خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۵

رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام علی بن موسی‌الرضا علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: آمریکا چهل سال آینده هم کاری از پیش نخواهد برد
  • رئیس قوه قضائیه: هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد شد
  • آیت الله خاتمی: بیعت با شهدا مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان است
  • آیت الله اعرافی: تولید ملی در شرایط فعلی عبادت محسوب می‌شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: بازیگری صهیونیست‌ها تأثیری بر همکاری ایران و روسیه ندارد

 

** جام جم ۹۷/۸/۱۵
*  دستگیری ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین
وزیر اطلاعات گفت: در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین، دستگاه اطلاعاتی توانست اعضای ۱۱ تیم تروریستی را شناسایی و دستگیر کند.
حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار کرد: در چند ماه اخیر و با درایت سربازان گمنام امام زمان(عج) بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را کشف و عملیات آنها را خنثی کردیم.
** همشهری ۹۷/۸/۱۵
*  شورا در مهلت قانونی بررسی‌هایش را انجام داد
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته است: در جلسه روز ۱۳ آبان هیات رئیسه مجلس نامه شورای نگهبان درباره لایحه CFT مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT در روز ۱۶ مهر امسال در نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا نیز در مهلت قانونی ۲۰ روزه آن را بررسی و در نهایت در ۶ آبان اعلام نظر کرد.
** کیهان ۹۷/۸/۱۵
*  هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد شد
رئیس ‌قوه قضائیه به همه کسانی که به فکر ثروت‌های بادآورده و سوءاستفاده از التهابات اقتصادی هستند هشدار داد که قطعاً مجازات خواهند شد.
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی با ‌اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی و صدور برخی آرا در این زمینه، یادآور شد: هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد شد. البته روشن است که هیچکس به لحاظ عاطفی از اینکه یک شهروند جمهوری اسلامی گرفتار عواقب اقدامات سوء خود شود، خرسند نمی‌شود اما دنیاپرستی برخی افراد باعث می‌شود که با ترجیح منافع خود بر منافع مردم و به قیمت گرفتاری و عسر و حرج یک ملت به چنین سرنوشتی دچار شوند.
*  انفجار ۶ بمب در بغداد ۸ شهید و ۱۶ مجروح برجای گذاشت
تروریست‌های داعش دیروز در مناطق مختلف شمالی، جنوبی و شرقی بغداد، غیرنظامیان را هدف قرار دادند. بر اساس آمارهای رسمی، هشت نفر مجموعا در این انفجارها، جان خود را از دست داده و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند. علاوه بر آن، شماری از خودروهای مردم بر اثر این انفجارها، در آتش سوخت.
** شرق ۹۷/۸/۱۵
*  فرزندان مادران ایرانی، با تصویب مجلس شهروند ایران می‌شوند
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، منشأ تحول در نظام حقوقی کشور است و با تصویب لایحه پیشنهادی دولت در مجلس این افراد می‌توانند شهروند ایران محسوب شوند و از حمایت‌های قانونی برخوردار باشند.
هیأت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه، لایحه اصلاح ماده واحده تعیین تکلیف تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی را تصویب کرد.
*  رایزنی سوئیس با آمریکا و ایران برای ایجاد کانال مالی بشردوستانه
دولت سوئیس اعلام کرد که در حال رایزنی با آمریکا و ایران درباره ایجاد کانال‌های پرداخت بشردوستانه برای تضمین صادرات غذا و دارو به ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا است.
دولت سوئیس در بیانیه خود اعلام کرد: ما متعهد به محافظت از منافع اقتصادی سوئیس هستیم و تحولات پیرامون این مسئله را از نزدیک دنبال می‌کنیم. مقامات در حال رایزنی مستقیم با مسئولان مربوطه آمریکایی، ایرانی و اتحادیه اروپا هستند.
** ایران ۹۷/۸/۱۵
*  تحریم را می‌شکنیم
رئیس جمهوری در دیدار وزیر و معاونین وزارت اقتصاد:
– با افتخار تحریم را می‌شکنیم چون ظالمانه، خلاف قانون و قطعنامه سازمان ملل است.
– اینکه امروز آمریکا ناچار می‌شود ۸ کشور را به زبان خودش در خرید نفت ایران استثنا بکند، در حالی که قبلا به صراحت گفته بود فروش و صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانم، این پیروزی ما و عقب‌نشینی آمریکا نیست؟
– می‌توانیم آمریکا را پشیمان کرده و سرمایه خارجی را به کشور برگردانیم.
– حتی اگر ۸ کشور را استثنا نمی‌کردند باز هم ما نفت‌مان را می‌فروختیم.
– خیلی غصه نخورید فلان سرمایه‌گذار اروپایی رفته و برنمی‌گردد. سرمایه‌گذار در جای دیگر داریم و کشورهای دیگر هستند، آنها را جذب کنید.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱۵
*  اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است
پی یر مسکوویچی کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه با تصمیم آمریکا برای وضع دوباره تحریم‌های نفتی و مالی علیه ایران مخالف است.
چند ساعت پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران مسکوویچی به رادیو «فرانس اینفو» گفت که اتحادیه اروپا این اقدام را تایید نمی کند.
*  ایران خواستار مقابله جهانی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا شد
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان خواستار محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران و مقابله با آنها شد.
غلامعلی خوشرو در نامه خود به آنتونیو گوترش همچنین اقدام آمریکا را مغایر با مقررات متعدد بین المللی دانست و افزود: «این تحریم‌ها غیرقانونی و مغایر با اصول شناخته شده مصرح در منشور ملل متحد و مورد پذیرش جامعه بین المللی همچون برابری حاکمیت دولت ها، عدم مداخله در امورداخلی دولت‌های عضو و آزادی تردد و تجارت بین المللی است.
** وطن امروز ۹۷/۸/۱۵
*  سامانه پدافند هوایی «سراج» رونمایی شد
سامانه توپخانه‌ای پدافند هوایی «سراج» برای نخستین‌بار در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ رونمایی شد.
در ادامه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷، سامانه توپخانه‌ای پدافند هوایی «سراج» توانست پهپادهای متخاصم را در آسمان محل برگزاری رزمایش مورد اصابت قرار دهد. این سامانه یک توپ ۳۵ میلیمتری است که توپ و گلوله آن بهینه شده و علاوه بر استفاده از رادار، از یک سامانه جدید اپتیکی نیز بهره می‌برد.
*  به دستور پوتین و برای اعلام حمایت قاطع از ایران به تهران آمدم
نماینده ویژه پوتین گفت: برای ارائه گزارش اجلاس استانبول درباره سوریه و اعلام حمایت قاطع از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا به تهران آمده‌ام. الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین پیش از ظهر دیروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
** جوان ۹۷/۸/۱۵
*  بازیگری صهیونیست‌ها تأثیری بر همکاری ایران و روسیه ندارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید: سطح همکاری و مواضع مشترک ایران و روسیه نشان می‌دهد، بازیگری منفی رژیم صهیونیستی و اقدامات ایذایی و مذبوحانه آنان تأثیری بر همکاری دو کشور ندارد.
علی شمخانی در دیدار با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه تعامل و هماهنگی بسیار مناسب میان ایران، روسیه و سوریه را عامل اصلی ایجاد برتری میدانی ارتش سوریه و اضمحلال طیف دشمنان و مخالفان این کشور و ایجاد شکاف میان آن‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در چارچوب ائتلاف موجود علاوه بر پیگیری فعال روند‌های سیاسی به تقویت نیرو‌های مسلح سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد. ِِ
*  در صورت اصرار مجلس CFT به مجمع تشخیص می‌آید
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورتی که مجلس ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه CFT را نپذیرد، این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد آمد و بررسی می‌شود.
وی درباره سئوال دیگری پیرامون بررسی لایحه CFT در هیئت عالی نظارت یادآور شد: وظیفه هیئت عالی نظارت بررسی تمام مصوبات دولت، مجلس و قوه قضائیه برای تطبیق با سیاست‌های کلی نظام و اصلاح مغایرت‌ها است. رضایی اظهار داشت: لوایح و قوانینی که توسط شورای نگهبان مغایر با قانون اعلام می‌شود براساس قانون اساسی به مجلس باز می‌گردد و رفع ایراد می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۱۵
*  اگر رضایت مردم را جلب نکنیم به مشکل اساسی برخورد می‌کنیم
عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه مردمی که ما مدیون آنان هستیم زمانی می‌توانند در موضوع پدافند غیر عامل به ما کمک کنند که از لحاظ اعتقادی قانع شوند و از لحاظ عملی هم به آنان اعتماد شود، اظهار کرد: آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم ادای دین ما به این مردم است. ما چگونه می‌توانیم به در صحنه بودن مردم، ایثارگری و صبر آنان پاسخ دهیم؟ تنها به این شکل که رضایت مندی آنان را تامین کنیم و اگر نتوانیم این کار را بکنیم آن وقت به مشکل اساسی برخورد می‌کنیم و آسیبش را خواهیم دید چرا که نظام طبیعت با کسی تعارف ندارد.
*  دستگیری ۱۰ نفر از مسئولین، لیدرها و اعضای فعال یک شبکه هرمی
وزارت اطلاعات۱۰ نفر از مسئولین، لیدرها و اعضای فعال یک شبکه هرمی نوظهور را در استان‌‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قضایی داد.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ضمن شناسایی و برخورد با یک شبکه هرمی به نام (ورد واید انرژی) تعداد ۱۰ نفر از مسئولین، لیدرها و اعضای فعال این شبکه هرمی نوظهور را در استان‌‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند.
** رسالت ۹۷/۸/۱۵
*  اعتراف ترامپ به استفاده عربستان از سلاح‌های آمریکایی در یمن
رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد: عربستان از سلاح آمریکایی در یمن سوءاستفاده می‌کند. دونالد ترامپ با اعتراف به اینکه عربستان از سلاح این کشور در یمن سوءاستفاده می‌کند، گفت: «حادثه‌ای که برای اتوبوس حامل کودکان در یمن رخ داد، دردناک بود. اگر بخواهم بگویم این موضوع باعث آزار من است، تعبیری قوی به‌کار نبرده‌ام. آنها (سعودی‌ها) نمی‌دانند چگونه باید از سلاح استفاده کنند.»
*  حمله سایبری علیه ایران را از مجامع بین المللی پیگیری می کنیم
روزگذشته معاون وزیر ارتباطات ازحمله سایبری به برخی زیرساخت های ارتباطی کشورازمبدا یک رژیم غاصب خبرداد وگفت: این حملات با قدرت دفع شده است.دراین ارتباط، محمدجواد آذری جهرمی وزیرارتباطات درتوئیترنوشت: رژیمی که سابقه آن دربکارگیری سلاح سایبری درپرونده هایی چون استاکس نت مشخص است، این بارتلاش داشت به زیرساخت های ارتباطی ایران صدمه ای وارد کند.وی تاکید کرد: البته به لطف هوشیاری تیم های فنی، دست خالی بازگشت.جهرمی گفت: این اقدام خصمانه را ازطریق مجامع بین المللی پیگیری می کنیم.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۱۵
*  ظریف مجلس را قانع کرد
روز گذشته ظریف مهمان بهارستان بود تا پاسخگوی سه سوال باشد. وی توانست مجلس را با پاسخ‌هایش به سوالات قانع کند.بدین ترتیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر خارجه در خصوص سه سوال در زمینه ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور و عدم ارائه گزارش به مجلس در خصوص برجام و امضای توافق محرمانه با نماینده آمریکا قانع شدند.
*  مذاکرات پنهان ژاپن با آمریکا بر سر تحریم‌های ضدایرانی
دبیر کابینه ژاپن با اشاره به این مسئله که تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاثیر بدی بر روی فعالیت‌های کمپانی‌های ژاپنی گذاشته است، اعلام کرد که ژاپن، بحث و گفت‌وگوی نزدیکی با ایالات متحده داشته است«یوشیهیده سوگا»، دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد که ژاپن درباره تحریم‌های ضدایرانی مذاکرات نزدیکی را با آمریکا از سر گرفته است. دبیر کابینه ژاپن حاضر نشد که درباره‌ جزئیات این گفت‌وگوها و مذاکرات صحبت کند.
** آرمان ۹۷/۸/۱۵
*  تحریم بیش از ۷۰۰ فرد و شرکت ایرانی
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه اسامی بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت، هواپیما و کشتی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است. نهاد آمریکایی اضافه کرده این اقدام، «یکی از اقدامات اساسی برای احیای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران است که بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رفع شده بودند.» در این بیانیه آمده است: «هدف از این اقدامِ دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، مختل کردن توان ایران جهت تأمین مالی فعالیت‌های مخرب این کشور است. این اقدام فشار مالی بی‌سابقه‌ای روی حکومت ایران برای مذاکره بر سر توافقی جامع قرار می‌دهد که جلوی دستیابی ایران به سلاح اتمی را می‌گیرد، مانع توسعه سلاح‌های بالستیک ایران می‌شود و به فعالیت‌های مخرب وسیع ایران پایان می‌دهد.»
** آفرینش ۹۷/۸/۱۵
*  نباید انتظار داشت تمام کشورها از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تبعیت کنند
معاون اردوغان نسبت به بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد. فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه درباره بازگشت دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: نباید انتظار داشت که تمامی کشورها از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند. ترکیه در این خصوص موضع خود را پیشتر اعلام کرده است.
*  کشورهای معاف از تحریم های آمریکا مشخص شدند
وزارت خزانه داری آمریکا به طوررسمی کشورهای ترکیه، تایوان، کره جنوبی، ایتالیا، یونان، چین، هند و ژاپن را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کردند.
طبق قوانین آمریکا این استثنا می تواند به مدت ۱۸۰ روز اعطا شود.تحریم های آمریکا علیه تهران که شامل تحریم واردات نفت و تبادلات با بانک مرکزی ایران می شود، به اجرا درآمدند.
** قدس ۹۷/۸/۱۵
*  کشورهای جهان به ترامپ اجازه نمی‌دهند که نظم جهانی را تخریب کند
وزیر امور خارجه با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این آمریکا است که منزوی می‌شود نه ایران.
محمدجواد ظریف در پیام توئیتری خود نوشت: «امروز، ایالات متحده با بازگرداندن تحریم‌هایی که مردم را هدف قرار می‌دهند، در برابر سازمان ملل و شورای امنیت سرکشی کرد. اما این قلدری آمریکا نتیجه معکوس می‌دهد، نه فقط به‌خاطر آنکه برجام مهم است اما از آن رو که جهان نمی‌تواند به ترامپ و یارانش اجازه دهد که نظم جهانی را تخریب کنند، آمریکا منزوی شده است، نه ایران.»
*  بیانیه ۵۵۱ استاد عالی حوزه در حمایت از آیات عظام شبیری و یزدی
۵۵۱ استاد عالی حوزه طی بیانیه‌ای با حمایت خود از آیات عظام شبیری زنجانی و محمد یزدی به هر گونه تخریب مرجعیت و بزرگان حوزه واکنش نشان دادند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: تکریم، پاسداشت و رعایت حریم مرجعیت به عنوان دژ مستحکم اسلام و پاسداران مکتب اهل بیت «علیهم السلام» مورد اتفاق همه دینمداران و حوزه‌های علمیه و روحانیت است. در این میان، حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف» به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید با جایگاه برجسته علمی، اخلاقی و مردمی مورد قبول و احترام و اعتماد همگان است.
آیت الله یزدی «دامت برکاته» از فقیهان برجسته و مدرسان با سابقه و از اعلام و بزرگان حوزه علمیه قم است که از پیشگامان نهضت و شاگردان بصیر و با اخلاص آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام راحل و علامه طباطبایی «قدس الله اسرارهم» است که پاسداشت حرمت ایشان لازم و پاسداشت فقاهت و انقلاب اسلامی است.
** خراسان ۹۷/۸/۱۵
*  هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد
یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اعلام کرد در کشور جنگ‌زده یمن هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل بیماری‌ می‌میرد. سوء تغذیه، آلودگی آب‌ها و کمبود امکانات پزشکی، نبود پوشش واکسیناسیون کودکان زندگی بسیاری از کودکان یمنی را به خطر انداخته است. ۱۱ میلیون از مجموع ۱۵ میلیون کودک یمنی (۸۰ درصد) به کمک‌های انسان‌دوستانه جهانی نیاز دارند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در این کشور گرسنه‌اند.
*  اسامی ۱۲۰۰ مدیر شستا و صندوق بازنشستگی منتشر شد
نام اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابع وزارت کار عصر دیروز با دستور «محمد شریعتمداری» روی پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه قرار گرفت. این فهرست‌ها شامل زیرمجموعه‌های ۱۷ هلدینگ و در مجموع ۵۵۰ شرکت بوده و ۱۲۰۰ نفر از مدیران و اعضای هیئت مدیره را شامل می‌شود. به این ترتیب گام نخست برای شفاف سازی بزرگ ترین مجموعه خصولتی برداشته شد.
** اعتماد ۹۷/۸/۱۵
*  بیست کشور واردات نفت خود را به صفر رسانده‌اند
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام فهرست جدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: هدف از اعمال تحریم‌ها تغییر رفتار ایران و دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که بیش از ۲۰ کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند. پمپئو در ادامه مدعی شد که هدف از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، سوق دادن نظام ایران به تغییر رفتارش در منطقه و دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید است. وی گفت: اگر ایران رفتارش در منطقه را تغییر ندهد، اقدامات دیگری که دردآورتر هستند در پیش گرفته می‌شود.
** شهروند ۹۷/۸/۱۵
*  بن سلمان پناهنده می‌شود؟
روزنامه القدس العربی در مقاله‌ای تحت عنوان «به دنبال کشوری که بن سلمان را به عنوان پناهنده بپذیرد» نوشت: بن سلمان اتهامات دیگری مانند بازداشت شاهزادگان و تاجران و به راه انداختن جنگ یمن دارد و به احتمال زیاد کشوری که به دنبال آن می‌گردد در اروپای شرقی یا آسیا باشد. آمریکا در حال حاضر در مقابل ۲ گزینه قرار دارد نخست تحریم شدید عربستان و دوم کنار گذاشتن بن سلمان از ولایتعهدی و پناهندگی به کشور سوم.
در این گزارش آمده است: قطعا بن سلمان نمی تواند در عربستان بماند چرا که در معرض انتقام جویی شاهزادگان سعودی قرار خواهد گرفت.
** سازندگی ۹۷/۸/۱۵
*  روابط تجاری با ایران باید حفظ شود
استفن سیبرت سخنگوی دولت آلمان گفت: آلمان به دنبال راهی برای محافظت از شرکت‌ها در مقابل تحریم‌های اعمالی واشنگتن علیه تهران است. کشور آلمان باور دارد که روابط تجاری با ایران باید حفظ شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا چهل سال آینده هم کاری از پیش نخواهد برد
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار لوئیس فراخان رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا، با تاکید بر این که آمریکا چهل سال است که با ایران دشمنی می‌کند و راه به جایی نبرده و در چهل سال آینده هم کاری از پیش نخواهد برد، گفت:محال است جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره کند؛این مرجع تقلید با بیان این که رییس جمهور آمریکا مدام به ملت خودش دروغ می‌گوید، اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا گرفتار یک مشت اوهام و خیالات است؛ او می‌گوید ما برجام را قبول نکردیم و ایران متلاشی شد، کجای ایران متلاشی شد؟ ایران بحمدلله به عنوان یک کشور نیرومند در منطقه ایستاده است.
 بیعت با شهدا مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان است
تسنیم/ آیت‌الله خاتمی در دهمین یادواره شهدای شهر باغین اظهار داشت: شهدا فخر آدمیان تا روز قیامت هستند . عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن بیعت با شهدا است گفت: بیعت با شهدا یعنی بیعت با مقاومت و در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کردن و خسته نشدن.وی با بیان اینکه دشمنان اسلام خیز برداشتند تا نظام اسلامی را سرنگون کنند گفت: همان‌طور که در گذشته شهدای ما به دشمنان چنین اجازه‌ای ندادند و امروز هم مردم بصیر ما اجازه سرنگونی نظام را به دشمنان نمی‌دهند.
تولید ملی در شرایط فعلی عبادت محسوب می‌شود
حوزه/آیت‌الله اعرافی مطرح کرد: یکی از علل مؤثر در ارزش کارها شرایط زمانه و جامعه است، فعالیت صنعت گران و واحدهای تولیدی در این شرایط دارای اهمیت والایی است مدیر حوزه‌های علمیه گفت: این را نمی‌گویم که بحران وجود دارد اما شرایط حساس و سختی پیش روی ما است، فروپاشی اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی دو هدف کلان دشمنان اسلام برای ایران اسلامی است.عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: هر فعالیتی که در راستای رسیدن به اقتصادی پایدار باشد وبه اشتغال‌زایی در درون کشور منتهی شود عبادت محسوب می‌شود.
کنترل مرزهای هوایی کشور بصورت ۲۴ ساعته
باشگاه خبرنگاران / معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش هوایی ولایت۹۷ بیان کرد: پیام ما از این رزمایش این است که ملت قهرمان ما بدانند که فرزندانشان می‌توانند از مرزهای هوایی دفاع کنند واین موضوع مهم است.امیرسیاری ادامه داد: در تمام مدت نیروهای ارتش و سپاه در کنار هم هستند. همه مرزهای هوایی کشور به طور ۲۴ ساعته تحت کنترل هستند و کارکنان ما در قسمت‌های مختلف پدافند به طور مستمر مرزهای هوایی را رصد می‌کنند و خلبانان تیزپرواز ما آمادگی لحظه‌ای برای دفاع از مرزها دارند.
درماندگی آمریکا در توجیه گاف احمقانه خود درباره کشتی سانچی و بانک تات
باشگاه خبرنگاران/وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا هنوز نتوانسته‌اند درباره گاف خود در قرار دادن نام نفتکش سانچی که سال گذشته غرق شد و بانک تات که ۶ سال پیش تعطیل شده در لیست تحریم‌های جدید علیه ایران توجیهی ارائه دهند.یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مواضع ایران درباره این گاف گفت: «ما قصد نداریم به هر اظهار نظر عمومی مقامات ایرانی واکنش نشان بدهیم.»
بخش‌های تولیدی با ایستادگی تحریم‌ها را شکست می‌دهند
ایرنا/معاون اول رییس جمهوری از صنعتگران، تولیدکنندگان خواست تا با ایستادگی در این دوره تولید را سرپا نگه دارند که این اقدام سبب شکست تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌شود. جهانگیری امروز در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت، معدن و تجارت افزود: در این دوره تولید مساله اصلی است و بنگاه‌های تولیدی باید با نشاط به فعالیت خود بپردازند و این مهم ترین علامت شکست آمریکا است.
ارسال کالاهای بشردوستانه برای ایرانی‌ها دشوار است
باشگاه خبرنگاران /در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده است این کشور دارو، غذا و تجهیزات پزشکی را از تحریم‌های ضدایرانی مستثنی کرده است، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران، امروز ساعتی پس از نشست خبری مشترک پمپئو و استیو منوچین، وزیر امور خزانه داری آمریکا، اذعان کرد ارسال خدمات و کالاهای بشردوستانه برای ایران دشوار خواهد بود.هوک مدعی شد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، باعث شده است از ماه مه -زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور را از برجام خارج کرد- از صادرات نفتی ایران روزانه یک میلیون دلار کاسته شود و درآمد نفتی ایران بیش از دو میلیارد دلار (در ماه) کاهش پیدا کند. هوک همچنین مدعی شد: واشنگتن تصور نمی کند تحریم‌های نفتی علیه تهران تأثیر منفی بر بازار نفت داشته باشد.
ایران فعالیت هسته‌ای خود را با قوت ادامه خواهد داد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات اخیر پمپئو و در پاسخ به این سوال که اطمینان آمریکا از عدم فعالیت مجدد ایران در بحث هسته‌ای از کجا نشات می‌گیرد، اظهار کرد: استراتژی آمریکا در برابر ایران راهبرد جنگ روانی است و طراح این جنگ هم پمپئو است.فلاحت پیشه تصریح کرد: طبق یازدهمین و آخرین گزارش وزارت امور خارجه که دیروز به دست بنده رسیده است، جمهوری اسلامی ایران همه فعالیت‌های هسته‌ای خود رادر قالب برجام با قوت ادامه خواهد داد، این امر حاکی از آن است که ایران تمام برنامه هسته‌ای خود را با قوت پیش می‌برد و بخش عمده این فعالیت با همکاری کشور‌های اروپایی، چین و روسیه دنبال می‌شود.
عربستان جنایت می‌کند اما آمریکا ایران را تحریم می‌کند!
باشگاه خبرنگاران/ سایت ویکی‌لیکس در اقدامی جالب دست به انتشار کاریکاتوری مفهومی زد و از رابطه عربستان و آمریکا پرده برداشت.در این پست ویکی‌لیکس ضمن برشمردن جنایات عربستان، از تحریم ایران توسط آمریکا می‌گوید. ویکی لیکس نوشت: وهابی‌های سعودی ۱۱ سپتامبر را هدایت کرد. آمریکا ایران را تحریم می‌کند. عربستان داعش را حمایت مالی و نظامی می‌کند. ایران با داعش می‌جنگد. آمریکا ایران را تحریم می‌کند.عربستان خبرنگار را تکه تکه می‌کند. آمریکا ایران را تحریم می‌کند. عربستان به یمن حمله می‌کند. آمریکا ایران را تحریم می‌کند.
چین از تحریم‌های نفتی ایران معاف شد
ایرنا/تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران از فهرست تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا حذف شده است و به خریدهای خود از ایران ادامه خواهد داد.ارزش واردات چین از ایران با قیمت فعلی بازار، ۱۵ میلیارد دلار در سال است.
واکنش‌های جهانی به اجرای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های تعلیق‌شده قبلی علیه ایران با واکنش‌های منفی گسترده‌ای در سراسر جهان روبه‌رو شده است. سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز تأسف از برگشت تحریم‌ها علیه تهران اعلام کرد لندن همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است». همچنین اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی امضاکننده برجام شامل فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از تصمیم آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تأکید کردند تلاش خواهند کرد تا از روابط اقتصادی شرکتهای اروپایی با ایران محافظت کنند. نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت از نظر مسکو تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد نوعی باج‌گیری اقتصادی است. او تاکید کرد نگرش روسیه نسبت به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا کاملا منفی است.
 برخورد واشنگتن با برجام نشانه‌ای از افول آمریکا است
ایرنا/ معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه برخورد آمریکا با برجام نشانه خوبی از افول واشنگتن است، گفت: ایستادگی اروپایی‌ها برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تلاش برای دستیابی به راهکار، نشان از آن دارد که ترامپ در اهداف خود شکست خواهد خورد. عراقچی افزود: در حالی که آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند تا مقابل برجام همه جهان را با خود همراه کنند، اما جز رژیم صهیونیستی و عربستان هیچ کشوری حاضر نشد تا مواضع آمریکا را همراهی کند و در حقیقت دولت فعلی آمریکا در این اقدام خود شکست خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *