خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۳۰

  • با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛ تقدیر نمایندگان مجلس از رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج
  • حضرت آیت الله جوادی آملی: «وقودِ» آتش جهنم سران استکبار هستند
  • آیت الله کعبی: دولت‌هایی که سر کار می‌آیند باید بر مبنای الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت حرکت کنند
  • آیت الله علیدوست: از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استفاده شود
  • آیت الله طبسی: سخنان رهبری نشانگر اطمینان کامل به اهداف انقلاب و قدرت نسل جوان است
  • دیوان عالی کشور احکام اعدام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی را تأیید کرد

 

** جام جم ۹۷/۷/۳۰
*  خنثی شدن طرح داعش برای نفوذ به ایران
مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد که جنگنده‌های روسی با کمک یک گروه اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق توانستند برنامه داعش برای نفوذ به ایران، ترکیه، عراق و برخی کشورهای اروپایی را خنثی کنند.
ابو علی البصری افزود: این گروه اطلاعاتی( الصقور) که در گروهک‌های تروریستی نفوذ کرده است اطلاعاتی در رابطه با نشست‌ها و تحرکات گروهک تروریستی داعش به ائتلاف چهارگانه عراق، سوریه ، ایران و روسیه داده است.
** همشهری ۹۷/۷/۳۰
*  حزب دمکرات، پیروز انتخابات کردستان عراق
با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان عراق، حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی با کسب ۴۵ کرسی از ۱۱۱ کرسی پارلمان، در صدر قرار گرفت. حزب اتحادیه میهنی رقیب اصلی حزب دمکرات با کسب ۲۱ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفته است. حزب دمکرات و حزب اتحادیه میهنی به طور سنتی احزابی هستند که بیشترین رأی را به دست می‌آورند. انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان روز ۸ مهر برگزار شده بود.
** کیهان ۹۷/۷/۳۰
*  تأیید CFT کمک به افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان
تعدادی از اساتید حقوق، علوم سیاسی و دیپلمات‌ها پیرامون بررسی لایحه CFT به شورای نگهبان نامه نوشتند.
در این نامه تاکید شده است: الحاق ایران به «کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (ICSFT)»؛ ناقض اصول ۳، ۴، ۱۱، ۱۵۲، ۱۵۳،۱۵۴و ۱۵۵ قانون اساسی مبنی بر «طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب»، «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیار‌های اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان»، «هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر… و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است»، «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه‌جانبه…، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر»، «از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند» که از اصول اساسی انقلاب است؛ خواهد بود و قطعاً تایید CFT کمک به افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان است.
*  خسارت برجام تکرار نشود
تشکل استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با یکهزار عضو در نامه‌ای سر گشاده و تحلیلی به اعضای شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان خواستار دقت نظر و همه‌جانبه نگری آنها در پیوستن به کنوانسیون CFT شدند. در این نامه آمده است: استدعا داریم براساس شرع مقدس اسلام و قانون اساسی، با بررسی دقیق فقهی و قانونی این مصوبه مجلس، از هرگونه ضایع شدن حقوق حقه ملت شریف ایران، جلوگیری‌نمایید تا خدای‌ناکرده تجربه خسارت ‌بار برجام تکرار نگردد؛ چرا که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: «لا یسلع المؤمن من جحرِ مرتین» «مومن از یک موضع دو بار گزیده نمی‌شود».
** شرق ۹۷/۷/۳۰
*  رایزنی دستیار ظریف با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ
پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات سوریه و روند مذاکرات آستانه، عملکرد کمیته تبادل بازداشت شدگان و مفقودان، شرایط انسانی ویژه ادلب و مسائل مرتبط با بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود و همچنین تحولات یمن و جدیدترین تلاش‌های در حال انجام برای حل بحران این کشور و تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن بررسی شد.
** ایران ۹۷/۷/۳۰
*  تصمیمات اروپا تحت تأثیر ایالات متحده نیست
کاظم جلالی، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در دیدار با همتایان فرانسوی خود با یادآوری اقدامات اروپا در دفاع از برجام، گفت: «فعالسازی قانون انسداد و تعریف مکانیسم SPV از مهمترین تمهیدات اتحادیه اروپا است که به ایران کمک می‌کند آثار اقتصادی برجام را لمس کند».
بونکر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه نیز با بیان اینکه «فرانسه نشان داده است که سیاست خارجی مستقلی از امریکا دارد و تصمیمات اروپا تحت تأثیر ایالات متحده نیست»، افزود: «راه‌حل‌های اروپا برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران می‌تواند برای سایر کشورها که با تحریم‌های فرامرزی امریکا روبه‌رو می‌شوند نیز بکار گرفته شود.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۳۰
*  آلمان خواستار تعمیق و گسترش روابط فرهنگی با ایران است
سفیر آلمان در تهران در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اعلام کرد که ما نظر مثبتی به خروج آمریکا از برجام نداریم و خواستار گسترش، تقویت وتعمیق روابط فرهنگی تهران و برلین هستیم.
سیدعباس صالحی دردیدار «میشائیل کلوربرشتولد» با وی، ضمن استقبال از سخنان سفیر آلمان در تهران به سابقه روابط دیرینه ایران و آلمان درزمنیه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرصت‌های زیاد و متنوعی در روابط دو کشور از جهات مختلف فرهنگی ایجاد شده و این مسیر با اراده دو کشور رو به تکامل است.
*  از توضیح عربستان درباره کشته شدن خاشقجی راضی نیستم
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ نسبت به مواضع قبلی خود از توضیحی که عربستان سعودی درباره ابعاد مختلف پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد این کشور در کنسولگری‌اش در شهر استانبول ارائه کرده ابراز نارضایتی کرد. وی افزود: تا زمانی که به جواب نرسیم از شیوه تعامل عربستان با پرونده خاشقجی راضی نیستم اما باید بگویم گام اولیه بزرگی برداشته شده که گام خوبی است اما من می‌خواهم به جواب برسم. ترامپ همچنین افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شاید اطلاعی از کشته شدن خاشقجی نداشته است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۳۰
*  نشست سه‌جانبه همکاری‌های ایران روسیه و هند برگزار شد
نمایندگان ایران، روسیه و هند در نشست سه‌جانبه بنیاد «روسکی میر» به بررسی، بحث و تبادل نظر درباره تهدیدات جهان امروز و مشکلات همکاری‌‌های منطقه‌ای پرداختند.
مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در آغاز این نشست اظهار داشت: مشارکت ۳ کشور در طرح‌‌های منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها در چارچوب دوجانبه و سه‌جانبه، بیش از هر زمانی اهمیت یافته است.
وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون سازمان همکاری شانگهای، راهگذر بین‌المللی شمال- جنوب و طرح انتقال گاز ایران به هند با مشارکت پاکستان و روسیه، از طرح‌‌های منطقه‌ای مهم برای ۳ کشور است.
*  تقدیر نمایندگان مجلس از رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از رزمایش اخیر بسیج تحت عنوان اقتدار عاشورایی حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: «حماسه‌آفرینی جدید بسیجیان سلحشور در برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج تحت عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص) که یادآور اعزام غرورآفرین سپاهیان حضرت محمدرسول‌الله در دوران دفاع‌مقدس است، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان بسیج است که با حضور ده‌ها هزار نیروی بسیجی فداکار و داوطلب در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، خدمات‌رسانی،‌ محرومیت‌زدایی، بهداشتی و درمانی و غیره جلوه‌ای از همدلی، ایمان، قدرت و عمل انقلابی را به نمایش گذاشت.
** جوان ۹۷/۷/۳۰
*  دیوان عالی کشور احکام اعدام وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی را تأیید کرد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از تأیید حکم اعدام دو نفر از مفسدین اقتصادی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: دو نفر از کسانی که به عنوان مفسد فی الارض در دادگاه بدوی حکم اعدامشان صادر شده بود، پرونده آن‌ها در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم اعدامشان تأیید شد. سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از این افراد به نام «وحید مظلومین» فرزند حبیب‌الله و نفر دوم «محمداسماعیل قاسمی» فرزند غلامعلی معروف به «محمدسالم» است.
*  عربستان و امارات خریدار ابزارهای جاسوسی اسرائیل هستند
بحرین، امارات و عربستان قراردادهای کلانی در زمینه اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی دارند و این رژیم ابزار جاسوسی در اختیار این کشورها می‌گذارد تا از شهروندان خود جاسوسی کنند.
این جاسوس افزارها به جاسوسان اجازه می‌دهد تا وارد صفحات اینترنتی و ایمیل‌ها یا گوشی‌های همراه اشخاص مورد نظر شده و اطلاعات آنها را به دست آورند. همچنین سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی اخیرا افشا کرده اند که خدمات جاسوسی خود را به عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر و اردن فروخته‌اند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۳۰
*  تکذیب درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع آمریکا
جواد کریمی قدوسی در توئیتی ادعا کرده بود: «در روزهای اخیر بعضی از اعضای کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید ضمن خلاصه کردن راه حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر معظم انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایتکار ترغیب کنند، این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است». در واکنش به این اظهارات، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن ابراز تأسف از ادامه رفتار کریمی قدوسی، آن را ناپسند و خلاف اخلاق اسلامی نامید و این اظهارات را تکذیب و توضیحاتی ارائه کرد.
** رسالت ۹۷/۷/۳۰
*  هیچ کشوری اجازه تولید نفت به جای ایران را ندارد
وزیر نفت گفت: هیچ کشوری اجازه تولید نفت به جای ایران را ندارد. بیژن زنگنه، وزیر نفت در خصوص انتشار اخباری از نشست کمیته وزارتی الجزایر مبنی بر صدور مجوز برای کشورهای دارای ظرفیت مازاد نفت که بتوانند بدون هیچ محدودیتی و آزادانه تولید خود را افزایش داده و به تقاضای مشتریان پاسخ دهند، اظهار داشت: چنین چیزی در اجلاس الجزایر توافق نشد؛ موضوع تولید جبرانی نفت ایران از سوی سایر کشورها نه در بیانیه آمده است و نه امضا شده است.
*  مقدمات مبادله مالی ایران و سوریه با پول‌های ملی
مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: در جلسه برگزار شده با بانک مرکزی و موافقت رئیس کل این بانک، زمینه برای تبادل مالی ایران و سوریه با پول ملی دو طرف فراهم شده است. بهمن دانایی فرد در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و سوریه در اتاق تهران گفت: غربی‌ها تصور می‌کردند که تغییرات اساسی در سوریه انجام می گیرد، اما با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در منطقه صورت گرفت، تمام آمال و خواسته‌های دشمنان با شکست مواجه شد.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۳۰
*  ضربه تحریم‌های آمریکایی به شهروندان ایرانی
«ادریس جزایری» گزارشگر ویژه سازمان ملل درخصوص تاثیرات تحریم‌های یک‌جانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر که به تازگی گزارش خود در این زمینه را به مجمع عمومی سازمان ملل ارئه داده است، نسبت به تاثیرات منفی تحریم‌های یک‌جانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر در سوریه، ایران، ونزوئلا، غزه و زیمبابوه ابراز نگرانی کرد.
وی تاکید کرد: تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که مردم بی‌گناه را از غذا و دارو محروم می‌کند، باید هرچه فوری پایان یابد.
*  اشتباه محاسباتی آمریکا در تحریم‌ ایران
وزیر امور خارجه اسبق انگلیس اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام و ازسرگیری تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، دچار اشتباه محاسباتی و انزوا شده است. «جک استراو» گفته است که آن‌ها (آمریکا) این‌طور محاسبه کردند که از طریق اعمال فشار می‌توانند سایر کشورها را با خود علیه ایران همراه کنند، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و بعید می‌دانم که چنین شود.
وزیر امور خارجه اسبق انگلیس گفت: اکنون شاهد این هستیم که اروپایی‌ها به همراه انگلیس مصمم هستند تا در مقابل فشار آمریکا مقاومت کنند. وی پیش‌بینی کرد: «این حرکت با اقبال مواجه خواهد شد و تأثیر تحریم‌ها در قیاس با آنچه مدنظر واشنگتن بود، کمتر خواهد شد.»
** آرمان ۹۷/۷/۳۰
*  کارگروه چهار ضلعی برای بررسی CFT
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تشکیل کارگروهی بین دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی CFT خبر داد.حشمت‌ا… فلاحت‌پیشه اظهار کرد: کارگروهی از دولت، مجمع تشخیص، مجلس و شورای نگهبان برای بررسی این لایحه مشخص شد. وی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها راجع به احتمال رد CFT از سوی شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان مختار است این لایحه را رد یا تایید کند هنوز شورا در این باره نظر نداده ولی من فکر می‌کنم میل عمومی به این است که ما مصوبه‌ای داشته باشیم که بدون وارد شدن خلل به منافع ملی در عین حال امکان همکاری بین‌المللی برای ایران فراهم شود.
*  محکومیت متهم ارزی در شیراز به ۱۵ سال حبس
‌دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس، متهم ۲۸ ساله پرونده اخلال در بازار ارز را به تحمل ۱۵ سال حبس و جزای نقدی محکوم کرد. چهارمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی، برای رسیدگی به پرونده یکی از متهمان پرونده اخلال در بازار ارز از طریق معاملات خارج از شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز، به ریاست سید محمود ساداتی و مستشاری محسن رجایی‌نیا و علی فرهادی پور در شیراز برگزار شد.در این جلسه کورش زارعی، سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی به نمایندگی از دادستان فارس، کیفرخواست متهم را قرائت کرد.
** آفرینش ۹۷/۷/۳۰
*  هدف دولت بازگرداندن ثبات و آرامش به عرصه‌های مختلف است     
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بیست و دومین سالروز ملی صادرات با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور متاثر از شرایط بین المللی، سیاست داخلی، اجتماعی و فرهنگی است، با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید میدان دار اصلی و موتور محرک اقتصاد ایران باشد، گفت: هدف دولت بازگرداندن ثبات و آرامش به عرصه‌های مختلف به منظور ایجاد رفاه و امید در میان مردم و فراهم کردن فضای کار و تولید در میان بخش خصوصی و فعالان عرصه تولید و صنعت بوده است.
*  اتحادیه اروپا؛ خواهان ادامه تحقیقات در پرونده قتل خاشقجی
رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرایط ناشی از کشته شدن خبرنگار منتقد سعودی را بسیار مشکل‌ساز قلمداد کرد. فدریکا موگرینی اعلام کرد که این اتحادیه خواهان انجام تحقیقات و بررسی کامل، معتبر و شفاف درباره پرونده قتل جمال خاشقجی است.او در بیانیه‌ای تأکید کرد: شرایط به وجود آمده در پی مرگ جمال خاشقجی بسیار مشکل‌ساز بوده و شامل نقض حیرت‌آور کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در خصوص روابط کنسولی می‌شود.
** قدس ۹۷/۷/۳۰
*  هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل‌ به ‌نشر ویروس‌های اینترنتی توسط دشمن
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ‌در مورد ‌نشر ویروس‌های اینترنتی هشدار داد و گفت: ‌با چنین ابزارهایی دشمن می‌تواند سیستم هوشمند کنترل از راه دور بسیاری از تأسیسات را در دست گرفته و در آن‌ها به اقدامات خرابکارانه دست بزند. سردار جلالی تشدید جنگ اقتصادی و ایجاد فضای ملتهب روحی روانی را از نقشه‌های اساسی دشمن دانست و عنوان کرد:‌ دشمن با ایجاد تمرکزگرایی و تسلط به‌روی افکار عمومی جامعه و مردم قصد دارد از ابزار رسانه برای ملتهب کردن اوضاع اقتصادی کشور استفاده کند.
*  مجلس به وزیر نیرو کارت زرد داد
در جلسه علنی دیروز مجلس، در جریان بررسی طرح سئوال از رضا اردکانیان وزیر نیرو، درباره مشکلات حقابه کشاورزان شرق اصفهان و عدم جاری شدن حق‌آبه آنها در رودخانه زاینده رود طی سال جاری با ۱۱۴ رأی موافق، ۹۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه علنی از توضیحات وزیر قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.
** خراسان ۹۷/۷/۳۰
*  آغاز بررسی طرح استیضاح وزیر کشور در کمیسیون
اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی در این کمیسیون خبر داد و اظهارکرد: طی هفته جاری آقای رحمانی فضلی به منظور ارائه توضیحات درباره محور‌های استیضاح در این کمیسیون حاضر می‌شود.
*  دور زدن تحریم با «نفتکش‌های ارواح»
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با عنوان «نفتکش‌های ارواح» که حاکی از توانایی ایران در دور زدن تحریم‌هاست، نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد، ایران با انواع روش‌ها، از جمله خاموش کردن سیستم سیگنال ردیابی نفتکش‌ها، تعویض محموله‌های کشتی‌ها در نیمه راه و …، مقادیر چشمگیری نفت راهی بازار می‌کند که از چشم بسیاری از شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها پنهان می‌ماند. پیشتر برخی دیگر از منابع مثل پالانیش انرژی نیز رشد قابل توجه صادرات نفت ایران را تایید کرده بودند. این منبع نوشته بود که صادرات نفت ایران به بیش از ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده و ایران توانسته است طی دو هفته ۲.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کند.
** اعتماد ۹۷/۷/۳۰
*  ۱۰ میلیارد دلار برای تولید داخل
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از افزایش صادرات به تولید داخل اختصاص خواهد یافت.
رضا رحمانی در مراسم بیست و دومین سالروز روز ملی صادرات اظهار کرد: در جریان همه مشکلات قرار دارم و وظیفه اصلی من پیگیری و حل این مشکلات است.
** شهروند ۹۷/۷/۳۰
*  ۳۴ نفر مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری‌ها
سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تعداد شهرداران بازنشسته در سراسر کشور گفت: افراد مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری پایتخت از مدیران گرفته تا کارمندان دقیقا ۳۴ نفر است. از این تعداد ۶ نفر دارای شرایط استثنائات این قانون هستند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما ۲۸ نفر دیگر باید طی مهلت قانونی از سازمان شهرداری جدا شوند.
** سازندگی ۹۷/۷/۳۰
*  مجلس تکلیف شهردار تهران را مشخص کرد
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها اعلام کرد که شهرداران کلانشهرهای کشور مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند.
حسین میرمحمد صادقی در نامه خود خطاب رئیس شورای عالی استان‌ها آورده است: شهردار تهران مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است و انتخاب یک نفر بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار تهران توسط شورای شهر ممنوع بوده و شهردار فعلی نیز ملزم به استعفا می‌باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
«وقودِ» آتش جهنم سران استکبار هستند
حوزه/حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که «وقودِ» آتش جهنم سران استکبار هستند گفتند: استکبار و صهیونیسم، این کسی که اینجور یمنی‌ها را به خاک و خون می‌کشد، کسانی که قسمت مهم بودجه کشورشان صرف ساختن اسلحه‌های آدم‌کشی است، اینها هیزم جهنم هستند.ایشان درادامه افزودند: قرآن درباره جهنم بیان می کند؛ فرمود ما از جنگل هیزم نمی‌آوریم، همین ظالمین، همین اختلاسی‌ها و همین نجومی‌ها هیزم جهنم‌اند.پس هیزم جهنم خود ظالمین‌اند و استکبار هستندوقود آتش جهنم سران استکبار هستند.
از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استفاده شود
باشگاه خبرنگاران/آیت‌الله علیدوست بااشاره به تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اندیشمندان حوزوی ودانشگاهی باید بر روی تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کار کنند و نظرات و پیشنهاد‌ها خودشان را در مورد تکمیل این سند ارائه کنند تا انشالله در دوسال آینده این مساله تکمیل و عملی بشود.
عضو جامعه مدرسین بااشاره به نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت الگوی ایرانی اسلامی بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تاکید کرد وگفت مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در حال حاضر به طور گسترده از نوشته‌ها و آثار حوزه‌ها بهره می‌گیرد.
دولت‌هایی که سر کار می‌آیند، باید بر مبنای الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت حرکت کنند
فارس/ آیت‌الله کعبی گفت: دولت‌هایی که سر کار می‌آیند، باید بر مبنای الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت حرکت کنند و حتی مبنای قانون‌گذاری و مبنای اجرا و تبیین و تحول در قوه قضائیه باید بر اساس این الگو باشد. عضو جامعه مدرسین درادامه بابیان اینکه این الگو، مبنایی‌ترین سندی است که در جمهوری اسلامی تدوین شده و همه اسناد بالادستی باید بر اساس آن تنظیم شوند. افزود: بعد از پایان ۵۰ سال مورد نظر انقلاب اسلامی در مرحله پنجم خود؛ یعنی مرحله تمدّن نوین اسلامی قرار خواهد گرفت.
سخنان رهبری نشانگر اطمینان کامل به اهداف انقلاب و قدرت نسل جوان است
رسا/آیت‌الله طبسی با بیان این که معنا ندارد مسؤولان از تشر دشمن بترسند، گفت: امروز موظفیم که اجازه ندهیم دشمن اهدافی را که در جنگ نظامی نتوانسته محقق کند، در مذاکرات پشت پرده تحقق بخشد.
 عضو جامعه مدرسین وجود رهبری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و عنوان کرد: بیانات روشنگرانه و قدرتمندانه رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان نشانگر میزان اطمینان ایشان به اهداف انقلاب و قدرت نسل جوان جامعه است؛ ایشان کاملاً از موضع قدرت سخن می‌گفتند و با سخنانی روشنگرانه همه حقایق را بیان کردند.
قطر هم ادعای فاکس‌نیوز درباره انتقال سلاح از ایران از طریق آسمان دوحه را قویا رد کرد
باشگاه خبرنگاران/قطر در بیانیه‌ای گزارش ادعایی فاکس نیوز درباره عبور محموله‌ سلاح از ایران به لبنان از طریق آسمان دوحه را رد کرد.
وزارت راه قطر در بیانیه خود درباره مطرح شدن چنین ادعایی ابراز تعجب و اعلام کرد شایعه مربوط به فرود این محموله‌ سلاح در فرودگاه بین‌المللی حمد و سپس پرواز آن به سمت بیروت کاملا بی‌پایه و اساس است.
خبر کناره‌گیری ظریف تکذیب شد
باشگاه خبرنگاران /روابط عمومی وزارت خارجه در واکنش به خبرسازی و شایعه پراکنی در کناره‌گیری وزیر امور خارجه اعلام کرد که این خبرسازی‌های سراسر دروغ حتی ارزش پاسخگویی یا تکذیب ندارد.
آمریکا به آل سعود چک سفید داده است
باشگاه خبرنگاران/آدام شیف عضو کنگره آمریکا درباره عوامل قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت آمریکا این پیام را به خاندان سعودی منتقل کرده که این خاندان چک سفیدی دارد و می‌تواند هرکاری که می‌خواهد و هرکجا که دوست دارد انجام بدهد و ایالات متحده هرگز در مقابل آن‌ها نخواهد ایستاد. باید چنین سیاستی به پایان برسد.»
آلمان در شرایط کنونی به عربستان سلاح صادر نمی کند
باشگاه خبرنگاران/صدر اعظم آلمان با اشاره به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کرد در شرایط فعلی امکان اینکه آلمان به عربستان سعودی سلاح بفروشد، وجود ندارد.این در حالیست که بلژیک نیز به طور تلویحی از تعلیق صادرات سلاح به عربستان به دلیل قتل جمال خاشقجی خبر داده است.
سناتور آمریکایی: بن سلمان باید برود
ایرنا/ عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، رژیم سعودی را مستبد دانست که اجازه می دهد افراد خودسرانه کاری انجام دهند .
رند پال بابیان اینکه بن سلمان باید قتل خاشقچی را مدیریت کرده باشد و صراحتا می گویم او باید برود. افزود: به هیچ عنوان ادعاهای سعودی در مورد قتل جمال خاشقچی را باور نمی کند و لازم است که آمریکا فروش اسلحه به ریاض را متوقف کند.
توزیع سبد کالای حمایتی دولت آغاز شد
تسنیم/عرضه سبد کالای حمایتی دولت در تهران آغاز شد.بر اساس این گزارش، مبالغ در نظر گرفته شده برای آن دسته از گروه‌هایی که مشمول دریافت این سبد حمایتی می‌شوند، به حساب یارانه‌ سرپرست خانوار واریز شد.گفته می‌شود در مرحله نخست، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، این سبد حمایتی را دریافت کرده‌اند.
تأکید رئیس‌جمهور بر ارائه بهترین تسهیلات به زائران اربعین
مهر/ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، گفت: رئیس‌جمهور همه دستگاه‌های ذیربط را مکلف به ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین کرده است و قطعاً دولت گزارش‌های مربوط به اقدامات انجام شده در این باره را به دقت پیگیری می‌کند. امیری با تأکید بر اینکه پاسداشت مراسم اربعین و کمک به شکوه آن وظیفه همه مسئولان کشور است، افزود: توصیه رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه این است که بهترین تسهیلات و خدمات را در زمینه‌هایی چون حمل و نقل و اعطای سریع ویزا به زائران اربعین ارائه دهند.
آمریکا: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم
مهر/وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم.استیو منوچین گفت: اکنون شرایط با دوران اوباما به گونه ای تفاوت کرده است که دریافت معافیت برای خرید نفت از ایران مشکل تر شده است.وی افزود: خریداران نفت ایران باید حدوداً تا بیشتر از ۲۰ درصد که در سال های۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت‌های آمریکا برخوردار شوند.این مقام آمریکائی مدعی شد: انتظار ندارم در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به صفر برسد؛ اما انتظار دارم در نهایت به صفر برسد. حتی تاکنون هم شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در صادرات نفت ایران بوده ایم. می دانم که در ۲ سال آینده فشار اقتصادی زیادی به ایران وارد می شود.
اتهام افساد فی‌الارض برای ۵ متهم پرونده جاسوسان محیط‌زیستی
تسنیم/وکیل تعدادی از متهمان پرونده جاسوسان محیط‌زیستی از صدور قرار مجرمیت با عنوان اتهامی افساد‌فی‌الارض برای ۵ متهم این پرونده خبر داد. آقاسی گفت: تحقیقات پرونده در بازپرسی پرونده به پایان رسیده است و قرار مجرمیت برای متهمان صادر شده است. وی با بیان اینکه در صورت موافقت دادیار اظهارنظر یا دادستان تهران، کیفرخواست صادر می‌شود گفت: برای ۵ نفر از متهمان اتهام افساد‌فی‌الارض گرفته شده است.
امنیت کامل در مرزها حاکم است
مهر/ فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت کامل در مرزها حاکم است، گفت: برادری و همدلی میان دو ملت ایران و عراق موج می زند و طنین لبیک یا حسین‌(ع) خواب دشمن را آشفته می کند. سردار رضایی در حاشیه بازدید از مرز مهران افزود: با عنایت خداوند هماهنگی و همکاری خوبی میان مرزبانان دو کشور ایران و عراق وجود دارد و تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *