خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۱۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: باید با آمادگی کامل در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: آمریکایی‌ها درباره ایران بلوف می‌زنند، ۱۳ آبان اتفاقی نخواهد افتاد
  • آیت الله نمازی: اربعین صحنه وحدت و برادری ملت ایران و عراق است
  • آیت الله حسینی بوشهری: قیام عاشورا مقابله با ترویج فرهنگ ناحق و باطل بود
  • آیت الله اعرافی: شعار مرگ بر آمریکا پر رنگ‌تر از همیشه طنین‌انداز می‌شود
  • آیت الله موسوی اصفهانی: مردم ما در جریان مبارزه با آمریکا آب‌دیده شده‌اند

 

** جام جم ۹۷/۸/۱۲
*  به ایران در مقابله با تحریم‌های نفتی کمک می‌کنیم
«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه ابراز داشت که مسکو به تجارت نفت خام با ایران ادامه خواهد داد.
به گفته نواک، «ما باور داریم که باید به همراه شرکایمان دنبال مکانیسمی باشیم که به همکاری با ایران ادامه دهیم.» وی تاکید کرده که پس از تحریم‌های نفتی نیز تجارت با ایران ادامه خواهد یافت.
او گفته: «ما در شرایط تحریم زندگی می‌کنیم. ما تحریم‌هایی را که یکجانبه و بدون مجوز سازمان ملل شکل بگیرند به رسمیت نمی‌شناسیم و چنین روش‌هایی را غیر قانونی می‌دانیم.»
** همشهری ۹۷/۸/۱۲
*  پیشنهاد تولید داروی چینی در چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از پیشنهاد چینی‌ها برای تولید دارو در این منطقه با هدف توزیع و مصرف در کشورهای مسلمان با برند حلال خبر داد. عبدالرحیم کردی در این باره گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته، چینی‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند با داروسازان داخلی به صورت مشترک فعالیت خود را انجام دهند، خواهند توانست به صورت مستقیم در این رابطه سرمایه‌گذاری کنند و امکانات لازم برای تولید دارو با مشخصات مذکور در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
** کیهان ۹۷/۸/۱۲
*  ۱۳ آبان شعار «مرگ بر آمریکا» در جهان فراگیرتر می‌شود
شورای هماهنگی تبلیغات اسـلامی، از ملت عاشورایی ایران اسلامی خواست با حضور حماسی و انقلابی خود در مـراسـم تظاهرات روز ملی مبـارزه با اسـتکبار جـهانی، فریاد رسای « هیهات منا الذله »را بـار دیـگر به گـوش وجدان‌های آگاه و حقیقت‌طلب جهان برسانند.
این شورا در اطلاعیه خود اعلام کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان و سایر مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی با وسعت و فراگیری تاریخی و آزادیبخش خود و با درنوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی، سیاسی، دیپلماتیک و انسانی، هرروز فراگیرتر و جهانشمول‌تر از قبل می‌شود.
*  تنها با بهره‌مندی ملت ایران، برجام تداوم خواهد داشت
رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال تایمز انگلیس تصریح کرد: تنها با بهره‌مندی ملت ایران از دستاوردهای برجام است که این توافق تداوم خواهد داشت.
حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری در مقاله‌ای که در روزنامه فایننشال تایمز انگلیس منتشر شد با انتقاد از سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا ضمن تشویق کشورهای اروپایی به ایستادگی مقابل این رویکرد آمریکا نوشت: وقت آن است که اروپا به همراه چین و روسیه بسته نهایی خود را برای جبران تحریم‌های آمریکا ارائه و اجرا کنند.
وی در مقاله خود با بیان اینکه تنها از طریق بهره‌مندی ملت ایران از دستاوردهای برجام است که این توافق تاریخی تداوم خواهد داشت تصریح کرد : در جهان پرتلاطم امروز، تنها راه غلبه بر مشکلات، اقدامات هماهنگ بین‌المللی بر مبنای منافع مشترک جامعه بین‌المللی و نه خواسته‌های کوته‌بینانه یک یا چند کشور است.
** شرق ۹۷/۸/۱۲
*  انتقال ۴۳ محکوم ایرانی از تایلند
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی از انتقال ۴۳ محکوم ایرانی در بانکوک به مقامات کشورمان خبر داد.
او اتهام اکثر این محکومان را قاچاق مواد مخدر عنوان کرده، آن را پایان راه محکومان ندانست و تاکید کرد: این محکومان باید ادامه محکومیتشان را در کشور بگذرانند.
*  ۸ کشور از تحریم نفت ایران مستثنا شدند
بلومبرگ با استناد به گفته یکی از مقامات آمریکایی خبر داد: دولت آمریکا موافقت کرده که به هشت کشور از جمله متحدان نزدیک خود مانند کره جنوبی و ژاپن و همینطور هند اجازه دهد که پس از اعمال دور دوم تحریم‌ها بر ایران در هفته آینده به خرید نفت از ایران ادامه دهند.
بلومبرگ خبر داد کره جنوبی و ژاپن که از متحدان نزدیک آمریکا هستند و همینطور کشور هند که به طور قابل ملاحظه‌ای به تامین شدن از طرف ایران احتیاج دارد، مورد اغماض از تحریم‌ها واقع شده‌اند و افزون بر این انتظار می‌رفت فهرستی از تمامی کشورهایی که از این تحریم‌ها معافیت‌هایی شامل حالشان می‌شود در روز دوشنبه منتشر شود.
** ایران ۹۷/۸/۱۲
*  اروپایی‌ها فریب دغل‌کاران را نخورند
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهام‌زنی‌های مقامات دانمارکی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «مسئولان اتحادیه اروپا و سران کشورهای اروپایی نباید دچار فریب دغل‌کارانی شوند که دشمن روابط ایران و اتحادیه اروپا بوده و می‌خواهند ایران را به جای دیگرانی قرار دهند که در عرصه جهانی با بدنامی روبه‌رو شده و در افکارعمومی جهانی منزوی شده‌اند.»
بهرام قاسمی با بیان اینکه هیچ محکمه و دادگاهی درخصوص این اتهام یا فرد مشخصی، حکمی را صادر نکرده است، افزود: «در این ماجرا سخن از فردی مطرح می‌شود که نامی از وی برده نشده و در واقع، فرد مدنظر آنها، تاکنون شخصی موهوم و ناشناخته است.
*  جایگزین ۱۵ استاندار مشخص شد
وزیر کشور خبر داد گزینه‌های استانداری برای ۱۵ استان مشخص شده‌اند. عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به نزدیک شدن به زمان مشخص شده برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: ۱۴ استاندار ۱۴ الی ۱۵ معاون و چند فرماندار ما در موعد قانونی با عزت و احترام بدرقه می‌شوند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱۲
*  ۳/۱۵ میلیون آمار زائران اربعین
سیداحمدالصافی تولیت آستان مقدس عباسی و نماینده مرجعیت عالی عراق آمار نهایی زائران اربعین حسینی(ع) امسال را ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
*  تحریم‌های آمریکا تجارت جهانی را مختل کرده است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها نشانه ضعف درک پیچیدگی‌های جهان امروز است که نه تنها مردم یک کشور بلکه منافع کشورهای دیگر و تجارت جهانی را مختل کرده است.
غلامعلی خوشرو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که برای بررسی قطعنامه پیشنهادی برای پایان دادن به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوبا برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی اظهار کرد: ایران بار دیگر از مردم و دولت کوبا علیه تحریم‌های غیرقانونی و یک جانبه که از سوی آمریکا در مدت طولانی تحمیل شده اند، حمایت می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۸/۱۲
*  آمریکا در تحریم‌ ایران به اهداف خود نمی‌رسد
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: سرنوشت ستمگران، آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت و بالاخره سرنوشت هر ستمگر به‌طور قطع سقوط، نابودی، رسوایی و سرنگونی است. این جانیان فکر می‌کنند می‌توانند به مقاومت پایان دهند اما مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی‌ با تأکید بر اینکه امروز هیچ کشوری از اقدامات آمریکا، جز چند رژیم منطقه‌ای، حمایت نمی‌کند، اظهار داشت: امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی‌اش برسد، بسیار ضعیف هست اما به اهداف سیاسی‌اش از این تحریم‌ها قطعا نخواهد رسید.
*  امیدوارم اروپا برای بازگشت ایران به میز مذاکره همکاری کند
«ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان ابراز امیدواری کرد کشورهای اروپایی با آمریکا برای «بازگرداندن ایران به میز مذاکره» همکاری کنند. وی با بیان اینکه ایران از منابع مالی خود برای دامن زدن به «تروریسم» استفاده می‌کند، گفت: «چیزی که امیدوارم اتفاق بیفتد این است که شریکان اروپایی‌مان برای محروم کردن حکومت ایران از منابع مالی و مجبور کردن آنها به بازگشتن پای میز مذاکره، به ما ملحق شوند».
** جوان ۹۷/۸/۱۲
*  تهدید رژیم‌صهیونیستی به حمله علیه حزب‌الله در لبنان
رژیم صهیونیستی از طریق یک واسطه فرانسوی به دولت لبنان هشدار داد که یا کارخانه‌های موشک‌سازی حزب‌الله را برچیند یا خود علیه آنها اقدام نظامی می‌کند.
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو از طریق پاریس پیامی هشدارآمیز به بیروت فرستاده مبنی بر اینکه اگر دولت لبنان کارخانه‌های تولید موشک حزب‌الله را تعطیل نکند، صهیونیست‌ها دست به اقدام نظامی می‌زنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۱۲
*  احضار سفیر ایران در نروژ
نروژ روز پنج‌شنبه سفیر ایران در این کشور را به دلیل آن چه مظنون بودن ایران در دست داشتن ترور یک چهره گروهک تروریستی الاحوازیه و دخیل بودن یک شهروند نروژی با پیشینه ایرانی در این پرونده، عنوان شده، احضار کرد.
یک شهروند نروژی با پیشینه ایرانی در بیست و یکم ماه اکتبر در سوئد به خاطر داشتن ارتباط با این دسیسه بازداشت شده و مجرم به دانمارک بازگردانده شد.
*  تهران و اسلام‌آباد به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به ارائه جزئیات دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش در اسلام‌آباد پرداخت.
در این بیانیه آمده است: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه با استقبال از همتای ایرانی خود بر تمایل اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه کنونی میان دو کشور تاکید کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان از روابط برادرانه نزدیک بهره‌مند هستند. دو کشور در لحظات دشوار در کنار یکدیگر بودند و چالش‌های منطقه فرصت همکاری نزدیک در میان ایران و پاکستان را فراهم کرده است.
** رسالت ۹۷/۸/۱۲
*  آمریکایی‌ها درباره ایران بلوف می زنند
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی معتقد است آمریکایی‌ها درباره ایران «بلوف می‌زنند» که باید به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم بدانند «پایان شب سیه سپید است».
وی در دیدار سردار محمدحسین جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و جمعی از معاونان این سازمان در قم عنوان کرد: «دشمن تمام راه‌ها برای فشار به ایران را امتحان کرده است و به بن‌بست رسیده، تحریم آخرین حربه آمریکا است که ان‌شاءالله در آن نیز شکست می‌خورد.»
او ادامه داد: «۱۳ آبان می‌آید و اتفاقی برای کشور نمی‌افتد و دشمن از تحریم که آخرین حربه خود است ناامید می‌شود، البته ناکامی دشمن در گرو این است که تمام مردم و مسئولان با یکدیگر متحد باشند.»
*  باید با آمادگی کامل در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با اشاره به تاکید فراوان قرآن کریم بر آمادگی مسلمانان در برابر دشمنان اظهار کرد: در سه بخش قرآن این مسئله مورد تاکید قرار گرفته که باید مقابل تهدیدهای دشمن آمادگی داشت.وی با اشاره به انواع آمادگی در برابر دشمن گفت: ابتدا از نظر تجهیزات باید در مقابل تهدیدات دشمن آماده بود. وی بر ضرورت آمادگی مهارتی در برابر دشمن تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از انواع آمادگی، آمادگی اطلاعاتی است؛ دشمن از راه‌های مختلفی برای القاء مقاصد خود وارد می‌شود و ما هم باید اطلاعات از تمام برنامه‌های دشمن داشته و برای مقابله با آن آماده باشیم.وی آمادگی فکری را نیز مهم خواند و افزود: معنویت و اعتقاد وسیله‌ای است که در طول تاریخ تکیه‌گاه مسلمانان همواره همین بوده است. وی با تاکید بر اینکه اسلام همیشه غالب است گفت: این غلبه به شرطی است که از تمام جهات خود را آماده نگه‌داریم و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمنان داشته باشیم.
*  با تحریم‌های ایران به متحدان‌مان لطمه وارد نمی‌کنیم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته آمریکا نمی‌خواهد با اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به دوستان و متحدان این کشور لطمه بزند. بولتون همچنین گفت که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را درک می‌کند که شماری از کشورها «نمی‌توانند فوراً تمام مسیر را تا به صفر رساندن واردت نفت خود را طی کنند.»
** مردم سالاری ۹۷/۸/۱۲
*  پیشنهاد تشکیل شورای مشترک تجاری ایران و قفقازشمالی
در دیدار سفیر ایران در روسیه با وزیر امور قفقاز شمالی، مسائل مربوط به همکاری‌های تجاری و اقتصادی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
در این ملاقات سنایی و چبوتاریف با تاکید بر روابط عالی سیاسی دو کشور و روند روبه رشد همه جانبه این روابط، موضوعات مربوط به تسهیل روابط بازرگانی، حل مسائل کریدور شمال جنوب، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های استانی، اجرایی کردن توافقات و تفاهمات، برگزاری همایش ایران شناسی، برگزاری همایش ایران و قفقاز شمالی و کمیسیون مشترک همکاری در تهران با حضور وزیر قفقاز شمالی، توسعه همکاری‌های استانی و سایر زمینه‌های همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
*  تشکر سفیر ایران از مردم عراق
سفیر ایران در بغداد در پیامی از مردم و دولت جمهوری عراق جهت میزبانی سخاوتمندانه از زائران ایرانی اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.
در پیام «ایرج مسجدی» در این ارتباط آمده است: شعار زیبای «حب الحسین یجمعنا» در اربعین سال جاری بیانگر وحدت بی‌نظیر دو ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است که افزون بر تقرب و ارتقای روابط برادرانه، بی‌تردید آینده‌ای روشن از تبلور فرهنگ اهل بیت (ع) را در پی خواهد داشت.
** آرمان ۹۷/۸/۱۲
*  ادامه ادعای خصمانه نتانیاهو علیه ایران
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در ادامه ادعای خصمانه خود در مورد آنچه احتمال اقدام ایران به حملاتی در خاک اروپا خواند، در آستانه اعمال ساز و کار مالی جدیدی که اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران در نظر گرفته است به دنبال فرافکنی در ارتباط مسالمت‌آمیز کشورمان با جامعه بین‌المللی است. بنیامین نتانیاهو به تازگی در اظهارات بی‌اساس خود با نسبت دادن عنوان «قوی‌ترین نیروی اسلام جنگ‌طلب» به کشورمان ایران، به اتحادیه اروپا در باره رخ دادن حملات احتمالی در خاک آن از طرف ایران هشدار داد. وی پس از مذاکره با همتای بلغاری خود گفت «اسلام افراطی» یک تهدید برای جهان است و مدعی شد که اسرائیل به تازگی مواردی از دسیسه‌های ایران برای اقدام به حملاتی در خاک اروپا را فاش کرده است.
*  وقایع برنامه‌ریزی‌شده موساد برای نابودی برجام
وزیر امورخارجه کشورمان در حساب توئیتر خود با در کنار هم قرار دادن یکسری وقایع مرتبط با ایران از زمان‌بندی برنامه‌ریزی موساد برای نابودی برجام پرده برداشت. محمدجواد ظریف نوشت: «یکسری تصادفات باور نکردنی؛ یا صرفا ترتیبی از وقایع برنامه‌ریزی‌شده موساد برای نابودی برجام؟ نتانیاهو مدعی کشف فایل هسته‌ای ایران توسط موساد؛ ترامپ از برجام خارج می‌شود. رئیس‌جمهور روحانی سفر به سوئیس و اتریش را آغاز می‌کند؛ موساد در افشای «نقشه بمب‌گذاری ایرانی‌ها» در فرانسه همکاری می‌کند؛ ترامپ ریاست نمایش ضد ایرانی مخرب در شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده می‌گیرد؛ نتانیاهو ادعا می‌کند موساد سایت هسته‌ای ایران را کشف کرد. اتحادیه اروپا طبق برنامه مکانیزم ویژه(SVP)را اعلام می‌کند؛ موساد در افشای «نقشه ایرانی‌ها برای ترور» در دانمارک همکاری می‌کند».
** آفرینش ۹۷/۸/۱۲
*  ادعاهای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران در واشنگتن
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشستی میان سیاستگذاران عربی و آمریکایی ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله حمایت موشکی از انصارالله را مطرح کرد. عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با افراطی خواندن انقلاب جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که ایران به دنبال نشر انقلاب خود به کشورهای دیگر و تهدید همسایگان است.وی همچنین مدعی شد که نفوذهای ایران کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ را تهدید می‌کند و مقابله با آن ضروری است.دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین گفت که مقابله و اتخاذ اقدامات سیاسی و اقتصادی علیه کشورها و گروهک‌هایی که تلاش دارند در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کنند امری ضروری است.
*  ایران در مواجهه با تحریم‌ها ثبات اقتصادی خود را حفظ کند
صندوق بین‌المللی پول گفت که ایران باید در مواجهه با تحریم‌ها که با کاهش صادرات نفت، رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد، سیاست‌گذاری‌هایی را به کار بگیرد تا پایداری اقتصاد کلان خود را حفظ کند. گری رایس سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، گفت که این صندوق قویا از ایران می‌خواهد که چهارچوب ضدپول‌شویی و ضد تامین مالی تروریسم خود را تقویت کند و تا ضرب‌العجل فوریه ۲۰۱۹، با استانداردهای بین‌المللی هم‌خوانی داشته باشد.
** قدس ۹۷/۸/۱۲
*  آمریکا بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را اعلام کرد
دولت آمریکا بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را که در نتیجه برجام برداشته شده بود، اعلام کرد.
این اعلامیه توسط مایک پامپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام شده است. این تحریم‌ها قرار است از روز دوشنبه ۱۴ آبان اجرایی شود.
کاخ سفید هم در توئیتر رسمی خود‌ نوشت: دونالد ترامپ همه تحریم‌های رفع شده ذیل توافق هسته‌ای غیرقابل قبول ایران را برمی گرداند. آمریکا شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را مجدد اعمال می‌کند تا بسیاری از بخش‌های مهم ایران را هدف قرار دهد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد ارتباط ایران را با سوییفت قطع خواهد کرد و همچنین قصد دارد نام ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کند.
*  آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلث تروریسم‌پرور هستند
سردار غلامرضا جلالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران در سخنانی اظهار داشت: ۱۳ آبان به عنوان روز مقابله با آمریکا که مظهر تروریسم است، باید گرامی داشته شود، زیرا در جهان امروز همواره نام تروریسم با نام آمریکا گره خورده است. وی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را به عنوان سه ضلع مثلث تروریسم در دنیا دانست و افزود: خلق، هدایت، به کارگیری و پشتیبانی از تروریسم بر عهده این سه کشور است.
** خراسان ۹۷/۸/۱۲
*  ایران از قطر در پارس جنوبی سبقت گرفت
همزمان با آغاز بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا، ایران با تولید روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت. در شرایط فعلی ظرفیت برداشت روزانه گاز قطر از پارس جنوبی ۵۶۶ میلیون مترمکعب در روز بوده و عملا ایران با بهره‌برداری چهار سکوی جدید دریایی و پنج ردیف شیرین سازی گاز موفق به تولید بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی شده است.
** اعتماد ۹۷/۸/۱۲
*  مشارکت روسیه در فروش نفت ایران رد شد
وزیر نفت درباره ورود روسیه به موضوع فروش نفت ایران گفت: این ادعاهایی که رویترز و برخی خبرگزاری‌ها مطرح کرده اند را تکذیب می‌کنم.
بیژن زنگنه درباره ورود روسیه به موضوع فروش نفت ایران گفت: این ادعاهایی که رویترز و برخی خبرگزاری‌ها مطرح کرده اند، تکذیب می‌کنم.
وی درباره همکاری پتروشیمی‌ها در عرضه ارز به بازار گفت: آنها همکاری می‌کنند و مشکلی وجود ندارد.همان مقداری که قرار بود به صورت هفتگی عرضه شود، در حال انجام است.
** سازندگی ۹۷/۸/۱۲
*  طرح ممنوعیت توهین به اقوام ایرانی در راه مجلس
همایون یوسفی جمعه نماینده اهواز،‌ حمیدیه،‌باوی و کارون در مجلس خبر از طرح جدیدی تحت عنوان صیانت از اقوام ایرانی داد و گفت: طبق طرح صیانت از اقوام ایرانی، هرگونه توهین و جسارت به اقوام ایرانی جرم است به همین دلیل طرح ممنوعیت توهین به اقوام ایرانی به مجلس ارائه می‌شود و به طور حتم این صیانت‌ها سبب پربار شدن درخت نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اربعین صحنه وحدت و برادری ملت ایران و عراق است
رسا/آیت الله نمازی گفت: در اربعین حسینی ملت بزرگ عراق با تمام وجود و اخلاص و ارادت به اهل بیت(ع) همه ظرفیت و امکانات خود را به میدان آورد و وحدت و برادری ملت عراق و ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت.عضو جامعه مدرسین همچنین دربخش دیگری ازسخنان خود قرن ۲۱ را قرن محاصره مستکبران از سوی مستضعفان جهان دانست وگفت: شکست آمریکا در تشکیل خاورمیانه بزرگ و تسلط اسرائیل بر کشورهای اسلامی نشان می دهد آینده جهان از آن اسلام و مسلمانان است.
قیام عاشورا مقابله با ترویج فرهنگ ناحق و باطل بود
مهر/ آیت‌الله حسینی بوشهری جمعه‌شب در مراسم دهه آخر ماه صفر با اشاره به اینکه عاشورا دارای پیام‌های بسیار بزرگی است گفت: یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا مقابله با ترویج فرهنگ ناحق و باطل بود.وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا برای بصیرت افزایی و هدایت جامعه به سوی کمال به وقوع پیوست ادامه داد: از جمله راه‌های رسیدن به بصیرت، توجه به موعظه، استدلال با حکمت و مناظره است.دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه کلام بیهوده، بی‌پایه و بدون ارزش باعث انحراف جامعه می‌شود، اضافه کرد: مداحان، گویندگان و کسانیکه متولی فرهنگ جامعه هستند به سخنان خود توجه کنند.
شعار مرگ بر آمریکا پر رنگ تر از همیشه طنین انداز می‌شود
رسا/آیت الله اعرافی با اشاره به اظهارنظرهای پوچ رییس جمهور آمریکا گفت: ترامپ و مستکبران بدانند ملت ایران با اتکای قدرت الهی، با اتحاد و انسجام و پیروی از رهبرمعظم انقلاب در برابر مستکبران خواهد ایستاد و شعار بر مستکبران عالم به ویژه آمریکا را فراموش نخواهند کرد و از این مراحل عبور می‌کند.وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا به معنای انسجام امت اسلامی و مقابله با حکومت‌های شرور است که در رأس آن آمریکا و اسرائیل قرار دارد و تا زمانی که رفتارهای استکباری و کینه توزی ها ادامه داشته باشد قطع نخواهد شد.
مردم ما در جریان مبارزه با امریکا آب‌دیده شده‌اند
تسنیم/آیت‌الله موسوی اصفهانی با گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی اظهار داشت: استکبارستیزی و مبارزه با امریکا موضوعی است که مردم ایران اسلامی ۴۰ سال‌ است آن را اثبات کرده‌اند و با آن سرکار دارند.وی بابیان اینکه دشمنان ما دست از دشمنی خود برنداشته و برنمی‌دارند، افزود: ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی، نشان‌دهنده این است که مردم ما در جریان مبارزه با امریکا آب‌دیده شده‌اند.وی درادامه، ابراز کرد: اینکه اعلام‌ شده آمریکا می‌خواهد در ۱۳ آبان فشارهایش را بیش از گذشته کند یک تهدید است چراکه آنها هر کاری که توانسته‌اند علیه ملت ایران انجام داده‌اند.
خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر افتتاح شد
باشگاه خبرنگاران/خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر با حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و امیر حاتمی وزیر دفاع افتتاح شد.لازم به ذکر است؛ در سالروز صنایع دفاعی پرواز نخستین جنگنده ایرانی با دستور رییس جمهور آغاز شد. «کوثر» یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است.
ترامپ: ایران دیگر آن کشورِ قبل از لغو برجام نیست!
باشگاه خبرنگاران/دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ادعا کرد: «ایران کشور سابق که من تقریبا دو سال پیش کارم را شروع کردم، نیست. ایران، از وقتی که من آن توافق (برجام) را لغو کردم کشور بسیار متفاوتی شده است.»رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: «تحریم‌هایی بسیار جدی هستند. خیلی شدید هستند. تشدید هم خواهند شد. همان‌طور که می‌دانید تحریم‌ها علیه ایران در حال شروع شدن هستند و ایران ضربه بزرگی می‌خورد.»
واکنش وزرای خارجه اتحادیه اروپا به اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران
باشگاه خبرنگاران /وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پس از اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و با ابراز تاسف از این اقدام آمریکا اعلام کرده‌اند که کار کانال مالی مخصوص تعامل بانکی با ایران به خوبی پیش می‌رود.در این بیانیه از ایران خواسته شده که به همه تعهدات هسته‌ای خود در برجام پایبند بماند.در این بیانیه همچنین آمده است: به عنوان طرف‌های برجام ما به کار روی حفاظت از کانال‌های مالی میان خود و ایران و ادامه صادرات نفت و گاز این کشور متعهدیم.
افزایش بی‌سابقه صادرات تسلیحات نظامی روسیه
باشگاه خبرنگاران/ آژانس صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ برای بیش از ۴۰ کشور سلاح و تجهیزات نظامی صادر کرده و بیش از ۱۱۰۰ قرارداد به مبلغ کلی نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار امضا کرده است که یک چهارم از ارقام سال قبل بیش‌تر بوده است.
ناکامی آمریکا در تحریم نفتی ایران
صداوسیما/ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا آورده است: با یاری خداوند متعال، امروز دیگر بر همگان مسجل شده است که آمریکا در تحریم کامل نفت ایران و به صفر رساندن آن به هر دلیل و بهانه‌ای ناکام شده است. با معافیت تدریجی کشورهای متعدد از تحریم خرید نفت ایران، فضای آتی تجاری و درآمدی کشور مشخص تر می‌شود.
حمله پهپادی انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان
ایسنا/ یگان پهپادی یمن با هواپیمای بدون سرنشین “قاصف ۱” پایگاه هوایی “ملک خالد” در منطقه “خمیس مشیط” واقع در عسیر را هدف حملات خود قرار داد.در همین راستا یک منبع در یگان پهپادی انصارالله گفت که این پهپادها در حملات خود پایگاه هواپیماهای دشمن که محلی برای آغاز حمله به یمن به شمار می‌رود را هدف قرار داده‌اند.این درحالی است که عربستان تا بدین لحظه هیچ واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده است.در همین راستا فعالان در شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کردند که در اثر این حمله انفجارهای بزرگی در داخل این پایگاه رخ داده است و خودروهای آتش‌نشانی بلافاصله در محل حمله در پایگاه ملک خالد حاضر شدند.
 ایران ستیزان واشنگتن به هدف خود نرسیدند
ایرنا / شبکه خبری ان بی سی آمریکا گزارش داد که تیم بولتون و دیگر ایران ستیزان داخل و خارج کاخ سفید به هدف خود برای آنچه «فشار حداکثری» علیه ایران می‌خوانند، نرسیدند.ان بی سی در تارنمای خود نوشت: تازه ترین اقدام دونالد ترامپ تنش‌های موجود میان مشاوران ارشد وی پیرامون میزان «فشار حداکثری» علیه ایران را آشکار کرده است.به نوشته این شبکه خبری به نقل از چند منبع آگاه، ایران ستیزان واشنگتن در داخل و خارج دولت ترامپ با دانستن این موضوع که کاخ سفید از سیاست تحمل صفر در قبال ایران کوتاه آمده، جا خورده‌اند.
بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند
فارس/دبیر ستاد مرکزی اربعین از بازگشت بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین خبر داد و گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار زائر ایرانی تا شب گذشته به کشور بازگشتند. شهریار حیدری با اشاره به برگزاری باشکوه حماسه اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی به پیاده‌روی اربعین حسینی مشرف شدند.
تحریم‌های آمریکا علیه کشورها پیروزی چندانی نداشته است
تسنیم /نیویورک تایمز با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نوشت: این تحریم‌ها بخشی از علاقه ترامپ به استفاده از ابزارهای اقتصادی است تا به اهداف سیاست خارجی خود برسد ولی تحریم‌ها علیه روسیه، ونزوئلا و کره شمالی پیروزی‌های چندانی برایش نداشته است.نیویورک تایمز افزود: دولت ترامپ روز جمعه اعلام کرد که هشت کشور را از تحریم‌های بی‌رحمانه علیه تهران معاف می‌کند. با این کار وعده خود برای مجازات اقتصادی ایران را تضعیف و اختلاف عمیقش با متحدان اروپایی را تشدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *