خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۳

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: نباید اجازه بدهیم که دشمنان توطئه های خود را در جوامع اسلامی پیش ببرند
  • صبح امروز در اصفهان؛ کمیسیون های اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد آغاز بکار کرد
  • آیت الله مقتدایی: وظیفه روحانیت تبیین دقیق  بیانیه  گام دوم برای مردم است
  • رئیس جمهور : ایران مشکلی برای تجدید روابط با عربستان ندارد
  • آیت الله نمازی : زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها در نظام قضایی کشور است
  • آیت الله شب زنده دار : حق نداریم خود را در برابر دشمن ذلیل کنیم

 

 

** جام جم ۹۸/۹/۱۳
*  ضد و نقیض های ترامپ
در حالی که رئیس جمهور آمریکا دیروز در پاسخ به این سوال که آیا از اعتراضات در ایران حمایت می کنید؟ گفته بود: نمی خواهم در این باره اظهارنظر کنم، اما پاسخ «نه» است. در حساب توئیتری خود حرف خود را پس گرفت و نوشت:آمریکا از مردم شجاع ایران که برای آزادی خود اعتراض می کنند، حمایت  می کند. ما در دولت ترامپ این حمایت را کرده ایم و همیشه چنین کاری را خواهیم کرد!
** همشهری ۹۸/۹/۱۳
*  فرمانده انتظامی تهران برای برخورد با دلالان بازار ارز، دستور ویژه صادر کرد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد برای برخورد با دلالان بازار  ارز که از چند روز پیش دوباره وارد این بازار شده و با برخی از صرافی ها نیز همکاری داشته اند دستور ویژه صادر کرد.
سردار حسین رحیمی درباره بازگشت برخی از دلالان ارز گفت:متاسفانه در چند روز اخیر بعضی از د لالان ارز بازگشته اند که از روز گذشته دستور ویژه ای را به پلیس امنیت و پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد با این افراد صادرکردم.او با بیان اینکه پلیس اجازه نخواهد داد این افراد امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره بیندازند، گفت:به این افراد و نیز صرافی هایی که با این افراد کار می کنند هشدار جدی می دهم که با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.
** کیهان ۹۸/۹/۱۳
*  دیدار خانواده شهید مدافع امنیت «مرتضی ابراهیمی» با رهبر معظم انقلاب
پدر شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی از دیدار خانواده این شهید با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این دیدار پریروز (۱۰ آذر) قبل از نماز ظهر و عصر انجام شد. در این دیدار رهبر انقلاب، خانواده شهید را مورد تفقد قرار دادند و گفت‌وگوی کوتاهی نیز با ما داشتند.
وی افزود: حضرت آقا فرزند نوزاد شهید را هم مورد تفقد قرار دادند و در گوش نوزاد اذان گفتند.
پدر شهید ابراهیمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو جلد قرآن کریم نیز به خانواده شهید هدیه دادند.
«مرتضی ابراهیمی» فرمانده گردان امام حسین(ع) ملارد بود که در جریان ناآرامی‌های اخیر این شهرستان در دفاع از امنیت و حفظ اموال عمومی به دست آشوبگران به شهادت رسید.
*  کشته‌سازی و آمار‌سازی ضدانقلاب در اغتشاشات اخیر شگردی کهنه و شبیه فتنه ٨٨ است
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اظهار داشت:
– از منظر دستگاه قضا، صف معترضان به گرانی بنزین از صف اراذل و ا‌وباش و اغتشاشگران جدا است. به هیچ وجه کسانی که در مقام اعتراض به خیابان آمدند و علی‌رغم اینکه تجمعات خیابانی آنها فاقد مجوز قانونی بود؛ اراذل و اوباش و اغتشاشگر نمی‌دانیم.
– تخریب اموال عمومی، آتش‌زدن اماکن، غارت فروشگاه‌ها و مراکز دولتی و شخصی، به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان امنیت و کشتن جمعی از شهروندان بی‌گناه، کار گروهی خاص از اراذل و اوباش بود که وابستگی تعدادی از آنها به گروهک‌های ضدانقلاب و خارج‌نشین محرز شد و جمعی از آنها تحت هدایت سرویس‌ها و رسانه‌های بیگانه عملیات خرابکارانه‌ای را در تعدادی از شهر‌ها رقم زدند.
– آمار ضد انقلاب درباره تعداد کشته شدگان اغتشاشات اخیر دروغ است.
-بخش قابل توجهی از کشته شدگان توسط اشرار کشته شده اند.
– در پرونده پولشویی در گلستان ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی باند بازداشت هستند که بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۳۰۰ نفر از اعضای این باند هستند و مبلغی که در حوزه پولشویی و سوء استفاده های مالی مطرح است بیش از پنج هزار میلیارد تومان رقم فعالیت مجرمانه این گروه اعلام شده است.
– یکی از بدهکاران بانک اقتصاد نوین را بازداشت کردیم و در حال حاضر در بازداشت است.رقم بدهی وی به بانک سه هزارو دویست میلیارد تومان بود که در همین ایام بازداشت تا امروز دوهزار و پانصد میلیارد تومان را تسویه کرد.
– عبدالرضا داوری اتهامات متعددی دارد.موضوع ارتباط با کانال آمد نیوز یکی از مواردی است که در مورد وی مطرح است.
** شرق ۹۸/۹/۱۳
*  تعویق رای گیری در پارلمان عراق
پارلمان عراق جلسه رای گیری روز سه شنبه درباره قانون انتخابات را با وجود تاکید مرجعیت عالی دینی و اصرار تظاهرکنندگان بر تسریع در اتمام دو قانون انتخابات و کمیسون عالی مستقل انتخابات، به وقت دیگری موکول شد.
* سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن
یسرائیل کاتس، وزیر خارج اسرائیل گفت که هیئتی از این رژیم برای بررسی انعقاد پیمان عدم تجاوز به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به واشنگتن سفر کرده است. به گفته وی نمایندگانی از وزارت خارجه، دادگستری و شورای امنیت ملی و ارتش اسرائیل در این هیئت حضور دارند.
** ایران ۹۸/۹/۱۳
*  ژاپن کماکان از برجام حمایت می‌کند
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که به ژاپن سفر کرده است، با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و پیام کتبی رئیس جمهوری را به وی تقدیم کرد. نخست وزیر ژاپن در این دیدار تأکید کرد که ژاپن کماکان از برجام حمایت می‌‌کند و برای حل مشکلات این قرارداد بین‌المللی به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.
*  ایران مشکلی برای تجدید روابط با عربستان ندارد
رئیس جمهوری روز گذشته در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که برای دیدار با مقام‌های ایرانی به تهران سفر کرده است، تأکید کرد که از منظر جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی برای توسعه روابط با همسایگان و تجدید روابط با عربستان سعودی وجود ندارد و معتقدیم در راستای تأمین امنیت و ثبات در منطقه باید همه کشورها در کنار یکدیگر قرار داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای منطقه باید در تأمین امنیت منطقه حضور و نقش‌آفرینی فعال داشته باشند و در این راستا طرح صلح هرمز را نیز ارائه کرده است، گفت: باید با گسترش همکاری‌ها، امنیت منطقه بویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز را برقرار کرده و به بیگانگان اجازه دخالت ندهیم.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۱۳
* امیدوارم شاهد توسعه روابط با اروپا باشیم
 سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خداحافظی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از این اتحادیه و انتخاب جانشین وی در توییتی نوشت: ضمن قدردانی از مواضع معقول و متعادل سرکار خانم فدریکا موگرینی در تعامل با جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتصاب جناب آقای جوسپ بورل، امیدواریم شاهد توسعه روابط مان با اتحادیه اروپا و تحکیم چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون در عرصه بین‌المللی باشیم.
** وطن امروز ۹۸/۹/۱۳
*  توضیح استاندار تهران درباره خسارت اغتشاشات اخیر
استاندار تهران به بیان آماری از میزان خسارات وارد شده در اعتراضات اخیر در پی گرانی بنزین در استان تهران پرداخت و اظهار کرد: در استان تهران ۲۹ جایگاه سوخت دچار حریق شد و بیش از ۱۴۰ شعبه بانک آسیب‌ جدی دید. همچنین ساختمان‌های فرمانداری در برخی شهرستان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دچار خسارت شد و ۴۷ فروشگاه زنجیره‌ای در استان تهران بعضا دچار حریق شده یا از اقلامی که در فروشگاه وجود داشته، برداشته شده است. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به تعداد افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته گفت: بر اساس آمارهای اولیه ۲۰۲۱ نفر در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند که بسیاری از آنها بلافاصله با یک بازجویی و به دستور محاکم قضایی آزاد شدند. بندپی ادامه داد: در جریانات اخیر در استان تهران، ما ۲ شهید تقدیم کردیم و همچنین زخمی‌های نیروهای انتظامی بیشتر از زخمی‌های اغتشاشگران بوده است.
*  تمام درآمد گرانی بنزین را به مردم می‌دهیم
 وزیر نفت گفت: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم‌درآمد تعلق خواهد گرفت. بیژن زنگنه تاکید کرد: همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به طبقات متوسط و ضعیف جامعه پرداخت می‌شود و یک ریال آن صرف کار دیگری نخواهد شد
** جوان ۹۸/۹/۱۳
*  حق نداریم خود را در برابر دشمن ذلیل کنیم
آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مؤمن اجازه ندارد خود را تحقیر و ذلیل کند، اظهار داشت: عزت حوزه‌های فراوانی در امور شخصی، سیاسی و اجتماعی دارد، اگر ملت شریف در برابر طواغیت می‌ایستد و تسلیم نمی‌شود، افزون بر اینکه امر الهی است، عزت اسلامی محسوب می‌شود چرا که ما حق نداریم خودمان را ذلیل کنیم و مستعمره کفار و دشمنان شویم. وی در ادامه ابراز داشت: گناه انسان را نزد مردم و خدا به مذلت می‌کشاند، اینگونه نیست که گناهکار تنها عقوبت شود بلکه دچار خواری و مذلت نیز می‌شود، اگر انسان از خواری گناه به عزت و شرافت اطاعت الهی منتقل شود می‌تواند به غنا دست پیدا کند.
استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه تبیین عواملی که سبب ذلت انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی انسان سراغ کار‌هایی می‌رود که از توان او خارج است، اگر کسی توان کاری را ندارد و بر آن اصرار داشته باشد سبب اعتراض مردم و ذلت فرد می‌شود، بر اساس روایات این مذلت است که انسان متصدی کاری شود که از عهده‌اش بر نمی‌آید.
*  روابط ایران و چین راهبردی است
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روز گذشته در دیدار با سپهبد شائو یوئان مینگ، معاون روابط بین‌الملل ارتش چین و رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین رو به توسعه است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روابط ایران و چین را راهبردی می‌داند و رئیس جمهور چین هم چنین نگرشی را به این روابط دارد. وی افزود: سند مهمی در جمهوری اسلامی ایران درباره راهبرد روابط ۲۵ ساله دو کشور تدوین‌شده است که به مقامات چین نیز ارائه شد که این سند در عالی‌ترین سطوح کشور ما تهیه شده و مورد تأیید رهبری جمهوری اسلامی ایران است.
سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه اراده دائمی دو کشور بر توسعه روابط است، تصریح کرد: نگاه دیگر کشور‌ها و دشمنی‌هایی که وجود دارد تأثیری در روابط ما نخواهد داشت و امیدوارم نگاهی که مقامات چین به این سند در تنظیم روابط دارند و پاسخی که به این پیشنهاد راهبردی ما می‌دهند، باعث ادامه مسیر توسعه‌ای روابط باشد.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۱۳
*  دستور رئیس جمهور برای تشکیل هیاتی جهت بررسی نحوه جبران خسارت شهروندان
رئیس جمهوری دستور داد تا هیاتی برای بررسی نحوه جبران خسارات شهروندانی که در حوادث پایانی آبان ماه دچار آسیب شده اند، تشکیل شود.طبق دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، این هیات متشکل از وزیران کشور،دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهوری موظف شده که ضمن بررسی حقوق اجتماعی و اقتصادی موضوع، نحوه جبران خسارات را مشخص و گزارش نهایی را در اسرع وقت به رئیس جمهوری ارائه کند.
*  انهدام یک شبکه ضد انقلاب توسط وزارت اطلاعات
سربازان گمنام امام  زمان(عج) با اقدامات اطلاعاتی اعضای اصلی یکی از شبکه های ضد انقلاب را که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه های تهران و برخی شهرستان ها بودند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.این شبکه در اعتراضات اخیر به طرح سهمیه بندی بنزین،قصد داشت با کشاندن برنامه دانشجویان دانشگاه تهران به بیرون دانشگاه، اخلال ایجاد نماید که با هوشیاری دانشجویان متعهد و نهادهای ذیربط خنثی گردید.همچنین برخی از عناصر مرتبط با این شبکه شناسایی شده که پس از تشریفات قانونی، نتایج آن متعاقبا به اطلاع ملت عزیزمان خواهد رسید.
** رسالت ۹۸/۹/۱۳
*  درگیری حشد الشعبی با داعش در شمال عراق
سازمان حشد الشعبی عراق اعلام کرد که شب گذشته توانسته حمله تروریست‌های داعش در جنوب شهر موصل را دفع کند. تروریست‌های داعش تلاش داشتند مواضع حشد الشعبی در منطقه «الحضر» در جنوب شهر موصل را هدف قرار دهند که ناکام ماندند.طبق بیانیه صادر شده، تیپ ۴۴ حشد الشعبی پس از چند ساعت درگیری و استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و همچنین دوربین‌های دید در شب، توانست تروریست‌های داعش را به عقب براند.در این بیانیه همچنین آمده است که هدف تروریست‌ها ایجاد ناآرامی در روستاها و شهرک‌های جنوب استان نینوا و شمال غرب استان صلاح‌الدین و همچنین قطع مسیر ارتباطی اصلی بود. منطقه «الحضر» در آوریل سال ۲۰۱۷ به‌دست نیروهای حشد الشعبی از اشغال داعش خارج شد.
** مردم سالاری ۹۸/۹/۱۳
*  ادعای پمپئو درباره نقش ایران در اعتراضات خاورمیانه
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه لوییزوپل مدعی شد که  ایران عامل واحد پشت تظاهرات اخیر در خاورمیانه بوده است.او مدعی شد: تظاهرات کنندگان در عراق، لبنان و ایران با حکومت وابسته به روحانیت ایران مخالف هستند.
پمپئو که  تلاش می کرد دلایل برای ادعای بی اساسی خود بیاورد، مدعی شد: عادل عبدالمهدی(نخست وزیر مستعفی عراق) به دلیل این که مردم طالب آزادی بودند ونیروهای امنیتی ده ها نفر را کشته بودند، استعفا داد.این تا اندازه زیادی ناشی از نفوذ ایران است.وی در ادامه مدعی شد:همین امر در لبنان و اعتراضات بیروت هم صادق است. آن ها می خواهند که حزب الله و ایران را از کشورشان خارج شوند.رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین با اشاره با ناآرامی ها و اعتراضات اخیر که در ایران در پی اصلاح قیمت بنزین شکل گرفت، گفت که دلیل این اعتراضات، نارضایتی مردم است.
*  انتقاد شرمن از کارشکنی ترامپ  علیه برجام
وندی شرمن معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا و از اعضای تیم مذاکره کننده توافق هسته ای در توئیتی اعلام کرد اگر برجام به خوبی اجرا می شد، وضعیت بهتری برای مردم ایران مهیا بود.
این دیپلمات آمریکایی در حساب توئیترش نوشت:تصور کنید اگر توافق هسته ای ایران به طور کامل بر سر جای خود  باقی بود، وضعیت بهتری برای مردم ایران مهیا بود.بسیاری از کشورهای اروپایی که در ایران کار می کردند این موضوع را تایید و بر آن گواه می دهند؛ سایر تحریم ها فقط برای بدخیم کردن وضعیت خاورمیانه است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با وجود مخالفت های بین المللی، آمریکا را از توافق هسته ای که در دولت باراک اوباما به نتیجه رسیده بود خارج و تحریم های تازه ای علیه ایران وضع کرد.
** آرمان ۹۸/۹/۱۳
*  تخلف وزارت نفت تایید شد
رئیس دیوان محاسبات درباره پرونده وزارت نفت در دیوان محاسباتی کشور اظهار داشت: تشکیل پرونده برای دستگاه های مختلف یک روال است که برای بررسی موضوعات انجام می شود. در این پرونده حسابرس ما تشخیص می دهد که یک تخلفی در وزارت نفت رخ داده و از این رو پرونده تشکیل شده است.عادل آذر با تاکید بر اینکه این پرونده بحث تخلف است و نه جرم، گفت:نامه دادخواستی از سوی حسابرس دیوان محاسبات ارسال شده و بررسی ها به این نتیجه رسیده اند که تخلفی در بحث بانکرینگ رخ داده است که ناشی از عدم رعایت قانون بوده است. وی تاکید کرد: وزارت نفت معتقد است که قانون رعایت شده است. این مقام مسوول ادامه داد:این پرونده ۱۲ خوانده دارد که آقای زنگنه جزوه خوانده ها نیست.
*  سخنان بی اساس هوک
وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر خود اظهارات اخیر برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در مورد ایران را منتشر کرد.برایان هوک در مورد ایران مدعی شد:حاکمیت ایران،اخیرا حمله به خبرنگاران شبکه هایی مانند صدای آمریکا، رادیو فردا، بی.بی.سی فارسی و تعدادی دیگر را افزایش داده است.آمریکا، این اقدام را که خبرنگاران و خانواده هایشان را هدف حمله قرار دهند، محکوم می کند.ما اقدامات قاطع خود و تلاش هایمان را در راستای حمایت از آزادی مطبوعات و آزادی بیان همواره ادامه می دهیم.
** آفرینش ۹۸/۹/۱۳
*  اظهارات مداخله جویانه جان بولتون علیه ایران
جان بولتون به بیان اظهارات مداخله جویانه علیه ایران پرداخت و گفت: نمی توان با حکومت ایران هیچ مذاکره ای انجام داد.
جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در توییتر خود مدعی شد: دست کم ۱۸۰ نفر در ایران در جریان اعتراض ها کشته شدند. نمی  توان با حکومت ایران هیچ مذاکره ای انجام داد و در مسائل هسته ای به چنین حکومتی اعتماد کرد.
*  واردات افغانستان از ایران به ۲ میلیارد دلار رسید
رئیس انجمن صنایع افغانستان گفت: در هفته های اخیر تاجرانی که از طریق بانک به صورت رسمی پول به چین یا هند می فرستند و کالا خریداری می کنند به علت اینکه تخلیه بار در بندرعباس است و از آن مسیر ترانزیت می شود دچار مشکل شده اند.
پیمان سخی رئیس انجمن صنایع افغانستان در خصوص آخرین روند تبادلات اقتصادی ایران و افغانستان گفت: روابط تجاری دو کشور مانند قبل است و خوشبختانه عوامل خارجی نتوانسته تاثیری بر روی آن بگذارد هر چند میزان تبادلات در نوسان است.اطلاعات و آمار گمرک افغانستان با گمرک ایران متفاوت است اما به طور قطع می توان گفت که افغانستان نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سال از ایران واردات دارد.
** قدس ۹۸/۹/۱۳
*  دشمن لشکری را برای آشوب سازماندهی کرد
معاون سیاسی سپاه گفت: در بررسی افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و سلاح و مهماتی که از آنان کشف شد، مشخص شده دشمن لشکری را برای ایجاد آشوب سازماندهی کرده است.سردار جوانی بیان کرد: ما در داخل کشور زخم هایی همچون حاشیه نشینی ها، بیکاری، گرانی وتورم، اعتیاد و تهاجم فرهنگی داریم که دشمن از این زخم ها و آسیب ها سوء استفاده می کند. امروز در داخل و در این جنگ روایت ها، عده ای به گونه ای تحلیل می کنند که دشمنان تبرئه و نظام اسلامی را محکوم می کنند در حالی که باید هم دشمن و هم مسببان این حوادث را دید.
*  نظارت بر انتخابات به طور رسمی آغاز شد
ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محل شورای نگهبان آغاز به کار کرد.کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در افتتاحیه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بر انجام صحیح وظایف و جلوگیری از ضایع شدن حق کسی تاکید کرد و گفت: اگر حقی از کسی ضایع شود این حق الناس است.
** خراسان ۹۸/۹/۱۳
*  عدم پذیرش شکست در ایران
هیوگوسترسون استاد دانشگاه جرج واشنگتن با انتقاداز تحریم های آمریکا، این تحریم ها را ابزاری برای به قتل رساندن مردم عادی دانست و گفت: ترامپ نمی تواند بپذیرد که استراتژی وی درباره ایران شکست خورده است و نمی تواند ایران را وادار به تسلیم کند.
** اعتماد ۹۸/۹/۱۳
* تامین ۲۵ میلیارد دلار ارز برای واردات
 همتی رییس کل بانک مرکزی معتقد است، تهدیدی در این بازار ارز وجود ندارد و ثبات ادامه خواهد داشت. او گفته طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان برآن واقف هستند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد شد و عمدتا در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد. اما با اطلاعاتی که از این توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است.همتی درباره آخرین وضعیت تامین ارز اعلام کرده: علاوه بر اینکه از ابتدای سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی تامین شده است، حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تامین شده است. این روند با ادامه‌ تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت ادامه خواهد یافت.
** شهروند ۹۸/۹/۱۳
*  بیش از ۳۰۰ تن علیه نتانیاهو شهادت می دهند
در کیفرخواست ارایه شده به پارلمان اسراییل علیه نتانیاهو اسامی بیش از ۳۰۰ تن شاهد دادستانی شامل دوستان ثروتمند و معاونان سابق او ذکر شده است.
آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسراییل در سه پرونده بنیامین نتانیاهو را متهم اعلام کرده و یک بازه زمانی ۳۰ روزه به او فرصت داده تا بتواند به دنبال مصونیت پارلمانی برای پیگرد قانونی باشد . نتانیاهو نیز در توییتی نوشت: زمانی که اتهامی درست باشد نیازی به ۳۳۳ شاهد نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نباید اجازه بدهیم که دشمنان توطئه های خود را در جوامع اسلامی پیش ببرند
رسا/آیت الله العظمی  نوری همدانی  در دیدار جمعی از مبلغان طرح امین استان مرکزی با تأکید بر این که باید وظایف و رسالات خود را به خوبی انجام دهیم، گفت: کادرسازی در زمینه های مورد نیاز جامعه، مورد تأکید اسلام است و قشری باید مردم را به خیر و صلاح دعوت کند و به تبلیغ دین مشغول باشد.وی افزود: امروز برای اثرگذاری و کارایی در زمینه تبلیغ باید افرادی به صورت تخصصی تعلیم و تربیت شوند تا بتوانند وارد میدان شوند و آموزه های اسلام را به خوبی تبیین کنند، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان اسلام در کشورهای مقاومت  ابراز داشت: باید با شجاعت در برابر دشمنان ایستادگی کرد، نباید اجازه بدهیم که دشمنان توطئه های خود را در جوامع اسلامی پیش ببرند.
وظیفه روحانیت تبیین دقیق  بیانیه  گام دوم برای مردم است
اختصاصی/آیت الله مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آئین افتتاحیه نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری گفت: وظیفه داریم راه حق و خداپرستی را به جامعه نشان دهیم و وظیفه مهم دیگر ما حمایت از نظامی است که ۴۰ سال از عمر آن میگذرد و همواره در معرض انواع دشمنی ها بوده است. قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را راهگشا دانست و افزود: وظیفه روحانیت در برابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین دقیق این بیانیه برای مردم است.وی هدایت کشور از سوی رهبر معظم انقلاب را ادامه مسیر امام (ره) برشمرد و گفت: وظیفه داریم مردم را نسبت به دین و اهداف نظام آشنا کنیم.آیت الله مقتدایی در پایان ابراز امیدواری کرد اعضای محترم کمیسیون های با دقت در مباحث و موضوعات کمیسیون ها  مشارکت نمایند تا در نهایت اسناد قابل قبولی از این اجلاس تهیه شود.
کمیسیون های اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد آغاز بکار کرد
اختصاصی/ کمیسیون های سه گانه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با علمای محترم بلاد صبح امروز پس از برگزاری آئین افتتاحیه و تشریح دستور کار کمیسیون ها توسط حضرت آیت الله مقتدایی، قائم مقام محترم جامعه مدرسین با حضور رئیس و اعضای محترم کمیسیون ها تشکیل جلسه داده و وارد دستور کار شدند. کمیسیون های سه گانه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با عنوان کلی «رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» به شرح ذیل تشکیل شد:کمیسیون بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در نهادینه کردن معنویت و فرهنگ اسلامی به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی-کمیسیون بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در عدالت خواهی و مبارزه با فساد به ریاست آیت الله محمد غروی وکمیسیون بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن به ریاست آیت الله نمازی.
تمسک به قرآن کریم اتحاد اسلامی را از هر خطری حفظ می کند
رسا/جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل سنت استان های گلستان و گیلان با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی  دیدار کردند.حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار «قرآن کریم» را مهمترین عامل وحدت مسلمانان دانست و بیان داشت: تمسک به قرآن کریم قطعا سعادت بخش است، بهترین تعریف از قرآن کریم که کلام خدای متعال است را خود قرآن درباره خود بیان می کند و می فرماید قرآن «حبل متین» است که خداوند برای هدایت شما آن را به زمین نازل کرده است.وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت قرآن کریم، در هدایت جامعه بیش از گذشته موفق باشید و این اتحاد میان مسلمانان از هر خطری محفوظ باشد چرا که «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَه»، این در کنار هم بودن توفیقی است که خدای متعال به ما عطا کرده است و باید همواره شاکر و قدردان این نعمت الهی باشیم.
زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها در نظام قضایی کشور است
 رسا / آیت الله نمازی در دیدار حجت الاسلام شکرالله بهرامی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: منصب قضا در نظام توحیدی ویژه پیامبران بوده و در دوره غیبت نیز این منصب به عالمان، فقیهان و صالحان واگذار شده است.عضو جامعه مدرسین زندان را برای خانواده‌ها بسیار آزاردهنده خواند و گفت:اثر سوء زندان برای خانواده و جامعه بیش از تاثیرات مثبت و سازنده آن است و انتظار می‌رود جایگزینی این حکم سرعت داشته باشد.نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تداوم اجرای طرح جایگزینی حبس تاکید کرد و گفت: زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها درنظام قضایی کشور است.
بارها در پرونده‌های مهم از طرف دولت و مجلس تهدید شدم
فارس/ قاضی اسدالله مسعودی مقام در نشست بررسی تاثیر فشار افکار عمومی بر رسیدگی‌های کیفری در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: در خصوص جرائم اقتصادی و مالی مراحل ابتدایی و میانی نادیده گرفته شده است و تمام مطالبات از دستگاه قضایی است که قطعا ایرادت و اشکالاتی نیز مطرح می‌شود.رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی عنوان داشت: بیشترین فشار به قضات پرونده‌های اقتصادی مربوط به تهدیدات وارده است و نه اینکه مربوط به فشار افکار عمومی باشد و در پرونده‌های مهم تهدیدات بیشمار است و تهدیداتی که از سوی مجلس، دولت و رسانه‌ها به ما وارد شده و بارها در پرونده‌های مهم از سمت دولت و مجلس تهدید شدم.
مهلت ۱۵ روزه پارلمان عراق به برهم صالح برای معرفی نامزد جانشینی عبدالمهدی
ایسنا/سایت شبکه سومریه نیوز سند صادره از سوی رئیس پارلمان عراق را منتشر کرد که در آن  محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق  با استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با استناد به ماده ۷۶ قانون اساسی موافقت کرده و از برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق می‌خواهد نامزد نخست وزیری را طی ۱۵ روز معرفی و مکلف کند.در بین محافل سیاسی عراق نام ابراهیم محمد بحرالعلوم، وزیر اسبق نفت برای جانشینی عبدالمهدی مطرح شده است. می‌کنند. بحرالعلوم وزیر نفت عراق بود که در سال ۲۰۰۶ استعفا کرد و در سال ۲۰۰۵ نیز به عنوان عضو جمعیت الوطنیه عراق انتخاب شد.
معاون ابوبکر بغدادی در عراق بازداشت شد
ایسنا/گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از بازداشت یک رهبر برجسته داعش معروف به “ابو خلدون” که پست معاون سرکرده سابق این گروه تروریستی را برعهده داشته، خبر داد.در این بیانیه آمده است: ابو خلدون کارت شناسایی جعلی به نام “شعلان عبید” همراه داشته گروه اطلاع‌رسانی امنیتی همچنین تاکید کرد: ابو خلدون قبلا پست فرمانده نظامی استان صلاح الدین را نیز برعهده داشت.فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نام واقعی فرد بازداشت شده “حامد شاکر سبع البدری” و پسر عموی بغدادی است.
«ایرفرانس» و «خطوط ریلی فرانسه» در آستانه اعتصاب بزرگ دیگر قرار دارند
فارس/«ایر فرانس» (شرکت هوایی فرانسه) و خطوط ریلی پاریس، پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی با اعتصاب مواجه خواهند شد.به نوشته وبگاه «لوکال» دور تازه اعتصاب‌ها در فرانسه از پنجشنبه شروع می‌شود و به همین خاطر یک پنجم تمام پروازهای شرکت ایرفرانس  روز پنجشنبه لغو خواهند شد. علاوه بر ایر فرانس، خدمات قطار‌های مسافربری و مترو در پاریس با مشکل مواجه خواهد شد. مرکز هوانوردی فرانسه نیز سه شنبه اعلام کرد که ۲۰ درصد پروازها در پنجشنبه لغو می‌شود.
سناتور آمریکایی ترامپ را “احمقی مفید” برای روسیه دانست
ایرنا/باب منندز  گفت: امروز، رئیس جمهوری ترامپ می گوید حمله کرملین به انتخابات ما یک جعل و فریبکاری بود. او خط تبلیغاتی کرملین را تکرار می کند و اوکراین را در واقع عامل دخالت در انتخابات میداند.عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا ادامه داد: در طول جنگ سرد، به کسانی که ناخواسته تبلیغات شوروی را پخش می کردند، احمق‌های مفید” گفته می شد. من نمی دانم امروز به آنهایی که در دولت یا کنگره هستند و دروغ‌های کرملین را آگاهانه منتشر می کنند، چه می نامید. هرچه باشد بسیار آسیب زننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *