خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۶

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: قوانین اسلام راهگشای همه چالش‌های پیش روی بشریت است
  • رهبر معظم انقلاب: اقتصاد نفتی را با نخبگان جوان به اقتصاد مستقل و دانش‌پایه تبدیل کنید
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: همنشینی با بزرگان مسیر سعادت را هموار می‌کند
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کعبی: حقوق بشر آمریکایی یعنی دامن زدن به جنایات گروه‌های تکفیری
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: دشمن به دنبال جداکردن پیوند میان مردم و روحانیان است
  • آیت الله فقیهی: در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، بن‌بستی وجود ندارد

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۶
*  واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعلام فهرست جدیدی از شرکت‌های ایرانی تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، این اقدام را بخشی از جنگ و فشار روانی آمریکا دانست و گفت: این اقدام ناشی از کینه‌ورزی دولت آمریکا با ملت ایران و توهین آشکار ایالات به سازو کارهای حقوقی و بین المللی است.
بهرام قاسمی اظهار کرد: دولت آمریکا برخلاف ادعاها و اظهارات ریاکارانه خود در حمایت از مردم ایران، با اینگونه اقدامات در راه بهره مندی آنها از روابط اقتصادی خارجی و ارتباط اقتصادی و تجاری با جامعه بین المللی سنگ اندازی و مانع تراشی می‌کند و برخلاف موازین حقوق بین المللی و حقوق بشری منافع آنها را با تهدید مواجه می‌کند که البته راه به جایی نخواهند برد.
** همشهری ۹۷/۷/۲۶
*  سفرای جدید ایران در راه پکن و دهلی
سفیران جدید ایران در دو کشور مهم آسیا تعیین شده‌اند. با پایان یافتن ماموریت علی اصغر خاجی سفیر پیشین ایران در چین، محمد کشاورززاده برای تصدی این مسئولیت در نظر گرفته شده است. کشاورززاده پیش‌تر مدیرکل آمریکای وزارت خارجه بوده است. همچنین با انتصاب غلامرضا انصاری به عنوان معاون اقتصادی وزیر خارجه،‌علی چگینی که پیش‌تر به عنوان سفیر ایران در هند تعیین شده و اعزام او به تاخیر افتاده بود، به زودی عازم هند می‌شود.
** کیهان ۹۷/۷/۲۶
*  اقتصاد نفتی را با نخبگان جوان به اقتصاد مستقل و دانش پایه تبدیل کنید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار با بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی:
– تصویرسازی غلط و منفی و نا‌امیدکننده از اوضاع ایران، مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه‌ مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.
– از نظرات نخبگان جوان، فعال، دلسوز و با نشاط و پای کار در بخش‌های مختلف از جمله نفت، استفاده و برای تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل و دانش‌پایه و اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی شود.
– بهره‌گیری صحیح و مناسب از دانش و توانایی‌های نخبگان موجب پیشرفت علم در کشور و در نتیجه رسیدن به موضع عزت و اقتدار و کاهش آسیب‌پذیری‌ها خواهد شد.
– در حالی که جمعیت ایران حدود یک درصد جمعیت جهان است، سهم ما در تولید علم در دوران پهلوی، یک دهم درصد بود اما اکنون سهم ایران در تولید علم در دنیا به حدود دو درصد رسیده است که به این حد نیز نباید قانع بود.
– با کشورهایی که در مسیر رشد جهشی قرار دارند باید ارتباط داشته باشیم. اینگونه کشورها عمدتاً در آسیا هستند، بنابراین باید نگاهمان به شرق باشد نه به غرب، ضمن اینکه نگاه به غرب و اروپا جز معطل ماندن، منت کشیدن و کوچک شدن فایده‌ای ندارد.
– علت عمده عقب ماندگیِ علمی و اخلاقی و سیاسی کشور در آن دوران تاریک، وجود حکمرانان بی‌کفایت، دنیاطلب، وابسته و بی‌عرضه بود که در مقابل ملت تکبر می‌فروختند و به فکر مصالح آنان نبودند اما در مقابل بیگانه تا کمر خم می‌شدند.
*  دولت و ملت عراق خدمت به زوار ایرانی را افتخار می‌دانند
وزیر کشور عراق گفت: مقامات و مسئولان این کشور با مسئولان ایران همکاری لازم برای تامین امنیت زوار و خدمات‌دهی در ایام اربعین را انجام می‌دهند.
قاسم الاعرجی در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: دولت و ملت عراق خدمت به زائران اربعین را افتخار خود می‌دانند و از هرگونه خدمت‌رسانی به زائران اهل‌بیت‌(ع) کوتاهی نخواهند کرد.
** شرق ۹۷/۷/۲۶
*  ظریف پیگیر وضعیت مرزبانان کشورمان شد
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگویی تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، سرنوشت نیروهای مرزی کشورمان که روز گذشته در نقطه مرزی ۱۰۳ در میرجاوه توسط گروه‌های تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند را پیگیری کرد.
ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت تضمین و افزایش امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور براساس تفاهمات و گفتگوهای قبلی، خواهان اقدامات جدی و عاجل دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی نیروهای ربوده شده و شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی و غیرانسانی و بازگشت سریع تمامی مرزبانان ربوده شده به ایران شد.
*  اعتراض شدید ایران به بازداشت دیپلمات کشورمان در وین
« آنتیه لیندرتسه» مدیرسیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، علاوه بر گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین المللی و آخرین وضعیت اجرای برجام، سید عباس عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت اسدی – دیپلمات سفارت کشورمان در وین – از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.
** ایران ۹۷/۷/۲۶
*  واکنش شورای ملی ایرانیان به اهانت گراهام
شورای ملی ایرانیان امریکا از سناتور گستاخ امریکایی خواست به دلیل اظهارات ضدایرانی‌اش در مصاحبه با فاکس نیوز عذرخواهی کند. شورای ملی ایرانیان امریکا از سخنان این سناتور جمهوریخواه که گفته بود اگر در آزمایش دی‌ان‌ای وی مشخص شود اجدادش ایرانی بوده‌اند، خیلی وحشتناک خواهد شد، بشدت انتقاد کردند. این شورا در بیانیه‌ای اظهارات گراهام را توهین‌آمیز توصیف و تأکید کرد: اگر شما از اینکه اجدادتان ایرانی باشند واهمه دارید و معتقدید همه ایرانیان دروغگو هستند، معلوم می‌شود به طرز مأیوس‌کننده‌ای متعصب هستید و در نتیجه اصلاً مناسب نیست در سنای امریکا حضور داشته باشید.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۶
*  اروپا راههای مهمی برای تسهیل معاملات مالی باایران اندیشیده است
تارنمای اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا نوشت: فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی اعلام کرد که اروپا راه حل‌های مهمی را برای تسهیل معاملات بانکی و پولی در زمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران اندیشیده است.
این تارنما افزود: با وجود خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران و تجدید تحریم‌های اقتصادی علیه تهران، اروپا همچنان متعهد به حفظ روابط جدی با ایران است. از تلاش‌های اصلی این اتحادیه حفظ ارتباطات بانکی است.
*  امکان حذف ایران از بازار نفت وجود ندارد
وزیر توسعه اقتصادی روسیه با تاکید بر اینکه ‘ عملا امکان حذف ایران از بازار نفت وجود ندارد ‘ ؛ اعلام کرد : موضع اصولی مسکو در زمینه نفت ؛ حفظ همه صادرکنندگان است .
«ماکسیم اورشکین» در جلسه اقتصادی که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی برگزار شد ؛ همچنین درباره عواقب اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران اظهار داشت: حذف ایران از بازار جهانی نفت باعث می‌شود قیمت این محصول به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۶
*  جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیاست
دبیر ستاد حقوق‌بشر از استانداردهای دوگانه غرب در موضوع حقوق‌بشر انتقاد کرد. محمدجواد لاریجانی در نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم قضایی تهران درباره استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر گفت: باید هر کسی کار بد حقوق‌بشری کرد، دنبالش کنیم. تفاوت هم نباید باشد. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیا است. عربستان اصلا بویی از دموکراسی نبرده است. شما چرا درباره آنها یا بحرین و بقیه کشورها هیچ حساسیتی ندارید؟
*  خروج ایران از سوئیفت تا قبل از ۱۳‌ آبان
یک مقام آگاه در بانک مرکزی درباره برنامه بانک مرکزی برای ادامه ارتباطات بانکی بعد از اعمال تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: بانک مرکزی در حال فراهم کردن زمینه فعالیت سیستم بانکی برای دوران پس از اعمال تحریم‌های آمریکاست و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و نگرانی از بابت ابزار پیام‌رسان مالی پس از ۱۳ آبان وجود نداشته باشد. گفتنی است، مقامات اروپایی بارها از برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن سامانه‌ای جدید برای پیام‌رسانی‌های بین‌بانکی صحبت کرده‌اند.
** جوان ۹۷/۷/۲۶
*  امیدواریم نتیجه عملکرد ما درباره FATF تضمین کننده عزت کشور باشد
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه دیروز این شورا با یادآوری به ثمر نشستن انتخابات عراق گفت: اگرچه امریکا همه تلاش خود را به کار بست تا شاید بتواند مانع محقق شدن اراده و خواست مردم مظلوم عراق شود ولی به خواست خدا و تدبیر دلسوزان، نتیجه انتخابات به نفع مردم عراق رقم خورد.
آیت‌الله جنتی به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لوایح FATF نیز اشاره و خاطرنشان کرد: معیار و ملاک شورای نگهبان شرع مقدس و قانون است و امیدواریم که نتیجه عملکرد ما به نفع اسلام و انقلاب و تضمین‌کننده عزت کشور باشد. دبیر شورای نگهبان در ادامه به برگزاری مراسم اربعین حسینی به عنوان نماد خیر و برکت سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: حضور زوار اباعبدالله حسین در این نمایش عظیم که از اقصی نقاط عالم عاشقانه راهی این مسیر پرخیر و برکت می‌شوند، قطعاً به نفع امت اسلام و به ویژه مردم عراق خواهد بود و امیدواریم با توجه به افزایش قیمت ارز مسئولان و خیران در این امر خداپسندانه مساعدت کنند.
*  الگوی پیشرفت باید گفتمان فراگیر شود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشه تحول و دروازه ورود به تمدنی جدید است که بر پایه ایمان به آخرین شریعت الهی و مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی بنا خواهد شد.
محمدرضا عارف افزود: با بیان اینکه «شرط تحقق این سند تبدیل آن به یک گفتمان فراگیر و ایجاد یک عزم ملی برای اجرای آن است که باید در این زمینه همگان تلاش کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۶
*  واکنش دادستان کل کشور به حضور زنان در آزادی
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل راجع به حضور زنان در ورزشگاه در بازی تیم ملی ایران برابر بولیوی گفت: حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد؛ چرا مخالف هستیم؟ چون گناه صورت می‌گیرد؛ تماشای بازی ایراد ندارد، اما گناهی که صورت می‌گیرد، جای اشکال است.
از حضور دیروز زنان در ورزشگاه گلایه داریم، نظام ما اسلامی است، ما مسلمان هستیم، وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می‌شود و آنها را می‌بیند، گناه می‌کند و برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند.
** رسالت ۹۷/۷/۲۶
*  باید پیشرفت دفاعی را تقویت کرد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: باید پیشرفت دفاعی را تقویت کرد.امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در تحلیل بند ۵۳ فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: دشمن با شاکله انقلاب اسلامی مشکل دارد که حمایت از مستضعفان جهان و مبارزه با استکبار را شامل می‌شود، بنابراین در چهار دهه گذشته پروژه سرنگونی یا تضعیف نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده است.وی ادامه داد: اگر ستون اصلی بقای کشور که بخش دفاعی است را تقویت نمی‌کردیم، امروز به‌طورقطع دشمن به ارزش‌های انقلابی و امنیت کشور آسیب می‌زد، لذا نباید از اصول دفاعی و پیشرفت تجهیزات دفاعی غافل ماند.
*  جسد خاشقجی تکه تکه شده است
یک مقام ترکیه‌ای در گفت‌وگو با سی‎ان‌ان اعلام کرد روزنامه‌نگار منتقد بن سلمان پس از کشته شدن در کنسولگری عربستان، جسدش تکه تکه شده است. مقامات ترکیه‌ای کنسولگری عربستان را به مدت چند ساعت بازرسی و قطعه قطعه شدن جسد این روزنامه نگار را تأیید کردند. تصاویر ضبط شده در داخل کنسولگری عربستان نشان می‌دهد جمال خاشقجی به محض ورود به ساختمان کنسولگری کشته شده و مورد بازجویی یا تحقیقات قرار نگرفته است. این تصاویر همچنین نشان می‌دهند خاشقجی قبل از کشته و قطعه قطعه شدن مورد ضرب و شتم و تزریق آمپول قرار گرفته است.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۶
*  دیدار روسای ارتش صهیونیستی و سعودی با محوریت ایران
فرماندهان ستادهای مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در دیدار با یکدیگر درباره‌ ایران گفت‌وگو کردند. «ژنرال گادی آیزن کوت» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در این دیدار تاکید کرد که برای مقابله با ایران به یک استراتژی جامع و بزرگ نیاز است که اسراییل و عربستان سعودی بر سر آن اتفاق نظر دارند.
*  ماندگاری شرکت‌های ایتالیایی در ایران
مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران گفت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشورش با وجود تحریم یکجانبه آمریکا در ایران می‌مانند. «آئوگوستو دی جاچینتو» در نشست رئیس اتاق بازرگانی و بازرگانان مازندران افزود: با این وجود همچنان درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم.
** آرمان ۹۷/۷/۲۶
*  ترمیم حقوق کارکنان دولت در دستورکار قرار گرفت
جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور گفت: ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌ایم. بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس‌جمهور محترم در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم که در اسرع وقت، تصمیمات در این مورد نهایی شود و تکلیفی را که در تبصره۳ ماده۲۹ قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه بر عهده دارد، محقق شود.
*  وارد جنگ نیابتی با عربستان نشدیم
حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در جمع اتحادیه دانشگاهیان آکسفورد تاکید کرد: ایران هیچ‌گاه وارد جنگ نیابتی با عربستان سعودی نشد. ما فقط به تنها دولت قانونی سوریه برای مقابله با داعش کمک کردیم. ایران برخلاف آمریکا، با دعوت و مجوز وارد سوریه شد.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۶
*  واریز ۱۰۰میلیون دلار به حساب آمریکا به محض ورود پمپئو به عربستان
در روزهای گذشته و بویژه بعد از اعلام سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به عربستان، برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن حاضر شده در قبال دریافت مبلغی سنگین از آل سعود، چشم خود را بر روی جنایت ریاض در خصوص «جمال خاشقجی» ببندد. روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده که به محض ورود پمپئو به عربستان، ریاض ۱۰۰ میلیون دلار به حساب آمریکا واریز کرده است.البته گفته شده که این پول برای کمک به عملیات های ارتش آمریکا در سوریه به واشنگتن پرداخت شده اما به نوشته نیویورک تایمز عربستان وعده پرداخت این کمک را در اوایل تابستان به آمریکا داده بود.
*  تعیین مهلت ایران و آمریکا برای اقامه دعوا در دادگاه لاهه
دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ)با انتشار اطلاعیه‌ای محدوده زمانی ایران و آمریکا برای اقامه دعوا در این دادگاه را جهت رسیدگی به پرونده شکایت تهران از واشنگتن به دلیل نقض پیمان مودت میان دو کشور مشخص کرد که بر اساس آن، تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۹ (۲۱ فروردین ۱۳۹۸) مهلت ارائه دادخواست دعوی ایران و ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۸ مهر ۱۳۹۸) مهلت ارائه دفاعیات آمریکا خواهد بود.
** قدس ۹۷/۷/۲۶
*  دشمن ضربه سختی می‌خورد
فرمانده کل سپاه بابیان اینکه آخرین مکان مرزبانان ربوده شده میر جاوه بوده است، افزود: دشمنان هر بار تلاش می‌کردند با درگیری این برجک و پاسگاه را اشغال کنند ولی با توجه به ناکامی، این بار با واردکردن یک نیروی نفوذی توانستند عمل خود را انجام دهند که قطعاً به سزای اعمالشان خواهند رسید.
سردار جعفری بابیان اینکه دشمنان ضربه سختی به خاطر این عمل خواهند خورد، بیان کرد: آن‌ها مطمئن بودند تا زمانی که رزمنده و مدافع هوشیار وزنده باشند نخواهند توانست به هدف خود برسند، با بی‌هوش کردن این افراد توانستند آن‌ها را بربایند اما خطاب به آن‌ها باید گفت این امر هنر نیست.
*  مخالفت قاطع روسیه با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
معاون وزیر خارجه روسیه بر مخالفت قاطع کشورش با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تأکید کرد و گفت: اعمال تحریم‌ها و تنبیه کشورهایی که اقداماتشان مورد رضایت واشنگتن قرار ندارد، به ابزاری در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.
“سرگئی ریابکوف” اعلام کرد: مقامات مسکو دیدگاه کاملاً منفی به تشدید جدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران دارند. به‌گفته وی، در واقع هیچ چیز نمی‌تواند مانع از ادامه اقدامات واشنگتن در اعمال فشار بر کشورهایی که از آنها رضایت ندارد، شود.
** خراسان ۹۷/۷/۲۶
*  توئیت شدیداللحن صدر خطاب به ترامپ
مقتدی صدر که حزب متبوعش بیشترین کرسی‌های مجلس عراق را در انتخابات اخیر به دست آورد، در توئیتر خطاب به ترامپ نوشت: به‌جای آن که جهان را با فریادهای بیهوده‌ات برای «خاشقچی» که تنها مشخصه آن، تابعیت آمریکایی است، پر کنی ، بهتر است چشمانت را معاینه کنی، شاید جنایاتی را که در یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی، آفریقا و … در جریان است، ببینی. این کشورها پر از قبر شده‌اند و جنگ‌ها و بیماری‌های مسری آن‌ها را نابود کرده است.‌ای فرعون طغیانگر، تو برای آن که آمریکا همچنان ثروتمند و آفریقا فقیر و محروم باشد با شیوخ عرب چانه می‌زنی و معامله می‌کنی.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۶
*  صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول «شرق» و «شهروند»
عباس جفری دولت‌آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول «شرق» و «شهروند» به اتهام انتشار اخبار اختلاف‌افکن میان مردم ایران و عراق خبر داد و از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغ‌های وزارت ارشاد و… توجه داشته باشند.
** شهروند ۹۷/۷/۲۶
*  نمایندگان با خیال راحت طرح شفافیت آراء را امضا کنند
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: نمایندگان با خیال راحت طرح شفافیت آراء را امضا و بر اساس آن عمل کنند، شورای نگهبان هم ورود نخواهد کرد. این طرح خیلی خوبی است. ما همان موقع هم اعلام کردیم و توییت آن را هم زدیم و حمایت هم کردیم و گفتیم که کار خوبی است.
او در واکنش به این اظهارنظر که برخی معتقدند شفافیت آرای نمایندگان ممکن است در نظارت‌های شورای نگهبان تاثیر بگذارد و باعث رد صلاحیت نمایندگان در سال‌های بعد شود، گفت: قانون اساسی گفته است که نمایندگان در بیان آرا و نظراتشان آزاد هستند و شورای نگهبان هم هیچ وقت ورود نکرده و در آینده هم ورود نخواهد کرد.
** سازندگی ۹۷/۷/۲۶
*  کنسول عربستان در استانبول برکنار شد
روزنامه سبق گزارش کرد کنسول عربستان در استانبول از کار معلق شده و مورد بازجویی قرار می‌گیرد. این روزنامه آنلاین سعودی جزئیات تخلف محمدالعتیبی کنسول عربستان در استانبول ترکیه را که قرار است برای آنها مورد بازجویی قرار گیرد، ذکر نکرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قوانین اسلام راهگشای همه چالش‌های پیش روی بشریت است
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به نشست «مسائل مستحدثه و حوزه علمیه؛ چالش‌ها و رویکردها» تصریح کردند:جهان معاصر،، هر روزه با مسائل و مشکلات جدیدی روبرو می‌گردد که باید دین مبین اسلام، پاسخگوی نیازهای او باشد.ایشان با اشاره به برخی مسائل مستحدثه جدید وپاسخ اسلام به آنها افزود:ابزارِ اجتهاد فقهای شیعه است که می‌تواند به وسیله آن فقه بی نظیر و قانونِ جامع اسلام، پاسخگوی تمام این مسائل و چالش‌ها باشد و الحمدلله کرسی‌های مختلف تدریس در حوزه‌های علمیه و تصنیف و تألیف کتاب‌ها و آثار مختلفی در این زمینه ها، حاکی از این امر است.
همنشینی با بزرگان مسیر سعادت را هموار می‌کند
رسا/آیت الله شب زنده دار در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به راه‌ها و برنامه‌های تربیتی انسان گفت: از راه‌های مؤثر تربیت این است که الگوهای وارسته‌ای در جامعه داشته باشیم تا موجب الگوبرداری افراد شود. عضو جامعه مدرسین با ابراز تأسف از کمرنگ شدن بروز و ظهور الگوهای اسلامی و الهی در جامعه اظهار داشت: در قم هم زمانی که بزرگانی مانند حضرت آیت‌الله بهجت حضور داشتند مشاهده می‌کردیم چه تأثیراتی را بر جامعه و جوانان می‌گذاشتند، وی با تأکید بر این که هم نشینی با الگوهای دینی انسان را در مسیر تهذیب نفس یاری می‌کند، ابراز داشت: بسیار مهم است که انسان برای خود الگویی انتخاب کند تا فضایل را از او بیاموزد.
دشمن به دنبال جداکردن پیوند میان مردم و روحانیان است
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در جلسه پیگیری سوء قصد به یکی از روحانیان استان همدان با اشاره به تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی برای جداکردن پیوند میان مردم و روحانیت، گفت: عده‌ای بدون اطلاع کافی مشکلات جامعه را به روحانیت نسبت می‌دهند که این منطقی و صحیح نیست.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان این که در استان‌های دیگر نیز شاهد چنین رفتارهایی با روحانیت معظم بوده ایم، خاطرنشان کرد: این گونه رفتارها علیه روحانیت باید به صورت جدی پیگیری شود و از قوه قضائیه خواستاریم که با ضارب و موارد مشابهی که در این زمینه وجود دارد برخورد جدی و قاطع داشته باشد.
حقوق بشر آمریکایی یعنی دامن زدن به جنایات گروه‌های تکفیری
حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی، در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، با بیان اینکه آمریکا به عنوان رئیس دوره‌ای شورا، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد، گفت: چگونه می‌شود که آمریکا از یک سو حادثه تروریستی اهواز را محکوم و از سوی دیگر پشتیبان و حامی نظامی و رسانه‌ای تروریست‌ها باشند؟ اگر در گفتار صادق باشد باید برنامه‌های گروه‌های تجزیه طلب را تعطیل و آنان رااز طریق پلیس بین الملل به جمهوری اسلامی تحویل دهد. عضو جامعه مدرسین حقوق بشر آمریکایی را به معنای دامن زدن به جنایات گروه‌های تکفیری دانست و گفت: دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر در همه زمینه‌ها بر همگان مبرهن و آشکار است.
در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، بن‌بستی وجود ندارد
تسنیم/آیت‌الله فقیهی، با اشاره به “الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت” که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است، گفت: به منظور تحقق این هدف، افراد دانشمند و فرهیخته از حوزه و دانشگاه برای نگارش سند انتخاب شدند. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توجه ویژه‌ای به مسائل تربیتی و اخلاقی شده است، خاطرنشان کرد: با ابلاغ سند الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی که نقشه راه ۵۰ ساله آینده کشور را مشخص کرده، رهبر معظم انقلاب بار دیگر اعلام کردند که در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، بن‌بستی وجود ندارد.
جنگنده‎های ائتلاف آمریکا نیروهای کُرد سوریه را بمباران کردند
مهر/دو جت جنگنده «اف ۱۵» متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهای کرد سوریه را که در حال اجرای عملیات تهاجمی علیه تروریستهای داعش بودند، هدف بمباران خود قرار دادند.در این بمباران ۶ تن کشته شدند.منابع دیپلماتیک از آمریکا به دلیل «عدم هماهنگی و غیر حرفه‌ای بودن» انتقاد کردند.
انفجارانتحاری در مجاورت بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان
مهر/مقامات دولت افغانستان اعلام کردند که در پی حمله یک بمب گذار انتحاری به منطقه‌ای در نزدیکی بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان، دو غیرنظامی کشته و دست کم سه نظامی خارجی و دو غیرنظامی دیگر مجروح شدند.
بعد از خروج از برجام، کشورهای دیگر آمریکا را شریک خود نمی‌دانند
فارس/«وندی شرمن»، سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران و گروه ۱+۵ در نشستی از اقدام دولت فعلی آمریکا در خروج از برجام انتقاد کرد. شرمن درباره اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خارج کردن کشورش از برجام گفت: «من بسیار درباره کاری که رئیس‌جمهور انجام داده نگران هستم. این کار ما را منزوی می‌کند چون سایر کشورها دیگر ما را به عنوان شریک نمی‌بینند.»
هدف آمریکا رسیدن به توافقی جدید با ایران است
تسنیم/ نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای مجددا ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرده است.برایان هوک که به بروکسل سفر کرده در مصاحبه با یورونیوز گفت: آنچه ما به دنبالش هستیم تغییر رفتار نظام ایران است ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم هدف ما رسیدن به توافقی جدید با ایران است. آینده ایران در دست مردم ایران است.هوک با بیان اینکه باید بر صادرات نفت ایران تحریم اعمال کرد گفت: ایران با پشتیبانی از تروریسم، تجاوزهای دریایی،‌ آزمایشات موشکی، حملات سایبری، در تمامی زمینه‌ها تجاوز خود را گسترش داده است.
 حکم دیوان بین المللی دادگستری در مورد رفع تحریمها برای همه کشورها لازم الاجرا است
تسنیم/”علیرضا جهانگیری” سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در نشست با روزنامه نگاران و خبرنگاران هلندی در خصوص قرار صادره توسط دیوان بین المللی دادگستری راجع به بخشی از تحریمها علیه ایران تصریح کرد: این قرار علاوه بر آمریکا برای همه کشورها لازم الاجرا است و آمریکا و بقیه کشورهای جهان باید از ایجاد محدودیتهائی که بر اجرای این قرار در مورد بخشی از تحریمها تاثیر می‌گذارد، خودداری کنند.سفیر کشورمان تصریح کرد: با توجه به قرار دیوان، همه کشورها باید از همکاری یا کمک به آمریکا در اعمال تحریمهای یکجانبه در حوزه هائی که در مورد آنها قرار صادر شده، خودداری نمایند.
 رتبه برتر ایران در میان ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم
ایرنا/دکتر ‘منصور غلامی’ وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در نشست مقام معظم رهبری با دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر با ارایه گزارشی از شرایط علمی و نخبگان کشور گفت: سال ۲۰۱۷ در بین ۲۵ کشور برتر تولیدکننده علم دنیا، ایران با رشد ۸.۹ درصد رتبه اول رشد علمی را کسب کرده است.
موشک‌های فلسطینی گنبد آهنین را شکست دادند
ایرنا/پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ‘دبکا’ نوشت: سامانه ضدموشکی گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های فلسطینی شکست خورده است.این پایگاه مرتبط با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) افزود: گنبد آهنین سودی برای اسرائیل نداشته است و در مقابل موشک‌های حماس ناتوان است و نقاط ضعف ارتش اسرائیل را آشکار کرد.این پایگاه صهیونیستی با پرسش از چگونگی ارسال موشک‌های تورنادو به غزه نوشت: دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل حتی از تشخیص وجود چنین موشک‌هایی در غزه ناتوان بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *