ارائه گزارش کمیسیون فرهنگی اجتماعی توسط حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، در نوبت عصر این اجلاس، گزارش عملکرد و مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

وی ایجاد انسجام بین آحاد جامعه، تبیین نقشه راه مقابله با تهدیدات، استفاده بهینه از فضای مجازی و هماهنگی و بهره مندی از امکانات نهادهای فرهنگی را از جمله موضوعات مهم مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با تاکید بر این که باید نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت های حوزه، فضای مجازی و نماز جمعه مورد تاکید ویژه کمیسیون بود.

وی بیان داشت: تبیین وجوه تشابه سختی های دوران پیامبران و انقلاب اسلامی، تلاش جهت معرفی آثار منتشره با عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد نمایشگاه های دستاوردهای استانی در محل مصلاهای نماز جمعه از دیگر مصوبات این کمیسیون بود.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی اجلاسیه یازدهم جامعه مدرسین ادامه داد: لزوم برگزاری نشست های علمی، تحلیلی و مقایسه ای با تکیه بر پاسخ به شبهات مطرح شده و تهیه و تولید محصولات برای معرفی دستاوردها در قالب های مختلف از دیگر موضوعاتی بود که در این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد ایجاد انسجام بین آحاد ملت را از دیگر مطالب مطرح شده در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: لزوم توجه به توطئه های تفرقه انگیز دشمنان نظام در عرصه های مختلف و مراقبت نسبت به فرقه ها از دیگر مطالب مطرح شده در کمیسیون بود.

وی اضافه کرد: توسعه محبت اهل بیت به عنوان محور وحدت، جذاب سازی فضاهای دینی و تاکید بر مشترکات شیعه و سنی از محورهای مهمی بود که برای انسجام بخشی در جامعه مورد تاکید صاحب نظران قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد گفت: از موضوعات و مطالبات مهم از دستگاه های ملی که در کمیسیون مطرح شد می توان به لزوم اهتمام ویژه به معیشت مردم، توجه به مناطق محروم، تعیین چارچوب های قانونی برای کاهش فاصله درآمدهای کارکنان دولت، بازنگری در قوانین انتخابات، توجه به اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات کشور اشاره کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی اجلاسیه یازدهم جامعه مدرسین بیان کرد: ایجاد و گسترش درس خارج فقه اقتصاد مقاومتی، بانکداری اسلامی و کاهش هزینه های جاری و پرهیز از مصرف لوازم و محصولات خارجی از جمله مطالبات کمیسیون از مراکز و نهادهای حوزوی بود.

وی لزوم حساسیت نسبت به فضای مجازی و استفاده درست از این فضاها را گوشزد کرد و گفت: ما به عنوان حوزه های علمیه باید فضای مجازی و سواد رسانه و سواد فضای مجازی را جدی بگیریم.

حجت الاسلام والسملمین روستا آزاد با اشاره به تعدد مراکز دخیل در امر تبلیغ، گفت: پیشنهاد ما در کمیسیون این است که شورای عالی تبلیغ با حکم رهبر معظم انقلاب و با عضویت تمام دستگاه های تبلیغی تشکیل شود تا از وضعیت کنونی خلاص شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *