خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۴

سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی: پرچمداری یک بانوی چادری یعنی ایستادن مقابل تهاجم ولنگاری دنیا
  • آیت الله نمازی: مقاومت به رژیم صهیونیستی ثابت کرد دوران بزن در رو گذشته است
  • آیت الله حسینی بوشهری: شورای هماهنگی امور مساجد قم می‌تواند برای مدیریت مساجد جهان الگوسازی کند
  • آیت الله اراکی: زبان هنر در ماندگاری مفاهیم دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: مساجد اصلی‌ترین پناهگاه فکری و معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۴
*  مصوبه جدید مجمع درباره اعضای شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان گفت: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید اعضای شورای نگهبان پست و مقام رسمی دیگری داشته باشد.
عباسعلی کدخدایی دربرنامه بدون توقف گفت: از ابتدای کار شورای نگهبان تا الان فعالیت در این حوزه شغل محسوب نمی‌شد و هیچ منع قانونی برای داشتن دیگر پست‌های دولتی وجود نداشت.
** همشهری ۹۷/۸/۲۴
*  جزئیات جدید از حمله موشکی سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به حمله موشکی مهرماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌ها در عراق گفت: ما فکر می‌کردیم تنها نماینده رژیم آل سعود در این جلسات حضور دارد اما بعد متوجه شدیم که نماینده رژیم صهیونیستی نیز در اتاق جلسات این گروهک تروریستی بود که به درک واصل شدند. ۱۰ روز بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع داعش را در عراق موشک‌باران کرد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده گفته است: هدف قرار دادن اتاقک تروریست‌ها در عراق عملیات پیش‌دستانه بود.
** کیهان ۹۷/۸/۲۴
*  هلاکت ۸۶۷ مزدور سعودی طی ۱۲ روزدر نبرد الحدیده
ائتلاف سعودی در موج جدید حملات به الحدیده، متحمل شکست سختی شده و بنابر اعلام سخنگوی ارتش یمن ۸۶۷ «مزدور» ائتلاف سعودی کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
«یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن گفت که فقط ۱۲۲۴ مزدور ائتلاف متجاوز از جمله ۲۰ فرمانده و ۳۳ مزدور سودانی در جبهه ساحل غربی کشته و زخمی شدند.
*  پرچمداری یک بانوی چادری یعنی ایستادن مقابل تهاجم ولنگاری دنیا
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸:
– پرچمداری کاروان ورزشی ایران به وسیله‌ یک بانوی دارای حجاب چادر و یا اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به معنای ایستادن یک‌تنه در مقابل تهاجم بی‌بندوباری و ولنگاری روزافزون دنیا و کم نیاوردن در مقابل این هجوم است.
– در شرایطی که برخی در میادین جهانی توانایی مقاومت در مقابل هجوم توقعات بی‌پایان جبهه‌ کفر و استکبار را ندارند و عقب‌نشینی می‌کنند، شما ایستادگی کردید و با «قدرت‌نمایی فرهنگی» از حجاب و عفاف و لباس ملی و دینی خود دفاع کردید.
– جنگ کنونی دنیا جنگ اراده‌ها است. شما با حرکت ارزشمند خود نشان دادید که از اقتدار و استقلال فرهنگی و اراده‌ قوی برخوردار هستید.
– یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایط کنونی، استفاده نکردن از ظرفیت‌های فراوان ملی همچون ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، انسانی، منابع زیرزمینی، تجاری و رفت‌وآمدهای بین‌المللی است.
– اگر از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده شود، قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد.
** شرق ۹۷/۸/۲۴
*  عارف رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ماند
در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتخابات هیات رئیسه شامل رئیس و نواب رئیس برگزار شد که به اتفاق آرا عارف به عنوان رئیس و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری به عنوان نایب رئیس اول و الیاس حضرتی به عنوان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
همچنین مقرر شد سایر اعضای هیات رئیسه شامل دبیران و روسای کارگروه‌ها در جلسه آینده انتخاب شوند.
*  پیشنهاد عراق برای ادامه واردات گاز ایران
رویترز به نقل از دو مقام عراقی خبر داد این کشور با ایران برای مبادله اقلام غذایی عراقی در برابر تامین گاز و نیرو موافقت کرده است.
منابع آگاه به رویترز گفتند: بغداد اکنون درصدد کسب موافقت آمریکا برای واردات گاز ایران است که در نیروگاه‌های این کشور استفاده می‌شود و به زمان بیشتری برای یافتن منبع جایگزین نیاز دارد.
یکی از این منابع آگاه گفت: توقف واردات گاز ایران پس از مهلت تعیین شده، یک بحران نیروی واقعی ایجاد خواهد کرد.
** ایران ۹۷/۸/۲۴
*  شبکه‌های فساد به صورت سازمان‌یافته با لایحه مبارزه با پولشویی مخالفت می‌کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کثیری از کسانی که با این لوایح مخالفت می‌کنند، نگران هستند و از سر دلسوزی این حرف را می‌زنند، گفت: «البته حتماً کسانی که اهل فساد هستند چون شبکه‌ای شده‌اند و سازمان‌یافته عمل می‌کنند هم تلاش می‌کنند که با لایحه‌ای که پولشویی را محدود می‌کند، مخالفت شود و این هم حرف درستی است که آقای ظریف گفته است.»
احمد توکلی با وجود تأیید حرف ظریف گفت: «اما وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۴
*  به آمریکایی‌ها فهماندیم نفت مان را می‌فروشیم
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: کاخ‌نشینان کاخ سفید با تحریم‌ها، فشارها و شرایطی که در سیستم تبلیغاتی برای ناامید کردن مردم بوجود آورده بودند، براساس افکار واهی خود براین تصور بودند روز ۱۳ آبان روزی است که پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید می‌زنند.
وی با اشاره به اینکه امروز همه جهانیان فهمیدند که آمریکایی‌ها یکبار دیگر، داعیه غلطی داشته و تبلیغات غلطی را به راه انداختند و اهدافی را دنبال می‌کردند که هیچ‌وقت به آن نخواهند رسید، گفت: علامت بزرگ را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به آمریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم؛ و آنها هر کاری هم بکنند، آنقدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آنها بی‌اثر است.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در این راه شکست می‌خورند، گفت: آنها مسیر غلطی را انتخاب کرده و خودشان را بیشتر در جهان رسوا می‌کنند.
*  رئیس مجلس ایتالیا بر گسترش همکاری‌های پارلمانی با ایران تاکید کرد
روبرتو فیکو رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا با تاکید بر حمایت مجدد دولت و پارلمان ایتالیا از برجام؛ آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌های پارلمانی میان دوکشور اعلام کرد.
رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم گفت: برجام نشان داد مذاکره بهترین و مناسب ترین راه برای حل مشکلات است از این رو ایتالیا همراه با اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا برجام به عنوان مبنایی برای توجه به مذاکره و گفتگو برای حل مشکلات و مناقشات حفظ گردد.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۴
*  استانداران «همدان، کرمان، زنجان و سیستان‌وبلوچستان» انتخاب شدند
هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود استانداران جدید استان‌های سیستان‌وبلوچستان، زنجان، کرمان و همدان را انتخاب کرد. «احمدعلی موهبتی» به‌عنوان استاندار سیستان‌وبلوچستان، «فتح الله حقیقی» استاندار زنجان، «محمدجواد فدایی» استاندار کرمان و «سیدسعید شاهرخی» به‌عنوان استاندار همدان انتخاب شدند.گفتنی است، طبق گفته وزیر کشور براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، قرار است ۱۴ استاندار جدید با نظر هیات دولت جایگزین شوند.
*  برخی بانک‌ها چراغ‌خاموش قوانین FATF را در کشور اجرا می‌کنند
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲ ایراد به لایحه الحاق به CFT وارد دانسته که یکی مغایرت این لایحه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگری مغایرتش با سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی است و ۲۲ ایراد شورای نگهبان هم ایراد به کنوانسیون است نه متن لایحه. وی گفت: الان به صورت چراغ‌خاموش بسیاری از کارها در کشور در رابطه با CFT انجام شده و بسیاری از بانک‌ها کارهایی را در این زمینه انجام داده‌اند.
** جوان ۹۷/۸/۲۴
*  پیشگیری از اوضاع کنونی امکان‌پذیر بود
دبیر شورای نگهبان خواستار توجه جدی مسئولان و دولت به اوضاع اقتصادی به ویژه وضع فقرا و نیازمندان شد و گفت: پیشگیری از اوضاع کنونی امکان‌پذیر بود و اکنون هم با همدردی و احساس وظیفه مسئولان می‌توان مشکلات را رفع کرد و حتما توفیق الهی نیز موید تلاش دلسوزان خواهد بود.
آیت الله جنتی همچنین در ادامه به اوضاع بسیار ناراحت کننده مردم مظلوم یمن که به علت جنگ و محاصره در بدترین شرایط از گرسنگی جان می‌دهند اشاره و خاطرنشان کرد: باید از مقاومت جانانه مردم مظلوم یمن در برابر آل سعود که همه سختی‌ها، شرارت‌ها و ناجوانمردی‌ها را تحمل می‌کنند قدردانی کرد و امیدواریم به زودی با نابودی آل سعود اوضاع مردم یمن سامان یابد.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۴
*  انتقاد تند ترامپ از ترازمی برای کم‌کاری در مقابله با ایران
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک گفت‌وگوی تلفنی تند با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس داشت. ترامپ با لحنی تند از ترزا می‌به دلیل کم کاری برای مقابله با ایران انتقاد، از او درباره مسئله برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) سوال کرده و از روابط تجاری آمریکا و اروپا نیز شکایت کرده است.
نخست‌وزیر انگلیس نیز در پاسخ با قاطعیت گفته است که ایران علی‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به تمام تعهداتش در این توافق عمل می‌کند.
*  برای کاهش تاثیر تحریم‌های ایران با اتحادیه اروپا همکاری می‌کنیم
وزیر امورخارجه ترکیه گفت که کشورش برای کاهش تاثیر تحریم‌ها در روابط با ایران همکاری نزدیکی با آمریکا، اتحادیه اروپا و طرف‌های دیگر دارد.
مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه روز چهارشنبه در نشست یک کمیته پارلمان اظهار داشت: ترکیه برای کاهش تاثیرات منفی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در روابط خود با ایران همکاری نزدیکی با آمریکا، اتحادیه اروپا و طرف‌های دیگر دارد.
** رسالت ۹۷/۸/۲۴
*  امت اسلامی برای ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی متحد شوند
‌آیت الله‌العظمی نوری همدانی با تأکید براین که امت اسلام باید برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شوند، ابرازامیدواری کرد که با ریشه کن شدن این رژیم غاصب، قدس شریف دراختیارمسلمانان قرارگیرد. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دردرس خارج خود، با اشاره به درگیری های اخیردرفلسطین، حمایت ازمظلوم را وظیفه همه مسلمانان دانست وخاطرنشان کرد: فلسطین برای مسلمانان است، حضرت امام فرمود اسرائیل پایگاهی برای ظالمان وستمگران است وتا وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید.وی اضافه کرد: مسلمانان باید فریاد بزنند واجازه ظلم به جباران ندهند، مسلمین باید ازدولت‌ها ومراکز جهانی بخواهند که سکوت خود را شکسته واقدامی مؤثردرجلوگیری ازظلم دردنیای اسلام انجام دهند، متأسفانه امروزمجامع جهانی ودولت‌ها دربرابر ظلم‌ها دریمن، بحرین وفلسطین سکوت پیشه کرده‌اند.
*  آنقدر فشار می‌آوریم تا جان ایرانی‌ها درآید
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی سخنانی در سنگاپور با بیان اینکه آمریکا اعمال تحریم‌ها را به طور قابل‌توجهی تشدید می‌کند، مدعی شد: «هدف آمریکا از همان اول این بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد. نیت ما این است که آن‌ها [ایران]را به سختی تحت فشار قرار دهیم همانطور که انگلیسی‌ها می‌گویند آنقدر فشارشان بده که مثل لیمو آب‌شان دربیاید.»
بولتون همچنین مدعی شد: «ما معتقدیم که دولت ایران تحت فشار واقعی است و نیت ما این است که آن‌ها را تحت فشار سختی قرار دهیم».
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۴
*  تکذیب تغییر چهار وزیر کابینه
در پی گمانه زنی یک سایت خبری درباره تغییر چهار وزیر کابینه، یک منبع نزدیک به دولت، این ادعا را تکذیب کرد. اخیرا با حاشیه‌سازی درباره عملکرد دولت، یک سایت به انتشار شایعاتی مبنی بر تصمیم‌ برای تغییراتی در بین وزرای کابینه پرداخته بود که یک منبع مطلع این شایعه را تکذیب و خبر منتشر شده در این زمینه را کذب دانست.
*  میزان توانایی هسته‌ای ایران
نشریه فارین پالیسی در گزارش خود نوشت که دیوید آلبرایت یک کارشناس برجسته هسته‌ای و رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌الملل پس از بررسی اسناد ادعایی رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفته است که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پیشرفته‌تر از آن چیزی بوده است که سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فکر می‌کرده‌اند.
این کارشناس آورده است: این نتیجه‌گیری به‌علاوه نشان می‌دهد که اگر ایران از توافق هسته‌ای چندجانبه ۲۰۱۵ خارج شود، دانش ساخت سریع بمب را دارد که شاید تنها چند ماه به طول بینجامد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از امضاکنندگان توافق هسته‌ای به شمار می‌آید، در ماه مه از آن خارج شد.
** آرمان ۹۷/۸/۲۴
*  تصمیم جمنا برای انتخابات
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: سعی ما این است که در روند انتخابات‌‌‌ها همگرایی داشته باشیم و به یک لیست یا گزینه واحد برسیم. سید محمد حسینی درباره آخرین وضعیت ورود اصولگرایان به انتخابات سال آینده مجلس اظهار داشت: جبهه اصولگرایی طبعا یک حزب واحد و کاملا منسجم نبوده و شامل تشکل‌های مختلف با نظریات متفاوت است. لزومی هم ندارد که همه گروه‌های سیاسی نظرات یکسانی داشته باشند. سعی ما این است که در روند انتخابات‌‌‌ها همگرایی داشته باشیم و به یک لیست یا گزینه واحد برسیم.
*  بررسی ایرادات CFT با حضور ظریف و علوی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که کمیسیون امنیت ملی از وزرای خارجه و اطلاعات برای بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) دعوت کرده است.حشمت ا… فلاحت پیشه اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز یکشنبه ۲۷ آبان به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه CFT می‌پردازد که از علوی و ظریف وزرای اطلاعات و خارجه، جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌ها و شورای نگهبان دعوت شده است. وی گفت که جلسه روز سه‌شنبه ۲۹ آبان کمیسیون امنیت ملی نیز با حضور وزیر دفاع برگزار خواهد شد.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۴
*  بازنشسته های شاغل از ۱۵ آذر به دادگاه معرفی می شوند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازنشستگان شاغل که پستهای خود را تا ۱۵ آذر ماه ترک نکنند، به دادگاه معرفی می شوند.
ناصر سراج درباره کیفیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: خوشبختانه مدیران و افراد بازنشسته در حال ترک پست هستند و ۱۵ آذر آخرین مهلت برای ترک پست توسط بازنشستگان است.
*  از تلاش های ایران برای حفظ برجام قدردانی می کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر «پایبندی ایران به برجام» تاکید کرد: چین از تلاش‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حفظ برجام قدردانی می کند. ‘هوا چون ایینگ’ در کنفرانس خبری اظهار امیدواری کرد طرف‌های مربوط با نگرش کلی و بلند مدت، به حفظ و اجرای برجام ادامه دهند.
** قدس ۹۷/۸/۲۴
*  راهبرد آمریکا برای مقابله با جبهه مقاومت
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت: سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا در برابر این جریان بزرگ و مقتدر همانا نهادینه‌سازی گفتمان سازش بوده تا بتواند به گونه‌ای مسیر رو به رشد جریان مقاومت اسلامی در منطقه را مهار و امنیت رژیم صهیونیستی را با راه اندازی جنگ‌های نیابتی و تبدیل مواجهه اسلامی ـ صهیونیستی به نزاع اسلامی ـ اسلامی، بیش از پیش تامین کند!
علی اکبر ولایتی در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین، این سخنان را بیان کرد.
*  اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک به ایتالیا
فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دهمین سالگرد اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و در دیدار با جانشین فرماندهی نیروی دریایی ایتالیا از اعزام ناوگروه نداجا به این کشور در آینده نزدیک خبر داد.
در این دیدار دریادار حسین خانزادی با اشاره به اعزام ناوگروهی از کشور ایتالیا به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور ایتالیا جهت بازدید و تعاملات اعزام خواهد شد.
** خراسان ۹۷/۸/۲۴
*  آمریکا پسر سیدحسن نصرا… را تحریم کرد
وزارت امور خارجه آمریکا از قرار گرفتن نام پسر دبیرکل حزب‌ا… لبنان در فهرست «تروریست‌های بین‌المللی» خبر داد. واشنگتن مدعی است، اقدام برای تحریم جواد نصرا…، پسر سید حسن نصرا…، به منظور جلوگیری از «دسترسی به منابع برای برنامه‌ریزی و اجرای حملات تروریستی» صورت گرفته است. در بیانیه دستگاه دیپلماسی آمریکا آمده است، این اقدام با هدف حفظ روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران صورت گرفته است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جواد نصرا… پیش‌تر اقدام به جذب نیرو برای انجام حملات علیه اسرائیل در کرانه باختری کرده است.
*  بولتون از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درخصوص سخنان اخیر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سخنان سخیف جان بولتون نشانگر ماهیت ستیزه‌جو و شخصیت کینه‌توز او نسبت به مردم ایران است ، او همان گونه که از دیر باز نشان داده است بغض و کینه‌ای عمیق به ایرانیان دارد. رفتار جان بولتون نا به هنجار است و از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۴
*  ۱۲ مرزبان ایرانی سالم هستند، سرنوشت ۲ نفر نامعلوم
گروهک تروریستی جیش‌العدل پس از گذشت یک ماه از ربودن تعدادی از مرزبانان ایرانی با انتشار ویدیویی که در آن ۱۲ مرزبان کشورمان خود را معرفی می‌کنند، خبر از سلامت این سربازان داد. نکته مبهم این ویدیو تازه منتشر شده بی خبری از وضعیت دو مرزبان دیگر است.
** شهروند ۹۷/۸/۲۴
*  توافق هسته‌ای را به دلایل امنیتی حفظ می‌کنیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که توافق هسته‌ای را نه به خاطر منافع و تجارت، بلکه به دلایل امنیتی حفظ می‌کنیم.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشستی با عنوان نقش اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر صلح جهانی در گروه بین‌المللی بحران گفت: اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را نه به خاطر تجارت و منافع بلکه به دلایل امنیتی حفظ می‌کند.
موگرینی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این توافق را نگه داریم، قادر خواهیم بود بر اساس آن، به پیشرفت‌های بیشتری با ایران بر سر یمن، موضوع موشک‌ها، افغانستان و آسیای میانه دست یابیم.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۴
*  نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی کشور در هفته آینده
عضو هیأت رئیسه مجلس از نشست غیرعلنی وکلای ملت برای بررسی مسائل اقتصادی کشور و قرائت گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه خبر داد. اکبر رنجبرزاده گفت: مجلس هفته آینده برای بررسی مسائل اقتصادی کشور نشست غیرعلنی خواهد داشت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مقاومت به رژیم صهیونیستی ثابت کرد دوران بزن در رو گذشته است
رسا /آیت الله نمازی از پیروزی جبهه مقاومت به عنوان یکی از پیروزی های امت اسلامی نام برد و اظهار داشت: بعد از حمله هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر قدس طی  چند روز گذشته و بمباران مناطق متعددی در غزه، جبهه مقاومت به تلافی حملات هوایی چند روز گذشته با موشک پاسخ دندان شکنی به اسرائیل دادند.وی افزود: رزمندگان جبهه مقاومت در حملات موشکی خود به اسرائیل غاصب با تأسی از این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران عملا به رژیم صهیونیستی نشان دادند دوران بزن دررو گذشته است و اگر یکی بزنند ده تا می خورند.
شورای هماهنگی امور مساجد قم می‌تواند برای مدیریت مساجد جهان الگوسازی کند
اختصاصی/آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار اعضاء شورای هماهنگی امور مساجد قم با تأکید بر لزوم همفکری، همدلی و برنامه‌ریزی در جهت ساماندهی وضعیت مساجد قم ژرف‌اندیشی و اندیشه‌نگری را از لوازم ایجاد تحول در مساجد دانست و با تجلیل از بزرگانی که در گذشته امور مساجد قم را مدیریت نموده‌اند خواستار مشارکت فضلای جوان در برنامه‌های مساجد شد.دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان، از وجود برخی از مشکلات در مساجد قم اظهار نگرانی کرد و نسبت به نقشه‌های بدخواهان نظام هشدار داد.وی درادامه تصریح کرد شورای هماهنگی امور مساجد قم می‌تواند برای مدیریت مساجد جهان الگوسازی کند.
زبان هنر در ماندگاری مفاهیم دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد
تسنیم/ آیت‌الله اراکی در دیدار فرماندهان  سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس از جمله مواردی بوده که باید همواره مورد توجه قرار گیرد به‌ویژه برای نسل جوان که باید در این زمینه آگاهی‌بخشی‌های لازم برای آنها با توجه به حساسیت وضعیت موجود و هجمه‌های فرهنگی دشمنان انجام شود.  عضو جامعه مدرسین درادامه  با بیان اینکه زبان هنر در ماندگاری مفاهیم دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد گفت: مردم نقش مهم و اساسی در حفظ و تداوم نظام اسلامی ایران داشته و دارند.
مساجد اصلی‌ترین پناهگاه فکری و معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دیدار اعضاء شورای هماهنگی امور مساجد قم با آیت الله حسینی بوشهری گفت: مساجد اصلی‌ترین پناهگاه فکری و معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به القاء شبهات فراوان در رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی، روحانیت و ائمه جماعات مساجد را بهترین پناهگاه مردم برای مصونیت از انحراف دینی دانست و ظرفیت بی نظیر مساجد را فرصتی مغتنم برای دفاع از حریم دینی معرفی کرد و بر بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت تأکید نمود.
افشای درخواست بن‌سلمان برای تجاوز نظامی به غزه
تسنیم/پایگاه میدل ایست آی انگلیس فاش کرد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش کرد نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند به نوار غزه حمله کند که به عنوان بخشی از طرح وی برای منحرف کردن افکارعمومی از کشته شدن جمال خاشقجی بوده است.این رسانه افزود: جنگ در غزه از جمله سناریوهایی بود که تیم کاری فوق‌العاده سعودی پیشنهاد داده بود، این تیم برای مقابله با افشاگری‌های روزافزون مقامات ترکیه درباره کشته شدن خاشقجی و دست داشتن مستقیم بن‌سلمان در آن تشکیل شد.
 اسرائیل تنها زبان زور می فهمد
ایرنا/ روزنامه فرامنطقه ای ‘رای الیوم’ نوشت: اسرائیل فقط زبان زور را می فهمد و مردان مقاومت فلسطینی بیشترین تسلط را به این زبان دارند.’عبدالباری عطوان’ نویسنده و تحلیلگر مشهور و سردبیر رای الیوم نوشت: حق ملت فلسطین و ساکنان غزه است که این پیروزی را جشن بگیرند و مساجد تکبیر بگویند چراکه اگر پایداری و مقاومت آن ها نبود، نتانیاهو نخست وزیر یاغی رژیم صهیونیستی هرگز آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران غزه از زمین، دریا و هوا ادامه می داد.
آمریکا: تلاش می‌کنیم روسیه را بر ضرورت خروج ایران از سوریه متقاعد کنیم
تسنیم/نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که آمریکا تلاش می کند که روسیه را درباره ضرورت عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه متقاعد کند.وی افزود: آمریگا گمان نمی‌کند که حضور ایران در سوریه در راستای منافع کسی باشد.جیمز جفری اضافه کرد: مامویت ما این است که همه از جمله روس ها را متقاعد کنیم که عقب نشینی نیروهای نظامی ایران از سوریه، بهترین راه برای حفظ امنیت و ثبات نه تنها برای سوریه بلکه برای کل منطقه است.
اتحادیه اروپا به حمایت خود از برجام ادامه می دهد
ایرنا/ معاون وزیر خارجه هلند گفت: گزارش اخیر سازمان انرژی هسته‌ای پایبندی ایران را به تعهدات برجام تأیید می‌کند و اتحادیه اروپا به حمایت خود از برجام ادامه می دهد. هسپلز همچنین از نقض توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله برجام توسط آمریکا ابراز نگرانی کرد.وی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم قدردانی کرد.
استعفای دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی
صدا و سیما /بعد از شکست در تهاجم به غزه؛ لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد و انتخابات زودهنگام را بهترین گزینه پیش رو دانست. بعد از لیبرمن صوفا لندرو وزیر مهاجرت در کابینه بنیامین نتانیاهو نیز استعفاء کرد تا بحران در کابینه نتانیاهو اوج بگیرد.لیبرمن علت استعفایش را اختلافات شدیدش با نخست وزیر این رژیم درباره غزه و آتش بس در آن و تخریب روستای خان الاحمر در قدس اشغالی اعلام کرد.
مقاومت فلسطین آماده و هوشیار است
مهر/«محفوظ المنور» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد و در صورت حمایت همه جانبه، وضعیت به نفع مقاومت تفاوت خواهد کرد.
آمریکا مجبورشد برخی کشورها را از تحریم‌ها ضد ایران معاف کند
فارس/ «برایان هوک»، رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعتراف کرده دولت این کشور مجبور شده به برخی کشورها معافیت از تحریم‌های نفت علیه ایران اعطا کند. هوک که با رسانه صهیونیستی i24 مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای معافیت‌های نفتی به ۸ کشور گفت: «مجبور بودیم به حدود ۸ کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.»
استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان در شرق سوریه
فارس/ ائتلاف موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا در سوریه تشکیل شد، باز هم جنایت تازه‌ای علیه غیرنظامیان سوری مرتکب شد. در تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکا در ریف شرقی دیرالزور سوریه، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی مناطق مسکونی را در این مناطق با بمب خوشه‌ای بمباران کردند.استفاده از بمبهای ممنوعه خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان که مسبوق به سابقه است، باز هم به بهانه مبارزه با داعش علیه غیر نظامیان حاضر در ریف دیرالزور به کار گرفته شد.
ایران در جایگاه تعیین‌کننده‌ای در منطقه ایستاده است
فارس/ فرمانده ارتش ، صبح امروز طی سخنانی در مراسم هفتمین سالگرد شهادت  طهرانی مقدم گفت: حیات رژیم نامشروع،رژیم صهیونیستی با شرارت همراه بوده و با جنگ‌افروزی به دنبال تثبیت موقعیت خود است.سرلشکر موسوی افزود: علی‌رغم تنوع و گوناگونی تهدیدات، به خواست خدا، ایران عزیز مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتر طی کرده و امروز در جایگاه تعیین‌کننده‌ای در منطقه ایستاده است.فرمانده ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم عصر سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده، تصریح کرد: در مقابل، عصر پیشگامی جمهوری اسلامی فرا رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *