خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۰۶

  • فرمانده کل سپاه: پیام اربعین وحدت و همصدایی مسلمانان علیه ظلم است
  • رئیس جمهور: باید در کنار هم آمریکا را به زانو درآوریم
  • آیت الله حسینی بوشهری: افزایش امکانات و تقویت تیم‌های امدادی هلال احمر موجب پیشگیری از تلفات می‌شود
  • آیت الله علیدوست: برای تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اسناد سایر کشورها مطالعه شده‌ است
  • آیت الله اراکی: اربعین رجعت جامعه اسلامی است
  • هر چهار وزیر پیشنهادی رأی آوردند

 

** جام جم ۹۷/۸/۶
*  ایران را هم در جریان مذاکرات قرار خواهیم داد
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیروز در نشست خبری مشترک رؤسای جمهوری ترکیه، فرانسه و روسیه و نیز صدراعظم آلمان (نشست چهارجانبه استانبول) گفت: اولویت اصلی ما در این نشست برقراری آتش بس و توقف فوری خونریزی در سوریه است.
وی در ادامه تأکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد که به بهانه مبارزه با تروریسم منطقه ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند. رجب طیب اردوغان تصریح کرد: ایران را هم در جریان مذاکرات قرار خواهیم داد.
** همشهری ۹۷/۸/۶
*  نتیجه همکاری ایران با FATF مثبت است
دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی FATF گفت: جدا از اینکه کشورهای مختلف چه موضعی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشند، نتیجه همکاری ایران با FATF به هرحال مثبت است زیرا به دنیا نشان می‌دهد که ایران محل امنی برای دادوستد و سرمایه‌گذاری است. دیوید لوئیس با اشاره به اینکه ایران تاکنون فقط یکی از ۱۰ برنامه توافق شده با FATF را کامل کرده گفت: کارگروه ویژه اقدام مالی از ناتمام باقی ماندن تعهدات ایران دلسرد است و از ایران انتظار دارد تا مسیر اصلاحی را هر چه سریع‌تر تکمیل کند. لوئیس درباره اینکه آیا فرصت ۴ ماهه FATF به ایران، بار دیگر نیز تمدید خواهد شد، گفت: فعلا امکان نتیجه‌گیری درباره ایران یعنی خروج آن از فهرست سیاه و الحاق به FATF وجود ندارد.
** کیهان ۹۷/۸/۶
*  میزان تورم کشور به ۸/۳۲ درصد رسید
امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: طبق اطلاعات برآورد شده میزان تورم نقطه به نقطه کشور در ماه گذشته به عدد ۸/۳۲ درصد رسید که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش زیادی مواجه بوده است.
*  روسیه آماده نبرد نظامی با آمریکا می‌شود
در واکنش به احتمال خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، معاون اداره منع‌اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش برای نبرد نظامی با آمریکا آماده می‌شود چون آمریکا هم در حال آماده شدن برای جنگ با روسیه است.
«اندری بلوسوف» ادامه داد: «ما از سرزمینمان، یکپارچگی قلمرو، اولویت‌ها، ارزش‌ها و مردم روسیه دفاع می‌کنیم. ما خودمان را برای چنین جنگی آماده می‌کنیم. باید خاطرنشان کنم که این روسیه نیست که به دنبال آغاز جنگ است. اختلاف زیادی میان آمادگی روسیه و آمریکاست.»
** شرق ۹۷/۸/۶
*  متهمان قتل خاشقجی در عربستان محاکمه می‌شوند
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی می‌گوید که متهمان قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در عربستان محاکمه خواهند شد. این دیپلمات سعودی گفت: درباره استرداد باید گفت که این افراد شهروندان سعودی هستند که در عربستان بازداشت شده‌اند؛ پس محاکمه آنها نیز در عربستان انجام خواهد شد. الجبیر همچنین گفت که رسانه‌های غربی در پرونده جمال خاشقجی دچار «هیستری» شده‌اند. او مانند گذشته گفت که قتل جمال خاشقجی اشتباه بزرگی بوده اما محمد بن سلمان ولیعهد این کشور از آن مطلع نبوده است.
*  انتقاد شدیداللحن اوباما از ترامپ
باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از نحوه عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و سایر جمهوری‌خواهان انتقاد کرده و آنها را به “سرهم کردن چیزها” متهم کرد.
اگرچه باراک اوباما تلاش می‌کند تا مستقیما نامی از ترامپ نبرد اما می‌توان سخنان او را انتقادی کاملا مستقیم به ریاست ترامپ دانست. او گفت: «شخصیت کشور ما در اولین انتخابات کنگره» از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ «به رای گذاشته شده است».
** ایران ۹۷/۸/۶
*  کابینه تکمیل شد
دیروز هر چهار وزیر پیشنهادی دولت رأی آوردند.
بر اساس خروجی جلسه دیروز مجلس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی با ۲۰۰ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع وارد ترکیب هیأت دولت شد. محمد شریعتمداری هم توانست ۱۹۶ رأی موافق را در برابر ۶۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع جلب کند. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس ۲۰۳ نماینده موافق دارد که در مقابل ۴۹ نماینده مخالف و ۱۳ رأی ممتنع توانستند وی را به کرسی این وزارتخانه برسانند. در نهایت هم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۱۵۱ رأی موافق در برابر ۹۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع کسب کرد.
*  انتقاد ایران از سفر نتانیاهو به عمان
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد از اولین سفر یک نخست‌وزیر اسرائیل به عمان از سال ۱۹۹۶، تأکید کرد:رژیم صهیونیستی در پی ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است. وی ادامه داد: از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند.
قاسمی تصریح کرد: تاریخ و تجربه نشان می‌دهد عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های نامشروع امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، آنها را برای فشار و پیشروی بیشتر در منطقه و نادیده گرفتن حقوق مسلم و بحق ملت فلسطین جسورتر می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۶
*  ادعای آمریکا علیه ایران
فرستاده ویژه آمریکا در سوریه با تکرار سخنان مداخله‌جویانه گفت:‌ اولویت ما خروج ایران از سوریه است. جوئل ریبرن، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در حاشیه چهاردهمین نشست امنیتی منامه که در کشور بحرین درحال برگزاری است گفت: آمریکا در حال حاضر سه اولویت در سوریه دارد؛ تحقق شکست دائم برای داعش، خروج تمام نیروهای تحت فرماندهی ایران و رسیدن به راه حل سیاسی برای درگیری‌های نیروهای سوریه.
*  جهاد اسلامی از آتش‌بس با رژیم صهیونیستی با وساطت مصر خبر داد
جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آتش بس میان خود و رژیم صهیونیستی با وساطت مصر خبر داد. داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که پس از تماس‌های مصر با رهبران این جنبش، در نوار غزه آتش‌بس برقرار شده است این آتش بس از دیروز آغاز شده است. داوود شهاب خاطر نشان کرد: تا زمانی که اسرائیل به این توافق پایبند باشد جهاد اسلامی نیز به آن پایبند خواهد بود.
** وطن امروز ۹۷/۸/۶
*  پیام اربعین وحدت و همصدایی مسلمانان علیه ظلم است
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: پیام راهپیمایی اربعین به مردم جهان، وحدت و همدلی بین مسلمانان و یکدلی و همصدایی با آنها برای مبارزه با ظلم و حرکت علیه استکبار است. وی بر حضور پرشور زائران حسینی تاکید کرد و این شور و حال زائران حسینی را عجیب خواند و از آن به تمرینی برای حوادث بزرگ‌تر و ظهور یاد کرد.
*  واکنش امیرعبداللهیان به دیدار نتانیاهو و سلطان قابوس در عمان
حسین امیرعبداللهیان، مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «دیدار نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی با سلطان قابوس در کشور عمان، به دور از حکمت شناخته شده در سلطان قابوس است. برای ترامپ و نتانیاهو «معامله قرن فلسطین» ثمری نخواهد داشت».
** جوان ۹۷/۸/۶
*  نظارت بر سیاست‌های کلی نظام وظیفه مجمع و هیئت عالی است
آیت الله موحدی کرمانی گفت: عده‌ای سعی دارند با ایجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را زیر سوال ببرند در حالیکه بر اساس اصول قانون اساسی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت مجمع تفویض شده است و لذا همانگونه که شورای نگهبان موظف به انطباق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی است، این هیأت نیز وظیفه دارد این انطباق و عدم مغایرت را نسبت به سیاست‌های کلی ابلاغ شده انجام دهد.
*  دومینوی اضمحلال آمریکا و مستکبران آغاز شده است
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را مکمل یکدیگر خواند و افزود: مردم ما باید به خاطر داشته باشند که ما چند روز دیگر، به ۱۳ آبان، روز مقابله و ستیز با استکبار جهانی می‌رسیم و این روز باید به یک فریاد تبدیل شود.
غیب‌پرور با بیان این که در روز ۱۳ آبان تمامی بغض‌های مبارکی را که امام(ره) فرمود در سینه‌هایتان حفظ کنید به دشمنان نشان خواهیم داد، گفت: فشار علیه مردم وجود دارد و گرانی‌ها را هم می‌بینیم و دوست نداریم که مردم تحت فشارهای معیشتی باشند اما این‌گونه نیست که به واسطه شیطنت رئیس‌جمهور بی‌عقل آمریکا، ما از اسلام و مکتب مولایمان حسین(ع) دست برداریم.
وی با تأکید بر این که دومینوی اضمحلال آمریکا و مستکبران آغاز شده است تصریح کرد: در خود ایالات متحده مشکلاتی اساسی وجود دارد و به فضل خدا و با وجود امام خامنه‌ای، آینده از آن ما خواهد بود.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۶
*  عربستان پناهگاه منطقه در برابر ایران است
وزیر خارجه بحرین بار دیگر ادعاهای خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.
خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین در چهاردهمین نشست امنیتی گفت که عربستان پناهگاه منطقه در برابر آن‌چه توسعه طلبی ایران خواند، است.
وی مدعی شد: دخالت‌های ایران در منطقه همچنان تداوم دارد و نیروهای حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است به دنبال ایجاد بی ثباتی و ناامنی در لبنان است.
وزیر خارجه رژیم آل خلیفه همچنین مدعی شد: تا زمانی که ایران از طریق دخالت در امور دیگران به دنبال سیطره بر منطقه خاورمیانه است محقق شدن ثبات در این منطقه امکان پذیر نخواهد بود.
*  فروش سلاح به عربستان با پرونده خاشقجی ارتباطی ندارد
رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: فروش سلاح به عربستان به قتل روزنامه‌نگار منتقد آل سعود ارتباطی ندارد.
امانوئل ماکرون افزود: به تحریک یا سردرگمی اعتقادی ندارم. فروش تسلیحات هیچ ارتباطی به پرونده خاشقجی ندارد. کاملا روشن است جمال خاشقجی که آخرین بار دوم اکتبر وارد کنسولگری ریاض در استانبول شد، ترور شده است.
رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: من قویا این حادثه را محکوم می‌کنم چرا که همواره حامی آزادی مطبوعات بوده‌ام.
** رسالت ۹۷/۸/۶
*  باید در کنار هم، آمریکا را به زانو درآوریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در دفاع از چهار وزیر پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در هفته‌ها و در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم، پیروزی قاطع ملت ایران، در برابر توطئه‌های آمریکا بوده است. ما از لحاظ سیاسی بی‌تردید در سطح جهان پیروزی کم‌نظیر تاریخی را در اختیار داریم. کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیم مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم‌پیمانان سنتی آمریکا، آمریکا را رها کرده باشند.وی گفت: تمام برنامه‌های دشمن برای این بوده که مردم و ملت بزرگ ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و مردم به ستوه بیایند و در برابر آمریکا سر فرود بیاورند و در موضوع دیگر یعنی موضوع روانی و اجتماعی، مردم را نسبت به آینده کشور و آینده معیشت و آینده فرزندان خودشان، مأیوس بسازند.رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در این دو موضوع اجتماعی و اقتصادی در کنار هم باشیم و آمریکا را به زانو در بیاوریم، افزود: بی‌تردید در این مصاف مهم تاریخی، دولت به عنوان سربازان مقدم این جبهه خواهد بود، اما بدون حمایت مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و بالاتر از آن، بدون هدایت و حمایت مقام معظم رهبری نمی‌توانیم پیروز شویم.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۶
*  هجمه اتحادیه عرب علیه ایران
دبیر کل اتحادیه عرب و رئیس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا و برخی مسولان عربی، ایران را به دخالت در یمن و دیگر کشورهای منطقه متهم کردند. احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه چهاردهمین سمینار «گفت‌وگوی منامه» گفت: ما شاهد فعالیت و دخالت‌های بی سابقه همسایگان در منطقه هستیم و می‌بینیم که چگونه ایران و ترکیه در منطقه دخالت می‌کنند و نیروهای گسترده موجود در خاک سوریه را می‌بینیم. وی در رابطه با مساله یمن نیز با طرح ادعای حمایت ایران از انصارالله گفت: نباید یمن را اینگونه در دست حوثی‌ها(انصارالله) رها می‌کردیم و باید وارد این مساله می‌شدیم زیرا حضور حوثی‌های مورد حمایت ایران خطر بزرگی به شمار می‌رود.
*  توضیحات عراقچی درباره CFT در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص
دومین جلسه بررسی انطباق و عدم مغایرت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با سیاست‌های کلی نظام با حضور رؤسای کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون سیاسی وزیر امور خارجه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه توضیحاتی پیرامون لایحه موسوم به «CFT» به اعضای هیأت ارائه کرد و به برخی سوالات پاسخ گفت. همچنین اعضای هیأت عالی کلیات لایحه مذکور را از منظر انطباق با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث قرار دادند و ادامه روند بررسی‌ها به جلسه آتی هیأت عالی نظارت موکول شد.
** آرمان ۹۷/۸/۶
*  ۵ هزار زندانی افغان در ایران داریم
سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با «عبدالبصیر انور» وزیر دادگستری کشور افغانستان گفت: رابطه ما با افغانستان به خاطر سابقه فرهنگی و زبانی و مذهبی است و دارای وجوه مشترک فراوانی هستیم و تمام زمینه‌ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد ولی نیاز به برنامه ریزی دارد. وی افزود: در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان همکاری‌های خوبی شده است و ظاهرا حدود ۵ هزار زندانی افغان در ایران داریم و همچنین ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در افغانستان زندانی‌اند. وی افزود: تفاهمنامه امروز برای انتقال کمتر از هزار نفر از اتباع افغانی از زندان‌های کرمان و اصفهان و مرکزی و فارس و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است تا بتوانیم مسیر انتقالشان را با روند طبیعی انجام دهیم.
*  فشار طرفداران ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت
برخی از قانون‌گذاران و مشاوران خارجی دونالد ترامپ نگران آن هستند که دولت او نتواند به قولش مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر روی ایران عمل کند. آن‌ها از این بابت عصبانی هستند که تحریم‌های پنجم نوامبر (۱۳ آبان) دسترسی ایران را به سوئیفت (اصلی‌ترین سیستم مالی جهان) قطع نخواهد کرد. «ریچارد گلدبرگ» مشاور ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسی، در این‌باره گفته است: رئیس‌جمهور کمپین فشار حداکثری می‌خواست؛ نه یک کمپین فشار نصفه و نیمه. برای فشار حداکثری باید دسترسی بانک‌های ایران به سوئیفت قطع شود.
** آفرینش ۹۷/۸/۶
*  سفر نتانیاهو به عمان می‌تواند کانالی محرمانه میان ایران و اسرائیل ایجاد کند
با وجود تاکید همیشگی مقامات کشورمان بر موضع ایران درقبال رژیم صهیونیستی یک روزنامه آمریکایی نوشت: سفر نتانیاهو به عمان می‌تواند یک کانال پشت پرده برای ارتباط وی با دشمنان اسرائیل، ازجمله ایران و سوریه فراهم کند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در حالی از سفر غیرمنتظره خود به عمان بازگشت که تل‌آویو و مسقط سال‌هاست هیچ روابط رسمی با یکدیگر ندارند و این اولین بار در طول ۲۲ سال اخیر است که یک نخست‌وزیر صهیونیستی به عمان سفر می‌کند.
** قدس ۹۷/۸/۶
*  خواستار حمایت اروپا برای مقابله با ایران شده‌ایم
مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از جنگ یمن که عربستان سعودی آغازگر آن بوده، به عنوان یک «جنگ نیابتی» یاد کرد و مدعی شد ایران این جنگ را علیه ریاض و امارات متحده عربی به راه انداخته است.
او با بیان این ادعا که ایران، موشک‌هایی را برای شلیک به سمت عربستان سعودی و فرودگاه این کشور در اختیار گروه انصارالله یمن قرار می‌دهد گفت: «این اقدامات ایران دردسرساز است. ما از شریکان اروپایی‌مان خواستیم به ما برای مقابله با این اقدام کمک کنند و دنیا باید بداند که ایران با این اقدامات هوانوردی غیرنظامی و تجاری را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
*  ایرانیان خود زخم خورده طالبان هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم آمریکا علیه دو ایرانی به بهانه واهی حمایت از طالبان،‌ اظهار داشت: باید یادآور شد ایرانیان خود زخم خورده طالبان هستند و حافظه تاریخی دنیا هیچگاه فراموش نمی کند که دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به دست گروهک تروریستی طالبان شهید شدند.
علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه طالبان اقدامات تروریستی مختلفی انجام داده که همواره از سوی ایران محکوم شده است، افزود: در واقع به وضوح روشن است که ایالات متحده در پی بهانه جویی علیه کشورمان هستند.
** خراسان ۹۷/۸/۶
*  هند برای ماه نوامبر به ایران سفارش خرید نفت خام داد
یک مقام ارشد هندی اعلام کرد: شرکت‌های دولتی نفتی این کشور برای ماه نوامبر(آبان)، از ایران نفت خریداری کرده‌اند. این اقدام پیش از تحریم‌های ایران توسط آمریکا در ماه مذکور صورت می‌گیرد. سونجای سودهیر، دبیر مشترک بخش همکاری بین‌المللی در وزارت سوخت و گاز طبیعی هند، گفت: شرکت‌های ما تا به امروز، برای خرید نفت خام خود از ایران، در ماه نوامبر سفارشات خود را ثبت کرده‌اند.وی با بیان این که اقدامات ما در هند با در نظر گرفتن امنیت انرژی هدایت می‌شود، اظهار کرد: مقامات هندی در حال مذاکره با آمریکا هستند تا در زمینه تحریم‌های ایران معافیت دریافت کنند.
** اعتماد ۹۷/۸/۶
*  اتهام‌زنی به ایران
همزمان با از سرگیری و توقف درگیری‌ها در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی غرب فلسطین، یک سخنگوی ارتش اسراییل، ایران را به هدایت این عملیات متهم کرده ‌است. سرهنگ دوم جاناتن کانریکوس، سخنگوی ارتش اسراییل در جمع خبرنگاران گفته‌ است: «برای ما مشخص شده ‌است راکت‌هایی که به سمت اسراییل شلیک شد به دستور و با تشویق دمشق شلیک شده است و دخالت نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در این موضوع کاملا مشخص است.» این سخنگوی ارتش اسراییل بار دیگر تهدید جنگ علیه مردم منطقه را تکرار کرد و گفت: «واکنش اسراییل محدود به مکان جغرافیایی خاص باقی نخواهد ماند.»
** شهروند ۹۷/۸/۶
*  تنها ۳ سفیر مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در توضیح اجرای قانون منع به کارگیری بازنشتگان در وزارت امور خارجه، گفت: تنها ۳ سفیر از مجموعه وزارت امور خارجه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواهند شد که در پایان مهلت قانونی به کشور بازخواهند گشت و به جای آنها سفیران جوان انتخاب خواهیم کرد.
او در ادامه تصریح کرد: وزارت امور خارجه هیچ بازنشسته‌ای در داخل وزارتخانه ندارد و بازنشستگان مشمول این قانون، تنها سه سفیر مذکور می‌باشند.
** سازندگی ۹۷/۸/۶
*  اتهام جاسوسی یکی از متهمان پرونده محیط زیستی منتفی شد
وکیل مدافع سام رجبی یکی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده، از صدور قرار منع پیگرد برای موکلش در ارتباط با اتهامات جاسوسی و مشارکت در جاسوسی خبر داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
افزایش امکانات و تقویت تیم‌های امدادی هلال احمر موجب پیشگیری از تلفات می‌شود
فارس / آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه مردم با حضور نیروهای هلال احمر احساس امنیت و آرامش می‌کنند خاطرنشان کرد: افزایش امکانات بین راهی و تقویت تیم‌ها در شرایط خاص روند خدمت رسانی را تسهیل می‌کند و موجب پیشگیری از تلفات می‌شود.عضوجامعه مدرسین درادامه با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری بر روی نسل جوان افزود: امروز فضای مجازی و ماهواره دارای آسیب‌های زیادی است و جوانان را به پوچ گرایی فراخوان می‌کنند اگر با تدابیر لازم در محیط دانش آموزی و دانشجویی این مسئولیت اجتماعی را در بین جوانان ارتقاء دهیم مانع از بروز آسیب‌ها می‌شویم.
اربعین رجعت جامعه اسلامی است
حوزه/ آیت الله اراکی که به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین و حضور در میان خیل دلدادگان اباعبدالله الحسین علیه السلام در عراق حضور پیدا کرده است، در «کنگره بین‌المللی لقاءالحسین علیه السلام» شرکت کرد.عضو جامعه مدرسین در سخنان خود دراین کنگره با اشاره به این مطلب که پدیده اربعین یک پدیده معمولی و یک زیارت معمولی از سیدالشهدا علیه السلام نیست و اختصاصی هم به جامعه عراق ندارد، گفت: اربعین امروز یک رجعت است همان گونه که انقلاب اسلامی آغاز این رجعت است؛ رجعت به سوی خانه علی بن ابی طالب علیه السلام، یک رجعت موفق. امروز اربعین رجعت جامعه اسلامی است.
برای تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اسناد سایر کشورها مطالعه شده‌ است
ایسنا/ آیت‌الله علیدوست با اشاره به اینکه برای تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اسناد پیشرفت سایر کشورها را مطالعه کرده‌ایم، گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در واقع پارادایم‌ها، اسناد و کلان بسترهای اداره کشور را تهیه می‌کند.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مراکز تصمیم‌گیری نظام در بستر این پارادایم‌ها و اسناد تصمیم‌گیری می‌کنند و در واقع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک سند بالادستی برای کشور محسوب می‌شود. البته منظور از اسناد، قانون نیست بلکه برنامه‌هایی برای اداره کشور است که این برنامه‌ها هم ناظر بر شرایط کشور است.
آیت الله یزدی بسیار مودبانه نامه ای به حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی نوشتند
شفقنا/ آیت الله ممدوحی نامه نگاری آیت الله یزدی به حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی را معمول و مرسوم حوزه دانست و اظهار کرد: از دیرزمان و از اوایل اسلام تاکنون همیشه سلسله مکاتبات و تبادل نظرها بوده و این طبیعی است که علما نسبت به یکدیگر گاهی انتقادات و نصایحی داشته اند.عضو جامعه مدرسین  درادامه افزود: این نامه نگاری ها امری طبیعی و معمولی است ولی به نظر می رسد عده ای می خواهند این مساله را جنجالی و از آن سوء استفاده کنند.وی با اشاره به متن نامه آیت الله یزدی گفت: آیت الله یزدی خیلی مودبانه و با رعایت مقام حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی نامه را نوشته است.
در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه از قلم فرسایی نابجا پرهیز شود
حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ‌فال دربیانیه‌ای با اشاره به نامه اخیر آیت الله یزدی به حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی تصریح کرد: دفاع از انقلاب و حمایت از جایگاه رفیع مرجعیت شیعه، در مقابل دسیسه‌های اجانب و بدخواهان انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) و ممانعت از نفوذ اهل فتنه در این پایگاه عظیم و اثرگذار، بر همه حوزویان و افراد، لازم و ضروری است و دغدغه‌های ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حضرت آیت الله یزدی دامت برکاته در جهت حفاظت از مقام مرجعیت و نظام ولایی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است. رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه تاکید کرد: بنابراین توصیه می‌شود در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه علمیه، دیگران نسبت به ورود و قلم‌فرسائی‌های نابجا پرهیز نمایند.
 حزب الله تسلیم تحریم و فشار نمی شود
ایرنا/به دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله لبنان، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که این حزب تسلیم تحریم‌ها و فشارها از هر نوعی که باشد، نمی شود.دعموش این سخنان را در حالی مطرح کرد که چندی پیش از آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قانون تشدید تحریم‌ها علیه حزب الله را که به تصویب کنگره این کشور رسیده بود، به امضا رساند.بر اساس اعلام کاخ سفید، هدف از این قانون جلوگیری کامل حزب الله از دسترسی به شبکه مالی بین المللی و کاهش برخورداری از منابع مالی است.
دستگیری ضارب روحانی آمر به معروف در قم
رسا/ فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دغدغه مردم در بحث عفاف و حجاب، گفت: تا پایان آذر ماه واحد‌های گشت امر به معروف و نهی از منکر به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.سردار آقاخانی در خصوص ضرب و شتم روحانی آمر به معروف،در قم بیان کرد: با پیگیری نیروی انتظامی طی چند روز آن فرد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
شهادت ۵ تن از شیعیان نیجریه در راهپیمایی اربعین
حوزه/شیعیان نیجریه که خودشان را برای «پیاده روی نمادین اربعین» که قرار است از امروز یکشنبه آغاز شود، آماده می‌کردند در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش درابوجا مورد حمله نظامیان قرار گرفتند. نظامیان ارتش نیجریه به راهپیمایی مسالمت آمیز آتش گشوده و منجر به شهادت حداقل۵ تن از عزاداران حسینی شدند.
 پوتین بر نقش ایران در حل بحران سوریه تاکید کرد
ایرنا/رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی نشست چهارجانبه استانبول بر جلب مشارکت ایران در روند حل و فصل مسائل سوریه تاکید کرد. پوتین تاکیدکرد: بدون مشارکت ایران حل سیاسی مسائل سوریه امکانپذیر نیست.
 یمنی‌ها ده‌ها مزدور سعودی را کشتند
ایرنا/ نیروهای یمنی مواضع متجاوزان و مزدوران سعودی را در جنوب غرب الجبلیه در ساحل غربی هدف قرار دادند.یک منبع نظامی گفت که در این حمله ده‌ها مزدور کشته و زخمی شدند و یا به اسارت درآمدند.
الحشد الشعبی ۱۵ پهپاد را بر فراز کربلا سرنگون کرد
ایرنا / گردان رزمی العباس از گروههای الحشد الشعبی عراق از سرنگون کردن ۱۵ فروند پهپاد توسط این گروه بر فراز آسمان کربلا بدلایل امنیتی خبر داد. این گردان در بیانیه‌ای همچنین به همه استفاده کنندگان از پهپاد از جمله خبرنگاران در استان کربلای معلا هشدار داده است تا از پرواز دادن پهپاد‌ها در آسمان استان کربلای معلا و ورودی‌های این استان در طی ایام زیارت اربعین خودداری کنند.
آمریکا از قطع دسترسی ایران به سوئیفت هم کنار می‌کشد
 ایرنا/المانیتور در گزارشی نوشت: درحالیکه دولت ترامپ مقرر کرده از تاریخ ۱۳ آبان ماه تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران بکار گیرد، ‘استیو منوچین’ وزیر خزانه داری کابینه وی گفته است واشنگتن از فشار خود برای اجبار شبکه مالی سوئیفت جهت قطع ارتباط با بانک‌های ایران می‌کاهد.
ذخایر ارزی داریم که آمریکا فکرش را هم نمی‌کند
صدا و سیما/ اسحاق جهانگیری گفت: بالاترین میزان ذخایر ارز را در طول سالیان گذشته امروز در کشور داریم، آمریکایی‌ها در ۱۳ آبان کار جدیدی ندارند، در ۶ ماه گذشته تمهیدات لازم را انجام داده ایم و ذخایری داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند.معاون اول رئیس جمهور افزود: هدف دولت آمریکا از اعمال تحریم‌ها بعد از توافق برجام این بود که به ملت ایران فشار وارد کند و ملت را نقره داغ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *