خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۹

  • رئیس جمهور: در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد
  • حضرت آیت‌الله سبحانی: حفظ و کاربست سنت‌های اخلاقی حوزویان و خانواده‌های آنان یک ضرورت است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ساخت فرودگاه در قم باید با جدیت دنبال شود
  • آیت‌الله اعرافی: طرح مددکاری اسلامی کمیته امداد وارد دروس حوزوی شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: خدمت به مددجویان بالاترین معروف است
  • آیت‌ الله فقیهی: مردم جهان مانع ارسال سلاح به آل سعود شوند

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۹
* ادامه این روند ممکن نیست
معاون وزیر خارجه کشورمان با انتقاد از روند فعلی اقدامات اروپایی‌ها گفت: هنوز هیچ کشوری حاضر نشده میزبانی سازوکار مالی بین ایران و اروپا را قبول کند؛ اتریش و لوکزامبورگ قبول نکردند و اروپا ناتوان از ثبت اس.پی.وی است. عباس عراقچی که در همایش تحولات منطقه و نظام بین‌الملل صحبت می‌کرد،‌ اظهار داشت:‌ قطعا شرایط موجود نمی‌تواند ادامه پیدا کند مگر آن که اروپا آماده پرداخت هزینه و اقدامات جدی برای حفظ برجام باشد. اگر تا الان در برجام ماندیم به این دلیل است که در ابعاد سیاسی و اقتصادی ماندن به نفع ماست اما اگر این نباشد ماندن در برجام فایده‌ای ندارد.
** همشهری ۹۷/۸/۲۹
*  پولشویی چندصد میلیاردی یک تبعه افغانستان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار دادستان کل کشور گزارش دادند که در یکی از استان‌ها یک تبعه افغانی که گذرنامه هم ندارد توانسته است با کارت بانکی چندصد میلیارد پول را جابجا کند.
محمدرضا تابش با اشاره به هجمه‌هایی که به وزیر امور خارجه در رابطه با سخنانش در مورد پولشویی می‌شود گفت: آقای ظریف از طرح این موضوع نهایت حسن نیت را داشته‌اند و خواستند اعلام کنند که پدیده پولشویی و فساد در کشور رایج است. بخشی از نابسامانی‌ها و تلاطم‌های که در بازار ارز و سکه شاهد بودیم متاثر از همین موضوع بود.
** کیهان ۹۷/۸/۲۹
*  در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد
رئیس‌جمهور با اعلام اینکه «در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد» گفت: دشمنان از پشیمان‌سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در ورزشگاه چمران خوی اظهار داشت: به‌فضل الهی دشمنان از پشیمان‌سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده‌اند و مردم در ۱۳ آبان باز هم پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را به‌نمایش گذاشتند.
رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمن در برابر ملت ایران اظهار داشت: مردم ایران سیزده آبان را به روز ایستادگی در برابر آمریکا تبدیل کردند و جواب محکمی به دشمن دادند و در ۲۲ بهمن نیز دوباره ملت ایران جواب دندان‌شکنی به آمریکا خواهند داد.
وی گفت: به همه دشمنان خواهیم فهماند که با ایجاد فشار و مشکلات به مردم، آنان را نمی‌توانند دلسرد کنند و ما در برابر آمریکا سر فرود نمی‌کنیم و کاخ‌نشین‌های کاخ سفید بدانند که مردم ما پیرو مکتب عاشورا هستند و تنها در مقابل پروردگار رکوع و سجود می‌کنند.
*  اسنادی از قتل خاشقجی منتشر می‌کنیم که کاخ‌ بن‌سلمان را به لرزه درآورد
یک روزنامه چاپ ترکیه با انتشار متن شماری از فایل‌های صوتی، خبر داد که یکی از پیامد‌های انتشار این متن‌ها، آشفتگی در کاخ آل‌سعود و سرنگونی «محمد بن‌سلمان» خواهد بود.
روزنامه «ینی‌شفق» (نزدیک به دولت ترکیه) در ادامه افشاگری‌های خود در مورد طرح سازماندهی‌شده قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، اعلام کرد، دولت ترکیه طی روزهای آینده فایل‌های صوتی مربوط به شکنجه و قتل خاشقجی را منتشر می‌کند که پیامدهای بزرگی در سطح منطقه و حکومت عربستان خواهد داشت. به نوشته «ینی‌شفق»، انتشار فایل‌های صوتی مربوط به لحظات قتل خاشقجی، قبل و پس از آن، به زودی آغاز خواهد شد.
** شرق ۹۷/۸/۲۹
*  منتظر کانال انتقال مالی ایران و اروپا نمی مانیم
محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر اینکه نفوذ آمریکا در سطح بین المللی به چالش کشیده شده و شاهد تغییراتی در اوضاع آمریکا که ایران در شکل گیری آن موثر بوده است، هستیم، گفت: نباید منتظر تشکیل کانال نقل و انتقالات مالی بین ایران و اروپا (SPV) باشیم و می‌توانیم از منابع درآمدهای نفتی که در کشورهای مختلف داریم استفاده کنیم، در این صورت نقل و انتقال بین بانکی اتفاق نمی‌افتد. به جرات می‌توان گفت ۸۰ درصد نیاز سرمایه این پروژه‌ها با استفاده از این منبع مالی پوشش داده می‌شود.
*  سفر ترامپ به افغانستان و عراق
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به زودی برای دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان و عراق به این دو کشور سفر می‌کند.
او گفت: از آنجایی که بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهوری کشورش هنوز به این دو کشور نرفته است، ضروری است تا در این جایگاه هرچه سریعتر برای دیدن آنها برنامه ریزی کند.
** ایران ۹۷/۸/۲۹
*  اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری و افتتاح بیمارستان ۲۲۵ تختخوابی خوی
همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی با حضور رئیس جمهوری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه، دستور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از خط آهن ارومیه – مهاباد صادر و به این ترتیب مرکز استان آذربایجان غربی رسماً به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شد.
در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۲۵ تختخوابی امام خمینی(ره) شهرستان خوی نیز، رئیس جمهوری از بخش‌های مختلف آن بازدید و با توضیحات رئیس و مسئولان این بیمارستان در جریان روند خدمات درمانی ارائه شده در این مجموعه قرار گرفت.
*  نتانیاهو از سقوط جان به در برد
نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «خانه یهود» که پیشتر تهدید کرده بود با استعفا از سمت خود، زمینه را برای برپایی انتخابات زودهنگام فراهم می‌کند، خبر داد تهدید خود را عملی نمی‌کند تا نتانیاهو همچنان نخست‌وزیر بماند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۹
*  گفتگوی وزیران خارجه ایران و انگلیس
جرم هانت وزیر امور خارجه انگلیس که به همراه هیأتی به ایران سفر کرده است، با دکتر محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس در این دیدار جنبه‌های مختلف روابط و مناسبات دوجانبه از جمله مسائل مرتبط با سازوکار مالی اروپا موسوم به اس پی وی برای پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری در چهارچوب برجام را مورد تبادل نظر و گفتگو قرار دادند.
طرفین همچنین در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای از جمله لزوم تسریع در پایان دادن به جنگ در یمن و نیز سایر روندهای جاری در منطقه گفتگو کردند.
*  انصارالله آمادگی خود را برای توقف جنگ در تمام جبهه‌های یمن اعلام کرد
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آمادگی‌ انصارالله برای توقف عملیات نظامی در تمامی جبهه‌های نبرد با هدف دستیابی به صلح عادلانه و عزتمندانه خبر داد و از تمام بخش‌های رسمی خواست حملات موشکی و پهپادی علیه کشورهای عضو ائتلاف متخاصم را به منظور اثبات حسن نیت خود متوقف کنند.
محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده توقف جنگ و عملیات نظامی در تمام جبهه‌ها هستند تا صلحی عادلانه و عزتمندانه برقرار شود.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۹
*  مکانیسم مالی اروپا با کندی مواجه است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیرامون ارائه برنامه مالی اروپا اظهار داشت: متاسفانه این روند به دلایل مختلف تا حدی با کندی مواجه است و توقع ما از ۳ کشور اروپایی متعهد به برجام که بیان‌کننده این اصل بودند که ایران در برجام بماند و آنها هم تعهدات خود را عملیاتی خواهند کرد این است که هر چه سریع‌تر به نتیجه لازم دست یابند. وی افزود: تا حدی برخی ابهامات برای اجرایی شدن مکانیسم مالی اروپا وجود دارد ولی هیچ کدام از این مسائل دلیل بر نشدن کار نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم اروپا در این مقطع زمانی آنچه را که به صورت شفاهی متعهد شده است به منصه ظهور و عملیات برساند و این یک مساله درون اروپایی است و ما همچنان امیدوار هستیم این ۳ کشور اروپایی توان واقعی خود را نشان دهند و اروپایی‌ها جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند.
*  بحران یمن فراتر از یک فاجعه انسانی است
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل در دیدار معاون اول رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: اعمال سیاست‌های جنگ‌طلبانه، چالش‌های زیادی را در منطقه به وجود آورده است.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار جلیس کاربونیه، معاون رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار داشت: اکنون شرایط انسانی در یمن وخیم و نیازمند توجه ویژه به مسائل بشردوستانه است. وضعیت در یمن فراتر از یک فاجعه بزرگ انسانی است.
** جوان ۹۷/۸/۲۹
*  مسئولان مراقب باشند ابزار سوءاستفاده دشمن نشوند
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تأکید بر ضرورت همدلی بیشتر بین قوا و مسئولان کشور، به وجود دشمنان مشترک اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان نابخردی نظیر امریکا داریم که به اروپا می‌گوید اگر سه ماه با ما همکاری کنید جمهوری اسلامی مضمحل خواهد شد، همگی باید در یک مسیر و تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا بتوانیم کشور را از بند مشکلات برهانیم.
در چنین شرایطی توقع نیست که برخی مسئولان سخنان مجمل و دوپهلویی بر زبان بیاورند که موجب سوءاستفاده دشمنان شود. آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضائیه اطلاع نداده‌اید؟ قانون مبارزه با پولشویی در دهه ۸۰ به تصویب رسیده و بر اساس آن کسانی که از پولشویی مطلعند موظف به اعلام آن به مرجع قضایی هستند.
*  جامعه بین‌الملل برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند
شاه سعودی در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورای عربستان، درباره سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور سخنرانی کرد و با تکرار اتهامات خود علیه ایران، خواستار توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران شد.
«سلمان بن عبدالعزیز» بدون اشاره به پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا، به مسائل کشورهای یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ایران پرداخت.
سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد: ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه عادت کرده و برای آشوب‌طلبی و ویرانی در منطقه تلاش می‌کند از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران را محدود کند و فعالیتهای تهدیدآمیز آن علیه امنیت و ثبات را متوقف سازد.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۹
*  آلمان صادرات سلاح به عربستان را رسماً متوقف کرد
وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که دولت این کشور کاملاً صادرات سلاح به عربستان را در پی کشته شدن جمال خاشقجی متوقف کرده است.
وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم کابینه آلمان ممنوعیتی را بر ارائه هرگونه مجوز جدید برای صادرات سلاح به ریاض ایجاد کرده و همچنین اجرایی بودن مجوزهایی که قبلاً صادر شده است، متوقف می‌کند.
*  تحریم‌های اروپایی علیه اتباع ایران
رسانه‌های خبری از تصمیم اتحادیه اروپا در تحریم ایران خبر دادند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی تصمیم گرفتند بابت اتهام عملیات تروریستی در دانمارک و فرانسه، تحریم‌هایی را علیه اتباع ایران در نظر گیرند.
** رسالت ۹۷/۸/۲۹
*  مردم باید رفاه و ارزانی را لمس کنند
آیت‌الله‌العظمی نوری ‌همدانی در دیدار سرپرست جدید استانداری قم با بیان مجاهدت‌های مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: این نظام و حکومت از ابتدای انقلاب با مجاهدت‌های مردم شکل گرفته است بنابراین باید به این مردم ولایی در حد امکان خدمت کرد.
وی با بیان اینکه متأسفانه مسئله حل مشکل گرانی و معیشت هنوز در کشور محقق نشده است، مردم باید رفاه، ارزانی، اشتغال و ثبات قیمت‌ها را در سفره‌های خود لمس کنند و صرفاً به آمار و گزارش‌ها در رسانه‌ها مختصر نشوند افزود: مستضعفان و پابرهنگان بیشترین اثر را در شکل‌گیری انقلاب و در دفاع مقدس داشته‌اند، امروز باید خدمت به این قشر ضعیف و آسیب‌پذیر بیشتر از اقشار دیگر مورد توجه باشد.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۹
*  تاکید موگرینی بر اجرای سریعتر ساز وکار مالی اروپا
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست مقامات اتحادیه اروپا در مورد زمان اجرای سازوکار ویژه مالی این اتحادیه با ایران گفت: این سازوکار باید هر چه زودتر اجرا شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: این برای ما بسیار مهم است که تمامی چالش‌ها و پیچیدگی‌های ناشی از رفتار ایران در خاک اروپا یا در منطقه مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد، اما وی در عین حال بر حمایت از توافق هسته‌ای تاکید کرد.
** آرمان ۹۷/۸/۲۹
*  روابط دو کشور رضایت‌بخش نیست
جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مهم‌ترین موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو کشوربا وی گفت‌وگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با انتقاد از عدم همکاری مناسب اتحادیه اروپا در شرایط خروج آمریکا از توافق بین‌المللی برجام و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام به میزبانی و تلاش اتحادیه اروپا صورت گرفت و نقض آن نیز به معنای زیر پاگذاردن حیثیت، اعتبار و جایگاه سیاسی اتحادیه اروپا از سوی آمریکاست. دریابان شمخانی افزود: سطح فعلی روابط اقتصادی میان دو کشور و تسهیل روابط بانکی در این زمینه رضایتبخش نیست.
*  احتمال تاسیس کانال بانکی در فرانسه
امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت با بیان اینکه مذاکرات کارشناسی برای ایجاد یک کانال پرداخت بانکی بین یک یا دو بانک ایرانی و چند بانک کوچک اروپایی در جریان است، گفت: آنگونه که از شواهد پیداست کانال بانکی در فرانسه تاسیس می‌شود و امیدواریم تا چند هفته آینده به نتیجه برسد.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۹
*  در شرایط کنونی چگونگی تبادلات بازرگانی بین ایران و استرالیا حائز اهمیت است
سفیر استرالیا در تهران گفت: دو کشور ایران و استرالیا در زمینه مبارزه با مواد مخدر،‌ تروریسم و مسائل آب‌وهوا با یکدیگر همکاری دارند.
ایان بیگز درباره اینکه تبادلات فرهنگی میان دو کشور تاکنون چگونه و در چه زمینه‌هایی بوده است، گفت: بخش فرهنگی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که سفارت استرالیا در تهران به آن توجه ویژه‌ای دارد زیرا معتقد است فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کنند تا دو ملت و دو کشور یکدیگر را بهتر بشناسند و مردم دو فرهنگ با یکدیگر آشنا شوند.
*  ارسال تسلیحات ایرانی به حزب‌الله کاهش یافته است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که برای بیرون راندن ایران از سوریه، به کشور دیگری نیاز است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در جلسه کمیته دفاع و امور خارجه کنست، در اظهاراتی مدعی شد که روسیه به تنهایی اهرم فشار لازم برای آنچه که “بیرون راندن ایران از سوریه” خوانده شد را ندارد.نتانیاهو همچنین در اظهارات خصمانه‌ای گفت: هواپیماهای جاسوسی ما اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌اند. بنا بر اطلاعاتی که در اختیار داریم، از زمان سقوط هواپیمای روسی، ارسال تسلیحات ایرانی به حزب‌الله از طریق خاک سوریه، به طرز چشم‌گیری کاهش یافته است.
** قدس ۹۷/۸/۲۹
*  شنود مکالمات نظامیان آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور شناورهای آمریکایی به‌شدت زیر ذره‌بین ماست و از زمین و هوا رصد می‌شوند و تمام صحبت‌هایشان شنود می‌شود.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری آمارها نشان میدهد آمریکایی‌ها و هم پیمانانش منطقه خلیج فارس را ترک کرده اند، ادامه داد: به نیروهای خود تاکید کردیم مقررات بین المللی دریاها به آن‌ها تفهیم شود و در عبوری که ممکن است از منطقه ما داشته باشند، به آنها عبور بدون ضرر تفهیم شود و به هیچ عنوان حق ندارند از حقوق بین المللی دریاها تخطی کنند.
*  ایران کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را رعایت می‌کند
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران به‌طور کامل و بدون هیچ انحرافی کنوانسیون مربوط به منع سلاح‌های شیمیایی را رعایت کرده و اتهام جدید آمریکا در این باره تنها برای اعمال فشار سیاسی بر تهران است.
سرگئی ریابکوف گفت: ما هم اخبار مربوط به اینکه آمریکا قصد دارد ایران را به نقض این کنوانسیون متهم کند، دیده‌ایم.
جای تعجب ندارد، دقیقاً در زمانی که مباحثات جدی درباره چارچوب کنفرانس مربوط به کشورهای شرکت‌کننده در کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی امروز در لاهه آغاز شده، چنین اتهاماتی شنیده می‌شود که به‌طور مشخص نشان‌دهنده تلاش جدید آمریکا برای اعمال فشار سیاسی بر ایران است.
** خراسان ۹۷/۸/۲۹
*  سفر گروه مذاکره کننده سوخو به ایران
دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از سفر تیم‌هایی از کشور روسیه برای مذاکره در زمینه فروش هواپیمای مسافری در حاشیه نهمین نمایشگاه هوایی ایران به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.
*  ریاست‌جمهوری عراق میانجیگری میان تهران و ریاض را تکذیب کرد
دفتر ریاست‌جمهوری عراق، اخبار غیررسمی منتشر شده مبنی بر پیشنهاد برهم صالح برای میانجیگری میان ایران و عربستان و طرح آن برای مقامات این دو کشور را تکذیب کرد.
این دفتر اعلام کرد: برخی رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس به نقل از یک منبع غیر رسمی خبری را منتشر کردند با این محتوا که ایران درخواست مذاکره با عربستان را ارائه کرده است و رئیس‌جمهور عراق نیز پیشنهاد داده تا نقش میانجیگر میان دو کشور و بردن پیام ایران به ریاض را ایفا کند. اما تاکید می‌کنیم که این خبر مطلقا صحت ندارد .
** اعتماد ۹۷/۸/۲۹
*  تاسیس شهرهای کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با ایجاد ایالت‌های اقتصادی با شهرهای کارآفرین می‌توانیم از فشاهار و تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ترامپ خارج شویم و کار را به جوانان و کارآفرینان بسپاریم.
کارآفرینی در تمام این عوامل نقش بسزایی دارد چون کارآفرین است که نیروی انسانی را فعال می‌کند، مهارت‌هایش را افزایش می‌دهد، انباشت سرمایه ایجاد می‌کند و نوآوری و خلاقیت را گسترش می‌دهد.
** شهروند ۹۷/۸/۲۹
*  اموال مجرمان اقتصادی ضبط شده است
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی درباره اعدام دو مجرم اقتصادی اخیر گفت: یک شبهه‌ای که عده‌ای ایجاد می‌کنند، این است که می‌گویند اموال اینها چطور شد؟ اتفاقا در متن دادنامه آمده است؛ همانطور که در خود قانون هم آمده است که اگر کسانی اخلال در نظام اقتصادی کشور داشتند و از این طریق مالی به دست آوردند، اموالشان ضبط می‌شود. در خود همین دادنامه اشاره شده است که علاوه بر مجازات اعدام باید اموال ناشی از جرم هم هر مقداری که تحصیل شده است، ضبط گردد. عین این در حکم آمده است و الان هم اجرای احکام مشغول این کار است و اقدام خواهد شد.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۹
*  مذاکره‌کننده ارشد ایران با FATF ممنوع‌الخروج شد
میثم نصیری احمدی‌آبادی مذاکره‌کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، ممنوع‌الخروج شد.
ظاهرا دلیل ممنوع الخروج شدن او این بوده که وی با حضور در کنسولگری امریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حفظ و کاربست سنت‌های اخلاقی حوزویان و خانواده‌های آنان یک ضرورت است
حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه باتاکید بر تربیت خطبای قوی، تصریح کردند: از وضعیت برخی استان‌ها باخبرم که با کمبود منبری مواجه هستند. ایشان همچنین ضمن توصیه‌هایی تصریح کردند: حوزه باید برای اخلاق اجتماعی و عملی طلاب برنامه داشته باشد و زی طلبگی را در بین طلاب نهادینه کند تا خدای‌ناکرده در موارد نادری خلاف عرف صورت نگیرد.استادحوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت مبلغان بین‌المللی خاطرنشان کردند: معتقدم حوزه علمیه قم به فراخور نیاز و استعداد حداقل به ۱۰ درصد طلاب زبان عربی آموزش دهند تا بتوانند تبلیغ عربی داشته باشند و در مجامع بین‌المللی با مذاهب دیگر به عربی و بدون مترجم به تبادل‌نظر بپردازند.
ساخت فرودگاه در قم باید با جدیت دنبال شود
شفقنا/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار سرپرست استانداری قم اظهار داشت: قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی هم افتخاری برای انسان بوده و هم بار سنگینی است. عضو جامعه مدرسین بیان کرد: هر زمانی که مسئولیت بر دوش ماست باید متناسب با نیازها تصمیم‌گیری کنیم و این تصمیم‌ها در دوره‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت عملی شود.او خلاهای موجود در استان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در زمینه وجود زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه باید بیشتر تلاش کرده و برای پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود.
طرح مددکاری اسلامی کمیته امداد وارد دروس حوزوی شود
مهر/ آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیران کمیته امداد قم با تأکید بر اینکه طرح مددکاری اسلامی ازجمله طرح‌های موفق و قابل دفاع کمیته امداد استان قم است، گفت: این طرح باید توسط اساتید خبره و با بهره‌گیری از تجربیات طلاب مددکار این طرح ویرایش و بازبینی مجدد شود. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طراحی و تدوین یکی از متون درسی حوزه با عنوان «مددکاری اسلامی» را خواستار شد و گفت: لازم است برای مؤسسه آموزش‌دهنده و افراد آموزش‌دیده امتیازی جداگانه پیش‌بینی و گواهی معتبر نیز اعطا شود.
مردم جهان مانع ارسال سلاح به آل سعود شوند
رسا/ آیت‌الله فقیهی ، با اشاره به این که جنایات آل‌سعود بر همگان روشن شده است، گفت: جنایات آل‌سعود در یمن به حدی رسیده است که طرفداران آل‌سعود هم متوجه آن شده و می‌دانند که دیگر نمی‌توانند از این جنایات حمایت کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که ملت ایران به همراه حوزه علمیه جنایات آل سعود در یمن را محکوم می‌کنند، گفت: از جهانیان می‌خواهیم با محکوم کردن سعودی‌ها خواستار توقف ارسال سلاح به عربستان شوند.
خدمت به مددجویان بالاترین معروف است
اختصاصی/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر، یاوران معروف، مدیران، مددکاران اداره کل بهزیستی استان قم وجود امام و ولی الهی را موجب قوام دین و دوری از انحراف‌ها دانست و تبعیّت از ولی امر هر عصر را زمینه رسیدن به معرفت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) معرفی کرد. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به جایگاه خدمت به نیازمندان در اسلام با تقدیر از خدمات سازمان بهزیستی به اقشار مخلتف، انجام بهینه وظایف این نهاد را بالاترین معروف دانست و بر لزوم ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های بهزیستی تأکید کرد.
امسال ۳۰۰ تلاش تروریستی کشف و بی اثر شد
مهر/وزیر اطلاعات گفت: امسال با تلاش نیرو‌های اطلاعاتی بیش از ۳۰۰ تلاش تروریستی در کشور کشف و بی اثر شده است.حجت الاسلام علوی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره کشور در معرض انواع تهدیدات قرار دارد افزود: سالانه صد‌ها تیم تروریستی کشف و منهدم می‌شود.وی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت تنها راه حفظ امنیت کشور است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم ، و افتخار دولت مردان نیز خدمت به مردم است.
 خروج آمریکا از معاهده موشکی بدون پاسخ نمی ماند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یک نشست در مورد مسائل نظامی گفت: پیشنهاد می‌کنم امروز گام‌هایی را که می‌توان به دنبال خروج احتمالی آمریکا از معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد برداشت، بررسی کنیم. پوتین ادامه داد: تردیدی نیست که تصمیم آمریکا برای خروج از این معاهده امکان نداشته و نخواهد داشت که بدون پاسخ از جانب روسیه باقی بماند.
شش عضو FATF درگیر ابرپولشویی
فارس/ دانسک‌بانک دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اصلی عضو FATF اکنون با رسوایی پولشویی ۲۰۰ میلیارد یورویی رو به رو شده است.
افشای این ابر پولشویی باعث شد تا توماس بورگن، مدیرعامل دانسک بانک استعفا دهد. این حجم پولشویی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ رخ داده و مجموع آنها حدود ۲۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است. بیشتر پولشویی‌های انجام‌شده در شعب این بانک در انگلیس، قبرس، روسیه و استونی بوده است.
بدون تردید حماس پیروز جنگ اخیر بود
ایرنا/ یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی گفت: نبرد اخیر یک پیروزی قطعی برای حماس بود و پیامدهای منفی مختلفی در دیگر جبهه‌ها برای اسرائیل دربر خواهد داشت. رپاپورت در مقاله‌ای در مجله اسرائیل دیفنس نوشت: حماس در کمتر از ۲۴ ساعت و در یک نبرد نظامی کوتاه پیروز شد. وی اضافه کرد: این پیروزی که حماس رقم زد بر بخش‌ها و جبهه‌های دیگر چه در عملیات‌های نظامی آینده در غزه یا هرجای دیگری از منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.
هلاکت ۸۳ تروریست وابسته به داعش در افغانستان
ایرنا/ افغانستان اعلام کرد ۸۳ نفر از تروریست‌های داعش و طالبان طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ عملیات نیروهای دولتی در افغانستان کشته شدند.  در مجموع ۸۳ تن از تروریست کشته شدند که ۲۱ تن وابسته به گروه داعش و باقی عضو گروه طالبان بودند .
ایران هراسی اعتیاد دیرین نماینده آمریکا در سازمان ملل
مهر/نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اتهامات اخیر نماینده مستعفی آمریکا علیه ایران را بر اساس اطلاعات ساختگی دانسته و تاکید کرده است او به ایران هراسی اعتیاد دیرین دارد.در این بیانیه همچنین، آمده است: بار دیگر نماینده آمریکا با استفاده از اطلاعات ساختگی، از نشست مربوط به خاورمیانه شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران سوء استفاده کرد.نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: برخلاف همه تلاش هایش در انتشار اطلاعات ساختگی، او پیشاپیش در فریب دادن مخاطبان و انجام ماموریت خود ناکام مانده است.
خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک سلمان
فارس/ سه منبع آگاه در داخل خاندان سلطنتی عربستان سعودی خبر داده‌اند که به دنبال تحولات مربوط به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تکاپوی ممانعت از شاه شدن محمد بن سلمان هستند. این منابع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود هستند اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند.
همه باید مثل ایران به برجام پایبند باشند
ایرنا/ روزنامه ‘مورنینگ پست’ هنگ کنگ نوشت کشورهای دیگر هم باید مانند ایران به توافق هسته‌ای پایبند باشند و آن را محترم بشمارند.این روزنامه نوشت اینکه فقط ایران به این توافق پایبند باشد و آن را اجرا کند و دیگران به ان بی توجه باشند درست نیست
دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی ۱۰ مدرسه در شهرستان دلگان می‌سازد
باشگاه خبرنگاران/ فرماندار دلگان گفت: ۱۰ مدرسه به همت دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در مناطق محروم این شهرستان بزودی ساخته می‌شود که نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های آموزشی منطقه دارد. مجتبی شجاعی افزود: همچنین به همت بنیاد برکت پنج واحد آموزشی با ۲۴ کلاس درس در شهرستان دلگان ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *