خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۰۹

  • عزاداری اربعین با حضور هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی رحمه الله
  • حضرت آیت الله جوادی آملی: تا اتاق فکر دشمن را نشناسیم درجنگ پیروز نمی‌شویم
  • آیت الله مقتدایی: شورای عالی حوزه‌های علمیه از برنامه‌های تحولی باتمام وجود حمایت می‌کند
  • آیت الله خاتمی: شیعه در اربعین راه عبودیت را پیدا می‌کند
  • آیت الله اعرافی: مواکب آستان‌های مقدس سبب تقویت حماسه اربعین می‌شود
  • آیت الله کعبی : اربعین، نمایش قدرت اسلام است

 

** جام جم ۹۷/۸/۹
*  متلاشی شدن ۳۸ باند تبهکار در پایتخت
همزمان با اجرای طرح رعد در حوزه کلانتری‌های تهران، ۳۸ باند تبهکاری متلاشی و ۱۵۳۷ نفر بازداشت شدند. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۷ پلیس پیشگیری گفت: با اجرای این طرح ۱۵۳۷ نفر که در قالب ۳۸ باند تبهکاری فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد افزود: در مبارزه با این نوع سرقت‌ها قاطعانه با سارقان برخورد می‌کنیم و این برخوردها ادامه دارد.
** همشهری ۹۷/۸/۹
*  مبارزه برای عدالت سرکوب نمی‌شود
محمدجواد ظریف وزیر خارجه در حساب توئیتری خود نوشت: ۱۴ قرن پیش یک ظالم گمان می‌کرد که مقاومت امام حسین(ع) را ریشه‌کن کرده است. صدام، القاعده و داعش نیز فکر می‌کردند می‌توانند این مقاومت را پایان دهند،‌ولی امروز ۱۷ میلیون نفر از سرتاسر جهان به همراه ۲ میلیون ایرانی در کربلا تجمع کرده‌اند. پیام آنان این است: هیچ ظالمی هیچگاه مبارزه با عدالت را پایان نخواهد داد.
** کیهان ۹۷/۸/۹
*  عزاداری اربعین با حضور هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره)
در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده‌ حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.
آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مؤمن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.
*  لشکر ۲۰ میلیونی امام حسین(ع) از ۵۰ کشور به کربلا رسید
لشکر ۲۰ میلیونی امام حسین(ع) از ۵۰ کشور به کربلا رسید. دیروز کربلا عظیم‌ترین اجتماع تاریخ را به خود تجربه کرد.
پیاده‌روی اربعین، این رزمایش جهانی معنویت و ایمان دیروز به اوج خود رسید و کربلا میزبان میلیون‌ها زائر مشتاقی شد که نه تنها از عراق و ایران بلکه از ۵۰ کشور جهان از جمله کل کشورهای منطقه، آسیا، اروپا و حتی کشورهای آمریکایی برای عرض ارادت به سید و سالار شهیدان، دل به این راه نورانی سپرده بودند.
** شرق ۹۷/۸/۹
*  صادرات غیر نفتی۲۷ میلیارد دلاری شد
رئیس کل گمرک گفت: صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماهه سال‌جاری از مرز ۲۷ میلیارد دلار گذشت و به ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار رسید.
فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماهه سال‌جاری، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار می‌شود.
*  آمریکایی‌ها نگران حملات تلافی جویانه ایران
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با تکیه بر ادعای حضور نظامی ایران در سوریه نوشت: اگرچه کاخ سفید از مداخله نظامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سوریه علیه نیروهای مورد حمایت ایران استقبال می‌کند مقامات نظامی آمریکایی نسبت به حملات تلافی جویانه هشدار داده‌اند.
مقامات نظامی آمریکا با وجود استقبال از حملات اخیر این رژیم در سوریه به بهانه مقابله با ایران، می‌گویند که اگر ایران اعتقاد داشته باشد آمریکا پشت این حملات قرار دارد نیروهای مورد حمایتش ممکن است در عراق و سوریه هدف قرار گیرند.
** ایران ۹۷/۸/۹
*  پیگیری آزادی مرزبانان ایرانی در پاکستان
«مهدی هنردوست» سفیر کشورمان در اسلام‌آباد، درباره پیگیری آزادی ۱۲ مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز میرجاوه با وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. هنردوست همچنین تقویت روابط در همه زمینه‌ها با پاکستان را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران خواند و درباره موضوع‌های دوجانبه و حادثه تروریستی اخیر در مرزهای ایران گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار افزود که کشورش اهمیت ویژه‌ای به توسعه روابط با ایران قائل است.
*  ۱۳ آبان اتفاق ویژه‌ای نمی‌افتد
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اعمال اکثر قریب به اتفاق تحریم‌های امریکا تا امروز و نیز تمهیدات دولت برای مقابله با این تحریم‌ها، تأکید کرد که پس از ۱۳ آبان (اعمال تحریم‌های نفتی و بانکی امریکا) اتفاق ویژه‌ای نمی‌افتد. محمود واعظی اظهار کرد: امریکایی‌ها خیلی تلاش کردند تا با جنگ روانی اضطراب عمومی به وجود آورند به این معنا که «اگر تحریم شود، چه می‌شود؟» اما مردم ایران امروز متوجه شدند اگر تحریم‌ها هم اعمال شود، اتفاقی نمی‌افتد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۹
*  کابینه با حضور همه اعضا آماده خدمت هرچه بیشتر به مردم است
رئیس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چهار وزیر پیشنهادی دولت، اظهارداشت که بار دیگر کابینه به صورت کامل و با حضور همه اعضا آماده خدمت هرچه بیشتر به مردم شریف ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی از رئیس مجلس شورای اسلامی، نواب رئیس، هیات رئیسه، فراکسیون‌ها و همه نمایندگان مجلس که با اختصاص وقت فوق العاده و بررسی مسئولانه و سنجیده صلاحیت وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد بالا به آنان، به کمک دولت شتافتند، تشکر و قدردانی کرد.
*  نمی توان جلوی صادرات نفت ایران را گرفت
خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نوشت: نمی توان جلوی صادرات نفت ایران را گرفت و به هرحال تهران نفت خود را صادر خواهد کرد.
این خبرگزاری نوشت: کسب اطلاع دقیق از میزان صدور نفت خام ایران و آمار دقیق نفتکش‌هایی که نفت خام ایران را به گوشه و کنار جهان ارسال می‌کنند؛ به یک راز بدل شده است.
** وطن امروز ۹۷/۸/۹
*  وزارت خارجه اجازه ندهد دیپلمات ما را در کشورهای مختلف بچرخانند
منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت ۱۲۰ روز از بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات کشورمان در اروپا اظهار داشت: انتقاد جدی ما به دستگاه دیپلماسی این است که باید بیشتر از وضع فعلی در دفاع از حریم سیاسی و دیپلماتیک اقدام کند؛ باید ملاحظات محدودکننده را کنار بگذارد و شجاعانه‌تر برخورد کند و اجازه ندهد کسی جرات داشته باشد به دیپلمات ما تعدی کند و بعد هم او را در کشورهای مختلف بچرخاند.
*  تکذیب شنود مکالمات رئیس‌جمهور
در پی انتشار اخبار غیرواقعی درباره شنود مکالمات رئیس‌جمهور به نقل از سردار جلالی، روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: اخیرا برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار اخبار مقطوع سخنان سردار جلالی، ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور تحت عنوان شنود گوشی تلفن همراه رئیس‌جمهور کرده‌‌اند که قویاً تکذیب می‌شود.
** جوان ۹۷/۸/۹
*  بیش از حد به توافقات بین المللی اعتماد کردیم
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه تحریم‌ها نمی‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، گفت:‌ متاسفانه در چند سال گذشته بیش از حد به توافقات بین المللی اعتماد شده است. محمدجواد لاریجانی در حاشیه دیدار عبدالبصیر انور وزیر دادگستری کشور افغانستان در پاسخ خبرنگاری مبنی بر ادعاهای آمریکا در زمینه‌های حقوق بشری و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت: دولت آمریکا با رکورد کاری که دارد اصلا صلاحیت ندارد راجع به مباحث حقوق بشری صحبت کند. وی افزود: آمریکا یکی از کریه‌ترین کارنامه‌های حقوق بشری را در بین کشورهای جهان دارد، لذا باید از کشور خودشان که این حجم از تبعیض و نژادپرستی که در آنجا وجود دارد، شروع کنیم.
*  وکیل ترامپ باز هم از منافقین حمایت کرد
رودی جولیانی وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته با انتشار یادداشتی بار دیگر از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده و این گروهک را دارای حمایت در داخل ایران توصیف کرده است. جولیانی گروهک منافقین را جایگزینی برای نظام سیاسی کنونی ایران دانسته و از مقام‌های آمریکایی خواسته از منافقین حمایت کنند. وی که پیشتر هم از تغییر نظام سیاسی در ایران حمایت کرده بود، در این یادداشت بار دیگر مدعی شده که نظام سیاسی ایران روزی تغییر می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۹
*  هیات پارلمانی ایران به پاکستان سفر کرد
هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) وارد پاکستان شد.
در این هیات هاجر چنارانی نماینده نیشابور، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار و علی کاظمی نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و کارشناسانی از وزارت امورخارجه و امور بین الملل مجلس حضور دارند.
*  اگر ایران از برجام خارج شود، باید چه کنیم؟
سفیر فرانسه در واشنگتن از وجود اختلاف‌نظر اساسی با آمریکا درباره برجام خبر داد و گفت: حفظ و اجرای برجام را با قدرت ادامه می‌دهیم. ژراد آرود افزود: ما در مسئله توافق هسته‌ای با ایالات متحده اختلاف نظر بنیادین سیاسی داریم. این اختلاف اساسی است.
وی با این پرسش که اگر ایرانی‌ها از این توافق خارج شوند چه می‌خواهیم انجام دهیم، گفت: زمانی که این توافق را امضا کردیم، هدف این بود که با بمباران ایران یا دستیابی ایران به بمب مواجه نشویم. سفیر فرانسه در واشنگتن افزود: کاری که انجام می‌دهیم این است که ایرانی‌‌ها را برای ماندن در این توافق متقاعد کنیم. آنها موافقت کرده‌اند اما اگر تحریم‌ها در چهارم نوامبر باز گردند و ایرانی‌ها بار دیگر به غنی‌سازی وسیع تصمیم بگیرند، ما چه کار خواهیم کرد؟
** رسالت ۹۷/۸/۹
*  تا اتاق فکر دشمن را نشناسیم درجنگ پیروز نمی‌شویم
آیت الله جوادی‌آملی با بیان اینکه امروز اتاق فکر دشمنان ما استکبار و صهیونیسم هستند، گفت: تا اتاق فکر دشمن را نشناسیم در جنگ پیروز نمی شویم. وی در دیدار سردار شاهچراغی فرمانده جدید سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با تأکید بر صیانت هر چه بیشتر از مرزهای کشور اظهار داشت: هم ناجا و هم عزیزان سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشور، باید بیش از پیش مرزهای کشور را هم از نظر تجهیزات و هم از نظر اطلاعاتی تقویت کنند.
استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: باید راه‌های نفوذ دشمنان را بشناسیم، مرتباً فضای سایبری را رصد کنیم، از خود نیروهای بومی مناطق مرزی استفاده کنیم و هوشمند عمل کنیم.
*  از حشدالشعبی خواستم خود را سپر بلای اهل سنت کند
آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کرده است، به دیدار آیت‌الله العظمی سیستانی رفت. در این دیدار آیت‌الله العظمی سیستانی وحدت بین شیعه و سنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: به نیروهای حشدالشعبی گفتم که شما خود را سپر بلای مردم و همین خانواده‌های اهل سنتی که امروز داعش آن‌ها را مورد هجوم قرار می‌دهد و امنیت آن‌ها را سلب کرده است قرار دهید. گفتم شما جان و مال خود را سپر بلای آن‌ها قرار دهید و از آن‌ها دفاع کنید.
آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که در این راهپیمایی اربعین از همه تیره‌ها و عقیده‌ها و گروه‌ها حضور دارند و این خود نشان‌دهنده وحدت امت اسلامی بلکه وحدت ادیان است. امروز ما نه‌ تنها شیعه و سنی را در این راهپیمایی اربعین در کنار هم می‌بینیم. بلکه از سایر ادیان و مذاهب هم افرادی را می‌بینیم که مشارکت می‌کنند. امروز کربلا و اربعین امام حسین (ع) نماد و محور وحدت در جهان اسلام شده‌اند.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۹
*  اروپا در تدارک سازوکار مقابله با تحریم ایران
یکی ازسخنگویان اتحادیه اروپا اعلام کرد که ساز وکار ویژه مالی برای حفظ مراودات مالی و تجاری این اتحادیه با ایران در دست اجرا است.
تارنمای آلمانی دویچه وله که نام این سخنگو را بیان نکرده، نوشت: اتحادیه اروپا مصمم است توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند.
سخنگوی اتحادیه اروپا در مورد علت تأخیر عملیاتی شدن این سازوکار پیش از سرگیری دور دوم تحریم‌های آمریکا (۱۳ آبان) گفت: تصمیم به راه‌‌اندازی چنین سازکاری، دوم مهرماه (۲۴سپتامبر) در دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اتخاذ شد. این تصمیم سپس برای طراحی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا واگذار شد.
او افزود که روشن شدن جزئیات کامل و شیوه اجرای این تصمیم نیاز به زمان دارد.
*  اعتراض امیرعبداللهیان به کشتار شیعیان نیجریه
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل قتل عام راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در کشور نیجریه را محکوم کرد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏قتل عام راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در کشور نیجریه با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست. شیخ زاکزاکی دموکراتیک ترین رهبر اسلامی است که از انسانیت دفاع می‌کند.»
** آرمان ۹۷/۸/۹
*  درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم‌های ایران
کره جنوبی برای جلوگیری از تاثیر پذیرفتن شرکت‌های این کشور از تحریم‌های ایران، از آمریکا درخواست کرده است بیشترین حد انعطاف را در مورد تحریم‌های ایران قائل شود.
کانگ‌کیونگ‌وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست این معافیت را داشته است.
کانگ کیونگ وا، این خواست به کار بردن بیش‌ترین حد انعطاف را داشته است تا کره جنوبی بتواند این معافیت را برای کم کردن خسارت دیدن شرکت‌هایمان تامین کند.
*  سفر نهاوندیان به قم
معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه با سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) با مراجع عظام تقلید دیدار کرد. محمد نهاوندیان با آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی و شبیری‌زنجانی دیدار داشته است. وی همچنین در مراسم باشکوه اربعین حسینی در این شهر مقدس و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بیوت مراجع عظام تقلید حضور یافت. معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری هنگام ورود به قم مورد استقبال استاندار و دیگر مقامات استان قرار گرفت.
** آفرینش ۹۷/۸/۹
*  درباره تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا رایزنی کردیم
وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرد: درباره تدابیر و تصمیمات لازم در برابر تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا رایزنی کردیم.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه ششمین اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در استانبول گفت: درباره تدابیر و اتخاذ تصمیمات در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفتگو کردیم.
*  الجبیر با تهران تماس گرفته است
تماس‌های عربستان با ایران در زمانی است که دولت ریاض به دلیل اعتراف به قتل خاشقچی روزنامه نگار ناراضی خود در استانبول، تحت شدیدترین فشارهای جامعه جهانی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی است. پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان ‘الخلیج انلاین’ ادعا کرد که طی هفته‌های گذشته ‘عادل الجبیر’ وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس‌های سری با این کشور برقرار کرده است.
این سایت خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه نوشت : الجبیر در تماس‌های خود با ایران راجع به برخی مسایل منطقه‌ای از جمله موضوع یمن گفت و گو کرده است.
** قدس ۹۷/۸/۹
*  خلیج ‌فارس راهبردی‌ترین آبراه دنیاست
فرمانده نیروی دریایی ارتش، خلیج‌ فارس را مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه دنیا و در زمره منافع حیاتی عنوان کرد.
امیر دریادار خانزادی در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ در جمع دانشجویان سال سوم دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه ۴۰ درصد نفت دنیا در منطقه خلیج فارس وجود دارد و عبور این انرژی از تنگه هرمز انجام می‌شود، گفت: خلیج ‌فارس مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه دنیا و در زمره منافع حیاتی کشور است و هر کس مدیریت این منطقه را در دست داشته باشد به مثابه آن است که انرژی دنیا را مدیریت می‌کند.
*  وزارت خارجه ادعاهای دانمارک علیه ایران را تکذیب کرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.
دیروز برخی رسانه‌های غربی به نقل از پلیس دانمارک گزارش دادند که فردی مخالف ایران در این کشور مورد هجوم قرار گرفته و مدعی شدند که مهاجمان این حمله منتسب به ایرانی هستند.
** خراسان ۹۷/۸/۹
*  رایزنی تهران و پکن برای جایگزینی بانک تحریم شده چینی
با احتمال قطع روابط بانکی میان بانک کونلون چین با تجار ایرانی، پکن در نظر دارد یک سیستم جدید بانکی برای ادامه همکاری‌های مالی و بانکی با تهران دایر کند. این منابع با اشاره به این که بانک کونلون به دلیل فشارهای آمریکا اعلام کرده است روابط بانکی با ایران را از اول نوامبر تضمین نمی کند تاکید کردند: این سیستم که قرار است جایگزین بانک کونلون شود از اول نوامبر، یا کمی دیرتر فعالیت خود را شروع می‌کند.
*  تفاهم ایران، ترکیه و آذربایجان برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه ای
ششمین نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه با حضور محمد جواد ظریف، المار محمدیاراوف و مولود چاووش اوغلو روز گذشته در کاخ دولما باغچه شهر استانبول ترکیه برگزار شد. در بیانیه پایانی این نشست سه کشور ضمن تأکید بر اهمیت برجام تصدیق کردند که اجرای موفق برجام نیازمند اجرای کامل وظایف توسط تمامی طرف هاست تا بتوانند کاملا از مزایای برجام بهره‌مند شوند. همچنین با اشاره به همکاری‌های مشترک درخصوص حمل و نقل بین المللی و حوزه انرژی توافق کردند که همکاری‌های اقتصادی را با استفاده از ظرفیت موجود برای ارتقای سرمایه‌گذاری و تجارت تقویت کنند.
** اعتماد ۹۷/۸/۹
*  مراسم اربعین باب تفاهم و دوستی دو ملت ایران و عراق است
معاون اول رییس جمهور در سفر به عراق با تاکید بر اینکه مراسم معنوی راهپیمایی اربعین باب تفاهم و دوستی دو ملت ایران و عراق را بیش از گذشته باز کرده است گفت: فرصت حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در عراق آثار مادی و معنوی بسیاری دارد که باید همیشه آن را زنده نگه داشت. جهانگیری در دیدار با سیدجواد الیاسری استاندار نجف یکی از مهمترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق در این کشور به خاطر پذیرایی از بیش از ۲ میلیون ایرانی توصیف کرد و گفت: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی‌های خود باعث برگزاری بهترین مراسم معنوی شده‌اند، تشکر کرد.
** شهروند ۹۷/۸/۹
*  درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری خواهیم کرد
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات، درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
او افزایش ظرفیت تولید در بسیاری از رشته‌‌‌های صنعتی را مطلوب توصیف و تصریح کرد: برنامه‌‌‌‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش‌‌‌بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شورای عالی حوزه‌های علمیه از برنامه‌های تحولی باتمام وجود حمایت می‌کند
حوزه/ آیت الله مقتدایی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین کشوری مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه، در خصوص اهمیت برنامه‌های کاربردی و مهارتی گفت: اگر این فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌ها به تدریج اجرا شود ما شاهد یک تحول عظیم در عرصه حوزه و حوزویان خواهیم بود.عضوجامعه مدرسین ادامه داد:مراد از تحول همین فعالیت‌ها است و باید به تدریج در حوزه‌های علمیه پیاده گردد؛ لذا اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با تمام وجود این برنامه‌ها را تایید و حمایت می‌کنیم.
شیعه در اربعین راه عبودیت را پیدا می‌کند
رسا/آیت الله خاتمی در مراسمی که به مناسبت اربعین امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: اربعین کلاس سازندگی است و کسی که یک بار آن را تجربه کند ترک این امر عاشقانه برای او دشوار خواهد بود؛ شیعه در اربعین راه بندگی و عبودیت خدا را پیدا می‌کند.عضو جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: زیارت اربعین لبیک با دین خداست؛ وقتی زبانِ حال آنها را می‌پرسی دین را همه چیز خود می‌دانند زیرا معتقدند امام حسین(ع) خود را فدای دین خدا کرد؛ دفاع از دین، تنها تکلیف روحانیون نیست بلکه وظیفه تمام دین‌داران در تمام ابعاد است.
مواکب آستان‌های مقدس سبب تقویت حماسه اربعین می‌شود
رسا/مدیر حوزه‌های علمیه ضمن قدردانی از زحمات خادمان، مسئولان و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰، گفت: مواکب آستان‌های مقدس سبب تقویت حماسه اربعین حسینی می‌شود. آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: اربعین مظهر انسجام و هم‌گرایی اسلامی و تمدنی است که به فضل الهی در این سال‌ها رقم خورده و گسترش یافته است و ما وظیفه داریم از این نماد حراست کنیم.
اربعین، نمایش قدرت اسلام است
ایکنا/آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه زیارت اربعین نمایش قدرت اسلام و تشیع از رهگذر پیوند با مکتب حسین(ع) است، اظهار کرد: امام حسین(ع) کانون جذب آزادی‌خواهان حق‌طلبان و عدالت‌پیشگان از سراسر جهان است، روز اربعین رسانه حسینی برای تبلیغ حق و عدالت و قیام در مقابل ظلم و ستم جهانی است و در نهایت زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم خواهد بود. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: زیارت امام حسین(ع) باید در حالت خوف و امنیت ترک نشود و زیارت اربعین را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم که با امام تجدیدعهد کردند و امنیت زائران را فراهم کردند.
فرانس ۲۴: سفر نتانیاهو به عمان پیامی به ایران بود
شفقنا/ تلویزیون فرانس ۲۴ در یادداشتی سفر بی‌سابقه نتانیاهو به کشور عمان را بعنوان پیامی مهم برای ایران معرفی کرده است. فرانس ۲۴ می‌نویسد: هدف نتانیاهو از سفر به عمان در همسایگی ایران این بود که به تهران نشان دهد «من اینجا هستم، در نزدیکی شما». این موضوع در پاسخ به نزدیک شدن هرچه بیشتر ایران به مرزهای اسراییل در سوریه قابل ارزیابی است. اینکه نخست وزیر اسراییل به عمان سفر کند و وزیر فرهنگ او به ابوظبی، نشان می‌دهد که تغییرات عمده‌ای در سیاست کشورهای منطقه در حال رخ دادن است.
 ایتالیا بار دیگر بر حمایت از برجام تاکید کرد
ایرنا/ نخست وزیر ایتالیا در آستانه دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای توافق هسته‌ای (برجام) گفت: از برجام حمایت می‌کنیم. ، ‘جوزپه کونته’ افزود: اجرای توافق هسته‌ای می‌تواند باعث بهبود امنیت بین المللی و منطقه‌ای شود و اعتماد بین طرف‌های مختلف را تقویت کند.وی گفت: اعتقاد راسخ داریم که تحریم، هدف نیست بلکه یک ابزار است. تحریم فقط زمانی معنا پیدا می‌کند که به یافتن راه حل سیاسی منجر شود، ولی نمی تواند جایگزین راه حل سیاسی شود.
واشنگتن: زمان پایان جنگ در یمن رسیده است
ایسنا/وزیر خارجه به همراه وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی که نشانگر چرخشی ویژه در موضع‌گیری این کشور در قبال جنگ یمن است، اعلام کردند، آمریکا از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی می‌خواهد تا حملات هوایی خود را به تمامی مناطق مسکونی در یمن متوقف کند.مایک‌ پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا خواهان توقف فوری حملات هوایی و آغاز مذاکرات در ماه آینده میلادی بین طرف‌های درگیر است. همچنین جیمزماتیس وزیر جنگ آمریکا نیز اعلام کرد: «ما باید به سمت تلاش‌های صلح طلبانه حرکت کنیم. نمی‌توانیم بگوییم که این کار را در آینده انجام می‌دهیم. ما باید این موضوع را ظرف ۳۰ روز آینده عملی کنیم.» فلورانس بارلی، وزیردفاع فرانسه نیز درسخنانی تاکید کرد که زمان پایان جنگ یمن فرارسیده است.
داعش مسئولیت حمله به زائران اربعین در عراق را برعهده گرفت
ایسنا/خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه مسئولیت حمله روز سه شنبه به زائران شیعه را برعهده گرفته است.روز سه‌شنبه سه زائر شیعه زن که در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند در انفجار بمبی در شمال شرق عراق کشته شدند.
روزنامه اسرائیلی جزئیات دیدار نتانیاهو با سلطان قابوس را فاش کرد
تسنیم/ یک روزنامه عبری‌زبان جزئیات جدیدی درباره سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدارش با پادشاه این کشور را منتشر کرد.روزنامه «یسرائیل هیوم»، در گزارشی نوشت: سفر نتانیاهو به پادشاهی عمان، و دیدارش با سلطان «قابوس بن‌سعید» در روز پنجشنبه گذشته، برای نخستین بار انجام شد، ولی نتانیاهو پیش از آن، دیدارهای متعددی با وزیر خارجه عمان صورت داده است.این روزنامه عبری‌زبان افزود: نتانیاهو با «یوسف بن‌علوی بن‌عبدالله» وزیر خارجه عمان حدود یک سال و نیم قبل در خارج از اراضی اشغالی و در جریان سفرهای خارجی‌اش دیدار کرد. آن بیشتر از یک دیدار و تنها یک دیدار [عادی] نبود.
بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور
مهر/مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور از اول ماه صفر تا کنون خبر داد.نورالله دلخواه درادامه اظهار داشت: بازگشت زائران از مرز مهران به داخل کشور به اوج خود رسیده و روز گذشته بیش از ۱۷۵ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شدند.وی گفت: طی ماه صفر یک میلیون و ۱۴۵ هزار زائر اربعین از طریق مرز بین المللی مهران خروج پیدا کرده اند.
واکنش سخنگوی اتحادیه اروپا به ادعای دانمارک علیه ایران
باشگاه خبرنگاران /یک سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای دانمارک علیه ایران اعلام کرد: در این مرحله وقایع را رصد می‌کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با دانمارک در تماس هستیم.وزارت امور خارجه دانمارک پیش از این بدون ارائه هیچ مستنداتی، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در این کشور متهم کرد.وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند.
آمریکا ۴۰ میلیون دلار برای جنگ تبلیغاتی با ایران، روسیه و چین اختصاص داد
تسنیم/ ایالات متحده ۴۰ میلیون دلار برای مقابله با آنچه کمپین «اطلاعات نادرست» و «پروپاگاندا» از سوی ایران، چین و روسیه خوانده شده، اختصاص داده است.
«رابرت پالادینو»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «در پایان ماه سپتامبر، مرکز تعامل جهانی (از نهادهای وزارت خارجه آمریکا) ۴۰ میلیون دلار برای حمایت از طرح‌هایی در مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی کشورهای خارجی اختصاص داد.»
وی اضافه کرد: «این بودجه برای حمایت از مجموعه مختلفی از اقدامات جهت مقابله با اطلاعات نادرست و هجمه‌های تبلیغاتی روسیه، ایران و چین است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *