خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

  • رئیس قوه قضائیه: حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی همگان باشد
  • هشدار فرمانده کل سپاه به دشمنان ملت ایران در اجتماع عظیم مردم تهران: از خط قرمزهای ما عبور کنید نابودتان می‌کنیم
  • پیکر آیت‌الله میرمحمدی در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
  • آیت‌الله مصباح یزدی: سعی دشمن در بی‌بهره کردن نسل آینده از ایمان است
  • آیت‌الله اعرافی: رویکرد و فعالیت‌های حوزه باید با نیازهای جامعه منطبق باشد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: استفاده از معلومات بانوان طلبه در بخش‌های مختلف ضروری است

 

** جام جم ۹۸/۹/۵
*  آمریکا نمی‌تواند از خرید تسلیحات روسی و چینی توسط ایران ممانعت کند
پایگاه بلومبرگ در گزارشی در خصوص انقضای بند تحریم‌های تسلیحاتی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اواخر سال آینده میلادی، نوشته است که واشنگتن با خروج زودهنگام از توافق هسته‌ای، خود را در برابر احتمال خرید تسلیحاتی ایران از روسیه و چین، در موضع ضعف قرار داده است. بر اساس یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد. بلومبرگ نوشته است که پایان این تحریم‌ها، می‌تواند توان نظامی ایران را به مراتب بیش از گذشته افزایش دهد. به ادعای بلومبرگ، ایران در حال حاضر برای خرید جنگنده‌های سوخو-۳۰، هواپیمای آموزشی یاک-۱۳۰، تانک‌های تی-۹۰، سامانه پدافندی اس-۴۰۰ و سامانه دفاع ساحلی باستیون و با روسیه در حال مذاکره است. این پایگاه همچنین احتمال داده است که ایران خواهان خرید جنگ‌افزارهای چینی هم باشد.
** همشهری ۹۸/۹/۵
*  جناح‌های سیاسی در تور آمدنیوز
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درباره آخرین وضعیت پرونده «روح‌الله زم» گفت: بخش عمده‌ای از ارتباطات او کشف و با عرض معذرت باید بگویم از طیف‌های مختلف در تور رسانه‌ای او واقع شده بودند. بعضی از آنها برای فضاسازی علیه جریانات داخلی علیه هم بوده که به ایشان گزارش‌هایی می‌دادند. سرجمع آن این بود که این سایت را به یک مرجعی تبدیل کند، برای هر خبری که علیه جمهوری اسلامی یک فضای رسانه‌ای را هیجان سازی و تولید کند. وی تاکید کرد: آنچه افکار عمومی به دنبالش است، اسامی مرتبطین است که اهمیت درجه دوم دارد که به مرور زمان اعلام می‌شود.
** کیهان ۹۸/۹/۵
*  وزیر دفاع فرانسه سخنان نامربوطی زده است
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: اتفاقاتی که در هفته گذشته رخ داد، ناخوشایند بود و از آن ناخوشایندتر دخالت بیگانگان در آن بود و ما آن را محکوم کردیم. ایران حق اعتراض را قانونی می‌داند ولی باید گفت حساب اغتشاش از این اعتراضات جدا است. موسوی افزود: برای کشوری متأسفیم که وزیر خارجه‌اش می‌خواهد از اغتشاشات و سوزاندن اموال عمومی فیلم گرفته شده و ارسال شود. ما توصیه می‌کنیم راهپیمایی‌های مردم را در این چند روز ببینند تا بفهمند مردم واقعی کیستند. وی در ادامه گفت: موضع وزیر دفاع فرانسه از مواضع همیشگی اروپایی‌ها بوده که در حرف سخنی می‌گویند و عمل دیگری انجام نمی‌دهند. این گفتار درمانی موجه نیست. ضمن اینکه وزیر دفاع فرانسه سخنان نامربوطی زده که مورد قبول ما نیست. این اظهارات را سازنده نمی‌دانیم و مخالف سیاست‌های اعلامی آنها است.
*  مردم لبنان پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند
معترضان لبنانی در اعتراض به دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی لبنان، دو روز متوالی مقابل سفارت آمریکا در بیروت تظاهرات کردند. در جریان این تظاهرات، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و تصاویر «دونالد ترامپ» به آتش کشیده شد. این تظاهرات پس‌ازآن صورت گرفت که «جفری فلتمن»، سفیر آمریکا در لبنان، با مداخله در امور داخلی لبنان، گفته بود که تظاهرات در لبنان و واکنش مقامات و نهاد‌های این کشور به این تحولات، منطبق با منافع آمریکا است.
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت همشیره رئیس‌جمهور
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همشیره مکرمه آقای روحانی رئیس‌جمهور را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم. جناب حجت‌الاسلام آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم. درگذشت همشیره‌ مکرّمه‌ جنابعالی را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای آن مرحومه مسئلت می‌کنم. لطفاً تسلیت اینجانب را به همه‌ بازماندگان ایشان ابلاغ فرمائید.
** شرق ۹۸/۹/۵
*  کردستان خواهان توازن در روابط با آمریکا و ایران است
مقام‌های کردستان عراق خواهان تعادل در روابط با ایران و آمریکا شدند. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، با سران کردستان دیدار کرد. رهبران کردستان عراق در این دیدار درباره روابط با ایران به پنس اعلام کردند کردستان فقط می‌تواند بین روابط خود با ایران و آمریکا تعادل و توازن برقرار کند. کردستان مرزهای مشترکی با ایران دارد و هر گونه دشمنی با تهران مشکلات سیاسی و امنیتی زیادی برای کردستان به همراه خواهد داشت.
*  دیدار فرماندهان ارتش آمریکا و اسرائیل در پی افزایش تنش‌ها با ایران
فرماندهان ارتش آمریکا و اسرائیل با یکدیگر دیدار کردند. ژنرال ارشد آمریکایی، با همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. با افزایش تنش‌ها با ایران، مایک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز یکشنبه با همتای اسرائیلی خود ژنرال آویو کوخاوی دیدارکرد. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر میلی نشانه عمق مشارکت نیروهای این دو کشور و اهمیت آن در ارتقای ثبات منطقه‌ای است.
** ایران ۹۸/۹/۵
*  رئیس جمهوری چهارشنبه میهمان مناطق زلزله زده
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری گفت: سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌ شرقی که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، به دلیل همزمانی با مراسم تشییع و تدفین همشیره گرامی ایشان به روز چهارشنبه ششم آذر موکول شد. علیرضا معزی با اعلام این خبر افزود: ضمن ادای احترام به مردم  غیور آذربایجان شرقی سفر ایشان به این استان  روز چهارشنبه ششم آذرماه انجام می‎شود.
*  صادرات غیر نفتی یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی است
معاون اول رئیس جمهوری، گفت: بازار واردات سالانه کشورهای همسایه با ارزش بیش از هزار و صد میلیارد دلار در سال، ظرفیت بزرگی برای توسعه صادرات کشور محسوب می‌شود. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از کشورهای همسایه به عنوان مهمترین بازار صادرات غیرنفتی کشور نام برد. وی بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی، تأکید و تصریح کرد: صادرات، بحق یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی است زیرا توسعه صادرات غیرنفتی با رونق بخش‌های مختلف تولید و اشتغال‌زایی در کشور همراه خواهد بود.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۵
*  پیکر آیت‌الله میرمحمدی در قم تشییع و به خاک سپرده شد
پیکر آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با حضور روحانیون و فضلای حوزه، طلاب، برخی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
پیکر آیت‌الله میر محمدی پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل‌بیت(س) و اقامه نماز میت توسط آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه(س) دفن شد.
*  اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور برگزار شد
اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور و انزجار از آشوب طلبان و اشرار عصر دیروز در میدان انقلاب اسلامی و خیابان‌های اطراف برگزار شد. مردم آگاه و دشمن شناس تهران با حضور با شکوه خود در مسیر‌های چهارگانه منتهی به میدان انقلاب تهران، بار دیگر حمایت خود را از اقتدار و امنیت کشور و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انزجار از آشوب طلبان و اشرار ابراز کردند و حماسه چهار آذر ۱۳۹۸ را آفریدند.
*  کالاهایی که از طریق دولت تامین می‌شود نباید افزایش قیمت داشته باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجلس که با حضور وزرای دادگستری و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نگذارید قیمت اقلام و کالاهایی که توسط شرکت‌های دولتی تولید یا وارد می‌شود، گران شود؛ نرخ‌ها باید معقول اضافه شود. علی لاریجانی ادامه داد: در موارد گران فروشی دسترسی مردم به ستادهایی که باید به سرعت عمل کنند، تسهیل شود؛ برای اینکار به عقبه فراگیر نیاز دارید، دوستان در ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات باید هماهنگ کنند و از ظرفیت بسیج استفاده کنید؛ برای نظارت‌ها و ارائه گزارش‌ها که نگذارند قیمتها افزایش یابد.
** وطن امروز ۹۸/۹/۵
*  از خط قرمزهای ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از امنیت، آرامش و اقتدار کشور، با بیان اینکه امروز در یک جنگ بزرگ جهانی هستیم و این لحظه در حال شکست دادن همه قدرت استکبار هستیم، گفت: جنگی که در خیابان‌های ما آغاز شد، یک سناریوی کاملا جهانی بود. این جنگ تمام شد، شما دقیق عمل کردید و آن لحظاتی که نباید به پیاده نظام دشمن بپیوندید، نجیبانه صف خود را جدا کردید و امروز به میدان آمدید تا اسلام دوباره سرافراز و ایران جاودانه شود و دشمن فرو بپاشد. سرلشکر حسین سلامی با هشدار به دشمنان ملت ایران خطاب به سران آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل‌سعود گفت: شما ما را در میدان تجربه کرده‌اید و سیلی‌های محکمی خوردید و نتوانستید پاسخ بدهید؛ بعضی از این سیلی‌ها را همه جهان دیده و برخی را هم ندیده است. اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هرکسی بخواهد به مال، جان و ناموس ملت ما تعرض کند، سخت مجازات خواهد شد؛ آنگونه که همگان عبرت بگیرند.
*   احتمال سفر شهروندان اسرائیل به کشورهای عربی
ایوب قرا، وزیر سابق اسرائیلی مدعی شد همه شهروندان اسرائیلی‌ از سال آتی میلادی می‌توانند با کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس منافع سیاسی و اقتصادی داشته باشند و به آن کشورها سفر کنند. وی گفت سفر اخیرش به امارات «تاریخی و بزرگ» بوده و عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس پس از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» علنی خواهد شد.
** جوان ۹۸/۹/۵
*  فرهنگ بسیجی جبهه استکبار را به زانو درآورد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج در پیامی نوشت: توفیقات عظیم به دست آمده در عرصه صنعت دفاعی کشور و دستاورد‌های ارزشمند آن در طول ۴۰ سال گذشته با الهام گیری از تفکر و اندیشه بسیج به سرانجام رسیده است. در این بیانیه آمده است: شجره طیبه بسیج، پدیده‌ای کم نظیر و گره‌گشاست که الگویی تمام عیار برای جوانان مقاومت در سایرکشور‌های اسلامی نیز به شمار می‌رود. امروز جوانان عزیز بسیجی پر انگیزه، با شور وشوق و تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی، سربلندی، عزت و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند و دشمنان را به زانو درآورده‌اند.
*  حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی همگان باشد
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت هفته بسیج، نقش بسیج در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و گام برداشتن در عرصه عمران، آبادانی و اقدامات جهادی را بی بدیل دانست و با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر نیز حضور مردم و بسیجیان، بسیار راهگشا و ارزشمند بود، تصریح کرد: تفکر بسیجی باید تفکر غالب در همه حوزه‌های مدیریتی و در میان مسئولان باشد. رئیس قوه قضائیه، امنیت داخلی و اقتدار منطقه‌ای کشور را مرهون اندیشه و تفکر بسیجی دانست و ادامه داد: در دستگاه قضایی نیز باید روز به روز تفکر بسیجی را توسعه دهیم. رئیس قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر ضرورت همکاری، انسجام و وحدت همه مردم و دستگاه‌ها، مسئولان را در همه بخش‌ها موظف به انسجام و خدمتگزاری خالصانه به مردم دانست و اظهار کرد: حل مشکلات معیشتی مردم، باید دغدغه اول و اصلی همگان باشد.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۵
*  بسته شدن چندین سرور داعش
دادستان‌های بلژیک دستور بستن چندین سرور اینترنتی مورد استفاده گروهک تروریستی داعش را به همراه شمار زیادی از حساب‌ها و وبسایت‌های شاخه خبری این گروهک صادر کرد. این عملیات با رهبری آژانس پلیس اروپا (یوروپل) صورت گرفته است. یوروپل اعلام کرد که جزئیات این عملیات را اعلام می‌کند.
*  اوضاع بریتانیا افتضاح است
«تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس گفت، اوضاع بریتانیا افتضاح است و هیچ‌یک از دو حزب محافظه‌کار و کارگر استحقاق پیروزی در انتخابات ماه آینده این کشور را ندارند. نخست‌وزیر اسبق انگلیس افزود: «در ژوئن ۲۰۱۶ ما سریع‌ترین رشد اقتصادی بین کشورهای گروه ۷ را داشتیم، شاید مرکز اقتصادی برتر جهان بودیم، بخش تکنولوژی ما قوی‌ترین در اروپا بود. با نگاهی سریع [از سال ۲۰۱۶] به امروز می‌بینید که ما افتضاحیم».
** رسالت ۹۸/۹/۵
*  ۱۵۸ هزار خدمت در هفته بسیج
عیسی مالمیر مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اشاره به تعداد خدمات ارائه شده به بسیجیان خاطرنشان کرد: ۱۵۸ هزار خدمت را در هفته بسیج برای ارائه به بسیجیان تدارک دیده‌ایم که در قالب خدمات مستقر و گروه‌های جهادی است. ضمن اینکه ۴۵۹ منطقه محروم نیز در سطح کشور شناسایی شده که به آنها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهیم کرد.
*  بسیج پرچمدار عدالت‌خواهی و مطالبات مردم است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج پرچمدار عدالت‌خواهی و مطالبات مردم است. سردار غلامرضا سلیمانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به‌مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: انسان یا اجتماعی و یا انفرادی زندگی می‌کند، نیازهای انسان او را به‌سمت زندگی اجتماعی و تشریک مساعی سوق داد و این موضوع در یک جامعه اسلامی که اسوه آن پیامبر اعظم(ص) است، معنای بسیج می‌شود. وی افزود: بسیج نه یک سازمان بلکه یک تفکر است. بسیج در حقیقت همان تشریک مساعی با رویکرد انقلابی است. ما در ۴۰ سال گذشته کارنامه پرافتخاری در بسیج به‌جا گذاشته‌ایم که دوره اوج آن ۱۰ سال اول انقلاب و دوران دفاع مقدس است. سلیمانی عنوان کرد: وظیفه بسیج به‌عنوان یک نیروی مردمی پاسخ دادن به مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف است که یکی از مطالبات اصلی مردم هم امنیت است.
** مردم سالاری ۹۸/۹/۵
*  افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی برداشت گاز از پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری از سکوهای جدید، ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، از ۶۳۰ میلیون متر مکعب کنونی به ۶۸۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. محمد مشکین‌فام، در بازدید میدانی از طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی اظهار داشت: مطابق برنامه‌هایی که از ابتدای امسال تعیین شده، فعالیت‌های توسعه‌ای پارس جنوبی در سه طرح ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ با اتکا به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی با جدیت تمام در حال انجام است.
*  موافقت رئیس جمهور با استعفای وزیر جهاد کشاورزی
حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور با پذیرش استعفای مهندس محمود حجتی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، وی را به سمت «مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب کرد.
** آرمان ۹۸/۹/۵
*  امنیت انتخابات حیثیت وزارت کشور است
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور بر تامین امنیت شعب اخذ رای در انتخابات آتی تاکید کرد و گفت: امنیت شعبه‌های اخذ رای در انتخابات «ناموس و حیثیت» وزارت کشور است. سیداسماعیل موسوی امنیت شعبه را «ناموس و حیثیت» وزارت کشور توصیف کرد و افزود: اگر کسی صندوق اخذ رای را حتی دو متر جابه‌جا کند، تمام داشته‌های گذشته و خوشنامی وزارت کشور به واسطه آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
*  وزیر نیروی دریایی آمریکا برکنار شد
ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توییتری دونالد ترامپ و با دستور مارک اسپر، وزیر دفاع از کار برکنار شد. ساعاتی بعد از اعلام برکناری اسپنسر، ترامپ در حساب توییتری خود اعلام کرد که کن برایت ویت، سفیر واشنگتن در نروژ را به عنوان جایگزین اسپنسر معرفی خواهد کرد.
** آفرینش ۹۸/۹/۵
*  پکن در ماه اکتبر ۵۳۳ هزار تن نفت از ایران خرید
علی‌رغم تنش‌های میان تهران و واشنگتن، واردات نفت چین از ایران در ماه اکتبر در رقم ۵۳۲ هزار و ۷۹۰ تن ثابت ماند و اندکی از رقم ۵۳۸ هزار و ۸۷۸ تن ماه سپتامبر کمتر بود. واردات نفت خام چین از عربستان در ماه اکتبر به علت افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های جدید ۷۶.۳ درصد افزایش یافت. عربستان دوباره موقعیت خود را به عنوان تامین‌کننده اول چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان به دست آورد. آمارهای گمرک چین نشان داد محموله‌های سعودی به ۸.۴۱ میلیون تن یا ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه سپتامبر ۱.۷ میلیون بشکه در روز بود و در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱.۱۲ میلیون بشکه در روز بود.
*  «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست “وزارت جهاد کشاورزی” منصوب کرد.
** قدس ۹۸/۹/۵
*  ۳۵۰ متجاوز کشته و زخمی شدند
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک عملیات جدید در غرب این کشور به عنوان «اِن عُدتُم عُدنَا؛ چنانچه باز به عصیان و گناه باز گردید، ما هم به عقوبت و مجازات شما بر می‌گردیم» پرده برداشت. وی با بیان اینکه این عملیات در غرب یمن و مشخصا در منطقه «المخا» استان تعز (غرب) صورت گرفته است، افزود: در این عملیات از ۹ موشک بالستیک و ۲۰ پهپاد استفاده شده و در آن اماکن و پادگان‌های نظامی دشمن در المخا هدف قرار گرفته است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره گستردگی تلفات انسانی ناشی از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن در منطقه نامبرده تصریح کرد: «در این عملیات بیش از ۳۵۰ نفر از متجاوزان تبعه سعودی، اماراتی و سودانی کشته و زخمی شدند.»
*  ادعای نتانیاهو علیه ایران
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیررژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: ستیزه جویی ایران در منطقه و علیه ما ادامه دارد. ما تمام گام‌های لازم برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه را اتخاذ می‌کنیم. این مسئله شامل جلوگیری از ارسال سلاح‌های کشنده از طریق آبی و زمینی از ایران به سوریه می‌شود. وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: تمایل اسرائیل برای جلوگیری از ستیزه‌جویی ایران، مطلق است و اورشلیم از تمامی روش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به اهدافش استفاده خواهد کرد. من نمی‌توانم درباره جزئیات این مسائل صحبت کنم.
** خراسان ۹۸/۹/۵
*  اعزام‌های عمره به زودی آغاز می‌شود
معاون سازمان حج و زیارت با بیان این که شش میلیون نفر در نوبت عمره هستند، گفت: اعزام‌های  عمره به زودی آغاز می‌شود. اکبر رضایی افزود: مذاکراتی در این خصوص با کشور عربستان داشتیم و در انتظار نهایی شدن این مذاکرات هستیم. وی ادامه داد: امیدواریم پیگیری ها برای آغاز حج عمره هر چه سریع تر به نتیجه برسد تا افراد در انتظار بتوانند به این سفر معنوی  مشرف شوند. وی درباره آغاز ثبت نام حج تمتع نیز گفت: ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ از بهمن ماه آغاز می‌شود.
** اعتماد ۹۸/۹/۵
*  دستگیری پسر وزیر سابق توسط وزارت اطلاعات
اطلاعات تازه نشان می‌دهد «م.الف» پسر یکی از وزرای سابق در دولت دوازدهم که به تازگی دستگیر شده، به اتهام کارچاق‌کنی و تخلفات مالی توسط وزارت اطلاعات و با هماهنگی قوه قضاییه بازداشت شده است. پسر وزیر سابق متهم است که با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی کرده‌ است.
** شهروند ۹۸/۹/۵
*  مایکل بلومبرگ برای«شکست ترامپ» وارد شد
«مایکل بلومبرگ» برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ثبت نام کرده و قصد دارد تا ۳۷ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی در سراسر این کشور هزینه کند. بلومبرگ در این باره اظهار نظر کرد: «من برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شدم تا دونالد ترامپ را شکست دهم و آمریکا را بازسازی کنم. ما گنجایش تحمل اقدامات بی‌محابا و غیر اخلاقی دونالد ترامپ را برای چهار سال دیگر نداریم. او تهدیدی برای کشور و ارزش‌های ما است. اگر او بتواند یک دوره دیگر در جایگاه ریاست جمهوری باقی بماند، ممکن است هرگز نتوانیم آثار مخرب ریاست جمهوری‌اش را جبران کنیم.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سعی دشمن در بی‌بهره کردن نسل آینده از ایمان است
مهر/ آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تهدیدات اقتصادی وسیاسی تاکید کرد: خطر بالاتری وجود دارد که در چهره شیطان بزرگ یعنی آمریکا بروز کرده و آن خطر، خطری است که ملحدین نسبت به مسلمین دارند و همواره از زمان هبوط حضرت آدم و در طول این چند هزارساله وجود داشته است. وی افزود: این خطر را عموم مردم و حتی افرادی که به مسائل بین‌المللی مسلط هستند درک نمی‌کنند. بسیاری از افراد در داخل یا خارج از کشور تصور می‌کنند با خطرات اقتصادی در کشورهای اسلامی و کشور خودمان می‌توان مقابله کرد اما خطر اصلی چیز دیگری است، آن خطر کفر و الحاد است. عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند نسل آینده را از ایمان و اعتقادات مذهبی بی‌بهره کنند،گفت : به‌صورت گسترده و در فضای مجازی به دنبال آن هستند تا جوانان ما را از طریق اشعار و حرف‌های متفاوت به خود جذب کرده و از اسلام روی‌گردان کنند.
رویکرد و فعالیت‌های حوزه باید با نیازهای جامعه منطبق باشد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس دانشکده صدا وسیمای قم گفت:در رویکرد جدید مدیریت حوزه، تاکید خاصی روی افق‌های بلند مدت و نگاه  آماری، ارقامی و حرکت برای پاسخگویی به نیازهایی که در جامعه وجود دارد داریم؛ در این رابطه دارای یک طرح آمایش هستیم؛ در این طرح، نیازهای علمی، فرهنگی در حوزه، رسالت‌های حوزه نسبت به امور مختلف در کشور در افق ۱۴۱۴مشخص می‌شود. وی با بیان این که رویکرد و فعالیت‌های حوزه باید با نیازهای جامعه  منطبق باشد، تاکید کرد: در نگاه راهبری حوزه‌های علمیه به ۴۰ برنامه کلان حوزه‌ای در ارتباط با دستگاه‌های مختلف رسیده‌ایم که در این زمینه همکاری ها شروع می شود.
استفاده از معلومات بانوان طلبه در بخش‌های مختلف ضروری است
خبرگزاری کوثر/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به ضرورت بکارگیری بانوان طلبه در بخش‌های مختلف گفت: همانگونه که در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف برای تبلیغ، برخی از بانوان طلبه مشغول به اشتغال هستند اما باز از معلومات بسیاری از آنها به خوبی استفاده نمی شود. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در سطوح مختلف تاثیرگذار بوده است، افزود: برخی از بانوان طلبه در آموزش و پرورش، در برنامه‌های تربیتی، در حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان استاد و غیره مشغول به فعالیت و تاثیرگذار هستند.
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله میرمحمدی
رسا/ مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله میرمحمدی دیشب از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیون، طلاب و عموم مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد. حجت الاسلام نظری منفرد در این مراسم  با اشاره به جایگاه علوم دینی ابراز داشت: از میان همه علوم، علوم دینی از جایگاه بالاتری برخوردار است، زیرا مستقیماً با سرنوشت انسان در ارتباط بوده و اگر انسانی نسبت به احکام دینش آشنا نباشد قطعاً سقوط خواهد کرد. استاد حوزه علمیه قم به شخصیت علمی مرحوم آیت‌الله میرمحمدی اشاره و عنوان کرد: ایشان از شخصیت‌هایی هستند که عمر خود را در علوم دینی همچون تفسیر و فقه صرف کرده و جلسات و مباحثات با محتوایی در این زمینه با اعضای جامعه مدرسین برپا می کردند.
حمله ۱۹۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
رسا/ اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که ۱۹۰ نفر از صهیونیست‌های افراطی، ۴ آذرماه، تحت تدابیر امنیتی نیروهای اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی در قدس اشغالی حمله کردند. تعرض شهرک‌نشینان یهودی تحت تدابیر امنیتی پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تقریباً به اتفاقی روزمره تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی قصد دارد زمینه را برای تسلط کامل بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن میان یهودیان و مسلمانان فراهم کند.اداره اوقاف اسلامی شهر قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن همواره این اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرده و خواهان توقف آن شده است.
قطعی اینترنت، بهانه سناتور‌های آمریکایی برای درخواست تحریم مقامات ایرانی
باشگاه خبرنگاران / ۷سناتورضد ایرانی مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور به بهانه قطعی اینترنت در ایران، خواستار تحریم تمام کسانی شدند که در این موضوع دست داشتند.این افراد، که تا همین چندی پیش از اغتشاشاتی که باعث وارد آمدن آسیب گسترده به جان و مال مردم شد، حمایت می‌کردند در این نامه نوشتند: «ما از شما (دونالد ترامپ) می‌خواهیم، سریعا لیستی از تمام مقامات ایرانی که دسترسی مردم به اینترنت را قطع کردند، فراهم نموده و آن‌ها را تحریم کنید.»پیش‌تر آمریکا از تحریم وزیر ارتباطات ایران خبر داد.
آمریکا در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در سوریه
فارس/ یک وبگاه خبری صهیونیستی از ساخت دو پایگاه نظامی جدید آمریکا در «شرق سوریه» خبر داد. وبگاه «دبکا فایل» اعلام کرد یگان‌های مهندسی آمریکا در حال تأسیس یک پایگاه نظامی جدید نزدیک «الصور» در «دیرالزور» و یک پایگاه دیگر در شهرستان «عامودا» هستند. یکی از اهداف ساخت این پایگاه‌ها مقابله با پایگاه هوایی روسیه در شهرستان «قامشلی» است تا نیروهای آمریکایی کنترل اوضاع در شمال شرقی سوریه را از دست ندهند. به‌ نوشته این منبع خبری، افزایش استقرار نظامی آمریکا در روزهای گذشته در مناطقی در سوریه اهداف دیگری نیز دارد و آن مقابله با ایران و ممانعت از ساخت پلی مستقیم از سوی این کشور برای ارتباط با نیروهای خود در عراق، سوریه و حزب الله در لبنان است.
تاکید ایران بر لزوم پاسخگویی شورای امنیت سازمان ملل
مهر/نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تکرار موضع دیرینه ایران در اصلاح حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل، گفت شورای امنیت و اعضای آن باید در قبال عملکرد خود، به جامعه جهانی پاسخگو شوند. تخت روانچی در نشست مربوط به اصلاحات شورای امنیت درادامه افزود: مسئولیت اولیه حفظ صلح و امنیت بین المللی برعهده این شورا نهاده شده است اما با نگاهی گذرا به کارایی فعلی و گذشته شورا درباره این مسئولیت، با هر سنجشی انتظاراتمان از این شورا برآورده نمی‌شود. این اقدامات با تاکیدات منشور ملل متحد سازگار نبوده و  دموکراتیک، شفاف، پاسخگو و بر اساس قوانین نبوده است.
حزب‌الله شروط آمریکا برای تشکیل دولت جدید لبنان را رد کرد
فارس/ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بر مخالفت خود با شروط آمریکا برای تشکیل دولت لبنان تأکید کرد. شیخ نعیم قاسم گفت:همه مردم و احزاب سیاسی لبنان با آغاز اصلاح و بررسی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور موافق هستند و این نقطه مشترک بین آنهاست.وی افزود: «دولت جدید باید دولت نجاتی باشد که جلوی شرایط نابسامان مالی و اقتصادی کشور بگیرد و شروع به انجام اقدامات اصلاحی گسترده مانند مبارزه با فساد و مجازات مفسدان کند و مانع بهره‌برداری سیاسی خارجی شود».
آمریکا غیرقابل اعتماد و غیرقابل اتکاست
فارس/ وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به افشای جاسوسی آمریکا از این کشور، واشنگتن را شریکی غیرقابل اعتماد و غیرقابل اتکا توصیف کرد.«پیتر آلتمایر» که  رئیس دفتر سابق و از متحدان نزدیک «آنگلا مرکل» است، در جریان یک برنامه تلویزیونی به افشای جاسوسی آمریکا از آلمان اشاره کرده و آن را نشانه غیرقابل اتکا بودن واشنگتن خوانده است.در سال ۲۰۱۳، رسانه‌ها اسنادی را منتشر کردند که نشان داد آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌اِی) از سیاستمداران آلمانی از جمله شخص مرکل جاسوسی کرده است.
دروغ‌‌پراکنی جدید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست مدعی شد «ایلهان عمر» برای قطر کار می‌کند و اطلاعات حساسی را به ایران رسانده است.دادگاهی در فلوریدا مدعی شده است که «ایلهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا توسط یک دولت خارجی استخدام شده است، وجوهی را از دولت خارجی دریافت کرده و اطلاعات حساس را از طریق واسطه‌ها به ایران منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *