هر چه می‌توانید از امکانات دنیا استفاده کنید اما علاج در داخل کشور، و حل مشکلات به دست مردم است

حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در محرم امسال را پر رونق‌تر از هر سال دانستند و خاطرنشان کردند: این حقیقت پر معنا نشان می‌دهد که پیوند مردم با اهل‌بیت علیهم‌السلام یک پیوند مستحکم است و برغم انبوه تبلیغات دشمنان علیه مقدسات و با وجود انواع سرگرمی‌ها و جاذبه‌های گوناگون برای جوانان، با فرا رسیدن محرم، امواج عظیم مردمی که اغلب نیز جوانان هستند به سمت خیمه حسین‌بن‌علی علیه‌السلام حرکت می‌کند و ملت ما در زیر خمیه حضرت اباعبدالله به راه خود ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه با اشاره به برخی مسائل مهم روز، گفتند: ملت ایران در مواجهه با موج تبلیغاتی گسترده، عظیم و عمیق دشمن علیه کشور و مقدسات در حال تصمیم‌گیری است، البته در مقابل این امواج غالباً پنهان و زیرزمینی که گاهی در گوشه‌ای از کشور نیز خود را نشان می‌دهد، دستگاههای مختلف هوشیار هستند، اما مهم، نقش مردم است.

ایشان با تأکید بر اینکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، افزودند: به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: البته این حرف به معنای بستن باب مراوده با دولتهای عالم نیست، ما اهل مراوده و گفت‌وگو و نشست و برخاست هستیم اما نباید کارهای کشور را به نشست و برخاست با دیگران موکول کرد. هر چه می‌توانید از امکانات دنیا استفاده کنید اما علاج در داخل کشور، و حل مشکلات به دست مردم است.

حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای در خصوص هدف آمریکایی‌ها از مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره با ایران گفتند: همه باید بدانند و توجه کنند که این یک ترفند است.

ایشان با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها و متحدان آنها به ناکام ماندن سیاست فشار حداکثری در به زانو درآوردن ایران، گفتند: هدف آنها از مذاکره این است که به همه ثابت کنند فشار حداکثری جواب داد و مسئولان جمهوری اسلامی بر خلاف آنکه می‌گفتند مذاکره نمی‌کنیم مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند، بنابراین تنها راه مواجهه با ایران، فشار حداکثری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن. (خ-۱۳۸۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *