پیام‌ حوزه ی علمیه ی قم‌ به‌ نیروهای ارتشی درباره‌ همبستگی با ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ و اجتناب‌ از کشتار هموطنان‌

پیام‌ حوزه ی علمیه ی قم‌ به‌ نیروهای ارتشی درباره‌ همبستگی با ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ و اجتناب‌ از کشتار هموطنان‌
در آذرماه ۱۳۵۷

 

پیام‌ به‌ برادران‌ نظامی و مسلمان‌ ارتش‌ ایران‌

در این‌ موقع‌ که‌ ملت‌ مسلمان‌ مظلوم‌ و ستمدیده‌ عزیز ایران‌ گرفتار چنگال‌ اجانب‌ و بیگانه‌ پرستان‌ گردیده‌، در این‌ زمان‌ که‌ مردم‌ محترم‌ این‌ مملکت‌ دچار حوادث‌ گوناگون‌ دژخیمان‌ و بیرحمان‌ قرار گرفته‌، در این‌ زمان‌ که‌ برادران‌ بیکس‌ شما در مضیقه‌ ناامنی و ظلم‌ و ستم‌ بی حد و از قتل‌ و جرح‌ و آتش‌ سوزی مغازه‌ها و صدها جنایت‌ دیگر افتاده‌اند، در این‌ موضعی که‌ اسلام‌ و مسلمین‌ و مساجد و معابر و علما و آیات‌ عظام‌ و دانشگاهها و مدارس‌ دینی و علمی و سایر مؤسسات‌ مذهبی مورد حمله‌ بی دینان‌، دشمنان‌ قرآن‌ و منهدمین‌ دین‌ و مملکت‌ گشته‌ و روز به‌ روز به‌ رنگهای مختلف‌ و با انواع‌ حیله‌ها به‌ عمل‌ خلاف‌ شرع‌ و انسانیت‌ خود ادامه‌ میدهند و با کمال‌ بی شرمی جنایات‌ را به‌ گردن‌ مسلمین‌ نهاده‌ و به‌ اسم‌ اوباش‌ و خرابکاران‌ کارهای ضدخدایی خود را ادامه‌ میدهند، چشم‌ امید همه‌ برادران‌ مظلوم‌ و هموطن‌ عزیز شما به‌ قدرتهای شما نظامیان‌ عزیز و نیرومند و با ایمان‌ دوخته‌ شده‌ و آرزوی همه‌ این‌ است‌ که‌ شما به‌ آنان‌ خدمتی کنید و چنین‌ انتظاری از شما نیست‌ به‌ انجام‌ وظایف‌ دینی بجا و بسیار به‌ موقع‌ است‌.

 به‌ دلیلهای چندی که‌ جداً قابل‌ دقت‌ و مطالعه‌ و قضاوت‌ صحیح‌ است‌:

۱) شما نظامیان‌ هم‌ از افراد این‌ مملکت‌ و جزء همین‌ ملت‌ میباشید. باید سعی کنید در این‌ نهضت‌ مقدس‌ همدوش‌ برادران‌ مسلمان‌ بوده‌ هر چه‌ زودتر ثروت‌ و ذخائر مملکت‌ را از دستبرد اجانب‌ نگهداشته‌، نگذارید بیش‌ از اینها اجانب‌ ثروت‌ و ذخایر مملکت‌ ما را ببرند و مملکت‌ ما را از معادن‌ خالی کنند.

۲) شما ارتشیها هم‌ از افراد مسلمین‌ و از ارادتمندان‌ به‌ خدا و پیامبر اسلام‌ (ص‌) و قرآن‌ و ائمه‌(ع‌) میباشید. وظیفه‌ شما هم‌ مانند دیگران‌ حفظ‌ حکم‌ خدا و دستورات‌ پاک‌ اسلام‌ و قرآن‌ مبین‌ میباشد. باید بکوشید هر چه‌ زودتر قوانین‌ ضدخدایی و ضد مذهبی منحل‌ شده‌ و به‌ جای آن‌ حکومت‌ اسلامی که‌ ایده‌ هر فرد میباشد برقرار شود.

۳) بر شما نظامیان‌ متعهد و مسؤول‌ هم‌ مانند دیگران‌ لازم‌ است‌ متابعت‌ و پیروی از مراجع‌ عالیقدر و آیات‌ عظام‌ و علمای اعلام‌ باید هر چه‌ زودتر در اعلامیه‌های آنان‌ نظر عمیق‌ و مطالعه‌ دقیق‌ نموده‌، دوست‌ را از دشمن‌، وطن‌ دوست‌ را از اجانب‌، نوکر اجنبی پرست‌ را از افراد شایسته‌ و متدین‌ تمیز داده‌ و بدانید راستی وظیفه‌ دینی و وجدانی و شرعی شما چیست‌ و باید شما از ارتش‌ اسرائیل‌ تفاوت‌ داشته‌ باشید.

۴) باید دقت‌ کنید در این‌ مملکت‌ چه‌ کسانی بی دینی و بی عفتی و جنایتها و خیانتها را رواج‌ داده‌اند آیا چه‌ کسی کشف‌ حجاب‌ کرد و مجالس‌ مذهبی را مانع‌ شد، مجلس‌ مؤسسان‌ را چه‌ کسی قصد تأسیسش‌ را نمود، چه‌ انسانی علما را مرتجعین‌ سیاه‌ و یا کرمهای نجاست‌ و یا حیوان‌ نجس‌ العین‌ خواند و آیا چه‌ فردی ذخائر و ثروتهای مملکت‌ را به‌ انحای مختلف‌ بیهوده‌ صرف‌ نمود، چه‌ جشنهای بیهوده‌ و هرزه‌ از جمله‌ جشن‌ دو هزار و پانصد ساله‌ هنر شیراز که‌ ننگ‌ آور بوده‌ (که‌ در کیهان‌ به‌ آن‌ اعتراض‌ شدید شد) و آیا چه‌ کسی مستشاران‌ آمریکایی را در این‌ آب‌ و خاک‌ آورد و منابع‌ طبیعی و گرانبهای ما را دو دستی تحویل‌ آنان‌ داد و شما نظامیان‌ عزیز را زیر دست‌ آنان‌ قرار داد و ثروت‌ هنگفت‌ شما ارتش‌ عزیز را به‌ آنها تقدیم‌ نمود، و صدها خیانت‌ دیگر که‌ خود متوجه‌ میباشید.

۵) تبعید بزرگان‌ دین‌ و اعاظم‌ که‌ در رأس‌ آنان‌ قائد عظیم‌ الشأن‌ عالم‌ تشیع‌ و عالم‌ اسلام‌ حضرت‌ آیت‌ الله العظمی خمینی متع‌ الله المسلمین‌ بطول‌ بقائه‌ الشریف‌ و زندان‌ نمودن‌ اساتید بزرگ‌ و طلاب‌ علوم‌ دینیه‌ و دانشجویان‌ متدین‌ و بازرگان‌ و کسبه‌ متعهد و مسؤول‌ و افسران‌ و کارگران‌ و سایر اصناف‌، آیا به‌ دستور چه‌ کسی بود، آیا مجری آن‌ طرفدار قرآن‌ و اسلام‌ است‌ یا نوکر اجانب‌ و بیگانگان‌ و آیا میتوان‌ چنین‌ فردی را مسلمان‌ دانست‌؟

۶) مگر شما ارتشیها ار منصب‌ عالی گرفته‌ تا دانی، علاقمند و ارادتمند ائمه‌ دوازده‌ گانه‌ نبودید؟ مگر شما را در حرمهای مطهر ائمه‌ با چشم‌ گریان‌ و گردن‌ کج‌ نمیدیدیم‌، مگر توسلات‌ شما نظامیان‌ به‌ پیشوایان‌ بزرگ‌ در حرمها از یاد ما میرود، چطور شد الان‌ مختصر توجهی به‌ عظمت‌ آنان‌ نمیکنید و در مقابل‌ حرم‌ مطهر حضرت‌ ثامن‌ الحجج‌ علی بن‌ موسی الرضا(ع‌) و در برابر خواهر عزیزش‌ حضرت‌ معصومه‌ (ع‌) در قم‌ با تانک‌ و توپ‌ و مسلسل‌ ایستاده‌ و زوار آنان‌ حمله‌ میکنید. چرا بیدار نمیشوید، برای خاطر چه‌ کسی چنین‌ عمل‌ ضداسلامی و خلاف‌ شرع‌ را مرتکب‌ میشوید، آیا از غضب‌ آنها احیاناً هراسی ندارید، آیا تاریخ‌ گذشتگان‌ را فراموش‌ کرده‌اید، مگر خدای نخواسته‌ میخواهید در قیامت‌ در صف‌ دشمنان‌ آنها باشید؟

۷) فردا که‌ محرم‌ فرا میرسد اگر وضع‌ به‌ همین‌ حال‌ بماند و به‌ شما دستور جلوگیری از عزاداری بدهند، چه‌ خواهید کرد؟ آیا عقل‌ و وجدان‌ شما اجازه‌ میدهد هدف‌ دشمنان‌ عملی شود، که‌ سالیان‌ دراز میکوشند نام‌ حسین‌ بن‌ علی سرورآزادگان‌، نور چشم‌ رسول‌ خدا(ص‌)، جگر گوشه‌ فاطمه‌ زهرا، میوه‌ دل‌ علی مرتضی (ع‌) محو گردد. آیا به‌ شیعیان‌ آن‌ حضرت‌ چه‌ معامله‌ای خواهید کرد؟ مردم‌ مسلمان‌ و علاقه‌مند به‌ مذهب‌ که‌ از دین‌ و سوک‌ حسین‌ دست‌ نخواهند برداشت‌ آیا شما با رگبار مسلسل‌ با آنها همراهی خواهید کرد؟

۸) تکلیف‌ شما عزیزان‌ با این‌ قتل‌ و جرحها چیست‌؟ آیا نمیدانید عذاب‌ دنیوی و اخروی نصیب‌ شما خواهد شد؟ به‌ کتب‌ فقها و بزرگان‌ دین‌ مراجعه‌ کنید، اگر کسی به‌ ناحق‌ دیگری را بکشد باید او را در عوض‌ بکشند و یا یکی از ۶ چیز را باید بدهد ۱۰۰ شتر / ۲۰۰ گاو / ۱۰۰۰ گوسفند / ۱۰۰۰ مثقال‌ طلای سکه‌ دار / ۱۰۰۰۰ درهم‌ نقره‌ سکه‌ دار / ۲۰۰ حله‌ یعنی با شرایط‌ خود که‌ در رساله‌ رساله‌های عملیه‌ گفته‌ شده‌ و اگر به‌ صورت‌ کسی بزند، تنها سرخ‌ شود باید یک‌ مثقال‌ و نیم‌ طلای سکه‌ دار بدهد و هر چه‌ بالاتر رود دیه‌ بالاتر و عذاب‌ شدیدتر است‌.

۹) مأموریت‌ سبب‌ نمیشود که‌ شما عزیزان‌ مرتکب‌ این‌ جنایتها بشوید. بد نیست‌ به‌ تاریخ‌ قرآن‌ مراجعه‌ فرمایید؛ مگر مأمورین‌ فرعون‌ با موسی به‌ مبارزه‌ برنخواستند اما وقتی برای آنها حق‌ جلوه‌ گر شد و در وظیفه‌ خود روشن‌ شدند سلطان‌ جبار و خونریز باطل‌ خود را رها ساخته‌ از زندان‌ و شکنجه‌ و اعدام‌ و فقر و بیچارگی هراسی نداشته‌، به‌ موسی پیوستند والیالابد نام‌ آنها به‌ خوبی برده‌ میشود و همچنین‌ نام‌ اصحاب‌ کهف‌ که‌ سالیان‌ درازی خدمت‌ به‌ سلطان‌ بی دین‌ و ستمگر خود نموده‌، اما وقتی بی حقیقتی او را فهمیدند و در وظیفه‌ خود روشن‌ شدند نه‌ تنها منصب‌ وزارت‌ خود را ترک‌ گفتند بلکه‌ در مقابل‌ حق‌ و حقیقت‌ از زن‌ و بچه‌ و هستی خود چشم‌ پوشی کردند و تا ابد نام‌ شریف‌ آنها در تاریخ‌ ثبت‌ شد.

۱۰) علی بن‌ یقطین‌ها در منصب‌ وزارت‌ هارون‌ الرشیدها بودند اما بدون‌ اجازه‌ پیشوای متعهد و مسؤول‌ خود دست‌ از پا خطا نکرده‌ و عملی را انجام‌ نمیدادند. اما امثال‌ عبیدالله زیاد، عمر سعد و شمرذیالجوشن‌ و خولی و … چون‌ مأموریت‌ غیر الهی را انجام‌ دادند، منصب‌ دنیایی سبب‌ شد که‌ راه‌ خود را گم‌ کرده‌ و در بیراهه‌ افتادند. خداوند آنها را هم‌ در دنیا ذلیل‌ و خوار کرد و هم‌ عاقبت‌ بدی خواهند داشت‌. بر شما هم‌ لازم‌ است‌ که‌ چون‌ قسم‌ اول‌ آگاه‌ و بیدار بوده‌ و به‌ خوبی نام‌ خود را ثبت‌ نمایید.

۱۱) بیایید هم‌ برای خدا و هم‌ برای حفظ‌ عرض‌ و آبروی خود و خاندان‌ و فامیل‌ وابسته‌، دست‌ از مبارزه‌ با ملت‌ بردارید. مگر شما عزیزان‌ از این‌ ملت‌ نیستند، افراد این‌ مملکت‌ برادران‌ عزیز شما نیستند، مگر اینان‌ خارجی هستند، مگر این‌ ملت‌ مسلمان‌ برای مبارزه‌ با شما برخاسته‌اند؟ با چه‌ فکری و با چه‌ عقلی، روی چه‌ وجدانی، جوانهای رشید و اطفال‌ نورس‌ و بچه‌هایی که‌ سالیانی به‌ امیدی در بزرگ‌ کردن‌ آنها زحمت‌ کشیده‌ شده‌، به‌ خاک‌ و خون‌ میکشید و امید آنها را ناامید میسازید. شما را به‌ خدا آیا حاضرید برای نفع‌ اجانب‌ و بیگانه‌ پرستان‌ چنین‌ عمل‌ شنیعی را مرتکب‌ شده‌ و پدران‌ و مادران‌ عزیز خود را داغدار نمایید و برای یک‌ عمر، نفرین‌ را برای خاندان‌ خود خریداری کنید. خواب‌ و غفلت‌ بس‌ است‌، بی انصافی و بی رحمی را کنار بگذارید. وانگهی باید دانست‌ که‌ حقوق‌ شما از همین‌ ملت‌ گرفته‌ شده‌ و از دیگری نیست‌ و منصب‌ و پولی که‌ از این‌ راه‌ به‌ دست‌ میآید و به‌ درد چنین‌ عملی میخورد، به‌ اندازه‌ بال‌ مگسی ارزش‌ ندارد.

۱۲) باید توجه‌ داشت‌ که‌ این‌ دنیا ارزشی ندارد. هر فردی از شما یا از ما بیش‌ از چند روز یا چند ماه‌ و یا چند سال‌ زنده‌ نخواهیم‌ بود. پس‌ باید عاقل‌ در دنیا کاری صورت‌ دهد که‌ به‌ نفع‌ دنیا و آخرت‌ باشد. چه‌ گردنکشانی و چه‌ مغولهای زمانی و چه‌ فرعونهایی، چه‌ یزیدهایی و چه‌ متوکلهایی و ضحاکهایی در این‌ دنیا بوده‌اند، چه‌ لشگرها و چه‌ زندان‌ها و شکنجه‌ها و چه‌ آدمکشیها داشته‌اید ولی الان‌ جز نام‌ بد چیزی زیاد نکرده‌ و در دل‌ خاک‌، معذب‌ آرمیده‌اند و به‌ طور مسلم‌ آخرت‌ بدی هم‌ خواهند داشت‌. بیایید در عاقبت‌ خود تأملی کرده‌ و هر چه‌ زودتر از این‌ خسارت‌ بزرگ‌ نجات‌ پیدا کنید.

۱۳) تکلیف‌ خود را هر چه‌ زودتر با نظر مراجع‌ بزرگ‌، آیات‌ عظام‌ روشن‌ سازید و هر چه‌ زودتر از تحت‌ سیطره‌ دروغگویان‌ و چاپلوسان‌ و راحت‌ طلبان‌ و بیگانه‌ پرستان‌ و نوکر اجانب‌ و مفتخواران‌ و ستمگران‌ و وطن‌فروشان‌ و صاحب‌ منصبان‌ بی عاطفه‌ و خودخواه‌ و افراد بی حقیقت‌ و حیله‌ گر و خائن‌ و خونخوار و حقه‌ باز و جبار و آدمکش‌ و غارتگر و ویرانگران‌ (مملکت‌ و دین‌ و مساجد و مدارس‌ و دانشگاه‌ و صدها افتخارات‌) خارج‌ گشته‌ به‌ عزیزان‌ خود بپیوندید. خداوند نصرت‌ خود را نزدیک‌ کرده‌ است‌ تا دست‌ خیانتکاران‌ را قطع‌ فرماید.

حوزه ی علمیه ی قم‌
آذر /۱۳۵۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *