خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۲۱

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: راهپیمایی جاماندگان اربعین سبب کمرنگ شدن توطئه دشمنان می‌شود
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: دشمنان بخواهند به ایران اسلامی تعرض کنند پاسخ آن کوبنده خواهد بود
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: مجاهدت‌های امام راحل جهت اجرای معارف الهی برای همه حوزویان درس‌آموز است
  • آیت الله اراکی: اعتقاد به فرمانروایی خدا وجه ممیز تمدن اسلامی و تمدن الحادی است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی: باید با وسیله فضای مجازی به جنگ فضای مجازی برویم
  • سردار رحیم صفوی: آمریکا مجبور به ترک منطقه خواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۸/۲۱
*  آمریکا مجبور به ترک منطقه خواهد شد
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نظامی، ایران را کشوری شکست‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: آمریکا با مقاومت امت اسلامی در نهایت با شکست در منطقه مجبور به ترک و فرار از خلیج فارس، سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه خواهد شد.
سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در آیین افتتاحیه کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید قزوین گفت: دشمنان اسلام باید بدانند طبق وعده الهی محکوم به شکست هستند.
** همشهری ۹۷/۸/۲۱
*  رتبه آزادی اقتصادی ایران بهتر شد
براساس جدیدترین بررسی موسسه بین‌المللی فریزر که مقر آن در کاناداست، رتبه ایران در شاخص آزادی اقتصادی دنیا با ۱۹ پله صعود از ۱۴۹ به ۱۳۰ ارتقا یافته است. این موسسه که ارائه دهنده آمارهای اقتصادی از کشورهای مختلف دنیاست، در سال ۲۰۱۸ میلادی شاخص آزادی اقتصادی در ایران را ۱۳۰ اعلام کرد که بیانگر ۱۹ پله صعود نسبت به سال میلادی گذشته است. در گزارش سال ۲۰۱۷ این موسسه که وضعیت سال ۲۰۱۵ را بررسی می‌کرد، ایران از میان ۱۵۹ کشور با امتیاز ۴۰/۵ در رتبه بسیار ضعیف ۱۴۹ قرار داشت.
** کیهان ۹۷/۸/۲۱
*  پیگیری اقدامات خصمانه آمریکا در دادگاه لاهه
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران می‌تواند اقدامات خصمانه آمریکا ‌در اعمال تحریم‌ها را در دادگاه لاهه پیگیری کند‌‌.
ابوالفضل حسن‌بیگی با بیان اینکه تحریم‌های جدید علیه ایران تنها جنگ روانی است اظهار داشت: از منظر حقوق بشر وزارت خارجه ایران می‌تواند اقدامات خصمانه آمریکا را از سوی سازمان ملل، مراجع قضایی و دیوان لاهه محکوم کند و در اعاده حقوق خود و جبران صدمات اقتصادی گام بردارد.
وی با تأکید به اینکه تحریم‌ها هیچ اثری بر ملت ایران ندارد افزود: باید از تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت بهره برد.
*  مرگ ۱۸۰ نظامی ائتلاف سعودی‌فقط در ۲ روز
ائتلاف سعودی و اماراتی طی یک هفته گذشته حملات شدیدی به استان الحدیده و مرکز آن انجام داده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرده که نیروهای ائتلاف متجاوز عربی که نزدیک به یک هفته است عملیاتی را با تبلیغات و حملات هوایی گسترده برای تصرف بندر «الحدیده» آغاز کرده‌اند، هیچ پیشروی در این منطقه نداشته و تلفات بسیاری نیز داده‌اند. او گفته: «نزدیک به ۱۸۰ نفر از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند که در بین کشته‌ها ده فرمانده گردان و سه فرمانده لشکر وجود دارد. سرگرد «سریع» این را هم گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده، ده‌ها جسد به همراه زخمی‌ها به مراکز پزشکی «المخا» منتقل شده است.
** شرق ۹۷/۸/۲۱
*  اعتراض ۲۶ نماینده به نامزدی دولتی‌ها در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات
۲۶ نماینده مجلس در تذکری به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار منع کاندیداتوری مقامات دولتی در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات شدند.
نمایندگان امضا کننده از فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس شورای اسلامی هستند و به منظور حفظ استقلال نهاد مطبوعات پیشقدم شده‌اند و این تذکر را به وزیر محترم داده‌اند.
*  اعلام جزئیات معامله قرن
جیسون گرینبلات نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در جریان نشستی که در لندن برگزار شد، گفت: کاخ سفید به زودی جزئیات طرح ترامپ برای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان موسوم به طرح معامله قرن را منتشر خواهد کرد. همچنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است امروز در رأس هیئتی رسمی عازم کویت شود.
** ایران ۹۷/۸/۲۱
*  تحریم‌های نفتی ترامپ مانند پنیر سوئیسی است
رسانه عرب زبان «رای الیوم» تحریم‌های امریکا علیه ایران را به پنیر سوئیسی تشبیه کرد. این رسانه نوشت: «دولت ترامپ وعده داد که به صورت کلی زندگی در ایران را فلج کرده و اجازه صادرات حتی یک بشکه نفت را به ایران ندهد، تا به این شکل آن را مجبور به پذیرش ۱۲ شرط خود کند. اما اکنون، تحریم‌های امریکا به نحوی تمسخرآمیز ادامه دارد و در روزهای اول اجرایی شدن، تأثیر خود را از دست داده است.» رای الیوم ادامه داد: «پس از آنکه ایالات متحده به افغانستان اجازه داد واردات نفت ایران را ادامه داده و عراق به دلیل واردات برق ایران از هرگونه تحریمی معاف شد، به نظر می‌رسد دور دوم تحریم‌های امریکا در دو بخش نفتی و بانکی، مثل پنیر سوئیسی، پر از شکاف و تقریباً بی تأثیر خواهد بود!»
*  بازداشت پرویز کاظمی
پرویز کاظمی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد بازداشت و به اوین منتقل شد. یک منبع آگاه در قوه قضائیه با تأیید این خبر گفت: این فرد دو روز پیش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است. کاظمی مدتی رئیس هیأت مدیره بانک سرمایه بود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲۱
*  دستاوردهای ایران با وجود تحریم‌ها دنیا را مبهوت کرده است
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف بویژه در حوزه ساخت صنایع دفاعی و موشکی و همچنین صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها دنیا را مات و مبهوت کرده است.
دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای موشکی و هسته‌ای در قزوین با بیان اینکه تحریم‌ها پیشرفت ایران اسلامی را متوقف نخواهند کرد، افزود: ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با مساله تحریم‌ها آشنا هستند و سیاست آمریکا در این زمینه موضوع تازه و جدیدی برای کشور نیست.
*  فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در بورس انرژی
تمام ۷۰۰ هزار بشکه نفت عرضه شده در بورس انرژی در سه معامله فروخته شد.
هر بشکه نفت خام در رینگ بورس انرژی با قیمت ۶۴ دلار و ۹۷ سنت به فروش رفت. روز گذشته در بورس انرژی ۷۰۰ هزار بشکه نفت عرضه شد و تمام آن در سه معامله فروخته شد.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲۱
*  فرصت‌سوزی اروپا اظهر من‌الشمس است
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه اظهر من‌الشمس است. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام اظهار کرد: امید بستن به آنها برای گشایش در تحریم‌ها یک تصور باطل است. ما باید به سرعت به سمت خودکفایی و تولید و دور زدن تحریم‌ها برویم و از فرصت تاریخی‌ای که فراهم آمده مناسبات خارجی خود را با شرق به معنای حقیقی آن تحکیم بخشیم.
** جوان ۹۷/۸/۲۱
*  ۲ اعدامی دیگر در پرونده اخلالگران اقتصادی
روزگذشته یکصد‌و‌سی‌و سومین نشست سخنگوی دستگاه قضا برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اسامی و میزان محکومیت متهمان جدید دادگاه‌های ویژه اقتصادی را اعلام و از دو اعدامی دیگر در پرونده مفسدان اقتصادی خبر داد. وی همچنین از صدور یک حکم قطعی دیگر در مورد یک قاضی متخلف خبر داد که به اتهام اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس، سه سال انفصال، ۷ میلیارد تومان رد مال و شلاق محکوم شده است. محکومیت یک کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی، صدور کیفرخواست برای عراقچی و سالار آقاخان و همچنین صدور هفت کیفرخواست در پرونده واردات خودرو و نیز دستگیری دو مدیر در مجموعه‌های تویوتا و رنو از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون اول دستگاه قضا بود.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: داریوش ابراهیمیان فرزند علی‌اکبر به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام و ضبط کلیه وجوه به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال محکوم شده است. یونس بهاءالدینی به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام محکوم شده است که حکم این دو نفر غیرقطعی است.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲۱
*  گفت‌وگوی پمپئو و لودریان درباره ایران
مایک پمپئو و ژان ایو لودریان وزیران امورخارجه آمریکا و فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.
بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دوجانبه، شامل همکاری پاریس و واشنگتن برای حل مشکلات امنیتی جهان همچون تقویت ناتو گفت‌وگو کردند. آنها همچنین درباره خلع سلاح کره شمالی، مقابله با ایران در منطقه و حل سیاسی بحران سوریه رایزنی‌هایی داشتند.
فرانسه، به همراه انگلیس و آلمان سه متحد اروپایی واشنگتن به شمار می‌آیند که در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای با ایران دست یافتند اما با خروج آمریکا از این توافق موافق نیستند.
*  تشریح دستور کار کمیته ضد تحریم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع تامین کالاهای اساسی، فروش نفت در بورس و استفاده از ارز دیجیتال برای مبادلات بانکی را از جمله دستورکارهای کمیته ضد تحریم عنوان کرد.
محمدرضا پورابراهیمی اظهارکرد: کمیته ضد تحریم کارها را در محورهای مختلفی به پیش برده، از جمله موضوع تامین کالاهای اساسی،‌ فروش نفت در بورس، ایجاد و عملیاتی کردن پیمان‌های پولی دو جانبه و استفاده از ارز دیجیتال برای مبادلات بانکی که بخشی از این اقدامات انجام شده و بخشی هم در حال انجام است.
** رسالت ۹۷/۸/۲۱
*  دشمنان بخواهند به ایران اسلامی تعرض کنند پاسخ آن کوبنده خواهد بود
آیت الله‌العظمی نوری همدانی پیامی به مناسبت افتتاح رادیو انقلاب صادر کرده اند که این پیام، توسط مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در استودیوی شهدای رادیو در سازمان صدا و سیمای تهران قرائت شد،بخشی از متن آن به این شرح است: هم اکنون دشمنان از شکوه و عظمت مقاومت اسلامی در سطح ملت های منطقه در هراسند و می دانند اگر روزی بخواهند به کشور عزیزمان تعرضی داشته باشند، پاسخ جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان آنچنان کوبنده و محکم خواهد بود که تبعات آن برای آنان غیر قابل تصور است و این هیبت و عظمت با ایستادگی و مقاومت به دست آمده است.
*  هرگز اجازه اجرای معامله قرن را نخواهیم داد
سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس تأکید کرد: هرگز اجازه پیشبرد «معامله قرن» را نخواهیم داد.وی خاطرنشان کرد: هدف از راهپیمایی‌های بازگشت، به شکست کشاندن توطئه معامله قرن است. ابوزهری اظهار داشت: از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم از شعار دادن دست بردارد و ارتباط خود با اشغالگران و دولت ‌آمریکا را قطع کند.وی افزود: از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم اجازه دهد تا راهپیمایی‌های بازگشت به کرانه باختری هم برسد و در آنجا برگزار شود.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲۱
*  آخوندی و حناچی؛ دو گزینه نهایی شهرداری تهران
اعضای شورای شهر تهران دو گزینه نهایی شهرداری تهران را انتخاب کردند. اعضای شورای شهر تهران عصر دیروز با ۲۱ رأی، آقایان عباس آخوندی را با ۱۶ رأی و حناچی را با ۱۱ رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند. همچنین تقوی‌نژاد ۱۰ رأی و انصاری ۳ رأی اخذ کردند. در جلسه روز سه‌شنبه از میان این دو نفر یک نفر به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهند شد.
*  پیشنهاد قطر به عراق برای دور زدن تحریم‌های آمریکا
یک روزنامه بحرینی مدعی شد که وزیر خارجه قطر به مسئولان عراقی پیشنهاد داده است که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از بانک‌های دوحه استفاده کنند.
روزنامه بحرینی اخبار الخلیج مدعی شد که «محمد بن عبدالرحمن»، وزیر خارجه قطر در سفر اخیر خود به بغداد و دیدار با مسئولان اجرایی و سیاسی کشور عراق این پیشنهاد را داده است.
منابع عراقی اعلام کردند که این پیشنهاد قطری‌ها در راستای کمک به ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است، اما موافقت بغداد با این مساله بعید است.
** آرمان ۹۷/۸/۲۱
*  باید از دیپلماسی علمی در حوزه سیاست خارجی بهره ببریم
وزیر امورخارجه با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از دیپلماسی علمی در حوزه سیاست خارجی، اقدام به همکاری مشترک و اعتمادسازی کرد، گفت: دیپلماسی علمی فراتر از فعالیت در حوزه انتزاعی است. محمد جواد ظریف طی سخنانی با عنوان «دیپلماسی علمی برای آینده» اظهارکرد: دیپلماسی علمی فراتر از فعالیت در حوزه انتزاعی است و برای مثال می‌توان در مباحث مختلف مرتبط با حوزه‌های علمی مانند آلودگی محیط زیست از جمله در خلیج‌فارس، ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای و نیز سایر مسائل مرتبط، با بهره‌گیری از دیپلماسی علمی در حوزه سیاست خارجی، اقدام به همکاری مشترک و اعتمادسازی کرد.
*  ۴ پروژه مهم آب و برق افتتاح می‌شود
امروز و همزمان با سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان خوزستان، چهار پروژه آب و برق در مجموع با اعتبار پنج‌هزار و ۳۶۱میلیارد ریال و ۲۱۲میلیون یورو افتتاح می‌شود. در جریان سفر دوروزه معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو به استان خوزستان، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز افتتاح و عملیات اجرایی بازسازی و ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه غرب این شهرستان آغاز می‌شود. در این سفر همچنین خط دوم طرح آبرسانی غدیر و افزایش تامین آب شهرهای خرمشهر، آبادان و دشت‌آزادگان به بهره‌برداری می‌رسد. افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو و معاون اول ریاست‌جمهوری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به استان خوزستان است.
** آفرینش ۹۷/۸/۲۱
*  بر شرایط تحمیل شده به کشور غلبه می کنیم
وزیر کشور، شرایط کنونی در حوزه اقتصادی را خاص توصیف کرد و گفت: در توفیق ملت تردیدی وجود ندارد و ما حتما می توانیم براین شرایط تحمیلی غلبه کنیم چراکه در ۴۰ سال گذشته با وضعیتی سخت تر از این مواجه بوده ایم.
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: اکنون با شرایط نسبتا آرامی مواجه هستیم، اما بایستی مستمرا در جهت حفظ این ثبات نسبی و بلکه اصلاح آن به نفع مردم حرکت کنیم.
*  روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره ایران رایزنی کردند
رئیس جمهور فرانسه گفت که با همتای آمریکایی خود رایزنی‌های خوبی درباره موضوعات مشترک میان پاریس و واشنگتن، ازجمله ایران، سوریه و مقابله با تروریسم داشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرده است، با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود دیدار کرد.
مکرون با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود درباره این دیدار نوشت: گفت‌وگوی خوبی با رئیس جمهور ترامپ درباره مقابله با تروریسم، امنیت اروپا، ایران، سوریه منطقه خلیج (فارس)، لیبی و مسائل بسیار دیگری که میان آمریکا و فرانسه مشترک است، داشتیم.
** قدس ۹۷/۸/۲۱
*  گروهک‌های تروریستی بزودی و برای همیشه از منطقه محو می‌شوند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت حادثه تروریستی ناجوانمردانه در موصل عراق که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی گناه عراقی شد این حادثه را به دولت و ملت عراق و خانواده قربانیان آن تسلیت گفت.
قاسمی با شرم آور و غیرانسانی خواندن این حادثه اظهار داشت: بقایای گروهک‌های تروریستی قصد دارند با در پیش گرفتن اقدامات تروریستی کور و بی هدف که قربانیان آن شهروندان بی‌گناه و بی‌دفاع هستند، به خیال خام خود از شکست خود در برابر دولت و ملت عراق انتقام بگیرند که هرگز موفق نخواهند شد و به‌زودی و برای همیشه از منطقه محو خواهند شد.
*  اصلاح نظام بانکی کلید خورد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی از هفته گذشته کلید خورده است، گفت:‌ موافق مالیات بر عایدی سرمایه هستم.
فرهاد دژپسند تصریح کرد: در حال حاضر دارایی‌های دولت حدود هفت میلیون میلیارد تومان اعم از مستغلات و اماکن است که بیست درصد این رقم حدود هزار و چهارصد و چهل میلیارد تومان خواهد بود و همین مبلغ برای ایجاد اهرم محرک اقتصادی کافیست. این رقم می‌تواند به گونه‌های مختلفی وارد اقتصاد کشور شود، یا به فروش برسد یا نیازمندیهای برخی شرکتها به املاک تامین گردد.
** خراسان ۹۷/۸/۲۱
*  دارم خفه می‌شوم!
رسانه‌های ترکیه‌ای در تازه ترین مطالب خود آخرین صحبت‌های جمال خاشقچی قبل از کشته شدن را منتشر کردند. نظیف کرمان، رئیس بخش تحقیقات در روزنامه صباح ترکیه به الجزیره گفت: نوارهای صوتی نشان می‌دهد که قاتلان کیسه‌ای را روی سر خاشقچی گذاشته و وی را خفه کرده‌اند و این فایل‌ها لحظات آخر از زندگی این روزنامه‌نگار را نشان می‌دهند.به گفته کرمان،آخرین حرف‌های خاشقچی این بود: “دارم خفه‌ می‌شوم، این کیسه را از سرم بردارید. من فوبیای خفگی دارم.”
*  تحریم، ملت ایران را منسجم‌تر می‌کند
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: با تحریم نمی‌توان اراده ایران را درهم شکست و قطعا ملت ایران با افزایش فشار خارجی منسجم تر می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۸/۲۱
*  دیدار ظریف با وزیر امور خارجه پیشین آلمان
«زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه سابق آلمان و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، بعدازظهر روز گذشته با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی و غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشتند.
« میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار حضور داشت. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه منطقه‌ای و برجام به ویژه سازوکار ویژه مالی اروپا برای انفتاع ایران از مزایای برجام و لزوم تسریع در عملیاتی شدن آن گفتگو و تبادل نظر شد. وزیر امور خارجه سابق آلمان را در این سفر یک هیأت اقتصادی از مدیران بلندپایه چندین شرکت آلمانی همراهی می‌کند.
** شهروند ۹۷/۸/۲۱
*  به تعهد خود پایبندیم
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سناتور فرناندو کالور دی ملو رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل گفت: اقدامات ترامپ اروپایی‌ها را به خاطر مسائل اقتصادی، روس‌ها را به خاطر پیمان موشکی‌شان و دنیا را به خاطر خروج از پیمان محیط زیست و توافقنامه هسته‌ای نگران کرده و صحنه غیرمتعینی را به وجود آورده که نیاز به تغییر شرایط از سوی کشورها دیده می‌شود. علی لاریجانی در ادامه از مواضع برزیل درباره عملکرد ایران در توافقنامه هسته‌ای تشکر کرد و گفت: ما مسیری را در عرصه بین‌الملل طی کردیم و به تعهد خود پایبندیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راهپیمایی جاماندگان اربعین سبب کمرنگ شدن توطئه دشمنان می‌شود
شفقنا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروزدر ابتدای درس خارج فقه خود از حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی تقدیر کرد و گفت: از همه مسلمانان و شیعیان جهت حضور در مراسم اربعین تشکر می‌کنیم که واقعا خوب درخشیدند. تبلیغی که بوسیله زیارت اربعین شد معادل دهها یا صدها سال است و جای تشکر از همه دارد و دعا می‌کنیم سالهای آینده این حرکت پرشورتر باشد.وی همچنین از راهپیمایی موسوم به جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف هم تقدیر کرد و گفت: مساله راهپیمایی جاماندگان اربعین که ابداع شده است و مردم در شهرها به عشق امام حسین(ع) و اربعین این راهپیمایی عظیم را کردند، کار خوبی است که سبب کمرنگ شدن توطئه دشمنان می‌شود.
مجاهدت‌های امام راحل جهت اجرای معارف الهی برای همه حوزویان درس آموز است
رسا/آیت الله شب زنده‌دار با تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر طلاب به دروس و تحصیل علم عنوان کرد: باید با عزم راسخ در راه تعلم و فراگیری احکام الهی و معارف دینی گام برداشت تا به برکت دو مولود گرانقدر این ماه خداوند برکت کار را روز افزون کند.عضو جامعه مدرسین همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، مجاهدت‌های امام راحل در مسیر احیای دین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه امام خمینی(ره) برای بزرگداشت معارف الهی و دستورات اهل بیت(ع) برای همه ما حوزویان درس آموز است.

اعتقاد به فرمانروایی خدا؛ وجه ممیز تمدن اسلامی و تمدن الحادی است
رسا/آیت الله اراکی یقین به فرمانروایی خداوند را اساس معرفت خداوند دانست و ابراز کرد: یکی از اساسی ترین تفاوت‌های میان تمدن اسلامی و تمدن الحادی که غرب مظهر آن به شمار می‌رود در همین است که تمدن اسلامی علاوه بر اعتقاد به خالقیت، به فرمانروایی خداوند نیز معتقد هستیم، اما در تمدن الحادی، فرمانروایی خداوند مورد پذیرش واقع نمی‌شود. عضو جامعه مدرسین افزود: اگر انسان یقین پیدا کند که همه امور تحت فرمان خداوند است، به اوج معرفت خداوند خواهد رسید؛ کسانی که از نعمت گریه نشأت گرفته از شوق و دلتنگی خداوند محروم هستند، از معرفت خداوند نیز محروم خواهند ماند.
باید با وسیله فضای مجازی به جنگ فضای مجازی برویم
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دیدار مسئولین بسیج رسانه استان قم گفتند:امیدواریم با تلفیق دو واژه بسیج و رسانه شاهد هم‌افزایی هر چه بیشتر در ارتقاء مسائل فرهنگی به ویژه در عرصه فضای مجازی باشیم.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین در ادامه افزودند: در مبانی تاریخی ما هم بیان شده که باید در مقابل شعارهای دشمن، شعار متناسب گفته شود. به همین دلیل باید با وسیله فضای مجازی به جنگ فضای مجازی برویم بلکه بالاتر با توجه به منابع غنی دین مبین اسلام ما باید مهاجم فرهنگی باشیم. همچنین در این جلسه مسئول بسیج رسانه استان قم در ابتدا گزارشی از فعالیت بسیج رسانه استان قم بیان نموده و از برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان قم در آینده نزدیک خبر دادند.
مراسم معارفه رئیس جامعه المصطفی برگزار می‌شود
حوزه/ رئیس هیئت امنا و رئیس جامعه المصطفی العالمیه از سوی هیئت امنای جامعه المصطفی انتخاب شدند.بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به عنوان رئیس جدید، آیت الله علیرضا اعرافی به عنوان رئیس هیئت امنا جامعه المصطفی انتخاب شدند.مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی شنبه ساعت ۳۰/۹ در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم و با حضور، علما،‌ مسئول دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اساتید و طلاب المصطفی برگزار خواهد شد.
اذعان۳۰ مقام دولت اوباما به مداخله در جنگ یمن
مهر/«واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: ۳۰ مقام عالی رتبه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در نامه‌ای به مسئولیت خود در مداخله واشنگتن به جنگ داخلی یمن اذعان کردند.به گزارش روزنامه آمریکائی «واشنگتن پست»، این مقامات همچنین در نامه مذکور از دولت کنونی کشورشان خواستند تا این مسأله را متوقف کند.مقامات مذکور در اعترافی دیرهنگام در این نامه نوشته اند: نمی‌خواستیم حمایت آمریکا از ائتلاف (به سرکردگی سعودی) به چک سفید امضاء تبدیل شود.
عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت است
رسا/تجمع علمای مسلمین لبنان در بیانیه‌ای هر گونه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم و خیانت به امت اسلامی، دین و بشریت دانستند و افزودند: این اقدامات درحالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی از هر گونه اقدامی علیه مردم فلسطین و قدس شریف دریغ نمی‌ورزد. علمای مسلمین لبنان تصریح کردند: در حالی تاریخ به روشنی شجاعت، کرامت و ایمان ملت فلسطین را ثبت می‌کند که این کشور از سوی افراد نزدیک مورد خیانت واقع می‌شود. فلسطینی ها به وعده خداوند یعنی دستیابی به پیروزی نهایی امیدوار هستند.
حمله مجدد ائتلاف آمریکا به غیرنظامیان در سوریه
مهر / جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش مجددا شهرک هجین واقع در حومه شرقی دیر الزور سوریه را بمباران کردند که در جریان این حمله دستکم دو کودک و دو زن کشته شدند.ائتلاف بین‌المللی آمریکا حملات هوایی خود را علیه مناطق مسکونی سوریه به بهانه مبارزه با داعش انجام می‌دهد به طوری که در حمله وحشیانه چند روز گذشته خود در همین منطقه ۲۶ غیر نظامی سوری به خاک و خون کشیده شدند.دولت سوریه نیز خواهان تحقیقات بین المللی در خصوص حملات ائتلاف آمریکا علیه مناطق مسکونی سوریه شده است.
مرگ یک نظامی صهیونیستی در جریان تجاوز به غزه
فارس/ ارتش رژیم اشغال‌گر قدس تائید کرده که در جریان تجاوز شب گذشته این رژیم به نوار غزه، یک نظامی صهیونیست کشته شده و یک نظامی دیگر نیز مجروح شده است.حماس می‌گوید که عصر دیروز، گروهی از نظامیان ویژه اسرائیلی با یک خودروی غیرنظامی به نوار غزه نفوذ کردند و یک فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را به شهادت رسانده‌اند.در جریان این تجاوزهفت فلسطینی به شهادت رسیدند. در پی وقوع درگیری در نوار غزه، نتانیاهو سفر به پاریس را نیمه‌تمام گذاشت و به سرزمین‌های اشغالی بازگشت.
فروش سوخو به ایران منوط به صدور مجوز آمریکا
تسنیم/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد، خرید هواپیماهای روسی نیازمند صدور مجوز اوفک از سوی خزانه‌داری آمریکاست. وی افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد قطعات هواپیمای سوخو آمریکایی است و به همین دلیل مشمول مجوز اوفک می‌شود، در واقع بدون این مجوز امکان فروش هواپیما به ایران وجود ندارد. سامانی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه هواپیماهای روسی غیرایمن هستند و نباید از آنها در خطوط هوایی کشور استفاده شود، اظهار کرد: هیچ هواپیمایی به کار گرفته نمی‌شود مگر این‌که سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی آنرا تایید کرده باشد.
 شورای نگهبان نظر خود را تحمیل نمی‌کند
ایرنا/سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا نظر خود را تحمیل نمی‌کند، بلکه قانون را اعلام می‌کند. کدخدایی همچنین گفت: وظیفه شورای نگهبان نظارت در حوزه تقنین و انتخابات است.وی ادامه داد: همه جوامع انسانی این موضوع را پذیرفته‌اند که در اداره جامعه باید مکانیزم‌های نظارتی وجود داشته باشد، ما در زندگی اجتماعی نیز شاهد هزاران مورد از نظارت‌ها هستیم.
ایران با وجود رهبری حکیم و شجاع در برابر نقشه‌های آمریکا می‌ایستد
حوزه/ جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای، اقدام خصمانه واشنگتن ضد تهران را محکوم کرد.این جنبش در واکنش به بازگشت مجدد تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه تهران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با رهبری حکیم، فرزانه و شجاع در برابر نقشه‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و منطقه می‌ایستد.
در این بیانیه آمده است: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با هدف بر هم زدن ثبات و استقرار در منطقه و به فقر کشاندن ملت‌ها إعمال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *