خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۴

  • فرمانده کل سپاه: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه استکبار جهانی است
  • سیلی محکم مردم به آمریکا در یوم الله ۱۳ آبان
  • آیت الله نمازی: شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» از اصول انقلاب است
  • آیت الله خاتمی: آمریکا محکوم به شکست در برابر ایران است
  • آیت الله حسینی بوشهری: ملت ایران از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آید
  • آیت الله عبداللهی: برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید چشم به نیروهای داخلی داشت

 

** جام جم ۹۷/۸/۱۴
*  فناوری‌های جدید می‌تواند تهدیدزا باشد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: فناوری‌های جدید در کنار کارکردهای مثبت و فرصت گونه‌ای که دارند، قابلیت‌هایی درون آنها قرار داده شده است که می‌تواند تهدیدزا باشد.
سردار غلامرضا جلالی گفت: به کارگیری فناوری اطلاعات و فضای مجازی و ورود حوزه سایبری به سایر حوزه‌ها و هوشمندسازی زیرساختها، دستگاهها و شهرها در کنار قابلیت‌ها، تهدیداتی نیز خواهد داشت.
** همشهری ۹۷/۸/۱۴
*  مخالفت ۲ کمیسیون مجلس با استفساریه شورای شهر تهران
۲ کمیسیون شوراها و اجتماعی مجلس دیروز با استفساریه شورای شهر تهران در خصوص مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند. اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها در این باره گفت: اعضای کمیسیون در جریان رأی‌گیری با این طرح استفساریه مخالفت کردند. در جلسه کمیسیون اجتماعی نیز طرح استفساریه با موافقت سه عضو در برابر ۱۵ رأی مخالف مواجه شد و بدین ترتیب در این کمیسیون نیز رأی نیاورد.
** کیهان ۹۷/۸/۱۴
*  سیلی محکم مردم به آمریکا در ۱۳ آبان
حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی سراسری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سیلی محکم مردم و شورای نگهبان به آمریکا در ۱۳ آبان بود.
روز گذشته راهپیمایی سراسری و عظیم ۱۳ آبان – روز ملی مبارزه با استکبار جهانی – در اقصی نقاط کشور با حضور گسترده آحاد ملت ایران برگزار شد.
این راهپیمایی عظیم و با شکوه در حالی برگزار شد که مقامات آمریکایی دور جدید اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را روز ۱۳ آبان اعلام کرده بودند.
*  ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه استکبار جهانی است
سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا طی سخنانی اظهار داشت: ۱۳ آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است. چون ۱۳ آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار و غارتگر است. ۱۳ آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا در ایران شکسته شد و با ‌اشغال این لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای آمریکایی‌های زورگو و حیله‌گر کشورمان از لوث وجود آنها پاکسازی شد. سرلشکر جعفری پس از برشمردن شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا مقابل ملت ایران و دیگر ملل مقاوم منطقه خطاب به آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور گفت: آقای ترامپ! هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است.
*  آمریکا محکوم به شکست در برابر ایران است
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در کرمان، گفت: آمریکا محکوم به شکست در برابر ایران است.آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان اینکه نسل دوم و سوم انقلاب در راهپیمایی ۱۳ آبان حضوری باشکوه و پررنگ دارند، افزود: جنایات آمریکا علیه ایران مربوط به سالیان طولانی است.وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۴۲ گفت: از جمله جنایات آمریکا می‌توان به انجام کارهای جاسوسی در سفارتخانه خود، واقعه طبس و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد. وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم ستم‌شاهی تصریح کرد: امروز شاهد راه‌اندازی جنگ اقتصادی توسط آمریکا علیه ایران اسلامی هستیم.
** شرق ۹۷/۸/۱۴
*  تاکید وزیر اطلاعات مبنی بر نبود افراد دوتابعیتی در دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر اطلاعات در جلسه دیروز تاکید داشت که افراد دوتابعیتی حق اشتغال و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند.
علی نجفی خوشرودی گفت: وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسش نماینده درباره مدیران دوتابعیتی مجددا تاکید کرد که افراد دوتابعیتی وفق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند و وزارت اطلاعات افراد دوتابعیتی را در مسئولیت‌های دولتی نمی‌شناسد و چنانچه مصداقی وجود دارد نمایندگان سوال کننده آن را اعلام کنند.
*  آماده محافظت از شرکت‌هایمان هستیم
سفیر فرانسه در مسکو تاکید کرد که کشورش آماده محافظت از شرکت‌های فرانسوی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. سفیر فرانسه در مسکو گفت: ما آماده‌ایم تا از شرکت‌های فرانسوی که خواهان ادامه تجارت با ایران هستند پس از آنکه تحریم‌های واشنگتن علیه تهران اعمال شد، محافظت کنیم.
** ایران ۹۷/۸/۱۴
*  دولت کمک می‌کند با اصلاح سی‌اف‌تی، نظر شورای‌ نگهبان تأمین شود
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفته است: «دولت کمک می‌کند با اصلاح سی‌اف‌تی، نظر شورای‌ نگهبان تأمین شود.» امیری لایحه CFT را برای کشور مهم خواند و اظهار کرد: «قانون شدن الحاق به CFT لازمه استانداردسازی مناسبات و ارتباطات و تعاملات سیستم بانکی ایران با سیستم مؤسسات مالی دیگر کشورهای جهان است. ایران به تعاملات بانکی و مالی با دیگر کشورها معتقد است بنابراین دولت همه سعی خود را می‌کند تا با اصلاح مصوبه در همین مرحله نظر شورای نگهبان تأمین و الحاق به CFT قانون شود.»
*  ایران بالاخره وارد مذاکره با امریکا می‌شود
رئیس جمهوری امریکا مدعی شد که مقامات ایرانی بالاخره برای گفت‌وگو با واشنگتن به میز مذاکره باز می‌گردند. «دونالد ترامپ» با تأکید دوباره بر اعمال «شدیدترین تحریم‌ها» علیه ایران گفت که مقامات جمهوری اسلامی بالاخره برای مذاکره درباره توافق جدید اتمی بازخواهند گشت. وی روز جمعه نیز از آمادگی خود برای انجام توافق جدید با ایران خبر داده بود. ترامپ که در جمع هوادارانش در ایالت ایندیانا سخنرانی می‌کرد، بار دیگر از برجام به عنوان توافقی بسیار بد یاد کرد و افزود که به جای آن توافق، شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱۴
*  ساز و کار مطمئنی را برای همکاری با ایران ایجاد کرده‌ایم
سفیر اتحادیه اروپا در روسیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا ساز و کار مطمئنی را برای همکاری با ایران ایجاد کرده است که بزودی راه اندازی می‌شود.
مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در مسکو روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس خاطرنشان کرد: گفت وگو درباره شاخص‌های فنی این ساز وکار ادامه دارد و من معتقدم که بزودی آغاز بکار خواهد کرد.
وی ادامه داد: ساز وکار جدید همکاری با ایران با توجه به اینکه آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرده است اجرایی خواهد شد.
به گفته سفیر اتحادیه اروپا در مسکو، ساز و کار همکاری با ایران باید از کانال‌های پرداخت مالی با ایران برای صادرات محصولات صادراتی این کشور ازجمله نفت و واردات کالاهای اروپایی حمایت کرده و آن را توسعه دهد.
*  آمریکا در حال از دست دادن سلطه خود در سراسر جهان است
لوئیس فراخان رهبر مسلمانان آمریکا گفت : کشور آمریکا در حال از دست دادن سلطه خود در سراسر جهان است، این سلطه تحت حمایت ترامپ به سرعت قدرت خود را از دست می‌دهد زیرا حتی آمریکایی‌ها می‌گویند وی عجیب ترین رئیس جمهوری است که به آن رای داده اند.
رهبر مسلمانان آمریکا دیروز یکشنبه در مراسم از ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تا ۱۳ آبان ۱۳۹۷ در دانشگاه تهران گفت: آمریکا به پایه‌های آنچه که در غرب به آن دموکراسی می‌گویند حمله کرده است. کاخ سفید هرگز دموکراسی نداشته و همیشه به طبقه قدرتمند، متصل و نظر مثبت داشته است.
** وطن امروز ۹۷/۸/۱۴
*  شورای نگهبان مصوبه جنجالی مجلس را خلاف شرع و قانون اساسی دانست
سخنگوی شورای نگهبان از اعلام ۲۰ ایراد شرعی و قانون اساسی شورای نگهبان نسبت به مصوبهCFT خبر داد. کدخدایی با اشاره به نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، اظهار داشت: نظرات شورای نگهبان درباره این لایحه شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهاماتی است که در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان ایرادات این شورا نسبت به لایحه CFT را حدود ۲۰ مورد دانست و افزود: همزمان با بررسی مصوبه مجلس درباره لایحه CFT، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این لایحه را بررسی و درباره آن اعلام نظر کرده است.
*  خواب آمریکایی‌ها علیه ایران تعبیر نخواهد شد
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مردم ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد، گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ ولی این خواب هیچگاه تعبیر نخواهد شد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در حاشیه مراسم ١٣ آبان، اظهار کرد: پیام این راهپیمایی برای استکبار جهانی که سرکرده آن آمریکاست، این است که مردم بصیر و هوشیار ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد و تسلیم زورگویی‌های آمریکا و اذنابش نخواهند شد.
** جوان ۹۷/۸/۱۴
*  آغاز رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۹۷
رئیس هیأت مدیره برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی با عنوان «مدافعان آسمان ولایت ۹۷» از برگزاری این رزمایش از امروز به مدت دو روز در گستره بزرگی از آسمان کشور خبر داد.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس هیأت مدیره برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی گفت: این رزمایش با حضور قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا(ص)، نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخشی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ای به اندازه ۵۰۰ هزار کیلومترمربع و در بخش‌هایی از شمال، غرب، شرق و مرکز کشور از امروز آغاز می‌شود.
*  ترامپ کوچک تر از آن است که ایران را به زانو درآورد
علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: ۱۳ آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار تبدیل شده است و همان طوری که رهبر معظم انقلاب روز گذشته سه واقعه مهم (ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام، حرکت انقلابی دانشجویان و حرکت انقلابی دانش آموزان) را توضیح دادند، جلوه‌ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهد داد که آقای ترامپ کوچک تر از آن است که بتواند ایران را از پای درآورد، همان طور که ایرانیان، صدام را تا نابودی تعقیب کردند و همانگونه که آنها تروریست‌های مزدور داعش را تا نابودی تعقیب کردند بر جانیان کاخ سفید، خسران و پشیمانی مستولی خواهند کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۱۴
*  توییت وزارت خارجه آلمان درباره تماس ماس و ظریف
وزارت امور خارجه آلمان از تماس تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتای ایرانی خود خبر داد.
وزارت امور خارجه آلمان در صفحه توییتر خود نوشت: هایکو ماس وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران گفت که تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل کند ما به برجام پایبند هستیم. در ادامه این توییت آمده است: طرف آلمانی برای انجام تلاش‌های جدی آماده است.
*  نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شدند
محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از انصراف ۱۶ نماینده مجلس از استیضاح «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور خبر داد و گفت: نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شده اند و نامه انصراف نیز به هیات رییسه مجلس ارائه شده است.
** رسالت ۹۷/۸/۱۴
*  غربگرایان از خواب غفلت بیدار شوند
استاد حوزه علمیه قم گفت: غربگرایان از خواب غفلت بیدار شوند. آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از طلاب حوزه با اشاره به خباثت و دشمنی های آمریکا با ملت ایران گفت: آمریکا با بازگرداندن تحریم‌های اوج خباثت و دشمنی خود با ملت ایران را نشان داد ولی مقامات آمریکایی بدانند ان‌شاءالله ملت ایران با صبر و استقامت، اتکا به خدا و نیروی انسانی و جوان و امکانات خود از این مرحله هم عبور خواهد کرد و یک‌بار دیگر آمریکا طعم شکست از ملت ایران را خواهد چشید.وی وحدت و انسجام مسئولان، تبعیت از رهبری، مدیریت صحیح و تلاش شبانه‌روزی همراه با نظارت دقیق را راه برون رفت از مشکلات دانست و افزود: توقع داریم کسانی که دلداده آمریکا بودند و آنها را باور داشتند و اعتماد می‌کردند بیدار شده و دیگر حتی زمزمه مذاکره با آنها را مطرح نکنند.
*  ترامپ از تحریم‌ها دست خالی بیرون خواهد آمد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ از تحریم‌ها دست خالی بیرون خواهد آمد. محسن رضایی در دیدار لوئیس فراخان رهبر مسلمانان آمریکا گفت: امروز روز اتحاد مسلمین جهان است و شما برادران ما هستید و ما به شما اطمینان داریم. رضایی گفت: دشمنان ما از اسلام می‌هراسند و می ترسند که اسلام دوباره احیا شود و اقتصاد و فرهنگ ما اسلامی شود. دشمنی آنها با ما بر سر اسلام است. ما راه نجات مان هم اسلام است. بدون اسلام ما به جایی نمی رسیم.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۱۴
*  مخالفت پکن با تحریم ایران
«پانگ سن» در دیدار با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با حائز اهمیت خواندن حفظ روابط دو کشور چین و ایران بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، افزود: مناسبات دوجانبه پیگیری شود؛ همکاری‌های موجود دو کشور منطبق بر قوانین بین‌المللی است. سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت:« پکن با سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا مخالف است و با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین‌المللی به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.»
*  اعتراض سوریه به تحریم ایران
وزارت امور خارجه سوریه تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوریه، این اقدام آمریکا را هم‌راستای دیگر سیاست‌هایش مبنی بر تضعیف صلح امنیت منطقه‌ای تلقی می‌کند.
طبق این بیانیه، این تصمیم آمریکا نشانگر شکست این کشور در اجرای تعهداتش تحت توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» که میان ۱+۵ و ایران منعقد شده، می‌باشد.
** آرمان ۹۷/۸/۱۴
*  حضور سفیران سوئد و نروژ و کاردار دانمارک در وزارت خارجه
سفیران کشورهای سوئد و نروژ و کاردار دانمارک در تهران، در وزارت خارجه کشورمان حضور پیدا کردند. در پی اقدام اخیر تروریستی در اهواز و اعتراض شدید کشورمان به دانمارک، سوئد، نروژ و هلند، و با توجه به اتهامات اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و دانمارک که با دسیسه‌چینی رژیم صهیونیستی و طراحی سناریوهای ناشیانه صورت گرفت، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، سفرای نروژ و سوئد و کاردار دانمارک در تهران را به وزارت امور خارجه دعوت و ضمن تبیین مواضع کشورمان در ارتباط با حادثه تروریستی اهواز و رد اتهامات رژیم صهیونیستی، بر وظیفه این کشورها در مقابله با تروریسم و غیرقابل قبول بودن پناه دادن به کسانی که رسما مسئولیت عملیات تروریستی اهواز را پذیرفته‌اند، تاکید کرد.
*  استیضاح بطحایی کلید خورد
جمعی از نمایندگان استیضاح وزیر‌آموزش و پرورش را کلید زدند.جمعی از نمایندگان طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش را تدوین کرده و در حال جمع‌آوری امضا برای آن هستند.
** آفرینش ۹۷/۸/۱۴
*  فشار حداکثری ترامپ علیه ایران از امروز
وزیر خارجه آمریکا گفت که تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود و با هدف تغییر رفتار ایران صورت می‌گیرد.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود و این تحریم‌ها با هدف تغییر رفتار ایران در منطقه اعمال می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران از امروز به طور کامل وارد مرحله اجرا در خواهد آمد.
** قدس ۹۷/۸/۱۴
*  واکنش بغداد به بیانیه سفارت آمریکا علیه تهران و حشدالشعبی
وزارت خارجه عراق، بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و اهانت به سازمان «الحشد الشعبی» را نقض عرف دیپلماتیک و اصل احترام متقابل میان کشورها دانست.
وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد که بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه کشور همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران را دنبال کرده است و امیدوار است که بخش دوم این بیانیه را که طی آن عرف دیپلماتیک و احترام متقابل دو کشور که اصلی مهم در حقوق بین‌الملل است، نقض شده، حذف شود.
** خراسان ۹۷/۸/۱۴
*  عقب نشینی مجدد آمریکا در تحریم‌های ایران
طبق گزارش پایگاه واشنگتن اگزمینر، دولت آمریکا برای کشورهایی که در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران در چارچوب برجام همکاری می‌کنند نیز معافیت صادر خواهد کرد. کاخ سفید پیش از این به هشت کشور خریدار اصلی نفت ایران که حدود ۷۰ درصد نفت کشورمان را می‌خرند، معافیت داده بود.
طبق این گزارش، مایک پمپئو وزیر خارجه به طور خاص این معافیت‌های تحریمی را صادر خواهد کرد تا امکان ادامه همکاری با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور فراهم شود.
*  سه طرح پیشنهادی برای مقابله با فشارهای روانی آمریکا
حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اعلام تهیه سه طرح در زمینه فشارهای روانی ایجاد شده توسط آمریکا افزود: اولین طرح، تنبیه کشورهای همکار با آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران است که بر اساس این طرح هر کشوری که در این اقدامات تحریمی با آمریکا همکاری کرده باید با آن مقابله به مثل کرد و فروش نفت و گاز را به آن ممنوع و تحریم‌هایی نیز برای آن داشته باشیم.
وی طرح دوم حذف دلار از معاملات بین‌المللی را دومین طرح تهیه شده خواند و اظهار کرد: طرح سوم درباره موضوع احتمال حمله سایبری آمریکا به کشور است و در صورت حمله سایبری و قطع یا اختلال در اینترنت کشور با اقدام نیروهای مسلح مواجه شود.
** اعتماد ۹۷/۸/۱۴
*  تحریم زمینه‌ و بستری برای رشد و پیشرفت ماست
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم.
دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما؛ البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد.
** شهروند ۹۷/۸/۱۴
*  دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف کند
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله اقدامات ترامپ با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد.
او افزود: دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف کند؛ ولی کورخوانده است. مردم ما با هوشیاری و بیداری ترفند‌های مختلف دشمن و این عملیات روانی او را با حضور خود و با بصیرت خودشان مثل گذشته‌ها رسوا خواهند کرد.
** سازندگی ۹۷/۸/۱۴
*  نماینده ویژه پوتین در امور سوریه امروز به تهران می‌آید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه برای دیدار و گفتگو با دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر می‌کند. الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه برای دیدار و گفتگو با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز به تهران سفر می‌کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» از اصول انقلاب است
رسا/ آیت الله نمازی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان با اشاره به اینکه ۱۳ آبان ریشه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام برگ زرین دیگری در تاریخ مبارزات انقلابی دانشجویان و جوانان ایران اسلامی در عرصه مبارزه با استکبارجهانی بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.وی همچنین روز ۱۳ آبان را روز استکبار ستیزی دانست و با تأکید بر اینکه از اصول انقلاب که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است حتی یک گام کوتاه نخواهیم آمد، افزود: ۱۳ آبان در تاریخ ملت قهرمان ایران یادآور سه رخداد مهم و سرنوشت ساز بوده است.
ملت ایران از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آید
رسا/آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حماسه ۱۳ آبان گفت: آمریکا که تصور می‌کند تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ملت ایران طراحی و برنامه‌ریزی کرده، این‌‌بار هم مانند مراحل قبل ملت ایران با سربلندی و افتخار از این گردنه عبور می‌کند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بعداز انقلاب شاید روزی نباشد که دشمنان، علیه ملت ایران تحریم نکرده باشند که با اتحاد و صبر و شکیبابی یکی پس از دیگری تحریم‌ها خنثی و بی‌اثر شد.
۱۳ آبان یادآور جنایت‌های آمریکا است
ایسنا/ آیت الله کعبی ،با تاکیدبرلزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۳ آبان عنوان کرد: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در واقع نماد ظلم ستیزی، حق طلبی و مقاومت ملت ایران در برابرظلم و جنایت شیطان بزرگ، آمریکا است. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اجرای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در روز ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: این یک جنگ روانی است؛ چرا که آمریکا هرکاری که خواسته،‌ انجام داده و به نتیجه‌ای نرسیده است.
برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید چشم به نیروهای داخلی داشت
باشگاه خبرنگاران /آیت‌الله عبداللهی درباره اعلام اجرای مرحله دوم تحریم‌ها از سوی آمریکا همزمان با ۱۳ آبان و وظیفه مسئولان قوای مختلف در قبال این موضوع اظهار داشت : برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید به منابع داخلی توجه کرد و با تاکید بر اقتصاد مقاومتی چشم به نیروهای داخلی داشت .عضوجامعه مدرسین درادامه افزود: در حوزه مسائل اقتصادی باید با کشورهایی ارتباط برقرار کرد که به دنبال عمل مستقل هستند، ارتباط با کشورهایی که آمادگی ایجاد تعامل اقتصادی با ما را دارند در این عرصه راهگشاست.
ملت ایران بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد
اختصاصی/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با اشاره به دشمنی‌های بی پایان آمریکا با ملت‌های آزاده به خصوص جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سلطه‌طلبی و جنگ افروزی آمریکا به جایی رسیده است که حتی متحدان این کشور نیز از اقدامات این کشور حمایت نمی‌کنند. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که ملت ایران بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد، گفت: امروز امریکا در انزوای کامل قرار دارد و قدرتش رو به افول است.
تحریم نفت ایران با مخالفت جهانی مواجه شده است
ایرنا/خبرگزاری رسمی چین در مطلبی تحلیلی نوشت تحریم نفتی که آمریکا برای فشار فزاینده بر اقتصاد ایران اعمال کرده است، با مخالفت‌های خارجی زیادی روبرو شده است.شینهوا اضافه می‌کند از دیدگاه کارشناسی بعید به نظر می‌رسد که آمریکا در تحریم‌های ایران موفقیتی بدست آورد و بتواند تهران را به انزوا بکشاند کما اینکه برخی کارشناسان هم معتقدند وضعیت ایران بتدریج بهتر هم خواهد شد.
دادگاه تونس ورود هیأت‌های صهیونیستی را ممنوع کرد
ایسنا/دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده‌های فوری تونس حکم به ممنوعیت ورود یا میزبانی از هیأت‌های صهیونیستی به منظور مشارکت در همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی ادیان» داد. این حکم در پاسخ به دادخواست ارائه شده از سوی هیأت ملی حمایت از مقاومت عربی و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حزب جمهوری و جبهه خلق علیه جمعیت پیشاهنگی تونس صادر شده است که خواستار عدم استقبال یا میزبانی و یا مشارکت نمایندگان صهیونیست در همایش گفت‌وگوی ادیان شده بودند.
حمله بدافزاری مشابه استاکس‌نت به زیرساخت‌های هسته‌ای کشور قویاً تکذیب شد
باشگاه خبرنگاران/اواخر هفته گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از منابع صهیونیستی از حمله یک بدافزار جدید شبیه استاکس‌نت به زیرساخت‌های ایران خبر دادند. یکی از کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور و مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این خصوص گفت: سازمان پدافند غیرعامل به طور مستمر تمام تأسیسات هسته‌ای کشور را رصد می‌کند. در این مورد بررسی‌های ما در سازمان پدافند غیرعامل و پیگیری‌های من از مسئولان سایت مربوطه و همکاران ما در مرکز ماهر نشان می‌دهد که چنین چیزی به هیچ وجه وجود ندارد و قویاً تکذیب می‌شود. در صورتی که چنین چیزی وجود داشته باشد، حتماً مشاهده می‌شود و حسگرهای ما به آن واکنش نشان می‌دهد.
اعتراف موسسه صهیونیستی به قدرت نظامی حزب الله
ایرنا/ «موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا» در گزارشی با اعتراف به توانمندی نظامی و بازدارندگی حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله بیشتر از همه اعضای ناتو موشک و گلوله دارد.به گزارش المیادین، در گزارش «موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا» آمده است: حزب الله بیش از ۹۵ درصد قدرت آتش ارتش‌های متعارف دنیا را دارد و این تاکیدی بر نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از افزایش توانایی نظامی حزب الله است.بر اساس این گزارش، این جهش بزرگ در توانایی نظامی حزب الله همچنین نشان می‌دهد که هدف حزب الله شکست سیاسی رژیم صهیونیستی است.
سفر وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی به عمان
فارس/ «ایسرائیل کاتص»، وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی عصر روز یکشنبه برای شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی و در سفری رسمی عازم عمان شد.وی در آستانه عزیمت به این سفر گفت: این دیداری تاریخی است که روابط بین اسرائیل و عمان را بهبود خواهد داد.
مقامات بحرینی به رفتار غیرانسانی خود پایان دهند
مهر/ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدید نظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.بهرام قاسمی افزود: مقامات بحرینی به جای اتکاء به سایر دولت‌ها و خرید گرانبهای امنیت از دیگران ، با کنار گذاشتن رویکرد پلیسی و امنیتی به رفع بحران خود ساخته در کشور از طریق گفتگوی حقیقی و جدی با مخالفان و منتقدان و پاسخ به مطالبات مشروع مردم بپردازند و به رفتار غیر انسانی خود در صدور احکام ظالمانه و اعمال محدودیت علیه مردم پایان دهند.
پناهگاه‌های رژیم صهیونیستی بدل به گورهای دسته جمعی خواهد شد
ایسنا/ سرلشکر صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی از پدافند غیر عامل و پناهگاه‌ها استفاده کند چون کشوری است که عمق ندارد به جایی نیز نخواهد رسید، تصریح کرد: ان‌شاءالله آنان در جنگ بعدی که در روایات خودشان هم هست و می‌گویند که ۱۱ روز طول می‌کشد، این پناهگاه‌های شان بدل به گورهای دسته جمعی شان می‌شود.
برجام بهترین توافق ممکن بود
مهر/ وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از یک سال و نیم تلاش هنوز هم نمی‌توانند برجام را تضعیف کنند، گفت: هنوز هم با افتخار اعلام می‌کنم برجام بهترین توافق ممکن بود.ظریف با بیان اینکه برجام منافع کشور را حفظ کرد، اظهار داشت: امروز برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی است که اگر با تصمیم نظام بخواهیم به آن برگردیم به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود. به صراحت گفته‌ایم که برجام آن چیزی بود که می‌توانستیم بگیریم و هنوز هم با افتخار اعلام می‌کنم با پشت گرمی از مقاومت مردم ایران برجام بهترین توافق ممکن بود. من خودم هم آرزوهای بهتری داشتم اما برجام آنچه بود که قابل حصول بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *