ارائه گزارش کمیسیون حوزه و روحانیت توسط حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در نوبت عصر این اجلاسیه، گزارش کمیسیون حوزه و روحانیت را ارائه کرد.

وی با بیان این که در این کمیسیون صاحب نظران و کارشناسان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته اند، گفت: در چهار بخش به مطالب ارزشمندی رسیده ایم، در بخش قوت ها، آسیب های درونی و چالش های مربوط به تعاملات بیرونی و در بخش راهکارها مجموعه ای را آماده کرده ایم که تحویل دبیرخانه اجلاس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اضافه کرد: ۲۰ نکته مهم نقطه قوت، در بخش چالش ها و آسیب ها ۱۲ مطلب، در بخش آسیب ها و چالش ها در تعامل با جامعه و نظام ۱۳ مساله به تصویب رسید و در بخش راهکارها ۴۸ مطلب و نکته اساسی به تایید و تصویب اعضای محترم رسید.

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت تقویت و تاکید بر عقاید و فضائل اخلاقی، ترویج فرهنگ ساده زیستی، رعایت زی طلبگی، تاکید بر جایگاه اصیل روحانیت به عنوان مرجع و ملجا جامعه، تعامل و ارتباطات حداکثری با شخصیت های حوزوی در شهرستان ها، لزوم برنامه ریزی جهت حضور مؤثر و مفید علما در شهرستان ها، برنامه ریزی، توسعه و انسجام جهت پاسخگویی به شبهات و آسیب های فکری و عقیدتی، بازبینی عملکرد حوزه و روحانیت در جغرافیای کشور و بین الملل، تقویت عملکرد روحانیت در ساحت های گوناگون علمی و فرهنگی و نظامی، رصد تعاملات اجتماعی روحانیت را از مهم ترین راهکارهای ارائه شده در این کمیسیون برشمرد.

وی ضرورت رسیدگی به چالش های موجود، توجه به امر مهم گزینش طلاب، حمایت همه جانبه از نظام و منویات رهبر معظم انقلاب، تقویت فکری روحانیت و جامعه در راستای تمدن نوین اسلامی، تربیت و پرورش نیروهای متخصص در ابعاد اخلاقی، علمی و اعزام روحانیت به اقصی نقاط کشور، تعریف یک ساختار منسجم و کارآمد فرهنگی تبلیغی در نظام حوزه با حضور فعال همه نهادهای تبلیغی، توجه به اهمیت فضای مجازی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام در بخش های مختلف را از دیگر مصوبات کمیسیون حوزه و روحانیت ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآورشد: گزارش کامل این مصوبات و راهکارهای ارائه شده در اختیار دبیرخانه اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *