خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۳

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: ۱۳ آبان نمایش وحدت در مقابل ظلم آمریکاست
  • رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور دانش آموزان و دانشجویان: سازشکاران بدانند آمریکا رو به افول است
  • آیت الله بهشتی: ملت با حضور پرشور در ۱۳ آبان نشان می‌دهد برای مبارزه با استکبار آماده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: توجه به مساجد از امور اساسی و زیربنایی است
  • آیت الله حسینی خراسانی: ۱۳ آبان روز قدرت ملت ایران است
  • آیت الله فقیهی: روحیه استکبارستیزی ملت ایران ریشه در مکتب حسینی دارد

 

** جام جم ۹۷/۸/۱۳
*  واکنش وزارت امور خارجه به اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعمال مجدد تحریم‌ها را یک سقوط اخلاقی و سیاسی بزرگ برای رژیم حاکم بر آمریکا عنوان کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: این اقدام اگرچه به لحاظ عینی و عملی نسبت به دوره شش ماهه اخیر تبعات منفی اندکی برای اقتصاد ایران به دنبال خواهد داشت، اما برای رژیم حاکم بر آمریکا یک سقوط اخلاقی و سیاسی بزرگ محسوب می‌‌‌‌شود.این اقدام به تنهایی نقض برجام، نقض قطعنامه شورای امنیت، نقض دستور دیوان بین المللی دادگستری، تقابل با اراده صریح اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان و بی‌‌‌‌توجهی به اصول انسانی، حقوقی و اخلاقی است.
** همشهری ۹۷/۸/۱۳
*  اپراتور هندی در بندر چابهار مستقر شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از آغاز فعالیت اپراتور هندی در بندر چابهار طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بلافاصله پس از ارائه ضمانت‌نامه بانکی، فعالیت اپراتوری در این بندر آغاز می‌شود.
بهروز آقایی با بیان اینکه یک شرکت هندی با همکاری یک شرکت ایرانی در بندر چابهار مستقر شده و یک سری تجهیزات را نیز آورده است،‌ گفت: همچنان بحث ضمانتنامه مطرح است و به محض ارائه آن از سوی اپراتور هندی، فعالیت این شرکت طی روزهای آینده آغاز می‌شود. او افزود: قراردادها با طرف هندی که هم به صورت BOT و اپراتوری (کوتاه مدت) است، نهایی شده‌‌اند.
** کیهان ۹۷/۸/۱۳
*  سازشکاران بدانند آمریکا رو به افول است
رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور دانش آموزان و دانشجویان:
– اینکه اکنون می‌گویند تحریم‌ها، اقدامی جدید بر ضد ایران است، در واقع کلاه گذاشتن بر سر خود و یا ملت آمریکا است زیرا موضوع تحریم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است.
– در چالش ۴۰ ساله آمریکا و ایران حقیقت مهمی وجود دارد که گاهی از دیده‌ها پنهان می‌ماند و آن اینکه، طرف پیروز در این چالش، جمهوری اسلامی ایران و طرف مغلوب، آمریکا بوده است.
– امروز تنها کشوری که آمریکا کوچکترین نقشی در تصمیمات آن ندارد، جمهوری اسلامی ایران است و این، به معنای شکست آمریکا است.
– سازشکاران بدانند آمریکا رو به افول است.
– در جنگ اقتصادی نیز آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمریکا است زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.
– آمریکایی‌ها گاهی می‌گویند با ملت ایران مشکلی نداریم و تحریم‌ها علیه مردم نیست بلکه با دولت ایران دچار چالش هستیم اما این یک دروغ فضاحت بار است چون دولت ایران بدون ملت کاره‌ای نیست و آنها با حضور و اراده ملت دشمنند.
*  راه فائق آمدن بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است
محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس ‌فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود درباره تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران مطلبی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:راه فائق آمدن در برابر تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت عزیز ایران و سیاست‌های کاخ سفید، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، تقویت همبستگی ملی، بازگشت به برادری‌های دوران انقلاب، رفع سو‌‌ءتفاهم‌ها، اعتماد به جوانان، میدان‌داری نخبگان و همراهی همه جریانات سیاسی با دولت و دیپلمات‌های سختکوش نظام است.
** شرق ۹۷/۸/۱۳
*  افتتاح حساب ویژه توسط دولت عراق برای پرداخت پول واردات از ایران
یک مقام عراقی گفت وزارت دارایی این کشور حسابی در یک بانک دولتی باز کرده تا بغداد پول واردات از ایران را با دینار عراقی به این کشور پرداخت کند.
سه مقام عراقی خبر دادند که آمریکا به عراق اجازه داده بعد از اجرایی شدن تحریم‌های واشنگتن علیه بخش نفت تهران، همچنان به واردات گاز، برق و مواد غذایی ادامه دهد. این مقامات که عضو هیئت وزرای ناظر بر فعالیت‌های انرژی هستند گفتند که این معافیت به‌شرطی به عراق داده شده که برای پرداخت به ایران از دلار آمریکا استفاده نکند.
*  درخواست برای پایان جنگ یمن
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار یمن خواستار پایان دادن به جنگ داخلی این کشور شده است. روسیه نیز از این درخواست حمایت کرده و طرفهای درگیر را به توقف جنگ فرا خوانده است.
** ایران ۹۷/۸/۱۳
*  ناکامی امریکا در کاهش روابط کشورها با ایران
در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، گزارشی از اعلام مواضع دولت امریکا و اظهارات مقامات آن کشور درباره تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این گزارش نشان می‌دهد واقعیت‌های اقتصادی جهانی، آنان را ناگزیر کرده است از توهمات قطع فروش نفت ایران، فاصله بگیرند. در مقابل، دیگر کشورهای جهان از جمله چین، روسیه و اتحادیه اروپا، به صراحت مخالف سیاست‌های تحریمی امریکا موضع گرفته‌اند.
*  انتقاد نیویورک تایمز از تحریم «سوئیفت» ایران
روزنامه «نیویورک تایمز» امریکا در گزارشی با انتقاد از تصمیم دولت ترامپ به قطع کردن ارتباط بانک‌های ایران با شبکه «سوئیفت»، این اقدام را یک اشتباه استراتژیک دانست. این روزنامه نوشت: اگر دولت ترامپ اصرار به حذف ایران از شبکه «سوئیفت»- شبکه ارتباط بین بانک‌های جهان – داشته باشد، این امر عواقب جدی برای ایالات متحده خواهد داشت. این کار علاوه بر اینکه نفوذ امریکا بر معماری مالی بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد، قدرت- مالی- ایالات متحده امریکا را در بین متحدان و دشمنان تضعیف خواهد کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱۳
*  ملت ایران در مقابل یک جانبه گرایی امریکا ایستادگی می‌کند
معاون اول رییس جمهوری گفت: در مساله اقتصادی که به تعبیر آمریکا جنگ اقتصادی علیه ایران است، ملت ما به دنیا نشان داد که در مقابل یک جانبه گرایی امریکا ایستادگی خواهد کرد. اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه فرهاد دژپسند به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: امروز امریکا برای اعمال سیاست‌های خود تنهاست و ما هم به جهت سیاسی موقعیت برتری داریم و هم از نظر اخلاقی به دنیا نشان دادیم که کشوری قابل اعتماد هستیم و آمریکا کشوری غیرقابل اعتماد است که نمی شود با آن توافق کرد.
*  پس از عمان، بحرین در دستور کار نتانیاهو است
رسانه‌های اسرائیل از دیدارهای محرمانه میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و پیش‌بینی‌ها درباره سفر علنی میان دو طرف در آینده نزدیک خبر داد.
شبکه ۱۰ اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در ماه فوریه در شهر مونیخ آلمان با یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان دیدار کرده بود و حالا تلاش دارد به کشور دیگر عرب حاشیه خلیج فارس سفر کند که احتمال می‌رود این کشور بحرین باشد.
** وطن امروز ۹۷/۸/۱۳
*  نمایندگان مجلس از «آخوندی» شکایت می‌کنند
جمعی از نمایندگان مجلس از آخوندی شکایت می‌کنند و بر لزوم رسیدگی به اتهامات وی تاکید دارند. حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس ضمن تایید این خبر اعلام کرد: جمعی از نمایندگان درحال تهیه و تنظیم شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی هستند. وی اضافه کرد: اسناد متعددی درباره عملکرد آقای آخوندی در اختیار نمایندگان است که همین اسناد دلیل امضای طرح استیضاح وی توسط بسیاری از نمایندگان از جریانات مختلف شد.
*  مقاومت بر‌تحریم‌های آمریکا پیروز می‌شود
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به تحریم‌های مستمر آمریکا علیه نیروهای محور مقاومت، گفت: ما بخوبی می‌دانیم که دشمن ما را رها نمی‌کند. آمریکا در همین رابطه تحریم‌های شدیدی را آغاز کرده و طی این روزها از تحریم‌های شدیدتری ضد حزب‌الله سخن می‌گوید. شیخ هاشم صفی‌الدین با تأکید بر اینکه محور مقاومت بر تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها نیز به اذن الهی پیروز خواهد شد، تاکید کرد: عزت و افتخار لبنان در این است که از کشورش دفاع می‌کند. ما آزادی سال ۲۰۰۰ را رقم زدیم و در سال ۲۰۰۶ نیز از کشور دفاع کردیم.
** جوان ۹۷/۸/۱۳
*  تایوان امیدوار به معاف شدن
رسانه‌های تایوانی نسبت به مشمول شدن تایوان در زمره دریافت‌کنندگان معافیت آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران ابراز امیدواری کرده‌اند. به نوشته پایگاه «تایوان‌نیوز»، شرکت دولتی نفت تایوان (CPC Corporation) اعلام کرده که هنوز به این شرکت اطلاعاتی درباره اینکه مشمول کشور‌های معاف‌شده از تحریم‌های نفتی امریکا علیه ایران است، نرسیده است. شرکت دولتی نفت تایوان ابراز امیدواری کرده که مشمول این معافیت از تحریم‌ها شود و انجام چنین کاری توسط امریکا را «اقدامی مثبت» خوانده است.
*  رزمایش ضدایرانی ۶ کشور عربی در مصر
نیروهای شش کشور عربی برای انجام یک مانورنظامی به نام «سپر ۱» در مصر گرد هم آمده‌اند. مانوری که در آن نیروهای زمینی، هوایی و دریایی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و اردن شرکت دارند. به باور کارشناسان هدف این مانور روشن است؛ ایجاد اتحادی نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایران. آمریکا در تدارک این مانور نقش محوری داشته است. روزنامه الاهرام نزدیک به دولت مصر و چاپ قاهره نوشته است که عملیات «سپر عربی۱» بزرگترین مانور عربی است. لبنان و مراکش به عنوان ناظر در این مانور شرکت دارند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۱۳
*  درخواست ۱۰۰ چهره جهانی از گوترش
بیش از صد شخصیت صاحب نام بین‌المللی در عرصه‌های ادبی، هنری، رسانه‌ای و جامعه مدنی در نامه‌ای سرگشاده از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستند تحقیقات مستقلی درباره قتل جمال خاشقجی آغاز کند.
در این نامه آمده است، قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار در خاک بیگانه نقض آشکار حقوق بشر و افزایش نگرانی درباره سرکوب مخالفان عربستان است.
*  در صورت تداوم تحریم‌های واشنگتن برنامه اتمی خود را از سر می‌گیریم
کره شمالی هشدار داد، در صورتی که آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو نکند، می‌تواند یک سیاست دولتی به منظور تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای را اجرا کند و توسعه برنامه هسته‌ای خود را از سربگیرد.
در پی تنش میان واشنگتن و کره‌جنوبی در زمینه کاهش تحریم‌ها و اعمال فشارها بر کره‌شمالی، وزارت خارجه این کشور روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر آمریکا موضع خود را تغییر ندهد، کره شمالی می‌تواند همزمان سیاست «پیونگ‌جین» را در زمینه نیروی هسته‌ای و توسعه اقتصادی اجرایی کند.
** رسالت ۹۷/۸/۱۳
*  ۱۳ آبان نمایش وحدت در مقابل ظلم آمریکاست
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکا با بازگرداندن تحریم‌ها اوج خباثت و دشمنی خود با ملت ایران را نشان داد تصریح کرد: مقامات آمریکایی بدانند ان‌شاءالله ملت ایران با صبر و استقامت و اتکا به خدا و نیروی انسانی و جوان و امکانات خود از این مرحله هم عبور خواهد کرد و یک‌بار دیگر آمریکا منفور ملت ایران خواهد شد.این مفسر قرآن کریم وحدت و انسجام مسئولان و تبعیت از رهبری و مدیریت صحیح و تلاش شبانه‌روزی همراه با نظارت دقیق را راه برون رفت از مشکلات دانست و افزود: توقع داریم کسانی که دلداده آمریکا بودند و آنها را باور داشتن و اعتماد می‌کردند، بیدار شده و دیگر حتی زمزمه مذاکره با آنها را مطرح نکنند و تمام همت خود را صرف خدمت به مردم داشته باشند چون یک‌بار دیگر اعتماد به آمریکا بی‌تردید خیانت به ملت ایران است و همه دیدیم هربار اعتماد به آنها موجب ضرر برای ملت بود. وی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ۱۳ آبان را فرصتی برای نمایش وحدت همه در مقابل ظلم آمریکا دانست و گفت: کسانی که دلداده آمریکا بودند و به آنها اعتماد می‌کردند، بیدار شوند.
*  بیایید ما منتظریم
تارنمای راشاتودی به نقل از صفحه منسوب به سردارسلیمانی نوشت: «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران با انتشار پستی اینستاگرامی به توئیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با مضمون ‘تحریم‌ها در راهند’، واکنش نشان داد.این رسانه روسی تصریح کرد: سلیمانی روز جمعه با انتشار عکسی از خود در قالب یکی از کاراکترهای سریال محبوب «بازی تاج و تخت» در اینستاگرام نوشت: «بیایید! ما منتظریم».
راشاتودی به نقل از وی افزود: «من دشمن شما هستم. سپاه قدس دشمن شماست. شما این جنگ را آغاز کرده اما ما کسی هستیم که آن را تمام می کنیم.»
این رسانه روسی در ادامه اضافه کرد: ترامپ با تصویرسازی و استفاده از ادبیات متعلق به این سریال پربیننده، تصویری را از خود در توئیتر منتشر کرد که به بازگشت تحریم های ضد ایرانی اشاره داشت.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۱۳
*  «مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» در انتظار نظر مجلس
در پی مخالفت مجلس با یک فوریت طرح «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان»، این طرح به صورت عادی در مجلس در حالی رسیدگی است و در همین راستا دو کمیسیون اجتماعی و شوراها در هفته جاری بررسی این طرح را در دستور کار دارند. بر همین اساس کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی یکشنبه بعدازظهر طرح استفساریه تبصره (۱) قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
*  تولید جنگنده کوثر ثابت کرد تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است
فرمانده کل ارتش با اشاره به افتتاح خط تولید هواپیمای جنگنده در کشور توسط صنایع دفاعی برای نخستین بار، گفت: تولید جنگنده کوثر ثابت کرد، تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی خاطر نشان کرد: ایران ما با عزم راسخ جوانان مقابل تحریم‌ها ایستاده و توانست کار بزرگ راه‌اندازی خط تولید هواپیمای جنگنده را به سرانجام برساند؛ این اقدام ارزشمند ثابت کرد، تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است.
** آفرینش ۹۷/۸/۱۳
*  ظریف خواستار مقابله کشورهای دی.۸ با اقدامات یک جانبه علیه ایران شد
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار مقابله کشورهای عضو گروه دی.۸ با اقدامات غیرمسئولانه و غیرقانونی از جمله تحریم های مجرمانه علیه ایران شد. هشت کشور اسلامی شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه عضو دی.۸ هستند.ظریف طی سخنرانی در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه سازمان دی.۸ در آنتالیا گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمانی برای ما ضرورت دارد تا چندجانبه گرایی اقتصادی و بازرگانی را از جمله در چارچوب هایی نظیر گروه دی۸، ارتقا داده و تقویت کنیم.
*  دستور قتل خاشقجی از سوی عالی‌ترین سطح در دولت عربستان صادر شد
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: می‌دانیم مرتکبان قتل در بین ۱۸ بازداشتی در عربستان هستند و همچنین می‌دانیم این افراد به منظور اجرای اوامر صادره به آنها به ترکیه آمدند و خاشقجی را کشتند و کشور را ترک کردند.رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: ما نهایتا می‌دانیم که این دستور از سوی عالی‌ترین سطح در دولت عربستان صادر شده اما در عین حال افزود: هرگز احساس نکردیم ملک سلمان، پادشاه عربستان این دستور را داده باشد.
** قدس ۹۷/۸/۱۳
*  آمریکا در منطقه غرب آسیا مجبور به عقب‌نشینی می‌شود
دستیار و‌ مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: قدرت آمریکا رو به افول است و با شکل‌گیری محور مقاومت و الگو‌گیری از بیانات رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) ملت‌ها سرنوشت خودشان را رقم خواهند زد.
سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی از سنندج تا خرمشهر» اظهار داشت: اولین رابطه بین خرمشهر و سنندج مظلومیت است. مردم هر دو منطقه در ابتدای جنگ مورد ظلم واقع شدند و هنوز چند روز از جنگ نگذشته بود که برخی از شهرهای ما به وسیله ضدانقلاب تهدید شد.
*  تفحص از ترازنامه مالی بانک‌ها آغاز می‌شود
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: با توجه به تسهیلات غیرقانونی و مشکوک برخی از بانک ها، به زودی تحقیق و تفحص از ترازنامه‌ها‌ی بانک‌ها کلید خواهد خورد.
امیر خجسته ضعف در نظارت و شفافیت را اصلی ترین عامل بروز مشکلات اقتصادی برای کشور عنوان کرد و ضرر مالی این امر را بیشتر از یک جنگ نظامی خواند و اظهار داشت: متاسفانه منشاء همه مشکلات اقتصادی کشور به علت وجود ضعف در نظارت و عدم شفافیت است و تا زمانی که این امر به صورت کامل برقرار نشود، نمی توانیم شاهد یک اقتصاد قدرتمند و پویا باشیم.
** آرمان ۹۷/۸/۱۳
*  مقابل تهدیدات بایستیم
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید با آسیب‌شناسی به موقع و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد سازوکار، تحریم‌ها را دور بزنند. سردار غلامرضا جلالی اظهار کرد: دشمنان، مردم را هدف قرار داده‌اند که به وسیله فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی و مجازی و از طریق اقتصاد در آنان ایجاد نارضایتی و آشوب کنند. جلالی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم پس باید با حمایت از دولت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان انقلاب بایستیم.
*  اسرائیل، مدعی حمله سایبری به ایران
شبکه۱۳ تلویزیون اسرائیل مدعی شد: «شبکه‌های زیرساختی ایران طی چند روز اخیر مورد حمله شدید سایبری اسرائیل قرار گرفتند که کارشناسان آن را شدیدتر از انتشار بدافزار استاکس‌نت در چند سال پیش می‌دانند.» در رپرتاژ شبکه۱۳ تلویزیون اسرائیل گفته می‌شود: «استاکس‌نت، بدافزاری که به رایانه‌های صنعت هسته‌ای ایران رخنه کرد، یادتان هست؟ ایران اعتراف کرده که طی چند روز اخیر با حمله مشابهی روبه‌رو شده است. اما بدافزار جدید خطرناک‌تر و بغرنج‌تر است. این حمله به شبکه‌های استراتژیک و زیرساختی ایران صورت گرفته است.»
** خراسان ۹۷/۸/۱۳
*  دعوت مسکو از ایران برای حضور در نشست صلح افغانستان
وزارت خارجه روسیه از ایران، هند، پاکستان، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آمریکا برای حضور در نشست صلح افغانستان دعوت کرد. روسیه در ابتدای امسال پیشنهاد برگزاری گفت وگوهای چندجانبه در مسکو را مطرح و از ۱۲ کشور و طالبان نیز دعوت کرد تا در این نشست شرکت کنند.در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است که مذاکراتی ۱۸ آبان میان هیئتی از دولت کابل و نمایندگانی از طالبان در مسکو برگزار می‌شود. افغانستان نیز هیئتی به این نشست اعزام می‌کند.
** اعتماد ۹۷/۸/۱۳
*  استیضاح وزیر کشور این هفته در مجلس بررسی می‌شود
علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به درخواست استیضاح رحمانی‌فضلی وزیر کشور از سوی برخی نمایندگان، گفت: این درخواست طی این هفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با حضور رحمانی‌فضلی بررسی می‌شود. یوسف‌نژاد همچنین درباره بحث استیضاح بطحایی و غلامی وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات در مجلس هم بیان کرد: شاید نمایندگان برای استیضاح این دو وزیر تعدادی امضا جمع‌آوری کرده باشند اما تاکنون درخواست این استیضاح‌ها به هیئت رئیسه ارسال نشده است.
** شهروند ۹۷/۸/۱۳
*  هواپیمای سوخو ۱۰۰ به هما می‌آید
هواپیماهای روسی سرانجام به ایران می‌آیند. فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران ایر با اعلام این خبر گفت: برای نوسازی هما سراغ هواپیماهای روسی رفتیم. او تاکید کرده است: با هر تامین کننده‌ای که بتواند بدون نیاز به مجوز اوفک به ایران ایر هواپیما بفروشد، برای تامین هواپیما مذاکره می‌کنیم. وی توضیح داده است: هما حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو ۱۰۰ یا هواپیماهایی که تولید کشورهای غیراروپایی هستند نیز رفته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ملت با حضور پرشور در ۱۳ آبان نشان می‌دهد برای مبارزه با استکبار آماده است
تسنیم/آیت‌الله بهشتی با اشاره به روز ۱۳ آبان اظهار داشت: باید به مردم گفته شود که روز ۱۳ آبان فقط مختص دانش‌آموزان نیست بلکه روز مبارزه با استکبار است و سهمی برای دانش‌آموزان دارد که سال ۵۷ کشتارها دامن‌گیر آن‌ها شد. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: روز ۱۳ آبان باید ادامه اربعین باشد و مردم با حضور پرشور و اشتیاق نشان دهند که برای مبارزه با استکبار همواره آماده هستند و خواهند بود.
۱۳ آبان روز قدرت ملت ایران است
فارس/آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و یکی از جلوه‌های قدرت، شوکت و عظمت ملت بزرگ ایران است که توانست هیمنه آمریکا را در نگاه ملت‌ها در هم بریزد و تنفری از قدرت شیطانی و استکباری آمریکا در دل ملت‌ها ایجاد کند.عضو جامعه مدرسین افزود: سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به طور عملی تحقق پیدا کرده و ملت‌های مستضعف جهان به طور عمومی به این باور رسیده‌اند که اگر اراده مستحکم ملت‌ها باشد قدرت‌های شیطانی قابل شکست هستند.
توجه به مساجد از امور اساسی و زیربنایی است
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دیدار مسئول امور مساجد خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و شهدای دانش‌آموز، استکبارستیزی را از شعارهای انقلاب دانسته و خواستار توجه جوانان به فرمایشات مقام معظم رهبری شدند.معاون جامعه ومردم جامعه مدرسین در ادامه مسجد محوری را از امور اساسی و زیربنایی برای اعتلای نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانستند.
روحیه استکبارستیزی ملت ایران ریشه در مکتب حسینی دارد
حوزه/آیت الله فقیهی با بیان این که سیزدهم آبان ماه نماد اراده و عزم جدی ملت بزرگ ایران در مواجهه تمام عیار با استکبار جهانی و در راس آن ، آمریکا است، اظهار داشت: تفکر و روحیه ضداستکباری و شجاعت انقلابی جزو ویژگی‌های برجسته و بارز ملت و جوانان ماست و دشمنان نمی توانند با تهدید و ارعاب و فشار اقتصادی ، در این عزم و اراده ، خللی ایجاد کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: ما از مکتب امام حسین(ع) و نهضت عاشورا آموخته ایم که در برابر زورگویی و ستمگری سر خم نکرده و شعار هیهات مناالذله ما ریشه در همین باور عمیق دارد.
۱۳ آبان روز نواختن سیلی محکم ملت به رییس‌جمهور آمریکا است
رسا/ سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان ، ؛ افول قدرت امریکا و ناکامی کاخ سفید در عرصه جنگ‌های نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی را محصول مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی وقفه ناپذیر ملت ایران دانست.همچنین دراین بیانیه تصریح شده است: ۱۳ آبان ماه امسال به صحنه نمایش اقتدار و وحدت ملی، تحقیر شیطان بزرگ و محکومیت سیطره جویی و سلطه طلبی رژیم منفور امریکا و نواخته شدن سیلی متقابل ایرانیان به رئیس جمهور و مقامات دغل باز و دروغ پرداز این کشور تبدیل خواهد شد.
واکنش علمای بحرین به حمله وحشیانه ارتش نیجریه به عزاداران اربعین
رسا/علمای بحرین طی بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای نیجریه که طی مراسم اربعین از سوی ارتش نیجریه کشته شدند، تاکیدکردند خون شهدای اربعین در نیجریه نه تنها هدر نخواهد رفت، بلکه موجب می شود که شاخه‌های درخت اسلام در آسمان این کشورسر به فلک بکِشد.علمای بحرین با تأکید بر اینکه خون پاک شهیدان نیجریه به بشریت درس مقاومت برای دفاع از حق می دهد، بیان داشتند: فداکاری برای حفظ شعائر الهی به رغم مخالفت همه طاغوت‌ها و مفسدان ادامه خواهد داشت.
اولویت دائمی ما توان موشکی است
مهر/ وزیر دفاع در خصوص اولویت بندی‌های وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تجهیز نیروهای مسلح گفت: اولویت بندی کردیم و موشک را با تمام قوا پیش بردیم و با تمام توان از سال گذشته در بحث‌های هوایی تمرکز بیشتری کردیم؛ آن چه برای دفاع نیاز داریم را تامین می کنیم.امیر حاتمی ادامه داد: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست. امیرحاتمی با اشاره به اینکه حضور مداخله آمیز بیگانگان، عنصر تهدیدکننده منطقه‌ای است افزود: همواره اعلام کردیم که ما دلمان می خواهد تلاش کنیم تا ملت‌های منطقه در صلح و آرامش باشند؛ کشورهای منطقه باید دست به دست هم بدهند تا این صلح حاصل شود.
 ناوهای آمریکا در تیررس موشک‌های نقطه‌زن ایران
مهر/ جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا در آستانه خودکشی سیاسی و اقتصادی است، گفت: ناوهای هواپیمابر آمریکا در تیررس مستقیم موشک‌های نقطه زن ما هستند.سردارسلامی با تاکید براینکه دشمنان همواره رویای سقوط نظام ما را در ذهنیت خود داشته و دارند تصریح کرد: امروز می بینیم پس از چهل سال ما به پیشرفت‌های خیره کننده و شگفت‌انگیزی دست پیدا کردیم که قادریم همه نیازهای اساسی خود را در داخل کشور تامین کنیم و نشان دادیم که هیچ فشار خارجی نمی تواند این کشور را منفعل کند و از ادامه مسیر خود بازدارد.
تحریمهای آمریکا مردم ایران را هدف قرار نمی دهد!
مهر/ وزیر خارجه آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری مدعی شد که «دور دوم تحریمهای واشنگتن علیه تهران، مردم ایران را هدف قرار نمی دهد!»«مایک پمپئو در توجیه این تحریمها ادعا کرد که «هدف از وضع این تحریمها وادار ساختن ایران به کنار گذاردن فعالیتهای مخرب خود است».این در حالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند، حمایت می‌کنند.
روسیه به گسترش تجارت نفتی با ایران ادامه می‌دهد
مهر/وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور با وجود محدودیت‌های وضع شده از طرف آمریکا، به معامله نفتی با ایران ادامه می‌دهد. الکساندر نواک، اعلام کرد: این کشور تلاش می‌کند به توسعه معاملات نفتی با ایران ادامه دهد.وی گفت: ما باور داریم باید در پی سازوکاری باشیم که به ما امکان می‌دهد توسعه همکاری با شریکان خود و با ایران را ادامه دهیم.
هشدار یونیسف نسبت به قحطی در یمن
مهر/ مدیر منطقه‌ای یونیسف، نسبت به وقوع قحطی و بحران انسانی در یمن هشدار داد.کاپلار با اشاره به درخواست برخی مقامات غربی برای توقف جنگ در یمن گفت که نیروهای تحت حمایت عربستان مانع امدادرسانی و کمک به جنگ زدگان یمن می‌شوند.
مقام‌های آمریکایی از قدرت نظامی ایران درهراسند
ایرنا/روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به عقب نشینی آمریکا از خلیج فارس در ماه‌های گذشته نوشت که در پی تضعیف موقعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، شمار فزاینده‌ای از مقام‌های این کشور در سطوح مختلف نگران توانایی‌های نظامی رو به گسترش ایران هستند. این رسانه نوشت: مقامات نظامی آمریکایی هشدار می‌دهند که کاهش حضور نیروهای این کشور در منطقه خاورمیانه، توانایی آن‌ها برای مقابله با تهدیدها از جانب ایران را تضعیف می‌کند.روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی تصریح کرد: پنتاگون کشتی‌ها، جنگنده‌های تهاجمی و سامانه‌های دفاع موشکی رااز منطقه خلیج فارس خارج کرده است.
آلمان: به برجام پایبند می‌مانیم
تسنیم/ وزیر خارجه آلمان در گفتگویی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان از ادامه برجام حمایت کرد. ماس، در این تماس تلفنی گفت: ما تا زمانی که ایران تعهدات خود را انجام دهد به برجام پایبند خواهیم ماند. ما آماده‌ایم تا اقداماتی جدی را انجام دهیم اما مشخصا انتظار نقش سازنده‌ای از سوی ایران داریم.
تحریم‌هاعلیه ایران باعث کاهش ارزش ریال شده است
تسنیم/نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران ابراز خرسندی کرد. نتانیاهو، معتقد است تحریم‌های ابتدایی آمریکا علیه ایران پیش از این احساس شده و باعث کاهش ارزش ریال شده است.وی با بیان اینکه این اقدام ترامپ علیه ایران “حرکتی تاریخی است” از رئیس جمهوری آمریکا تشکر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *