نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ در اصفهان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد فرخ فال روز سه‌شنبه مورخ ۵ آذرماه ۱۳۹۸ در نشستی خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری نهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال بختیاری؛ به مرکزیت اصفهان در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال در ابتدای این نشست که با حضور خبرنگاران و تصویرگران رسانه‌های گروهی در جامعه مدرسین برگزار شد؛ اظهار داشت: نهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۱۳ و ۱۴ آذرماه در اصفهان برگزار می‌گردد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: دبیری این اجلاس منطقه‌ای به عهده حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری نایب ریس جامعه مدرسین می‌باشد و به لحاظ مشکل جسمانی ایشان، بنده به‌عنوان جانشین ایشان در این جلسه حضور پیداکرده‌ام که امیدواریم بیماری و مشکل جسمانی ایشان نیز زودتر برطرف بشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای احمد فرخ فال در ادامه ضمن تبریک به مناسبت خط بطلان کشیدن ملت ایران بر نقشه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: ما امتی داریم که گرچه در برخی از ناملایمات نظر و تأمل دارند اما به احترام انقلاب و به پیروی از رهبر فرزانه انقلاب این‌گونه به صحنه آمدند و مرز خودشان را با دشمنان مشخص کردند.

وی با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین در کلام رهبر معظم انقلاب و امام راحل یادآور شد: جامعه مدرسین ازنظر ایشان دارای شخصیتی ذاتی با بیش از نیم‌قرن خدمت با اخلاص به روحانیت و مرجعیت و نظام و انقلاب است که امام راحل معماری آن را به عهده داشت.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد: امام راحل همیشه می‌فرمودند که وحدت علما و جمع شدن آن‌ها گرد هم خیلی مؤثر است، استفاده و برکاتی دارد و در بیان دیگر امام فرمودند امروز باید همه علمای بلاد و همه مراجع و مدرسان و دانشمندان حوزه‌های علمیه کوشش کنند که تکلیفی که به عهده همه آمده است را به‌طور شایسته انجام بدهند.

وی بیان داشت: بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب جامعه مدرسین توانسته است تا این تاریخ ۱۱ اجلاسیه کشوری در قم در هر دو سال یک‌بار داشته باشد، به این صورت که هر دو سال یک‌بار همه علمای بزرگ سراسر کشور جمع می‌کنیم و کمیسیون‌ها متناسب با موضوعات روز و خاستگاه مرجعیت و رهبری و نظام تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال بابیان این‌که در برخی از اجلاس‌ها تا ۸ کمیسیون فعالیت داشته است، گفت: در کنار این اجلاس‌های سراسری و کشوری، جامعه مدرسین هر دو سال یک‌بار به مناطق دیگر کشور می‌روند و از نزدیک با علمای بلاد ارتباط برقرار می‌کنند و از نزدیک وضعیت را مشاهده می‌کنند تا بتوانند بهتر ارائه طریق کنند.

جانشین دبیر اجلاسیه نهم ابراز داشت: رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب عنوان نشست فعلی ما است که نهمین اجلاسیه منطقه‌ای محسوب می‌شود که در شهر اصفهان برگزار می‌شود و علمای استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: در مورد موضوعات مهم روز از چندین ماه گذشته در هیئت‌رئیسه شورای عالی جامعه مدرسین بحث مفصلی شد و جامعه مدرسین به‌عنوان ادای دین به پیشگاه رهبری و نظام و لبیک به این بیانیه غنی و متکامل که با قلم نورانی رهبر معظم انقلاب تدوین‌شده است اقدامات بسیار شایسته‌ای کرد.

وی با اشاره به این‌که جامعه مدرسین حلقه وصلی بین مراکز حوزوی و مراکز دیگر در عرصه بیانیه گام دوم انقلاب محسوب می‌شود، گفت: به همین منظور دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب نیز در جامعه مدرسین تشکیل‌شده و البته لازم بود اجلاسیه نهم خود را نیز در همین محور اختصاص بدهیم چراکه این بیانیه حائز نکاتی بااهمیت در ارتباط با تاریخ چهل‌ساله انقلاب و برنامه‌ریزی دقیق برای آینده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین عنوان کرد: برای پیگیری مباحث محتوایی و برنامه‌ای و اجرایی و مدیریتی حوزه نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب سه کمیسیون برای این اجلاسیه منطقه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون اول بیانیه گام دوم و رسالت روحانیت در نهادینه کردن معنویت و فرهنگ اسلامی، دوم بیانیه گام دوم و رسالت روحانیت در عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و کمیسیون سوم بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *