خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۳

  • آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی: مسلمانان باید در راستای مقاصد حضرت مهدی(عج) فعالیت کنند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: کشورها در برابر زورگویی آمریکا متحد شوند
  • آیت الله حسینی بوشهری: اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه جامع دارد
  • آیت الله اعرافی: گروه‌های اندیشه‌ورز در مدارس تشکیل شود
  • رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ورود دشمنان سوریه به فاز فشارهای سیاسی بعد از شکست در فاز نظامی
  • وزیر دفاع: ایران به اقدام متجاوزان در عرصه فضا پاسخی پشیمان‌کننده می‌دهد

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۳
*  کشف محموله ۶ تنی مواد مخدر اروپایی در ایران
وزارت اطلاعات از کشف محموله ۶ تنی مواد مخدر خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند۵ باند بین المللی قاچاق مواد مخدر را متلاشی و بیش از ۶ تن پیش ساز هروئین و ۳۸۵ کیلوگرم هروئین فشرده کشف و ضبط نمایند . مقصد هروئین‌های مکشوفه اروپا بوده و پیش سازهای هروئین نیز از اروپا بارگیری و در پوشش ترانزیت از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده بود. در این عملیاتها، ۱۱ نفر از عناصر اصلی باندهای قاچاق مواد مخدر که تعدادی از آنها از اتباع کشورهای اروپایی هستند ، دستگیر شدند.
** همشهری ۹۷/۸/۲۳
*  آمادگی ایران برای عادی‌سازی روابط با عربستان
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با روزنامه قطری العربی الجدید در رابطه با برخی اخبار مبنی بر سفر فرستاده عربستان به تهران گفت: در رابطه با صحت این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و به نظر من این مساله ممکن نیست.
وزیر خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران آمادگی استقبال از یک هیات سعودی را دارد، گفت: برای عادی‌سازی روابط با عربستان هیچ مشکلی نداریم و این مساله به بازنگری در رفتار آنها که می‌تواند تنش منطقه را کاهش دهد، باز می‌گردد. همه این سیاست‌هایی که ایران، سوریه، عراق، قطر و یمن را هدف قرار داده است از سوی عربستان است نه ایران.»
** کیهان ۹۷/۸/۲۳
*  امن‌ترین مرزهای کشور را با همکاری مرزنشینان داریم
فرمانده ناجا با بیان این که ایران یک جزیره امن است و در اقصی نقاط کشور امنیت داریم، گفت: مرزبانی صرفاً نگاه امنیتی به مرز‌ها ندارد بلکه معیشت مرزنشینان را هم در نظر می‌گیرد. سرتیپ اشتری در نشست خبری که با سران طوایف و ریش‌سفیدان مرزی استان گلستان در سالن راه‌آهن اﻳﻨﭽﻪ ﺑﺮﻭن ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺷﻬﺮ ﻣﺮﺯی اﻳﺮاﻥ و ﺗﺮﻛﻤﻨﺴﺘﺎﻥ برگزار شد، گفت: مرزنشینان بالاترین پشتیبان مرز‌ها بوده که هماهنگی خوبی با مرزبانان دارند و با کمترین هزینه و بهترین اقدام از مرز‌ها پشتیبانی کرده‌اند.
*  توقف فرایند سیاسی در ادلب شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی
یک فرمانده ارشد نظامی سوریه از شکست فرآیند سیاسی مرتبط با «ادلب» خبر داد و اعلام کرد: طی روزهای آینده عملیات نظامی آزادسازی این استان آغاز خواهد شد. وی گفت: در صورتی که گروه‌های تروریستی (در ادلب) همچنان به دنبال تنش باشند و آنکارا نیز در عمل به تعهداتش درباره منطقه کاهش تنش ناکام بماند،… قطعا این جبهه‌ها (حماه و ادلب) شاهد عملیات نظامی گسترده‌ای از طرف ارتش (سوریه) خواهد بود.
** شرق ۹۷/۸/۲۳
*  ورود دشمنان سوریه به فاز فشارهای سیاسی بعد از شکست در فاز نظامی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیأت پارلمانی سوری ضمن ابراز برادری و خوشآمدگویی به نمایندگان پارلمان سوریه، گفت: امیدواریم تعداد اندک باقیمانده از تروریست‌ها نیز از بین رفته و بازسازی سوریه با سرعت آغاز شود.
او در ادامه افزود: هم اکنون مسائلی مثل برخی اقدامات عملیاتی در ادلب باقی مانده تا سوریه به صورت کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی شود، همچنین مذاکرات سیاسی در قالب مذاکرات آستانه ادامه دارد.
وی بر همین اساس تصریح کرد: کشورهایی که زمانی دنبال این بودند که با عملیات نظامی استقامت شما را بشکنند امروز از لحاظ سیاسی فشار وارد می‌کنند اما به طور کلی روال آستانه به خوبی جلو می‌رود و امیدواریم آنچه به نفع ملت سوریه است تحقق پیدا کند.
*  شرکت آلمانی وینترشال فعالیت خود را در ایران متوقف کرد
شرکت آلمانی وینترشال به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه تهران فعالیت خود را در ایران متوقف کرد. مدیرعامل این شرکت در کنفرانسی خبری که در نمایشگاه بین‌المللی ابوظبی برگزار شد، اعلام کرد: مجبور هستیم فعالیت خود را در ایران به دلیل تحریم‌هایی که از سوی آمریکا اعمال شده، متوقف کنیم.
** ایران ۹۷/۸/۲۳
*  همیشه آماده مذاکره با عربستان هستیم
سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدام ایران در مقابل تحریم‌های اعمالی امریکا گفت: همه خروج امریکا از توافق هسته‌ای را محکوم کرده‌اند، از جمله مردم ایران که از تحریم‌ها زجر می‌کشند. آنها مدعی شده‌اند که دولت را تحریم‌ کرده‌اند اما در واقع این مردم‌اند که تحریم شده‌اند. بزرگسال‌ها، بچه‌ها و زنان تحریم شده‌اند و ما قطعاً چاره‌ای جز مقاومت نداریم. وی همچنین در پاسخ به رغبت ایران برای مذاکره با سعودی‌ها اعلام کرد: قطعاً ما همیشه مایل به مذاکره با عربستان و سایر کشورها برای بهبود شرایط منطقه بوده‌ایم.
*  بدون امید به آینده جرایم اجتماعی افزایش می‌یابد
رئیس جمهوری با اشاره به ناکامی دشمنان در بحران‌سازی بویژه پس از ۱۳ آبان، رسانه‌ها و روزنامه‌ها را از ناامیدسازی مردم برحذر داشت و از آنان خواست هوشیارانه عمل کرده و در راستای افزایش امید و نشاط در جامعه تلاش کنند. حجت‌الاسلام حسن روحانی که روز گذشته در شورای عالی اجتماعی کشور سخن می‌گفت، افزایش امید را عامل مؤثری در پیشگیری از آسیب‌ها توصیف کرد و با اشاره به اهمیت تقویت امید به آینده در برخورد با مسائل اجتماعی، اظهارکرد: بدون تردید اگر امید به آینده نباشد، ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی افزایش می‌یابد، لذا همه بویژه رسانه‌های اجتماعی باید امید به آینده را در بین مردم تقویت کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۳
*  پیروز حناچی شهردار تهران شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب کردند. در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱ رأی را کسب کردند. بر همین اساس پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.
*  اپوزیسیون در تکاپوی سقوط ولیعهد
مخالفان رژیم سعودی خواستار اداره کشور توسط شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه کنونی شدند. گروههای اپوزیسیون عربستانی در نخستین بیانیه خود اعلام کردند از این که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز بر مسند پادشاهی عربستان برای یک دوره انتقالی یک ساله تکیه بزند، حمایت می‌کنند تا در مرحله بعد مردم در مورد سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند.
این گروه‌ها تاکید کردند که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان شرایط لازم برای حکمرانی را ندارند و روش آنها در اداره کشور، عربستان، مقدسات، ملت و منابع آنها را در معرض استثمار قرار می‌دهد.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۳
*  تحریم ایران را نپذیرفتیم، این کمترین کار در مقابل شهدای مدافع حرم بود
یاسر عبدالزهرا الحجاج، رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران به تفرقه‌افکنی دشمنان برای خدشه‌دار کردن روابط حسنه بین ۲ کشور برادر، دوست و همسایه ایران و عراق اشاره کرد و افزود: طبق اعلام نخست‌وزیر عراق این کشور هیچگونه تحریمی را علیه جمهوری اسلامی ایران قبول نمی‌کند و این کمترین کاری است که عراق می‌تواند نسبت به جانفشانی جوانان ایرانی برای دفاع از حرم‌های مطهر انجام دهد.
*  ترامپ فردی غیرمتعهد است
نخست‌وزیر مالزی با این پیش‌بینی که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز نخواهد شد، او را فردی غیرمتعهد و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد. ماهاتیر محمد افزود: پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امکان ادامه هر گونه «جنگ تجاری بسیار مخرب» را در سال‌های پیش‌رو از بین می‌برد.
** جوان ۹۷/۸/۲۳
*  تداوم همکاری‌های هسته‌ای ایران با اروپا
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که تحریم‌های اخیر آمریکا نقض اصول و قواعد بین‌الملل است، تاکید کرد که این تحریم‌ها قرارموقتی که دادگاه لاهه در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران صادر کرد را نیز نقض می‌کند. بهروز کمالوندی درباره سومین نشست همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا اضافه کرد: ایران و اتحادیه اروپا در چارچوب برجام همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف داشتند که از آن جمله در حوزه ایمنی هسته‌ای است و در همین چارچوب یک مرکز ایمنی هسته‌ای در ایران قرار است ساخته شود. فکر می‌کنم در دو سال آینده روند همکاری‌های ایران و اروپا هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
*  طرح سوال از ظریف درباره ادعای پولشویی
برخی نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره آنچه ” واقعیت بودن پول‌شویی گسترده در ایران” خوانده، در حال جمع‌آوری امضا برای سؤال از وی در صحن علنی مجلس هستند.
نمایندگانی که خواهان این سؤال از وزیر امور خارجه هستند، خواهان توضیح ظریف درباره ادعای خود شده‌اند. ظریف طی گفت‌وگویی، با بیان اینکه، “پول‌شویی گسترده در کشور یک واقعیت است”، گفته است: در ایران خیلی‌ها از پول‌شویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پول‌شویی انجام می‌دهند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۳
*  کشورهای اروپایی می‌خواهند اتریش را میزبان کانال مالی ایران و اروپا کنند
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتریش را بهترین گزینه برای میزبانی کانال ویژه‌ای می‌دانند که قرار است برای تسهیل مبادلات مالی با ایران، در شرایط بازاعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران فعالیت کند.
بلومبرگ به نقل از سه منبع نوشته اتریش اشتیاق چندانی برای میزبانی ساختار جدید ندارد. بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه هم به عنوان میزبان‌های احتمالی شناسایی شده‌اند. بلژیک و لوکزامبورگ این موضوع را نپذیرفته‌اند، فرانسه چشم امیدش به اتریش است.
*  از بین رفتن برجام، به معنی غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است
اندره هاسپلز معاون سیاسی وزارت خارجه هلند که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی به تهران سفر کرده است، ظهر دیروز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف دوجانبه‌، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.
سیدعباس عراقچی در این دیدار گفت: آمریکا با اقدام یک‌جانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می‌کند. چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است. این امر مسلما به پیچیدگی‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود.
** رسالت ۹۷/۸/۲۳
*  آبادی مرزها نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر دارد
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: آبادی مرزها نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر دارد. آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر تقویت مرزهای کشور، اظهار داشت: باید مرزهای کشور بیش از پیش تقویت شود، اگر مرزهای خود را آباد و بیکاری و فقر را در آن مناطق بر طرف کنیم، نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور خواهد داشت. وی ادامه داد: تنها دیوار کشیدن در مرز کافی نیست، در سراسر مرزهای کشور باید کشاورزی، دامپروری و صنعت توسعه یابد تا جایی که خود مرزنشینان احساس کنند که نفع آنها در حراست آنها از مرزهاست و عضو فعالی از ستاد شما باشند. آیت‌الله جوادی‌آملی ابراز داشت: کشف زیاد مواد مخدر افتخار آفرین نیست و نشانه وجود فراوانی آسیب است اگر ما با وجود سرمایه‌هایی مانند قرآن و عترت، نتوانیم کشور را اداره کنیم و از این آسیبها جلوگیری نماییم حقیقتا خسارت است.
*  کاخ سفید نمی‌تواند خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کند
معاون سابق کاخ سفید معتقد است که دولت ایالات متحده آمریکا قدرت تحمیل خواسته های خود به ایران را نخواهد داشت.
فرانک فن هیپل اظهار کرد:” هم اکنون دونالد ترمپ به سبب خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران، اعتبار خود را در نزد اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر بازیگران بین المللی از دست داده است. از این رو معتقدم که خروج واشنگتن از برجام، اشتباه سختی بود که از سوی کاخ سفید صورت گرفت. این اشتباه، عواقب و تبعات بدی در سطح بین المللی برای کشور ما داشته است. “
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۳
*  واشنگتن نگران ساز و کار اروپا با ایران نیست
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه واشنگتن نگران سازوکار مالی اروپا با ایران نیست، گفت: تحریم‌هایمان را با جدیت اجرا می‌کنیم. «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی گفت: از نظر من خبر بزرگتر در اروپا این است که شرکت‌ها در حال بیرون آمدن از ایران هستند. من به هیچ وجه نگران اس‌پی‌وی نیستم. وی درباره اقدام بعدی درقبال ایران گفت: آمریکا به‌طور سرسختانه تحریم‌هایش را اجرا می‌کند و شما شاهد چیزهای بیشتری از سوی ما علیه ایران خواهید بود.
*  دیدار جابری انصاری با اسد
رئیس‌جمهوری سوریه و دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور سوریه بر ادامه مبارزه با تروریسم تأکید کردند. «حسین جابری انصاری» که به دمشق سفر کرده است با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار بر اهمیت روابط سوریه و ایران به‌عنوان عامل ثبات در منطقه برای مقابله با سیاست‌های آمریکا و مزدورانش تأکید شد.
** آرمان ۹۷/۸/۲۳
*  طرح انتقال پایتخت دوباره کلید خورد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی‌کشور مجلس با اشاره به نشست اخیر شورای عالی انتقال پایتخت، گفت: این نشست هفته گذشته با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و در این نشست موضوعات مختلف به ویژه راهکارهای انتقال پایتخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: البته حدود دو هفته پیش در نشست هیأت وزیران، آیین‌نامه انتقال پایتخت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، که بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی ملزم شد که دبیر دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی و اداری را تعیین کند و این دبیرخانه هر سه ماه یکبار درباره روند اجرای آیین‌نامه به شورای انتقال پایتخت گزارش دهد.
*  شکایت نمایندگان مجلس از آخوندی
نماینده ملایر در مجلس از شکایت جمعی از نمایندگان از وزیر سابق راه و شهرسازی به قوه قضائیه خبر داد. حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با بیان اینکه جمعی از نمایندگان طرح شکواییه‌ای از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در ۱۰بند تدوین کردند، گفت: هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه امضاهای این شکواییه را جمع‌آوری و آن را به قوه قضائیه ارائه می‌کنیم. وی با بیان اینکه تخلفاتی در زمان ریاست آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است، ادامه داد: این شکواییه را در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا به این تخلفات رسیدگی شود.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۳
*  گفت‌وگوی جان بولتون با مقامات اماراتی درباره ایران
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت با مقامات اماراتی درباره ایران رایزنی کرده است. جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که به امارات متحده عربی سفر کرده است، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: دیدارهایی سازنده و جدی با ولیعهد و مشاور امنیت ملی امارات داشتم. ما درباره ایران، افغانستان، مقابله با تروریسم و موضوعات دیگر گفت‌وگو کردیم. مشاور امنیت ملی آمریکا که همواره مواضعی ضد ایرانی داشته است، پس از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران نیز گفت که ممکن است آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی وضع کند.
** قدس ۹۷/۸/۲۳
*  ایران به اقدام متجاوزان در عرصه فضا پاسخی پشیمان‌کننده می‌دهد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: عرصه فضا امروز در انحصار دشمنان نیست و ایران به چنان اقتداری دست یافته است که اگر متجاوزی اقدامی از خود نشان دهد با چنان پاسخی مواجه می‌شود که از کرده خود پشیمان خواهد شد.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور در شرایط تحریم ۴۰ ساله بیان کرد: عرصه دفاعی کشور که همواره در تحریم همه جانبه و با کارشکنی‌های نظام سلطه در رسیدن به فناوری و دانش در عرصه‌های گوناگون با مشکلات عدیده روبرو بوده است، امروز در حوزه هوافضا، رزم زمینی، دریایی و ارتباطات و رادارها به حد بالای بازدارندگی فعال و به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده است.
*  بازداشت ۱۷۰ نفر و صدور ۶۹ کیفرخواست در پرونده‌های اخیر اقتصادی
عباس جعفری دولت آبادی دادستان در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران و تعدادی از مدیران شرکت‌های تعاونی و مراکز تولیدی با اشاره به عملکرد دادستانی تهران در رابطه با پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی اخیر اعلام کرد: در سه ماه گذشته ۱۵۰۰ نفر احضار و ۱۷۰۰ نفر بازداشت و ۱۴۵ نفر با صدور ۶۹ فقره کیفرخواست تحت تعقیب قرار گرفته، ۴۸۶ نفر از متهمان ممنوع‌الخروج شده و در مورد ۵۰ نفر حکم صادر شده است.
** خراسان ۹۷/۸/۲۳
*  وزیر کار دستور حذف دوشغله‌ها را صادر کرد
تنها چند روز پس از انتشار فهرست اسامی مدیران چندشغله زیرمجموعه وزارت کار، وزیر کار در نامه‌ای به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، دستور حذف مدیران چند شغله از هیئت مدیره شرکت‌های تابعه آن‌ها را صادر کرد. در دستور شریعتمداری این دو مدیر ماموریت یافتند برای اجرای این دستور ظرف هفت روز کاری اقدام کنند.
*  غافلگیری بزرگ نیروی دریایی ارتش برای غربی‌ها در راه است
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی ‘ایران – فاتح’ به عنوان اولین فروند از نسل جدید زیردریایی‌ها و دارای کلاس متوسط به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امیر دریادار حسین خانزادی افزود: قطعا این زیردریایی برای دشمنان از چند لحاظ یک غافلگیری خواهد بود چرا که نیروی دریایی موفق شده است بعد از تجربه زیردریایی‌های کلاس سبک یا غدیر، زیردریایی‌هایی با فناوری بالاتر، تسلیحات جدیدتر، امکانات و مدت ماندگاری بیشتر در زیر آب بسازد.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۳
*  ۲۹۶/۳ میلیون بشکه تولید روزانه نفت ایران
طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در اکتبر سال میلادی جاری به ۲۹۶/۳ میلیون بشکه در روز رسید و همزمان قیمت نفت سنگین ایران حدود ۷/۱ دلار در هر بشکه گران شد. گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲۹۶/۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۵۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۴۵۲/۳ میلیون بشکه در روز در سپتامبر، کاهش داشت.
** شهروند ۹۷/۸/۲۳
*  آمریکا به منابع اطلاعاتی غلط تکیه کرده است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخی تحلیل‌‌های آمریکا خطاهای فاحشی است که منبع آنها اسرائیل و منافقان هستند. اشتباه آمریکا این است که به منابع اطلاعاتی غلط تکیه کرده است و این منابع اطلاعاتی اشتباه، آمریکا را در مسیر غلط قرار دادند. این منابع اعلام کرده‌ بودند که مردم قیام می‌کنند و جمهوری اسلامی جشن سالگرد ۴۰ سالگی را نخواهد گرفت.
** سازندگی ۹۷/۸/۲۳
*  دستگیری ۱۳۰ دلال ارز
در پی نوسانات ارزی شدید ماه‌های اخیر و برای ثبات آن، پلیس در طرحی ضربتی ۱۳۰ دلال ارز را در ۴ روز دستگیر کرد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران گفت: خرید و فروش ارز در خیابان‌ها و چهارراه‌ها جرم است و پلیس به شدت با متخلفان برخورد می‌کند. وی در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعد افزود: پلیس از صرافی‌های مجاز با تمام قدرت حمایت می‌کند و خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز و بانک‌ها قابل قبول است در غیر این صورت برخورد می‌کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کشورها در برابر زورگویی امریکا متحد شوند
 ایرنا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، بر ضرورت شکل گیری اتحاد میان کشورهای مختلف در برابر زورگویی ایالات متحده تاکید کرد و گفت: آنها با وحدت می‌توانند، دولت امریکا را در رسیدن به اهداف خود تنها بگذارند. استاد حوزه علمیه قم درادامه افزود: ایران اسلامی با وجود فشارها از سوی آمریکا از صحنه خارج نخواهد شد. وی درادامه ابراز داشتند: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیایی است که دیکتاتوری وحشیانه بر آن حاکم است و برخی از کشورها به دنبال سلطه بر دیگران هستند. باید در چنین دنیایی قوی بود و در مقابل زورگو، زورمند شد تا بتوان با آنان مقابله کرد؛ ان شاءالله دولت هم بیشتر به فکر مردم بوده و با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را با این مطالب بند نکنند و به واقعیت‌ها فکر کنند.
مسلمانان باید در راستای مقاصد حضرت مهدی(عج) فعالیت کنند
صدا و سیما/آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیران ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی که به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی(عج) انجام شد، گفت: باید مقاصد امام‌ عصر(عج) را شناخت و همه فعالیت‌ها و اقدامات را در راستای آن تنظیم کرد.وی با اشاره به گرفتاری‌های امروز مسلمانان، افزود: اگر مسلمین در جهت مقاصد امام زمان(عج) حرکت کنند این مشکلات از پیش رویشان برداشته می‌شود.استاد حوزه علمیه قم خدمت در مسجد مقدس جمکران را افتخاری بزرگ توصیف کرد و گفت: افزایش روز به روز زائران این مسجد از معجزات الهی است.در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با تشریح برنامه‌های سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، گفت: مراسم نهم ربیع الاول با عنوان «بیعت با امام زمان» امسال در ۹۰ شهر برگزار می‌شود.
اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه جامع دارد
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری در همایش “یاوران وقف” با بیان این که اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه جامع دارد، خواستار توجه بیشتر به توسعه موقوفات متناسب با نیازهای روز مانند وقف برای توسعه فناوری و علوم دینی شد. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که اسلام تک بعدی نیست، اظهار داشت: دین اسلام بر مسأله تعاون و خیر رسانی و توجه به نیازهای نیازمندان جامعه تأکید بسیاری دارد.وی تأکید کرد: علاوه بر تلاش برای احداث موقوفات باید برای نگهداری آن‌ها نیز کوشید؛ افرادی که اموال موقوفه در اختیارشان است باید امانتداران خوبی باشند.
گروه‌های اندیشه ورز در مدارس تشکیل شود
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دوازدهمین اجلاس هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تعاملات حوزه و آموزش و پرورش، گفت: گروه‌های اندیشه ورز در مدارس تشکیل شود تا نسبت به مسائل آموزش و پرورش و مطالعات آسیب شناسانه، تربیت اسلامی و دینی توجه ویژه ای داشته باشند.آیت الله اعرافی، بیان کرد: آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه می‌بایست به رسالت خود مانند طبیب عمل کنند و در این طبابت دانایی‌های کلی و بنیادی و دانایی‌های مصداقی را با توانایی تطبیق دهند.
حمایت آمریکا از تروریستی‌ها همچنان ادامه دارد
فارس/بالگردهای عضو ائتلاف آمریکا در سوریه شماری از عناصر داعش را از یک روستا در الحسکه خارج کرده و به مکان نامعلومی انتقال دادند.این برای نخستین بار نیست که بالگردهای ائتلاف آمریکایی دست به انتقال عناصر داعش می‌زنند. ائتلاف آمریکا مدعی مبارزه با داعش است، ولی در موارد بسیاری همکاری این ائتلاف با داعش ثابت شده است.
سلطان سکه اعدام شد
ایسنا/سحرگاه امروز چهارشنبه حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده‌ بودند، به اجرا گذاشته شد.
درماندگی نتانیاهو کاملا آشکار شده است
ایرنا/ «ایهود باراک» نخست وزیر و وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام آتش بس با غزه گفت: درماندگی بنیامین ن نتانیاهو کاملا آشکار شده است.وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: در زبان می‌گویند که ما حماس را ۴۸ ساعته نابود می‌کنیم اما در عمل تسلیم حماس می‌شوند پیش از این «رام بن بارک» معاون سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز در واکنش به درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در وضعیت بدی است.
باید حوزه و آموزش و پرورش با یکدیگر تنیده شوند

حوزه/ بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد با تاکید بر این که نباید تعامل و ارتباط حوزه و آموزش و پرورش را با چسب به یکدیگر بچسبانیم، گفت: باید حوزه و آموزش و پرورش با یکدیگر تنیده شوند و حوزه نقش هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش را ایفا کند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید حوزویان به راحتی در آموزش و پرورش رفت و آمد کرده و ارتباط داشته باشند، ابراز کرد: حتما باید از متخصصانی در تربیت اسلامی که با مسائل امروز تعلیم و تربیت آشنا باشند، استفاده کنیم.
 ایران در زمینه صادرات نفت مستقل عمل می‌کند
 تسنیم/ وزیر انرژی روسیه معتقد است که ایران آمادگی آن را دارد تا در آینده نیز به‌طور مستقل به صادرات نفت خود ادامه دهد و با خریداران نفت خود مشارکت داشته باشد.نوواک در تفسیر امکان حمایت مسکو از تهران به‌خاطر اعمال تحریم‌های جدید نفتی آمریکا علیه ایران و در پاسخ به این سؤال که آیا روسیه به ایران در صادرات خود کمک خواهد کرد، به خبرنگاران توضیح داد: «ما و ایران همکاری‌های بسیاری در جهت‌گیری‌های مختلف داریم و به توسعه همکاری‌های خود در عرصه انرژی ادامه می‌دهیم.
یک ژنرال بازنشسته سفیر جدید آمریکا در عربستان
باشگاه خبرنگاران/ ترامپ، جان ابی زید، ژنرال بازنشسته ارتش و فرمانده نیروهای آمریکایی در طول جنگ عراق را به عنوان سفیر جدید آمریکا در عربستان معرفی کرد.
آمریکامی‌خواهد رفتار ایران را تغییر دهد!
باشگاه خبرنگاران/ناتان سیلز هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد هدف دولت آمریکا تغییر رفتار ایران است نه هیچ چیز دیگر.سیلز گفت: آمریکا به تنهایی و بدون حمایت متحدانش نمی‌تواند محاسبات ایران را عوض کند.این مقام آمریکایی همچنین در ادامه ادعاهای مقامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد.
گزارش نشریه آمریکایی «هیل» از شناسایی ده‌ها جاسوس سیا در ایران و چین
باشگاه خبرنگاران / نشریه آمریکایی هیل در گزارشی نوشت: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دلیل لو رفتن اطلاعاتش از طریق جستجوی ساده در گوگل، ده‌ها جاسوس خود را در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی در ایران و چین از دست داده است. بر اساس این گزارش، ایران نخستین کشوری بود که (در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱) شبکه ارتباطی مخفی سیا را در اینترنت کشف کرد. پس از آنکه تهران از کشف بیش از ۳۰ جاسوس آمریکا و اسرائیل خبر داد دیگر کشورها نیز توانستند با یک جستجوی ساده در گوگل همه سایت‌هایی که توسط سیا برای ارتباط با جاسوس هایش استفاده می‌شود را کشف کنند و به این ترتیب، ده‌ها جاسوس در چین و لبنان نیز لو رفتند.
عصائب اهل الحق در صورت لزوم نیرو به یمن اعزام می‌کند
تسنیم /جنبش عصائب اهل الحق عراق هشدار داد که ممکن است برای دفاع از غیرنظامیان یمنی، نیروهای داوطلب به یمن اعزام کند.عدی عواد نماینده پارلمان عراق از تشکل صادقون وابسته به جنبش عصائب اهل الحق گفت: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان جنایت بشری علیه کودکان یمنی مرتکب می‌شود.وی از سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی خواست تا تنها تماشاگر اوضاع یمن نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *