طلیعه ۱۳۷۰ – ۹۷۱۰۲۰

در چند هفته اخیر اخبار ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس و دستور رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها داشت و کارشناسان عرصه بین‌الملل در این باره فرضیه‌ها و نظریات گوناگونی را مطرح کردند.

برخی این خروج یا به تعبیری جابجایی نیروهای آمریکا از سوریه را به منزله خارج کردن نیرو از منطقه جنگی تلقی کرده و معتقدند که آمریکایی‌ها این تصمیم را با محاسبه دقیق و با لحاظ منافع آمریکا و با یک استراتژی پیش برنده و مهاجم اتخاذ کرده‌اند و این موضوع نشانه آغاز فصل جدیدی از سیاست تهاجمی آمریکا در منطقه است. آنها می‌گویند آمریکایی‌ها صحنه را ترک می‌کنند تا با توجه به استراتژی و نقشه جدیدشان برای منطقه و در صورت درگیری تازه، تلفات زیادی نداشته باشند. این کارشناسان ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس را هم یکی از دلایل این تحلیل می‌دانند .

اما برخی دیگر کارشناسان عرصه بین‌الملل- که طیف گسترده تری را دربر می‌گیرند – بر این باورند که تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به دنبال شکست سیاست‌های چندین ساله‌ی آنها در سوریه و منطقه اتخاذ شده است. وضعیتی که در آن جبهه مقاومت در موقعیت برتر قرار گرفته و آمریکا و اذنابش در موقعیت ضعیف تری قرار دارند. به عبارت دیگر این یک تصمیم انفعالی پس از شکست سیاست‌های چند سال اخیر بوده است.

البته همان طور که اشاره شد دشمنان نظام با تبلیغات رسانه‌ای خود به دنبال القای این نکته هستند که خروج نیروهای آمریکا از سوریه و حضور احتمالی آنها در عراق، عملا به منظور حمله نظامی به ایران بوده است! ناگفته پیداست که حتی اگر تحلیل اول را بپذیریم، ایران اسلامی امروز از لحاظ تجهیزات و اقتدار نظامی، به هیچ وجه با دوره ی هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست. یعنی دورانی که ملت قهرمان ایران، با دست خالی و البته با ایمان و اعتقاد دینی، در مقابل رژیم بعثی صدام و همه حامیان غربی و عربی و کشورهای ابرقدرت دنیا ایستاد.

امروز ایران اسلامی به گواه دوست و دشمن، با اتکا به نیروی ایمان جوانان و دانشمندان انقلابی خود به یکی از قدرتهای نظامی و موشکی دنیا تبدیل شده است و با موشک‌های نقطه زن خود توان ضربه زدن به دشمنان را در هر نقطه‌ای دارد. البته همواره تاکیده شده است که این تجهیزات نظامی، با هدف بازدارندگی و به منظور دفاع از کیان و مرزهای جمهوری اسلامی بوده است. به هرحال همچنانکه رهبر فرزانه انقلاب نیز فرموده‌اند، دیگر «دوران بزن در رو» بسر آمده و اینک مردم انقلابی و نیروهای مسلح کشورمان، قوی تر و مصمم تر از سال‌های جنگ تحمیلی، در برابر دشمنان و متجاوزان خواهند ایستاد. (خ-۱۳۷۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *