طلیعه ۱۳۶۹ – ۹۷۱۰۰۶

جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی ترین نظام‌های حکومتی در جهان است. این مردمی بودن و توجه به رای و نظر مردم همراه با قدرت اسلام و ایمان، پشتوانه عظیمی برای کشور ایجاد کرده است. مردم مومن ایران اسلامی در بزنگاه‌های مهم و تاریخ ساز با حرکت و اقدام انقلابی و به هنگام خود بارها به تثبیت و تقویت پایه‌های نظام اسلامی کمک کرده اند. حضور پر شور در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف که جلوه خبری و رسانه‌ای جهانی نیز می‌یابد یکی از نماهای جلوه گر و روشن حضور مردم در صحنه و در میدان جهاد انقلابی است.

حماسه ۹ دی، یکی از دهها و صدها مورد از این حضور آگاهانه و با بصیرت مردم ایران است. آن هم در شرایطی که با طراحی دقیق دشمنان خارجی و بازیگری برخی جریانات، فتنه سهمگین و غبار آلود سال ۸۸ کشور را در معرض آسیب و خطری بزرگ قرار داده بود. حماسه عظیم نه دی، آتش فتنه را خاموش کرد و عظمت و اهمیت نقش مردم را در حمایت از نظام اسلامی بار دیگر نمایان ساخت. در حقیقت اسلام خواهی و وطن دوستی مردم ایران در رویداد تاریخی و تاریخ ساز ۹ دی نشان داد که پایه‌های اسلامی و مردمی حکومت استوار کننده حقیقی ثبات و اقتدار نظام اسلامی در امواج سهمگین دشمنی‌ها بوده است.

 عظمت حماسه ۹ دی چنان دشمنان خارجی و سیاست پیشگان منحرف از اسلام و انقلاب را مبهوت کرد که حضور خودجوش مردم را یک تظاهرات و راهپیمایی حکومتی خواندند و براین اساس سعی کردند که با کمرنگ ساختن آن، نور ایمان مردم در حماسه ۹دی را پنهان کنند. سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در باطل کردن این شبهه هزاران بار شیرین و خواندنی است ایشان در دیدار سال ۸۸ مردم قم به مناسبت قیام ۱۹ دی فرمودند:

“به اصطلاح خواستند این حرکت مردمی را خراب کنند؛ گفتند راهپیمائی حکومتی! بی عقلها نفهمیدند که با این حرف دارند حکومت را تعریف می‌کنند؛ دارند از حکومت تمجید می‌کنند. این چه حکومتی است که در ظرف دو روز – روز عاشورا (یکشنبه) آن خباثتها را راه انداختند، روز چهارشنبه این حرکت عظیم راه افتاد – می‌تواند یک چنین بسیج عظیم ملی را در سرتاسر کشور بکند؟ امروز کدام کشور دیگر، کدام حکومت دیگر چنین قدرتی دارد؟ قویترین حکومتهای دنیا و ثروتمندترینشان – که ولخرجیهای زیادی هم برای جاسوس پروری و خرابکاری و تروریست پروری دارند – اگر همه‌ی تلاششان را هم بکنند، نمی‌توانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بیاورند توی خیابانهای شهرشان یا کشورشان. چند ده میلیون انسان در سرتاسر کشور بیایند! اگر به دستور حکومت آمده باشند، این خیلی حکومت مقتدری است؛ پس خیلی حکومت قوی‌ای است که اینجور امکان بسیج را دارد. اما حقیقت غیر از این است؛ حقیقت این است که در کشور ما حکومت و مردمی وجود ندارد – همه یکی اند – مسئولین حکومت، از شخص حقیر این بنده گرفته تا دیگران، هر کدام قطره‌هائی هستیم در اقیانوس عظیم این ملت.”

حقد و کینه استکبار با دیدن حضور مردم و حماسه سازی‌هایشان در ۹ دی و دیگر رویداد‌های تاریخ کشور، دشمن را برآن داشت تا در کنار حمله به پایه اسلامیت نظام، با فشار تحریم‌ها و تزریق یأس پایه‌های مردمی نظام اسلامی را نیز بلرزانند. اما حقیقت همراهی و همدلی مردم با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه عمیق‌تر و و بزرگتر از آن است که ذهن مادی و غیر الهی دشمنان نظام اسلامی بتواند آن را درک کند. حوادث دیماه سال ۹۶ نیز از زمره همان تلاش‌های همیشگی دشمنان بود که با حضور حماسی مردم در ۱۳ دی خنثی شد و به دشمنان کینه توز این پیام را رساند که گلایه‌های به حق اقتصادی و معیشتی هیچگاه مردم را در مقابل اسلام و انقلاب قرار نخواهد داد و آینده این کشور به دست همین مردم مومن و انقلابی به روشنی و پیروزی رقم خواهد خورد. (خ-۱۳۶۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *