آیت الله یزدی: علما و حوزه های علمیه با تمام وجود در پاسداری از نعمت بی بدیل انقلاب بکوشند

حضرت آیت الله محمد یزدی روز پنج شنبه مورخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این اجلاس مهم، از میزبانی مسؤولان و علمای اصفهان تقدیر کرد.

ایشان در ادامه با طرح این پرسش که آیا تقلید از اعلم واجب است یا خیر؟ اظهار داشت: در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد و علما دیدگاه های خود را به تفصیل در این باره بیان کرده اند؛ نکته مهم این است که بدانیم متعلق این اعلمیت چیست؟ آیا همان حلال و حرام است یا شناخت و علم به حوادث و مسائل روز هم مهم است؟

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیا فتنه ۸۸ و ۹۸ در کشور ما پس از پیروزی انقلاب از حوادث واقعه نبوده است، اظهار داشت: آیا مسائلی که در کشورهای اسلامی در سراسر جهان می گذرد، جزو حوادث واقعه نیست؟

آیت الله یزدی تاکید کرد: حوادث واقعه تنها مسائل مستحدثه شرعی و اموری که همه ما با آن آشنا هستیم، نیست؛ من تصور می کنم حوادث واقعه و آشنا بودن به مسائل روز در نفس اجتهاد نقش دارد؛ یعنی اگر دو مجتهد داشتیم که هر دو در شناخت احکام شرعیه مساوی بودند اما یکی از دیگری به روزتر است و می تواند بگوید مسلمانان چه باید بکنند در برابر هجمه دشمن و ابزارهای جدید که همه زندگی جوانان ما را گرفته است.

آیت الله یزدی افزود: آیا من و شما که مدعی هدایت جامعه و نگهداری ایتام آل محمد(ص) بوده و هستیم و باید باشیم، نسل جوان امروز ایتام آل محمد(ص) هستند و باید آنها را دریابیم، با آنها و دانشگاهیان ارتباط برقرار کنیم و زمینه هدایت شان را فراهم کنیم؟

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از مواضع، شجاعت و درایت مقام معظم رهبری فرمود: همانگونه که می بینید مقام معظم رهبری، بعنوان رهبر، عالم دینی و یک مرجع تقلید وقتی رییس جمهور آمریکا می خواهد پیامی بفرستد می گویند من اصلا او را لایق مبادله هیچ نوع پیامی نمی دانم؛ به اینها باید توجه کنیم.

حضرت آیت الله یزدی نعمت انقلاب اسلامی را نعمتی بی بدیل دانست و تاکید کرد که علما و حوزه های علمیه باید قدر این نعمت را بدانند و با تمام وجود در حراست و پاسداری از آن بکوشند.

ایشان گفتند: مدیران، مسؤولان، علما و اساتید محترم حوزه ضمن این که باید فقه جواهری را خوب بخوانند و بحث کنند، باید طلاب و فضلا را به گونه ای تربیت کنند که با مسائل روز آشنا باشند و بتوانند با نسل جوان ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *