خبرروز ۱۳۹۷/۰۸/۰۱

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: وظیفه «رسانه» این است که حقیقت انسان را به او بشناساند
  • رهبر معظم انقلاب: مسئولان شفاف باشند هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند
  • رئیس قوه قضائیه: مفسدان اقتصادی درانتظار مجازات‌ سنگین باشند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: رسانه‌ها در تبیین جایگاه ولایت فقیه کم‌کاری می‌کنند
  • آیت الله اراکی: مجمع تقریب می‌تواند به شکستن تحریم‌ها کمک کند
  • وزیر نفت: بازار توان جایگزین کردن نفت ایران را ندارد

 

*  جام جم ۹۷/۸/۱
**  سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه به پاکستان برای پیگیری موضوع مرزبانان
سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آزاد سازی مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی، گفت: سپاه از همان ابتدای وقوع حادثه ربایش، تلاش‌های ویژه و فوری برای آزاد سازی مرزبانان بومی ایرانی و برخورد با تروریست‌های تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی بیگانه را در دستور کار قرار داد و در تداوم این تلاش‌ها ، صبح دیروز سردار محمدپاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از سوی سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه برای پیگیری موضوع در رأس هیأتی به پاکستان اعزام شد.
*  همشهری ۹۷/۸/۱
**  مذاکره بستگی به رفتار آمریکا دارد
وزیر امور خارجه ایران می‌گوید: ایران در شرایط فعلی، هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند.
محمدجواد ظریف با اشاره به تحریم‌های آمریکایی‌ها گفته است: دولت آمریکا می‌تواند با بازگشت به توافق هسته‌ای که به صورت غیرقانونی از آن خارج شد و لغو تحریم‌هایی که پس از این خروج علیه ایران اعمال کرد، راه را برای مذاکره با ایران هموار کند. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به اینکه ایالات متحده به تعهدات قانونی خود عمل نمی‌کند، تصریح کرد: متأسفانه نحوه رفتار آمریکا باعث شده تا مطلوبیت مذاکره از اساس زیر سؤال رود. او با اشاره به گزینه‌های ایران گفته است: ما براساس ارزیابی خودمان و امنیت ملی و منافع‌مان تصمیم خواهیم گرفت.
*  کیهان ۹۷/۸/۱
**  مسئولان شفاف باشند هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ابتدای جلسه‌ درس خارج فقه:
– در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم دور کند.
– این شفافیتی که حالا سر زبانها است که «آقا شفاف، شفاف»، در کلام امیرالمؤمنین است. بعضی‌ها عادت کرد‌ه‌اند هر چیز خوبی که در جامعه‌ اسلامی است را نسبت بدهند به غربی‌ها.
– شفافیت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ می‌گوید حق شما بر من -یعنی حقی که شما پیش من دارید- [این است که] هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم، مگر در جنگ و مسائل جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم.
– در این مسائل حرب‌-‌‌حرب، اعمّ از همین حرب به‌اصطلاح نظامی و مانند اینها است- در مسائل امنیتی، در مسائل نظامی، در مسائل گوناگونی که جنگ داریم با دشمن، مقابله‌ با دشمن داریم، اینجا جای افشاگری نیست، جای شفافیت نیست.
– مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.
**  هدف رسانه‌های غربی القای فرهنگ تسلیم در برابر مستکبران است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار شد، درباره اهداف شوم برنامه‌های رسانه‌ای استکبار، ابراز کرد: هدف دشمنان در شبکه‌های رسانه‌ای ناامید ساختن ملت‌ها و القای این کلام که شما نمی‌توانید است و با این القائات می‌خواهند به مردم سوریه و یمن بفهمانند که سرنوشت شما را ما باید تعیین کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی گسترش فرهنگ ظلم پذیری در جوامع مختلف بشری را یکی از اهداف جریان رسانه‌ای دشمن بیان کرد و گفت: با کمی توجه می‌توان به اهداف رسانه‌های غربی که ترویج و القای فرهنگ تسلیم در مقابل خواست مستکبران است، پی برد.
*  شرق ۹۷/۸/۱
**  پایان همکاری اردن با اسرائیل
وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای دستورات ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، وزارت خارجه این کشور تصمیم اردن برای پایان دادن به الحاقیه‌های مربوط به مناطق الباقوره و الغمر در معاهده صلح را به وزارت خارجه اسرائیل ابلاغ کرده است. در مقابل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: تل‌آویو با اردن درباره امکان تمدید این توافق مذاکره خواهد کرد.
**  سفر جابری انصاری به روسیه
معاون وزیر امور خارجه روسیه از سفر حسین جابری انصاری همتای ایرانی خود به مسکو خبر داد.
میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات روسیه وارد مسکو خواهد شد.
بوگدانف گفت که جابری انصاری چند روز در مسکو خواهد بود و مذاکرات در محل وزارت امور خارجه روسیه برگزار خواهد شد.
*  ایران ۹۷/۸/۱
**  هیچ فعال مدنی در ارتباط با حادثه تروریستی اهواز بازداشت نشده است
استاندار خوزستان با اعلام خبر دستگیری یک زن مرتبط با حادثه تروریستی اهواز می‌گوید در این رابطه تا به حال هیچ فعال مدنی بازداشت نشده است. غلامرضا شریعتی افزود: در بین بازداشت‌شدگان، فعال مدنی و کودک نیست. طی روزهای گذشته اطلاعیه‌هایی صادر شده بود که در آنها ادعای بازداشت‌ گسترده فعالان مدنی و سیاسی در استان خوزستان پس از حمله اهواز مطرح و از وضعیت آنها ابراز نگرانی شده بود. در این اطلاعیه‌ها ادعا شده بود که در مواردی کودکان و زنان نیز بازداشت شده‌اند.
**  بازار توان جایگزین کردن نفت ایران را ندارد
بیژن زنگنه، وزیر نفت، در آستانه آغاز تحریم‌های امریکا علیه ایران (چهارم نوامبر، ۱۳ آبان‌ماه) درباره اینکه آیا کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کنار تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان، توانایی جایگزین کردن نفت ایران را دارند، تأکید کرده همان‌طور که بارها گفتم، برای نفت ایران جایگزینی در بازار وجود ندارد، تولید نفت عربستان و روسیه هم‌اکنون نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود است و این دو کشور ظرفیت اضافی برای تولید بیشتر و جایگزینی نفت ایران ندارند.
*  جمهوری اسلامی ۹۷/۸/۱
**  ایران باید آثار اقتصادی برجام را لمس کند
رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران گفت: اقدامات متعددی در اروپا در دفاع از برجام انجام شده اما فعالسازی قانون انسداد و تعریف مکانیسم SPV از مهمترین تمهیدات اتحادیه اروپا است که به ایران کمک می‌کند آثار اقتصادی برجام را لمس کند.
دلفین او، در دیدار کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه با اشاره به حمایت دولت و مجلس فرانسه از تداوم برجام، افزود: فرانسه و اروپا از تمام ظرفیت‌های خود برای حفظ توافق برجام استفاده کرده‌‌اند زیرا ما معتقدیم این توافق نقش حیاتی در تداوم روابط ایران و اروپا دارد.
*  وطن امروز ۹۷/۸/۱
**  مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: این کشور در حال مذاکره با مقامات سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است. استیو منوچین گفته است: آمریکا می‌خواهد از قطع همکاری سوئیفت با ایران مطمئن شود. وی همچنین افزود: می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که تراکنش‌های مرتبط با مبادلات تحریم‌شده از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم پرداخت دیگری رخ نخواهد داد. تمرکز ما بر این مساله است که تحریم‌ها اعمال شود.
**  اگر ایران شکست نخورد، بی‌خانمان می‌شوم
«یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه محور مقاومت در غرب آسیا، مدعی شد ایران در پس همه تهدیدها علیه تل‌آویو است. رئیس موساد با بیان اینکه شکست خوردن توسط ایران را بیشتر ترجیح می‌دهد تا شکست دادن آن، افزود: «یک مقام آمریکایی اخیرا از من پرسید چه اتفاقی می‌افتد اگر ما بر ایران غلبه کنیم و آن را شکست دهیم؟ به او گفتم اگر ایران شکست بخورد، من بیکار می‌شوم. ولی اگر ایران شکست نخورد، بی‌خانمان می‌شوم. من حالت دوم را ترجیح می‌دهم».
*  جوان ۹۷/۸/۱
**  امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با فیلیپ بونکارر رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه و خانم دلفین او، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بویژه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم افزود: امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است و همکاری ایران و فرانسه بعنوان دو کشور قربانی تروریسم، نقش فراوانی در تامین امنیت و آرامش در منطقه و اروپا دارد.
*  آفتاب یزد ۹۷/۸/۱
**  پرونده مشایی در دادگاه تجدید نظراست
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی اظهار کرد: پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و تعیین شعبه شده است. وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان اجرای حکم اعدام مظلومین (سلطان سکه) و محمد سالم دو محکوم به اعدام پرونده‌های اقتصادی نیز گفت: زمان اجرای حکم آنها هنوز تعیین نشده است.
**  دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و کانادا با بیان اینکه رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است، تاکید کرد: تهران برای هرنوع گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت‌های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا شود، آمادگی دارد اما ظاهراً دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد جدی روابط را ندارد.
*  رسالت ۹۷/۸/۱
**  جهانگیری به احتمال زیاد از دولت می‌رود
الیاس حضرتی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر جهانگیری که گفته بود “تا این لحظه اجازه برکناری منشی خود را هم پیدا نکردم، گفت: به‌نظرم آهنگ، آهنگ رفتن آقای جهانگیری است.وی افزود: من مجموع اخبار و تحلیلم این است که ایشان از دولت خواهد رفت.قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نوبخت جایگزین جهانگیری شود یا خیر، گفت: من چنین چیزی نشنیدم ولی آقای روحانی احتمالا تصمیم گرفته دولتش را هماهنگ‌تر کند.
**  مفسدان اقتصادی درانتظار مجازات‌ سنگین باشند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به تأیید حکم اعدام ۲مفسد اقتصادی گفت: مفسدان اقتصادی درانتظار مجازات‌ سنگین باشند. آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی با بیان اینکه دشمن به تلاطمهای بازار ارزوسکه امید بسته بود، به برخوردهای اخیردستگاه قضائی با مفاسد اقتصادی اشاره واظهارکرد: مردم شاهد برخورد قاطع قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی هستند که البته این وظیفه دستگاه قضائی است اما ازجهتی نیزپاسخی است به کسانی که مدعی بودند دستگاه قضائی دربرخورد با فساد اقتصادی ناتوان است.رئیس قوه قضائیه افزود: دستگاه قضائی نمی تواند اجازه دهد که طمع تعداد معدودی ازافراد، زندگی مردم را به بازی بگیرد ومعیشت میلیون‌ها انسان را دستخوش تلاطمی عظیم کند.
*  مردم سالاری ۹۷/۸/۱
**  خلیج‌ فارس ثبت جهانی شد
مدیرکل دفتر مالکیت فکری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی نام «خلیج فارس» خبر داد. مهدی میر صالحی با اشاره به ثبت جهانی خلیج فارس در وایپو گفت: خلیج فارس با پیشوند مروارید در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) به ثبت رسید.وی افزود: از این پس هیچ دولت و کشور و سازمانی نمی‌تواند این خلیج را با نام دیگری نامگذاری کند.
وی با بیان این‌که در گذشته تنها خلیج فارس مطرح بوده است، افزود: بر اساس سند ثبت «مروارید خلیج فارس» نامگذاری این خلیج به غیر از نام «مروارید خلیج فارس» خلاف قوانین بین‌المللی است.
*  آرمان ۹۷/۸/۱
**  سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: رئیس جمهور دهه نخست آبان به آذربایجان غربی سفر می‌کند و طرح‌های مهم عمرانی و توسعه‌ای استان در این سفر به دست ایشان افتتاح می‌شود. محمدمهدی شهریاری ادامه داد: فرودگاه ماکو، راه آهن مراغه – ارومیه، طرح‌های گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی از جمله طرح‌های افتتاحی در این سفر خواهد بود. شهریاری افزود: علاوه بر آن طرح‌های بیمارستانی که به مرحله بهره‌برداری رسیده است، در شهرستان‌های ارومیه و خوی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره برداری می‌رسد.
**  تبعات خروج آمریکا از معاهده INF
سفیر ایران در لندن تاکید کرد: خروج آمریکا از معاهده INF و بکارگیری مجدد موشک‌های هسته‌ای به تشدید جنگ سرد و بی ثباتی راهبردی جهانی می‌انجامد. حمید بعیدی نژاد در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت؛ معاهده INF بین آمریکا و روسیه با انهدام موشک‌های هسته‌ای میان برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر نقش مهمی را در جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته‌ای و تعادل امنیت جهانی ایفا نموده است. خروج آمریکا از این معاهده و بکارگیری مجدد موشک‌های هسته‌ای به تشدید جنگ سرد و بی‌ثباتی راهبردی جهانی می‌انجامد.
*  آفرینش ۹۷/۸/۱
**  عدم حضور سوریه و ایران درنشست ادلب در ترکیه بی‌سابقه است
روزنامه رای الیوم عدم حضور ایران، سوریه و سازمان ملل را در نشست آتی چهار جانبه در استانبول بی سابقه دانست و نوشت: چه بسا رئیس جمهور ترکیه می‌خواهد یک پوشش اروپایی برای اجرایی شدن توافق ادلب به دست آورد. این روزنامه اضافه می کند که عدم حضور ایران، سوریه و سازمان ملل متحد در این نشست پرسشهای را درباره علل آن برانگیخته است. ممکن است این دو کشور در نشستهای آینده به عنوان اعضای ناظر حضور داشته باشند.
**  تظاهرات آمریکایی‌ها در نزدیکی پنتاگون علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه کشورشان
مردم آمریکا در تظاهرات ضد جنگ زنان در واشنگتن دی.سی به سیاست‌های جنگ طلبانه دولت آمریکا و نظامی‌گری در این کشور اعتراض کردند. افراد شرکت کننده در این راهپیمایی اعتراضی علیه جنگ، تنها چند خیابان با وزارت دفاع آمریکا فاصله داشتند و برخی از آنها پلاکارد هایی را در دست داشتند که رویش نوشته شده بود “پنتاگون به دنبال جنگ افروزی بیشتر است، زنان به جنگ نه می‌گویند” و “به جنگ‌ها پایان دهید”.راهپیمایی زنان به سمت پنتاگون توسط چند جنبش ضد جنگ سازماندهی شده بودند.
*  قدس ۹۷/۸/۱
**  ترامپ باید پاسخگوی «خاشقجی گیت» و حمایت از جوخه ترور ریاض باشد
عبداللهیان مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به ماجرای قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و حمایت آمریکا از این ماجرا اشاره کرد و نوشت: «ترامپ باید بخاطر ماجرای “خاشقجی گیت” و حمایت از جوخه ترور ریاض به جهان پاسخ دهد. هم زمان سعودی ناقض حقوق بشر در یمن، بحرین و عامل قتل خاشقجی باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل اخراج شود».
**  ترکیه جزئیات تازه‌ای از جنایات سعودی را افشا کرد
روزنامه «ینی شفق» به نقل از منابع مطلع در دستگاه امنیتی و تیم تحقیقاتی ترکیه گزارش داد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل خاشقچی در کنسولگری استانبول را صادر کرده است. ینی شفق به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد، نوشت: ماهر عبدالعزیز المطرب که رهبری تیم بازداشت و قتل خاشقچی را بر عهده داشته، در همان روز چهار بار با دفتر ولیعهد سعودی تماس گرفته و دستوراتی را دریافت کرده است. بر این اساس المطرب در این تماس‌ها که مستقیما از داخل کنسولگری سعودی در استانبول گرفته شده با «بدرالمساکر» رئیس دفتر محمد بن سلمان صحبت کرده است.
*  خراسان ۹۷/۸/۱
**  خروج گسترده سرمایه‌های خارجی از بورس عربستان
با بالا گرفتن پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان، سرمایه‌گذاران خارجی ۱.۱ میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده‌اند. خروج سرمایه از بورس عربستان تنها منحصر به اتباع خارجی نبوده است و اتباع عربستانی نیز حدود ۱۱ میلیارد ریال از سهام در اختیار خود را به فروش رسانده‌اند.
**  بررسی «لایحه جامع انتخابات» در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به «لایحه جامع انتخابات» گفت: این لایحه هم اکنون در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت به اتمام رسیده است و در نوبت طرح در جلسه هیئت دولت است.کار کارشناسی مفصلی روی این لایحه صورت گرفته است.حسینعلی امیری، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات افزود: ارائه این سیاست‌ها با اتمام تدوین لایحه مصادف شد، بنابراین لایحه به کمیسیون‌های دولت بازگشت تا سیاست‌های ابلاغی در آن لحاظ شود.
*  اعتماد ۹۷/۸/۱
**  مرزبانان ربوده شده در سلامتی کامل هستند
شامگاه یکشنبه کانال تلگرامی منتسب به گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار عکسی مدعی شد که این تصویر متعلق به ۱۴ مرزبان ربوده شده و تجهیزات نظامی است که از آنان غارت شده است.
شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در واکنش به انتشار تصویر مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل گفت: مرزبانان ربوده شده در سلامت کامل بوده و در اختیار گروهک تروریستی هستند. پیگیری‌ها برای آزادی مرزبانان ادامه دارد.
*  شهروند ۹۷/۸/۱
**  امنیت زوار تامین است
سردار حسین نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه در خصوص امنیت مرزهای کشور در اربعین حسینی(ع) با توجه به حادثه تروریستی میرجاوه اظهار داشت: امنیت همه مسیرهایی که زوار خارجی وارد کشور می‌شوند توسط قرارگاه قدس سپاه،‌ نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی تامین شده است و اقدامی که در مرز میرجاوه اتفاق افتاد کار پست و کثیفی بود که با فریب دادن یکی از عناصر آن جا رخ داد و کاری نظامی و درگیرانه‌ای نبود و جمهوری اسلامی ایران از پاکستان خواستار رسیدگی شده است.
*  سازندگی ۹۷/۸/۱
**  بازداشت ۷ عضو شوراهای شهرستان‌های تهران
پس از انتشار خبر بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهرهای استان تهران، الهام فخاری عضو شورای شهر و رئیس شورای استان تهران به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: برای هیچ کدام از این افراد سلب عضویت دائم هنوز اتفاق نیفتاده و پرونده آنها در سطوح مختلف در حال بررسی است. در حال حاضر ۷ نفر بازداشت هستند که عمده اتهامات آنها مالی است.
پرونده دو نفر از این اعضا در هیئت حل اختلاف اولیه منجر به صدور رأی لغو عضویت شده که اعتراض زده‌اند و ۴ نفر دیگر فعلا تعلیق عضویت شده‌اند و تعدادی هم با قید وثیقه آزاد هستند.
*  اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وظیفه «رسانه» این است که حقیقت انسان را به او بشناساند
حوزه/ آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای دبیرخانه همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه»، ابراز داشتند: دین گفته اگر می‌خواهید زنده شوید باید به قرآن عمل کنید، ایشان در ادامه به رسالت دینی و اخلاقی رسانه‌ها اشاره کردند و بیان داشتند: هنوز تا تحقق خواسته‌ها و آموزه‌های اسلام در حوزه رسانه فاصله زیادی وجود دارد، اما قطعاً این توانمندی و ظرفیت در کشور هست، راه هم مشخص است؛ رسانه باید تلاش کند جامعه را با معارف دینی و اخلاقی آشنا کند، اصلی ترین وظیفه رسانه این است که حقیقت انسان را به او بشناساند.
رسانه‌ها در تبیین جایگاه ولایت فقیه کم کاری می‌کنند
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار مسئولین برگزار کننده همایش ملی «فرهنگ دفاعی براساس آموزه‌های مهدوی» با اشاره به نقش رسانه برای تبیین معنای ولایت گفت: در داخل کشور، رسانه‌ها در مورد تبیین نقش و معنای ولایت فقیه، درست فعالیت نمی کنند. منظور از ولایت فقیه همانی است که در زمان امام معصوم(ع) است و هر کسی باید به او مرتبط باشد و در زمان غیبت، ولایت و سرپرستی جامعه با فقها و ولایت فقیه در رأس است. عضو جامعه مدرسین افزود: نقش رسانه،در تبیین و تشریح پیروی از ولایت فقیه بسیار مهم و لازم است باید این مسئله در رسانه تشریح شود، تا همگان معنای ولایت فقیه را بفهمند تا بتوانند پیروی کنند.
مجمع تقریب می‌تواند به شکستن تحریم‌ها کمک کند
حوزه/آیت الله اراکی ضمن ارائه گزارشی از سفر به قزاقستان وشرکت دراجلاس بین‌المللی رهبران ادیان و مذاهب گفت: همه می‌دانند که قدرت ما، قدرت اصلی ما در بین ملت‌ها است یعنی ملت‌ها هستند که از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. نه‌تنها حمایت سیاسی بلکه حمایت اقتصادی و فرهنگی می‌کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: آنچه می‌تواند محاصره و تهاجم دشمن را بی‌اثر کند رابطه‌ای است که ما می‌توانیم با بدنه کشورها و مخصوصاً کشورهای اسلامی برقرار کنیم. وی با اشاره به اینکه مجمع تقریب می‌تواند در عرصه‌هایی چون تحریم‌ها نیز اثرگذار باشد ابراز داشت: ما امروز بسیاری از زمینه‌های خوب را حتی برای شکستن محاصره اقتصادی داریم و شکستن تحریم‌های اقتصادی را به‌عنوان مجمع تقریب می‌توانیم دنبال کنیم.
اذعان وزیر انرژی عربستان به ناتوانی ریاض در جبران کاهش صادرات نفت ایران
باشگاه خبرنگاران/وزیر انرژی عربستان سعودی،با اشاره به اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در آبان ماه، گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که با وضع تحریم‌های نفتی ایران بتوان از افزایش بهای جهانی طلای سیاه جلوگیری کرد.خالد الفالح در این باره گفت: «نمی‌توانم (در این باره) تضمینی بدهم؛ زیرا، نمی‌توانم آنچه برای صادرکنندگان دیگر نفت روی خواهد را پیش‌بینی کنم.»
گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده آمریکا
رسا/ یک بنیاد ضد اسلامی و ضد ایرانی، در مطلبی به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا اذعان کرد.بنیاد کلاریون، با اشاره به اقدامات مرکز اسلامی فاطمه الزهرا در گزارش خود نسبت به گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در آمریکا احساس خطر کرده و هشدار داد: همانگونه که در گزارشهای مربوط به بنیاد الولا و چند پژوهشگر این مرکز پیداست، ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش در ایالات متحده است.
تمامی مسئولان قتل «خاشقجی» بازداشت می‌شوند
مهر/ مقامات رژیم سعودی همچنان به فرافکنی و فریب افکار عمومی در ماجرای قتل جمال خاشقجی ادامه می‌دهند. وزیر خارجه سعودی که همچنان با وجود شواهد و قرائن بسیار قصد ندارد مسئولیت کشورش در جنایت هولناک علیه جمال خاشقجی را بپذیرد، مدعی شد: تمامی مسئولان قتل خاشقجی بازداشت می‌شوند.این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات ریاض پس از فشارهای سیاسی و رسانه ای فراوان علیه آنها سرانجام مجبور به افشای ماجرای قتل خاشقجی شدند اما با جعل روایتی کودکانه همچنان منکر نقش خود در این جنایت هولناک هستند.
بدون شک ایران از این گردنه پیروزمندانه بیرون می‌آید
مهر/رئیس سازمان انرژی اتمی شرایط فعلی را شرایط خطیر دانست و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که نگویید بن بست، بلکه شرایط را شرایط خطیری دانستند؛ ما نیز امیدوار هستیم با تدبیر و هوشیاری عمل شود، اگر اصول هوشمندی، هوشیاری، درایت، وحدت و استقامت را رعایت کنیم بدون شک ما از این گردنه، پیروزمندانه بیرون می‌آییم و با عزت و سلامتی از آن عبور می‌کنیم. صالحی گفت: تا زمانی که انسان‌هایی برای خدا خالصانه زندگی و عمل می‌کنند و در میان ما هستند، خداوند بر این مملکت نظر می‌کند.
جلسه غیرعلنی مجلس درباره «CFT» با حضور «ظریف»
تسنیم/ وکلای ملت امروز (سه‌شنبه اول آبان) پیش از آغاز جلسه علنی قوه مقننه، در جلسه غیرعلنی ، شرکت کردند. وزیر امور خارجه و عراقچی معاون وزیر میهمان جلسه غیرعلنی بهارستان‌نشینان بودند.در این جلسه آقای ظریف گزارشی از آخرین مسائل مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم «CFT» و همچنین اجلاس FATF و تصمیمات اتخاذشده برای ایران به نمایندگان ارائه داد.همچنین موضوع ادامه برجام با اروپایی‌ها و بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در این جلسه بررسی می‌شود.
 روسیه بار دیگر از برجام حمایت کرد
ایرنا /وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر با تاکید برحمایت کشورش از برجام گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را اشتباه بزرگ ایالات متحده می‌دانیم.وی ادامه داد: سایر شرکت کنندگان در برجام شامل اتحادیه اروپا و چین نیز چنین موضعی دارند.لاوروف افزود: اکنون مذاکرات فشرده بین کشورهای باقی مانده در برجام برای جلوگیری از تاثیر منفی اقدام آمریکا و تداوم همکاری‌های اقتصادی با ایران در جریان است.
عربستان برای جلب حمایت آمریکا تولید نفت خود را افزایش می‌دهد
ایرنا/ روزنامه الجزایری «الشروق» با انتقاداز سیاست عربستان نوشت، درحالی که این روزها همه منتظر اعلام نتیجه تحقیقات ترکیه درخصوص قتل«جمال خاشقچی» رونامه نگار کشته شده در کنسولگری عربستان هستند، سعودی‌ها برای جلب حمایت آمریکا در این خصوص، تولید نفت خود را بر خلاف توافق الجزیره افزایش می‌دهند.
آمریکا درترور رهبران یمن دست دارد
ایرنا/ «الیزابت وارن» عضو مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بررسی گزارش‌های منتشر شده درخصوص بکارگیری بازنشستگان ارتش آمریکا از سوی امارات برای ترور رهبران سیاسی یمن شد.این سناتور در نامه خود مجازات مقام‌هایی را خواستار شده که ممکن است به هر نحو با ترورها در ارتباط یا از آن‌ها مطلع بوده‌ باشند.پیشتر تارنمای خبری بازفید گزارش داده بود که گروهی از بازنشسته‌های ارتش آمریکا با همکاری یک شرکت وابسته به امارات متحده عربی، اقدام به حذف و ترور رقبای سیاسی ابوظبی در شهر عدن در جنوب یمن کرده‌اند.
ثبت‌نام ۱.۶میلیون زائر اربعین در سماح
باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا عصر روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند و حدود یک‌میلیون و ۳۰۰هزار ویزا نیز صادر شده است، متذکر شد: اصلاً چیزی به‌عنوان ویزای سریع صحت ندارد. حمید محمدی با تأکید بر اینکه نام‌نویسی تا چهار روز به اربعین ادامه دارد، گفت: زائران اربعین حتماً از مسیر قانونی تعیین‌شده برای نام‌نویسی و دریافت ویزای اربعین اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *