مذاکره با دولت فعلی آمریکا سمّ مضاعف است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام  با اشاره به برخی که می گویند مذاکره با آمریکا چه عیبی دارد، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا تا وقتی به تعبیر حضرت امام، آدم نشده، سمّ است؛ ضمن اینکه مذاکره با دولت فعلی این کشور سمّ مضاعف است.

رهبرمعظم انقلاب در تبیین این واقعیت افزودند: معنای حقیقی مذاکره، معامله و بده‌بستان است و آنها دقیقاً در این معامله، دنبال نقاط قوت ایران هستند.

ایشان افزودند: می گویند بیایید درباره‌ی موشک مذاکره کنیم، معنای حقیقی این حرف این است که شما باید بُرد و دقت موشکهایتان را کم کنید تا اگر روزی شما را هدف قرار دادیم، نتوانید جواب بدهید. اما بدیهی است که کسی در ایران این حرف را نمی پذیرد؛ بنابراین همین سر و صداها ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: این مسئله، بحث دین و انقلاب نیست، بلکه هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری حاضر نیست با طرفی که می خواهد نقاط قوت کشور را از دست او درآورد، معامله کند.

ایشان در مثال دیگری در زمینه‌ی اهداف واقعی دشمن در بحث مذاکره افزودند: عمق راهبردی سیاسی و امنیتی برای هر کشوری مسئله‌ای حیاتی است؛ برای ما نیز عمق راهبردی در منطقه خیلی مهم است. آنها از این مسئله ناراحتند و می خواهند بر سر عمق راهبردی بسیار خوب ایران با آنها معامله کنیم؛ آیا کسی می پذیرد؟

رهبرمعظم انقلاب تأکید کردند: بر اساس این واقعیات، اصل مذاکره با آمریکا حتی با کسی که آدم حسابی باشد غلط است و مذاکره با اینها که به هیچ چیز از جمله اخلاق و قانون و عرف بین‌المللی پایبند نیستند، مسخره است و مطلقاً معنا ندارد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: البته در عقلای ما کسی دنبال مذاکره نیست، مردم هم که دنبال مذاکره نیستند، فقط برخی گوشه‌وکنار حرفی می زنند.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نامه‌های رئیس‌جمهور قبلی آمریکا به ایشان افزودند: اوباما که ظاهرش خیلی اتوکشیده‌تر از اینها بود یک نامه‌ی فدایت شوم برای ما نوشت و بنده بعد از مدتی جوابی به او دادم، بلافاصله نامه‌ی دوم را نوشت؛ می خواستم جواب بدهم که فتنه‌ی ۸۸ پیش آمد و او با فراموش کردن همه‌ی آن حرفها و ابراز ارادتها، با خوشحالی به حمایت و دفاع از فتنه و فتنه‌گرها شتافت.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه آمریکا مجبور به عقب‌نشینی در مقابل مقاومت ملت ایران خواهد شد، افزودند: بحث مقاومت، بحث برخورد نظامی نیست و اینکه برخی در روزنامه یا فضای مجازی مسئله‌ی جنگ را مطرح می کنند، حرف بیخود و غلطی است.

ایشان تأکید کردند: بنا نیست جنگی انجام بگیرد و انجام هم نخواهد گرفت، چراکه ما ابتدا به ساکن هیچ‌گاه دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به‌صرفه‌شان نیست.

رهبر معظم انقلاب در پایان سخنانشان خاطرنشان کردند: رویارویی کنونی، برخورد اراده‌ها است و چون ما اراده‌ای قوی‌تر داریم و به خدا توکل می کنیم، ان‌شاءالله آینده‌ی خوبی در انتظار ملت است.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی، در پرتو ایستادگی، هوشیاری و اراده‌ی ملت و مدیریتها و تدابیر جدیدی که رئیس‌جمهور محترم اشاره کردند، پیروز این میدان خواهد بود. (خ-۱۳۷۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *