خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۹

  • رئیس جمهور چهار وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبارآلود و روشنگری درباره فتنه‌ها است
  • آیت الله مومن: قانون باید اجراشود از هجمه‌ها نمی‌ترسیم
  • آیت الله بهشتی: امروز رسالت حوزه علمیه از گذشته سنگین‌تر است
  • آیت الله کعبی: فراخوان رهبرمعظم انقلاب درباره الگوی پیشرفت نشانه ثبات نظام است
  • آیت الله اراکی: ستاد مقابله با جنگ روانی راه‌اندازی شود

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۹
*  مکلف شدن بانک مرکزی به ارائه برنامه اصلاح نظام بانکی
اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه دیروز به ریاست رئیس جمهور، پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در مورد چالش‌های نظام بانکی، بر حمایت از اقدامات بانک مرکزی در زمینه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند.
بانک مرکزی نیز موظف شد که پیشنهادات اجرایی برای اصلاح نظام بانکی را به جلسه سران ارائه کند.
** همشهری ۹۷/۷/۲۹
*  تماس نظامی برای آزادی مرزبانان ربوده شده
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان به موضوع ربایش تعدادی از مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه توسط گروهک تروریستی و انتقال به درون خاک پاکستان اشاره کرد و گفت: بر مبنای توافقات فیمابین نیروهای مسلح دو کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک، انتظار داریم که نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به آزادسازی سریعتر سربازان و مرزبانان ربوده شده، اهتمام نمایند. وزیران کشور دو کشور هم گفتگویی درباره این موضوع داشتند.
** کیهان ۹۷/۷/۲۹
*  رئیس جمهور با پذیرش استعفای آخوندی و شریعتمداری سرپرست وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت را منصوب کرد
رئیس‌ جمهور در نامه‌ای ضمن پذیرش استعفای عباس آخوندی از سمت وزارت راه و شهرسازی، از تلاش‌های وی در طول دوران تصدی وزارتخانه مزبور قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در حکمی محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی» منصوب کرد.
رئیس جمهور همچنین در نامه‌ای ضمن پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، از زحمات وی در طول دوران تصدی وزارتخانه مزبور قدردانی کرد.
وی در حکمی رضا رحمانی را به عنوان سرپرست «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب کرد.
*  دستور سرلشکر جعفری برای کمک به زائران پاکستانی اربعین
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابلاغی به سردار سرتیپ دوم پاسدار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، برفراهم نمودن تسهیلات خدماتی و رفاهی زائرین پاکستانی اربعین حسینی تاکید کرد. در ابلاغ فرمانده کل سپاه خطاب به سردار گشتاسبی آمده است: با توجه به کثرت زائران عزیز و مخلص پاکستان که از مرزهای سیستان و بلوچستان به قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین وارد کشورمان می‌شوند، ضرورت دارد با بسیج امکانات و جلب همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و مردمی آن استان، در اسرع وقت امکانات خدماتی و رفاهی درخور شأن این عزیزان در اختیار آنها قرار گیرد.
** شرق ۹۷/۷/۲۹
*  انتقاد از قطع رابطه کانادا با ایران
سفیر سابق کانادا در عربستان گفت: دولت لیبرال کانادا به خاطر یک قانون احمقانه که باعث مصادره اموال ایرانی‌ها شده، نتوانسته ارتباطات خود با ایران را از سر بگیرد.
دنیس هوراک، سفیر سابق کانادا در عربستان، توضیح داد که بنا بر قانون ” اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم”، خانواده قربانیان حملات تروریستی می‌توانند از کشورهایی که در لیست حامیان تروریسم قرار دارند، شکایت کنند. بنا بر همین قانون، دولت کانادا، ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را در پی شکایت برخی از آمریکایی‌هایی که عزیزانشان را در حملات تروریستی منسوب به ایران از دست داده‌اند، مصادره کرده است.
هوراک درباره این قانون وضع شده گفت: قانون احمقانه‌ای بود. همچنان نیز یک قانون احمقانه تلقی می‌شود.
** ایران ۹۷/۷/۲۹
*  ۲۸ کشته در حملات تروریستی علیه مراکز انتخاباتی افغانستان
افغانستان روز گذشته، انتخابات خونینی را پشت سر گذاشت و در حملات پراکنده تروریست‌ها در این کشور علیه مراکز انتخابات پارلمانی، ۲۸ نفر کشته‌شدند.
«ویس احمد برمک»، وزیر کشور افغانستان گفت: تا ساعت ۱۶، در حملات پراکنده در سراسر کشور میزان تلفات محدود بود اما بعد از حمله انتحاری در شمال شهر کابل که طی آن دست‌کم ۱۵ نفر کشته شدند، این رقم افزایش یافت. به گفته وی در مجموع تا ساعت ۱۸ دیروز ۱۷ غیرنظامی و ۱۱ نظامی در سطح افغانستان کشته شدند. به گفته وی مسئول تمامی این حملات به گروه طالبان نسبت داده شده است.
*  درهای دمشق به روی فعالان اقتصادی ایرانی باز است
سفیر سوریه در تهران گفت: درهای سوریه به روی فعالان اقتصادی ایرانی در مرحله بازسازی سوریه باز است. «عدنان محمود» در نشست تجاری ایران و سوریه افزود: برای گسترش روابط تجاری با ایران، از سرمایه‌گذاری این کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مناطق آزاد سوریه استقبال می‌کنیم. وی گفت: دولت سوریه در این مرحله اولویت را به همپیمانان و متحدانش بویژه جمهوری اسلامی ایران داده است و کسانی که حامی تروریسم در سوریه بودند و اقتصاد این کشور را از بین بردند، به هیچ وجه در این مرحله جایگاهی در سوریه نخواهند داشت.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۹
*  وزیر کشور خواستار سرکوب تروریست‌ها در مرز ایران وپاکستان شد
عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت وگوی تلفنی با «شهریار آفریدی» وزیر کشور پاکستان گفت: انتظار داریم دولت پاکستان براساس اسناد همکاری فیمابین بیش از پیش در تعقیب و سرکوب گروهک‌های تروریستی با نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را به عمل آورد.
شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان نیز در این گفت وگو به رحمانی فضلی اطمینان داد، اقدامات لازم درخصوص آزادسازی نیروهای ایرانی ربوده شده در مرز، از سوی پاکستان انجام شود.
*  بررسی لایحه CFT در هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام
لایحه CFT در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد.
در این جلسه بررسی انطباق و عدم مغایرت لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستور کار قرار گرفت.
در این نشست گزارش کمیسیون “نظارت” و “کمیسیون سیاسی، دفاعی” مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تطبیق لایحه مذکور با سیاست‌های کلی نظام مطرح گردید و ادامه بررسی به جلسه آتی هیأت عالی موکول گردید.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۹
*  فراخوان رهبرمعظم انقلاب درباره الگوی پیشرفت، نشانه ثبات نظام است
آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری از صاحب‌نظران برای پیش‌نویس الگوی ۵۰ ساله اسلامی- ایرانی گفت: فراخوان مقام معظم رهبری برای پیش‌نویس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، نشانه ثبات نظام اسلامی و ابتکار و حرکتی نو از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است. وی با بیان اینکه، الگوی اسلامی- ایرانی نقشه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی را بر پایه باورها، ارزش‌های اسلامی و زیست‌بوم ایرانی برای نیم قرن آینده ترسیم خواهد کرد، گفت: این الگو می‌تواند زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را بر‌اساس عبور از تمدن غربی فراهم کند. آیت‌الله کعبی گفت: الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت بر‌اساس تمدن اسلامی طراحی ‌شده است که بر پایه تلفیق ماهرانه علم، ایمان، مقاومت و نفی سلطه و برگرفته از تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ترسیم خواهد شد.
*  ارائه گزارش دستاوردهای هوافضای سپاه به مجلس
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برای ارائه گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های این نیرو، به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود. سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه روز سه‌شنبه اول آبان‌ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می‌شود. سردار حاجی‌زاده قرار است در این جلسه، گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های آتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد.
** جوان ۹۷/۷/۲۹
*  اتهام مهندسی انتخابات آمریکا به مثلث روسیه، چین و ایران
چهار نهاد امنیتی و اطلاعاتی امریکا در بیانیه‌ای مشترک و کم‌سابقه، هشدار داده‌اند که روسیه، چین و ایران می‌خواهند بر انتخابات امریکا اثر بگذارند. در بیانیه مشترک اف‌بی‌آی، وزارت امنیت ملی، وزارت دادگستری و مدیریت اطلاعات ملی امریکا آمده است: «دخالت خارجی در انتخابات امریکا، تهدیدی است برای دموکراسی ما. ما نسبت به تلاش جاری روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی مانند ایران برای کاستن از اعتماد ملت به نهاد‌های دموکراتیک و تأثیرگذاری بر احساسات مردم و سیاست‌های دولت، نگرانیم. شاید هدف از این فعالیت‌ها، تأثیرگذاری بر نگرش و تصمیم رأی‌دهندگان امریکایی در انتخابات ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ باشد.
*  قدرت بازدارندگی ما گزینه نظامی را از دشمنان گرفته است
سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، در یادواره شهدای وحدت و سرداران شهید شوشتری و محمدزاده در مشهد مقدس اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته با تمام دشمنی‌ها به راه خود ادامه داده و توانسته است به پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دست یابد.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت باید به تکلیف خود عمل کنیم، گفت: توطئه و خباثت‌های دشمنان انقلاب اسلامی طی سال‌های متمادی راه به جایی نبرده و امروز آنها به طور علنی اعتراف می‌کنند که ایران کشور قدرتمندی بوده و در اوج اقتدار قرار دارد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه در ادامه تصریح کرد: دشمنان ما همواره از قدرت بازدارندگی ایران در هراس هستند و امروز دیگر در پی بکارگیری گزینه نظامی علیه ایران نیستند بلکه در تلاشند تا از طرق دیگر به کشور ما ضربه بزنند، اما ما با توکل بر خداوند متعال به مسیر خود ادامه می‌دهیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۹
*  ادعای یک رسانه آمریکایی درباره توقف هواپیمای باری تهران در سوریه، لبنان و قطر
رسانه دست راستی «فاکس‌نیوز» در گزارشی مدعی شد که داده‌های پروازی نشان می‌دهد که روز سه‌شنبه هفته گذشته یک هواپیمای باربری، تهران را ترک کرده و روز پنجشنبه بازگشته است. این هواپیما در سوریه، لبنان و قطر توقف داشته است.
این رسانه آمریکایی مدعی شده منابع آگاه به کانال‌های خبری اطلاع داده‌اند که این هواپیما حاوی موشک‌های هوشمند هدف‌زن و دیگر قطعات مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هوشمند در کارخانه‌های ایرانی در لبنان بوده است.
*  حمایت سفارت انگلیس از تمدید تعلیق ایران
سفارت انگلیس در ایران از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی برای تمدید تعلیق نام ایران در فهرست سیاه این گروه استقبال کرد. صفحه رسمی سفارت انگلیس در تهران در توئیتر اعلام کرد: ما از تصمیم FATF استقبال می‌کنیم تا ایران زمان بیشتری برای تکمیل برنامه عملیاتی‌اش داشته باشد. اروپایی‌ها از تلاش‌های ایران در جلسات FATF قویا حمایت کردند. انطباق کامل با FATF ضروری است تا بانک‌ها بتوانند با ایران کار کنند.
** رسالت ۹۷/۷/۲۹
*  قانون باید اجراشود، از هجمه‌ها نمی‌ترسیم
آیت الله محمد مومن در مصاحبه با برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص وضعیت اقتصادی موجود گفت: وضعی که گرفتارش هستیم، درمانش به دست مسئولان است.وی در خصوص شیوه زندگی مسئولان ادامه داد: ما باید طوری زندگی کنیم که مردم معمولی می توانند زندگی کنند. به فکر مردم باشیم و روی آنها حساب کنیم.وی در پاسخ به سوالی در خصوص وظایف شورای نگهبان و مواجهه با هجمه‌ها گفت: به‌طور مثال اینکه از یک آدم ناجوری که بخواهد نماینده مجلس شود بگذریم؛ امکان پذیر نیست. قانون باید اجرا شود و از هجمه‌ها نمی ترسیم. آیت الله مومن در پایان تاکید کرد: مسئولان نظام به فکر مردم باشند و به رهنمود های آقا عمل کنند و خیانت و خلاف نکنند؛ جلوی خلاف کاران را هم بگیرند.
*  وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبارآلود و روشنگری درباره فتنه‌ها است
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان ضرورت تبیین و روشنگری در مقابل فتنه‌ها، گفت: وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبارآلود و روشنگری درباره فتنه‌ها است.
آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون بسیجی با بیان اینکه در زمانی قرار داریم که شاهد فتنه‌های زیادی از سوی جبهه استکبار هستیم، گفت: مهمترین عنصری که می تواند فتنه‌ها را خنثی کند بصیرت، تفکر، تدبر و شناخت جریان های فتنه است. وی با تاکید بر اینکه مسئله‌ای که در موضوع فتنه مهم است، شناختن و شناساندن فتنه به مردم است بیان داشت: الان در دنیا این همه هیاهو که از سوی رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار انجام می‌شود، مصداق فتنه است.وی افزود: پرورش تروریست، جنایت در یمن و عراق، کشتار زنان و فرزندان مسلمان یمنی از سوی رژیم آل سعود فتنه‌ای است که به وجود آورده‌اند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۹
*  گام‌های مهم در تجهیز نیروهای مسلح در حوزه دریا برداشته‌ایم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سفر دو روزه به مشهد مقدس از صنایع دفاعی مستقر در مشهد بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولیدات دفاعی این استان قرار گرفت. امیر سرتیپ حاتمی در این سفر اظهار کرد: در حوزه‌ی دریایی توانسته‌ایم گام‌های مهم و اساسی را در تجهیز نیروی دریائی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برداریم که در آینده شاهد معرفی دستاوردهای بزرگی در این حوزه خواهیم بود.
** آرمان ۹۷/۷/۲۹
*  تاریخ، زحمات ایران برای عراق را با قلمی از طلا ثبت خواهد کرد
دبیرکل جنبش نُجَباء با بیان اینکه دولت و ملت عراق در مرحله مهمی از تقویت روابط با جمهوری اسلامی قرار دارند، زیرا ایران در زمان حمله داعش به عراق تنها کشوری بود که درکنارشان ایستاد، تاکید کرد: تاریخ زحمات ایران برای عراق را با قلمی از طلا ثبت خواهد کرد. شیخ اکرم الکعبی ضمن تشریح حوزه‌های فعالیت تشکیلات متبوع خود در کشورهای سوریه و عراق در مورد روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را ارائه کرد و از چالش‌های جریان مقاومت عراق در مبارزه با قدرت‌های مستکبر، مزدوران تکفیری و خائنان داخلی، تلاش‌های بی‌دریغ تهران برای نابودی تروریسم در کشور همسایه خود، نقش رهبری ایران و سردار سلیمانی در جبهه مقاومت، سخن گفت.
*  توضیحات عربستان درباره مرگ خاشقجی را نمی‌پذیرم
صدراعظم آلمان به‌دنبال اذعان ریاض به وقوع قتل منتقد این کشور در کنسولگری عربستان در استانبول تاکید کرد: توضیحات عربستان درباره مرگ خاشقجی را نمی‌پذیرم و خواستار شفاف‌سازی هستم. آنگلا مرکل گفت: آنها (عربستان) تاکنون درباره ماجرای مذکور شفاف‌سازی نکرده‌اند. ما از آنها می‌خواهیم تا این موضوع را روشن کنند.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۹
*  همه ابعاد پشت پرده قتل خاشقجی را اعلام می کنیم
مقامات سیاسی ترکیه در واکنش به بیانیه حکومت آل سعود در اعتراف به قتل جمال خاشقجی تاکید کردند: آنکارا همه واقعیات پشت پرده قتل این روزنامه نگار مشهور در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را افشا و اعلام خواهد کرد.
*  کشته شدن ۸۸ هزار تروریست در سوریه
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان مداخله روسیه در جنگ سوریه حدود ۸۸ هزار تروریست در این کشور کشته شده اند.شویگو در نشستی در سنگاپور اعلام کرد از سه سال پیش و آغاز مداخله نظامی روسیه در جنگ سوریه، بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ تروریست در این کشور کشته و ۱۴۱۱ منطقه و بیش از ۹۵ درصد از خاک سوریه آزاد شده است.
** قدس ۹۷/۷/۲۹
*  اقدامات واشنگتن علیه ایران، تروریسم است
رهبر جنبش امت اسلام آمریکا در یک سخنرانی روز جمعه اقدامات دولت آمریکا علیه ایران را «تروریسم در سطحی دیگر» توصیف کرد. «لوئیس فراخان» گفت: «آقای ترامپ، شما تحریم‌های زیادی دارید که اعمال کرده و باعث می‌شوید آدم‌های زیادی آسیب ببینند. وی گفت: این تروریسم در سطحی دیگر است، اینکه مردم را تحریم کنیم به آنها رنج بدهیم تا قیام کنند و به خاطر تحریم‌های شما حکومت خودشان را سرنگون کنند.»
*  یکجانبه گرایی آمریکا، کشورهای مستقل رابه هم نزدیک خواهد کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: یکجانبه‌گرایی و تحریم آمریکا، کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیک تر خواهد کرد.
مهدی سنایی با اشاره به گفتگوی سه جانبه ایران، روسیه و هند که در مسکو در جریان است، در صفحه توئیتر خود نوشت: گفتگوی سه جانبه ایران، روسیه و هند با حضور مراکز مطالعات سه کشور دو روز است در مسکو در جریان است. وی تصریح کرد: مقابله با تهدیدات مشترک و تاکید بر طرح‌های بزرگی چون کریدور شمال – جنوب از جمله موضوعات مورد بحث است.
** خراسان ۹۷/۷/۲۹
*  مراسم معارفه رئیس جدید سازمان اوقاف برگزار شد
مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سابق سازمان تقدیر و حکم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، به وی تقدیم شد.
*  رای ضد آمریکایی لاهه، به شورای امنیت رسید
دبیر کل سازمان ملل رای ضد آمریکایی اخیر دیوان لاهه را که برای توقف تحریم‌های ایران صادر شده بود، به شورای امنیت این سازمان ارجاع کرد. آنتونیو گوترش، در نامه خود به رئیس بولیویایی شورای امنیت نسخه‌ای از رای دیوان لاهه درباره رای به تعلیق برخی از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را نیز ضمیمه کرده که به عنوان یک سند حقوقی تلقی می‌شود. گفتنی است دیوان لاهه که بازوی قضایی سازمان ملل به شمار می‌رود، ۱۱ مهر پس از چند هفته بررسی شکایت ایران از تحریم‌های ۱۵ مرداد آمریکا، با تایید برخی از درخواست‌های ایران تا صدور رای نهایی، رای به تعلیق تحریم‌های واشنگتن داد.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۹
*  اگر ایران جای سعودی بود!
امیلی تورنبری وزیر خارجه درسایه و عضو مجلس عوام بریتانیا از حزب کارگر با انتشار یادداشتی در روزنامه گاردین از واکنش کشورهای غربی به اقدام عربستان سعودی انتقاد کرده است. او می‌نویسد: تصور کنید دولت حاکم ایران یا روسیه یک روزنامه‌نگار منتقد را در خاک یک کشور خارجی ربوده بودند و به قتل رسانده بودند چه واکنشی نشان می‌داد.او در ادامه با انتقاد از استانداردهای دوگانه دولت بریتانیا می‌نویسد: ما باید همان استانداردهایی را که برای ایران، روسیه و سوریه در نظر گرفته‌ایم در قبال دولت‌های دیگری مانند عربستان سعودی،‌اسرائیل و مصر هم اجرا کنیم.
** شهروند ۹۷/۷/۲۹
*  FATF نبرد حقوقی هوشمندانه‌ای است
معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: تمدید تعلیق از لیست کشورهای مشمول اقدامات سخت مقابله‌ای مالی و بانکی (FATF) یک موفقیت دیگر درنبرد حقوقی هوشمندانه‌ای است که دولت و ملت ایران برمبنای معیارهای مشروعیت و مدنیت بین المللی در قبال دولت ایالات متحده تحصیل کرده‌اند.
او در خصوص اثر تمدید تعلیق از لیست سیاه گروه اقدام مالی و بیانیه این گروه به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: باید توجه داشت که تصویب لوایح چهارگانه قبل از هر چیز به خود ما کمک می‌کند که بانکداری بهتری داشته باشیم و امکان نقل انتقالات مالی ناشی از برخی جرائم و تخلفات مالی را کاهش دهیم. به همین دلیل بیش و پیش از هر چیز باید برای بهبود نظام بانکی و مالی خود و حفظ امنیت روابط بانکی و مالی این قدم‌ها را برداریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امروز رسالت حوزه علمیه از گذشته سنگین تر است
شفقنا/ آیت الله بهشتی پژوهش‌های به روز و تحول در تبلیغ را از جمله وظایف مهم امروز حوزه علمیه دانست و گفت: امروز رسالت حوزه علمیه از گذشته سنگین تر شده است، در مسیر وظایف حوزه اگر قصوری باشد، این نهاد باید سریعاً این قصورات را رفع کند.عضوجامعه مدرسین درادامه افزود: در زمان امروز رسالت حوزه علمیه از گذشته سنگین تر شده است چرا که فقه می‌خواهد پیاده شود و به همین دلیل است که مسایل جدید و مستحدثه که اکنون مورد ابتلا واقع شده در گذشته مورد ابتلا واقع نبوده، به این لحاظ است که فقه این مطالب و مسایل را دنبال می‌کند.
ستاد مقابله با جنگ روانی راه‌اندازی شود
تسنیم/ آیت الله اراکی در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: در مراسم اربعین امسال نیز شاهد حضور گسترده ملت ایران و سایر کشور‌های اسلامی خواهیم بود که باید قدردان این حضور بود. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به شرایط کشورگفت: باید در این شرایط جنگ روانی دشمنان به ملت روحیه دهیم و هر آنچه موجب اقتدار کشور است را تقویت و برای مردم از طریق رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی بازگو و بر اتحاد و همبستگی جامعه تاکید کنیم.وی اضافه کرد: خبر‌های مثبت را باید پررنگ کرد و نباید صرفا اخبار ناامید کننده را بازگو کنیم از این رو ستاد مقابله با جنگ روانی باید راه‌اندازی شود و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در این عرصه پیشگام باشد.
ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان؛ مهم‌ترین شاخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب
ایکنا/ آیت‌الله حسینی خراسانی در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: در پاسخ به پسوند انقلابی، در واژه دانشجوی مومن انقلابی باید گفت که منظور از انقلابی بودن یعنی دانشجویی که موثر و مفید است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انقلاب را چیزی جز حمایت از محرومان، مبارزه با ظلم و خدمت به بندگان خدا نمی بینم در تبیین خصوصیات یک دانشجوی مؤمن انقلابی گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی دانشجویی است که ظلم‌ستیز، حامی محرومان و در خدمت مردم است.
فروش تسلیحات نظامی آلمان به عربستان به پرونده «خاشقجی» بستگی دارد
مهر/ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اظهار داشت تا زمانی که تحقیقات در خصوص چگونگی مرگ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به پایان نرسد، مقامات برلین نباید با فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی موافقت کنند.وی گفت: «تا زمانی که روشن نشود چه اتفاقی برای خاشقجی افتاده است، دلیلی وجود ندارد که با فروش [تسلیحات نظامی] موافقت شود».
اذعان تحلیلگر صهیونیست به همکاری اطلاعاتی «احمد العسیری» با تل‌آویو
فارس/ «موآو واردی» از فعالان رسانه‌ای و تحلیلگران شناخته شده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد «احمد العسیری» معاون رئیس سازمان اطلاعات سعودی که در رابطه با پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد، برکنار شد، یکی از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی سعودی است که بیشترین همکاری امنیتی و اطلاعاتی را تل‌آویو دارد.واردی در واکنش به برکنار شدن عسیری از منصبش گفت این موضوع خبری بد برای «اسرائیل» است زیرا بسیاری در اینجا ‌می‌دانند که شریکی واقعا ارزشمند را از دست داده‌اند.
آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد خارج می‌شود
تسنیم/رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به این دلیل که روسیه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض می‌کند از این پیمان خارج می‌شود..ترامپ هشدار داد که آمریکا به این توافق خاتمه خواهد داد و این سلاح را می‌سازد مگر آنکه روسیه و پکن با توافق جدید موافقت کنند.
 انتخابات میاندوره‌ای کنگره نقطه تغییر سیاست ترامپ خواهد بود
ایرنا /عضو اندیشکده آتلانتیک پیش بینی کرد دمکرات‌ها با پیروزی در مجلس نمایندگان و افزایش فشار بر ترامپ، انتخابات میاندوره‌ای کنگره را به نقطه تغییری در سیاست‌های داخلی و خارجی وی تبدیل خواهند کرد.«باربارا اسلاوین» افزود: پس از انتخابات ماه نوامبر، رئیس جمهوری آمریکا دست به دور تازه‌ای از تغییرات و برکناری‌ها در کابینه خود بزند زیرا به دلیل شخصیت ترامپ، انتظار ثبات در کابینه وی، توهم خواهد بود.
لاریجانی مصوبات شورای هماهنگی سران قوا را تشریح کرد
ایرنا/ نماینده مردم اردکان از برگزاری جلسه غیررسمی امروز در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: علی لاریجانی در این جلسه توضیحاتی درمورد مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به نمایندگان ارائه کرد.محمد رضا تابش افزود: مدت زمان این جلسه غیررسمی ۱۵ دقیقه بود و لاریجانی آخرین مصوبات این شورای عالی را برای نمایندگان توضیح داد.
نماینده آمریکا: به تمامیت ارضی سوریه پایبندیم
ایسنا/ نماینده آمریکا در امور سوریه تأکید کرد که اهداف این کشور در سوریه خروج ایران، آرام کردن اوضاع در ادلب و ازسرگیری روند سیاسی در این کشور است. جیمز جفری، افزود: ما قبل از هر چیز با تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک کشور متحد پایبندیم و در ایجاد نظام مستقلی در شمال شرق این کشور مشارکت نخواهیم کرد. ما خواهان ثبات و امنیت بین جوامع عربی و کرد هستیم و دستورکار سیاسی گسترده و درازمدتی در این باره نداریم اما دستورکار نظامی داریم.
رئیس جمهور ۴ وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد
باشگاه خبرنگاران/ عضو هیئت رئیسه مجلس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به مجلس درباره معرفی وزرای پیشنهادی کار، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی خبر داد. یوسف‌نژاد گفت: محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، فرهاد دژپسند به عنوان وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت به مجلس معرفی شدند.
اروپا برای برخورد با آل سعود دست به کار شود
باشگاه خبرنگاران/رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش خواهان برخورد با عربستان سعودی درخصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد.در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مرکزی حزب سوسیال دمکرات منتشر شد، “آندریاس شیدر” آورده است: اذعان به قتل خاشقجی، منتقد سعودی از سوی رژیم عربستان تنها نمونه کوچکی از انبوه موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی است.وزیر خارجه اتریش نیزدر پاسخ به درخواست احزاب مخالف دولت برای بسته شدن مرکز ملک عبدالله در وین به دلیل قتل خاشقجی، اعلام کرد مراحل قانونی این کار آغاز شده است.
ادعاهای مقامات آمریکادرباره دخالت ایران درانتخابات کنگره توهم است
مهر/ سخنگو ی وزارت خارجه گفت: تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.بهرام قاسمی ضمن رد ادعای بی پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخات میاندوره‌ای آن کشور، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست.
ایران یکی از ۹ کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره
صداوسیما/ رئیس سازمان فضایی گفت: ایران در کنار امریکا، روسیه، اروپا و کانادا جزو ۹ کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره است.
مرتضی براری گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای یکی از اولویت‌های سازمان فضایی ایران است که در این راستا قرارداد ساخت ماهواره سنجشی با قدرت تفکیک مکانی ۴۰ متر به دانشگاه صنعتی امیرکبیر محول شد، خوشبختانه این ماهواره توسط متخصصین دانشگاه امیرکبیر ساخته شده و تست‌ها موفقیت آمیز بوده است که در چند هفته آینده برای عملیات پرتاب به وزارت دفاع تحویل داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *