نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: کارنامه صدساله حوزه علمیه قم غرور انگیز و درخشان است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نشست عمومی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد که روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ در اصفهان برگزار شد، از اهتمام این نهاد برجسته حوزوی در برگزاری این نشست مهم تقدیر کرد.

آیت الله دری نجف آبادی ضمن با ارزشمند خواندن برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، تصریح کرد: حوزه مقدسه قم، اصفهان و حوزه های علمیه دیگر منشا خدمات و برکات بسیاری بوده اند و خدا را به خاطر وجود این نعمت ها شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم به همت مرحوم حضرت آیت الله عبدالکریم حائری، گفت: عنایت خدا از اول بر این بود که حوزه به دست ایشان تاسیس شود؛ بسیاری از شخصیت های بزرگانی که در اراک در کنار ایشان بودند، با دعوت شان به قم تشریف می برند و حوزه علمیه قم را بنیان گذاری می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: همزمان با ورود ایشان به قم شاهد کودتایی از سوی رضاخان هم بودیم که با اهداف شیطانی صورت گرفت و اساس دین و مذهب را نشانه گرفته بود، در چنین شرایطی حاج شیخ عبدالکریم به قم می آیند و حرکت تحول آفرین خود را آغاز کردند.

امام جمعه اراک با بیان این که از بدو تاسیس مقاطع مختلفی بر حوزه علمیه قم گذشته است، گفت: در هر دوره ای شاهد اتفاقات و فراز و نشیب هایی بوده ایم؛ با پیروزی انقلاب اسلامی به دست با کفایت امام راحل برگ دیگری از تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه ورق خورد.

آیت الله دری نجف آبادی کارنامه صدساله حوزه علمیه قم را با عظمت و درخشان و غرورانگیز توصیف و تاکید کرد: البته در کنار نقاط قوت، ضعف هایی هم داریم که باید سعی کنیم این نقاط را مرتفع سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عمل به تکلیف را وظیفه همیشگی حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: قطعا اگر با همان نیت بنیانگذاران این مسیر بزرگ و پر افتخار حرک کنیم، آینده درخشان تری در انتظار روحانیت عظیم الشان و حوزه های علمیه خواهد بود.

وی کارنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در کنار حوزه های علمیه درخشان توصیف و تصریح کرد: مراجع، شورای عالی، جامعه مدرسین و علما در این مسیر پرچمدار هستند و قطعا اگر با انگیزه های الهی حرکت کنیم خدای متعال نیز یاری دهنده ما خواهد بود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ما با تمام وجود تاییدات الهی را در این حرکت بزرگ و ارزشمند لمس می کنیم و امیدواریم بتوانیم دین خود را در قبال این نعمت ارزشمند و بی نظیر به درستی ادا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *