طلیعه ۱۳۷۳ – ۹۷۱۲۰۹

بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در تشریح و تبیین ماهیت و راه طی شده انقلاب اسلامی گامی برای آغاز فصلی نوین و عصری جدید در حیات تمدنی انقلاب اسلامی است. توجه ویژه و تلاش برای تبیین این پیام مهم وظیفه‌ای همگانی است و می‌تواند سرعت حرکت به سوی تمدن سازی را بیشتر و موانع انحراف از مسیر را برطرف کند.

آنچه بیانیه گام دوم را در گستره زیادی مورد بحث و دقت نظر نخبگان قرار داده این است که این پیام  بسیار واقع بینانه و با رصد و بررسی تمام ضعف‌ها و قوت‌ها نوشته شده است. بیانیه‌ای که سرشار از امید، انگیزه آفرینی، انرژی جوانی و روح انقلابیگری برای حرکت و پیشرفت به سوی آرزوهایی دست یافتنی است. در حقیقت می‌توان  گفت مخاطب اصلی این تحلیل راهبردی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، جوانان انقلابی هستند و سنگینی بار مسئولیت حرکت به سمت جامعه سازی و تمدن سازی بر عهده جوانان گذاشته شده است.

امروز علی رغم هجمه‌های گسترده استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، پیام این انقلاب در گستره‌ای وسیع صادر شده است و ایران و نظام اسلامی آن در دور دست ترین نقاط جهان به عنوان کشوری مقاوم و قوی شناخته شده است. ایران اسلامی در ابعاد منطقه‌ای و جهانی کانون اصلی توجهات بوده و مبارزه بی امان آن با جبهه استکبار ریشه‌های درخت مقاومت و جبهه مستضعفین را محکم و شاخه‌های آن را پربار و پر ثمر نموده است

چهل سال پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی و سلوک در مسیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) مانع انحراف انقلاب اسلامی و انحطاط آن شده است. در نگاه اندیشمندان منصف و عالمان با بصیرت علم سیاست، انقلاب اسلامی همچون موجودی زنده در حال رشد و حرکت است و به شرط  مراقبت و عدم غفلت، کمال و بالندگی خود را به دست خواهد آورد و دچار رکود و خموشی  نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با حساسیت و جدیت  پاسدار ریشه و اندیشه انقلاب اسلامی هستند و از سیرت و هویت آن صیانت می‌کنند. ایشان با تیزبینی و عاقبت اندیشی، تمام اجزای پیکره انقلاب را رصد می‌کنند تا انحرافی رخ ندهد و انقلاب در مسیری ناهموار و نا ایمن قرار نگیرد. براین اساس بیانیه راهبردی گام دوم تذکری است برای خودآگاهی تا بدانیم کجا بودیم، به جا رسیده ایم و به کجا خواهیم رفت و اینکه مسئولیت هایمان را بدانیم و با صف بندی و تجهیز جدید به مصاف برویم.

ایشان دستور کاری را صادر کرده‌اند و همه ی مومنین به انقلاب اسلامی را فراخوانده و خواسته‌ها و توقعات و برنامه‌ها را ابلاغ کرده‌اند. اینک همه دلسوزان انقلاب اسلامی مخصوصا قشر جوان کشور باید احساس مسئولیت کنند و با جدیت وارد صحنه شوند و برای تامین نیاز‌های انقلاب اسلامی برنامه ریزی و جهاد کنند. ما باید با سلاح ایمان، بصیرت و انقلابیگری به دل خطرها بزنیم و شعارهای اصیل انقلاب را که همان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است در گستره‌ای جهانی تکثیر کنیم تا قدرت و عزت جبهه حق برای طلوع خورشید مهدویت دو چندان شود. (خ-۱۳۷۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *