خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۴

میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را تبریک می گوییم

  • حضرت آیت الله یزدی در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد : علما و حوزه های علمیه با تمام وجود در پاسداری از نعمت بی بدیل انقلاب بکوشند
  • آیت الله اعرافی : بیانیه گام دوم منشوری جامع و نقشه راه آینده انقلاب است
  • آیت الله کعبی : آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است
  • آیت الله فقیهی : با خدمت متواضعانه به مردم تلاش دشمن برای تخریب روحانیت را بی اثر کنیم
  • فرمانده کل سپاه : سیلی ملت ایران دشمن را ۱۸۰ درجه برگرداند

 

** جام جم ۹۸/۹/۱۴
*  رفراندوم پیشکش، مردم را در جریان طرح‌ها قرار بدهید
رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که امام به رأی مردم باور داشت، گفت: ما می‌گوییم رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار بدهید.
آیت الله رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، نخبگان و اقشار مردم اصفهان اظهار داشت: صداقت، کرامت و خدمت به مردم در دستگاه قضایی باید شاخص‌های این مجموعه باشد و همه باید این‌گونه ببینند؛ کسانی که امروز در جایگاه حفظ قانون مرتکب جرم و خیانت شوند، حتماً باید به صورت مضاعف مجازات شوند. رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: عَلَمی که رهبری در موضوع مبارزه با ناهنجاری و فساد برداشته‌اند، یکی از راهبردهای نظام اسلامی است و به عنوان یک سرباز در دستگاه قضایی باید به همراه همکاران هم در اصلاح قوانین دولت و هم در قانونگذاری در قوه مقننه و هم برخورد با متخلفان در قوه قضائیه جدی برخورد کنیم.
** همشهری ۹۸/۹/۱۴
*  مصوبه سران به  تایید رهبری رسید
علی ربیعی سخنگوی دولت درباره فرایند تصمیم گیری اصلاح قیمت سوخت، گفت: آنچه من به عنوان یک عضو حاضر در تمامی جلسات سران قوا شاهد هستم، در این مسئله مقام معظم رهبری صرفا مصوبه سران ۳ قوه را تایید کردند.یک بار حتی این مصوبه به محضر ایشان رفت و ایشان برگرداندند و گفتند هر سه با هم اتفاق نظر داشته باشید. نهایتا همه سران آن را تصویب و رهبری آن را تایید کردند؛ بنابراین همه قوا در این تصمیم مسئولیت داریم.
علی ربیعی درباره اطلاع رئیس جمهوری از زمان اجرای اصلاح قیمت بنزین، گفت: قطعا نظر رئیس جمهوری به این معنا نبود که مسئولیتی از خودش را به دیگری منتقل کند، ولی بحث تفویض اختیار به شورای امنیت کشور مطرح بود.
** کیهان ۹۸/۹/۱۴
*  نسبت به افراد مشکوک با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است، عمل شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که چندی قبل پیرامون نحوه مدیریت وضعیت جانباختگان و مصدومین حوادث اخیر خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح شده مقرر فرمودند: «… هرچه سریع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.»
در این گزارش پیشنهاد شد که بر اساس چارچوب‌های قانونی موجود شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان باخته‌اند در «حکم شهید» محسوب شده و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند‌.
همچنین در خصوص قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده‌های آنان پیشنهاد گردید.
* منتظر ضربه ایران باشید آمریکا در ایجاد آشوب شکست خورد
روزنامه منطقه‌ای رأی‌الیوم نوشت: آمریکا توانست در عراق و لبنان موفقیت‌های جزئی کسب کند، اما در ایران کاملا شکست خورد و جمهوری اسلامی توانست از طریق نهاد‌های سیاسی و امنیتی قوی خود بخش بزرگی از بحران را حل و امنیت و آرامش را در کشور برقرار کند. اما محور مقاومت هنوز بسیاری از برگهایش را رو نکرده است و خویشتنداری نشان می‌دهد این محور، امکانات و ابزار‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند اوضاع را به زیان دشمن و در صدر آنها آمریکا دگرگون کند.
** شرق ۹۸/۹/۱۴
*  ۳۰۰ صفحه علیه ترامپ
کمیته اطلاعاتی کنکره آمریکا نتیجه تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را در یک گزارش ۳۰۰ صفحه ای منتشر کرد.بر اساس این گزارش دونالد ترامپ از یک دولت خارجی (در این مورد جمهوری اوکراین) درخواست کرده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع او مداخله کند.بر این اساس کمیته اطلاعاتی کنگره، ترامپ را متهم کرده که مشروعیت انتخابات ریاست  جمهوری را به چالش کشیده و از آن گذشته امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.نمایندگان دموکرات کنگره در این گزارش علاوه بر این ترامپ را به ارعاب شاهدان و مانع تراشی در مسیر استیضاح متهم  کردند.
*  هشدار روسیه نسبت به تلاش برای ایجاد تنش میان ایران و  عراق
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نسبت به تلاش بیگانگان برای کشاندن عراق به سوی تقابل با ایران هشدار داد.
واسیلی نبنریا در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع عراق گفت: ما نگران تاثیر منفی احتمالی وضعیت سیاسی عراق هستیم.وضعیتی که نتیجه برخی تلاش ها برای دامن زدن و افزایش تنش ها در اطراف ایران است.وی افزود: تلاش ها برای درگیر کردن دو طرف به سوی یک تقابل منطقه ای اوضاع داخلی عراق را بی ثبات می کند. عراق این حق را دارد تا روابط عادی با همسایگانش داشته باشد و در مسیر توسعه آن گام بردارد. هیچ کس حق ندارد این روابط را تضعیف کند.
** ایران ۹۸/۹/۱۴
*  توافق اولیه برای تشکیل دولت در لبنان
یک هفته پس‌از گمانه‎زنی‎ها برای روی کار آمدن یک نخست‌وزیر زن در لبنان، برخی منابع در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره فاش کردند: توافق اولیه‌ بر سر تشکیل کابینه‌ای تکنوسیاسی به ریاست سمیر الخطیب و بدون حضور جبران باسیل، رئیس حزب جریان آزاد ملی (مورد حمایت میشل عون) است. این منابع اظهار کردند، این کابینه هرگز اختیارات استثنایی اعطا نکرده و برای تصویب قانون جدید انتخابات تلاش نخواهد کرد و به همین دلیل تاریخی برای انتخابات زودهنگام پارلمانی تعیین نخواهد شد.
آنها درباره طول مدت فعالیت این کابینه نیز گفتند، دوره فعالیت آن بین شش تا ۹ ماه خواهد بود و وظیفه اصلی آن پیشرفت اقتصادی و ایجاد راهکارهایی ایده‌آل برای رسیدگی به وخامت شرایط مالی خواهد بود.
* تحریم را بردارید، در قالب ۱+۵ مذاکره می‌کنیم
حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری که در بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه سخن می‌‌گفت با اشاره به اینکه از تحریم و عدم مذاکره همه دنیا، منطقه و ملت ایران ضرر می‌کنند، گفت: ما دولتی نبودیم که از زیر بار یک مسئولیت سخت فرار کنیم و هیچ وقت این کار را انجام ندادیم و می‌دانستیم که انجام دادن برخی از امور چه سختی‌هایی به دنبال دارد؛.
رئیس جمهوری با بیان اینکه باید در ذهن‌ها و در تاریخ بماند که ایران با ۶ قدرت بزرگ جهانی قراردادی را امضا کرد که آنان آن را زیر پا گذاشتند و ما ناقض نبودیم، اضافه کرد: هنوز هم به این توافق عمل می‌کنیم و اگر امروز هم کاهش تعهدات داریم، در چارچوب همین قرارداد است.
رئیس جمهور ادامه داد:آمریکایی ها می خواستند ابتدا ملاقات انجام شود و پس از آن در مورد لغو تحریم ها گفت و گو کنند و این بدان معنا بود که می خواستند به هوش ایرانی و ملت ایران تردید وارد کنند و این در  حالی است که ما نه می خواهیم  کلاه سرمان برود و نه می خواهیم کلاه سر کسی بگذاریم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز کشورهایی پیام‌هایی در باره مذاکره و ملاقات عنوان می‌کنند، گفت: خدمت ملت ایران می‌گویم هر وقت امریکا حاضر شود تحریم غلط، غیرقانونی، ظالمانه و تروریستی خود را کنار بگذارد، بلافاصله سران ایران و ۱+۵ می‌توانند با هم ملاقات کنند و ما در این باره هیچ مشکلی نداریم.
 ** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۱۴
*  طرح‌های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است
جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور یکی از شاخص‌ترین کارهای دولت تدبیر و امید است که کمتر هم درباره آنها اطلاع‌رسانی شده است، گفت: طرح‌های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است که با موافقت مقام معظم رهبری و برداشت ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آغاز شد.
*  پیوستن ۶ کشور اروپایی به اینستکس اقدام مثبتی بود
وزیر امور خارجه پس از پایان نشست دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، شایعه استعفای خود از وزارت امور خارجه را رد کرد .
دکتر محمدجواد ظریف در ادامه پیوستن ۶ کشور اروپایی به اینستکس را اقدامی مثبت دانست.وی تصریح کرد: آنچه که مهم است و نیاز بود یک بار دیگر به اروپاییان تاکید کنم.این است که ما از کشوری که ادعای حمایت از برجام می‌کند  توقع نداریم یک شرکت دارویی این کشور از فروش یک داروی نایاب به ایران خودداری کند.
وی افزود: شرکت‌ سوئدی داروی بیماران پروانه‌ای را به ما می‌فروخته که الان به دلیل تحریم‌های آمریکا و قلدری و زورگویی آمریکا این را نمی‌فروشد.
** وطن امروز ۹۸/۹/۱۴
*  سیلی ملت ایران دشمن را ۱۸۰ درجه برگرداند
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اتفاقات هفته‌های گذشته کشور اظهار کرد: مردم در پاسخ به دشمنان چنان سیلی‌ای بر صورت آمریکا نواختند که صورتش ۱۸۰ درجه در حالی که به ایران نگاه می‌کرد به واشنگتن و تل‌آویو بازگشت. سردار سلامی یادآور شد: دشمن در فتنه اخیر می‌خواست سریال شکست‌های پی در پی خود  از ملت ایران را جبران کند اما شکست خورد.
*  دستور آمریکا به ۴ کشور عربی
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دولت آمریکا از ۴ کشور عربی امارات، بحرین، عمان و مراکش که روابط دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارند خواسته توافقنامه عدم تجاوز با این رژیم را به امضا برسانند. این شبکه عبری‌زبان گزارش داد، کاخ سفید با سفیران این ۴ کشور با هدف دستیابی به توافقنامه‌ای جدید با اسرائیل که زیربنای قابل قبول برای عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو است، گفت‌وگو کرد، در مقابل دیپلمات‌های این کشورها بدون ارائه پاسخ قطعی خود، اعلام کردند بزودی پاسخ خود را در این زمینه می‌دهند.
** جوان ۹۸/۹/۱۴
*  انتصاب نماینده ولی فقیه در استان لرستان
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب کردند.
 در بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی آمده است: خاطره وفاداری صادقانه‌ی مردم شجاع آن استان به انقلاب و نظام اسلامی و راه مستقیم امام بزرگوار هرگز از ذهنیت کشور و ملت زدوده نخواهد شد. حضور جنابعالی ان‌شاءالله باید به تقویت این ایمان خالص و حمایت از جوانان مؤمن و ایجاد فضای سلامت معنوی و محبت اسلامی بینجامد. بهره‌گیری از فرزانگان حوزه و دانشگاه توصیه مؤکد اینجانب است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت میکنم.
*  بازیگران فرا منطقه ای تحمل روابط دوستانه ایران و آذربایجان را ندارند
شاهین مصطفی اوف معاون نخست وزیر آذربایجان با سفر به تهران با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد.در این دیدار زمینه های گسترش و توسعه همه جانبه همکاری های امنیتی و دفاعی و ضرورت تعمیق و تحکیم آن با نگاهی راهبردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سرلشکر باقری در این دیدار با تاکید بر اینکه برخی بازیگران منطقه ای وفرامنطقه ای روابط دوستانه دو کشور را نمی توانند تحمل کنند، گفت:جمهوری اسلامی ایران روابط بین مردم و نیروهای مسلح مسلمان دوکشور را از اولویت های راهبردی خود می داند و مصمم است فرصت ها و ظرفیت های لازم برای ارتقای آن را فراهم سازد.گفتنی است با تصمیم مقامات دو کشور، روابط نظامی و دفاعی و همکاری های امنیتی در مرزهای مشترک طی دو سال اخیر از تحرک قابل توجهی برخوردار شده است.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۱۴
*  کانال مالی ایران – سوییس راه اندازی می شود
یک عضو ا تاق بازرگانی تهران می گوید یک کانال مالی مشترک میان ایران و سوییس برای مبادله کالاهای بشردوستانه راه اندازی خواهد شد. فریال مستوفی اظهار داشت:بر اساس صحبت های مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران این کانال مالی در آینده نزدیک کار خود را آغاز خواهد کرد.به گفته وی، حوزه اصلی فعالیت این کانال در مبادله کالاهای بشر دوستانه همچون دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی تعریف شده است.
*  استیضاح وزیر صنعت از دستور کار مجلس خارج شد!
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر صنعت از دستور کار مجلس خارج شده است.علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: پیش از این جمعی از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر صنعت را به هیات رئیسه مجلس کرده بودند که هیات رئیسه آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع کرد.بر همین اساس نمایندگان هفته قبل در کمیسیون با وزیر جلسه داشتند.وی افزود: با توجه به اینکه تعداد امضاهای استیضاح وزیر صنعت به زیر ۱۰ امضا رسیده، بنابراین این استیضاح از نصاب افتاده و از دستور کار مجلس خارج شد.
** رسالت ۹۸/۹/۱۴
*  با قانونی که در اختیار داریم شایسته گزینی امکان پذیر نیست
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس گفت: به دلیل نقص قانون فعلی انتخابات، شورای نگهبان شرایط مصرح در قانون انتخابات را مدنظر قرار می‌دهد.وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، دو سال کارهای کارشناسی با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی روی اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، اما متأسفانه این طرح از سوی مجلس کنار گذاشته شد، تصریح کرد: شایسته‌گزینی با این قانونی که در اختیار داریم برای شورای نگهبان امکان‌پذیر نیست، لذا ما بر اساس شروطی که در قانون فعلی و به صورت حداقلی است، صلاحیت‌های داوطلبان را بررسی می‌کنیم.دبیر شورای نگهبان بیان کرد: ما تمام دقت خود را بر اساس همین شروط حداقلی انجام خواهیم داد تا در پیشگاه خداوند و مردم شریف ایران سربلند باشیم و مردم نیز در انتخاب خود، افراد شایسته را به عنوان نماینده راهی مجلس کنند
** مردم سالاری ۹۸/۹/۱۴
*  بازداشت تعدادی از متهمان اتفاقات اخیر هنگام خروج از کشور
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر تعدادی در هنگام فرار از کشور بازداشت شده اند، گفت که ما بسیاری را دستگیر کرده ایم و از صدا و سیما نشان خواهیم داد.سردار فدوی در پاسخ به پرسشی درباره توضیح درباره اظهاراتش مبنی بر این که بسیج و سپاه بدون اسلحه مقابل اشرار مسلح ایستادند گفت: طبیعتا اصل این غائله از شیطنت شیاطین بود، غائله ای که در کف خیابان درست شد که البته خودی و مردم عادی که از بعضی از مطالب رنجیده هستند هم در آنجا بودند.
** آرمان ۹۸/۹/۱۴
*  پیوندی بازداشت شد
یک منبع آگاه از بازداشت علی اصغر پیوندی خبر داد.رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر عصر سه شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.ظهر سه شنبه خبر استعفای پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر منتشر شد که ساعتی بعد از سوی مدیر روابط عمومی این جمعیت مورد تایید قرار گرفت.احتمالا پرونده بیمارستان ایرانیان دبی، ساختمان طالقانی، پروژه ازگل، واردات دارو و ….موضوعاتی است که پیوندی باید درباره آنها توضیح دهد.
** آفرینش ۹۸/۹/۱۴
*  تصمیم اعزام نیرو به خاورمیانه را به ایران اعلام کردیم
«یوشیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن در مورد اعزام نیرو به منطقه گفت: دولت ژاپن به ایران اعلام کرده است که می خواهد نظامیان ژاپنی را برای ارتقای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات و اطمینان از امنیت کشتی‌رانی به منطقه اعزام کند.سوگا در ادامه گفت: شینزو آبه این موضوع را با معاون وزیر خارجه ایران در میان گذاشته است.وی در ادامه افزود: ما به طور کامل و شفاف توضیح دادیم که در حال بررسی استفاده از نیروی دفاعی خود، برای بهبود جمع‌آوری اطلاعات هستیم. مانند همیشه، ما همواره در همکاری و هماهنگی نزدیک با ایران قرار داریم.
*  تنها راه مقابله با ایران اعمال فشار بیشتر است
نتانیاهو بار دیگر خواهان تداوم فشار بر ایران شد.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر ژریم صهیونیستی گفت: با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده‌ام این موضوع برای ما بسیار مهم است بنابراین گفت‌وگوهایی در این زمینه با پمپئو هم خواهم داشت. وی در ادامه مدعی شد: ایران می‌خواهد در راستای تولید بمب‌های اتمی و توسعه موشک‌های بالستیک خود حرکت کند. بنابراین تنها راه مقابله با آن‌ها اعمال فشار بیشتر است.
** اعتماد ۹۸/۹/۱۴
*  تمسخر ترامپ توسط رهبران فرانسه، کانادا و بریتانیا
رسانه‌ها فیلمی از ضیافت شام سران ناتو در لندن منتشر کردند که در آن نخست‌وزیر کانادا در جمع همتای انگلیسی و رییس‌جمهور فرانسه در حال تمسخر دونالد ترامپ است. جاستین ترودو در حاشیه نشست ناتو در حالی که انگار متوجه دوربین‌ها نیست، در حضور «بوریس جانسون» و «امانوئل ماکرون» درباره دیدار دوجانبه خود با رییس‌‎جمهور امریکا حرف‌هایی می‌زند و پشت سر ترامپ غیبت می‌کند سپس هر سه آنها به رییس‌جمهور امریکا می‌خندند. در این فیلم ترودو در پاسخ به سوال جانسون درباره علت به تاخیر افتادن برنامه‌اش به تاخیر ترامپ برای حضور در نشست دوجانبه‌ سران کانادا و امریکا اشاره می‌کند و می‌گوید: «او دیر کرده بود چون یک کنفرانس خبری ۴۰ دقیقه‌ای داشت. شما فقط باید قیافه تیمش را می‌دیدید که فک‌شان آمده بود پایین». دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا را فردی «دورو» توصیف کرد. به نوشته رویترز، ترامپ به علاوه از نخست‌وزیر کانادا بابت عدم تخصیص بودجه ۲درصدی برای تامین هزینه‌های دفاعی ناتو انتقاد کرد.
** شهروند ۹۸/۹/۱۴
*  تعیین ضرب الاجل برای ایران بهترین ایده نیست
مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی مواضعش برای تعامل با ایران را تشریح کرد.رافائل گروسی مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت قرار دادن ضرب الاجل برای اینکه ایران توضیح دهد ذرات اورانیوم چگونه در انباری که اعلام نشده بود پیدا شده است، نتیجه معکوس خواهد داشت و ابراز امیدواری کرد که مذاکراتی تازه به حل شدن این بن بست چند ماهه پایان دهد.گروسی همچنین  در پاسخ به این سوال که حاضر است چقدر به ایران فرصت بدهد تا درباره ذرات اورانیومی که در  جریان کار قرار گرفته اما غنی سازی نشده اند توضیح بدهد، گفت:تعیین کردن ضرب الاجل ممکن است بهترین ایده نباشد .او در ادامه بیان کرد: این برای من به این معنا خواهد بود که ما در رابطه ای خصومت آمیز قرار خواهیم گرفت که اساسا یک طرف مقاومت خواهد کرد.بنابراین من به عنوان مدیرکل مجبور خواهم بود ضرب الاجل تعیین کنم. ما باید با هم همکاری کنیم….زمان همواره بسیار مهم است.
*  سازمان ملل رسما از اسراییل خواست اراضی جولان را ترک کند
مجمع عمومی سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه مربوط به ارتفاعات اشغالی جولان، رسمااز رژیم اشغالگر اسراییل خواست جولان را ترک کند.در مجموع ۹۱ کشور عضو مجمع عمومی سازمان  ملل به قطعنامه خروج اسراییل از جولان ۱۷رای مثبت، ۹ کشور رای منفی و ۶۵ کشور رای ممتنع دادند. براساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی باید اراضی اشغالی ارتفاعات جولان را تاخط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ ترک کند.مجمع عمومی سازمان ملل تصمیمی که رژیم صهیونیستی چهاردهم دسامبر۱۹۸۱ گرفته و بر اساس آن سلطه خود بر این منطقه را گسترش داده و آن را از آن خود دانسته، باطل خواند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
علما و حوزه های علمیه با تمام وجود در پاسداری از نعمت بی بدیل انقلاب بکوشند
اختصاصی/ نشست عمومی نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد با حضور اعضای محترم جامعه مدرسین و علما و روحانیون محترم استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری  در اصفهان آغاز به کار کرد. حضرت آیت الله یزدی در این اجلاسیه، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این اجلاس مهم، از میزبانی مسؤولان و علمای اصفهان تقدیر کرد. رییس شورای عالی جامعه مدرسین، نعمت انقلاب اسلامی را نعمتی بی بدیل دانست و تاکید کرد که علما و حوزه های علمیه باید قدر این نعمت را بدانند و با تمام وجود در حراست و پاسداری از آن بکوشند. ایشان گفت: مدیران، مسؤولان، علما و اساتید محترم حوزه ضمن این که باید فقه جواهری را خوب بخوانند و بحث کنند، باید طلاب و فضلا را به گونه ای تربیت کنند که با مسائل روز آشنا باشند و بتوانند با نسل جوان ارتباط برقرار کنند.
بیانیه گام دوم منشوری جامع و نقشه راه آینده انقلاب است
اختصاصی/ آیت الله اعرافی، در نشست عمومی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد که در اصفهان برگزار شد، از اصفهان به عنوان شهری کهن و با تاریخ درخشان در علم، فقاهت، حکمت، فقه و دانش دینی یاد کرد. عضو جامعه مدرسین از بیانیه گام دوم به عنوان منشوری کلان و نقشه راه آینده انقلاب اسلامی یاد و تاکید کرد: مرزبان و رصدبان بزرگ انقلاب چهل سال انقلاب را هم جمع بندی و هم تحلیل و هم آفاق بزرگی را به روی ملت و انقلاب اسلامی و بویژه جوانان گشودند. مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه با اعتقاد به پایه ها و مبانی انقلاب در صدد فهم و تحلیل و برگرفتن نکات آموزنده از این بیانیه راهبردی بوده و هست، گفت: این اجلاسیه نیز گامی مهم در این جهت برخواهد داشت.
آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است
رسا/آیت الله کعبی با بیان اینکه مواضع حکیمانه رهبری و حماسه مردم دشمن را شکست داد، گفت: جنگ امنیتی و اقتصادی و سایبری دشمنان برای تضعیف روحیه ملت ایران تشدید شده است.  وی ابراز کرد: رفع مشکلات و فتنه هابی آینده نیز با حضور فعال مردم به ویژه بسیجیان و نیز خدمت صادقانه به مردم و تأمین حداقل های معیشتی و رونق تولید و بصیرت افزایی میسر خواهد شد. عضو هیأت رییسه خبرگان بیان کرد: آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.
با خدمت متواضعانه به مردم تلاش دشمن برای تخریب روحانیت را بی اثر کنیم
رسا/آیت الله فقیهی با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی درصدد تخریب چهره روحانیت هستند، گفت:طلاب با خدمت رسانی به مردم می‌توانند اسلام را زنده و روحانیت را آبرومندتر کنند. وی ابراز کرد: روحانیت باید تواضع و فروتنی داشته باشند، تکبر و خود بزرگ بینی را از خود دور کنند و همواره در خدمت رسانی به مردم گام بردارند.
جامعه مدرسین منشا برکات فراوانی برای انقلاب و حوزه های علمیه بوده است
اختصاصی/ آیت الله طباطبایی نژاد در نشست عمومی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در اصفهان در حال برگزاری است، خصومت کینه توزان و دشمنان را نشانه حقانیت مسیر انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تقدیر از نقش آفرینی جامعه مدرسین در طول دوران حیات خود قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: جامعه مدرسین منشا خدمات و تاثیرگذاری های فراوانی چه قبل و چه بعد از انقلاب بوده است.
ارائه گزارش از روند برگزاری اجلاس توسط حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال
اختصاصی/حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد که در اصفهان در حال برگزاری است، گزارشی از روند برگزاری این اجلاسیه ارائه کرد. رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح فعالیت صورت گرفته در سه کمیسیون اجلاسیه، گفت: با حضور کارشناسان و شخصیت های برجسته در کمیسیون های مختلف مسائل متعددی مورد توجه قرار گرفت. وی گفت: مسائل مطرح شده در این کمیسیون ها با امضای رییس شورای عالی جامعه مدرسین به قوا، نهادها و دستگاه های مختلف ارسال خواهد شد.
اجرای مکانیزم ماشه به لحاظ حقوقی نادرست است
مهر/ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی اروپایی ها درباره احتمال استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران، گفت: اجرای مکانیزم ماشه به لحاظ حقوقی به خاطر اینکه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکردند نادرست است. وی ادامه داد: از سویی ایران از چارچوب برجام خارج نشده است و دلیلی برای اجرای این مکانیزم نیست البته در فضای سیاسی این مسائل مطرح می شود.
سرنگونی ۲ پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی به دست انصارالله یمن
مهر/یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح از سرنگونی دو پهپاد جاسوسی ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود ضد یمن خبر داد. وی افزود: پدافند هوایی یمن موفق به سرنگونی یک پهپاد جاسوسی در جیزان شد. همچنین پدافند هوایی موفق به سرنگونی پهپاد دوم در باقم در عسیر با سلاح مناسب هنگام اقدامات خصمانه آن در مناطق مرز کرد.
انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه موشکی ایران به سازمان ملل نامه نوشتند
فارس/ سه کشور اروپایی عضو برجام در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شده‌اند که برخی از موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه شورای امنیت، «ناهمخوان» است.  این سه عضو اروپایی برجام در نامه‌ای که دیروز میان اعضای شورای امنیت توزیع شده، به گوترش توصیه کرده‌اند که در گزارش بعدی خود در مورد برنامه موشکی ایران، این موشک‌ها را با تضاد با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ توصیف کند.
پنتاگون احتمال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به غرب آسیا را تکذیب کرد
فارس/سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعای روزنامه «وال استریت ژورنال» در مورد احتمال اعزام هزاران نیروی آمریکایی به منطقه غرب آسیا را تکذیب کرد.  «آلیسا فرح» در توییتر نوشته است: «این گزارش وال استریت ژورنال غلط است. ایالات متحده در حال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نیست»
ادعاهای ضدایرانی مقام‌های آمریکایی همزمان با دیدار نتانیاهو و پامپئو
فارس/همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پرتغال برای دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها دو ادعای ضدایرانی مطرح کردند. مقام‌های ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده‌اند که نیروی دریایی و گارد ساحلی این کشور یک «محموله بزرگ قطعات موشک‌های کروز» که «گمان می‌رود ایرانی باشند» در دریای عرب کشف کرده است. همزمان با انتشار این خبر، نشریه «نیوزویک» هم به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرده است که ایران در هفته‌های اخیر «پهپادهای انتحاری» را در نزدیکی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه به پرواز درآورده است.
قدرت‌نمایی ایران، چین و روسیه در پاسخ به ائتلاف دریایی فرانسه
فارس/به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین در دی ماه، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی ازسوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد. روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد.
آغاز دوباره درگیری‌ها در جنوب یمن
فارس/ ۱۴ آبان ماه بود که مراسم امضای توافق میان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب که هر کدام به ترتیب منافع دولت سعودی و امارات را در جنوب یمن پیش می‌برند، سرانجام در شهر ریاض برگزار شد تا به درگیری‌ها دو طرفه میان آنها پایان داده شود. اما صبح امروز (پنجشنبه) شهر «ابین» در جنوب یمن با درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و نیروهای اماراتی آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *