رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه قشرهای ضعیف، مهم‌ترین وظیفه‌ی امروز دولتمردان است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ضرورت پرهیز از سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی درباره‌ی ریشه‌ی دشمنی آمریکا و استکبار با ایران اسلامی، «ماهیت و حقیقت انقلاب، و شجاعت و وفاداری ملت و نظام به اهداف و مبانی انقلاب» را علت اصلی این خصومت عمیق و مستمر خواندند و با بیان وظایف مهم «مسئولان و مردم» در این مقطع، تأکید کردند: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه قشرهای ضعیف، مهم‌ترین وظیفه‌ی امروز دولتمردان است و ملت و مسئولان باید با هوشیاری، تحریم‌های آمریکا را همانند دوران دفاع مقدس به شکستی بی‌سابقه برای شیطان بزرگ تبدیل کنند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، استمرار ضعف دستگاه محاسباتی آمریکا تا امروز را یک واقعیت برشمردند و افزودند: با وجود آنکه عده‌ای غرب‌زده و آمریکازده، پُزِ قدرت محاسباتی و آینده‌نگری آمریکایی‌ها را می‌دهند اما آمریکا همچنان دچار ضعف محاسباتی است.

ایشان با اشاره به سخنان سال گذشته‌ی یک دولتمرد آمریکایی در جمع اوباشِ تروریست و وعده‌ی او به آن‌ها که جشن سال ۲۰۱۹ میلادی را در تهران خواهیم گرفت، خاطرنشان کردند: توانایی محاسباتی دشمنان ایران در همین حد است؛ همان‌طور که آن زمان صدام امیدوار بود یک هفته‌ای به تهران برسد و منافقین مزدور نیز خیال می‌کردند در حمله‌ی مرصاد سه‌روزه از کرمانشاه به تهران خواهند رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: برخی دولتمردان آمریکایی این‌طور وانمود می‌کنند که دیوانه‌اند، البته بنده این را قبول ندارم اما آن‌ها حقیقتاً «احمق‌های درجه یک» هستند.

ایشان قیام مردم قم را نشانه‌ی صف‌بندی دو دستگاه محاسباتی یعنی صف‌بندیِ «لیبرال‌دموکراسیِ دروغین و پای‌درگِل غربی» در مقابل «نظام توحیدی و اسلامی» برشمردند و گفتند: پس از انقلاب نیز آن‌ها با تحریم جمهوری اسلامی تصور می‌کردند کار نظام در کمتر از شش ماه تمام خواهد شد درحالی‌که انقلاب اکنون به چهل‌سالگی رسیده است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: در مقابل این محاسبات غلط استکبار، دستگاه محاسباتیِ دقیق نظام اسلامی وجود دارد که امام بزرگوار ما فرمود «صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم را می‌شنوم» و یکی دو سال بعد همه‌ی دنیا آن صدا را شنیدند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مهم‌ترین توصیه‌ی خود به مسئولان به‌خصوص دولتمردان تأکید کردند: اولویت کاری خود را حل مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه قشرهای ضعیف قرار دهید، چراکه این مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان، مردم را نیز به کمک به مسئولان توصیه کردند و افزودند: بخش مهم تقویت تولید داخلی در زمینه‌های کیفی و توزیعی، به تولیدکننده و فروشنده و مغازه‌دار و مردم مربوط می‌شود. (خ-۱۳۷۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *