خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

  • حضرت آیت الله یزدی: حوزه و نظام از هم جدا نیستند
  • آیت الله‌العظمی نوری همدانی در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین:
  • وظیفه روحانیت حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی است
  • آیت الله خاتمی: روحانیت همراه نظام بوده و خواهد بود
  • آیت الله حسینی بوشهری: ناامید کردن مردم مهمترین هدف دشمن است
  • آیت الله اعرافی: شرط بقای انقلاب بازسازی و تولید اندیشه دینی متناسب با نیازهای روز است
  • آیت الله کعبی: جمع‌بندی اجلاس جامعه مدرسین به اطلاع رهبر معظم انقلاب و سران سه‌قوه خواهد رسید

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۳
*  تاکید بحرینی‌ها بر استمرار اعتراضات در سال جدید
همزمان با آغاز سال جدید میلادی، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات‌هایی در نقاط مختلف این کشور، بر ادامه مسیر اعتراضات خود تاکید کردند. آنها با برگزاری تظاهرات درخواست خود را برای تبدیل کشور از حکومت دیکتاتوری به نظام دموکراسی فاقد گرایشات قبیله‌ای و طایفه‌گرایی اعلام کردند.
*  عاملی با حکم رهبر انقلاب عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شد
رهبر معظم انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام دکتر سیدسعیدرضا عاملی را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند.
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۳
*  انتقاد ضرغامی از دخالت در انتخاب دبیر شورا
عزت الله ضرغامی در خصوص انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حساب توییتری خود نوشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا بر عهده نظر کارشناسی اعضای این شورا گذارده بودند، متاسفانه در جلسه دیشب مکررا به صورت علنی و غیرعلنی از تماس‌های آقای وحید حقانیان به منظور رأی مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد. در جلسه عصر سه‌شنبه ۱۱ دی ماه سعیدرضا عاملی به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با رأی اعضا انتخاب و جایگزین مخبر دزفولی شد. ضرغامی در توئیت دیگری نوشت: پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای وحید حقانیان در مسأله انتخاب دکتر عاملی بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است.
*  مخالفت مجلس با فوریت انتقال وزارتخانه‌ها
نمایندگان مجلس با فوریت طرحی برای انتقال برخی وزارتخانه‌ها از تهران به استان‌های دیگر مخالفت کردند. در این طرح که به امضای ۴۳ نفر از نمایندگان رسیده است پیش‌بینی شده که انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استانهای مستعد و دارای ظرفیت در یک دوره پنج ساله صورت بگیرد و حداقل سالانه ۳ وزارتخانه به استان‌های مستعد منتقل شوند.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۳
*  خبرهای ضدونقیض از انتشار بوی نامطبوع در تهران
عصر دیروز خبرهایی از انتشار بوی نامطبوع در نقاط مختلف تهران در سطح خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مخابره شد.
در همین زمینه مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران گفت: هنوز منشا بوی نامطبوع در تهران مشخص نشده است و هر خبر و اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، غیرمستند است.
کلانتری افزود: کارگروه ویژه‌ای با حضور نمایندگان هواشناسی، شهرداری و آتش‌نشانی تشکیل شد تا به بررسی و جست‌وجو درباره منشا بوی نامطبوع در تهران بپردازد که تاکنون هیچ منشا و منبعی برای انتشار این بوی نامطبوع پیدا نشده است.مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران افزود: یکی از گزینه‌های احتمالی این بو مرکاکتون است که شرکت گاز برای بهتر سوختن گاز شهری استفاده می‌کند اما مدیرکل شرکت گاز تهران نشت این ماده را تایید نکرده است. پسماندها و سوختن زباله هم در اطراف تهران بررسی شد که نتیجه آن منفی بود و تاکنون هواشناسی هم منبعی برای این بو شناسایی نکرده است.
گفتنی است، تا زمان تنظیم خبر علت اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران به طور رسمی اعلام نشد.
*  پارلمان عراق خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا در این کشور شد
پارلمان عراق در واکنش به سفر هماهنگ نشده و سر زده اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به استان «الانبار»، قصد دارد در توافقنامه امنیتی بغداد- واشنگتن را که در سال ۲۰۰۸ میان طرفین امضا شده بود، تجدید نظر کند. همزمان با آن، پارلمان عراق به قضیه ورود نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق نیز واکنش نشان داده است؛«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: پارلمان در بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق جدی است. وی گفت: پر شدن مجدد پایگاه‌های نظامی عراق با نیروهای آمریکایی، بر خلاف توافقنامه راهبردی بین دو کشور است.
*  پیشنهاد یک ژنرال چینی؛ غرق ۲ ناو هواپیمابر آمریکا بحران را در آسیا خاتمه می‌دهد
بسیاری از کارشناسان مسائل راهبردی، چین را ابرقدرت دهه‌های آینده می‌دانند و معتقدند چین به محض این که جایگاه نخست خود را در هرم توزیع قدرت اقتصادی جهان تثبیت کرد این قدرت را تبدیل به قدرت نظامی کرده و آمریکا را از نخستین جایی که بیرون خواهد کرد منطقه شرق آسیا است. دریاسالار لویووان مقام بلندپایه نظامی چین نیز در اظهار نظری جنجالی با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن، بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفته است که با غرق کردن دو ناو هواپیمابر آمریکا، تنش با واشنگتن بر سر دریای چین جنوبی و شرقی پایان می‌پذیرد.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۳
*  استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند
هیئت وزیران روز گذشته علیرضا رزم حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت‌الله رحیمی را به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب کردند.
*  رئیس جمهور در پذیرفتن استعفای وزیر بهداشت مقاومت کرده است
رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار گفت: وزیر بهداشت یکی از وزرای بسیار موفق در دولت یازدهم و دوازدهم است که فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ و از همه مهم‌تر این که طرح تحول سلامت را به خوبی پیش برده است.
محمود واعظی افزود: وزارت بهداشت یک وزارتخانه حساس و مهم است و اداره آن نیاز به مدیریت بالا و بودجه دارد. آقای هاشمی اختلاف نظری در رابطه با بودجه وزارت بهداشت دارد و به همین دلیل استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کرده است. اما رییس جمهور وی را وزیر بسیار لایق و با عملکرد خوب می‌داند و به همین خاطر تا الان مقاومت کرده است تا استعفای وی را نپذیرد. تلاش می‌شود با صحبت این مشکل حل شود.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۳
*  آیه یأس خواندن و ناامیدی هنر نیست
معاون اول رئیس جمهوری گفت: راه برون رفت از شرایط حساس و پیچیده پیش روی کشور انسجام و تفاهم بیش از پیش میان ملت و دولت است. جهانگیری در نشست بررسی مشکلات و مسائل سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان و نخبگان محلی اظهار داشت: نباید به مردم دروغ گفت بلکه باید شرایط سخت و دشوار را با مردم درمیان گذاشت تا از طریق اتحاد، انسجام و وحدت ملی بتوان از آن خارج شد.
*  در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۸۷۹ گردشگر امریکایی به ایران سفرکرده اند
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای سفر سالانه ۴۰۰ هزار گردشگر امریکایی به ایران را نادرست دانست و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری یک هزار و ۸۷۹ گردشگر امریکایی به ایران سفر کرده‌اند.بهرام قاسمی افزود: در ۹ ماهه امسال در مجموع یک هزار و ۸۷۹ گردشگر امریکایی به ایران سفر کرده‌اند که شامل گردشگر فرهنگی، تاریخی، طبیعی، زیارتی و همچنین حضور در همایش‌ها و نشست‌های علمی بوده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۳
*  حسان قاسمی، مدیر امور مهاجرت وزارت کشور الجزائر گفت: تروریست‌های فراری از سوریه و عراق سعی دارند با استفاده از گذرنامه‌های جعلی سودانی به الجزائر نفوذ کنند. وی افزود تعدادی از نظامیان گروه موسوم به «الجیش السوری الحر» به صورت غیرقانونی وارد الجزائر شده و با افسران عالی‌رتبه این گروه در تماس هستند.
*  ارتش افغانستان از کشته شدن ۲ ایرانی عضو طالبان در نتیجه حمله نیروهای دولتی خبر داد. سپاه ۲۰۹ شاهین ارتش افغانستان در شمال این کشور اعلام کرد دو «عضو ایرانی» گروه طالبان همراه با ۲۷ نفر دیگر از افراد این گروه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان کشته شده‌اند. در خبرنامه سپاه شاهین آمده این دو شهروند ایرانی به نام‌های مستعار ملااحمد و ملا جندالله شهرت داشتند.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۳
*  جمع‌بندی اجلاس جامعه مدرسین به اطلاع رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه خواهد رسید
آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه خبرگان با تأکید بر اینکه روحانیت در کنار مردم قرار دارد، گفت: جمع‌بندی اجلاس جامعه مدرسین به اطلاع رهبر انقلاب و سران سه قوه می‌رسد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دبیرخانه‌ای برای اجرایی کردن مصوبات اجلاس تشکیل می‌شود، اظهار داشت: بحمدالله در ۱۰ اجلاس گذشته این فرآیند طی شده و برکات زیادی داشته و در این اجلاس هم این فرآیند طی خواهد شد.
*  گزارش موشکی وزیر دفاع به هیأت دولت
امیر حاتمی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت پیشرفت دفاعی بویژه موشکی ارائه شد. وی افزود: در زمینه‌های مختلف موشکی؛ موشک هوا به هوا، زمین به هوا، زمین به زمین، سطح به سطح، ساحل به دریا و زیرسطح به سطح گزارش داده شد که مورد توجه هیات دولت و رئیس‌جمهور قرار گرفت. وزیر دفاع تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در راستای برنامه‌ای است که به مجلس ارائه شده و این توانایی‌ها موجب رشد بازدارندگی کشور است. امیر حاتمی ادامه داد: همه پیش‌بینی‌هایی که برای سال ۹۸ انجام شده بویژه درباره دقت موشک‌ها در دست انجام است.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۳
*  پذیرش FATF نقض حقوق شهروندی است
مجمع اساتید و طلاب حقوقدان حوزوی در نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح چهارگانه مرتبط با FATF پرسیده‌اند: آیا تجربه برجام و بدعهدی امریکا کافی نیست که دوباره کشور را با چالش معاهده‌ای که هیچ منفعت تضمین شده و محتملی نداشته و حتی امکان مطالبه حقوق اساسی ملت را اجازه نمی‌دهد و جز شکستن غرور ملی بهره‌ای ندارد؛ مواجه نماییم؟!
در بخشی از این نامه آمده است: در این کنوانسیون گرچه تعریفی از تروریسم ارائه ننموده است لکن رویه معمول توجه به لیست تحریمی وزارت خزانه‌داری امریکا و تعریفی که آن‌ها از تروریسم دارند، می‌باشد، همچنین عضویت در آن به معنای پذیرش تبعیت از تصمیمات آن‌ها بوده و تبصره‌های ضمیمه لایحه و حق شرط‌ها بی‌تأثیر است. با توجه به تجربه درز اطلاعات و سوءاستفاده توسط سرویس‌های جاسوسی از جمله اطلاعاتی که به صورت محرمانه در اختیار آژانس و غربی‌ها قرار گرفته است، شفافیت اقتصادی در زمان اوج جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نه تنها مصلحت بعیده در آن متصور نیست بلکه خلاف مصالح امنیتی نیز می‌باشد. فراتر از آن؛ نقض حقوق شهروندی و حریم خصوصی ملت عزیز محسوب می‌گردد.
*  تقاضای سلب فوریت از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با بیان اینکه آبان ماه سال جاری یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به تصویب صحن علنی رسید، گفت: این طرح غیرکارشناسانه، ضعیف و سست است و به دنبال استانی کردن انتخابات مجلس است.
وی مکانیزم طرح استانی شدن انتخابات مجلس را بسیار پیچیده خواند و افزود: این مکانیزم قابل اجرا نیست و تبعات منفی دارد. مردم در این شرایط فقط به نمایندگان دسترسی دارند تا مشکلاتشان حل شود اما در صورت تصویب این طرح، افرادی که لابی بیشتری دارند و اسپانسرهای مالی دارند، می‌توانند وارد مجلس شوند که به داد مردم نخواهند رسید. نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: ۵۲ نماینده با امضای نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس، خواستار سلب فوریت از این طرح شدند تا این طرح مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۳
*  حمله ترامپ به ژنرال سابق آمریکایی
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکی از اولین توئیت‌های سال جدید خود به استنلی مک کریستال ژنرال چهارستاره بازنشسته ارتش به علت انتقاد او از رئیس جمهور حمله کرد. ترامپ توئیت کرد: مک کریستال مثل سگ توسط اوباما اخراج شد. ترامپ همچنین مطلب یکی از خبرنگاران فاکس نیوز را بازنشر کرده که گفته بود رسانه‌ها علاقه‌ای به مک کریستال نداشتند تا زمانی که او شروع به انتقاد از ترامپ کرد. انتقاد ترامپ از این ژنرال بازنشسته پس از آن روی داد که مک کریستال در مصاحبه‌ای گفت که ترامپ ناصادق و غیراخلاقی است.
*  استیضاح وزیر علوم از حد نصاب افتاد
سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:۷۵ نماینده امضای خود از طرح استیضاح وزیر علوم پس گرفتند و این استیضاح از حدنصاب افتاد.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۳
*  آخرین جزئیات وضعیت مرزبانان ربوده شده در پاکستان
صفاری نطنزی از دیدار خود با سفیر پاکستان درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی خبر داد.
وی با بیان اینکه سفیر پاکستان می گوید مرزبانان ربوده شده ایرانی در سلامت کامل هستند، اظهار داشت: طبق گفته سفیر پاکستان، دولت این کشور به طور جدی این موضوع را دنبال می کند و در تلاش است تا جایگاه و مخفیگاه گروه های شروری که مرزبانان ایرانی را ربوده‌اند، پیدا کند.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سفیر پاکستان زمان دقیقی به بنده برای حل و فصل این موضوع نداد اما امیدواریم که پیش از پایان سال، با پیگیری های دولت پاکستان این اتفاق محقق شود.
*  آیت‌الله جنتی از آیت‌الله مؤمن عیادت کرد
آیت‌الله احمد جنتی با حضور در بیمارستان از آیت‌الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.آیت‌الله جنتی در حین این عیادت که عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان وی را همراهی می‌کرد، در جریان مراحل درمان آیت‌الله مومن قرار گرفت.صادقی، سر تیم معالج آیت‌الله مومن، حال عمومی وی را نسبت به قبل مساعد اعلام کرد و افزود: روند کلی درمان خوب است و تاکنون نتیجه آزمایش‌ها امیدوارکننده بوده است و منتظریم بعد از یک سری آزمایش جدید، جراحان درباره ادامه درمان تصمیم‌گیری کنند.وی نبود عفونت در نتایج آزمایش‌ها را علامت خوبی برای ادامه درمان دانست و گفت: چون خونریزی در قسمت حساسی از مغز است تصمیم‌گیری‌های بعدی منوط به تخلیه یا جذب خون در مغز است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۳
*  فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟
آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. فرض بر این که حرف‌های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فیلترینگ اینستاگرام دارد، این سؤال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن کنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نکنند. وی ادامه داد: برای مردم بگویند از فردای فیلترینگ اینستاگرام در کشور در زندگی مردم، حاکمیت و کاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این زمینه باید جمع بندی عقلایی شود.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۳
*  مدیرعامل هفت‌تپه متواری نیست
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تکذیب خبر منتشرشده درباره متواری‌شدن مدیرعامل شرکت هفت‌تپه گفت: نامبرده متواری نیست و در جلسات کارگروه زیرمجموعه شورای تامین که به منظور بررسی و مشکلات هفت‌تپه تشکیل می‌شود، در دادستانی مرکز استان خوزستان حضور مستمر دارد. حسینی‌پویا افزود: مدیرعامل شرکت هفت‌تپه درخصوص حل مشکلات کارگران و پرداخت حقوق معوقه آنها و همچنین تامین منابع مالی برای تعمیر و تجهیز کارخانه تعامل خوبی دارد و قول مساعد داده است طی چند روز آینده یک ماه معوقه دیگر کارگران را پرداخت کند تا کارگران با دلگرمی و روحیه مضاعف فصل برداشت نیشکر را از مزارع شروع کنند.
*  ایرانی‌ها؛ بیشترین متقاضی پناهندگی در بریتانیا
به گزارش بی‌‌‌بی‌سی در سال ۲۰۱۷ ایرانی‌ها بزرگ‌ترین گروه متقاضی پناهندگی در بریتانیا بودند. گزارش شده که در روزهای اخیر هم بیشتر افرادی که از کانال مانش عبور کرده‌اند، ایرانی هستند. پارسال از میان ۲۶۹۰ متقاضی ایرانی پناهندگی، ۴۷‌درصد آنها در مرحله اول تصمیم‌گیری،‌ پناهندگی گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۶‌هزار و ۳۵۰ فرم درخواست پناهندگی در بریتانیا ثبت شده است.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۳
*  تجمع کشاورزان برای احقاق حقابه
شماری از کشاورزان شرق و غرب اصفهان برای دریافت حقابه خود در ضلع شمالی پل خواجوی این شهر اجتماع کردند. این کشاورزان تحقق وعده معاون وزیر نیرو را خواستار شدند که در ماه های گذشته به اصفهان سفر کرد و به کشاورزان وعده داد که حقابه آخرین سال آبی (۹۶،۹۷) که ۳۵۱ میلیون متر مکعب برآورد شده بود را به آنها پرداخت کنند.
*  سفیران انگلیس و فرانسه به سوریه بازمی‌گردند
«پیتر فورد»، سفیر سابق انگلیس در بحرین و سوریه گفت: «زمان عادی‌سازی روابط با سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب فرارسیده است». سفیر سابق انگلیس در سوریه گفت: «عادی‌سازی روابط میان اروپا و سوریه موضوع کنونی ماست. ما در سال جاری شاهد بازگشت سفیران بریتانیا و فرانسه به دمشق خواهیم بود».
** قدس ۹۷/۱۰/۱۳
*  اروپا فروش تسلیحات به سعودی را ادامه می‌دهد
روزنامه میرور انگلستان گزارش داد: دولت این کشور با وجود صدور بیانیه‌های علنی در محکومیت قتل خاشقچی به دنبال معامله تسلیحاتی با حکومت سعودی بوده است. از سوی دیگر روزنامه آلمانی تاگس سایتونگ نوشت: پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست حزب سبز این کشور نشان می‌دهد که میزان صادرات تسلیحات آلمان به مناطق بحرانی و کشورهای درگیر جنگ از جمله عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ همچنان بالا بوده است. دولت آلمان پیش از این تصمیم گرفته بود که دیگر هیچ کالای تسلیحاتی را به کشورهایی که در جنگ یمن مشارکت می‌کنند، تحویل ندهد.
*  رائول کاسترو رئیس حزب کمونیست کوبا، آمریکا را به بازگشت به سیاست تقابل‌جویی متهم کرده و از مردم کشورش خواست برای هر سناریویی از جانب واشنگتن آماده باشند.
*  میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه یوتا تاکید کرد که ترامپ شخصیت لازم برای ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۳
*  شی: در صورت لزوم، تایوان با توسل به زور به چین می‌پیوندد
چین از زمان استقلال تایوان در سال ۱۹۴۹ بارها تهدید به “فتح مجدد” این جزیره کرده است. تنش میان چین و تایوان دوباره شدت گرفته و رئیس جمهور چین تهدید کرده است که همه گزینه‌ها را برای پیوستن مجدد تایوان به چین به کار خواهد گرفت.شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین خواست که تایوان دوباره با این کشور متحد شود. او گفت که چین تمایل دارد از طریق مسالمت‌آمیز وارد عمل شود اما استفاده از گزینه‌های دیگر از جمله اهرم زور را هم برای خود محفوظ نگه‌ می‌دارد.
*  تابناک نوشت: علیرضا رحیمی در حساب توئیتری خود نوشت: وزارت اطلاعات به دلیل پخش محتوای محرمانه و مطالب خلاف واقع در مستند دوتابعیتی‌ها که در جریان سوال از دکتر ظریف درجلسه علنی مجلس پخش شد، به طور رسمی از آقای کریمی قدوسی شکایت کرده است. وی در این پیام یادآور شد: ادعاهای بی اساس و تشویش اذهان عمومی زیر چتر صیانت قانونی، در ایستگاه پایانی قرار گرفته است.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۳
*  کمیسیون اصل ۹۰ از تخلفات دانشگاه آزاد گزارش تهیه می‌کند
پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون گزارشی درباره تخلفات و سوء مدیریت‌های دانشگاه آزاد تهیه خواهد کرد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۳
*  پیگیر حقوق آسیب دیدگان حادثه اتوبوس
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتطری دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا این آمادگی را دارد که حقوق آسیب دیدگان حادثه اتوبوس دانشجویان را پیگیری کند. اگر کسی هم قصوری داشته باشد، برابر موازین با آن برخورد می‌شود.
او در ادامه عنوان کرد: مسئولان دانشگاه و کسانی که باید، از این حادثه درس بگیرند.‌از دست دادن جوانان تلخ است. او تاکید کرد: مصدومان این حادثه حقوقی دارند که از لحاظ قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وظیفه روحانیت حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی است
اختصاصی/ آیت الله العظمی نوری همدانی در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین اظهار داشتند: دشمن همواره در کمین است و می‌خواهد به اسلام و انقلاب ضربه بزند. در چنین شرایطی وظیفه حوزه و روحانیت حراست و حفاظت از انقلاب است. ایشان تاکید کردند: امام راحل به عنوان فقیهی عالم و حکیم به مقابله با طاغوت رفتند و اسلام ناب محمدی را به صحنه زندگی آوردند. ایشان همچنین در بخش دیگری از بیانات خود گفتند: امروز مردم گرفتار گرانی و سختی‌های زندگی هستند و ما باید سعی کنیم که این مشکلات رفع شود، در نظام اسلامی نباید مشکل فقر، بیکاری و سختی‌های معیشتی وجود داشته باشد، وظیفه سنگینی بر دوش علما و روحانیت قرار دارد.
حوزه و نظام از هم جدا نیستند
اختصاصی/ حضرت آیت الله یزدی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، به تقابل جریان انقلابی گری و فعال بودن حوزه و جریان سکولار اشاره کرد و ابراز داشت: این دو جریان به صورت آشکارا و پنهان با یکدیگر در تقابل هستند؛ ما معتقدیم حوزه باید از انقلاب و نظام اسلامی صیانت کند و هدف مهم این اجلاسیه بزرگ نیز فرهنگ سازی در همین زمینه است.وی با تأکید بر این که نظام و حوزه از یکدیگر جدا نیستند، افزود: امروز باید تفکر انقلابی را در حوزه تقویت کرد؛ تفکر سکولار ریشه در جدایی دین و سیاست دارد و طرفداران آن می‌گویند در دیانت نباید سیاست وجود داشته باشد و متأسفانه این تفکر در برخی آحاد جامعه و حتی برخی روحانیون نیز نفوذ کرده است.
روحانیت همراه نظام بوده وخواهد بود
اختصاصی/ آیت الله خاتمی در اجلاسیه جامعه مدرسین اظهار داشت: این نظام، نظام اسلامی است و دست یاری خداوند با مردم و حکومت اسلامی خواهد بود، بنابراین تبیین واقعیت‌های گذشته و امروز برای جامعه امری مهم است. عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین اضافه کرد: همراهی صمیمانه با ولایت که از ابتدا بوده و هم اکنون هم وجود دارد و امروز نیز مطالبات مراجع تقلید، به ویژه رهبر انقلاب با جدیت پیگیری می‌شود. وی با بیان این‌که حوزه علمیه همیشه با نظام همراه بوده و خواهد بود، گفت: این احترام و محبت بین حوزه و رهبر انقلاب به صورت متقابل وجود دارد.
ناامید کردن مردم از انقلاب مهمترین هدف دشمن است
اختصاصی/ نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به تهدیدات دشمن علیه انقلاب اسلامی ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی را مهم ترین هدف دشمن دانست. آیت الله حسینی بوشهری، با تأکید بر شناسایی تهدیدات و موانع موجود در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از شناسایی تهدیدات و موانع موجود در شرایط حاضر و آینده، باید راه‌کارهای صیانت از نظام و انقلاب اسلامی مشخص و برنامه ریزی شود. وی در پایان با اشاره به راه‌کارهای صیانت از نظام اسلامی بیان کرد: تحکیم باورها و ارزش‌ها انقلاب در نظر مردم، اهتمام به مسائل فرهنگی، تقویت فرهنگ دفاعی کشور، حفظ شور و نشاط انقلابی به منظور جلوگیری از غفلت مردم و استمرار خط امام و رهبری و ولایت مداری در فضای عمومی جامعه از مهمترین راه‌کارهای صیانت از نظام اسلامی است.
شرط بقای انقلاب بازسازی و تولید اندیشه دینی متناسب با نیازهای روز است
اختصاصی/ آیت الله اعرافی در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با اشاره به صیانت حوزه ازنظام گفت: نخستین شرط بقای انقلاب و پاسخگویی به نیازها بازسازی و تولید اندیشه دینی متناسب با نیازهای روز است. مدیرحوزه‌های علمیه ادامه داد: ما باید دانش و معرفت را متناسب با نیازهای امروز جامعه توسعه بدهیم، امام راحل با تئوری‌های اصیل اجتهادی اندیشه منسجم را ایجاد کرد، نخستین شرط بقا و استمرار انقلاب و پاسخگویی به نیازها بازسازی و تولید اندیشه دینی متناسب با نیازهای روز است، اگر قرار است انقلاب گفتمان جدیدی را پایه‌ریزی کند و می‌خواهد تحول آفرین باشد فکر و اندیشه نیاز دارد.
ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به علما و حاضران در اجلاسیه جامعه مدرسین
اختصاصی/ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با حضور در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، سلام رهبر معظم انقلاب را به حاضران در این اجلاس ابلاغ کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با بیان این که عنایتی که رهبری به جامعه مدرسین دارند بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: ایشان درباره جامعه مدرسین می‌فرمایند جامعه مدرسین نهادی عزتمند بوده و از سابقه درخشان در قبل از انقلاب، دوران امام خمینی(ره) و دوره کنونی برخوردار است.
وظیفه داریم در مقابل ظالم بایستیم
مهر/علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی گفت: وظیفه داریم در مقابل ظالم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم و این فی نفسه ارزشمند است. وی با بیان اینکه اگر در برخی موارد با موانعی در راه رشد و پیشرفت کشور مواجه شده ایم، به دلیل قیدهایی است که مفاهیم و ارزش‌های جمهوری اسلامی در رویکرد سیاسی و بین المللی خود دارد. باید توجه داشت که استقلال و آزادی جمهوری اسلامی هزینه دارد. در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه کشوری را پیدا نمی کنید که معیارهای ظالمانه حاکم بر جهان را شجاعانه مورد انتقاد قرار دهد. حتی دشمنان به این شاخصه ممتاز جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کنند.
تحریم‌های ضد ایران را اجرا نمی‌کنیم
فارس/«محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق بار دیگر تأکید کرده کشورش متعهد به اجرای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نیست. وی تأکید کرد «روش‌های محتملی» برای بازنگاه داشتن کانال‌های تجاری با ایران پیشنهاد شده‌اند که از آن جمله می‌توان به استفاده از ارز عراق (دینار) در مبادلات دوجانبه اشاره کرد.
دستگیری سه اردنی به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های ساحلی ایران
فارس/ وزارت خارجه اردن تأیید کرد: سه تبعه این کشور پنجشنبه گذشته هنگام ماهیگیری در امارات به اشتباه وارد آب‌های ساحلی ایران شدند و بعد از دستگیری از سوی گارد ساحلی ایران، اینک منتظر جلسه دادگاهی خود هستند. سخنگوی وزارت خارجه اردن از تماس با مقام‌های ایرانی در این زمینه خبر داد و افزود که ایرانی‌ها تأیید کردند این سه اردنی در سلامت کامل بسر برده و با آن‌ها خوش‌رفتاری شده است.
ترامپ: دوست دارم با ایران مذاکره کنم
تسنیم/ “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که ایران و روسیه با خروج آمریکا از سوریه موافق نبوده و واشنگتن هر کاری در سوریه انجام دهد به نفع ایران روسیه تمام می‌شود. ترامپ در ادامه سخنانش در میان وزیران کابینه به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است. ترامپ در ادامه با اشاره به تمایل به مذاکره با ایران گفت: می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آنها هنوز آماده نبوده ولی آماده می‌شوند.
آمریکا از تداوم حمایت ایران از مقاومت فلسطین خشمگین است
ایرنا/تارنمای خبری «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد که مقام‌های آمریکایی با پیگیری اخبار مربوط به سفر دبیر کل جنبش جهاد اسلامی به تهران، حمایت مستمر ایران از آرمان مقاومت فلسطین را نگران کننده می‌دانند. مقام‌های دولت آمریکا به این رسانه گفته‌اند که در شرایط کنونی و با توجه به طرح خروج آمریکا از سوریه، ایران و روسیه به عنوان تنها بازیگران سیاست‌های منطقه باقی می‌مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *