خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۰۷

اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • مقام معظم رهبری: اگر اهمیت پدافند غیرعامل درک نشود تهدیدات غیرقابل جبران بروز می‌کند
  • آیت الله حسینی بوشهری: حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین، پاسخ دندانشکن به توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: راهپیمایی اربعین فرصتی برای تحقق اهداف امام حسین(ع) است
  • آیت الله فقیهی : پیاده‌روی اربعین مانور عظیم وحدت اسلامی و شیعی است
  • شمار زائران اربعین از ۲ میلیون نفر گذشت

 

** جام جم ۹۷/۸/۷
*  حقوق ۷۰۰ میلیونی یکی از مدیران بانک تجارت
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: بر اساس گزارشاتی که مردم ارسال کرده‌اند مدیر یکی از بانک‌های تجارت تا بیش از ۷۰۰ میلیون حقوق دریافت می‌کرده است که ورود کردیم و دیدیم صحت دارد.
امیر خجسته افزود: همچنین گزارشاتی از دریافت حقوق‌های ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی برخی مدیران دریافت کرده‌ایم که با آن‌ها نیز برخورد کردیم.
** همشهری ۹۷/۸/۷
*  دولتمردان آمریکا خیالبافی می‌کنند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی وی و همچنین بخش‌هایی از سند راهبرد مقابله با تروریسم آمریکا که در آن با طرح اتهامات واهی و بی اساس، ایران را متهم به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا کرده است، ضمن رد این اتهامات، اظهار داشت: اینگونه اظهارنظرها، طرح اتهامات واهی و تکراری و خیالبافی‌هایی که اخیرا در سخنان مقامات آمریکایی، بویژه رئیس جمهور این کشور و برخی افراد نزدیک به وی تشدید شده است، ناشی از ناکامی‌های پی در پی است که این کشور در ماه‌های اخیر در عرصه‌های مختلف در مقابل اراده راسخ، مقاومت و تدبیر و خردورزی ایران و ایرانیان سر افراز داشته‌اند.
** کیهان ۹۷/۸/۷
*  اگر اهمیت پدافند غیرعامل درک نشود تهدیدات غیرقابل جبران بروز می‌کند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌ و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با ‌اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نوشونده‌ دشمنان، تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای توجه مسئولان در همه‌ بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانستند و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به‌طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور- چه بخش‌های نظامی و چه بخش‌های غیرنظامی- باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.
*  هیچ نقطه‌ای در اسرائیل خارج از تیررس موشک‌های حزب‌الله نیست
«ایتان دنگوت» ژنرال سابق رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه حزب‌الله لبنان «گروهی بسیار منسجم و دارای قدرت موشکی بالاست» مثل همقطاران خود اعلام کرد: «حزب‌الله امروز جدی‌ترین تهدید برای امنیت اسرائیل محسوب می‌شود چرا که می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را که می‌خواهد هدف موشک‌های دقیق خود قرار دهد.»
** شرق ۹۷/۸/۷
*  تکذیب گفت‌وگوی مخفیانه با اسرائیل و هند
وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: کشورش هیچ مذاکره مخفیانه‌ای  با اسرائیل و با هندوستان ندارد.
چودری فواد حسین به توئیت رهبری حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز پاسخ داد که گفته بود دولت باید گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی درباره حضور هواپیمای اسرائیلی در اسلام آباد را شفاف سازی کند.
*  تحریم‌های ایران بر ما تأثیر می‌‌گذارد؛ آمریکا ما را مستثنا کند
وزارت نفت عراق خواستار مستثنا ‌شدن این کشور از تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران شد.
وزارت نفت عراق تأکید کرده است تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران تأثیر مستقیمی بر عراق دارد و انتظار دارد این کشور از این تحریم‌های ویژه تعامل با ایران مستثنا شود.
علی عبدالکریم الموسوی مدیرکل شرکت گاز عراق وابسته به وزارت نفت این کشور گفت: عراق طولانی‌ترین مرزهای مشترک را با ایران دارد و مبادلات تجاری گسترده‌ای میان دو کشور برقرار است علاوه بر آنکه فعالیت در زمینه انرژی برق مستلزم گشایش اعتبارات و مبادلات مالی است و در نتیجه تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) تأثیر مستقیمی بر ما می‌گذارد.
** ایران ۹۷/۸/۷
*  ایران در عبور از چالش‌ها در کنار دولت و ملت عراق است
معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق از دموکراسی امروز در عراق به عنوان یک نمونه برای کشور‌های منطقه یاد کرد و گفت: دولت و مردم ایران برای عبور از مسائل و چالش‌ها همواره در کنار دولت و ملت این کشور بوده و خواهند بود. «اسحاق جهانگیری» در این تماس تلفنی ضمن تبریک انتصاب «عادل عبدالمهدی» به عنوان نخست وزیر این کشور، افزود: اطمینان دارم با توجه به سوابق و تجربیات شما، دولت جدید قادر خواهد بود مسائل جاری و چالش‌های پیش روی این کشور را برطرف کند.
*  جلسه اعضای دولت با شورای نگهبان درباره CFT سازنده بود
معاون پارلمانی رئیس جمهوری جلسه دو ساعته دو هفته پیش شورای نگهبان با برخی اعضای دولت درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را سازنده خواند.
حسینعلی امیری گفت: از اعضای محترم شورای نگهبان و آیت‌الله جنتی که این فرصت را برای دولت فراهم کردند تا نمایندگانی از دولت در جلسه این شورا حاضر شوند و نقطه نظرات و ضرورت‌ها را بیان کنند، تشکر می‌کنم. وی افزود: اعضای محترم شورای نگهبان درباره لوایح چهارگانه بویژه CFT که در دستور کار این شورا است، سؤالاتی داشتند که به آن سؤالات پاسخ دادیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۷
*  هشدار علمای مسلمان نسبت به تحرکات اسرائیل در منطقه خلیج فارس
اتحادیه جهانی علمای مسلمان با هشدار نسبت به فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس، رد هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم را با توجه به ادامه اشغال فلسطین، خواستار شد.
این اتحادیه در بیانیه‌ای از کشورهای اسلامی و رهبران آن‌ها خواست در کنار مسائل بزرگ اسلام بایستند و “در حق قدس شریف و اراضی اشغالی ظلم نکنند.”
** وطن امروز ۹۷/۸/۷
*  سرلشکر باقری به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و جمعی از مسؤولان عالی‌رتبه در نیروهای مسلح، بزودی عازم جمهوری آذربایجان می‌شوند. در این سفر ۲ روزه که به دعوت سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع آذربایجان انجام می‌شود، توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران- باکو، همکاری‌های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌ای از محورهای گفت‌وگوهای رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با مقام‌های جمهوری آذربایجان خواهد بود. این نخستین سفر سردار سرلشکر باقری به همسایه شمالی کشورمان است که انجام می‌شود.
*  نامه ۴۰ نماینده برای بازگرداندن لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو به مجلس
۴۰ نماینده مجلس در پی اقدام غیرقانونی علی لاریجانی نسبت به ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام که بدون رای نمایندگان صورت گرفت، در نامه‌ای خواستار بازگرداندن این لوایح به مجلس شدند.
در این نامه خطاب به ریاست و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: «به عرض می‌رساند اقدام اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (موسوم به پالرمو) مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی، ماده ۲۰۲ قانون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس و نیز ماده ۲۵‌ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و بدعتی است که ضمن لطمه به اعتبار مجلس شورای اسلامی تصمیمات فردی را جایگزین تصمیمات جمعی نمایندگان ملت می‌کند».
** جوان ۹۷/۸/۷
*  دشمن نمی‌تواند مسیر حرکت ملت ایران را تغییر دهد
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با تاکید بر اینکه تحریم ابهت پوشالی دشمن را متلاشی می‌کند و منجر به شکوفا شدن استعدادهای داخلی و ظرفیت‌های کشور می‌شود، گفت: دشمن نمی تواند مسیر حرکت ملت ایران را تغییر دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی بانک‌ها و موسسات مالی وابسته به بنیاد تعاون بسیج، گفت: همانطور که امام خامنه‌ای بارها تاکید فرمودند موضوع تحریم‌ها مساله جدیدی نیست، ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم همه جانبه جبهه استکبار قرار گرفت.
*  بازدیدهای هسته‌ای مجلس به قوت خود باقی است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون هسته‌ای مجلس درباره آخرین اقدامات کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای ارائه گزارش اجرای برجام، اظهار داشت: بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیته هسته‌ای این کمیسیون از مراکز و سایت‌های هسته‌ای، به صورت مستمر و با قوت بیشتری نسبت به قبل در حال انجام است تا از این طریق، پیشرفت‌های هسته‌ای کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بازدید از مراکز و سایت‌های هسته‌ای جزء وظایف ذاتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و نباید تصور شود که این بازدیدها صرفا در راستای برجام است.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۷
*  حزب الله ۳ پست وزارتی در دولت آتی لبنان می‌خواهد
منابع لبنانی اعلام کردند که به رغم مخالفت آمریکا با حضور حزب الله در دولت آتی لبنان، اما این حزب به داشتن سه وزیر در دولت آتی اصرار دارد.
منابع لبنانی اعلام کردند که بعد از افزایش فشارهای آمریکا برای ممانعت از حضور اعضای حزب الله در دولت آتی لبنان، این حزب بر حضورش در این دولت پافشاری کرده و سه وزیر در دولت خواهد داشت که یکی از آن‌ها وزیر بهداشت خواهد بود.
سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان روز شنبه بعد از دیدارش با نبیه بری، رئیس پارلمان اعلام کرد که دولت طی چند روز آینده تشکیل می‌شود.
*  نقض دستور دادگاه لاهه از سوی آمریکا را به شورای امنیت می‌بریم
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور درباره گام حقوقی بعدی ایران درخصوص رای موقت دادگاه لاهه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: یک دستور موقت و یک دستور اصلی صادر شده است.
وی افزود: حکم درخواست دستور موقت به نفع ایران صادر و دعوای اصلی مستند به درخواست و لوایح اولیه ثبت شده است؛ اما ما در حال آماده کردن مجموعه‌ای از مستندات دیگر هستیم. وی تأکید کرد: آمریکا تاکنون نگفته است این دستورات را اجرا نمی‌کند، اما در صورتی که با نقض دستور مواجه شویم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر پاسخی از این پیگیری‌ها دریافت نکردیم، آن را به شورای امنیت می‌بریم.
** رسالت ۹۷/۸/۷
*  دشمن جنگ اقتصادی تمام‌عیاری علیه ایران آغاز کرده است
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین‌ با بیان اینکه ۱۳ آبان طبق قانون مصوب به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است گفت: ۱۳ آبان امسال به خاطر موفقیت‌های اخیر جهان اسلام از یک سو و از سوی دیگر به خاطر گزافه‌گویی‌های ترامپ که این روز را مصادف با آغاز دور دوم تحریم‌های ایران دانسته، قابل اهمیت است.وی افزود: درست است که دشمن جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه ایران شروع کرده اما در کنار آن جنگ رسانه‌ای عظیمی را علیه ما به کار گرفته که کار مهمتر را این جنگ انجام می‌دهد و هنوز آثار جنگ اقتصادی وارد نشده، سعی می‌کنند با جنگ روانی ملت ایران را تحت تأثیر قرار دهند.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۷
*  حرکت امام حسین(ع) تاریخ را متحول کرد
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: نکته‎ای که می‎توان از سیدالشهداء علیه‎السلام فراگرفت و به کار لحظه لحظه زندگی ما می‎آید، همین است که به هنگام تشخیص تکلیف الهی، نباید به امور دنیوی دل بست و در پیامدهای آن معطل شد.
وی افزود: درس بزرگ سید الشهداء این است که «نباید دل بست». این همان نکته‎ای است که واقعه کربلا معلول آن است. تصمیم آن روز سیدالشهداء علیه‎السلام بر بیعت نکردن با یزید و عزم ایشان به حرکت کردن، تاریخ‎ را متحول ساخت و این روح بزرگ و شخصیت فوق العاده حضرت بود که چنین عزمی را استوار ساخت.
*  صربستان در تعامل با ایران همانند اتحادیه اروپا عمل می‌کند
«دراکان تودوروویچ» سفیر جمهوری صربستان در تهران ضمن ارائه توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت توقف رژیم لغو روادید میان ایران و صربستان، تاکید کرد: دولت صربستان برای پناهجویانی که در مرزها هستند کمپ‌هایی را تدارک دیده و شرایط برای این افراد بد نیست گرچه پناهنده‌ها برای عبور از مرز فاقد ویزا هستند. این دیپلمات صرب همچنین با اشاره به روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور، ابراز کرد: تحریم‌هایی که برای ایران اعمال می‌شود، مربوط به آمریکا و نه تحریم‌های بین‌المللی است. دولت صربستان در تعامل با ایران همانند اتحادیه اروپا عمل می‌کند
** آرمان ۹۷/۸/۷
*  تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز باید بدانیم که به دلیل رشد فناورانه و تکنولوژیک قدرت تولید سلاح و افزایش قدرت نظامی‌مان، تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. سردار غلامرضا جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار کرد: تجمیع همه فشارها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می‌کند.
** آفرینش ۹۷/۸/۷
*  شمار زائران اربعین از ۲ میلیون نفر گذشت
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: شمار زائران اربعین از ۲ میلیون نفر گذشت.
شهریار حیدری با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور اظهار داشت: سه روز بعد از اربعین در کربلا و پنج روز در پایانه های مرزی چزابه، شلمچه و مهران امکانات رفاهی و موکب‌ها برای عزیمت زائران برپاست.
وی گفت: متناسب با حضور زائران در کربلا، موکب هایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه در کربلا مستقر خواهد بود.
*  رییس‌جمهور ۴ وزیر جدید کابینه دولت دوازدهم را منصوب کرد
رییس جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در احکام جداگانه ای، ۴ وزیر جدید را که موفق شدند روز شنبه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کنند، منصوب کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این احکام از وزیران خواسته تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رییس جمهور اقدام نمایند.
** قدس ۹۷/۸/۷
*  بندر چابهار اولویت صادراتی کابل است
معاون وزارت حمل و نقل افغانستان ۴ اولویت صادراتی این کشور از طریق بندر چهابهار را اعلام کرد.
امام‌محمد وریماچ اظهار کرد: بندر چابهار برای کشور افغانستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت به دلیل موقعیت جغرافیایی بندر چابهار و مسیر کوتاه این بندر برای واردات و صادرات افغانستان است.
وی با اشاره به پیشنهادات خوب افغانستان برای صادرات از بندر چابهار، ادامه داد: جای خوشبختی بسیاری دارد که جمهوری اسلامی ایران این پیشنهاد را – استفاده از بندر چابهار برای صادرات – قبول کرده است.
*  پکن از عضویت کامل ایران در شانگهای حمایت می‌کند
سفیر چین در ایران از مخالفت این کشور با یکجانبه‎گرایی واشنگتن در وضع تحریم‎های ضدایرانی سخن گفت و تاکید کرد که پکن از عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای حمایت می‌کند.
پانگ سن افزود: در زمان سفر «شی جین پینگ» به ایران رهبران دو کشور بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در آن بیانیه دولت چین نظر و مواضع مثبت خود را در ارتباط با عضویت ایران اعلام کرد.
** خراسان ۹۷/۸/۷
*  شورای عالی رفاه را در اولین فرصت تشکیل می‌دهم
شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراولین نشست خبری خود گفت: پیگیری‌های لازم را برای تحقق اهداف مدنظر انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم شورای عالی رفاه را در اولین فرصت تشکیل دهیم.وی با تاکید بر این که NGO‌ها منابع گران بهایی هستند و نباید دست از دامان آن‌ها کشید، گفت: کمتر از ۱۰ درصد مردم علاقه مند به سهیم شدن در امور مشارکتی اجتماعی هستند. باید برای بزرگ کردن بدنه شرکای اجتماعی تلاش کنیم.
** اعتماد ۹۷/۸/۷
*  گفت‌وگوهای محرمانه بحرین با رژیم صهیونیستی برای آغاز روابط
یک روزنامه عبری زبان از روابط و رایزنی‌های محرمانه منامه با تل‌آویو در راستای فراهم کردن مقدمات آغاز روابط علنی دوجانبه خبر داد.
یدیعوت آحارونوت فاش کرد، کشور بحرین این روزها در حال رایزنی محرمانه‌ای با اسرائیل جهت اعلام آغاز روابطی علنی میان دو طرف است که سفر آتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منامه آغازگر آن خواهد بود.
این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در چارچوب عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای طرح صلح آمریکا معروف به “معامله قرن” انجام می‌شوند.
** شهروند ۹۷/۸/۷
*  اولویت ما نجات جان مرزبانان میرجاوه است
حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هنوز ابعاد حادثه تروریستی میرجاوه و ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی روشن نشده است باید در شرایط کنونی به جای برخورد توام با خشونت از هر امکانی استفاده کرد تا جان این افراد نجات پیدا کند. باید همه امکانات، ابزارها و ظرفیت‌های مرزی برای رفع مشکلات و رفع اختلافات به کار گرفته شود. بنابراین اولویت ما نجات جان مرزبانان است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا از گزینه تحریم هم طرفی نخواهد بست
رسا/ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار شماری از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به آیه شریفه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه، بر لزوم حفظ آمادگی همه جانبه کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به دشمنانی که نظام ما در داخل و خارج دارد، باید روز به روز آمادگی خود را چه به لحاظ نظامی و دفاعی و چه به لحاظ علمی، فرهنگی و اقتصادی ارتقا دهیم. وی دربخش دیگری ازسخنان خود با تاکید بر این که آمریکا از گزینه و حربه تحریم ایران هم همچون عرصه نظامی راه به جایی نخواهد برد و طرفی نخواهد بست، ابراز داشت: سیزده آبان می آید و می گذرد و تحریمی بر آنچه هست افزوده نخواهد شد و ان شاءالله اتفاقی نخواهد افتاد.
حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین، پاسخ دندانشکن به توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است
حوزه/آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مراسم باعظمت پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی بیان داشت: راهپیمایی اربعین حسینی نشانه عظمت و اقتدار امت اسلامی است و نشانگر یک نوع وحدت بین امت اسلامی است.دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام و قرآن هرروز به دنبال توطئه‌ای جدید برای کشورهای اسلامی و امت اسلامی هستند، این حضور پرشکوه پاسخی دندان‌شکن به همه این دشمنان و مخالفان اسلام به شمار می‌رود.
راهپیمایی اربعین فرصتی برای تحقق اهداف امام حسین(ع) است
رسا/ آیت الله فاضل لنکرانی در حاشیه مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) از نجف تا کربلا ، حضور در این مراسم بزرگ را اقدامی ارزشمند دانست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: بهترین تعبیر برای این راهپیمایی بین المللی در لبیک به امام حسین(ع) خلاصه می شود.وی همچنین بر ضرورت استفاده بر فرصت ارزشمند راهپیمایی اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: ‌باید با استفاده از این فرصت خودمان را برای تحقق اهداف امام حسین(ع) آماده کنیم. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر حج لبیک به خدای تبارک و تعالی است اربعین هم لبیک به امام حسین(ع) است.
پیاده‌روی اربعین مانور عظیم وحدت اسلامی و شیعی است
حوزه/ آیت الله فقیهی گفت: پیاده روی میلیونی اربعین، حقیقتاً حرکت بسیار باعظمتی است که بیش از هر چیز رنگ و بوی وحدت و معنویت بالایی دارد، عضو جامعه مدرسین گفت: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر آن که یکی از مناسک مهم شیعی و اسلامی در رابطه با محبت خاندان پیامبر اکرم(ص) است خودش بالاترین مانور اقتدار و عظمت جامعه شیعی و اسلامی در برابر دشمنان محسوب می شود.
سعودی‌ها تروریسم را تامین مالی می‌کنند
حوزه/ سناتور مردم ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اشاره کرد، گفت: «آیا کسی خاطرش هست که چه کسانی به ما در ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) حمله کردند؟ آیا کسی چیزی درباره مدارس دینی (ریاض) شنیده است؟ ۲۰۰۰۰ مدرسه در پاکستان تحت تامین مالی سعودی‌ها است که در آنها نفرت از مسیحیان، یهودیان و هندوها در سراسر جهان تدریس می‌شود».پل رایان افزود: «چرا ما در سطح جهان تروریسم داریم؟ (به خاطر اینکه) سعودی‌ها تروریسم را تامین مالی می‌کنند».
 آمریکا به دنبال بازگرداندن امور به نقطه صفر است
تسنیم/مسئول عملیات محور غرب الأنبار در الحشد الشعبی عراق گفت که آمریکا طرحی برای بازگرداندن نبرد با داعش در عراق به نقطه صفر دارد.وی افزود: دلیل تلاش آمریکا برای بازگرداندن نبرد با داعش در عراق به نقطه صفر، شکست سیاسی این کشور و وجود دولتی مقتدر در عراق است.
 اقدام عجیب آمریکا در مورد تحریم‌های ایران
تسنیم/ وزارت خارجه آمریکا در یک اقدام تبلیغاتی و در راستای جنگ روانی برای بزرگ نشان دادن تحریم ها علیه ایران شمارش گر بازگشت تحریمها را در سایت خود قرار داد.این در حالی است که از حدود ۶ ماه قبل این تحریمها در صحنه عمل به اجرا گذاشته شده و اصطلاحا اثر تحریمهای امریکا بر اقتصاد ایران پیش خور شده است و به عقیده کارشناسان در روز ۱۳ آبان هیچ اتفاق خاصی در کشور نمی افتد.
عطوان: سفر نتانیاهو به مسقط زمینه‌ساز تشکیل ناتوی عربی به فرماندهی آمریکاست
باشگاه خبرنگاران/ سردبیر روزنامه رای الیوم تاکید کرد: سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان با هدف تشکیل ناتوی عربی به فرماندهی آمریکا برای مقابله با ایران بوده است. عطوان، گفت: آنچه که تلاش می‌شود در منطقه تشکیل شود ائتلاف عربی یا ناتوی عربی به فرماندهی آمریکاست که محور آن شش کشور شورای همکاری خلیج (فارس) به اضافه اردن و مصرند. ناتوی عربی در ژانویه آینده در حضور کشور‌های نامزد عضویت، در واشنگتن اعلان خواهد شد.
انگلیس روحش را به خاندان آل سعود فروخته است
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی، مناسبات دولت انگلیس و دیکتاتوری خونریز سعودی را نکبت‌بار و مایه رسوایی خواند.این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای تحت عنوان «انگلیس روحش را به خاندان آل سعود فروخته است. شرم بر ما»، نوشت: سرانجام روابط نکبت‌بار انگلیس با یکی از نفرت‌انگیزترین دیکتاتوری های روی زمین زیر نگاه موشکافانه قرار گرفت. اینکه انگلیس مچ دست عربستان را در قتل یک روزنامه نگار گرفته است -نه مثلا در جنگ بی‌رحمانه این کشور در یمن که اکنون به بدترین فاجعه انسانی جهان تبدیل شده است- یک مضحکه است.
 پیاده‌روی بزرگ اربعین “وحدت و همبستگی” مسلمانان را به رخ دشمنان نظام می‌کشد
تسنیم/امام جمعه سنندج با تسلیت اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: همه مسلمانان جهان اسلام به امام‌حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) ارادت خاصی دارند و با عشق و علاقه در پیاده‌روی بزرگ اربعین حضور پیدا می‌کنند. ماموستا خدایی درادامه با تجلیل از پیاده روی بزرگ اربعین افزود: پیاده‌روی بزرگ اربعین وحدت و همبستگی مسلمانان را به رخ دشمنان نظام می‌کشد.
مردم «عمان» پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
تسنیم/ شهروندان عمانی با ابراز خشم از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به کشورشان، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند. نتانیاهو هفته گذشته وارد مسقط شد و با سلطان قابوس دیدار کرد.فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد شهروندان خشمگین عمانی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش می‌کشند تا به این شیوه خشم و نارضایتی خود را از هرگونه اقدام برای عادی‌سازی روابط با غاصبان قدس ابراز کنند.
هشدار اروپا به آمریکا درباره آثار زیان‌بار تحریم‌های ایران برای دلار
تسنیم/ دیپلمات‌های اروپایی هشدار داده‌اند تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است کشورهای دیگر را وادار به ایجاد سامانه‌های بدیل بانکی و تضعیف سلطه دیرینه دلار کند. روزنامه واشنگتن‌اگزماینر با گزارش این خبر نوشت: این مسئله در شرایطی مطرح شده که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تدارک تحریم‌هایی برای خارج کردن ایران از نظام بانکی بین‌المللی است.
انتخاب‌های اشتباه آمریکا، عامل فاجعه در منطقه است
فارس/ وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ‌بی ‌اس» بار دیگر از سیاست‌های ایالات متحده در غرب آسیا انتقاد کرد و گفت: به واسطه حمایت‌های بی‌چون و چرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، این دو رژیم توانسته‌اند دست به جنایت بزنند. ظریف درباره ائتلاف میان آمریکا و عربستان سعودی، گفت: «انتخاب‌هایی که در این منطقه صورت گرفته، اشتباه بوده و این چیز تازه‌ای نیست». وی درادامه گفت: « حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده از عربستان سعودی و اسرائیل، به آن‌ها این امکان را داده که جنایاتی را مرتکب شوند که در نبود این حمایت بی‌چون و چرا و این حمایت کور، اتفاق نمی‌افتاد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *