آیت الله حسینی بوشهری: مطالب و مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین به دستگاه های مختلف ارجاع می شود

آیت الله حسینی بوشهری در یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد با گرامیداشت یاد و خاطره علما و بزرگانی که از دنیا رحلت کرده اند، از حضور تمامی علما و صاحب نظران در اجلاسیه تقدیر کرد.

وی در ادامه اهداف اجلاسیه های سراسری و منطقه ای جامعه مدرسین را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هم اندیشی و دور هم نشستن علما از قدیم الایام یک اصل مهم بوده است، گاهی اوقات لازم بوده در جایی تحصن کنند و مطالب و تذکرات را به گوش دست اندرکاران برسانند، گاهی لازم بوده در جایی جمع شوند و راجع به مسائل تبادل نظر کنند.

دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حضور علما در کنار هم را مورد تاکید حضرت امام و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: گاهی حضرت امام تاکید می کردند علما دور هم بنشینند و با هم چایی بخورند؛ این خود تاثیر دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تمامی اجلاسیه های جامعه مدرسین با دستور از پیش تعیین شده و متناسب با شرایط و اقتضائات زمان تشکیل شده است، در این اجلاسیه سه کمیسیون حوزه و روحانیت، صیانت و امنیت و فرهنگی و اجتماعی مسائل مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهند.
نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به ثمره برخی مصوبات اجلاسیه های جامعه مدرسین که به دستگاه ها و مراکز مختلف در کشور، دولت و حوزه های علمیه ارجاع داده شده است، تصریح کرد: آیت الله اعرافی کتاب قطوری را برای ما ارسال کرده اند که شامل مصوبات و ارجاعات جامعه مدرسین است که به مرکز مدیریت حوزه های علمیه و شورای عالی ارجاع شده و خوشبختانه برنامه های مختلفی نیز برای پیگیری آن انجام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: آنچه در کمیسیون های اجلاسیه های جامعه مدرسین مطرح می شود از سوی دبیرخانه اجلاسیه پیگیری و در طول سال دنبال می شود.

دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به عنوان اجلاسیه یازدهم «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم و به همین دلیل مناسب ترین عنوان را برای این اجلاسیه انتخاب کردیم و در این اجلاسیه علما و صاحب نظران به تبیین دیدگاه های خود خواهند پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: ما معنای صیانت از انقلاب را بسنده کردن به وضع موجود و درجا زدن نمی دانیم، آمادگی برای دفاع همه جانبه، توسعه فرهنگ اسلامی و خدمت به مردم از اهداف بلند انقلاب اسلامی است، ما معقتدیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بی نظیر است.

وی با بیان این که دشمن با تمام وجود به دنبال ایجاد مانع سر راه انقلاب اسلامی هستند، گفت: آنها به دنبال براندازی هستند اما اگر نتوانند براندازی کنند می خواهند انقلاب را در مرزهای ما متوقف کنند، اینها در صدد رویارویی مردم با انقلاب هستند؛ در مقابل ما باید تهدیدات را شناسایی کنیم و راهکارهای برون رفت و صیانت از انقلاب را تبیین کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تهدیدهای متوجه انقلاب اسلامی، سرخوردگی مردم از اهداف ترسیم شده برای انقلاب را یک تهدید جدی عنوان و تصریح کرد: اگر مردم به خاطر کم کاری ها، مسامحه ها و سوء تدبیرها دچار سرخوردگی شوند یک تهدید جدی است، در اینجا روحانیت باید روشنگری کند.

آیت الله حسینی بوشهری فاصله گرفتن مردم از اصول و اهداف انقلاب را تهدید دیگر عنوان کرد و گفت: اگر مردم نسبت به ناهنجاری ها بی تفاوت شدند، یک خطر جدی است، روحانیت باید جلوی بی تفاوتی را بگیرد؛ مساله سوم تحت تاثیر قرار گرفتن نسل جوان نسبت به فرهنگ بیگانه است.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین ابراز داشت: فضای مجازی یک تهدید کننده جدی است، اگر نتوانیم جلوی وابستگی به فرهنگ بیگانه را بگیریم معلوم نخواهد بود چه سرنوشتی در انتظار ما است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: به صحنه آمدن عوامل نفوذ دشمن از دیگر تهدیدات جدی متوجه انقلاب است، عوامل نفوذ موریانه وار تنه درخت تنومند انقلاب را می خورند؛ باید در این خصوص هوشیار باشیم.

دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، تحکیم باورها و ارزش های اسلامی در میان مردم، تقویت و ارتقاء توان دفاعی و نظامی کشور، حفظ شور و نشاط انقلابی و استمرار خط امام و رهبری و ولایت مداری در جامعه را از مهم ترین راهکارهای مقابله با این تهدیدات برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *