خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

  • آیت الله مقتدایی در مراسم افتتاحیه اجلاسیه: هدف امروز دشمن ایجاد انشقاق بین روحانیت و ملت است
  • صبح امروز؛ یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد
  • آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد: بررسی راهکارهای صیانت و حراست از انقلاب در اجلاس جامعه مدرسین
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی: توجه به رهنمودهای رهبری لازمه آمادگی در برابر فتنه ها است
  • رئیس جمهور در دیدار خانواده شهید ارمنی آلفرد گبری: هموطنان ارامنه در صیانت از کشورمان با ایثار و فداکاری حضور داشته و دارند
  • با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از ۸۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۲
*  واکنش رئیسی به شایعات
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر انتصابش به عنوان رئیس قوه قضاییه گفت: از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، بپرسید.
وی اظهار کرد: در حال حاضر مشغول خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی هستم و هیچ حسی جز خدمت در این بارگاه مقدس ندارم.
*  شورای نگهبان: ایرادات سی.اف.تی برطرف نشده است
شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه اصلاح شده مجلس درباره سی.اف.تی در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرد: بیشتر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است.
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۲
*  پایان بررسی لایحه پولشویی هفته آینده در مجمع
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نزدیک بودن مهلتFATF و زمان تعیین CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح و لوایح نباید مغایر سیاست‌های کلی نظام باشند. همزمان با بررسی طرح‌ها و لوایح در مجلس، هیأت نظارت مجمع سعی می‌کند با مجلس رایزنی کند تا در مسیر تصویب مغایرت‌ها با سیاست‌های کلی برطرف شود.
محمدرضا باهنر افزود: اصلاح قانون مبارزه با پولشویی شاید هفته آینده در مجمع تمام شود. پالرموو CFT هم هر موقع به مجمع داده شود، انجام می‌دهیم. باهنر ادامه داد: اگر یکی – دو مرحله را جلو برویم گروه دیپلماتیک ما می‌تواند رایزنی کند. FATF کشورها را به سه گروه همکار، تعامل با ریسک بالا و مستحق عمل متقابل تقسیم می‌کند. الان ما در گروه دوم هستیم و آنها می‌گویند اگر این لوایح به موقع تصویب نشود در گروه سوم قرار می‌گیریم. اما با توجه به مسیری که طی می‌شود، این اتفاق نمی‌افتد. باید طرف ما طوری باشد که منافع ملی رعایت شود. بنابراین نباید مهلت FATF را این طور تعریف کرد که به پایان می‌رسد ما به FATF می‌پیوندیم با لحاظ تحفظاتی.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۲
*  رئیس جمهور در دیدار خانواده شهید ارمنی آلفرد گبری: هموطنان ارامنه در صیانت از کشورمان با ایثار و فداکاری حضور داشته و دارند
رئیس‌ جمهور همزمان با شب سال نو میلادی با خانواده شهید آلفرد گبری دیدار و فرا رسیدن سال جدید را به این خانواده مسیحی تبریک گفتند. دکتر حسن روحانی شامگاه دوشنبه در این دیدار صمیمی، ضمن آرزوی سال پر خیر و برکت برای هموطنان مسیحی و تجلیل از صبر و فداکاری والدین شهید آلفرد گبری، اظهار داشت: فرزند شما در راه وطن ایثار و فداکاری کرد و اگر چه از دست دادن فرزند آسان نیست، اما چون فرزند شما در راه ملت و وطن به شهادت رسیده، این موضوع فقدان او را قابل تحمل‌ می‌کند.
*  برجام به تار مویی بند است قول‌های اروپا عملی نشده
سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا در یادداشتی برای یورو‌نیوز نوشت: برجام به تار مویی بند است.
پیمان سعادت افزود: هرچند درباره عملیاتی بودن قوانین مسدودساز یا اعطای مجوز به بانک سرمایه‌گذاری اروپا تردید جدی وجود دارد، قول‌های بسیاری که درباره سازوکار ویژه داده شده، هنوز عملی نشده است.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۲
*  طالبان سفر به ایران را تایید کرد
سخنگوی طالبان تایید کرد که یک هیات از امارت اسلامی روز یک‌شنبه در ضمن تماس‌هایش با کشورهای منطقه به تهران آمده است.
بر اساس گزارش سایت صدای جهاد متعلق به امارت اسلامی افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی (طالبان) ضمن تایید سفر هیاتی از این گروه به ایران گفت که “این سفر در ارتباط با مسایل و شرایط بعد از اشغال، بازگشت صلح و امنیت به افغانستان و منطقه انجام شده است.”
او افزود: هیات‌های امارت اسلامی به کشورهای همسایه و منطقه سفرهایی دارند تا حمایت سیاسی و اخلاقی کشورها و نیز همکاری آنها را برای پایان دادن به اشغال و آمدن صلح و امنیت جلب کنند.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۲
*  گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در آستان قدس و قوه قضائیه
با انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی حکایت دارد. خبرآنلاین با اشاره به پذیرش استعفای سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس از سوی رئیسی، از احتمال همراهی بختیاری با رئیسی در قوه قضائیه خبر داده است. بر این اساس گفته شده که سه نفر هم برای جایگزینی رئیسی در تولیت آستان قدس مطرح هستند یکی از این گزینه‌ها آیت‌الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) است. نفر بعدی حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و نفر دیگری هم حجت‌الاسلام محمدی سیرت رئیس سابق سازمان اوقاف است.
*  پیگیری سرنوشت صیادان مصری در ایران
به‌دنبال قطع ارتباط قایق صیادی در خلیج فارس که در آن سه شهروند اردنی، دو مصری و دو اماراتی بودند، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این صیادان به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های ایران بازداشت شده‌اند و این وزارتخانه سرنوشت آنان را با دقت پیگیری می‌کند. این صیادان در سلامت کامل به سر می‌برند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۲
*  با حضور معاون اول رئیس جمهور؛ بهره برداری از ۸۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به اتفاق هیات همراه در سفر به شهرستان قصرقند ۴۰ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به نمایندگی از ۸۰۰ واحد مسکونی مددجویی سیستان و بلوچستان افتتاح کرد. معاون اول رئیس جمهوری در این آئین گفت: در آغاز جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و علیرغم اینکه در این ۴۰ سال در کل کشور کارهای زیربنایی و عمرانی خوبی انجام شده اما وضعیت استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که باید به طور ویژه دیده شود.
*  ژنرال «نمیرهیمن» رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل در یک کنفرانس خبری در تل آویو، با ادعای اینکه نفوذ رو به گسترش ایران در عراق یک تهدید بالقوه علیه اسرائیل است گفت ایران می‌تواند از عراق به عنوان سکویی برای حمله علیه اسرائیل استفاده کند. وی افزود: «ایران ممکن است از عراق به منزله صحنه نمایش بی‌دردسر در پیشبرد تجاوزهایش استفاده کند، همان کاری که تاکنون در سوریه انجام می‌داده است؛ چنین حضوری می‌تواند یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد.» این ژنرال صهیونیست با اظهار نگرانی از تثبیت موقعیت بشار اسد در سوریه به کمک ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان، در کنار اعلام خروج نیروهای آمریکائی از سوریه،‌سال جاری میلادی (۲۰۱۹) را سال تغییر و تحولات بالقوه مهم دانست که اسرائیل تحولات منطقه در این سال را از نزدیک دنبال خواهد کرد.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۲
*  تلگرام در امنیت ملی خلل وارد می‌کند
سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه نبود قوانین مشخص در حوزه امنیت ملی، امنیت سایبری و امنیت فیزیکی، باعث کندی کار در بخش فضای مجازی شده است، افزود: تحلیل‌ها نشان می‌دهد تلگرام امنیت ملی را در مؤلفه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت عمومی مورد تهدید قرار می‌دهد. این موضوع یک بحث حیاتی است و باید برای آن تصمیم‌گیری درستی شود. رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه در حوزه هسته‌ای، پدافند سایبری بدون اختلاف‌نظر در حال کار است، گفت: اما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد اختلاف‌نظر هستیم و هر کسی از یک منظر به این موضوع نگاه می‌کند، این در حالی است که پیام‌رسانی مانند تلگرام ۵ مؤلفه امنیت ملی ما را تحت تأثیر قرار داده و این یک معضل حیاتی است که باید به آن توجه شود.
آغاز عملیات نصب نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین(ع)
عملیات نصب دو نیم ضریح مقام خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم‌بن الحسن(ع) در کربلای معلا آغاز شد؛ از این دو نیم ضریح زیبا همزمان با سالروز میلاد پربرکت حضرت زینب(س) رونمایی و به روی زائران گشوده می‌شود.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۲
*  جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران: بانک‌ سرمایه نمایش واقعی فساد است
به اسم کارتن‌خواب‌ها و آدم‌های بی حساب و کتاب با وثیقه‌های کم وام‌های کلان داده شده است.
در مبارزه با فساد یک سری عوامل، آسیب‌های مستقیم وارد می‌کنند که در مبارزه باید به آن توجه کنیم. شرکت‌های صوری از جمله این موارد است که مثل برق و باد شرکت درست می‌کنند و به رغم نداشتن تجربه، به‌راحتی ارز می‌گیرند و کالا می‌فروشند.
ظرف شش ماه گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ نفر احضار و ۴۰۰ نفر بازداشت شدند. سه نفر محکوم به اعدام شدند، ۴۸ نفر در حال تحمل حبس و ۱۶۰ نفر همین الان به عنوان متهم در زندان هستند.
پرونده ۱۵۰ شرکت در دادسرا تشکیل شده که ارز دولتی دریافت کرده ولی آن را فروخته‌اند یا هنوز کالایی وارد نکرده‌اند.
عدم وصول معوقات بانکی یکی از موارد فساد در بانک‌ها است. بانک‌ها تسهیلات را آسان می‌دهند، اما در پیگیری معوقات کند عمل می‌کنند. همچنین صرافی‌ها به‌دلیل اینکه مرکز نقل و انتقال وجوهند، نقش زیادی در پولشویی و فروش ارز غیرمجاز خواهند داشت.
*  کرباسچی مقصر حادثه علوم و تحقیقات است
روزنامه شرق در یادداشتی پیرامون حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات، غلامحسین کرباسچی را که در زمان ساخت این دانشگاه در ارتفاع ۱۸۰۰ متری شهردار تهران بوده، مقصر دانسته است. در این یادداشت آمده است: «وزیر سابق راه‌وترابری آقای خرم – که اتفاقاً از نظر جناحی با شهردار وقت همسو است – در مصاحبه‌ای به‌طور مشخص شهردار آن زمان؛ آقای کرباسچی را مقصر این فاجعه می‌داند که با قلدری و غیرقانونی زمین‌های بالای ۱۸۰۰ متر ارتفاع را برای ساخت دانشگاه آزاد تغییر کاربری دادند.
*  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی انتصاب آیت الله آملی لاریجانی را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تبریک گفت.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۲
*  نمی‌توانیم بپذیریم آمریکا برای تجارت مشروع ما با ایران تصمیم بگیرد
«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد و مدعی شد کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که واشنگتن برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.
*  معرفی یک زن اهل سنت به عنوان سفیر ایران
معاون اول رئیس جمهور از معرفی فرماندار قصر قند (سیستان و بلوچستان) به عنوان سفیر ایران در برونئی خبر داد.
اسحاق جهانگیری در جریان سفر به قصرقند اظهار داشت: حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند به عنوان سفیر ایران در برونئی معرفی می‌شود.
حمیرا ریگی یکی از فرمانداران موفق دولت بوده اند که خدمات زیادی در شهرستان قصرقند نیز انجام داده اند. ریگی اولین فرماندار زن اهل سنت است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۲
*  خرید کالا با مشابه داخلی ممنوع می‌شود
نمایندگان مجلس تصویب کردند که خرید کالاها و خدمات خارجی که محصولات داخلی مشابه آنها وجود دارد، ممنوع است. نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز(سه‌شنبه) مجلس و در ادامه بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ماده ۵ این طرح را تصویب کردند.
*  اعتراض جلیقه زردها همزمان با کریسمس
روزنامه ایندپندنت نوشت: هزاران نفر از جلیقه زردها با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه هم دست به تظاهرات و اعتراض زدند و هم در مراسم‌های جشن سال نو میلادی شرکت کردند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۲
*  دستگیری سلطان بازار کاغذ
پلیس پایتخت از دستگیری اعضا و سرکرده باند بزرگ واردات کاغذ با ارز دولتی خبر داد. سردار حسین رحیمی گفت: از مدت‌ها قبل همکاران من از فعالیت افرادی که اقدام به ایجاد اخلال در بازار کاغذ و احتکار آن کرده بودند باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی با بیان اینکه پیگیری این مسأله از طریق منابع اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: پس از تکمیل مستندات نسبت به اخذ مجوز از مقام قضایی اقدام شده و مأموران پلیس پایتخت گروهی ۱۶ نفره که بالغ بر ۳۰ هزار تن کاغذ را با ارز دولتی وارد کشور کرده و آن را احتکار کرده بودند دستگیر کردند. رحیمی با بیان اینکه در میان این افراد سرکرده اصلی باند نیز حضور داشت، گفت: این افراد بخشی از این کاغذها را با قیمت آزاد به فروش رسانده بودند و همچنین بخشی دیگر از ارز دولتی که برای واردات کاغذ دریافت کرده بودند صرف امور دیگر کرده یا با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش رسانده بودند.
*  انتقال آیت‌ا… مومن از قم به تهران
یکی از اعضای دفتر آیت‌ا… مومن با اشاره به آخرین وضعیت آیت‌ا… مومن اظهار داشت: وضعیت ایشان بعد از انتقال به تهران تا حدودی ثابت و هوشیاری افزایش یافته است. وی با بیان اینکه پزشکان معالج ایشان از شرایط آیت‌ا… مومن اعلام امیدواری می‌کنند، ابراز کرد: انشاءا… در روز‌های آینده با ثابت‌شدن شرایط و پایدارشدن وضعیت ایشان بهتر خواهد شد.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۲
*  آمریکا و رژیم صهیونیستی رسما از یونسکو خارج شدند
واشنگتن و تل‌آویو به بهانه رویکرد ضد صهیونیستی سازمان یونسکو، بعد از سه ماه به صورت رسمی از این نهاد خارج شدند. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو از حدود یک سال قبل در دستور کار این دو قرار داشته و با پیش رفتن امور اداری آن، فقط رسمی شد.ایالات متحده گفته بود برای اینکه در یونسکو باقی بماند، خواستار «تغییرات بنیادین» در این سازمان، مخصوصا برنامه «میراث جهانی» آن است که بعضا اماکن مقدس در اراضی اشغالی را برخلاف خواسته و فشارهای صهیونیست‌ها، میراث اسلامی و فلسطینی نامیده است.
*  تا زمانیکه ایران به دنبال نابودی اسرائیل است، مذاکره با تهران امکان ندارد
نخست وزیر اسراییل در مورد احتمال مذاکره با ایران گفت: تا وقتی که ایران به دنبال نابودی کامل اسراییل است، چنین چیزی امکان ندارد تنها راه انجام مذاکره با ایران، تغییر کامل در رفتار تهران است.
«بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد اسرائیل یک متحد قوی برای اعراب در مقابل ایران شناخته می‌شود.
نتانیاهو در ادامه یاوه‌گویی‌های خود مدعی شد: چیزی که الان ما شاهد آن هستیم یک انقلاب و تحول در روابط اسرائیل و اعراب است و آنها ما را یک متحد قوی در برابر ایران می‌دانند. اسراییل به یک متحد قوی برای اعراب در مقابله با ایران و گروه داعش تبدیل شده است.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۲
*  آمریکا صبر ما را غلط تفسیر نکند
رهبر کره شمالی در پیام آغاز سال نو میلادی، بر پایبندی خود به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کرد و در عین حال، هشدار داد در صورتی که آمریکا همچنان بر اعمال تحریم‌های خود پافشاری کند؛ وی نیز مجبور به تغییر مسیر خواهد شد. کیم جونگ اون در این باره گفت: چنانچه آمریکا تفسیر غلطی از صبر ملت ما داشته باشد، شاید چاره‌ای جز انتخاب راهی جدید برای تضمین امنیت حق حاکمیت و منافع خود نداشته باشیم.کیم جونگ اون همچنین گفت که کشورش پیشتر تعهد داده که از ساخت، استفاده و یا اشاعه سلاح هسته‌ای پرهیز کند. وی در این پیام همچنین از آمادگی برای دیدار مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سخن گفت.
*  جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا ضمن هشدار به پکن و واشنگتن در زمینه عواقب عدم تعامل در مناطق مهم خاور دور، همکاری مشترک بین دو کشور را خواستار شده و هشدار داد که هرگونه اشتباه محاسباتی بین آمریکا و چین می‌تواند به جنگ و فاجعه جهانی منجر شود.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۲
*  حجت الاسلام عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود
حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی در جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی به اتفاق آرا به عنوان دبیر جدید این شورا انتخاب شد و پس از تایید عضویت اش در شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز خواهد کرد. پیش از این، محمدرضا مخبردزفولی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشت.
*  تابناک نوشت: مجله شورای آتلانتیک در گزارشی ضمن پرداختن به معنای استعفای متیس برای ایران، نوشته است: محور بولتون- پمپئو- کاتن و حمایت آن از سوی رئیس جمهوری که از اقدام نظامی علیه تهران سخن می‌گوید برای تهران نشانه‌هایی به همراه دارد. اگرچه خروج از سوریه و افغانستان امکان درگیری و برخورد تصادفی میان دو کشور و همچنین بین نیروهای تحت حمایت تهران و نیروهای ایالات متحده را کاهش می‌دهد،این احتمال مطرح است که در نتیجه این اقدام توجه دولت ترامپ بر ایران حتی بیشتر از قبل شود.
*  رویداد۲۴ نوشت: نیروهای امنیتی چین سه مسجد را در ایالت «یون‌نان» این کشور به دلیل «فعالیت‌های غیرقانونی» به روی نمازگزاران مسلمان بستند.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۲
*  حداکثر برخورد صداوسیما در مورد تلویزیون کیش صورت گرفت
غلامرضا کاتب درباره نحوه ورود هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص پخش تصاویر نامتعارف در فیلم سینمایی در سیمای “کیش” اظهار کرد: بعد از این اتفاق رییس سازمان صدا و سیما با عزل مدیر کل و کارشناسان مربوطه برخورد قاطع و جدی داشت، لذا دیگر نیازی نبود که هیات نظارت جلسه‌ای را برگزار کند.
این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت بر سازمان صداوسیما با بیان اینکه در پخش تصاویر نامتعارف از شبکه کیش قانون رعایت نشده است، در این باره توضیح داد: در پخش فیلم بخصوص فیلم‌های خارجی باید از سازمان مرکزی مجوز دریافت شود و سپس مورد بازبینی قرار گرفته که این دو اتفاق درباره فیلم پخش شده از شبکه کیش صورت نگرفته است.
*  رسیدگی به مرزنشینان دغدغه جدی دولت است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: رسیدگی و رفع مشکلات مردم عزیز مرزنشین و مناطق مرزی از دغدغه‌های جدی دولت و وزارت کشور است.
در این زمینه، برنامه‌های خوبی از جمله؛ پیش بینی تسهیلات لازم در حوزه سوخت مرزی، ساماندهی و فعال سازی بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی، تقویت اعتبارات این بخش و فعال تر شدن بخش دیپلماسی و پیگیری توافقات منطقه‌ای با کشورهای هم مرز جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است که انشاءا… به صورت جدی دنبال خواهد شد.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۲
*  انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع به جا بود
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ضمن مثبت ارزیابی کردن انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت فقهای شورای نگهبان، این اقدام را به جا و دقیق دانست.
او در این رابطه گفت: امیدواریم ان شاءالله هم در ریاست مجمع تشخیص مصلحت و هم در عضویت فقهای شورای نگهبان بتوانند بیش از پیش موفق باشند و ما هم در شورای نگهبان آماده هرگونه همکاری با ایشان هستیم.
او همچنین ضمن تایید خبر «رد مصوبه تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری به وزارتخانه» توسط شورای نگهبان برای دومین بار، گفت: این مصوبه برای اصلاح به مجلس اعاده شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اجازه ندهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم این دو فریضه الهی در جامعه کمرنگ شود، گفتند: برخی بد تعبیر می کنند و امر به معروف و نهی از منکر را به معنای خشونت می دانند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی دارد و باید توأم با احترام و محبت باشد. ایشان ابراز داشتند: مسؤولان مساله حجاب را به عنوان یک مساله امنیتی، قضایی اجتماعی و  واقعی مرتبط با تمام جامعه حساب کنند، نه یک مساله صرفا شرعی. دولت مساله مبارزه با بدحجابی را از ارگان ها و ادارات زیرمجموعه خود شروع کند.
آغاز به کار اجلاس دو روزه جامعه مدرسین
اختصاصی/ کمیسیون های سه گانه «یازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای محترم بلاد» با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی و حضور حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین اعضای محترم جامعه مدرسین و علما و فضلای سراسر کشور با برگزاری آئین افتتاحیه رسما آغاز به کار کرد. روز نخست این اجلاس مربوط به برگزاری کمیسیون ها است و فردا اجلاسیه سراسری با حضور شخصیت های برجسته کشوری و حوزوی برگزار می شود.
هدف امروز دشمن ایجاد انشقاق بین روحانیت و ملت است
اختصاصی/ آیت الله مقتدایی، در افتتاحیه اجلاس جامعه مدرسین  با بیان این‌که اقتدار و مقاومت نظام اسلامی با رهبری  امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است، اظهار داشت: ما هرجا مقاومت کرده‌ایم، پیروز شده و هرجا انفعالی برخورد کرده‌ایم، عقب افتاده‌ایم. وی با تأکید بر آمادگی امروز ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر دشمن کوچکترین اشتباهی را مرتکب شود و دست از پا خطا کند، ملت ایران با همان کیفیت ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و شکست مفتضحی بر او تحمیل خواهد کرد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به وظایف روحانیت در برابر انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت نباید بهانه‌ای برای سوء استفاده در اختیار دشمنان اسلام قرار دهد، چراکه یکی از اهداف فعلی دشمن، تضعیف روحانیت و ایجاد انشقاق و اختلاف بین ملت و روحانیت است.
بررسی راهکارهای صیانت و حراست از انقلاب در اجلاس جامعه مدرسین
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در حاشیه افتتاحیه اجلاس دو روزه جامعه مدرسین گفت: یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی را پیگیری می کند. نایب رییس جامعه مدرسین ادامه داد: مبنای ما در اجلاسیه های جامعه مدرسین این است که از نقطه نظرات علمای بلاد استفاده شود، این اجلاسیه ها متناسب با شرایطی که در جامعه موجود است  تشکیل می شود و به تناسب شرایط امسال موضوع اجلاس جامعه مدرسین راهکارهای صیانت و حفظ و نگهداری از انقلاب و نظام اسلامی است.
توجه به رهنمودهای رهبری لازمه آمادگی در برابر فتنه ها است
رسا/حجت الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: هرگاه احساس شود نسبت به انقلاب خطری جدی به وجود آمده، ملت فاطمی ایران قیام خواهند کرد و اجازه نخواهند داد فتنه گران فتنه انگیزی و انحراف ایجاد کنند و بساط فتنه و نفوذ را برخواهند چید. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه باید بیدار ماند و هر لحظه در برابر دشمن آماده بود، تأکید کرد: لازم است تا گوش به فرمان پرچمدار هوشیار، بیدار و بصیر انقلاب باشیم و تنها از نصایح عالمانه ایشان بهره ببریم چرا که ایشان پرچمدار خوبی برای اسلام هستند و هوشیارانه و مقتدرانه کشور را هدایت می کنند.
وزیر خارجه آمریکا ایران را «تهدیدی غیرقابل قبول» خواند!
مهر/ وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیرامون «تجاوز منطقه ای» ایران با وی گفتگو کرده است! در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه پمپئو با بنیامین نتانیاهو در پایتخت برزیل دیدار کردند. آنها پیرامون تهدید غیرقابل قبولی که ناشی از تجاوز منطقه ای و اقدامات تحریک آمیز ایران و نمایندگان آن علیه اسرائیل و امنیت منطقه ای است، با یکدیگر گفتگو کردند. وزیر خارجه بر پایبندی آمریکا به [تضمین] امنیت اسرائیل و حقِ بدون قید و شرط اسرائیل برای دفاع از خود تصریح کرد».
تشکیل گردان جدید در ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حزب‌الله
مهر/ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گردان ذخیره جدیدی ایجاد کرده که به عنوان خط مقدم مقابله با طرح ادعا شده در خصوص اقدام حزب‌الله برای تصرف مناطق شمالی فلسطین اشغالی عمل خواهد کرد. این گردان که «دروازه‌های آتش» نام گرفته، دومین اقدام ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در مرز شمالی فلسطین اشغالی، از بیم قدرت روزافزون مقاومت لبنان است.
تلاش کشورهای عربی برای نزدیک شدن به سوریه
مهر/ شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بعد از گذشت ۸ سال از جنگ در این کشور به میان کشورهای عربی باز می گردد. در ادامه این گزارش آمده است: با وجود گذشت ۸ سال کامل از جنگ در سوریه، جهان عرب به سمت بشار اسد روی آورده و او در زمینه بازگشت به میان کشورهای عربی موفق عمل کرده است.
جهاد ملت فلسطین باید تا تعظیم دشمن صهیونیستی ادامه یابد
تسنیم/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار “زیاد النخاله” دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه وی، با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما همواره حامی ملت فلسطین بوده و خواهیم بود، گفت: جهاد ملت فلسطین، باید تا تعظیم دشمن صهیونیستی در برابر حق ملت فلسطین ادامه یابد. رژیم صهیونیستی با کمک حاکمان جدید کاخ سفید به دنبال تحقق برنامه سلطه بر کل منطقه است که فلسطین نیز بخشی از این برنامه کلی است. وی با تاکید بر اینکه “ما هیچ تردیدی نداریم که در این جنگ اقتصادی بر دشمنان خود پیروز خواهیم شد”، گفت: رهبری ما شجاع و مقاوم در برابر این توطئه‌ها ایستاده است و ملت نیز در این عرصه مبارزه و مقاومت، یکپارچه و متحد است.
نگاه ایران به رژیم اشغالگر صهیونیستی تغییر نمی‌کند
تسنیم/ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص برخی مطالب منتشر شده در تعدادی از رسانه‌های عربی و فضای مجازی در ارتباط با نگاه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر صهیونیستی با تاکید بر این که نگاه و سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به  این رژیم نامشروع غیرقابل تغییر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آرمان فلسطین و نگاه جمهوری اسلامی ایران به این موضوع، تماس‌ها و رایزنی‌ها بین ایران و گروه‌های فلسطینی که بعضا در مورد همه مسائل نیز یکسان فکر نمی‌کنند به صورت منظم و مستمر وجود دارد.
شفاف‌سازی بغداد درباره آینده نیروهای آمریکایی‌ خارج شده از سوریه به مقصد عراق
ایسنا/ فرماندهی عملیات مشترک عراق فاش کرد، مقصد نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به داخل خاک عراق و مشخصا اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق است. وی احتمال داد، این نیروها در آینده به آمریکا یا مقصد مشخص دیگری خواهند رفت.
آلمان و اندونزی عضو غیردائم شورای امنیت شدند
ایرنا/ پنج عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با آغاز سال جدید میلادی به کار خود پایان دادند و اعضای منتخب از جمله آلمان و اندونزی جایگزین آنها شدند. شورای امنیت ۱۰ عضو غیر دائم دارد که هر دو سال بر اساس انتخابات انجام شده در مجمع عمومی، تغییر می کنند. این تغییر به گونه ای انجام می شود که هر سال پنج عضو پیشین خارج و پنج عضو جدید جایگزین می شوند.
واکنش ظریف به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو
مهر/محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو در فضای مجازی تاکید کرد: بعد از برجام، نفتا ( توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی)، پیمان مشارکت فراآتلانتیک (اروپا ـ آمریکا) و معاهده آب و هوایی پاریس و… ، رژیم ترامپ به همراه رژیم اسرائیل امروز رسما از یونسکو خارج شدند. آیا چیز دیگری باقی مانده است که دولت ترامپ و رژیم نوچه او از آن خارج شوند؟! شاید هر دو با هم از سیاره زمین؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *