خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۹

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: اربعین مانور قدرت امت اسلام در برابر دشمن است
  • آیت الله‌العظمی صافی گلپایگانی تأکید کردند: تلاش مسئولان برای برگزاری باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین در سال آینده
  • آیت الله مدرسی: هدف دشمن نا امید کردن مردم از نظام و انقلاب است
  • آیت الله خاتمی: وحدت و مقاومت مهمترین راه مقابله با استکبار جهانی است
  • آیت الله حسینی بوشهری: افول آمریکا ادعای ما نیست تحلیل خودشان است
  • آیت الله عبداللهی: مشکلات کشور با نگاه به بیرون مرزها حل نخواهد شد

 

** همشهری ۹۷/۸/۱۹
*  عده‌ای باید از قطار انقلاب پیاده شوند
محسن رفیق دوست وزیر سپاه‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ در گفتگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب (KHAMENEI.IR) درباره این ادعا که برخی می‌گویند انقلاب به بن بست رسیده‌ است، گفت: آن‌هایی که امروز معتقدند ما به بن‌بست رسیدیم خود به بن‌بست رسیده‌اند. انقلاب همانند یک قطار بود و راننده‌ی این قطار، امام و امروز هم رهبر انقلاب است. این قطار به سمت مقصدش حرکت می‌کند. امام همه را سوار این قطار کرد. عده‌ای در مسیر دیدند نمی‌توانند با این قطار به مقصدش بیایند؛ شروع به دویدن در خلاف جهت حرکت قطار کردند. به انتهای قطار که رسیدند، دیدند چاره‌ای جز پیاده شدن ندارند؛ جبهه‌ی ملی‌ها، نهضت‌ آزادی‌ها و غیره از این قطار پیاده شدند. هنوز یک عده مانده‌اند که باید از این قطار پیاده شوند؛ آنهایی که معتقدند ما به بن‌بست رسیده‌ایم.
** کیهان ۹۷/۸/۱۹
*  FATF همان قانون کاپیتولاسیون است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است، مسئولان از فرمایشات رهبری بیاموزند که فرمودند مراقب طرح‌هایی که از اتاق فکر استکبار برای ما آماده می‌شود و به دنبال استعمار هستند باشند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری مراسم اربعین، ابراز داشت: چه مانور و همایشی بود مراسم اربعین؛ واقعا آنگونه که رهبری فرمودند این اجتماع عظیم جهانی توصیف‌ناپذیر است. اجتماعی که در گذشته و عصر ما چنین چیزی نبوده و نیست. این اجتماع خود جوش است و از عشق مردم برمی‌آید. لذا از خدا تشکر می‌کنیم که دل‌ها را از محبت امام حسین(ع) مملو کرده که اینگونه مرد و زن به سمت این مراسم با همه سختی‌هایی که دارد حرکت می‌کنند و این به نوعی شکست تفکر اشرافی‌گری، رفاه‌زدگی و مادی‌گرایی در جهان است.
*  افول آمریکا ادعای ما نیست تحلیل خودشان است
امام جمعه قم گفت: آمریکا چه قبل و چه بعد از انقلاب علیه ملت ایران دشمنی کرده و در مقابل، ما فقط مشغول دفاع در برابر تهاجمات آنها بوده‌ایم.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: آمریکا در پی تسلط کامل بر جهان و تک‌قطبی کردن آن بوده و هست البته برخی ملت‌ها و دولت‌ها تسلیم این زورگویی شده و منابع و منافع خود را در خدمت نقشه آمریکایی قرار دادند اما ملت ما راه مقابله را برگزید.
وی اظهار داشت: به دلیل همین استقلال‌طلبی، ملت ایران ۴۰ سال است که آماج شدیدترین تهاجمات نظامی، سیاسی، اقتصادی و جنگ روانی- رسانه‌ای قرار دارد.
خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به سخنان اخیر فوکویاما، فیلسوف آمریکایی که قبلا نظریه‌ای مبنی بر اینکه نظام لیبرال دموکراسی به صورت یک جریان غالب درآمده و همه کشورها باید در برابر آن تسلیم شوند، ادامه داده بود: این فیلسوف نامدار آمریکایی امروز به صراحت بر افول آمریکا و در مقابل، تقویت نظریه اسلام تأکید می‌کند، لذا افول آمریکا ادعای ما نیست بلکه تحلیل خودشان است.
*  آل خلیفه رسما از وزیر صهیونیست برای سفر به بحرین دعوت کرد!
رژیم آل خلیفه با ارسال یک دعوت‌نامه رسمی از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی برای شرکت در یک کنفرانسی بین‌المللی در منامه دعوت به عمل آورد!
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» اعلام کرده، «ایلی کوهن» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی دعوتی رسمی از بحرین برای مشارکت در کنفرانسی بین‌المللی در منامه دریافت کرده است.
** شرق ۹۷/۸/۱۹
*  پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت نورخدا موسوی
در پی شهادت جانباز دفاع از امنیت، سید نورخدا موسوی‌مفرد، رهبر معظم انقلاب در پیامی شفاهی، شهادت وی را به مردم لرستان و خانواده‌ی این شهید عزیز تبریک و تسلیت گفتند. سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید در خرم‌آباد حضور یافته بود، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: در تماسی تلفنی از دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد که رهبرمعظم انقلاب فرموده‌اند «در مراسم که شرکت کردید، سلام ما را به مردم لرستان و خانواده‌ی شهید برسانید و از قول ما شهادت ایشان را تبریک و تسلیت بگویید.»
سید نورخدا موسوی‌مفرد، از مأموران نیروی انتظامی، ۱۷ اسفندماه سال ۸۷ در منطقه‌ی لار استان سیستان و بلوچستان، مورد اصابت گلوله‌ی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و از ناحیه‌ی سر مجروح شد و به کما رفت. جانباز ۱۰۰ درصد لرستانی که به شهید زنده‌ی کشور مشهور بود، ۱۰ سال در کما به سر می‌برد تا اینکه در شب رحلت پیامبر اعظم (صلوات‌الله‌علیه‌وآله) و شهادت امام حسن مجتبی (صلوات‌الله علیهما) آسمانی شد.
** ایران ۹۷/۸/۱۹
*  اعتراف پنتاگون درباره حضور ایران در سوریه
در آخرین گزارش وضعیت عملیات امریکایی موسوم به عملیات«راهکار اساسی» وزارت دفاع امریکا اقرار کرده «پنتاگون هیچ مدرکی مبنی بر آنکه نیروهای مسلح ایرانی یا نیروهای شبه‌نظامی وابسته به ایران واقعاً امریکا را در سوریه مورد حمله قرار داده باشند، ندارد.»
*  پایان رزمایش پدافند هوایی ولایت ۹۷
«رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷»، با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید. بزرگ‌ترین رزمایش پدافند هوایی سالانه کشور به‌مدت دو روز از روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه در گستره‌ای به اندازه حدوداً نیم میلیون کیلومتر مربع و در مناطق شمالی، غربی و مرکزی کشور با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و با حضور یگان‌هایی از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده‌بانی بصری و اپتیکی برگزار شد. به‌گفته امیر سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷، شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم، اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک، بهره‌برداری از سامانه‌های اکتشافی غیر فعال به‌کارگیری سامانه‌های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین، مقابله با موشک‌های ضد رادار و موشک‌های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱۹
*  پلیس آمریکا می‌گوید: یک محموله بزرگ هروئین را از یک کشتی کشف کرده که از ایران بارگیری کرده و عازم اروپا شده است. براساس این گزارش، محموله ۳۷۰ تنی در یکی از کانتینرهای کشتی جاسازی شده بود و این کشتی قبل از رسیدن به بندر جنوا در هامبورگ و والنسیا توقف کرده بود. اینکه این محموله قاچاق چه وقت و کجا به کشتی بار زده شده مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که در یکی از ایستگاههای توقف این محموله به بار کشتی اضافه شده باشد تا علیه ایران توطئه تبلیغاتی جدیدی راه‌اندازی شود.
*  جسد خاشقجی در منزل کنسول عربستان در اسید حل شده است
یک منبع در دادستانی کل ترکیه اظهار داشت، تحقیقات نشان می‌دهند که جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که بیش از یک ماه پیش در کنسولگری عربستان به قتل رسید به طور کامل در مواد شیمیایی اسیدی حل شده است. این منبع به شبکه الجزیره گفت: مردان سعودی که خاشقجی را در داخل کنسولگری به قتل رساندند جسد این قربانی را در یکی از اتاق‌های منزل محمد العتیبی، کنسول عربستان در اسید حل کرده‌اند.
** وطن امروز ۹۷/۸/۱۹
*  آمریکا برای جنایات علیه مردم ایران و یمن باید مؤاخذه شود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «درست مثل یمن، آقای پمپئو، ایران را مسؤول عواقب تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که مانع دسترسی مردم ایران به سرویس‌های بانکی برای غذا و دارو شده است، قلمداد می‌کند. طبیعتا ما اینها را برای مردم خود به‌رغم تلاش‌های آمریکا فراهم خواهیم کرد ولی آمریکا باید برای جنایات علیه بشریت علیه مردم ایران و یمن مؤاخذه شود».
*  ایرادات شورای نگهبان به متن CFT است نه شروط کمیسیون
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات بیست‌ودوگانه شورای نگهبان به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، اظهار داشت: این ایرادات به هیچ عنوان قابل رفع نیست، چرا که ایرادات وارده به متن کنوانسیون است نه شروط کمیسیون امنیت ملی.
** جوان ۹۷/۸/۱۹
*  کشیدن ماشه جنگ پایان آمریکا را رقم خواهد زد
«لوئیس فراخان» رهبر جنبش «امت اسلام» آمریکا در نشستی خبری در محل پرس تی وی طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، از مقام معظم رهبری قدردانی کرد. فراخان همچنین از رسانه‌های تحت امر رژیم صهیونیستی به خاطر نادیده انگاشتن واقعیات درباره وی و تحریف واقعیات انتقاد کرد.
وی همچنین طی سخنانی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفت: از ترامپ خواهش می‌کنم بسیار مراقب باشد، چون اگر ماشه جنگ کشیده شود و آمریکا با استفاده از متحدانش همچون اسرائیل جنگی را در منطقه شروع کند، آن زمان کشورهای دیگر مثل چین و روسیه وارد جنگ می‌شوند و این جنگ پایان آمریکا را رقم خواهد زد. وی افزود: من می‌خواهم به ترامپ این هشدار را بدهم که این شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ به اسرائیل ایرانیان نیست که باعث پایان دادن به آمریکا خواهد بود، این سیاست‌های شماست و شما مسؤول نابودی آمریکا خواهید بود.
*  ایران تحریم‌های نفتی امریکا را پشت سر می‌گذارد
خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از مقام‌ها و تحلیلگران نوشت: «ایران احتمالا طوفان ناشی از تحریم‌های نفتی امریکا را پشت سر خواهد گذاشت. اقتصاد این کشور به دلیل افزایش بهای نفت خام و شدت گرفتن اختلافات میان ایالات متحده و سایر قدرت‌های اصلی با رکود مواجه می‌شود، اما دچار فروپاشی نخواهد شد.»
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۱۹
*  دانمارک ۳ عضو گروه تروریستی الاحوازیه را آزاد کرد!
پلیس دانمارک در اقدامی شتاب‌زده اعلام کرد: سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه که بازداشت شده بودند را آزاد کرد. پلیس دانمارک این سه تن را به اتهام حمایت و ابراز خرسندی از اقدام تروریستی در مراسم روز ارتش در شهر اهواز بازداشت کرده بود.
*  آنکارا از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران پیروی نمی‌کند
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که آنکارا از این محدودیت‌ها پیروی نخواهد کرد.
** رسالت ۹۷/۸/۱۹
*  کشور به برکت انقلاب و دفاع مقدس از خواب بیدار شد
حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی در دیدار رئیس و مسئولان ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: کشور به لطف الهی و به برکت انقلاب و دفاع مقدس از خواب بیدار شد، اما بدانیم پرچم های یاعلی(ع)، یازهرا(س) و یاحسین(ع) پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد. وی در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ستاد اربعین در خدمت رسانی به زائرین، در سخنانی با تاکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها در سال‌های آینده شد.
*  اربعین مانور قدرت امت اسلام در برابر دشمن است
آیت الله‌العظمی نوری همدانی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی گفت: چرا پول ملی این اندازه دچار کاهش ارزش شده است که برای مردم مشکل ایجاد کند؟ مسئولان باید برای تقویت ارزش پول ملی فکری کنند. آیت الله‌العظمی نوری همدانی دردیدار رئیس و مسئولان ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از خدمات ستاد اربعین، گفت: شما خدمت بزرگی به زائران انجام دادید و اقدامات شما دارای ثواب و فضیلت بزرگ است.
وی با بیان این که حماسه اربعین نمایش اقتدار، عظمت و قدرت امت اسلامی است، گفت: باید در برابر دشمنانی که قصد نابودی اسلام را دارند مانور قدرت داد تا بدانند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند، در مبارزه با ظلم و یاری مظلوم مرز مطرح نیست و سال آینده همه جمعیت باید زیر یک پرچم جمع شوند و مانور پرشورتری در برابری معاندان داده شود.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۱۹
*  کره جنوبی در تدارک از سرگیری خرید نفت ایران
سئول اعلام کرد شرکت‌های بزرگ نفت و انرژی این کشور در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری واردات نفت خام خود به خصوص نفت سبک از ایران پس از کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا هستند.
*  معافیت عراق از تحریم ایران
وزارت امور خارجه آمریکا رسما معافیت عراق از تحریم‌های یکجانبه‌ واشنگتن در زمینه خرید برق از جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.
** آرمان ۹۷/۸/۱۹
*  واکنش به ادعای خبرنگار گاردین
سفیر ایران در لندن نسبت به توئیت خبرنگار گاردین و ادعای وی درباره مرگ جمال خاشقچی واکنش نشان داد. حمید بعیدی‌نژاد در توئیتر خود نوشت: آقای کمالی دهقان، خبرنگار گاردین در اقدامی شجاعانه تایید کرد که خاشقچی قبل از مرگ خود، اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه فارسی «ایران اینترنشنال» توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است. مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است. گفتنی است سعید کمالی دهقان، خبرنگار گاردین در توئیتر خود نوشت: من می‌توانم تأیید کنم که جمال خاشقچی به این دلیل کشته شد که صبح روز ۲۶ سپتامبر از استانبول تلفنی با من صحبت کرد و این مسأله را افشا کرد که بودجه شبکه «ایران اینترنشنال» از جانب محمد بن سلمان و سعود القحطانی تأمین شده است.
*  توقف ارائه خدمات به بانک مرکزی
وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دسترسی بانک مرکزی ایران و موسسات مالی تحریم شده از سوی آمریکا به شبکه تبادلات بین بانکی سوئیفت به طور کامل قطع می‌شود.«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «می‌دانم که سوئیفت ارائه سرویس به بانک مرکزی ایران و نهادهای مالی تحریم شده را قطع خواهد کرد». وی همچنین گفت که سوئیفت در حال اتخاذ تصمیم درستی برای حفاظت از یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی است.
** آفرینش ۹۷/۸/۱۹
*  گرفتار تحریکات پمپئو و همفکرانش نخواهیم شد
معاون سیاسی وزیر خارجه گفت:ایران براساس خرد حرکت کرده است و دچار تحریکات پمپئو و همفکران او نخواهد شد. عراقچی معاون وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که مشخص نبودن تاریخ و نحوه اجرای SPV این احساس را بوجود آورده است که این سازوکار مالی به زودی برای کشورمان قابل بهره برداری نخواهد بود، عنوان کرد:به عقیده من اراده سیاسی کشورهای اروپایی برای اینکه درمقابله با تحریم های آمریکا به ایران کمک کنند امری واضح و روشن است.
*  دارندگان گذرنامه “اسرائیلی” به زودی می‌توانند به عربستان سفر کنند
پایگاه صهیونیستی “مزراح هتیخون” اعلام کرد که عربستان سعودی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این امکان را به زودی برای صهیونیست‌ها فراهم خواهد کرد که با گذرنامه صهیونیستی به این کشور سفر کنند.
** قدس ۹۷/۸/۱۹
*  کشورهای اسلامی با دستان سردار سلیمانی از لوث تروریست‌ها پاک شد
در پی اظهارات سخیف مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خزانه داری این کشور و توجیه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران با اتهام زنی به سرلشکر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه که ایفاگر نقشی بی‌بدیل در شکست توطئه امریکایی،عبری و عربی داعش و تروریست‌های تکفیری علیه مردم منطقه بود، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقبیح سخنان وی، اظهار داشت: آقای پمپئو، اگر به فکر آبروی خود نیستید، لااقل دلتان به حال حیثیت کشورتان بسوزد. این اظهارات مضحک و از سر عجز و ناتوانی را چرا و با چه هدفی بیان می‌کنید؟ یعنی شما واقعا اعتقاد دارید عربستان که دستانش تا مرفق به خون هزاران تن از مردم مظلوم یمن، بحرین و نیز مردم و اتباع خود از جمله خاشقجی آلوده است، با تروریسم مبارزه می‌کند؟
سرلشکر جعفری با اشاره به نقش سرلشکر سلیمانی در نجات و رهایی ملت‌های عراق و سوریه از فتنه داعش و جنایات تروریست‌های تکفیری در جبهه مقاومت، تصریح کرد: این شما هستید که دستتان به خون مظلومان منطقه آغشته است یا سردار سلیمانی که عمر خود را برای مبارزه با تروریسم و داعشی‌های دست پرورده شما صرف کرده و می‌کند.
*  واشنگتن پست: برای نخستین بار، دو زن مسلمان از ایالت‌های میشیگان و مینه سونا، راهی مجلس نمایندگان آمریکا شدند. رشیده طلایب از ایالت میشیگان، مهاجر فلسطینی است که پیش از این گفته بود حضورش در کنگره آمریکا به معنای نمایش اسلام از طریق موثرترین راه خواهد بود. ایلهان عمر هم که یک تبعه سومالیایی- آمریکایی است، نخستین بانوی باحجابی است که وارد کنگره می‌شود.
*  میدل ایست آی: عربستان سعودی در راستای جلب رضایت رژیم صهیونیستی از حج شهروندان فلسطینی جلوگیری کرد و به آنها ویزا نداد.
** خراسان ۹۷/۸/۱۹
*  پرونده محیط زیستی‌ها به دادگاه رفت
رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده چند فعال محیط زیستی متهم به جاسوسی به دادگاه انقلاب خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در تشریح آخرین وضعیت این پرونده گفت: این پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شده اما هنوز زمان برگزاری دادگاه تعیین نشده است و به زودی این کار انجام خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که به تازگی معاون حقوقی رئیس جمهور از ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه درباره متهمان این پرونده خبر داده، بیان کرد: به دادگستری استان نامه‌ای ارسال نشده است.
*  اعلام آمادگی ۱۰۰ نماینده برای شفاف کردن آرای خود
بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس برای شفافیت در آرای‌شان اعلام آمادگی کرده‌اند. امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به این که نمایندگان در جلسه علنی ۱۴ شهریور گذشته با یک‌فوریت با طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کرده بودند، گفت: با دستور لاریجانی رئیس مجلس، در پی نوشت نامه سازمان مردم‌نهاد شفافیت ایران، تعداد ۱۰۷ تن از نمایندگان، داوطلبانه اعلام کرده‌اند که حضور و غیاب و مشارکت در آرای جلسات علنی توسط فناوری مجلس، ماهیانه برای اطلاع عموم مردم منتشر شود که امیدواریم این کار از ماه آینده عملیاتی شود.
** اعتماد ۹۷/۸/۱۹
*  تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران عملی نیست
نقوی حسینی درباره تحریم‌های آمریکا و عقب‌نشینی آنها از تحریم‌ها به خصوص در زمینه خرید نفت ایران گفت: تحریم‌های آمریکایی‌ها به خصوص در زمینه خرید نفت ایران عملی نیست و کشورها به طور قطع از آن تبعیت نمی‌کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورها می‌دانند که اگر نفت ایران خریداری نشود قیمت آن به بالای ۱۲۰ دلار می‌رسد. بنابراین نمی‌خواهند که تحریم‌های نفتی علیه ایران عملی شود و براین اساس ترامپ مجبور به عقب‌نشینی در این زمینه شد.
*  وزارت ارتباطات طرحی برای فیلترینگ اینستاگرام ارایه نداده است
پیرو انتشار اظهارنظری منسوب به رییس پلیس فتا درباره طرح وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد.
سیدجمال هادیان طبایی گفت: وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذیربط ارائه نکرده است. البته برخی نهادها پیشنهادهایی برای فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات ارایه داده اند که به دلیل غیرفنی بودن قابلیت اجرا نداشته است.
** شهروند ۹۷/۸/۱۹
*  ۲۱۰ مدیر بازنشسته می‌روند
جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری با بیان این که زمان اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ۲۶ آبان ماه است، گفت: دولت برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی نیروهای مشمول قانون را انجام داده است. او تاکید کرد: با اجرای این قانون ۲۱۰ نفر در زیرمجموعه دولت بازنشسته خواهند شد.
** سازندگی ۹۷/۸/۱۹
*  معافیت آمریکا به ترکیه از تحریم‌های ایران شفاف شد
وزیر انرژی ترکیه گفت: گفته می‌شود که ترکیه معافیت ۲۵ درصدی در واردات نفت و گاز از ایران دارد. آمریکا پس از ۶ ماه دوباره وضعیت را بررسی خواهد کرد.
“فاتح دونمز” وزیر انرژی ترکیه در خصوص تحریم یکجانبه ایران از سوی آمریکا گفت: ایران همسایه ماست. ما گاز طبیعی و نفت را از این کشور وارد می‌کنیم.ما ۵-۶ سال قرار داد واردات گاز از ایران داریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تلاش مسئولان برای برگزاری باشکوهتر پیاده روی اربعین در سال آینده
حوزه/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان این که پیاده‌روی اربعین یک حرکت بسیار باشکوه و کم‌نظیر است، گفتند: پیاده‌روی حماسی اربعین از افتخارات و نشانه‌های بزرگ شیعه بوده و باید برای برگزاری باشکوه‌تر آن در سال‌های آینده اقدامات مثبتی انجام شود.ایشان با بیان این که تلاش مسئولان باید در این مسیر باشد که توجه مردم و ملت‌های دیگر جهان نسبت به این حرکت بزرگ بیشتر از گذشته باشد،تاکید کردند: مسئولان کشور به‌ویژه ستاد اربعین باید قدر نعمت و افتخاری که برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین به آن‌ها داده‌ شده را بدانند، تلاش‌ها و اقداماتی که در زمینه اربعین قرار می‌گیرد در هر جایی که باشد مورد توجه امام زمان(عج) است.
هدف دشمن نا امید کردن مردم از نظام و انقلاب است
صدا وسیما/ آیت الله مدرسی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که دشمن برای ما ایجاد کرده بر هوشیاری و بیداری مردم در برابر اهداف دشمن تاکید کرد و گفت: دشمنان می خواهند ما را از اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نا امید کنند . عضو جامعه مدرسین مشکلات کشور را به خاطر اعتماد به دشمن دانست و گفت : دولت و مردم باید مسیر پیشرفت را منهای غرب برنامه ریزی کنند و مبادا ضعف و ترس را به جای عقل و تدبیر به کار ببرند. وی افزود : کشورما از نعمت های بی شماری بهره مند است و می توان با مدیریت صحیح همه مشکلات را پشت سر گذاشت .
وحدت و مقاومت مهمترین راه مقابله با استکبار جهانی است
صداوسیما/ آیت الله خاتمی در یادواره شهدای شهر ماهان تنها راه مقابله با امریکا را مقاومت دانست و تأکید کرد: باید باوحدت و اطاعت از رهبری وعمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در بخش اقتصادی و ساده زیستی با لرزه‌های خارجی مقابله شود. عضو جامعه مدرسین با تشریح خطرهای تهدید کننده جامعه انقلابی، مهمترین این خطرها را سستی، باختن روحیه و خالی کردن میدان دانست و گفت: ترویج فرهنگ ما نمی‌توانیم، تسلیم شدن در مقابل دشمن، بی‌صبری، نافرمانی از امر رهبری و ترویج روحیه تجمل گرایی ازخطرهایی است که می‌تواند جامعه انقلابی را در مقابل دشمن تضعیف کند.
مشکلات کشور با نگاه به بیرون مرزها حل نخواهد شد
رسا/آیت الله عبداللهی نگاه به بیرون مرزها برای حل مشکلات کشور را بی نتیجه دانست و گفت: تجربه ثابت کرده با تکیه بر دین، آموزه‌های اهل بیت(ع) و با التزام عملی به رهنمود‌های رهبری می‌توان مسیر پر افتخار انقلاب را با اقتدار ادامه داد و در مقابل استکبار ایستادگی کرد.عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: در طول چهل سال که از انقلاب می‌گذرد، استکبار جهانی از همه سرمایه و توانایی خود برای به زانو درآوردن نظام بهره برده است اما ملت ما با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) و با همراهی کردن با امام و رهبری توانسته همه برنامه ریزی‌های دشمن را نقش بر آب کند.
وقف در حوزه اشتغال و ازدواج مد نظر باشد
فارس /آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه «وقف» یکی از سنت‌های بزرگ اسلام است، خواستار توجه به ایجاد وقف نافع در جامعه شد و گفت: وقف در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان مد نظر باشد.عضو جامعه مدرسین با تاکید به اینکه وقف باید همواره جریان داشته باشد و افراد دارای تمکن مالی، اموالی را از طریق این اقدام خیر در اختیار دیگران و نیازمندان قرار دهند، افزود: این اقدام باقیات‌الصالحاتی خواهد بود که اجر و پاداش همیشگی دارد.
 اروپا می‌خواهد آزاد ومستقل باشد
مهر/ وزیر مالی فرانسه، گفت: پاسخ به تحریم‌های یک جانبه آمریکا باید شامل اقداماتی برای تقویت یورو در تبادلات بین‌المللی باشد.لو ماریه گفت: تقویت یورو در میادین جهانی ضروری است، ضمن اینکه تصمیمات اعلام شده توسط فرانسه، آلمان و انگلستان در پاسخ به محدودیت‌های یکجانبه آمریکا، راهی برای تاکید بر آن است که ما در تلاش هستیم ارز واحد خود را تقویت کنیم و می‌خواهیم آزاد و مستقل باشیم.
اتهام زنی وقیحانه محمد بن سلمان به ایران
مهر/ رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اخیرا ولیعهد عربستان در اقدامی بی سابقه با اعضای یک هیأت از مسیحیان حامی رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.در این نشست، محمد بن سلمان در خصوص جمال عبدالناصر و امام خمینی (ره) صحبت کرده و در این نشست طبق معمول با متهم کردن ایران، مدعی شد که امام خمینی (ره) و جمال عبدالناصر رئیس جمهور پیشین مصر باعث نابودی منطقه شده اند!
ایران در حال اجرای تعهدات هسته‌ای خود است
باشگاه خبرنگاران / مدیر کل آژانس انرژی اتمی در بیانیه‌ای برای هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: ایران در حال اجرای تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام است و ضروری است که ایران اجرای کامل این تعهدات را ادامه دهد.آمانو افزود: ما کماکان به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران براساس برجام ادامه داده‌ایم.
عربستان ۵۰۰ تانک مرکاوا از رژیم صهیونیستی خرید
ایرنا/ منابع رسانه‌ای عربی فاش کردند که عربستان به واسطه یک شرکت اسپانیایی، ۵۰۰ تانک مرکاوا از اسرائیل خریداری کرده که بزرگ ترین معامله نظامی محرمانه در تاریخ سعودی و رژیم صهیونیستی می‌باشد که به واسطه یک شرکت اسپانیایی صورت گرفته است.
اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران محتمل است
باشگاه خبرنگاران/ جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی پس از عقب‌نشینی کاخ سفید از به صفر رساندن صادرات نفت ایران مدعی شد که علی‌رغم احیای دور دوم تحریم‌های ایران، اعمال محدودیت‌های بیشتر ممکن است.او گفت: «به نظرم، شاهد اعمال تحریم‌های بیشتر و همچنین اجرای سخت‌تر تحریم‌های قبلی خواهیم بود.»
انگلیس از آمریکا نامید شده است
باشگاه خبرنگاران/ سفیر انگلیس در آمریکا با ابراز ناامیدی از تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد: تا زمانی که تهران به برجام پایبند باشد، لندن نیز در توافق باقی می‌ماند. کیم داروچ افزود: ما از اینکه دولت (آمریکا) از آن (برجام) خارج شد ناامید شده‌ایم و همچنین از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) مایوس.
هند: نمی‌توانیم واردات نفت از ایران را قطع کنیم
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه هند اعلام کرد به صفر رساندن واردات نفت از ایران مطابق خواست آمریکا برای دهلی نو ممکن نیست و ما به خرید نفت از ایران ادامه خواهیم داد.وی تاکید کرد: دهلی نو هم اکنون در حال بررسی جزئیات معافیت تحریمی آمریکا برای خرید نفت از ایران بوده و هیچ برنامه‌ای برای قطع واردات نفت از ایران در آینده نزدیک ندارد.
مشارکت آمریکا در جنگ یمن فاقد مجوز و غیرقانونی است
باشگاه خبرنگاران/ برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی اعلام کرد، مشارکت آمریکا در جنگ یمن فاقد مجوز و غیرقانونی است و باید به طور کامل پایان داده شود.وی ضمن مثبت تلقی کردن موضوع پایان دادن به سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن گفت، طرح توقف مشارکت آمریکا در جنگ یمن را مجددا به جریان خواهد انداخت.
ایران استفاده از انرژی هسته‌ای را حق ذاتی خود می‌داند
ایرنا/ اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر حق ذاتی دولت‌ها در بهره برداری از انرژی هسته‌ای از جامعه بین المللی خواست اجازه ندهند اقدامات فریبکارانه آمریکا بار دیگر باعث یک بحران بین المللی شود و گفت: ایران مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته‌ای و چرخه کامل سوخت ملی برای اهداف صلح آمیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *