خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۳۰

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جرم آنان است
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: راه وحدت تکیه بر مشترکات و پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی است
  • آیت الله جنتی: عملکرد نیروی انتظامی رضایت‌‌بخش است
  • آیت الله نمازی: حاج قاسم سلیمانی‌ها تربیت شده نظام توحیدی‌اند
  • آیت الله علیدوست: حفاظت از تراث نبوت و امامت با دفاع معقول از حوزه‌های علمیه میسر است
  • وزیر امور خارجه: تحریم‌ کسی را به میز مذاکره برنمی‌گرداند

 

** جام جم ۹۷/۸/۳۰
*  مهلت ۱۰ روزه قوه قضاییه به ظریف برای ارائه مستندات مربوط به پولشویی
قوه قضاییه در نامه‌ای به محمد جواد ظریف از وی خواسته است در مهلتی ۱۰ روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند. بر اساس رویه جدید قوه قضاییه چنانچه کسی ادعایی در خصوص وقوع جرم در کشور داشت مثل ادعاهای آقای ظریف، قوه قضاییه رسما نامه‌ای را از سوی دادستانی برای فرد ارسال کرده و از وی می‌خواهد ظرف ده روز تا دو هفته مستندات را برای پیگیری، ارائه کند. در خصوص وزیر امور خارجه هم به لحاظ اهمیت موضوعی که وی عنوان کرده است همین اقدام صورت گرفته و از وی خواسته شده تا مستندات خود را ارائه کند.
** همشهری ۹۷/۸/۳۰
*  سفیر دانمارک به تهران باز می‌گردد
سفیر ایران در دانمارک خبر داد که سفیر این کشور اروپایی فردا به تهران بر می‌گردد و فعالیت خود را در سفارت‌خانه دانمارک درتهران بار دیگر آغاز می‌کند.
مرتضی مرادیان در صفحه توییتری خود نوشت: «امروز با دنی عنان سفیر دانمارک در تهران صحبت کوتاهی داشتم، خبر داد که فردا به تهران برمی‌گردد. اظهار امیدواری کردیم تا با تلاش و کوشش دو سفارت مشکلات برطرف شود».
حدود یک ماه پیش در پی مطرح شدن برخی از اتهامات از سوی دولت دانمارک علیه ایران سفیر این کشور بنا به درخواست دولتش برای مشورت فراخوانده شد.
** کیهان ۹۷/۸/۳۰
*  نفوذی‌های آمریکا نمی‌گذارند چرخ اقتصاد کشور بچرخد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت طی سخنانی اظهار داشت: مقاومت رمز بازگشت جهان اسلام به عظمت از دست رفته خودش است. این مقاومت می‌خواهد سیاست و استقلال و اقتصاد اسلام را احیا کند. بعد از مذاکرات برجام ظلم بزرگی بر کشور ما بوجود آوردند امروز نفوذی‌های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده‌اند و در وزارتخانه‌ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی‌دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال‌ها و نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد راه بیافتد.
*  تجمع میلیونی در یمن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)
میلیون‌ها یمنی دیروز با لبیک به فراخوان رهبر انصارالله، با تجمع در استان‌های صنعاء، صعده، إب، تعز، ذمار و الجوف، میلاد حضرت رسول اکرم (ص) را جشن گرفتند و علیه ائتلاف سعودی اماراتی شعار دادند.
منابع خبری می‌گویند: یمنی‌ها با حضور گسترده در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)، تصاویر سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و پرچم‌های سبز و سفید و پلاکاردهایی را که روی آن شعارهای ضدآمریکایی درج شده بود، با خود حمل کردند.
** شرق ۹۷/۸/۳۰
*  قصور و ناتوانی اروپا قابل پذیرش نیست
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه و پذیرش نیست، گفت: روند اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا نا امیدکننده است.
سیدکمال خرازی در دیدار هیئتی از کارشناسان اندیشکده بنیاد برتلزمان آلمان درباره ارزیابی ایران از اجرای تعهدات برجامی اروپا گفت: اگر چه با توجه به مشکلات داخلی اروپا، ضعف و ناتوانی اروپا در برابر فشارهای آمریکا قابل درک است، اما قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه و پذیرش نیست و رافع مسئولیت آن‌ها در قبال برجام نخواهد بود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: اروپا در همسایگی غرب آسیاست و امنیت اروپا با امنیت در این منطقه ارتباط مستقیمی دارد. باید به خاطر داشت که حفظ برجام در امنیت منطقه و اروپا تاثیرگذار است.
*  در امنیت مشکلی نداریم
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ۹۰ درصد وقت و توان ما روی مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گذاشته می‌‎شود نه امنیتی و در امنیت مشکل نداریم.
حسین ذوالفقاری افزود: ما شرایط ویژه‌ای داریم و دشمنان اسلام، فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور را هدف قرار داده‌اند و تحریم هدف غایی نیست و می‌خواهند امنیت کشور را به هم بریزند او با بیان اینکه مردم ایران عدالت‌خواه هستند، گفت: مردم ایران امنیت‌طلب هستند به طوریکه امروز مردم از اینکه جامعه ناامن شود نگران هستند و واکنش مردم در برابر ناامنی خیلی تند است.
** ایران ۹۷/۸/۳۰
*  امروز روز آزمایش دولت نیست، روز آزمایش همه ملت است
رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی، در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه «امروز فشار ظالمانه یک دولت تجاوزگر در دنیا همه مردم ایران را تحت فشار قرار داده است»، ‌اظهار داشت: شرایط کنونی یک آزمایش تاریخی برای همه ملت ایران است و همه باید در برابر این توطئه مقاوم بوده و ایستادگی کنیم و تردیدی ندارم همانند آزمایش‌های تاریخی گذشته مردم ایران با سربلندی از این آزمایش نیز عبور خواهند کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به سخنان یکی از نخبگان استان، خاطرنشان کرد: امروز روز آزمایش دولت نیست، روز آزمایش همه ملت در برابر اقدامات ظالمانه امریکا است.
*  درخواست کوبا برای مکانیسم مشابه مالی ایران و اروپا
با توجه به تلاش‌های اروپا برای مقابله با تحریم‌های امریکا علیه ایران، یک مقام ارشد کوبایی از اروپا خواست ساز و کاری مشابه برای هاوانا در نظر گرفته شود. «رودولفو ری یس» اعلام کرد که «کوبا برنامه توسعه سازو کار مالی ایران و اروپا را بر اساس اینکه اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اثرات تحریم‌های امریکا علیه ایران تلاش می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد. کوبا فکر می‌کند ضروری است مکانیسم مشابهی در آینده در مورد هاوانا برای جلوگیری از تأثیر تحریم ایالات متحده بر کوبا برقرار شود.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۳۰
*  دولت در هر یک روز به ۱۰ روستا گازرسانی کرد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای گسترش شبکه گازرسانی، گفت: دولت تدبیر و امید طی پنج سال گذشته در هر یک روز به ۱۰ روستا گازرسانی کرد.
حسن منتظر تربتی در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۱۸ مورد از صنایع عمده در آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۳ هزار روستا در دولت دکتر روحانی از نعمت گاز بهره مند شدند، ادامه داد: هم اکنون ۲۷ هزار روستا در کشور به شبکه گازرسانی متصل است.
*  جزئیات جدید از فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی
رسانه‌های ترکیه جزئیات جدیدی از دو فایل‌ صوتی درخصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در دوم اکتبر گذشته پس از ورود وی به کنسولگری کشورش در استانبول و نحوه کشته شدن و قطعه قطعه کردن جسدش فاش کردند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، دو فایل از فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی که یکی از آن‌ها چهار دقیقه و دیگری هفت دقیقه‌ است مربوط به جزئیات دعوا و مشاجره در داخل کنسولگری بین خاشقجی و تیم ترور است.
** وطن امروز ۹۷/۸/۳۰
*  فروپاشی آمریکا آغاز شده
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی(ره) که روز گذشته در حرم امام برگزار شد در سخنانی گفت: مردم دنیا امروز بخوبی دریافته‌اند تنها شرط سربلندی آنها مقاومت در پای دین است. ملت بزرگ ایران ۴۰ سال است این ایستادگی و مقاومت را تجربه می‌کند. غیب‌پرور دوران اخیر را دوران نسبتا سختی عنوان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی مردم ما را رنج می‌دهد اما اطمینان داریم این دوران نیز به پایان می‌رسد و می‌گذرد. فشار و درد زندگی در بخش‌های اقتصادی داریم اما این حربه‌ای نیست که انقلاب اسلامی را مضمحل کند‌، ما مدعی هستیم فروپاشی آمریکایی‌ها آغاز شده است. وی افزود: آمریکا به جایی رسیده که حتی نمی‌تواند درون خود را کنترل کند.
*  رونمایی از «طوفان»
خودروی زرهی ضد مین و ضد کمین «طوفان» روز گذشته با حضور وزیر دفاع رونمایی شد. این خودروی ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که جهت انجام ماموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی طراحی شده است، دیروز در مراسمی تحویل مرزبانی نیروی انتظامی و نیروی زمینی سپاه پاسداران شد.
** جوان ۹۷/۸/۳۰
*  انقلاب بدون سرسوزنی عقب نشینی به ۴۰ سالگی رسید
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با زهرا مصطفوی دختر بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: ما انقلاب اسلامی را یک پدیده کم نظیر در طول تاریخ بشریت می‌دانیم که مسیر تاریخ را تغییر داد و همه اینها را مرهون جهاد مخلصانه امام خمینی(ره) می‌دانیم. نقدی گفت: این انقلاب بعد از نهضت انبیا دستاوردهای بسیار خیره کننده‌‌ای در مسایل کلان و راهبردی داشته است. وی ادامه داد: این راه ادامه دارد. ما اولین انقلابی هستیم که بدون سر سوزنی عقب نشینی از مواضع خودش به ۴۰ سالگی خود می‌رسد.
*  شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها جانبداری نمی‌کند
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در قسمت چهل و دوم برنامه «بدون توقف»، درباره ملاک‌های انتخاب معتمدان برای هیئت‌های اجرایی گفت: این افراد بر اساس شاخص‌های قانونی و تعریف عرف جامعه انتخاب می‌شوند. به‌گونه‌ای که این افراد باید زندگی متعارف و عدم شهرت به کار‌های خلاف را داشته باشند. شورای نگهبان در بحث تائید صلاحیت‌ها و اعلام صحت انتخابات جانبداری را انجام نداده است و در فعالیت خود همواره مستقل عمل کرده است. همچنین اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، طبق قانون با آن برخورد شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۳۰
*  جلسه سه فراکسیون سیاسی مجلس با لاریجانی درمورد تحریم‌ها
اعضای فراکسیون‌های مستقلین، نمایندگان ولایی و امید مجلس شورای اسلامی در جلسه‌‌ای با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مسایل منطقه و آخرین وضعیت اعمال تحریم‌ها علیه ایران را بررسی کردند.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون ولایی مجلس در جمع خبرنگاران درمورد جلسه دیروز سه فراکسیون سیاسی مجلس (امید، مستقلین، ولایی) با لاریجانی گفت: اعضای این فراکسیون‌ها در این جلسه مهم ترین مسائل منطقه و کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
** رسالت ۹۷/۸/۳۰
*  کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جرم آنان است
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کسی علیه جنایات آل‌سعود فریاد نکشد شریک جرم آنان است. حضرت آیت‌الله جوادی‌ آملی در جلسه درس تفسیر خود با اشاره به تجمع طلاب حوزه‌های علمیه در حمایت از مردم مظلوم یمن اظهار داشت: در این راهپیمایی یا تجمع عظیمی که به پیشنهاد بعضی از اعاظم، درباره حمایت از یمنی‌ها برگزار شد، از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم همه کسانی که در این تجمّع شرکت کردند، پاداش دنیا و آخرت داشته باشند.وی افزود: از ذات اقدس الهی مسئلت داریم تا خطر استکبار و صهیونیسم و آل سعود به خود آنها برگردد و کشورهای اسلامی از این غده بدخیم منطقه نجات پیدا کنند.
مفسر قرآن کریم بیان کرد: آنها که مثل آل سعود، صهیونیسم و استکبار بی رحمانه برای سرکوب یمنی‌ها و فلسطینی‌ها آن جور تلاش و کوشش می‌کنند، بدانند عواقب تلخی در پیش دارند.
*  بسیاری از مشکلات به این دلیل است که دشمن اصلی را گم می‌کنیم
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در یازدهمین همایش سراسری روحانیون ارتش با تقدیر از برنامه‌ها و اقدامات مؤثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برخی از مهمترین اقدامات دشمن در جهت تضعیف ارتش را برشمرد و خاطر نشان کرد: طراحی و اقدام برای نفوذ در بدنه ارتش، ایجاد شبهه در بین کارکنان، سوء استفاده از مشکلات معیشتی، تخریب چهره فرماندهان و مسئولین نظام و دامن زدن به برخی از چالش‌ها و مشکلات درون ارتش،جدا کردن خانواده کارکنان از آنها و کاهش حمایت همسران از کارکنان و تلاش در جهت کاهش منزلت اجتماعی ارتش از جمله برنامه های دشمن برای تضعیف ارتش است.وی بیان داشت: امروز بسیاری از مشکلات به این خاطر است که گاهی ما دشمن اصلی را گم می کنیم و آرمان های اصیل انقلاب و کشور را از خاطر می‌بریم و باید برای جوانان به درستی تبیین کنیم که آرمان‌های والا و هدف اصلی انقلاب چیست تا راه صحیح نمایان شود.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۳۰
*  تحریم‌ کسی را به میز مذاکره برنمی‌گرداند
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تحریم‌ها هرگز سیاست را تغییر نمی‌دهد، گفت: ایران نه تنها از تحریم‌های آمریکا عبور می‌کند، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد.
«محمد جواد ظریف» در گفت‌وگو با روزنامه گاردین تاکید کرد: ما به فشار و مقاومت در برابر فشار عادت کرده‌ایم. تحریم‌ها همواره آسیب‌زا هستند و به مردم عادی آسیب می‌رسانند، اما به ندرت سیاست را تغییر می‌دهند و این مشکلی است که تحریم‌های آمریکا همیشه با آن مواجه بوده است. وی افزود: این تحریم‌ها کسی را به میز مذاکره بر نمی‌گرداند. در حقیقت، این تحریم‌ها عزم آنها را برای مقاومت، مصمم‌تر می‌کند.
*  برنامه آمریکا برای فروپاشی اتحادیه اروپا
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر این که آمریکا در حال‌ حاضر یک بازیگر آشوب ساز و یاغی در نظام بین‌الملل است، گفت: ایالات متحده آمریکا درصدد فروپاشی اتحادیه اروپا به نفع خودش است.
«محمد باقر خرمشاد» اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که توسط تیم ترامپ در حال‌ انجام شدن است مانند خروج از معاهده پاریس، خروج از بر جام، قطع ارتباط با یونسکو و … این مساله را به ذهن تداعی می‌کند که آمریکا ساختارهای نظام بین‌الملل موجود را قبول ندارد و ظاهرا در تلاش است که فراتر از ساختارهای نظام بین‌الملل موجود و با خراب کردن آنها احتمالا به سمتی برود که ساختارهای جدیدی را طراحی کند.
** آرمان ۹۷/۸/۳۰
*  آمریکا ۹ فرد و شرکت را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان ادعاهای بی‌‌اساس اعلام کرد اسامی ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. واشنگتن مدعی شده ایران و روسیه از طریق شرکت‌ها و نفرات تحریم‌شده نفت به سوریه منتقل می‌کرده‌اند. واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صدها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌ا… در اختیار ایران قرار می‌دهد. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:«امروز ما علیه طرح پیچیده‌ای اقدام کردیم که ایران و روسیه از آن برای تقویت حکومت اسد و درآمدزایی برای فعالیت‌های مخرب ایران استفاده می‌کنند.»
*  استیضاح وزیرعلوم با۱۰۰ امضا کلید خورد
عضو مجمع نمایندگان استان فارس درباره استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کلید خورده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ امضا برای این تقاضای استیضاح جمع‌آوری شده است. محمدرضا رضایی‌کوچی افزود: انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد در دانشگاه‌ها، کاهش کیفیت علمی دانشگاه‌ها و انتخاب مدیران ناکارآمد در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین محورهای این طرح استیضاح است. او اضافه کرد: حذف برخی دانشگاه‌ها و تجمیع دانشگاه‌های مؤثر، عدم نگاه به توسعه دانشگاه‌ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای این تقاضای استیضاح است.
** آفرینش ۹۷/۸/۳۰
*  ایرانی‌ها می‌دانند چه کسی را به دلیل مشکلات اقتصادی خود سرزنش کنند
رئیس گروه اقدام ایران با تکرار اتهامات واهی علیه کشورمان مدعی شد که ایرانی‌ها می‌دانند چه کسی را به دلیل مشکلات اقتصادی خود سرزنش کنند چراکه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها معاف هستند.
برایان هوک با تکرار گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد که ایران باید اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه را متوقف کند. رئیس گروه اقدام ایران ادعا کرد که ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و بانک‌های بین‌المللی می‌ترسند با تهران معامله کنند.
هوک در مورد تمایل ایالات متحده به سرعت بخشیدن به محدودیت‌های تجارت نفت ایران گفت: ایران در گذشته از تحریم‌ها نجات پیدا کرد، اما این بار ما رویکرد قوی‌تری را در پیش گرفته‌ایم.
*  جریمه یک بانک فرانسوی از سوی آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌ها
آمریکا یک بانک فرانسوی را به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، کوبا، لیبی و سودان جریمه کرد.
مقامات قضائی فدرال در ایالت نیویورک آمریکا بانک «سوسیه‌ته ژنرال» فرانسه را به جرم نقض تحریم های اقتصادی به ۱.۳۴ میلیارد دلار جریمه محکوم کردند. این بانک فرانسوی پذیرفته است این مبلغ را بپردازد.
** قدس ۹۷/۸/۳۰
*  اقتدار منطقه‌ای ایران مرهون تفکر بسیجی است
همزمان با فرارسیدن هفته بسیج، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت چهلمین سال تولد بسیج گفت: اقتدار دفاعی و نفوذ منطقه‌‌ای جمهوری اسلامی و غلبه آن بر توطئه‌های دشمنان مرهون جاری بودن روحیه و تفکر بسیجی است در بخشی از این پیام آمده است: بسیج، امروز فراتر از یک نیروی دفاعی برای حضور در سنگر‌های مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت، قابلیت‌ها و توانمندی‌های چند منظوره، گره گشا و پایان ناپذیر خود را در جامعه قرار داده است.
*  احتمال تعدیل همکاری‌های ایران با آژانس انرژی اتمی
حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر سازوکار عملی بین ایران و اتحادیه اروپا در قبال اجرای برجام شکل نگیرد، جمهوری اسلامی ایران رفتار افراطی نخواهد داشت چرا که ما معتقدیم عصر افراط‌گرایی در دنیا امروز رو به پایان است. البته احتمال تعدیل همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالی است که در شرایط فعلی جدی‌تر شده است.
** خراسان ۹۷/۸/۳۰
*  تلاش‌های مشترک اروپا و ایران برای حل بحران یمن نتیجه می‌دهد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تلاش‌های مشترک ایران و اروپا برای بازگرداندن صلح به یمن گفت: «همه می‌دانند که چند ماهی است منحصراً در خصوص مسائل یمن، زیر نظر اتحادیه اروپا، گفت‌وگوهایی میان ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران در جریان است؛ این مذاکرات، نتایجی هم داشته که این روزها در حال مشاهده اجرایی شدن آن‌ها هستیم». فدریکا موگرینی افزود: ما همکاری نزدیک و مذاکره با طرف ایران را ادامه می‌دهیم تا راهی پیدا کنیم که ایرانیان هم بتوانند در مجرای آن، جزئی از یک تحول مثبت در یمن باشند.
** اعتماد ۹۷/۸/۳۰
*  انفجار در کابل بیش از ۴۰ کشته برجای گذاشت
مقامات پلیس در کابل می‌گویند در نتیجه یک انفجار انتحاری در جریان یک نشست روحانیون در پایتخت افغانستان دست‌کم ۴۳ نفر کشته و ۸۸ نفر زخمی شده‌اند. نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که مهاجم انتحاری وقتی خود را در داخل تالار اورانوس منفجر کرده که ده‌ها روحانی افغان برای برگزاری مراسم روز تولد حضرت محمد پیامبر اسلام(ص)، در آن گردهم آمده بودند. تا زمان تنظیم این گزارش مقامات بیمارستانی گفته‌اند که وضعیت ۲۴ نفر از زخمی‌ها وخیم است. دفترهای اجرایی افغانستان هم با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ این حمله را محکوم کرده‌اند.
** شهروند ۹۷/۸/۳۰
*  با سرعت از شرایط تحریم عبور می‌کنیم
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرایط امروز کشور را نسبت به قبل از تحریم‌ها بهتر توصیف کرد و گفت: از شرایط تحریم با سرعت و سهولت بیشتر از گذشته عبور می‌کنیم.
او گفت: آمریکایی‌ها در جهان منزوی هستند، آنها می‌خواستند ائتلاف سازی و کشورهای دنیا را همراه خود کنند که کسی با آنها همراه نشد؛ امروز وجدان‌های جهانی بیدار شده است. او همچنین گفت: در سازمان ملل دیدیم که رییس جمهوری آمریکا مورد تمسخر قرار گرفت، وی که قصد داشت ایران را در شورای امنیت محکوم‌ کند، مورد اعتراض قرار گرفت.
** سازندگی ۹۷/۸/۳۰
*  علی اکبر جوانفکر به دو سال و نیم حبس محکوم شد
علی اکبر جوانفکر مشاور پیشین احمدی‌نژاد به اتهام توهین به مقامات قضایی و نشر اکاذیب به دو سال و نیم زندان، ۲ سال محرومیت از حضور در فضای مجازی و ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راه وحدت تکیه بر مشترکات و پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود با بیان این که در دنیای امروز دم از تمدن و حقوق بشر می‌زنند، اما بزرگ ترین جنایات را مرتکب می‌شوند، تصریح کرد: دنیای امروز تنها در ظاهر متمدن و پیشرفته است، باید در دنیای امروز دروغگویان را بشناسیم و اصالت و عظمت دنیای اسلام را بفهمیم و بدانیم اسلام ۱۴۰۰ سال قبل به کوچک ترین مسائل هم توجه داشته است. این مرجع تقلید درادامه با تبیین اهمیت وحدت مسلمانان در شرایط حساس کنونی، حفظ و تقویت وحدت اسلامی، تکیه بر مشترکات، پرهیز از اختلافات، اجتناب از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی و ارتباط نزدیک علما را از مهم ترین راهکارهای حفظ وحدت برشمرد.
عملکرد نیروی انتظامی رضایت‌ بخش است
رسا/ دبیر شورای نگهبان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت، عملکرد این نیرو را بسیار خوب و رضایت‌بخش دانست. آیت‌الله جنتی در دیدار سردار اشتری و تعدادی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی دارای ویژگی‌های خاصی است و مردم و نیروی انتظامی همیشه و در هر لحظه و در هر مکانی با یکدیگر تعامل دارند و نیروی انتظامی هم در همه حال آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم است.وی بر تقویت بُعد معنوی در پرسنل نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: اگر بُعد معنوی تقویت شود، کیفیت و کمیت کار بالا می‌رود و هیچ‌وقت دلسردی پیش نخواهد آمد.
 حاج قاسم سلیمانی‌ها تربیت شده نظام توحیدی اند
حوزه/ آیت الله نمازی ابوذر و عمارهای زمان را دست پرورده‌های نظام توحیدی دانست و تصریح کرد: ایمان به غیب باعث شد تا در دامن جمهوری اسلامی ایران افسران ارشدی درسپاه پاسداران همچون سرلشکر قاسم سلیمانی تربیت و پرورش پیدا کند.عضو جامعه مدرسین درادامه به جنایات استکبار در مناطق مختلف جهان اشاره کرد و گفت: قوام و تکیه گاه بسیج به خاطر جایگاه مردمی آن است و درصد کمی از رسالت بسیج امنیتی و نظامی است، بلکه بیشتر پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن می‌باشد. لذا تبلور و ظهور بسیج در میدانهای فرهنگی قابل رویت است.
حفاظت از تراث نبوت و امامت با دفاع معقول از حوزه‌های علمیه میسر است
رسا/ آیت الله علیدوست ضمن تبیین جایگاه حوزه‌های علمیه و علما به عنوان تنها مشعل داران راه رسالت حفظ دین، وظیفه خاص علما و طلاب را با توجه به اقتضائات روز دفاع حقیقی از حوزه‌ها دانست و کوتاهی در این مسیر و یا همراه شدن با دشمن را به هر عنوان گناهی نابخشودنی معرفی کرد. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: در طول تاریخ حفظ دین از طریق حوزه‌ها بوده و رابطه حوزه‌های علمیه و مردم همیشه بر اساس التزام بوده نه الزام؛ به این معنا که شیعیان در برابر عالمان ملتزم بودند، نه ملزم و متقابلا نفوذ روحانیت هم توام با ولایت و محبت بوده نه بر مبنای قوه قهریه و قدرت.
مطرح کردن نفت در برابر غذا، جنگ روانی است
شفقنا/رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: این‌که گفته می‌شود ایران نفتش را در برابر غذا بفروش می‌رساند یک حرف بیهوده است این یک جنگ روانی است دیگران می‌خواهند القا کنند که ما در شرایط سخت و محاصره قرار داریم در حالیکه اصلا این‌گونه نیست. حسنوند،‌ درباره معافیت هشت کشور از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، گفت: از همان روزهای نخست که آمریکا تصمیم به خروج از برجام داشت، دولت و مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی و تدابیر لازم در حوزه تحریم‌های اعمالی مد نظر قرار دادند.
عراق برای کاهش پیامدهای تحریم ایران همکاری خواهد کرد
مهر/ سخنگوی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که بغداد برای کاهش پیامدهای تحریم ایران همکاری خواهد کرد.«لقمان الفیلی» اظهار داشت: عراق برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و پیامدهای تحریم آمریکا علیه ایران، همکاری خواهد کرد. وی با بیان این مطلب افزود: تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده است بخشی از تنش در منطقه محسوب می‌شود و ضروری است که شهروندان ایرانی تحت محاصره قرار نگیرند و ما برای کاهش این تنش همکاری خواهیم کرد.
همه کشور‌ها غیر از روسیه باید از سوریه خارج شوند
باشگاه خبرنگاران / نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، گفت: همه کشورها غیر از روسیه باید نیروهای خود را از سوریه خارج کنند. این در حالی است که این مقام آمریکایی ساعاتی قبل مدعی شده بود نظامیان آمریکایی تا زمان «شکست کامل داعش» در سوریه باقی خواهند ماند. جفری همچنین مدعی شده بود بشار اسد، نباید در آینده این کشور را اداره کند، اگرچه برکناری وی وظیفه آمریکا نیست.وی مدعی شد اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند و راه حلی سیاسی برای بحران این کشور پیدا شود، همه نیروهای خارجی نیز آماده خواهند بود سوریه را ترک کنند.
مشتریان علیرغم تحریم‌ها خواستار نفت ایران هستند
فارس/ یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد: صفر شدن صادرات نفت ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد بلکه کاملا وابسته به سیاست‌های مشتریان نفت ایران است که آنها هم خواستار نفت ایران حتی با وجود تحریم هستند. موسسه تحقیقاتی “گلف بروکر” درادامه اعلام کرد: ظاهرا قیمت‌های جهانی نفت در شرایط فعلی نشان می‌دهد که این قیمت‌ها از تحریم نفتی امریکا بر علیه ایران تاثیر نگرفته اند.این موسسه در مورد آینده قیمت نفت گزارش داده است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعید است که قیمت نفت را برای سال آینده افزایش دهند. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی اعلام کردند برخلاف تحریم‌های گذشته بعید است قیمت نفت ایران در تحریم‌های جدید به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.
حمایت اتحادیه اروپا از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی
فردا نیوز/ مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) حمایت می‌کند.جان کلارک گفت: آمریکا از پیوستن ایران به WTO ممانعت می‌کند اما ما در پشت صحنه برای ورود این کشور به سازمان WTO تلاش می‌کنیم.
واکنش ترامپ به پیشنهاد ماکرون برای تشکیل ارتش اروپایی
تسنیم / رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد شدید از اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: این بسیار توهین آمیز است که پیشنهاد تشکیل ارتش اروپایی برای حفاظت از خودش در برابر دشمنان احتمالی را بشنوم. ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: ماکرون پیشنهاد داده است تا اروپا ارتش خودش را ایجاد کند ولی اروپا ابتدا باید سهم منصفانه خود در هزینه‌های ناتو را بپردازد ، آن هم در شرایطی که آمریکا بخش مهمی از هزینه‌های ناتو را بر عهده دارد.
کاخ سفید به روابط عمومی بن‌سلمان تبدیل شده است
تسنیم/رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که هرگز در فکرش نمی‌گنجید کاخ سفید روزی به سازمان روابط عمومی ولیعهد عربستان تبدیل شود.باب کورکر، با انتقاد شدیداز سیاست خارجی ترامپ به ویژه مساله قتل خاشقچی گفت: هرگز فکر نمی‌کردم که روزی را ببینم که کاخ سفید نقش دیگری را ایفا کرده و به عنوان مجموعه روابط عمومی در راستای منافع ولیعهد عربستان تبدیل شود.
الازهر تحریم جشن میلاد پیامبر(ص) را تکذیب کرد
رسا/الازهر مصر با تکذیب فتوای تحریم جشن میلاد پیامبر(ص) تاکید کرد که برگزاری این جشن از نظر شرعی مستحب است.مرکز جهانی فتوای الکترونیک الازهر در تازه‌ترین فتوا با رد برخی شبهات پیرامون «تحریم جشن میلاد نبی» تاکید کرد که مطابق با ادله صحیح وارده در کتاب و سنت و نیز اجماع علمای فریقین، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) جایز است.
محمد بن سلمان روزنامه الحیاه را خرید
باشگاه خبرنگاران/ رأی الیوم به نقل از منابع موثقی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روزنامه «الحیاه» که مالکیت آن را خالد بن سلطان بر عهده داشت را با وجود بدهی سنگین خریداری کرده است. به گفته یکی از کارکنان، این روزنامه بیش از چهار ماه است حقوق نویسندگان و کارکنان خود را پرداخت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *