خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۷

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: جهان خسته از ظلم و تشنه عدالت است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور عراق: مقابل دشمنان «عراقِ قدرتمند و آرام» با قدرت بایستید
  • آیت الله مقتدایی: منتظران ظهور باید مراقب عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین باشند
  • آیت الله اعرافی: دیپلماسی علمی رویکرد اصیل اسلام ناب است
  • آیت الله اراکی: تلاش نیروهای تقریب‌گرا در حال به بار نشستن است
  • آیت الله فقیهی: خیّران زمینه ازدواج جوانان کم‌بضاعت را فراهم کنند

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۷
*  هنوز به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده‌ایم
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هنوز به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده‌ایم، گفت: در عین حال دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران برای همه سناریوهای احتمالی پیش بینی لازم را به عمل آورده‌اند و برای هر کدام از آنها اقدام لازم را در زمان خودش انجام خواهیم داد.
سیدعباس عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که با تحریم‌ها زندگی می‌کند و‌ما آموخته ایم راه خود را پیدا کنیم و چگونه با این تحریم‌ها مقابله کنیم.
وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تعهدات اروپایی‌ها برای تضمین منافع ایران در برجام گفت: این اروپا است که اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا در این شرایط می‌خواهد زیر قیمومیت و سلطه مالی و اقتصادی آمریکا حرکت بکند یا می‌خواهد حاکمیت و اعتبار خود را حفظ کند.
** همشهری ۹۷/۸/۲۷
*  نامه ۲ وزیر به رئیس جمهور
وزرای امور خارجه و نفت در ۲ نامه جداگانه به رئیس جمهور درخواست کرده‌اند تا الحاق ایران به توافقنامه پاریس (کنوانسیون تغییر اقلیم) مجددا در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود. بنا به گفته ظریف، ملحق نشدن ایران به این توافقنامه می‌تواند موجب باز شدن پرونده‌ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود.
وزیر خارجه کشورمان در بخش پایانی نامه خود به رئیس جمهور ضرورت تسریع در مراحل تصویب موافقتنامه مذکور در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را مورد تاکید قرار داده است. بیژن زنگنه وزیر نفت هم در نامه‌ای به رئیس جمهور از درخواست ظریف حمایت کرده است. مجلس آبان ۹۵ لایحه پیوستن ایران به توافقنامه پاریس را تصویب کرد اما این مصوبه در شورای نگهبان به مشکل خورد.
** کیهان ۹۷/۸/۲۷
*  مقابل دشمنان «عراقِ قدرتمند و آرام» با قدرت بایستید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و هیئت همراه، با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی در عراق و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و مسئولان دیگر و ایجاد ثبات و استقرار در عراق ، گفتند: اکنون که ملت عراق بعد از دوران‌های استبدادی، صاحب کشور است و استقلال و حق رأی و انتخاب دارد، برخی دولت‌ها و کشورهای بدخواه به دنبال آن هستند تا مردم عراق طعم این پیروزی و دستاورد بزرگ را نچشند و عراق و منطقه، رویِ آرامش را نبینند. ایشان تأکید کردند: تنها راه مقابله با این توطئه‌ها، حفظ و تقویت اتحاد میان گروه‌های عراقی اعم از عرب و کُرد و شیعه و سنی است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی، شناخت دقیق و صحیح دوست و دشمن را در سیاست خارجی بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: برخی دولت‌ها در منطقه و در خارج از منطقه به شدت نسبت به اسلام، شیعه و سنی و عراق، بغض و کینه دارند و در امور داخلی عراق دخالت می‌کنند که باید در مقابل آنها با قدرت ایستاد و درخصوص ایستادگی در برابر دشمن وقیح و صریح، به هیچ وجه ملاحظه نکرد.
*  اسرائیل بدترین شرایط امنیتی در ۴۵ سال گذشته را تجربه می‌کند
«تسفیکا فوجل» افسر عالی‌رتبه احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه معاریو می‌گوید: «اسرائیل در بدترین و بی‌سابقه‌ترین مقاطع امنیتی خود پس از جنگ ۱۹۷۳ به سر می‌برد.»
این سرتیپ ارتش رژیم صهیونیستی که سابقا فرمانده ارتش اسرائیل در مناطق جنوبی هم بوده، ضمن حمله به رهبران این رژیم افزود: «بازدارندگی که حماس در درگیری‌های اخیر مقابل اسرائیل ایجاد کرد بسیار اثر‌بخش‌تر از بازدارندگی معدوم اسرائیل است، ما ۴۵ سال پیش علیه سه کشور عربی جنگیدیم و بر آنها پیروز شدیم اما امروز نمی‌توانیم حماس را نابود کنیم.»
** شرق ۹۷/۸/۲۷
*  رد اتهامات مطرح شده درباره آینده لشگر فاطمیون
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی بیانیه‌ای گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن در مورد نقش ایران در شکل گیری، فعالیت و آینده لشگر فاطمیون را رد کرد.
در بیانیه سفارت کشورمان در کابل آمده است: «گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸) در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در شکل‌گیری، فعالیت و آینده لشگر فاطمیون بر پایه برخی گزاره‌های ناصحیح، استدلال‌های متناقض، تردیدها و ابهامات و در موارد متعددی بر مبنای مبالغه و اغراق تنظیم و منتشر گردیده است. به نظر می‌رسد در بخش‌های مختلف این گزارش، تلاش‌های عامدانه‌ای صورت گرفته تا پروژه ایران‌هراسی در افغانستان به صورت پررنگ تعقیب و بخشی از جامعه افغانستان نیز در همین رابطه به شکلی غیرمنصفانه مورد انواع انتقادات و اتهامات قرار گیرند.
*  آمادگی طرفین جنگ یمن برای مذاکرات صلح
مارتین گریفیتت مامور ویژه سازمان ملل در امور یمن در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل از آمادگی طرفین درگیر در جنگ داخلی یمن برای یافتن راه حلی سیاسی در این کشور خبر داد. او گفت طرفین درگیر در جنگ یمن به زودی در سوئد دور هم جمع خواهند شد و تا حل پاره‌ای از مشکلات و ممکن شدن انجام این مذاکرات فاصله چندانی وجود ندارد.
** ایران ۹۷/۸/۲۷
*  ارزش مبادلات ایران و عراق می‌تواند به ۲۰ میلیارد دلار برسد
رئیس جمهوری، روابط ایران و عراق را از لحاظ تاریخی، فرهنگی، مصالح ملی و منطقه‌ای، روابطی مهم و ویژه برشمرد و تأکید کرد: امروز ارزش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عراق به حدود ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد که با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دو کشور از آن بهره‌مند هستند، این رقم می‌تواند به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به روابط دیرینه مسئولان دو کشور اشاره کرد و گفت: همه مسئولان فعلی جمهوری عراق با مسئولان جمهوری اسلامی ایران یک همکاری بیش از ۳۰ ساله در مبارزه با استبداد در عراق و استقرار امنیت در آن کشور دارند.
*  واکنش امریکا به از سرگیری صادرات نفتی کرکوک
هیدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت: ازسرگیری صادرات نفتی عراق از کرکوک، گام مهم دیگری در جهت تلاش‌های ما برای کاهش صادرات نفت ایران است. دولت عراق روز جمعه اعلام کرد که صادرات نفت از کرکوک را که از یک سال پیش به‌دلیل اختلاف میان دولت مرکزی و منطقه کردستان متوقف شده بود، از سر می‌گیرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۷
*  همکاریهای علمی و پژوهشی ایران و عمان گسترش می‌یابد
جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در ادامه روند رو به رشد توسعه همکاریهای دو جانبه در تمامی زمینه‌ها ، روز جمعه هم برای توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی توافق کردند.
این توافق در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران و ‘تیمور بن اسعد بن طارق آل سعید’ معاون دبیرکل ارتباطات شورای پژوهش‌های علمی سلطنت عمان به دست آمد.
*  خوشرو خواستار موضع‌گیری گوترش علیه آمریکا شد
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پایان ماموریت خود روز جمعه با دبیر کل این سازمان دیدار کرد.
در این ملاقات مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. غلامعلی خوشرو از دبیر کل خواست نسبت به قانون‌گریزی و اعمال تحریم ضد ایران موضع‌گیری کند.
وی با تشریح خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و تهدید کشورهای عضو در همکاری با ایران گفت: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است که یک عضو دائم شورای امنیت بقیه اعضای سازمان ملل را به دلیل پایبندی به قطعنامه‌های شورا مجازات کند. جامعه جهانی باید در مقابل این اقدامات خودسرانه و فراقانونی ایستادگی کند.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۷
*  تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی برگزار شد
مراسم تودیع آیت‌الله اعرافی و معارفه حجت‌الاسلام عباسی به عنوان رئیس جامعه‌المصطفی با قرائت حکم رهبر حکیم انقلاب برگزار شد. در این مراسم که با حضور اساتید، علما و طلاب ایرانی و غیرایرانی حوزه علمیه برگزار شد،‌ رئیس دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و حجت‌الاسلام ذوالنور و آقای امیرآبادی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.آیت‌الله مرتضی مقتدایی که به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت در ابتدای مراسم از زحمات ۲۰ ساله آیت‌الله اعرافی در جامعه المصطفی تقدیر کرد.
*  از تحریم، سازندگی به وجود می‌آوریم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: کسانی که ما را تحریم کرده‌اند، بدانند ما از تحریم، سازندگی به وجود می‌آوریم.
امیر دریادار سیاری در حاشیه همایش بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی و کلانشهرها، درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر مواجهه مرزهای کشور با مشکل در پی اعمال تحریم‌های جدید، تصریح کرد: اگر کسی در خارج از کشور پیش‌بینی کرده که امنیت مرزهای کشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشکل می‌شود، اشتباه کرده و یاوه گفته است.
** جوان ۹۷/۸/۲۷
*  بسیاری از امور با توان بالای جوانان انقلابی قابل اجراست
سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست صمیمی با بسیجیان شهرک ولیعصر استان همدان به فرمایش‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تربیت ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار اشاره و تاکید کرد: این جوانان آماده‌اند و ما فقط باید آنها را به شبکه عظیم ملی تبدیل کنیم و اگر بچه‌های حزب‌اللهی جهادی و انقلابی بتوانند همدیگر را پیدا کنند بسیاری از مشکلات با توان بالای آنها قابل حل خواهد بود.
*  سازمان‌های حقوق بشری از هر زمانی بی خاصیت‌تر شده‌اند
آ‌یت الله‌العظمی نوری همدانی جنایات رژیم آل سعود و هم پیمانان آن علیه مردم مظلوم یمن را محکوم و با انتقاد از سکوت مرگ بار سازمان‌های جهانی و حقوق بشری و همچنین سازمان کنفرانس اسلامی تصریح کرد که این سازمان‌های مدعی از هر زمان دیگری بی خاصیت تر شده اند و تنها نظاره گر جنایات علیه مردم یمن هستند.
آیت الله‌العظمی نوری همدانی با بیان این که مستکبران و نوکران آن‌ها در حال نسل کشی در یمن هستند، اظهار داشت: امروز شرایط سختی در یمن وجود دارد و مزدوران سعودی دائما در حال بمباران مردم مظلوم یمن بوده و حتی اجازه نمی دهند که غذا و دارو به مردم بیگناه برسد. وی ضمن محکوم کردن این جنایات وحشیانه، از امت اسلامی خواست که به کمک مردم یمن بشتابند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۷
*  دیدارهای محرمانه هیات‌های سوریه و ترکیه در ایران
رهبر حزب وطن ترکیه مدعی شد که هیات‌های سوری و ترکیه‌ای شش بار به طور محرمانه و با درخواست دولت اردوغان در تهران با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.
دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن ترکیه در گفتگو با اسپوتنیک ترکی با اشاره به اینکه این دیدارها برای هماهنگی میان دو طرف انجام شد، افزود: دیدارهای هیات‌های سوری و ترکیه‌ای در تهران به درخواست مستقیم دولت اردوغان انجام شد.
*  توضیح وزارت خارجه پاکستان درباره تحویل پنج مرزبان به ایران
وزارت امورخارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید آزادی پنج مرزبان ربوده شده ایرانی از تلاش برای آزادی بقیه مرزبانان خبر داد. محمدفیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: مرزبانان ایرانی سالم به مقامات این کشور تحویل داده شده‌اند و سعی داریم بقیه گروگان‌ها را نیز آزاد کنیم. وی افزود: آزادی مرزبانان ایرانی نیاز به زمان بیشتری دارد اما ارتش پاکستان این موضوع را پیگیری می‌کند.
** رسالت ۹۷/۸/۲۷
*  هیچ موضوعی نباید موجب کندی روند روبه توسعه روابط ایران و عراق شود
علی شمخانی در دیدار با برهم صالح، رئیس جمهور عراق با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره گیری از موقعیت‌های مختلف به منظورحمایت از عناصر باقی مانده تروریست‌ها، افزود: اکنون که راهبرد آمریکا در استفاده ابزاری از تروریسم برای نابودی توان و ظرفیت های گسترده کشورهای منطقه به شکست انجامیده است، واشنگتن به دنبال استفاده از حربه تحریم و اعمال فشار مستقیم علیه کشورهای مستقل است. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت اجرایی سازی هر چه سریع‌تر توافقات و معاهدات حقوقی بین دو کشور در ابعاد سیاسی، مرزی واقتصادی اظهار داشت: هیچ موضوعی نباید موجب کندی روند رو به توسعه و شتابان روابط همه جانبه میان ایران و عراق شود.
*  حیات عاقله در سایه معرفت امام زمان حاصل می‌شود
آیت‌الله جوادی‌آملی در درس خارج فقه خود، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: کسی که بمیرد اما امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.وی افزود: هرچه انسان در زمینه معرفت امام عالمانه کار کند از مرگ و زندگی جاهلی بیشتر مصون خواهد بود، شبهاتی که کم و بیش پیش می آید هرکدام زمینه جاهلیت است.آیت‌الله جوادی‌آملی مرگ را عصاره حیات دانست و اظهار داشت: اگر مرگ جاهلیت بود معلوم می‌شود که حیات انسانی هم جاهلی بوده است، حیات عاقله و معقوله در سایه معرفت امام زمان(عج) به وجود می‌آید.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۷
*  پاپوش جدید آمریکا علیه ایران در سازمان منع سلاح‌های هسته‌ای
به استناد گفته‌های دو تن از مقامات آمریکایی، دولت آمریکا قصد دارد در ادامه رویکردهای یک‌جانبه و مستبدانه خود برگی دیگر از اتهامات بی‌اساسش علیه ایران را رو کرده و ایران را به تخطی از معاهده‌ای بین‌المللی که استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ممنوع می‌کند، متهم کند. این مقامات آمریکایی گفته‌اند که دولت آمریکا قصد دارد طی هفته‌ آینده اعلام کند که ایران به معاهده سلاح‌های شیمیایی سال ۱۹۹۷ پایبند نیست، که به موجب این معاهده تولید، ذخیره کردن و یا استفاده کردن از سلاح‌های شیمیایی، اقداماتی غیرقانونی به حساب می‌آیند.
*  سفر آمریکایی‌ها به ارمنستان برای توجیه تحریم ایران
یک تیم متشکل از مقامات آمریکایی در سفر اخیر خود به ارمنستان دولت این کشور و بخش خصوصی را در جریان اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران که از روز پنجم نوامبر اجرایی شده است، قرار دادند. سفارت واشنگتن در ایروان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان مربوطه از وزارت امورخارجه و خزانه‌داری آمریکا روزهای پنج‌شنبه و جمعه با مقامات دولت ارمنستان دیدار کردند که بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای توجیه سیاست تحریم آمریکا علیه ایران در سراسر جهان است.
** آرمان ۹۷/۸/۲۷
*  هشدار سفیر ایران در بروکسل به اعضای برجام
سفیر ایران در مقر اتحادیه اروپا به اعضای باقیمانده در برجام هشدار داد و گفت که باید به عنوان یکی از اصول توافق هسته‌ای، خروج آمریکا از توافق را جبران کنند تا این توافق ادامه داشته باشد. پیمان سعادت افزود: اتحادیه اروپا، روسیه و چین باید خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را جبران کنند. وی گفت: به عنوان یکی از اصول، غیبت آمریکا از توافق هسته‌ای باید توسط اعضای باقیمانده در برجام جبران شود با این امید که شاهد باقیماندن و ادامه کار این توافق باشیم.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۷
*  حمایت‌های ایران از عراق در مبارزه با تروریسم را فراموش نمی‌کنیم
برهم صالح رئیس جمهور عراق در نشست خبری اظهار داشت: ما در عراق اهمیت روابط با ایران را درک می کنیم؛ روابط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ایران و عراق، ریشه در تاریخ دارد. وی افزود: دو ملت ایران و عراق، دو ملت همسایه و مسلمان هستند که پیوندهای عمیقی آن‌ها را به یکدیگر وصل می کند. رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد: ما مواضع ایران در مبارزه اخیرمان با تروریسم را فراموش نخواهیم کرد. ایران با حمایت‌هایی که از ما انجام داد، نقش بزرگی در شکست تروریسم داشت.
** قدس ۹۷/۸/۲۷
*  سران سعودی به “خائن الحرمین” تبدیل‌ شد‌ه‌اند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی ابراز کرد: نشر حقایق و معارف اسلام وظیفه و رسالت اصلی جامعه المصطفی است، متأسفانه کشورهای غربی در اذهان مردم جهان، اسلامی خشن و بر حول محور داعشی ایجاد کردند درحالی‌که زمینه‌های پیدایش داعش دلارهای نفتی سعودی و حمایت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و آمریکا بوده است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری‌ عنوان کرد: امروز سران سعودی غرق در فساد و شهوت‌رانی بوده و جنایت‌های وحشیانه‌ای در بین امت‌های اسلامی به‌ویژه یمن انجام می‌دهند، سران سعودی در وضعیت کنونی به خائن الحرمین تبدیل‌ شده‌اند.
*  تلاش نیروهای تقریب‌گرا در حال به بارنشستن است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشریح آخرین جزئیات مربوط به برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: به یاری خدا تلاش‌هایی که نیروهای تقریب گرا در سراسر جهان اسلام در این دوره سخت انجام دادند، در حال به بار نشستن است چرا که با دوره سختی به خاطر ایجاد توطئه درونی و درگیر ساختن مذاهب و اقوام روبرو بودیم.
آیت الله محسن اراکی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که همه نیروهای همگرا در جهان در آستانه یک پیروزی گسترده هستند و آغاز این پیروزی را در کنفرانس وحدت به جشن خواهیم نشست و اعلام می‌کنیم صفحه جدیدی از جهان اسلام در حال باز شدن است که شاهد غلبه جریان همگراست. وی با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته فکری و هنری از ۱۰۰ کشور اسلامی در ایران گفت: این حضور یعنی جبهه آزادیخواهی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و روشنفکران حقیقی و مبارزان مقاومت علیه استکبار در یک جبهه واحد جمع می‌شوند که این امر تودهنی به آمریکا خواهد بود.
** خراسان ۹۷/۸/۲۷
*  با مسئولانی که بعد از ۱۵ آذر به بازنشستگان حقوق بدهند برخورد می‌شود
قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که بازنشستگان تا ۱۵ آذرماه می‌توانند در سمت‌های خود باقی بمانند، درباره این که اگر کسی از مسئولیت کنار نرود چه اتفاقی رخ می‌دهد افزود: در صورت کناره‌گیری نکردن افراد، مسئول آن سازمان و نهادی که به پرداخت حقوق به فرد بازنشسته اقدام کند دستگیر و با او برخورد می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۷
*  سرپرست استانداری ۱۱ استان مشخص شد
شکرالله حسن بیگی‌ طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری تهران منصوب شد.
همچنین وزارت کشور اسامی سرپرستان ۱۱ استانداری کشور را تا زمان انتخاب استاندار رسمی اعلام کرد.
** شهروند ۹۷/۸/۲۷
*  مردم بابت تصمیم ترامپ می‌میرند
وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید دارد که به علت تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، مردم جانشان را از دست خواهند داد. جان کری گفت: مردم جانشان را از دست خواهند داد و دلیل آن تصمیمی است که دونالد ترامپ گرفته است. فرزندان من و نوه‌های من با جهان بسیار سختی مواجه می‌شوند و علت آن اقدامات دونالد ترامپ است. کری گفت: من برای جهان متاسفم. من برای کشورم متاسفم که مضحک به نظر می‌رسد.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۷
*  بازداشت ۱۵۰ نفر از اخلالگران اقتصادی در سه ماه گذشته
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی ظرف سه ماه گذشته خبر داد: در این باره ۱۵۰۰ نفر احضار شده، ۶۹ کیفرخواست صادر گردیده و حداقل ۱۵۰ نفر بازداشت و ۴۸ مورد حکم نیز اجرا شده است. البته پرونده‌های دیگری در دستور کار و در حال تکمیل شدن است و به محض تکمیل شدن اعلام می‌کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنی
جهان خسته از ظلم و تشنه عدالت است
رسا/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درپیامی به همایش گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد،تأکید کرد: امروز همگان وظیفه داریم که خصوصیات جامعه مهدوی را به جهان معرفی کنیم که جهانِ تشنه عدل و مواسات و خسته از ظلم و جنایات، خود را برای روز رهایی آماده کند و منتظر وعده الهی برای برپایی حکومت واحده عدالت باشد. ایشان همچنین تصریح کردند:از وظایف بسیار مهم در عصر غیبت، شکر این نعمت عُظمی است که هر چه بیشتر و گسترده‌تر بروز داشته باشد، آثار مفید و برکات آن بیشتر است و نشان از زنده‌بودن جامعه مهدوی دارد.
منتظران ظهور باید مراقب عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین باشند
مهر/آیت الله مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای فریب انسان‌های کاذب و یمانی‌ها که ادعای امام زمان بودن یا وابسته به آن حضرت را داشتند خوردند و در این میان تعدادی طلاب نیز به این افراد گرایش یافته‌اند.وی با بیان این که همه این‌ها امتحان الهی است، ادامه داد: چرا باید حرف افراد جاهل را پذیرفت در حالی که در سخنانشان تناقض وجود دارد.وی وجود عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین را از انحرافات دوران غیبت دانست و گفت: ایمان قوی و بلند برای کسانی است که در طول غیبت بر اعتقاد اصیل خود باقی می‌مانند و کسانی که منحرف می‌شوند قطعا در این ابتلا و امتحان شکست خورده‌اند.
دیپلماسی علمی رویکرد اصیل اسلام ناب است
مهر/آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، با بیان اینکه از کسانی که ما را در پایه‌ریزی جامعه المصطفی یاری کردند تقدیر می‌کنم، گفت: امروز المصطفی دریچه‌های گوناگون هدایت را در جهان گشوده است.مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: جامعه المصطفی العالمیه محل تحصیل طلاب خارجی است و دفاتر نمایندگی در نقاط مختلف جهان دارد. مدیران برای ما عزیز هستند اما مدیران شعب که خطوط کلی المصطفی را آشنا هستند عزیزترند.وی با بیان اینکه با حفظ اصالت و بهره‌گیری از تجارب نوین و روش‌های جدید و با تأکید بر پایه‌های حوزوی و نهادینه سازی پیام دین در جهان فعالیت خود را آغاز کردیم، افزود: ما در المصطفی بر مبنای احترام به همه مذاهب با تأکید بر مذهب اهل بیت(ع) و پرهیز از افراط‌ها و تعصب‌های طایفه‌ای و دیپلماسی علمی که رویکرد اصیل اسلام ناب و گفتمان اسلام و امام و رهبری است حرکت کردیم.
خیران زمینه ازدواج جوانان کم‌بضاعت را فراهم کنند
تسنیم/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه(س) با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیکویی‌که خیران باید انجام دهند فراهم کردن ازدواج جوانان است. عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه همگان باید در زمینه ازدواج جوانان مشارکت کنند، عنوان کرد: خیران درزمینه تأمین جهیزیه دختران بی‌بضاعت اقدام کنند، وخانواده‌ها در موضوع خواستگاری فشار نیاورده و سطح توقعات را پایین بیاورند.
عفو بین الملل خواستار پایان دادن ارسال سلاح به یمن شد
باشگاه خبرنگاران /بنابر اعلام عفو بین الملل جریان ارسال تسلیحات به یمن باید هر چه زودتر متوقف شود این در حالی است که کشور‌هایی مانند انگلیس، آمریکا، اسپانیا و کانادا همچنان به عربستان و ائتلافش سلاح می‌فروشند.عفو بین الملل در ادامه اعلام کرد، به رغم تلاش‌های سعودی ها، نادیده گرفتن جنگ در یمن دشوار بوده و جهان از مشاهده تصاویر کشته یا قطع عضو غیرنظامیان در یمن مبهوت مانده است. یمنی‌هایی که با بمب‌های ساخت آمریکا و انگلیس دچار آسیب‌ها می‌شوند و بیمارستان ها، مدارس و بازار‌های آن‌ها ویران می‌شود.
کشف سلاح‌های ساخت آمریکا در اطراف دمشق
باشگاه خبرنگاران /تلویزیون سوریه از پیدا شدن یک مخفیگاه جدید سلاح از جمله تفنگ، مسلسل و همچنین موشک‌های ضد تانک تاو ساخت آمریکا در محله ای نزدیک پایتخت این کشور خبر داد.این نخستین بار نیست که رسانه‌های سوری از کشف سلاح‌های ساخت خارج در مناطق آزاد شده سوریه خبر می‌دهند.
 لاریجانی: شرایط برای نظام بانکی باید تسهیل شود
ایرنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با روسای بانک‌های خصوصی و دولتی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی روسای بانک‌ها درباره نحوه عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد نظارت بانک‌ها گفت: یکی از مطالب مطروحه در نشست امروز شرایط نظارت دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر عملکرد و اقدامات بانک‌ها است، حال این موضوع مطرح می شود که با توجه به شرایط تحریمی و تلاش بانک‌ها برای مقابله با آن، باید شرایط برای نظام بانکی تسهیل شود.لاریجانی ادامه داد: در این رابطه باید چارچوبی برای شرایط کنونی مدون شود تا دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر اساس چارچوب و قواعد جدید بر عملکرد بانک‌ها نظارت کنند.
ایران یک امتیاز دیگر به نام خود ثبت کرد
باشگاه خبرنگاران/المیادین در گزارشی به تشریح سفر برهم صالح، رئیس‌جمهور جدید عراق به ایران و شکست سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا پرداخت واعلام کرد: سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا است.این شبکه تلویزیونی با اشاره به توافقنامه‌های اقتصادی امضا شده دراین سفر به سخنان رئیس جمهوران دوکشور اشاره وبه نقل ازبرهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام  کرد: برخی اصول ثابت و برخی مسائل متغیر وجود دارد. آنچه ثابت است برای ما روشن است و آن روابط مستحکم و دوستی پایدار میان دو ملت و کشور ایران و عراق است.
روابط ایران و عراق، راهبردی و مستحکم است
مهر/ مدیر کل امور بین الملل مجلس گفت: حجم حملات و فشارها و ایجاد شبهات منطقه‌ای و بین‌المللی علیه روابط خوب ایران و عراق نشان دهنده استحکام و عمق روابط راهبردی دو کشور است. امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های ایران در حوزه دیپلماسی در سال‌های اخیر، موضوع عراق است، افزود: کشورمان به گونه‌ای در سطح نظام و به شکل عالی، تحولات مربوط به روابط تهران و بغداد را مدیریت کرد که عراق از یک دشمن بالفعل به متحد راهبردی کشورمان تبدیل شد.وی ادامه داد: برای دشمنان ایران این سطح از روابط و همکاری‌ها و ارتباطات مردمی دو کشور ایران و عراق کم نظیر است.
 آغاز طرح بسته حمایتی دولت
تسنیم/ اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز ۲۰۰هزار تومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به‌صورت مرحله‌ای آغاز شده است. مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ در این طرح به‌ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.
آمریکا باید در روابط خود با دیکتاتوری بی‌رحم عربستان تجدیدنظر کند
باشگاه خبرنگاران / برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درخصوص ارزیابی نهایی سازمان سیا درباره قتل جمال خاشقجی، خواستار تجدیدنظر واشنگتن در روابط خود با ریاض شد. برنی سندرز در ادامه تاکید کرد: «دولت آمریکا باید رابطه ما با دیکتاتوری بی‌رحم عربستان سعودی را مجددا به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهد و این کار را باید با پایان دادن به حمایت از جنگ فاجعه‌آمیز یمن آغاز کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *