باید با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان جوان کشور، مرزهای اکتشاف و دانش جهانی را توسعه دهیم

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار با بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، تلاش و فعالیت ده‌ها هزار نخبه در سراسر ایران را ترسیم‌کننده‌ی تصویری امیدبخش و واقعی از کشور خواندند و با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه‌ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دوجانبه و جدی‌تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده‌ی صحیح از گنجینه‌ی نیروی انسانیِ نخبه، و تقویت هویت ملی و آرمان‌خواهی در مجموعه‌ی نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامیدکننده از اوضاع ایران، مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه‌ی مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر نخبگان در «پیشرفت علمی کشور» گفتند: بهره‌گیری صحیح و مناسب از دانش و توانایی‌های نخبگان موجب پیشرفت علم در کشور و در نتیجه رسیدن به موضع عزت و اقتدار و کاهش آسیب‌پذیری‌ها خواهد شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: اگر از لحاظ علمی پیشرفت کنیم، تهدید دشمنانِ تمدنی و سیاسی و اقتصادی ما دائمی نخواهد بود و کاهش خواهد یافت.

ایشان یکی دیگر از عرصه‌های تأثیرگذاری نخبگان کشور را «ایفای نقش در شکستن مرزهای جهانیِ دانش» دانستند و افزودند: در قرون اخیر، سهم ما در جلو بردن مرزهای دانش بسیار کم بوده است و باید با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان جوان کشور، مرزهای اکتشاف و دانش جهانی را توسعه دهیم.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گفتند: جوانان باید با مطالعه‌ی تاریخ، از دوران تلخ ۲۰۰ساله‌ی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که به دلیل بی‌اعتنایی به استعدادها و نخبگان، کشور دچار عقب‌ماندگی شد، مطلع شوند و قدر دوران کنونی را بدانند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، راه مقابله با فریب‌های نظام سلطه برای مجموعه‌ی نخبگی کشور را «تقویت هویت ملی و آرمان‌خواهی در میان نخبگان» دانستند و خاطرنشان کردند: جوان نخبه‌ی ما باید به ایرانی و مسلمان بودن، هویت ملی، آرمان‌ها و تاریخ بسیار شرافتمندانه‌ی خود افتخار کند. ایشان تأکید کردند: یکی از برنامه‌های دشمن، آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی است که همه باید مراقب و متوجه این نقطه‌ی تهاجم باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشبیه جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیار شدید دشمن به جنگ تحمیلی، افزودند: امکانات تبلیغاتی ما مانند اوایل دفاع مقدس، اندک است اما همان‌گونه که در آن نبرد پیروز شدیم، به فضل الهی در این جنگ هم بدون تردید پیروز خواهیم شد.

ایشان «تصویرسازی غلط» را مهم‌ترین کار امروز دشمن برای اغوای افکار عمومی جهان و ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: نخبه‌ی جوان ما باید در این رویارویی سنگین، وظیفه‌ی خود را برای پیروزی و سرافرازی ایران انجام دهد. (خ-۱۳۶۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *