خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۶

  • حضور اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
  • حضرت آیت الله سبحانی: واجب است مومنین به هر وسیله‌ای به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند
  • آیت الله استادی: امامزاده‌ها نشر دهنده مکتب اهل بیت‌(ع) هستند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: حفظ و تقویت قوای علمی حوزه رسالت حوزویان است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: طلاب مراقب الگوهای تقلبی باشند
  • آیت الله علیدوست: تقویت حوزه لازم و تضعیف حوزه‌های علمیه حرام است

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۶
*  آمادگی اروپا برای کمک به عراق در برابر پیامدهای تحریم آمریکا علیه ایران
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت‌های این اتحادیه از عراق در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق اظهار داشت که اتحادیه اروپا روند تشکیل دولت عراق را با رضایت دنبال می‌کند.
این مسئول اروپایی همچنین بر حمایت از مواضع عراق در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به عراق در تعامل با پیامدهای این تحریم‌ها تاکید کرد.
** همشهری ۹۷/۸/۲۶
*  موافقت روسیه با ایجاد محدوده آزاد تجاری ایران و اوراسیا
دومای روسیه در نشست علنی خود توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تایید کرد.
«تیگران سرکیسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در توافقنامه با ایران، فهرست کالاهایی که تعرفه‌های تجاری متقابل کاهش می‌یابد، قید شده است.
به گفته وی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می‌تواند پس از سه سال قرارداد دائمی منطقه آزاد تجاری امضا کنند. حجم تجارت ایران و این اتحادیه در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.
** کیهان ۹۷/۸/۲۶
*  اخلال در نظام اقتصادی مصداق محاربه است
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اخلال در نظام اقتصادی را یکی از مصداق‌های محاربه دانست و با تاکید بر اینکه اخلال در مسائل اقتصادی خیانت به مردم است، افزود: نباید در کشور سودجویی، سوءاستفاده‌ها و احتکار باشد، این از اعمال شیعیان و مومنان به دور است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در هیچ زمانی در آمریکا، چهره رئیس‌جمهورشان کریه‌تر از این زمان نبوده است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه ترامپ با جنگ رسانه‌ای و دروغ‌افکنی می‌خواهند خودشان را موفق حساب کنند که این را باید به قضاوت ۷ میلیارد جمعیت جهان گذاشت، البته آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان بدترین چهره را امروز در جهان دارد.
*  نهج‌البلاغه جزو دروس رسمی حوزه قرار گیرد
استاد برجسته درس خارج حوزه با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه همچون خود امیرمؤمنان(ع) مظلوم و مهجور است، تصریح کرد که این کتاب گرانسنگ و پرمحتوا باید جزو دروس اصلی حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در ششمین همایش انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه با بیان چند نمونه از زندگی حضرت رسول(ص) و امیر مؤمنان(ع) برای مغتنم شمردن فرصت‌های تبلیغی، بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) و مولا علی(ع) کوچک‌ترین مسائل و موضوعات در اجتماع را وسیله و بستری برای تبلیغ قرار می‌دادند و از پیش پا افتاده‌ترین فرصت‌ها برای هدایت مردم استفاده می‌کردند.
** شرق ۹۷/۸/۲۶
*  اظهار نظر پوتین درباره رایزنی با ترامپ درباره ایران
رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در سنگاپور ازآمادگی مسکو برای رایزنی با ترامپ درباره ایران خبر داد. پوتین در پاسخ به سئوالی در این باره که در دیدار با ترامپ که قرار است در آرژانتین (نشست سران گروه ۲۰) انجام شود، چه مسائلی بررسی خواهدشد، گفت: «ما آمادگی داریم درباره همه موضوعات داغ، از جمله سوریه، کره شمالی و ایران، و سایر مسائلی که به آمریکا و روسیه مربوط می‌شوند، گفتگو کنیم.»
** ایران ۹۷/۸/۲۶
*  بیانیه برجامی اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی
دونالدتاسک رئیس شورای اروپایی، ژان‌کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی و سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در هفتمین نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بخش مهمی از بیانیه مشترک خود را به تأکید بر ضرورت حفظ برجام اختصاص دادند. این بیانیه ضمن استناد به ۱۳گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در تأیید پایبندی ایران به تعهدات برجامی‌اش صادر شد، خواستار پایبندی همه کشورهای طرف این توافق به تعهداتشان شدند. امضا‌کنندگان این بیانیه همچنین تأکید کرده‌اند:«ما بر اهمیت پابرجا ماندن و تداوم برجام و همچنین بر اجرایی کردن تمام‌عیار و مؤثر تمام جنبه‌های برجام تأکید می‌کنیم که شامل لغو تحریم‌ها و عواقب ناشی از آن است. امری که متوجه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.»
*  نخستین واکنش ایران به استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به استعفای وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در اعتراض به آتش‌بس غزه گفت: این نشانه‌ای از شکست رژیم صهیونیستی است. سرلشکر یحیی صفوی در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم تأکید کرد: آنچه مسلم است و همگان اذعان داشته‌اند این است که موازنه قدرت به نفع فلسطینیان تغییر یافته است و آنان در این زمینه برتری بسیار ارزشمندی به‌دست آورده‌اند.
وی تأکید کرد: صدها موشک جهاد اسلامی یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.به گفته وی«جبهه مقاومت اسلامی از لبنان، سوریه، عراق و یمن گرفته تا فلسطین اشغالی گسترش یافته است.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۶
*  واجب است مومنین به هر وسیله‌ای به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند
آیت الله سبحانی با صدور بیانیه‌ای بر لزوم کمک به مردم یمن تاکید کردند. بخشی از بیانیه آیت الله سبحانی به این شرح است: مردم مسلمان یمن که ملتی با ریشه تاریخی و تأثیر گذار هستند، روزگار سختی را می‌گذرانند. میلیونها زن و مرد و کودک خردسال در معرض قحطی و گرسنگی و تلف قرار دارند که ستمگران برای آن‌ها به وجود آورده اند. تنها جرم آن‌ها عدم تسلیم در برابر خواست ظالمان سعودی و استعمارگران می‌باشد.
در این برهه از زمان بر مؤمنین واجب است با هماهنگی هلال‌احمر و مؤسسات مربوطه به کمک غذائی و درمانی آنان بشتابند و به هر وسیله صدای مظلومانه آن‌ها را به گوش جهانیان برسانند.
*  استفاده از سلاح غذا و دارو ضد شهروندان جنایت علیه بشریت است
سفیر ایران در سازمان ملل متحد،استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاحی علیه شهروندان را جنایت علیه بشریت برشمرد و گفت:نیروی مخربی با ایجاد جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایرانیان به دنبال ناکام گذاشتن یا انحراف تلاش ایران برای ارتقای حقوق بشر است.
اسحاق آل حبیب پیش از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: در یکصد سالی که از مجاهدت ایرانی‌ها برای حقوق بشر و دمکراسی می‌گذرد دقیقا همان نیروهای مخربی که پشت این قطعنامه هستند تمام توان خود را به کار بسته اند تا آن را ناکام گذاشته یا از مسیر خود منحرف سازند.
 ** وطن امروز ۹۷/۸/۲۶
*  تهران به همکاری خود با دمشق ادامه می‌دهد
«راغب الحسین» رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در راس هیاتی عالیرتبه به همراه «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران، با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان در این دیدار اظهار داشت: آمریکا باید از مداخلات و بازی کثیف تروریستی خود در سوریه دست بردارد و مردم سوریه را با سیاست‌های غلط خود بیش از این آزار ندهد. آمریکا در حیله‌ای جدید، شرط بقای آقای بشار اسد را خروج ایران از سوریه می‌داند. تهران بر مبنای موافقتنامه دفاعی به همکاری خود با سوریه ادامه می‌دهد.
*  برای مقابله با ایران شریکی بهتر از سعودی‌ها نداریم
جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه می‌گوید واشنگتن برای مقابله با ایران شریکی بهتر از عربستان سعودی ندارد و بدون سعودی‌ها نمی‌توانست آنچه را که امروز [علیه ایران] انجام می‌دهد، انجام دهد. این دیپلمات آمریکایی که در ششمین نشست سالانه «دیفنس وان» سخن می‌گفت، اظهار داشت: عملیات مستقیم نظامی برای شکست دادن ایران و شبکه رو به گسترش متحدان مسلح آن کافی نیست که بسیاری از آنها به ادعای این مقام آمریکایی از شبه‌نظامیان شیعه تشکیل شده‌اند. وی افزود: «برای شکست دادن نفوذ مداخله‌جوی ایران، باید عملیات‌های ثبات‌ساز در چنین کشورهایی اجرا کنیم».
** جوان ۹۷/۸/۲۶
*  پاسخ‌های ما به دشمن، خاموش، اما دردناک است
سرد‌ار سرلشکر پاسد‌ار محمد‌علی جعفری روز پنج‌شنبه د‌ر حاشیه اجلاسیه کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین اظهار د‌اشت: د‌شمنان امروز به ضعف‌های خود اعتراف کرد‌ه و ناکارآمد‌ی آن‌ها با اجرای حربه‌های تحریمی به عنوان آخرین ابزار نتوانسته اهد‌افشان را تأمین کند.
فرماند‌ه سپاه پاسد‌اران د‌ر خصوص پاسخ به تهد‌ید‌ات د‌شمن یاد‌آور شد‌: بسیاری از پاسخ های‌مان غیر رسانه‌ای و غیرعلنی و چراغ خاموش است، اما شک نکنید همه پاسخ‌های ما برای د‌شمنان استکباری د‌رد‌ناک است.
*  حماس حزب‌الله دوم می‌شود
«آویگدور لیبرمن» هشدار داد که حماس می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله» لبنان قدرتمند شود.
وی با اذعان به توانایی حماس در شلیک چند صد فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مرز غزه آنهم فقط طی ۲۴ ساعت، گفت: «بی‌معنی است که حماس حدود ۵۰۰ فروند راکت شلیک کند… و آن وقت سران حماس از کابینه امنیتی اسرائیل مصونیت دریافت کنند». وی در آخرین روز خود به عنوان وزیر جنگ اسرائیل گفت:در عرض یک سال، چیزی مشابه حزب‌الله خواهیم داشت، با تمام جزئیات.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۶
*  جان بولتون برای شرکت در جلسات منافقین چقدر پول گرفته است؟
حمید بعیدی نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: روزنامه گاردین نوشته است، بر اساس اسناد مالی موجود، جان بولتون برای شرکت در جلسه منافقین در سال ۲۰۱۷ در پاریس ۴۰ هزار دلار و برای شرکت در چند جلسه آنها تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از منافقین پول دریافت کرده است.
** رسالت ۹۷/۸/۲۶
*  اگر کسانی که بیراهه رفتند برنگردند طرد می‌شوند
آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: اگر کسانی که بیراهه رفتند برنگردندطرد می‌شوند. وقتی مرکب عالم به جوش آمد خون شهید ساکت می‌شود، درست است که خون شهدا فضیلت دارد اما مداد علما برتر است؛ بنابراین بیانات و اعلامیه‌های حضرت امام، تفسیر المیزان و بیانات علما مرکبی شهید پرور و شهادت ساز است. آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر خون شهید می‌تواند کشور را پاک کند و اختلاسگران را جزء غساله قرار دهد و دور بریزد مرکب عالم می‌تواند بالاتر از آن باشد، اگر کشور را خون شهید پاک‌می کند حوزه باید عرضه داشته باشد که با مرکب عالم نظام را پاک کند؛ مشکلات باید با قلم علما حل شود.
*  پیکر نوربخش در حرم عبدالعظیم حسنی آرام گرفت
پیکر مرحوم نوربخش دیروز در حرم عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد. سید محمدتقی نوربخش رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون پارلمانی وزیر رفاه، ۲۴ آبان در جریان سفر به گلستان به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۶
*  اعتراض تهران به قطعنامه ضد ایرانی
بهرام قاسمی با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت‌هایی که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها، اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظرگرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.
وی افزود: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای پیگیری مقاصد شوم افراط گرایانه و هم چنین سیاست‌های آشوب طلبانه و حمایت از تروریست‌های تجزیه طلب را قویا محکوم می‌کنیم.
** آرمان ۹۷/۸/۲۶
*  هشدار آمریکا به اروپا درباره ایران
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا هشدار داد بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که در ابتکار اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با ایران شرکت کنند، در معرض خطر تحریم‌های جدید آمریکا قرار خواهند گرفت. برایان هوک اظهار کرد: تعجبی ندارد که تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم چندمنظوره برای تجارت غیردلاری با ایران به دلیل نگرانی پایتخت‌های این بلوک از مجازات آمریکا به مشکل برخورده است. بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی می‌دانند ما با جدیت تحریم‌ها علیه ایران را اجرا خواهیم کرد.
وی به خبرنگاران گفت: هر شرکت اروپایی بزرگی بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهد. گفتنی است، دولت‌های اروپایی با هدف نجات برجام، مکانیزم چندمنظوره را به عنوان نوعی توافق تهاتری برای کمک به صادرات نفت و گاز ایران به اروپا و خرید کالاهای اروپایی از سوی ایران طراحی کرده‌اند تا به این ترتیب تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.
*  آموزش جاسوسان فارسی‌زبان‌ در اسرائیل
تصاویری از یک دبیرستان در اسرائیل منتشر شده که در آن به شماری از دانش‌آموزان داوطلب زبان و فرهنگ فارسی آموزش داده می‌شود و شماری از فارغ‌التحصیلان برای فعالیت در سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی جذب می‌شوند. مدرسه «بن گورین» تحت مدیریت پینی شمیلوویچ، افسر امنیتی سابق اسرائیل در «پت‌هاتیکوا» در حومه تل‌آویو، این دوره آموزش را با نام «ایران، امنیت و اطلاعات» برگزار می‌کند.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۶
*  بررسی تحویل هواپیمای سوخو-۱۰۰ به ایران با کاهش قطعات آمریکایی
شرکت روسیه سازنده هواپیماهای سوخو می‌گوید در حال بررسی تحویل هواپیمای مدل سوخو-۱۰۰ خود به ایران، پس از کاستن از میزان قطعات ساخت آمریکا در این هواپیما است. تولید کننده هواپیماهای سوخو که بزرگترین شرکت هوافضا در روسیه است اعلام کرد تحویل هواپیمای مسافربری «سوخو-۱۰۰» به ایران پس از کاهش میزان قطعات آمریکایی در این محصول را در دست بررسی دارد.
*  تصویب قطعنامه انتقاد از وضعیت حقوق بشر ایران در سازمان ملل
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی کانادا برای موضع‌گیری درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را با ۸۵ رای مثبت تصویب کرد. این قطعنامه با ۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید.این قطعنامه در دسامبر سال جاری در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.
** قدس ۹۷/۸/۲۶
*  ایران منسجم‌تر از گذشته در مقابل تحریم‌های آمریکا می‌ایستد
رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش آمریکا برای شکست ایران، ابراز امیدواری کرد که تهران از این بحران عبور کند.
«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که آمریکا به دنبال شکستن اراده جمهوری اسلامی ایران است.
الحکیم تأکید کرد که آمریکا این اقدام را از طریق فشار بین المللی و منطقه‌ای، فشار‌های اقتصادی و ابزار‌های خود به ویژه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.
شبکه خبری العالم به نقل از این مسؤول عراقی گزارش داد که جنگ‌طلبان آمریکا علاقه و میل شدیدی برای تشدید اوضاع علیه ایران دارند و نهاد‌های ایرانی هم نسبت به گذشته منسجم‌تر و توانمندتر شده‌اند.
*  رشوه ۳۰۰ میلیون دلاری عربستان به رضا پهلوی برای اغتشاش در ایران
«کریتیکس کارینکل» مستقر در بیرمنگام انگلیس، به نقل از برخی منابع نزدیک به مقامات ریاض گزارش داده که به تازگی رضاپهلوی با سفیر عربستان در آمریکا و برخی دیگر از مقامات بلندپایه سعودی دیدار داشته است. گفته شده در این دیدارها که در نیویورک بوده است، رضاپهلوی، فرزند شاه سابق ایران خواستار کمک رهبران ریاض به او برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران شده است. گزارش‌های منتشر شده براساس اظهارات «جرج نادر»، مشاور حاکم امارات و همچنین برخی لابی‌های واسطه‌گر در «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» در واشنگتن و حتی منابع وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که رضاپهلوی مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را به تازگی از سعودی‌ها تحت عنوان کمک به اغتشاشات در ایران دریافت کرده است.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۶
*  خبر آزادی ۵ مرزبان براساس اطلاعات طرف‌های پاکستانی
سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه در خصوص اخبار منتشر شده از قول سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه مبنی بر آزادی ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده هنگ میرجاوه، گفت: آنچه گفته شده است، بر مبنای اطلاعاتی است که طرفهای پاکستان در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته‌اند و ما آن را دریافت کرده‌ایم. شریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمامی مرزبانان به کار می‌گیرد، گفت: آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمام تلاش ما در این جهت ادامه خواهد داشت. پیش از این سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری با اشاره به سرنوشت گروگان‌های ایرانی در اختیار گروهک تروریستی جیش‌الظلم، گفته بود: ۵ نفر از مرزبانان آزاد شده و هم اکنون در اختیار دولت پاکستان هستند.
** شهروند ۹۷/۸/۲۶
*  یارانه ۲۰۰ هزار تومانی برای حقوق‌های زیر سه میلیون
وزیر کار اختصاص بسته‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کارمندان خبر داد. بنابه این خبر، کارمندان و کارگرانی که زیر سه میلیون تومان حقوق دارند، به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان یارانه حمایتی می‌گیرند. محمد شریعتمداری در ادامه اعلام این خبر گفته است: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و… که در این دو گروه نبودند، پیش‌بینی شده است که با همان شرط در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۶
*  بازگشت تحریم‌های آمریکا بر خلاف تصمیم دادگاه لاهه است
دومین دور گفتگوهای سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و اسپانیا با سفر «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه به مادرید روز جمعه برگزار شد.
در این دور از مذاکرات، معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که بازگشت تحریم‌های آمریکا کاملا یک امر غیر قانونی و برخلاف قطعنامه شورای امنیت و تصمیم اخیر دادگاه بین المللی لاهه می‌باشد و جامعه بین المللی به جز یکی‌ دو کشور، این اقدام را محکوم کرده ا‌ند، ولی‌ متاسفانه آمریکا از قدرت اقتصادی و دلار برای تحمیل خواسته‌های خود استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد شرکت‌های اروپایی از دستورات آمریکا بیشتر از دولت‌های محلی خود پیروی کرده ا‌ند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
اختصاصی/عصر روز جمعه مورخ ۲۵ آبان ۱۳۹۷ اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعضای محترم این نهاد بلند پایه حوزوی دیدار و تبادل نظر کردند.در ابتدای این جلسه که به ریاست حضرت آیت‌الله یزدی دامت برکاته، برگزار گردید جناب آقای حبیبی، دبیر کل محترم حزب موتلفه اسلامی گزارشی از فعالیت‌های حزب موتلفه ارائه نمودند.در ادامه این جلسه دیگر اعضای محترم شورای مرکزی موتلفه اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور و مسائل پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداخته و نقطه نظرات خود را در زمینه‌های گوناگون مطرح فرمودند.
سپس اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس مسائل و دغدغه‌های مطرح شده به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.در پایان این جلسه جناب آقای حبیبی، دبیر کل محترم حزب موتلفه اسلامی وجناب آقای دکتر بادامچیان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون موضوعات مطرح شده،از فرصت بدست آمده جهت تشکیل این جلسه و تبادل نظر با اعضای محترم جامعه مدرسین تقدیر و تشکر نمودند.
امامزاده‌ها نشر دهنده مکتب اهل بیت‌(ع) هستند
رسا/آیت الله استادی دراختتامیه کنگره ملی غیاث الدین محمد(ع) با اشاره به جایگاه ارزشمند امامزادگان در طول تاریخ درمیان ایرانیان گفت:امامزاده‌ها نشر دهنده مکتب اهل بیت(ع) هستند.عضو جامعه مدرسین بیان داشت: امام زاده‌ها مورد احترام هستند و حتی مکان‌هایی که امام زاده‌ها در آن مدفون هستند به دلیل اینکه مردم بسیاری در آن جا نماز خواندند و عبادت کردند مقدس می‌باشد.وی افزود: امامزاده‌ها در طول تاریخ مکتب اهل بیت را نسل به نسل نشر می‌دادند.
حفظ و تقویت قوای علمی حوزه رسالت حوزویان است
رسا/آیت الله شب زنده دار با بیان این که قوای علمی حوزه در خطر است،گفت: ما در حوزه رجال علمی قوی در همه زمینه‌های فقه، اصول، تفسیر، علوم عقلی و موارد دیگر می‌خواهیم، امروز با توجه به آنچه که جهان از حوزه‌های علمیه توقع دارد وظیفه حوزویان بسیار سنگین شده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که حفظ علمیت حوزه وظیفه روحانیت و حوزویان است، اظهار داشت: یکی از مواردی که امتیاز حوزه تشیع نسبت به حوزه‌ها تسنن در طول تاریخ به شمار می‌رود علمیت حوزه‌های شیعی است.
طلاب مراقب الگوهای تقلبی باشند
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مراقبت کنیم الگوی هر طلبه‌ای باید ائمه معصومین(ع) باشد، بزرگان ما که عمری را طی کردند بویی از این ائمه(ع) را پیدا کردند، انسان به آنها هم ارادت پیدا می‌کند و الا یک طلبه کم سن و سالی می‌خواهد به الگو و قطب اخلاقی تبدیل شود، بازی کردن با دین است، اینها خطری است که برای حوزه است.عضو جامعه مدرسین افزود: دنبال کسی بروید که مراتب علمی او برهمگان محرز باشدو به مراتب بالایی از تقوی رسیده باشداگر یک بی‌سوادی ادعای تهذیب کرد دروغ می‌گوید و ظاهرسازی است.
جریان فعال غربگرا یکی از چالش‌های جدی برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است
فارس/ آیت الله کعبی در سومین روز از نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «بررسی مسائل روز در راستای تحقق دولت اسلامی _ جامعه اسلامی» برگزار شد، بااشاره به اینکه نیروی انسانی در تشکیل دولت اسلامی بسیار مهم است افزود: باید در آنچنان که رهبری فرمودند باید عناصر جوان، مومن، با انگیزه در دستگاه‌ها تزریق شود. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از چالش‌های جدی نظام برای آینده و برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت وجود جریان فعال غربگرا در درون نظام است.
تقویت حوزه لازم و تضعیف حوزه‌های علمیه حرام است
رسا /آیت الله علیدوست گفت:تقویت حوزه لازم و تضعیف حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه قم به هر نامی که صورت گیرد ولو از خودی‌ها باشد، حرام مسلم است.منتهی نباید از آسیب شناسی حوزه هم غافل شد و الا هر جریان مهمی که در درون خودش آسیب شناسی نکند، عقب افتاده دچار ایستایی می‌شود. عضو جامعه مدرسین با اشاره به لزوم هجرت طلاب گفت:حوزه یک نقطه مرکزی می‌خواهد که امروزه قم است. منتهی قم برای نیروهایی که وارد آن می‌شوند، باید معبر باشد نه موطن و مقصد.
راه‌های ایران برای مقابله با تحریم نفتی
فارس/ نشریه پلاتس در گزارشی نوشت: ایران با استفاده از روش‌های قبلی و جدید با ذخیره سازی نفت روی آب و خشکی، مقابله با تحریم‌های نفتی را آغاز کرده است و به شیوه‌های مختلف به کشورهایی که معافیت دریافت نکردند، بدون ذکر نام ایران نفت می‌فروشد.بر اساس آمار رهیابی پلاتس، حداقل ۲۵ نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران از ۱۰ نوامبر به بعد، هیچ به روز رسانی در موقعیت شان با استفاده از ماهواره سیستم تشخیص اتوماتیک (AIS) انجام نداده‌اند.
آمریکا خواستار وحدت کشورهای عربی برای مقابله با ایران شد
فارس/وزارت خارجه آمریکا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته برای مقابله با ایران با یکدیگر متحد باشند. «هیثر ناوئرت»، ادعا کرده وحدت [کشورهای] خلیج [فارس] برای رسیدن به منافع مشترک ما در زمینه مقابله با نفوذ مخرب ایران، مقابله با تروریسم و تضمین آینده پررونق برای تمامی شریکانمان در خلیج [فارس] ضروری است.»
لوکزامبورگ میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را نپذیرفت
فارس/وزیر امور خارجه لوگزامبورگ گفته که از این کشور برای میزبانی کانال مبادله مالی ایران و اروپا درخواست رسمی به عمل نیامده است. «لاورنس نورمن» خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال درباره گزارش اخیر رویترز مبنی بر قصد کشورهای اروپایی برای وادار کردن لوکزامبورگ به پذیرفتن میزبانی این ساختار ویژه گفت: «از ما هیچ‌گاه رسماً انجام این کار خواسته نشده و ما هم هیچگاه با انجام آن موافقت نکرده‌ایم.»
«سیا» به شواهدی از نقش «بن سلمان» در ترور «خاشقچی» دست یافته است
فارس/ منابع آگاه به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به این جمع‌بندی رسیده که دستور ترور «جمال خاشقچی»، منتقد سعودی را «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور صادر کرده است. واشنگتن‌پست نوشت: ارزیابی سیا این است که بر خلاف ادعاهای حکومت سعودی مبنی بر اینکه محمد بن سلمان نقشی در قتل خاشقچی نداشته او دستور این ترور را صادر کرده است.
 دقت و شدت انفجار موشک‌های مقاومت بیشتر شده است
تسنیم/رئیس دفتر سیاسی حماس بر ادامه مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کرد و گفت: انگشت مجاهدان ما هرگز از روی ماشه سلاح مقاومت کنار نخواهد رفت.یحیی السنوار با اشاره به پیشرفت‌های موشکی مقاومت فلسطین افزود: تعداد موشک‌های ما افزایش یافته و دقت و شدت انفجار آنها بیشتر شده است.
 پیامدهای شکست اسرائیل در غزه همچنان پابرجاست
تسنیم /نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت که پیامدهای شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت در نوار غزه همچنان ادامه دارد.علی دعموش گفت: تصویر کلی محور سه جانبه آمریکا ، اسرائیل و عربستان چیزی جز شکست و ناتوانی و ناکامی در سراسر منطقه نیست. این محور شکست‌های زیادی خورده است و از شکستی وارد شکست دیگر می‌شود که آخرین شکست این محور در ساحل غربی یمن بود.
گرهارد شرودر: آمریکا مانند اشغالگر با ما رفتار می‌کند
تسنیم/صدر اعظم اسبق آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های تجاری آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده مانند قدرت اشغالگر با ما رفتار می‌کند. “گرهارد شرودر”، تصریح کرد که ما نمی توانیم اجازه دهیم که مانند یک کشور اشغال شده با ما رفتار شود. وقتی من به رفتارهای سفیر آمریکا در آلمان نگاه می‌کنم این تصور را دارم که وی بیشتر خود را به عنوان یک افسر اشغالگر می‌بیند تا سفیر ایالات متحده در یک کشور مستقل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *