خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۰۲

  • آیت الله سبحانی: پیاده‌روی اربعین احیاکننده شعار «هیهات من الذله» در جهان است
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: وظیفه اصلی دولت حفظ و تقویت ارزش پول ملی است
  • رئیس جمهور: آبان، میعاد تاریخی استقلال‌طلبی و مبارزه ملت ایران با استبداد و استثمار است
  • آیت الله نمازی: خدمات به مردم از جمله خدمات در حوزه سلامت یکی از کارهای محبوب عندالله است
  • آیت الله اعرافی خواستار شد: لزوم حمایت از اقشار کم درآمد در شرایط دشوار اقتصادی
  • آیت الله فاضل لنکرانی: حماسه اربعین لبیک آزادی خواهان جهان به سیدالشهدا(ع) است

 

** جام جم ۹۷/۸/۲
*  موگرینی خواستار تحقیقات جامع پیرامون خاشقجی شد
پارلمان اتحادیه اروپا با هدف بحث و بررسی پیرامون قتل نویسنده منتقد سعودی، جمال خاشقجی، جلسه‌ای را با حضور نمایندگان این پارلمان و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد. در این جلسه فدریکا موگرینی، با اشاره به حادثه قتل نویسنده منتقد سعودی عنوان داشت که بیانیه عربستان سعودی در مورد قتل خاشقجی، ابهامات و سوالات بسیاری را پیرامون این حادثه برجای گذاشته و برهمین اساس اتحادیه اروپا انتظار دارد تا تحقیقات گسترده و جامعی پیرامون این ماجرا انجام شود.
به گفته موگرینی، واکنش اتحادیه اروپا در برابر قتل خاشقجی بستگی به اقدامات و واکنش‌های عربستان در خصوص این حادثه خواهد داشت.
** همشهری ۹۷/۸/۲
*  تعیین سفیر جدید هند
به پیشنهاد وزیر امور خارجه و موافقت رئیس جمهور علی چگنی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو منصوب شد. وی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا و مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بود. سفیر پیشین ایران در هند، غلامرضا انصاری بود که چندی پیش از سوی وزیر امورخارجه به عنوان معاون اقتصادی وزارت امور خارجه انتخاب شد.
** کیهان ۹۷/۸/۲
*  عراقچی از اقدامات فرانسه در حفظ و اجرای برجام استقبال کرد!
*  «دلفین او» و «فیلیپ بونکرر» روسای گروه‌های دوستی در مجالس ملی و سنای فرانسه به همراه تعدادی از نمایندگان و سناتورهای فرانسوی با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
عراقچی در این دیدار اقدامات فرانسه و اروپا را در حفظ و اجرای برجام و همچنین اراده فرانسه برای مقابله با یکجانبه‌گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد استقبال قرار داد و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های اروپا و فرانسه به راهکارهای اجرایی و عملیاتی منجر شود.
*  ۵۰ سال بود منتظر آدمی مثل بن‌سلمان بودیم
«تسویا‌گرینفیلد» عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، با اعلام اینکه «برکناری بن سلمان برای اسرائیل، ویرانگر خواهد بود»، تاکید کرده که رژیم صهیونیستی ۵۰ سال منتظر آمدن او بوده است!
** شرق ۹۷/۸/۲
*  فراکسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل شد
نماینده مردم فریمان در مجلس از تشکیل فراکسیون فضای مجازی با حضور ۷۱ نماینده و به ریاست خود خبر داد. احسان قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امروزه عرصه فضای مجازی بالاتر از بحث اطلاع‌رسانی صرف است، افزود: فراکسیون فضای مجازی به دنبال ارتباط‌گیری مستمر با تمام نهادهای فعال در عرصه فضای مجازی است.
** ایران ۹۷/۸/۲
*  استقبال نماینده قم از کانال مالی اروپا
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در ارزیابی مدل پیشنهادی جدید اروپایی‌ها تحت عنوان سازوکار SPV که قرار است روابط مالی ایران با اروپا را تسهیل کند، گفت: این سازوکار می‌تواند راه حل مؤثری باشد که یک کانال فروش مطمئن میان ایران و اروپا گشایش یابد. نماینده قم در مجلس افزود: از سوی دیگر SPV باعث می‌شود یک کانال مالی داشته باشیم که اگر نفت خود را عرضه و صادر کردیم بتوانیم از طریق این کانال مالی به پول خود دست پیدا کنیم. وی گفت: در اینکه استفاده از SPV شدنی بوده شک و تردیدی نیست، سازوکار SPV بسیار زیربنایی و مؤثر است ولی اینکه اروپا و غرب بر ادعای خود صادق بوده و بر آن پایبند بمانند مهم است که تا چه میزان از این ظرفیت که قرار است ایجاد شود استنکاف کرده و با تمام توان از آن استفاده می‌کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۲
*  آبان، میعاد تاریخی استقلال‌طلبی و مبارزه ملت ایران با استبداد و استثمار است
رئیس جمهور آبان ماه را میعاد تاریخی استقلال‌طلبی و مبارزه ملت ایران با استبداد و استثمار دانست و با اشاره به سخنرانی پرشور حضرت امام خمینی(ره) در ۴ آبان ۱۳۴۳ علیه لایحه کاپیتولاسیون گفت: افتخار بزرگ نهضت اسلامی، ایستادگی شجاعانه رهبران انقلاب و امام آن بر استقلال کشور است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همانطور که تبعید امام خمینی(ره) با دستور آمریکا به نخست وزیر رژیم طاغوت به خاطر سخنرانی حرکت‌آفرین ایشان علیه لایحه استعماری کاپیتولاسیون بود، امروز هم دولت آمریکا در صدد است ۱۳ آبان را به خاطره‌ای تلخ و توأم با رنج ملت ایران تبدیل کند که با روحیه مقاومت ملت بزرگ ایران و رهبری شجاع، قاطعاً شکست خواهد خورد.
*  تلاش اسلام آباد برای بازگرداندن مرزبانان ربوده شده ایرانی
سفیر جدید پاکستان در تهران از عزم دولت متبوعه اش برای بازگرداندن سالم اتباع ربوده شده ایرانی خبر داد.
رفعت مسعود در مورد اقدامات دولت پاکستان در جریان آزادی مرزبانان ربوده شده از منطقه میرجاوه ایران اظهار داشت: پاکستان همیشه همراه ملت ایران بوده است.
وی گفت: پاکستان اعلام کرده که هر کاری که بتواند، انجام می‌دهد تا این افراد ربوده شده آزاد شوند و این امر با همکاری یکدیگر محقق خواهد شد.
سفیر جدید پاکستان در تهران افزود: مسوولان دولتی و نظامی پاکستان برای این امر تلاش می‌کنند و انشالله اتباع ربوده شده ایرانی را پیدا خواهیم کرد.
** وطن امروز ۹۷/۸/۲
*  وحدت مردم سوریه موجب پیروزی بر تروریسم شد
اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه حماه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به رسیدن سوریه به ثبات و اینکه دولت، مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم موفق عمل کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور و بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند. وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت مردم سوریه در برابر دشمنان گفت: امروز سوریه به‌رغم مشکلات فراوان در جنگ با تروریسم پیروز شده و اینکه این وحدت منجر به حفظ تمامیت ارضی سوریه شده است اهمیت بالایی دارد.
*  سفر سرزده مقام آمریکایی به سوریه
ژنرال ژوزف ووتل، فرمانده ارشد آمریکا در خاورمیانه سفری اعلام‌نشده به پایگاه نظامی آمریکایی التنف در جنوب سوریه داشته و در جریان این سفر بر لزوم ادامه حضور نظامی آمریکا در این مکان «هم به منظور مقابله با باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش و هم به منظور عمل به عنوان یک اهرم علیه فعالیت‌های ایران» تاکید کرد.
** جوان ۹۷/۸/۲
*  اربعین رزمایش بزرگ اسلام ناب در جهان است
بیست و هشتمین جلسه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دیگر اعضاء در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.
سرلشکر باقری در این نشست گفت: حقیقتاً اربعین در سال‌های اخیر تبدیل به یک رزمایش بزرگ اسلام ناب در سطح جهان شده است.
در این جلسه، ضمن ارائه گزارش برگزاری رزمایش بزرگ سایبری “کرامت” در برخی از زیرساخت‌های اصلی کشور، سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از آن به تصویب رسید.
*  طرف ثالث به دنبال مخدوش کردن روابط ایران و پاکستان است
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح روند گفت‌وگوهای ایران و پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه، گفت: به یقین، طرف ثالث به دنبال مخدوش کردن روابط تهران و اسلام‌آباد است و این موضوع درمذاکرات با مقامات پاکستانی نیز مطرح شد.
سردار محمد پاکپور در پایان سفر یکروزه به اسلام‌آباد و پیش از عزیمت به تهران، در راستای پیگیری روند آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی، تصریح کرد: در خصوص آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در مرز میرجاوه نیز با طرف پاکستانی گفت‌وگو شد و مقام‌های نظامی و امنیتی پاکستان وعده دادند که از تمامی ظرفیت‌ها برای آزادی و سلامت مرزبانان ایرانی استفاده کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۸/۲
*  یا با ایران یا با آمریکا!
سفیر آمریکا در انگلیس با اشاره به دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که شرکت‌ها برای تجارت تنها یک حق انتخاب دارند. وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس در توئیتی بیان کرد: شرکت‌ها تنها یک انتخاب دارند: یا با ایران دادوستد کنند و یا با آمریکا. نمی‌توانند هر دو را با یکدیگر انجام دهند. تحریم‌ها چهار نوامبر (سیزده آبان) اعمال خواهند شد.
** رسالت ۹۷/۸/۲
*  اروپا برای اجرای توافق هسته‌ای اقدام عملی انجام دهد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «فیلیپ بونکار»، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران، در مجلس سنای فرانسه و «دلفین او» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه با بیان اینکه ایران طبق گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمام تعهدات خود در این عرصه عمل کرده و امروز انتظار است که اروپا اقدام عملی برای اجرای توافق هسته‌ای انجام دهد، گفت: فرانسه جزء اولین کشورهای اروپایی بود که بعد از خروج آمریکا از برجام، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده این اقدام را محکوم کرد و رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که ظرف چند هفته، اقدامات قابل قبولی برای تحقق توافق هسته‌ای صورت می‌دهد، از این رو، کشورهای اروپایی باید به تعهدات‌شان عمل کنند، اما آن چیزی که دیده می‌شود، تنها حمایت سیاسی است.رئیس قوه‌مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی، موضع‌گیری اتحادیه اروپا از نظر سیاسی، خوب است، اما ایران توافق هسته‌ای را برای اعلام موضع دیگران و اروپایی‌ها امضا نکرده است.
*  دستگیری۲۴۰ نفراز اوباش و مزاحمین نوامیس
فرمانده انتظامی پایتخت ازدستگیری۲۴۰ نفرازاراذل،‌اوباش ومزاحمین نوامیس درعملیات۴۸ ساعت گذشته پلیس امنیت پایتخت خبرداد. سردارحسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبرفوق اظهارداشت: در۴۸ ساعت گذشته۲۲۵ مورد عملیات درنقاط مختلف تهران انجام و۲۱۰ واحد صنفی ازجمله قهوه‌خانه وباشگاه‌های بدنسازی و۶۸ پارک وتفرجگاه و۲۵ نقطه که مردم درتماس‌هایشان برآن تأکید داشتند از لوث حضور اراذل واوباش پاکسازی شد.
** مردم سالاری ۹۷/۸/۲
*  امضای ۱۳۰ نماینده پای استفساریه ماندن افشانی در شهرداری تهران
نماینده مردم لنگرود از تلاش برخی از نمایندگان برای ابقای افشانی در ساختمان بهشت خبر داد. مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به آخرین تلاش‌های صورت گرفته به منظور حفظ محمد علی افشانی، شهردار تهران در ساختمان خیابان بهشت، اظهار کرد: ۱۳۰ نماینده مجلس استفساریه تهیه شده در همین راستا را تاکنون امضا کرده‌اند. وی ادامه داد: این استفساریه برای چاپ، تقدیم نمایندگان و ارجاع به کمیسیون مربوطه شده است.
*  تلاش عراق برای مستثنا شدن
وزارت خارجه عراق با اشاره به روابط خوب تهران و بغداد اعلام کرد که این کشور به دنبال معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. وزارت خارجه عراق با تمجید از توازن روابط میان تهران و بغداد اعلام کرد که ایران در جنگ با تروریست‌ها در کنار ما ایستاد. وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد به دنبال این است که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شود.
** آرمان ۹۷/۸/۲
*  همکاری منطقه‌ای در بهره‌برداری اقتصادی از چابهار
قائم مقام وزیر خارجه هند با تاکید بر اینکه دولت کشورش تعهد کامل دارد تا موافقتنامه چابهار را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: ما گام به گام ایده‌های موجود در این زمینه را بررسی خواهیم کرد و اقدامات را مرحله به مرحله پیش می‌بریم. تیرو مورتی، قائم مقام وزیر خارجه هندوستان و فرستاده ویژه این‎کشور به اولین نشست شورای هماهنگی موافقتنامه تاسیس دالان حمل‎ونقل میان کشورهای ایران، هندوستان و افغانستان با تشکر از میزبانی ایران و تاکید بر اهمیت بالای بندر چابهار برای توسعه منطقه اظهار کرد: بندر چابهار جایگاه استراتژیک مهمی در همکاری‌های منطقه دارد.
** آفرینش ۹۷/۸/۲
*  خریداری ۳۲ هزار سکه توسط یک خانواده
دادستان تهران گفت: از ۱۰۰ نفر فهرست خریداران سکه که بیش از ۲۰۰۰ سکه خریداری کرده بودند، چند مورد پیگیری شد. در یکی از این موارد، خانمی با اعضای خانواده‌اش ۳۲ هزار سکه خرید کرده‌اند. جعفری دولت آبادی به بروز برخی از مشکلات اقتصادی مرتبط با قیمت ارز پرداخت و افزود: با هماهنگی میان بانک مرکزی، دادستانی تهران، وزارت کشور و پلیس، خرید و فروش ارز در معابر ممنوع اعلام شد و با اقدامات قضایی ظرف ۱۰ روز گذشته، ۵۳ متهم ارزی دستگیر شدند.
*  تحریم‌های ایران بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که برای دیدار با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده است، گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بر بازار جهانی نفت تاثیر گذاشته است و مسکو به عنوان یک تولید کننده نفت از این افزایش قیمت سود خواهد برد.
بولتون گفت که هدف از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعمال بیشترین فشار بر این کشور است تا تهران رفتار خود را تغییر دهد.
** قدس ۹۷/۸/۲
*  شناسایی و دستگیری ۳ تیم تروریستی در استان خوزستان
وزیر اطلاعات در جریان بازدید از مرز شلمچه گفت: در چند روز اخیر سه تیم تروریستی در خوزستان شناسایی و افراد مرتبط با آنها که ۱۵ نفر بودند، دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام علوی اظهار کرد: بنابر ادعای بازداشت شدگان، آنان قصد انجام اقدامات انتحاری و آسیب و به شهادت رساندن بخشی از زائران را داشتند که با نیت پاک زائران اباعبدالله و همت سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
*  خزانه‌داری آمریکا دو فرد ایرانی را تحریم کرد
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۲ شهروند ایران را در فهرست تحریم‌های موسوم به تروریسم قرار داد.
این نهاد بدون ارائه هیچ مستنداتی این دو شهروند ایرانی را به ارتباط با گروه «طالبان» متهم کرده است.
علاوه بر این دو شهروند ایرانی، چهار شهروند افغانستانی و ۲ شهروند پاکستانی هم به همین بهانه تحریم شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ادعاهای کشورها و رسانه‌های غربی درباره ارتباط میان ایران و طالبان را رد کرده‌اند.
** خراسان ۹۷/۸/۲
*  بسته ۶۰۰ هزار تومانی برای خانوارهای با درآمد کمتر از ۳ میلیون
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : فروشگاه‌های توزیع‌کننده بسته حمایتی در ۱۰ روز اول آبان ماه مشخص می‌شود این بسته‌ها تا پایان سال ۹۷ و به‌شکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود. انوشیروان محسنی بندپی افزود: این بسته حمایتی در قالب برنامه حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند حمایت مثل سالمندان و … در نظر گرفته شده است .مقدمات اجرای توزیع بسته حمایتی به زودی فراهم می‌شود . وی افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که اولین مرحله‌ این بسته حمایت غذایی در اولین فرصت در اختیار افرادی که درآمدی کمتر از سه میلیون تومان دارند قرار گیرد
*  گفت‌وگوی بن سلمان و منوچین درباره اجرای تحریم‌های ایران
وزیر خزانه‌داری آمریکا که در یک سفر منطقه‌ای ابتدا به اراضی اشغالی و سپس به عربستان رفته است، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد و درباره اجرای تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که حوزه نفت را هدف قرار می‌دهد و از اوایل نوامبر اعمال خواهد شد، رایزنی کردند . بر اساس این گزارش، استیون منوچین به رویترز گفت که اگر کشورها خواهان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران هستند باید خرید خود از این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و اکنون نیز برخورداری از چنین معافیتی را بررسی می‌کنیم.
** اعتماد ۹۷/۸/۲
*  دیدار ظریف با معاون وزیر خارجه عمان
محمد بن عوض الحسان معاون سیاسی وزیر خارجه عمان با محمدجواد ظریف دیدار و درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و توسعه همکاری‌های دوجانبه تبادل‌نظر کرد. در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای گفتگوکردند. تهران و مسقط به ویژه در سال‌های اخیر روابط رو به رشدی داشته‌اند و بطور مستمر علاوه بر توسعه روابط دوجانبه، در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر دارند.
** شهروند ۹۷/۸/۲
*  نوبت موبایلی‌ها رسید
دادگاه رسیدگی به اتهامات احمد پاسدار، مدیر شرکت نودیس پرداز از شرکت‌های وارد کننده موبایل برگزار شد. پاسدار با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۱۸ هزار و ۱۴۴ گوشی تلفن همراه وارد کرده که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۹۱۶ گوشی را به فروشگاه فروخته و ۴ هزار و ۲۲۸ گوشی تلفن همراه را هم در انبار شرکت احتکار کرده است. او گوشی‌ها را با ارز ۸ هزار تومانی در بازار قیمت‌گذاری می‌کرد و در مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان سود کرده است. او بیش از ۱۰ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده است.
** سازندگی ۹۷/۸/۲
*  استیضاح وزیر کشور با ۲۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه می‌شود
اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در جلسه دیروز قرار بود موضوع استیضاح وزیر کشور با ۲۴ امضا حول ۱۲ محوری که قبلا مطرح شده بود بررسی شود اما از آنجا که وزیر کشور حول این ۱۲ محور قبلا در کمیسیون توضیحاتی داده بودند در جلسه حاضر نشدند. قرار شد استیضاح تقدیم هیئت رئیسه شود تا در این زمینه تصمیم لازم را اتخاذ کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وظیفه اصلی دولت حفظ و تقویت ارزش پول ملی است
تسنیم/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی، وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی دانست و اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیداکرده و این خسارت عظیمی است که به همه مردم وارد آمده است، ان‌شاءالله دولت همت خواهد کرد که این ارزش تدریجاً به حالت اول بازگردد.این مرجع تقلید ضمن ارائه توصیه‌های با اشاره به جنگ روانی همه‌جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت: مسئولان و دولتمردان باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات مردم و نیز با اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات درست این جنگ روانی را خنثی کنند.لازم به ذکراست که رئیس کل بانک مرکزی دیروز در سفر به قم با آیات عظام مکارم شیرازی،نوری همدانی، وحید خراسانی، وحضرات آیات علوی گرگانی، جوادی آملی،علوی بروجردی، اعرافی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد شهرستانی دیدار وگفتگو کرد.
پیاده‌روی اربعین احیاکننده شعار «هیهات من الذله» در جهان است
تسنیم/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت اربعین در دین مبین اسلام اظهار داشت: در اربعین قوای انبیا و اولیا تکمیل‌تر می‌شود و اربعین یک نوع اثر تکمیلی در فرد و جامعه دارد.وی با تأکید بر اینکه ایران برای سایر ملل مایه هراس نیست، تصریح کرد: اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشکوه ده‌ها میلیونی شیعیان در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین حرکت میلیونی دیده نمی‌شود، مراسم پیاده‌روی اربعین در دنیا بی‌نظیر بوده و منحصربه‌فرد است.
خدمات به مردم از جمله خدمات در حوزه سلامت به مردم یکی از کارهای محبوب عندالله است
 رسا / آیت الله نمازی در دیدار با مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال اصفهان -کاشان و کارکنان این سرپرستی به مناسبت هفته بیمه سلامت و سالروز تصویب قانون بیمه همگانی، گفت: خدمات به مردم از جمله خدمات در حوزه سلامت به مردم یکی از کارهای محبوب عندالله است.عضو جامعه مدرسین رسیدگی به بیماران نیازمند و مستضعفی که توان تأمین هزینه‌های سنگین دارو و درمان خود را ندارد را یکی از کارهای مورد پسند و رضایت خداوند و امام زمان(عج) دانست و گفت: بیمه‌های درمانی کمک شایانی در کاهش هزینه درمان بیماران دارند.
لزوم حمایت از اقشار کم درآمد در شرایط دشوار اقتصادی
حوزه/آیت الله اعرافی دردیدار با دکتر همتی رئیس بانک مرکزی ضمن آرزوی توفیق برای دولت و بانک مرکزی در زمینه حل مشکلات اقتصادی، خواستار توجه بیشتر به اقشار کم در آمد تا زمان رفع تنگناهای اقتصادی شد.مدیر حوزه‌های علمیه همچنین افزود: عبور از شرایط دشوار فعلی نیازمند همراهی همه اقشار مختلف است وی در ادامه به معرفی جامعه المصطفی العالمیه و دستاوردهای آن در عرصه جهانی پرداخت و از آمادگی این نهاد بین‌المللی برای کمک به دولت در زمینه‌های مختلف خبر داد.
حماسه اربعین لبیک آزادی خواهان جهان به سیدالشهدا است
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به لزوم بزرگداشت و توجه ویژه به اربعین شکوه و عظمت اربعین را عنایت الهی دانست و گفت: اگر حج لبیک به خدای تبارک و تعالی است، اربعین هم لبیک به امام حسین(ع) محسوب می‌شود. عضوجامعه مدرسین با بیان این که روحانیت وظیفه دارد تبلیغ امام حسین(ع) را انجام دهد، گفت: تبلیغ راه امام حسین(ع)، تبلیغ جهاد و معرفی دشمنان حضرت همه در لبیک یا حسین(ع) وجود دارد، باید بگوییم چه کسی دشمن امام حسین(ع) در زمان معاصر است، حقیقت خالص حرکت اربعین را باید حفظ کرد.
ترامپ احتمال دست داشتن بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی را تایید کرد
باشگاه خبرنگاران/دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را تایید کرد.وی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی گفت: ولیعهد سعودی در این مرحله، مدیریت امور را در عربستان بیش از هر زمان دیگری در اختیار دارد و اگر کسی در قتل خاشقجی دست داشته باشد، خود او خواهد بود.
قایق‌های تندروی ایران مسیر ناوشکن انگلیس را مسدود کردند
باشگاه خبرنگاران /پایگاه روزنامه «دیلی‌تلگراف» مدعی شد قایق‌های تندروی ایران، یک فروند ناوشکن انگلیسی را در تنگه هرمز تهدید کرده‌اند.«تلگراف» بدون اشاره به زمان دقیق این ماجرا مدعی شده ناوشکن سلطنتی «اچ‌ام‌اس دراگون» که محدوده گشت‌زنی آن آب‌های شرق مدیترانه است، هنگام اِسکورت سه فروند کشتی انگلیسی در تنگه هرمز، با قایق‌های تندرو ایرانی مواجه شده‌است؛ سه قایق تندروی ایرانی مسیر عبور ناوشکن را مسدود و از آن خواسته‌اند منطقه را ترک و فاصله ۱۰۰۰ یاردی از بندر را حفظ کند.«ریچارد آت‌واتر» از فرماندهان نیروی دریایی انگلیس نیز گفته است با افزایش تنش بین ایران و غرب، آب‌های منطقه برای تردد نیروی دریایی انگلیس خطرناک است.
اقدام مغرضانه عربستان و بحرین علیه ایران برای انحراف افکار عمومی از قضیه خاشقجی
باشگاه خبرنگاران/ عربستان و بحرین در اقدامی مغرضانه و با هدف انحراف افکار عمومی جهان از مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، سپاه پاسداران و سردار سلیمانی را در فهرست «تروریسم» قرار دادند. همچنین نامهای حامد عبداللهی و عبدالرضا شهلائی نیز دراین فهرست دیده می‌شود. گفتنی است عربستان و آمریکا همچنین امروز ۹ نفر را با ادعای ارتباط با طالبان مورد تحریم قرار دادند.
رشوه عربستان به اردوغان برای خاتمه دادن به پرونده جمال خاشقچی
رسا/ شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از پیشنهاد رشوه به رییس جمهور ترکیه از سوی مقامات سعودی برای نادیده گرفتن ماجرای قتل جمال خاشقچی پرده برداشت.«خالد الفیصل» امیر مکه مکرمه به اردوغان پیشنهاد داده است تا در مقابل کمک‌های مالی به این کشور و پایان دادن به محاصره قطر، به پرونده قتل جمال خاشقچی خاتمه دهد.برخی مسوولان ترکیه‌ای از رد کردن این رشوه سیاسی سعودی ها، توسط اردوغان خبر داده‌اند.
 انتظار داریم پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده اقدام کند
تسنیم/ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تشریح اقدمات کشورمان برای آزادی مرزبانان ربوده شد تاکیدکرد: انتظار داریم دولت جدید پاکستان در اولین حادثه‌ای که در دوره نخست‌وزیری جناب آقای عمران‌خان در مناسبات میان ایران و پاکستان اتفاق افتاده است، اقدامات قابل قبول و مثبتی نسبت به این حادثه انجام دهد.
ترامپ با خروج از پیمان موشکی بیش از همه آمریکا را تضعیف می‌کند
تسنیم/هفته نامه “اشپیگل” در مطلبی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان منع گسترش موشک‌های دوربرد هسته‌ای موسوم به “ای ان اف” با روسیه پرداخته و نوشت: دونالد ترامپ می‌خواهد این پیمان را لغو کند و همچنین تهدید به ارتقاء تسلیحات هسته‌ای کرده است. البته با لغو این توافق آمریکا بخصوص خود را تضعیف می‌کند.
آمریکا سرانجام از رویکرد تقابلی با ایران عقب نشینی می‌کند
ایرنا/تارنمای نشریه «فارین پالیسی» نوشت، آمریکا «محدودیت‌های رویکرد تقابلی» با ایران و «فشار ناشی از افزایش بهای نفت» را احساس کرده و سرانجام مجبور خواهد شد از سیاست «فشار حداکثری» بر تهران و تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت این کشور عقب نشینی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *