خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۸

  • تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن برگزار شد
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: حوزه از اصل نظام پاسداری و انقلابی عمل کند
  • آیت الله اعرافی: حوزه علمیه همواره در کنار مظلومان جهان قرار دارد
  • آیت الله اراکی: پیروزی مردم یمن و نابودی آل‌سعود نزدیک است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: لازمه دفاع از آرمان‌های انقلاب بصیرت افزایی است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی: تفرقه حربه‌ای مهم برای ضربه زدن به اسلام است

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۸
*  کارگروه مشورتی بررسی CFT تشکیل می‌شود
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون برای رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به لایحه سی اف تی گفت: کارگروه مشورتی لایحه CFT در هفته جاری با حضور نمایندگان، دولت، مجمع تشخیص و شورای نگهبان تشکیل می‌شود. حشمت الله فلاحت‌پیشه گفت: وزرای امور خارجه، اطلاعات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دو نفر از مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه دیروز حضور پیدا کردند.
** همشهری ۹۷/۸/۲۸
*  اجرای بی سروصدای حکم لاهه
رئیس هیئت ایران در دادگاه لاهه برای شکایت از آمریکا تاکید کرد: سیاست وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با رأی دیوان لاهه «اجرا در پشت پرده» است؛ بدون اینکه اعلام عمومی شود. محسن محبی در نشست اتاق بازرگانی با بیان اینکه پیام رأی دیوان لاهه دفاع از تعامل شرکت‌های خارجی با ایران است، تصریح کرد: امروز شاهد موضعگیری اروپا علیه آمریکا هستیم. برهمین اساس باید اتاق‌های بازرگانی و به خصوص امور بین‌الملل از این رأی و فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند. رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اظهار کرد: به رغم تمام حواشی، پیمان مودت لازم‌الاجراست و در بند اقتصادی این معاهده هم تاکید شده که دو دولت باید زمینه فعالیت تجاری و اقتصادی طرفین را فراهم کنند.
** کیهان ۹۷/۸/۲۸
*  تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن
در راستای تأکیدات مراجع تقلید و علما در زمینه دفاع و حمایت از مردم مظلوم یمن، تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت جنایات آل سعود در مدرسه فیضیه قم و همچنین مدرسه مروی تهران برگزار شد. در این تجمع علما، فضلا و جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه همراه با سایر طلاب و روحانیون حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام و جنایات آل سعود خائن در یمن را محکوم کردند.
حوزویان جنایات آل سعود خائن را ناشی از حمایت‌های آمریکا دانستند و با سر دادن شعارهای کوبنده‌ای همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» از استکبار جهانی اعلام انزجار کردند و جنایات آل سعود و سکوت آمریکا و هم پیمانانش در این زمینه را مخالف اصول حقوق بشر عنوان کردند.
*  «حناچی» سرپرست شهرداری تهران شد
در جلسه فوق‌العاده دیروز شورای شهر تهران، حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب و معرفی شد.
در این جلسه پس از رای‌گیری از۲۰ نفر عضو حاضر شورا، حناچی که تنها نامزد برای سرپرستی شهرداری بود با ۱۷ رای انتخاب شد.
در جلسه هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران پیروز حناچی با ۱۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و تا تایید حکم وی از سوی وزارت کشور باید شهرداری تهران با سرپرست اداره شود.
** شرق ۹۷/۸/۲۸
*  بانک‌های خارجی به سامانه‌ جایگزین سوئیفت ایران متصل شدند
یک مقام آگاه در بانک مرکزی با اشاره به آغاز فرآیند اتصال بانک‌های خارجی به سامانه پیام‌رسان مالی ایرانی، گفت: بانک مرکزی در حال ایجاد و استقرار بسترهای دیگر ارتباطات مالی در جهان است. یک مقام آگاه درباره راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوئیفت، اظهارداشت: موضوع در حال پیگیری است و در این زمینه با برخی کشورها در حال همکاری هستیم.وی افزود: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و دانه دانه به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند.
*  حق تعیین تکلیف برای رهبری را نداریم
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات و پرسش‌های علی مطهری درباره نظارت این هیئت‌عالی گفت: اکنون بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب این وظیفه نظارتی را بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته اند. گمان می‌کنم که این مساله برای جناب آقای مطهری بسیار واضح باشد. در زمان حیات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نظارت مجمع اعمال می‌شد و از این جهت مساله امر تازه‌ای نیست. آنچه که تازه اتفاق افتاده این است که در دوره اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستور تازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب داده اند و این وظیفه را از مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک هیئت منتخب مجمع تشخیص منتقل کرده اند و از این جهت هیئت عالی نظارت تشکیل شد.
به نظرم ما حق نداریم برای رهبری تعیین تکلیف کنیم که اگر شما این وظیفه را واگذار نکردید، خودتان چه کار می‌کردید و حالا هم همان را ادامه بدهید.
** ایران ۹۷/۸/۲۸
*  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خواستار ارائه اسناد ظریف درباره پولشویی شد
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از حضور سخنگوی دستگاه قضا در جلسه این فراکسیون خبر داد و گفت: «حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره اظهارات محمدجواد ظریف درخصوص پولشویی نامه نوشته و خواسته است توضیحات و اسناد وزیر امور خارجه اخذ شود.» سیدحسین نقوی‌حسینی به نقل از سخنگوی دستگاه قضا گفت: «این کلمات و جملات از نظر شخصی بنده غلط بوده و از طرف یک مقام رسمی مطرح می‌شود. او باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند. اینجانب نامه نوشته و گفته‌ام که اگر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ شود.»
*  برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران تلاش خواهیم کرد
رئیس جمهوری عراق که پس از سفری یک روزه تهران را به مقصد ریاض ترک کرد در صفحه توئیتر خود نوشت: ما با ایران روابط اجتماعی و فرهنگی ریشه‌دار و تاریخی داریم و برای تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی تلاش خواهیم کرد. برهم صالح در توئیت دیگری نوشت: این سفرها به کشورهای همسایه در راستای ایجاد روابط مستحکم با تمام کشورهای منطقه و براساس منافع مشترک است که استقلال و حاکمیت کشورها را حفظ و فرصت همکاری و تفاهم برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه را فراهم می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۸
*  آمریکا از لحاظ سیاسی منزوی شده است
دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ا.ب.ث» در پاسخ به این پرسش که خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها چگونه بر ایران تاثیر گذاشته ا‌ند؟ اظهار داشت: تحریم‌ها شاید هزینه‌های سنگینی‌ داشته باشد اما سیاست‌های ایران را تغییر نخواهند داد. دولت قبلی‌ آمریکا تحریم‌های شدیدتری علیه ایران اعمال کرده بود، اما در پایان مجبور شد بر سر میز بنشیند. ترامپ همچنان یک تجربه شکست خورده را دنبال می‌کند. آمریکا یک قدرت اقتصادی است و همانند یک قلدر به سایر کشورها فشار می‌آورد، اما کشوری است که از لحاظ سیاسی منزوی شده است.
*  عربستان کشور شماره یک اشاعه تروریسم است
رند پال سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی آمریکا، عربستان را کشور شماره یک گسترش دهنده تروریسم خواند و ریاض را به دلیل نابودی یمن، اشاعه ایدئولوژی افراط‌گرایی در سراسر جهان و قتل هولناک جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود مورد نکوهش قرار داد. این سناتور آمریکایی افزود: عربستان به بدترین وجه نفرت را اشاعه می‌دهد و موجب تروریسم در سراسر جهان می‌شود. وی همچنین گفت که اگر بگویید مردم کدام کشور به احتمال بیشتری زمینه همکاری با غرب دارند و به غرب بیشتر شبیه هستند، پاسخ من احتمالا ایران است.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۸
*  مقاومت فلسطین صهیونیست‌ها را پشیمان می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: نتانیاهو به پایان خط رسیده و مقاومت فلسطین بی‌تردید صهیونیست‌ها را متوقف و پشیمان خواهد کرد. حسین امیرعبداللهیان درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: تجاوز اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم بی‌دفاع و همچنین ویرانی مناطق مسکونی و ساختمان رادیو و تلویزیون الاقصی شد، بشدت محکوم می‌کنیم.
*  سوریه جولان را رها نخواهد کرد
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان تاکید کرد: دمشق حاکمیتش بر جولان را یا به طور مسالمت‌آمیز یا با جنگ پس خواهد گرفت. اما دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان مدعی شد این رژیم از جولان خارج نخواهد شد. جعفری همچنین تصریح کرد: مجمع عمومی با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت داد، اشغالگری اسرائیل بر این منطقه را محکوم کرد و تمام اقدامات این رژیم اشغالگر در این منطقه را باطل و بیهوده دانست.
** جوان ۹۷/۸/۲۸
*  بسیج ۳ هزار نیروگاه خورشیدی می‌سازد
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در نشستی خبری اظهار داشت: بنای ما از ابتدای سال۹۷ تأکید بر خدمت‌رسانی است که جلوه‌ای از آن را در مرداد و شهریور امسال مشاهده کردیم. سردار غیب‌پرور با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان، درباره مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج در این هفته گفت: مهم‌ترین برنامه ما افتتاح ۱۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و ۳ هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی خانگی است. رئیس سازمان بسیج در ادامه افزود: یکی از اقدامات بسیج ورود به حوزه انرژی خورشیدی است که در این زمینه ساخت ۳ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی را شروع می‌کنیم و کم‌کم به سقف نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلو‌واتی خواهیم رسید.
*  اتهام‌‌زنی جعجع به ایران برای تعویق تشکیل دولت لبنان
سمیر جعجع یکی از سیاستمداران نزدیک به ۱۴ مارس که به اتهام‌زنی علیه ایران شناخته شده، مدعی شد تهران به دلیل تحریم‌های آمریکا به اقداماتی در سطح منطقه روی آورده که از جمله آنها تعویق در تشکیل دولت لبنان است.جعجع ادعا کرد: ایران برای اولین بار از ۴۰ سال پیش تا کنون در موضع دفاعی در سطح منطقه قرار گرفته زیرا «مقابله» جدی است و همه در این فکرند که چگونه از مرحله‌ای به مرحله دیگر بروند، ایرانی‌ها تا حد امکان تلاش می‌کنند از تأثیرات آن بکاهند اما نمی‌توانند؛ آنها پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا در چهار نوامبر میزان جدیت آمریکا را دریافتند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۸
*  ۶ تریلیون دلار هزینه جنگ و نیم میلیون کشته
گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد دولت آمریکا بعد از وقایع ۱۱ س‍پتامبر ۲۰۰۱ رقمی بالغ بر ۵.۹ تریلیون دلار صرف جنگ‌هایی کرده که مرگ حدود ۵۰۰ هزار نفر را به همراه داشته است. این موضوع را «موسسه واتسون برای امور بین‌المللی وعمومی» در گزارشی که به تازگی منتشر کرده اعلام کرده است. این تحقیق افشا می‌کند حدود ۳۷۰ هزار نفر در نتیجه خشونت‌های مستقیم در جنگ‌های ایجادشده توسط آمریکا کشته شده‌اند.
*  متلاشی شدن یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی محصولات پتروشیمی
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات از ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار پتروشیمی خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلال گر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند. این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند. حجم تخلفات مالی این شبکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
** رسالت ۹۷/۸/۲۸
*  حوزه از اصل نظام پاسداری و انقلابی عمل کند
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه این شورا و مدیریت حوزه تاکنون شایستگی خود را به منصه ظهور و بروز رسانده است اظهار داشت: مدیریت حوزه و اعضای شورای عالی قدم در جای علمایی گذاشته‌اند که درگذشته حوزه‌های علمیه را هدایت می‌کردند و امروز به‌خوبی این نقش محقق شده است.وی تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند در قم کاری انجام‌نشده در اشتباه هستند، در حوزه علمیه قم فعالیت‌های چشمگیری ازجمله تألیف، تحقیق، تدریس و فعالیت‌های علمی از این قبیل بسیار اجرا شده است. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مردم به حوزه‌های علمیه توجه دارند، اما امروز حوزه باید از این اصل پاسداری کند و حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، بنده با جناح‌بازی مخالفم و معتقدم حوزه بالاتر از جناح‌بازی است.استاد برجسته حوزه علمیه گفت: مردم‌داری و با مردم بودن وظیفه ما است، چراکه این مردم بوده که در راه انقلاب و به گفته حوزه و روحانیت جان داده و از کشور دفاع کردند و امروز نیز مردم از حوزه و روحانیت، پاسداری از نظام را انتظار دارند.
*  اعتراضات سراسری، فرانسه را فرا گرفت
در جریان برگزاری اعتراضات گسترده در فرانسه با شرکت ۱۲۴ هزار نفر، دستکم یک نفر کشته و ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.مردم در سراسر فرانسه در اعتراض به افزایش نرخ سوخت در این کشور به خیابان‌ها آمدند. براساس اعلام این خبرگزاری، حدود ۱۲۴ هزار نفر در این تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کردند.گزارش های اولیه حاکی است، دست کم یک نفر در این اعتراضات کشته و ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.خبرهای اولیه حاکی است، پلیس در برخی از مناطق این کشور به ویژه در پاریس از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۸
*  شکست نقشه‌های مستکبران در مواجهه با رزمندگان یمن
هیأتی از فرستادگان جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد القبلی» با حضور در مقر مرکزی مقاومت اسلامی نُجَباء در بغداد، با دبیرکل این جنبش ملاقات کردند.
در این دیدار، طرفین راجع به آخرین تحولات یمن گفتگو و تبادل نظر نمودند. شیخ «اکرم الکعبی» با تمجید از مقاومت ملت یمن و نقش رزمندگان انصارالله در مقابله با هجوم امریکایی ـ سعودی، بر شکست نقشه‌های مستکبران در برابر اراده آنان تأکید کرد. القبلی نیز متقابلا اهتمام مقاومت اسلامی نُجَباء به یاری ملت یمن در مواجهه با دشمنان متجاوز را مورد ستایش قرار داد.
*  گاهی افراد ببرکاغذی می‌سازند تا آن را شکار کنند
وزیر امور خارجه در خصوص برخی مخالفت‌ها و انتقادات نسبت به اظهاراتش در خصوص طرح موضوع پولشویی گفت: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد لذا درخواست می‌شود افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته‌اند؛ در واقع گاهی افراد ببر کاغذی می‌سازند تا آن را به خوبی شکار کنند.
«محمدجواد ظریف» در خصوص جلسه مشورتی بین دولت، قوه مقننه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای بررسی ایرادات کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) گفت: خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی انجام شد و ادامه نیز خواهد داشت تا نمایندگان در صورت امکان به راهکاری دست یابند که ایرادات شورای نگهبان برطرف و خواسته قوه مقننه نیز محقق شود.
** آرمان ۹۷/۸/۲۸
*  شکایت نمایندگان از ظریف
شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، خواستار احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس شدند تا درباره اظهاراتش به اعضای کمیسیون توضیحاتی را ارائه کند. اخیراً جمعی از نمایندگان با تدوین طرحی درخواست کردند وزیر امورخارجه با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه توضیحاتی ارائه کند. در صورتی که نمایندگان از توضیحات ظریف قانع نشوند، قرار است این طرح برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارجاع شود.
*  دیدار موتلفه با جامعه مدرسین، انتخاباتی نبود
اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعضای این مجموعه حوزوی دیدار کردند. حسین انواری، عضو شورای مرکزی موتلفه درباره شائبه اذن گرفتن موتلفه در این نشست از جامعه مدرسین برای ورود به مباحث انتخابات مجلس آینده گفت: هیچ صحت ندارد که دیدار موتلفه با هدف اذن گرفتن برای ورود به انتخابات بوده است. قبلا هم چنین ملاقات‌هایی موتلفه با جامعه مدرسین انجام می‌داد. رسانه‌ها درباره جزئیات جلسه و مباحثی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، می‌توانند از آقای حبیبی سوال کنند چرا که ایشان دبیرکل و سخنگوی حزب هستند.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۸
*  راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی در کمیته مشترک بررسی می شود
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور در کمیته مشترک مجلس و دولت بررسی می شود. «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی مجلس افزود: همچنین در این جلسه بنا شد در کمیته مشترک دولت و مجلس درباره موارد مورد نیاز بخش‌های صنعت، انرژی، کشاورزی و معیشتی مردم به خصوص قشرهای مستضعف بحث‌های مربوطه انجام شود و بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شود.
** قدس ۹۷/۸/۲۸
*  پیروزی مردم یمن و نابودی آل‌سعود نزدیک است
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ظلم آل سعود بر مردم مظلوم یمن را در جهان کم‌نظیر دانست و گفت: حکومت آل سعود به هیچ یک از ارزش‌های انسانی پایبند نیست. آیت الله اراکی اظهار داشت: در دنیای امروز که مستکبران به صورت افسار گسیخته در نقاط مختلف جهان جنایت و ظلم می‌کنند باید نهادهای بین‌المللی برای حمایت از مظلومان ایجاد شود.
وی جنایت آل سعود در یمن و کشتار کودکان و افراد بی دفاع را با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: ظلم بر مردم یمن در جهان کم‌نظیر است و جنایتکاران در این کشور افراد بی دفاع و زنان و کودکان را از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی و آب و غذا محروم کرده‌اند. آیت الله اراکی پیروزی مردم یمن و نابودی آل سعود را طبق وعده الهی نزدیک دانست و گفت: حکومت آل سعود جرثومه فساد است و همواره در جهان اسلام تفرقه و انحراف ایجاد کرده و با مستکبران عالم همراه هستند.
*  تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم
وزیر انرژی روسیه گفت: «تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک جانبه اعلام کرد، به رسمیت نمی‌شناسیم. ما به دنبال سازوکاری برای همکاری هستیم که یکی از آنها تسویه پول کالاهای عرضه شده با ارزهای ملی است.» الکساندر نوآک گفت: علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، روسیه ممکن است به منظور ادامه همکاری‌های تجاری با ایران، تسویه پرداخت‌ها را به ارزهای ملی دو کشور انجام دهد.
** خراسان ۹۷/۸/۲۸
*  در صدد گسترش روابط با ایران هستیم
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان گفت: ایران کشور دوست و همسایه است که روابط دیرینه با این کشور داریم و در صدد هستیم این روابط را گسترش دهیم.وی درباره همکاری اقتصادی با چین و عربستان افزود: چین و عربستان بسیاری از مشکلات اقتصادی پاکستان را حل کردند اما نمی‌توان جزئیات آن را فاش کرد.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۸
*  از مرزبانان ربوده شده خبر جدیدی در دست نیست
سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور گفت: در رابطه با آخرین وضعیت سرنوشت آنان در حال حاضر اطلاعات جدیدی در دست نیست و آخرین مطالب شامل توضیحات وزیر کشور در مورد وضعیت این مرزبانان است. رایزنی بین دولت ایران و پاکستان برای آزادسازی سایر مرزبانان ادامه دارد.
** شهروند ۹۷/۸/۲۸
*  فعلا تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با اشاره به عرضه نفت خام در بورس گفت: برای فروش نفت خام در بورس در دو مرحله تا سقف یک میلیون بشکه مجوز داده شده بود که در بورس ارایه شد و مقرر شده که گزارش جمع‌بندی ارایه آن به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه برای ادامه کار ارایه شود. او همچنین با بیان این که بحث افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ مطرح است اما هیچ تصمیمی در این زمینه اخذ نشده است، تصریح کرد: هر چه در این باره عنوان می‌شود شایعه است و اگر تصمیمی در این زمینه اخذ شود صادقانه به مردم گفته می‌شود.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۸
*  محسنی بندپی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد
محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حکمی انوشیروان محسنی بندپی را که پس از استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در مجلس برای حدود سه ماه سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشت، به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی انتخاب کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه علمیه همواره در کنار مظلومان جهان قرار دارد
رسا/آیت الله اعرافی در حاشیه برگزاری تجمع حوزویان در حمایت از مردم یمن تأکید کرد که حوزه در ذات خود بین المللی بوده و با قطع نظر از دین و ملیت در کنار مظلومان قرار دارد.وی با محکوم کردن جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم یمن افزود: تجمع پرشور امروز نشانی از این ذات جوشان حوزه های علمیه در حمایت از مظلومان دارد، عضو جامعه مدرسین با بیان این که حوزه علمیه همواره در کنار مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم یمن قرار دارد، گفت:حضور چشم گیر علما، اساتید و طلاب نشان داد که حوزه دست از حمایت از مظلومان بر نمی دارد.
لازمه دفاع از آرمان های انقلاب بصیرت افزایی است
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در نشست بصیرت افزایی فرماندهان نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به لزوم افزایش بصیرت در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه اسلامی بصیرت افزایی در بین مومنان است.عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: انحراف سیاسی و اقتصادی در سایه انحراف فکری است و اگر بصیرت از مردم گرفته شود همه نقشه های دشمن قابل پیاده شدن است.وی یادآور شد: اگر بصیرت لازم، برای مردم پیاده شود، تا پای جان برای دفاع از آرمان ها و اصول خودشان استقامت می کنند و با توجه به این موضوعات به اهمیت مساله بصیرت افزایی در جامعه پی خواهیم برد.
تفرقه حربه‌ای مهم برای ضربه زدن به اسلام است
فارس /حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی  ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: دوران کنونی بسیار حساس است چرا که ایجاد اختلاف یکی از حربه‌های مهم برای ضربه زدن به پیکر اسلام و از بین بردن اقتدار مسلمانان است و جامعه اسلامی باید در برابر چنین مسائلی هوشیاری لازم را داشته باشد. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: هر کس به فکر تفرقه بین مسلمین است یا سطح فکری اسلامی پایینی دارد و با آموزه‌های اسلام ناآشنا است یا مزدور بیگانگان برای ضربه به مسلمین، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است بنابراین در برابر این توطئه‌ها باید هوشیار باشیم.
دشمنان در جنگ اقتصادی نیز شکست خواهند خورد
مهر/ معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم ایستادگی خواهیم کرد،‌ گفت:‌ دشمنان در جنگ اقتصادی نیز همچون گذشته شکست خواهند خورد.دریادار فدوی در یادواره شهید مهدی زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم با تاکیدبراینکه ما امسال جشن چهل سالگی انقلاب را با قدرت برگزار می کنیم گفت: دشمن خود اذعان می‌کند که انقلاب اسلامی ایران دیگر در موضع دفاع و بازدارندگی نیست و اعتراف می‌کند انقلاب در موضعی قرار دارد که آمریکا باید به دنبال توان بازدارندگی در مقابل ایران باشد.
واکنش سازمان بدر به شرط آمریکا برای معافیت عراق از تحریمهای ایران
مهر/ سازمان بدر عراق به ریاست هادی العامری و وابسته به نیروهای الحشد الشعبی به اظهارات وزارت خارجه آمریکا در خصوص شرط واشنگتن برای معافیت عراق از تحریم ها علیه ایران واکنش نشان داد.«حسن الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی بدر در بیانیه ای گفت: شرط واشنگتن برای پایان دادن به حضور گروه های مسلح در مقابل معافیت از تحریم های ایران امری توجیه ناپذیر است چرا که نیروهای الحشد الشعبی، یک نیروی قانونی است که به تصویب مجلس و هیات وزیران عراق رسیده است.
دولت حماس با توسل به زور سرنگون نمی شود
مهر/وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچکس نمی تواند با توسل به قدرت نظامی، دولت جنبش حماس را سرنگون کند.لیبرمن تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سعی داشت پس از کاهش شدت محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه «کرم ابو سالم»، از طریق گفتگوی مستقیم با ساکنان غزه، حماس را حذف کند.
جامعه جهانی باید در خصوص یمن شرمگین باشد
فارس/ رئیس برنامه جهانی غذا در نشست شورای امنیت در خصوص یمن خواستار نجات اقتصاد یمن و جلوگیری از مرگ ساکنانش بخاطر گرسنگی شد. او تأکید کرد کرد که یمن در آستانه یک فاجعه است و باید با یکدیگر برای جلوگیری از آن اقدام کنیم و جامعه جهانی باید تمام نیروی خود را جهت پایان دادن به این جنگ و نجات اقتصاد یمن به کار گیرد. «دیوید بیسلی» در ادامه گفت: اینکه مدام بگوییم «فاجعه آمیز» است، هیچ چیز را در یمن تغییر نمی دهد؛ جامعه بشری باید در خصوص یمن شرمسار باشد.
کابینه نتانیاهو درگیربین ادامه فعالیت و انحلال
باشگاه خبرنگاران/پایگاه خبری القدس العربی در مطلبی با اشاره به اختلافات درونی در کابینه رژیم صهیونیستی، سرنوشت آن را برای ادامه کار نامعلوم توصیف کرد. القدس العربی نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، همچنان بین ادامه و انحلال در حال تلو تلو خوردن است. جنگ غزه وزیر جنگ این رژیم، را سرنگون کرد و تنش‌های شدید برای جانشینی وی و جر و بحث‌های زیادی درباره ایده برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری آغاز شد انتخاباتی که قرار است رسما نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود.
کشته شدن ۴۰ غیر نظامی  سوری دیگر در حملات آمریکا
فارس/ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا تشکیل شد، بار دیگر غیرنظامیان سوری را به خاک‌وخون کشید.جنگنده‌های حاضر در ائتلاف آمریکا روستای «البقعان» در جنوب شرق دیرالزور را بمباران کردند که در پی آن ۴۰ غیر نظامی سوری به کام مرگ کشیده شدند.ائتلاف آمریکا سه‌شنبه گذشته نیز در حمله هوایی به این روستا، ۶۰ تن از اهالی آن را به کام مرگ کشاند و موجب آوارگی صدها خانواده سوری شد.
۳ عضو اروپایی برجام پیشگام اجرای تحریم‌ها
تسنیم/درحالی سه کشور اروپایی عضو برجام وعده داده اند با بی اعتنایی به تحریم های آمریکا منافع ایران ذیل این توافق را تامین کنند که آمار یورو استات نشان می دهد این سه کشور در اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران در اروپا پیشگام بوده اند.جدیدترین آمار اداره آمار اروپا(یورو استات) نشان می دهد اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته است به وعده خود جامه عمل بپوشاند و حتی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس نیز عملا از سیاست تحریم آمریکا علیه ایران پیروی کرده اند و حتی در اجرای این تحریم ها از برخی اعضای اتحادیه اروپا سبقت گرفته‌اند. فرانسه که به ویژه پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از لزوم حفظ این توافق و تامین منافع ایران دم زده است در ماه سپتامبر واردات از ایران را تقریبا صفر کرده است.
همسایگان ایران از تحریم های آمریکا تبعیت نخواهند کرد
ایرنا/ مرکز تحلیلی یوروآسیا نوشت: با آغاز مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، اکثر کشورهای همسایه ایران، از این تحریم ها تبعیت نخواهند کرد.این مرکز تحلیلی مهم، براین باور است که انتظارات واشنگتن از کشورهای همسایه ایران برای تبعیت از دستوراتش منطقی نیست و اجرایی نخواهد شد.
ژاپن خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد
باشگاه خبرنگاران /در پی معافیت شرکت ژاپنی «فوجی اویل» از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، این شرکت قرار است از ماه ژانویه خرید طلای سیاه از کشورمان را از سر بگیرد. این شرکت به دنبال خرید نفت سبک پارس جنوبی ایران است.
فرانسه درپی احیا اروپای جدید
ایرنا/ رئیس جمهوری فرانسه خواستار احیای ‘اروپای جدید’ شد. مکرون در دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ، بر لزوم ساخت اروپایی قوی تر و مستحکم تر تاکید کرد.مکرون از آلمان خواست ‘مرحله جدیدی ‘ را با فرانسه آغاز کند تا بتوان اروپایی ساخت که از’ به دام افتادن جهان در هرج و مرج جلوگیری و صلحی جهانی را برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *