خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۵

شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: کسانی که در پی حق هستند باید خون‌بهای سیدالشهدا را بگیرند
  • آیت الله حسینی بوشهری: شرایط حضور هر چه بیشتر مردم در پیاده‌روی اربعین فراهم شود
  • آیت الله فاضل لنکرانی: راه رسیدن به خداوند مودت اهل بیت(ع) است
  • آیت الله کعبی: زیارت اربعین عامل وحدت و خنثی کننده توطئه‌های دشمن است
  • روابط عمومی کل سپاه خبر داد: هلاکت طراح اصلی جنایت تروریستی اهواز در عملیات نیروهای مقاومت

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۵
*  آمریکا چند نهاد ایرانی دیگر را به فهرست تحریم خود افزود
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) در ادامه دشمنی‌ها علیه مردم ایران اعلام کرد که تعدادی از نهادهای ایرانی را هدف تحریم قرار داده است.
بر مبنای بیانیه این وزارتخانه، بانک‌های مهر اقتصاد، ملت، سینا و پارسیان به واسطه ارتباط با بنیاد تعاون بسیج در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
شرکت‌های نگین ساحل رویال، سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه، گروه مالی مهر اقتصاد، مهندسی تکنوتار و سرمایه گذاری تک تار هم تحت عنوان نهادهای وابسته به شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان هدف تحریم قرار گرفته‌اند.
علاوه بر این نهادها، شرکت‌های تراکتورسازی ایرانو توسعه معادن روی ایران هم در فهرست اعلامی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند.
** همشهری ۹۷/۷/۲۵
*  تروریست‌ها ۱۱ مرزبان را در مرزهای شرقی بردند
بامداد سه‌شنبه عوامل یک گروهک تروریستی اقدام به ربودن تعدادی از نیروهای مرزی ایران در نقطه صفر مرزی کردند. در حالی که پیش از این سراوان و برخی مرزهای جنوبی‌تر سیستان و بلوچستان از جمله مرز جکیگور هدف اقدامات تروریستی قرار می‌گرفتند. تروریست‌ها مرزهای شمالی‌تر استان را هم جولانگاه خود یافته‌اند قرارگاه قدس سپاه که از سال ۹۳ امنیت بخش وسیعی از مرزهای جنوب شرق کشور را بر عهده دارد در اطلاعیه‌ای از بوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی با خیانت عوامل نفوذی در این حادثه خبر داد.
اخبار اولیه حکایت از ربوده شدن ۱۴ نفر در جریان اتفاق اخیر داشتند و در خبرهای بعدی این رقم به ۱۱ نفر کاهش یافت.
** کیهان ۹۷/۷/۲۵
*  پذیرش الزامات استعمارگونه‌ FATF کشور را در یک باتلاق حقوقی گرفتار می‌کند
بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانشگاهیان، حوزویان و فعالین عرصه فرهنگی طی نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان خواستار عدم تایید لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در برخی از موارد از کشور عضو می‌خواهد که قوانین داخلی خود را تغییر دهد. پذیرش الزامات استعمارگونه‌ FATF، کشور را در یک باتلاق حقوقی گرفتار می‌کند.
*  آمادگی سپاه برای عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ربودن تعدادی از مرزبانان ایرانی در میرجاوه گفت: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان دارای مقر بوده و در آنجا زندگی می‌کنند. جمهوری اسلامی آمادگی هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای دستگیری اشرار و آزادسازی گروگان‌ها را دارد و ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم تا افراد ربوده شده به سلامت نزد خانواده‌هایشان برگردند.
** شرق ۹۷/۷/۲۵
*  پاسخ نماینده ایران به ادعای امارات در اجلاس بین‌المجالس
به دنبال اظهارات سخیف و تکراری نماینده امارات در مجمع عمومی اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو درباره جزایر سه گانه و خلیج فارس، سرپرست هیات پارلمانی ایران با گرفتن فرصت برای پاسخ به این اظهارات، ادعای امارات را بی مبنا، فاقد ارزش و واهی خواند.
سیده فاطمه حسینی در پاسخ به ادعای هیات پارلمانی امارات متحده عربی، در مجمع عمومی اجلاس IPU با تاکید بر حاکمیت تام جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند هر اقدامی که در خصوص جزایر سه گانه از سوی ایران اتخاذ شده مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
*  تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران بستگی به بسته پیشنهادی اروپا دارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران بستگی به نوع اثر عملی و کارکردی بسته پیشنهادی اروپایی‌ها دارد که قرار است در چند روز آینده به ایران تحویل داده شود. حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملاحظات دیپلماتیک لازم باید رعایت شود و اگر ما به این نتیجه برسیم که در طرف اروپایی دیپلمات‌هایی با قصد مثبت در ایران می‌توانند مستقر شوند من موافق تاسیس دفتر اتحادیه اروپا هستم و امیدوارم که این موضوع شکل بگیرد.
** ایران ۹۷/۷/۲۵
*  تقدیم استوارنامه سفرای ۷ کشور به رئیس جمهور
سفرای کشورهای ژاپن، هلند، بلژیک، قطر، آفریقای جنوبی، سنگال، بوسنی و هرزگوین در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهوری تقدیم کردند. تقویت برجام، گسترش مبادلات دوجانبه اقتصادی و سیاسی و زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی کشورها، محورهای اصلی گفت‌وگوهای حجت‌الاسلام حسن روحانی با این سفرا بود. همچنین سفرای جدید ایران در کشورهای اسپانیا، سیرالئون، کویت، رومانی و بنگلادش نیز دیروز با رئیس جمهوری دیدار کردند.
*  حمله ناکام منافقین به غرفه ایران در فرانکفورت
تعدادی از اعضای گروهک منافقین دو بار با هدف اخلال در امر فعالیت ناشران ایرانی به غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هجوم آوردند، اما این عمل با حضور پلیس آلمان ناکام ماند. برگزاری نمایشگاه فرانکفورت فرصتی را برای حضور منافقین در آن فراهم می‌کند تا ذیل غرفه‌ای در فضای باز نمایشگاه، تبلیغات خود را آغاز کنند و در روز معینی هر سال وارد غرفه ایران شده و در کار ناشران و نمایندگان ایران اخلال به وجود آورند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۵
*  مردم ایران توانایی نوآوری وپیشرفت را درشرایط سخت دارند
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مردم ایران توانایی ابتکار، نوآوری و پیشرفت را در شرایط سخت دارند.
دکتر علی اکبر صالحی در جریان بازدید از غرفه علوم لیزر و سالن صنعت نانو که با حضور ۵۷۰ شرکت داخلی و خارجی برگزاری شد، گفت: قطعا در آینده شرایط بهتری خواهد بود و به لطف خدا به زودی از این گردنه‌های سخت عبور خواهیم کرد و یقینا کشور ما در یک شرایط بسیار خوبی قرار می‌گیرد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۵
*  دادگاه مجرمان اقتصادی باید علنی و سریع باشد
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای نشست هفتگی این شورا، با اظهار نگرانی و تأسف شدید از اوضاع اقتصاد و معیشت مردم، گفت: مکرر گفته‌ام و باز هم تأکید می‌کنم راه‌حل برون رفت از مشکلات فعلی فقط تفکر و روحیه انقلابی است چرا که این انقلاب، دفاع مقدس ۸ ساله و شکست فتنه‌های گوناگون دشمنان با حرکت مؤمنان انقلابی به پیروزی رسیده است.
وی همچنین با تشکر از اقدام اخیر رئیس قوه قضائیه در ارائه طرح جدید دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی و تأکید بر نقش حساس و اهمیت کارکرد قوه قضائیه در مقطع کنونی، گفت: برای اینکه احکام قضایی مجرمان اقتصادی در طول مسیر رسیدگی و اجرا، فلج نشود، باید دادگاه‌های مجرمان اقتصادی، علنی و سریع باشد و در این زمینه قضاتی انتخاب شوند که تهدید و تطمیع مفسدان اقتصادی بر آنان مؤثر واقع نشود تا به سرعت به نتیجه برسد.
*  مذاکره با آمریکا پذیرفتنی نیست
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هم‌اندیشی با روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور و برخی از اساتید دانشگاه با اشاره به جنگ تبلیغی و روانی آمریکا و رسانه‌های وابسته آنان، ضمن انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان و خروج غیرقانونی از برجام تصریح کرد: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست‌های خصمانه و توأم با بی‌احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری‌اسلامی ایران مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست.
** جوان ۹۷/۷/۲۵
*  کشور به جای فکر توسعه درگیر کشمکش سیاسی است
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم طراحی نظام توسعه‌ای برجسته در کشور تاکید کرد.
علی لاریجانی در مراسم بهره برداری از ۱۰ پروژه‌ فرودگاه ‌بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به فکر توسعه‌ای برای کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی در کشور به جای آنکه فکر توسعه‌ای، عمیق و مورد پیگیری قرار گیرد افکار و کشمکش‌های سیاسی زیاد شده است به طوری که افراد همدیگر را آزار داده و در مقابل هم صف‌بندی می‌کنند که این مسئله موجب می‌شود که از نیروها کمتر استفاده شود این در حالی است که تفکر و رویکرد اصلی باید بحث آبادانی و توسعه کشور باشد.
*  شورای نگهبان بدون هیچ حاشیه‌ای CFT را بررسی می‌کند
نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) در این شورا، گفت: با توجه به اینکه این لایحه در مجلس بررسی و تصویب شده، هفته گذشته از سوی مجلس به شورای نگهبان ارجاع شد.
وی افزود: حساسیت خاصی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT در شورای نگهبان وجود ندارد، این شورا بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای درباره این لایحه اعلام نظر می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۵
*  قیافه ترامپ پس از ١٣ آبان امسال دیدنی است
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت که آمریکا هرگز قادر به حفظ تحریم‌ها نخواهد بود.
حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏«جمهوری اسلامی ایران همانند توان بالای موشکی، علمی و هسته‌ای، با اقتدار در مسیر پیشرفت، رفاه مردم و شکوفا ساختن اقتصاد ملی به پیش می‌رود. آمریکا هرگز قادر به حفظ تحریم‌ها نخواهد بود. قیافه ترامپ پس از ١٣ آبان امسال دیدنی است.»
** رسالت ۹۷/۷/۲۵
*  دستیابی به استانداردهای جهانی در صنایع دفاعی را جامه عمل پوشاندیم
امیر سرتیپ امیر حاتمی در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع با بررسی روندهای کیفی سازی محصولات تولیدی در این وزارتخانه گفت: به حول قوه الهی و با تکیه بر دانش و توان بومی روندهای رو به رشد تولید محصولات دفاعی و امنیتی را با رعایت ملاحظات و استانداردهای بین المللی در اولویت قرار دادیم و امروز به جایگاه مطلوبی در تامین مطالبات نیروهای مسلح به لحاظ کیفی رسیده ایم.وی با اشاره به استاندارد کردن محصولات تولیدی وزارت دفاع به عنوان یک اصل مهم و اساسی در تولیدات صنعت دفاعی گفت: توانسته ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت پذیری در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشانیم.
*  دستور افزایش مهلت تأدیه مهریه برای جلوگیری از زندانی شدن مردان
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای کل دادگستری استان‌های سراسرکشوردرخصوص رسیدگی خارج ازنوبت درخواست تعدیل مهریه دستور افزایش مهلت تأدیه مهریه برای جلوگیری از زندانی مردان را صادرکرد. دراین بخشنامه آمده است: نظربه برخی گزارش‌های واصله تعدادی ازمحکومین تأدیه مهریه براساس تعداد سکه طلای تعیین‌شده به علت افزایش غیرمتعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته وبه همین جهت دراجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند.بدین وسیله مقررمی‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ گردد تا دادگاه‌ها به صورت خارج ازنوبت وبدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که ازسوی زوج تقدیم می‌گردد رسیدگی ومهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکوم‌علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۵
*  اختصاص ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه برخی از اقلام کالاهای اساسی تا یک سال آینده ذخیره آنها انجام شده است، گفت: در شش ماهه اول امسال ۸ میلیارد دلار اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بوده است.
محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری بخش چترود که در محل بخشداری چترود برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت مردمی خود در برابر هیچ ابرقدرتی سر فرود نیاورده و نخواهد آورد و مسیر حرکت خود را ادامه می‌دهد.
*  حضور ایران در نشست والدای
پانزدهمین نشست سالانه باشگاه مباحثه‌ای والدای با حضور مقامات بلندپایه روسیه و سایر کشورها در شهر سوچی برگزار می‌شود. در این نشست که برای نخستین بار موضوع آن «روسیه در قرن ۲۱» است، سرگئی لاوروف، ماکسیم اورشکین، ولادیمیر مدینسکی، اولگا واسیلیوا و الکساندر کازلوف، به ترتیب وزرای خارجه، توسعه اقتصادی، فرهنگ، آموزش و توسعه شرق دور در کنار سیاستمداران، مقامات و کارشناسان خارجی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی حضور خواهند داشت.«مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه و سید محمدکاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران نیز در این نشست سخنرانی خواهند کرد.
** آرمان ۹۷/۷/۲۵
*  سمت جدید حجت‌الاسلام خاموشی
حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی با حکم وزیر ارشاد، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد. متن حکم سیدعباس صالحی خطاب به سیدمهدی خاموشی به شرح زیر است:«نظر به مراتب دانش، تعهد و تجارب مدیریتی جنابعالی و تأیید و اجازه مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جنابعالی در تصدی اموری که در سازمان موکول به اذن ولی فقیه است، به موجب این حکم به عنوان ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب می‌شوید. حجت‌الاسلام خاموشی پیش از این عهده‌دار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بود.
*  مذاکرات نفتی ایران با اروپا
وزیر نفت گفت: مذاکرات نفتی ایران با اروپا در حال پیگیری است، اما به‌دلیل اینکه نمی‌خواهیم اطلاعاتمان را در اختیار آمریکا قرار دهیم جزئیات آن را بیان نمی‌کنم. بیژن نامدار زنگنه اظهار کرد: آمریکا در موضوع نفت به خودش و دیگر مصرف‌کنندگان سوزن می‌زند و مرتب آخ آخ می‌کند، بعد می‌گویند «بیایید مشکل را حل کنید و اوپک قیمت را پایین بیاورد» در حالی که عامل بر هم خوردن تعادل بازار نفت و افزایش قیمت‌ها تحریم‌هایی است که آمریکا اعمال کرده است، تحریم را بردارید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. وی افزود: ترامپ به‌دنبال قلدری برای کاهش قیمت نفت است در حالی که بازار با کمبود عرضه مواجه است.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۵
*  روادید گروهی میان ایران و روسیه لغو می‌شود
مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه ایران پس از شرکت در ششمین نشست کنسولی ایران و روسیه از نهایی شدن آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی میان دو کشور خبر داد.
علی چگینی افزود: دو کشور همچنین بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردمی و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی برای اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند.
*  ایرانی‌ها حق دارند مطالبات خود را به‌طور مسالمت‌آمیز مطرح کنند
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار ادعای مضحک مقامات این کشور مبنی بر حمایت از مردم ایران گفت که ایرانی‌ها حق دارند مطالبات خود را به‌طور مسالمت‌آمیز مطرح کنند.
هیتر نائورت افزود: ما گزارشات مربوط به اعتصاب‌های سراسری در ایران را دنبال و از حق مردم این کشور برای ابراز مسالمت‌آمیز مطالبات به حقشان حمایت می‌کنیم.
نائورت افزود: این اعتصاب‌ها پیامی برای ایران در بر دارد: هدر دادن ثروت ایران در خارج را متوقف و رسیدگی به نیازهای مردم خود را آغاز کنید.
** قدس ۹۷/۷/۲۵
*  موشک‌های ما تا ۲۰۰۰ کیلومتر نقطه زن هستند
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ششمین نشست مسئولان سیاسی رده‌های نیروهای مسلح مستقر در استان‌های تهران و البرز تاکید کرد: دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی در منطقه اول و در دنیا هفتم یا هشتم است. وی افزود: امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله ۷۰۰ کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.
وی افزود: امروز موشک‌های تولیدی ما از ۲۰۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتر همه نقطه‌زن هستند.
*  هلاکت طراح اصلی جنایت تروریستی اهواز در عملیات نیروهای مقاومت
روابط عمومی کل سپاه از هلاکت «ابوضحی»، امیر داعش در استان دیاله و طراح اصلی حادثه تروریستی اخیر اهواز در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت در استان دیاله عراق خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: طی عملیات شناسایی و غافلگیری نیروهای مقاومت که صبح دیروز (سه شنبه ۲۴مهر ماه ) در استان دیاله عراق صورت گرفت، «ابوضحی» امیر داعش در این استان و طراح و برنامه ریز اصلی جنایت تروریستی اخیر اهواز همراه با چهار تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.
** خراسان ۹۷/۷/۲۵
*  حضور سفیر پاکستان در وزارت خارجه
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به حضور سفیر پاکستان در وزارت خارجه در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی ایران تصریح کرد: پاکستان بی درنگ اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی ایران و دستگیری تروریست‌ها به کار گیرد. بهرام قاسمی ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دوجانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی‌درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد.
*  ادعای واشنگتن تایمز درباره فهرست آقازاده‌های ایرانی در آمریکا
یک رسانه آمریکایی با ادعای تحصیل برخی فرزندان مقامات ایرانی در آمریکا، به دولت ترامپ پیشنهاد کرده است که محتاطانه‌تر عمل کند. واشنگتن‌تایمز با نام بردن از کسانی همچون فاطمه اردشیر لاریجانی دختر علی لاریجانی، عیسی هاشمی فرزند معصومه ابتکار، احسان نوبخت فرزند محمدباقر نوبخت و علی فریدون پسر حسین فریدون نوشت: وزارت خارجه آمریکا باید این فهرست فرزندان مقامات ایران را که در آمریکا زندگی می‌کنند نگه دارد. حضور آن‌ها در آمریکا یک امتیاز است نه یک حق.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۵
*  سفر دستیار ارشد وزیر خارجه به عمان
حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به عمان سفر کرده، در مسقط با یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به نظر می‌رسد تحولات منطقه به ویژه اوضاع یمن و سوریه محور گفتگوهای جابری انصاری با یوسف بن علوی باشد. در این ملاقات محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان نیز حضور داشت.
** شهروند ۹۷/۷/۲۵
*  دستگیری ۸۵ نفر از دلالان ارز
رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۸۵ دلال ارز و پلمپ ۱۲ شرکت لیزینگ خودرو خبر داد و گفت: این افراد پس از آزادی با وقاحت تمام به اخلال در بازار ارز و ایجاد فضای روانی در این خصوص اقدام کرده بودند که چهارشنبه هفته گذشته توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند، از این افراد نیز ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، بیش از پنج هزار لیر و ۴۵۲۰ یورو و هشت کیلو طلای آب شده کشف و ضبط شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنی
کسانی که در پی حق هستند باید خون بهای سیدالشهدا را بگیرند
رسا/حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی دردیدار با جمعی از اعضای موسسه وارث انبیاء وابسته به عتبه حسینی(ع)، با بیان این که جریان حسین بن علی(ع) جریان حق و عدل و مبارزه با باطل است که در همه اعصار وجود دارد، گفت: کسانی که در هر زمانی با حق و عدل مخالفت کردند باید مورد قصاص قرار بگیرند و کسانی که در پی حق هستند باید خون بهای حسین(ع) را بگیرند. ایشان درادامه افزودند:پیامبر(ص) فرمود «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه»؛ بیایید فرزندان ما باشید، و ما پذیرفتیم، حالا که ما فرزندی عترت را قبول کرده ایم و فرزندان ائمه(ع) شدیم در نتیجه آنها پدر ما را کشتند بنابراین، این وظیفه ماست که خون بهای سیدالشهداء را مطالبه کنیم.
هر ملّتی که تلاش و کوشش کند، از احتیاج و وابستگی در امان است و به پیشرفت و توسعه دست می‌یابد
حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به حدیث نبوی اللَّهَ تَعَالَى یُحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ‏ عَمَلًا فَأَحْکَمَه‏گفتند: سرهم‌بندی و کوتاهی در محکم‌کاری در هر کاری غلط است.سرهم‌بندی، در اداره‌ها مصیبت است. بعضی کارمندان با قاطعیّت کار نمی‌کنند و مدّت زیادی ارباب رجوع را معطل می‌کنند. مردم در اثر کم کاری، بدکاری و بیکاری برخی کارمندها، دچار دردسر می‌شوند و باید از کار و زندگی خود دست بکشند و مرتب در رفت و آمد به اداره باشند تا کارشان حل شود.ایشان درادامه افزودند اساساً هر ملّتی که تلاش و کوشش کند، از احتیاج و وابستگی در امان است و به پیشرفت و توسعه دست می‌یابد و در مقابل، ملّت‌های تنبل که به درستی تلاش نمی‌کنند و کارهای آنها توأم با محکم‌کاری نیست، محکوم به احتیاج و وابستگی هستند.
شرایط حضور هر چه بیشتر مردم در پیاده روی اربعین فراهم شود
حوزه/آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که پیاده روی میلیونی اربعین، حقیقتاً یک حرکت بسیار باشکوه و باعظمتی است که در سال‌های اخیر به خصوص باعث حیرت جهانیان شده است، ابراز داشت: اساساً پیاده روی اربعین علاوه بر آن که یکی از مناسک مهم شیعی و اسلامی در رابطه با محبت خاندان پیامبر اکرم(ص) است بالاترین مانور اقتدار و عظمت جامعه شیعی و اسلامی در برابر دشمنان محسوب می‌شود. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم فراهم سازی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در پیاده روی عظیم اربعین حسینی تاکید کردو وگفت پیاده روی اربعین مانور عظیمی برای نشان دادن وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و بلکه بالاتر از امت اسلامی یک حرکت فوق ادیان و مذاهب است
راه رسیدن به خداوند مودت اهل بیت(ع) است
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در سوگواره شعر امام حسن مجتبی (ع) یادآورشد: یکی از مهمترین تلاش‌هایی که باید داشته باشیم، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است؛ بیان شده است که پیامبر (ص) به امر خدا می‌فرماید به امت خودت تا قیامت بگو هیچ اجری از شما غیر از مودت فی القربی نمی‌خواهم. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: رسیدن به خداوند غیر از مودت فی القربی امکان پذیر نیست؛ از این جهت انسان باید مودت را در خود تقویت کند؛ به همین جهت است که نباید اجازه کمرنگ شدن این عنصر را در زندگی خود و خانواده بدهیم.
زیارت اربعین عامل وحدت و خنثی کننده توطئه‌های دشمن است
رسا/آیت الله کعبی بر ضرورت پرهیز از تفرقه، دودستگی، اختلاف و حاشیه سازی در پیاده روی اربعین تأکید کرد و گفت: دشمنان برای جدایی میان ملت ایران و عراق، نقشه‌های فراوانی کشیده اند.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه عاشورا زنده و امروزه مقابله با آمریکا و صهیونیسم در امتداد مکتب عاشورا است، افزود: اربعین حسینی در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی (۱۳ آبان) است؛ از این رو باید میان زیارت اربعین و مبارزه با استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ پیوند برقرار کرد.
FATF یک بسته تحریمی است که دشمن می‌خواهد به‌دست خود ما آن را اجرایی کنیم
رسا/آیت الله رجبی، بااشاره به تصویب قرارداد FATF درمجلس گفت:اگر کسی این کنوانسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را ریشه‌یابی کند که چگونه و با چه اهدافی شکل گرفته‌اند، به خوبی دست استعمار را می‌توان مشاهده کرد. چنین نهادهایی را خود استکبار جهانی تشکیل داده است، از ساختمان آن تا مسئولین رده اول این نهادها را خود استکبار جهانی انتخاب می‌کند و بر آنها سیطره دارد.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:مسئولین علت مشکلات معیشتی را تحریم‌ها ذکر می‌کنند و قائل بر این هستند که اگر FATF تصویب شود دیگر تمام مشکلاتمان برطرف می‌شود اما در واقع FATF یک بسته تحریمی دیگری است که دشمن می‌خواهد به‌دست خود ما آن را اجرایی کنیم.
لیبرمن: باید ضربه‌ای کاری به حماس وارد کنیم
باشگاه خبرنگاران/وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در جمع نظامیان صهیونیست در پایگاه «ریم» خواستار وارد کردن ضربه‌ای جدی به جنبش حماس شد. آویگدور لیبرمن، با تاکید بر این که فضای خشونت بار و متنشج در سرزمین‌های فلسطینی دیگر بیشتر از این نباید ادامه داشته باشد، خواستار آن شد که ضربه‌ای جدی به جنبش حماس وارد آید.
راهبرد جدید آمریکا برای خارج کردن ایران از سوریه
باشگاه خبرنگاران/ شبکه خبری ان‌بی‌سی اعلام کرد:آمریکا در پی تدوین راهبردی جدید برای عقب راندن ایران و طرفدارانش از سوریه است. به گفته منابع آگاه راهبرد جدید بر تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای اجبار ایران به خروج از سوریه و فشار اقتصادی تأکید دارد.آمریکا از ارائه کمک‌های بازسازی در مناطقی که نیرو‌های ایرانی و روسی حضور دارند، خودداری و همچنین شرکت‌های ایرانی و روسی که در بازسازی سوریه مشارکت داشته باشند را تحریم خواهد کرد.گر چه در راهبرد جدید، آمریکا بر رفتن بشار اسد پافشاری ندارد، اما تأکید کرده که دولت جدید (سوریه) نمی‌تواند روابط نزدیکی با ایران داشته باشد.
ایران از بی توجهی به تاثیر تحریم بر حقوق مردم انتقاد کرد
ایرنا/ نماینده ایران در سازمان ملل، فرایندهای حقوق بشری در این سازمان را دوگانه و سیاسی دانست و گفت: در این فرایند، به تحریم‌های مغایر حقوق اقتصادی و اجتماعی عامه مردم ایران، توجه نشده است.حسنی نژاد افزود: گزارش دبیرکل درباره حقوق بشر در ایران بار دیگر نادرستی و سیاسی بودن فرایندهای حقوق بشر ی در این سازمان را آشکار ساخت. وی ادامه داد: ارائه سالانه چهار گزارش شبیه هم درباره وضعیت حقوق بشر ایران تنها منعکس کننده رویکردهای گزینشی و استانداردهای دوگانه است. رویکردی که بیش از هرچیز اعتبار و یکپارچگی فرایندهای حقوق بشر سازمان ملل را مخدوش می‌کند.
تهدید کشورها ابزار سیاست خارجی آمریکا شده است
ایرنا/نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تهدید کشورها را ابزار سیاست خارجی آمریکا دانست که به آن معتاد شده و نتیجه این روند، تضعیف سازمان ملل و منشور آن است.غلامعلی خوشرو افزود: ممنوعیت تهدید و توسل به زور از مهمترین دستاوردهای سازمان ملل می‌باشد. با این وجود اقدام برخی از کشورها در توسل غیر قانونی به زور یا تهدید به زور، نقض قواعد آمره بین المللی و منشور ملل متحد بوده و مشروعیت سازمان ملل را به خطر انداخته است .
المالکی: با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفیم
ایرنا / رئیس ائتلاف دولت قانون خطاب به مسوول پرونده عراق و ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد. و گفت: این تحریم‌ها در درجه اول به مردم در قشرهای مختلف اجتماعی آسیب می‌رساند.’نوری المالکی’ افزود: عراق به دنبال برقراری بهترین روابط با تمامی کشورها است و سیاست قطب بندی را رد می‌کند و مصلحت عراق در این است که میدانی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های مختلف باشد..
ایران حامی لبنان در مبارزه با تروریسم بوده است
ایرنا/ رئیس پارلمان لبنان گفت: ایران همیشه حامی و پشتیبان لبنان در همه زمینه و موضوعات از جمله در رویارویی با دشمن اسرائیلی و تروریسم بوده است. نبیه بری از حمایت گستره ایران از مقاومت لبنان و وحدت در این کشور تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *