده فناوری به ایران است که همواره ایران نیز یکی از تأمین کنندگان مهم نفت ژاپن بوده است. عراقچی با تاکید بر اینکه ایران می‌خواهد همان روابط مثبت با ژاپن را حفظ کند، نسبت به احتمال صادرات مجدد نفت به آن کشور در آینده ابراز امیدواری کرد.
*  توضیح همتی درباره مذاکره با مقامات عمانی
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: روابط سیاسی خوب بین ایران و عمان، شرایط مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم کرده است. عبدالناصر همتی، در صفحه اینستاگرام خود در مورد مذاکره با مقامات عمانی نوشت: به دنبال مذاکرات خوبی که اخیرا با وزیر امور خارجه و رئیس بانک مرکزی عمان داشتیم، دیروز نیز با وزیر صنایع عمان در تهران مذاکرات خود را پی گرفتیم.
** آفرینش ۹۸/۹/۱۷
*  استقبال پمپئو از رویکرد سازنده ایران در آزادی «ژیو وانگ»
«مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده با تایید آزادی یکی از زندانی‌های آمریکایی در ایران، از رویکرد سازنده ایران استقبال کرد. وی در پیامی توئیتری عنوان کرد: «یک آمریکایی دیگر به خانه باز می‌گردد. ژیو وانگ که به اتهام‌های اشتباه بیش از سه سال در ایران زندانی بود، آزاد شده و در راه بازگشت به آمریکا است.»
پمپئو ادامه داد: ما تا زمانی که تمامی آمریکایی‌های زندانی در ایران و دیگر کشورها به عزیزان‌شان نپیوسته باشند، آرام نخواهیم گرفت. از دولت سوئیس برای تسهیل آزادی وانگ ممنونیم و از این که ایران رویکردی سازنده در این زمینه داشت نیز خوشحالیم.»
** قدس ۹۸/۹/۱۷
*  ناآرامی‌های اخیر یک فتنه امنیتی بود
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اتفاقات اخیر یک فتنه عظیم و امنیتی بود که البته پس از اینکه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، ماموران انتظامی توانستند اتفاقات را در کمتر از ۴۸ ساعت خنثی کنند.
سردار اشتری افزود: تا دو سه روز پیش از اجرا زمان دقیقی مشخص نشد؛ این موضوع در جلسات مطرح شده بود و نیروی انتظامی معتقد بود که در زمان و تغییرات قیمتی تجدید نظر شود، اما گفتیم در صورت تصمیم‌گیری برای اجرا آماده هستیم.
*  عربستان توانایی مقابله با ایران را ندارد
یکی از فرماندهان نظامی عربستان، در گفت‌وگو با شبکه‌ای عربی اعتراف کرد عربستان توانایی مقابله با ایران را ندارد. ابوعبدالرحمن، فرمانده نظامی عربستان، در گفت و گوی تلفنی با یکی از برنامه‌های شبکه عربی الحوار، درباره قدرت نظامی ایران و نابودی عربستان سعودی، صحبت کرد. این فرمانده عربستانی گفت:‌ اگر ایرانی‌ها آب شیرین‌های ما را بزنند، از تشنگی خواهیم مرد.
** اعتماد ۹۸/۹/۱۷
*  ادامه اعتصابات گسترده فرانسوی‌ها
اعتصابات گسترده در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی، وارد سومین روز خود شد. اعتصابات بخش‌های مختلف فرانسه در اعتراض به لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح نظام بازنشستگی تاکنون باعث بسته شدن ۸ پالایشگاه، کمبود بنزین، اخلال در سیستم حمل و نقل عمومی، اخلال در راه‌آهن و بسته شدن مراکز آموزشی شده است. از سوی دیگر شرکت راه‌آهن فرانسه، فروش بلیت را تعلیق کرده و دست‌کم نیمی از قطارهای پاریس به لندن و یک سوم قطارها به مقصد بروکسل و آمستردام از مدار شبکه ریلی خارج شده‌اند.
*  جزییات تخلف نفتی یک میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلاری
دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به تخلف نفتی یک میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلاری در وزارت نفت از صدور دادخواست برای مسوولان ذی‌ربط وزارت نفت خبر داد و گفت که رای هیات‌های مستشاری در این زمینه به زودی صادر می‌شود. فیاض شجاعی در تشریح این تخلف گفت: «کل این پرونده مربوط به عملکرد سال‌های ۸۹ تا ۹۳ شرکت‌های وابسته به وزارت نفت و عملیاتی تحت عنوان بنکرینگ است.
** شهروند ۹۸/۹/۱۷
*  از زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی دم نمی‌زنند
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در توییتی در واکنش به آزمایش یک موشک با کلاهک هسته‌ای به وسیله رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل امروز یک موشک هسته‌ای را امتحان کرده که هدفش ایران بود. آمریکا و سه کشور اروپایی هیچ گاه از تنها زرادخانه هسته‌ای در آسیای غربی – که با موشک‌هایی مسلح شده است که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند – دم نمی‌زنند اما به سلاح‌های دفاعی و متعارف ما که می‌رسند، سکته می‌کنند.»
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش دادند، دستگاه امنیتی اسرائیل شب گذشته یک موشک دوربرد را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی است که این آزمایش با موفقیت انجام شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی به جامعه گفت: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می‌دهد. وی با بیان این که همه کارها در نظام اسلامی در همه بخش‌ها باید با نیت الهی و توأم با تقوا باشد، اظهار داشت: هر چه تقوای انسان بالاتر باشد انسان در نزد پروردگار جایگاه و کرامت بیشتری خواهد داشت. استاد درس خارج حوزه علمیه قم درادامه با اشاره به تأثیر ورزش در دفع امراض ابراز داشت: اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین خواهد رفت، اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود ۵۰ درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می‌یابد.
فعالیت رسانه‌ای و توجه به شبکه‌های اجتماعی امری لازم و ضروری برای حوزه است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیداربامسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های خبرگزاری حوزه و هفته نامه حوزه و با اشاره به نوآوری‌های خبرگزاری حوزه و فعالیت آن در شبکه‌های اجتماعی گفت: در شرایط فعلی که عصر ارتباطات و رسانه است، نوآوری و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی امری لازم و ضروری برای حوزه است. نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد، افزود: حضور و اظهار همدلی علما نسبت به یکدیگر مسئله مهمی است، لازم است این مسائل اتفاق بیفتد.
از واگذاری فضای حوزوی به جریان‌های تبلیغی نامزدها خودداری شود
حوزه/ با توجه به آغاز نام نویسی از کاندیداهای انتخابات مجلس، آیت‌الله اعرافی، در نامه ای به مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها  با تاکید برمردمی بودن نظام جمهوری اسلامی و اتکاء آن بر رأی ملت تصریح کرده است:شایسته است کلیه حوزویان محترم اعم از مدیران و معاونان و اساتید و طلاب مراکز و مدارس کشور ترغیب امت حزب الله به شرکت فعال در انتخابات را در دستور کار خویش قرار دهند. دراین نامه همچنین آمده است: روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره نقش راهبری کلی و حمایت از کل نیروها و طیف‌های فکری و سیاسی امت اسلامی و انقلابی را به عهده داشته و باید از محدودشدن در برخی از جریان‌های سیاسی و انتخاباتی پرهیز کنند.بر این اساس لازم است کلیه مدیران و مسئولان مراکز و مدارس حوزوی کشور از ورود در تشکل‌های حزبی و جناحی و تبلیغ له یا علیه اشخاص پرهیز کرده و از واگذاری فضای حوزوی به جریان‌های تبلیغی نامزدهای خاص یا جناح‌ها خودداری نمایند.
بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود
ایسنا/ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی امروز هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کشور به مجلس در جمع نمایندگان با بیان اینکه بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود، گفت: دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده‌اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است. رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته و هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم، افزود: در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان و امکان خود را بکار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت بزرگ ایران و ارکان دیگر نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز چنین بوده است. وی با تاکید بر اینکه علائم و برآوردها نشان می‌دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، گفت: طی ۹ ماه گذشته و به‌رغم تشدید تحریم‌ها و فشارها، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت گردیده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است.
۵۷ نفر کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری
رسا/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۵۷ نفر تا پایان دومین روز ثبت نام میان دوره‌ای خبرگان رهبری اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.موسوی گفت: استان تهران با ۳۱ نفر استان «قم» با ۱۷ نفر، استان «فارس» با ۲ نفر، استان «خراسان رضوی» ۲ نفر و استان «خراسان شمالی» نیز ۲ نفر ثبت نام کننده داشته است. وی افزود: ثبت نام از داوطلبان میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تا ساعت ۱۸ روز ۲۱ آذرماه ادامه دارد. وی همچنین اعلام کرد که حدود ۱۴ هزار نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند. وی گفت این تعداد ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است. از این تعداد ۱۶۰۵ نفر خانم و ۱۲۲۹۱ نفر آقا هستند که نسبت آن‌ها ۱۲ به ۸۲ درصد می‌شود.
اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل کرده‌اند!
باشگاه خبرنگاران/ معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان مدعی شد اروپا به تعهدات خود ذیل برجام عمل کرده است. بر این اساس، این مقام آلمانی در دروغی آشکار بی تعهدی به تکالیف برجامی اروپایی‌ها را نادیده گرفت و گفت: ما اروپایی‌ها تعهدات خود درباره برجام را به طور تمام و کمال عمل کردیم و به آن ادامه خواهیم داد. کریستوفر بورگر درباره گره زدن موضوع موشکی به برجام از طرف سه کشور اروپایی که در تناقضی آشکار با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت است نیز گفت: هم برجام و هم موضوع موشکی ایران در این قطعنامه مطرح هستند.وی مدعی شد: ایران توافق هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و این از دید ما غیر قابل قبول است.
همه اعضای برجام آمریکا را ریشه تنش‌ها می‌دانند
تسنیم/ معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد همه اعضای برجام اقدامات آمریکا را ریشه تنش‌های کنونی در برجام می‌دانند.عراقچی افزود: همه اعضا تاکید داشتند که بدون برخورداری ایران از برجام، نمی توان این توافق بین المللی را ادامه داد.» در پایان این نشست دیپلمات‌های ارشد روسی و چینی بار دیگر مخالفت خود را با فعال‌سازی مکانسیم ماشه علیه ایران اعلام کردند و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز حفظ برجام را یک «مسئولیت جمعی» خواند و بر ضرورت تلاش بیشتر برای حفظ این توافق تأکید کرد.
آلمان از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد!
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانسی خبری ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس این کشور به ایران گفت برلین از برنامه موشکی تهران شدیدا نگران است.«کریستوفر برگر» ضمن اشاره به نامه چند روز پیش سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به دبیرکل سازمان ملل در خصوص برنامه موشکی ایران و مغایر اعلام کردن آن با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، گفت: برلین از برنامه موشکی تهران شدیدا نگران است.هفته گذشته سه کشور اروپایی عضو برجام با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شدند.
هزاران قربانی نتیجه  فتواهای علمای دربار سعودی
مهر/ دبیر کل انجمن علمای یمن تاکید کرد که علمای دربار سعودی دین اسلام را تحریف می‌کنند.عبدالسلام الوجیه تصریح کرد که اغلب جنایات صورت گرفته در کشورهای عربی و اسلامی نتیجه فتواهای علمای دربار سعودی است. وی تاکید کرد: علمای سعودی ارشد نیستند، بلکه از کاهنان معبدند. وی تصریح کرد: فتوای آنان در خدمت منافع آمریکاست و حرام و حلال کردن یک مسئله در هر مسئله‌ای به مواضع آمریکا بستگی دارد!
تلاش آمریکا برای تولید تسلیحات مافوق صوت
تسنیم/ رئیس پنتاگون بدون توجه به زرادخانه‌های اتمی وموشکی آمریکا و با ادعای اینکه این کشور در زمینه تولید و توسعه تسلیحات نظامی مافوق صوت از روسیه عقب مانده، تأکید کرد که وزارت دفاع تلاش می‌کند تا برتری ایالات متحده در این عرصه را هم تضمین کند. “مارک اسپر” همچنین ابراز نگرانی کرد که برخی تسلیحات نظامی جدید روسیه در عرصه دفاعی، در پیمان مربوط به کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی بین دو کشور در نظر گرفته نشده است. به گفته وی، موضوع بر سر انواع تسلیحات راهبردی است که در چارچوب این توافقنامه به شکل کنونی آن، گنجانده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *