خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۴

  • حضرت آیت‌الله سبحانی: به برکت انقلاب اسلامی بی‌نیاز از پزشکان خارجی هستیم
  • رئیس جمهور در جلسه با کارشناسان اقتصادی: باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم
  • آیت الله استادی: تفسیر بی مراجعه به روایات و گفتار دیگران مصداق تفسیر به رأی است
  • آیت الله نمازی: رهبر معظم انقلاب به تنهایی دربرابر مستکبران عالم ایستاده‌اند
  • آیت الله اراکی: تروریسم اقتصادی از تروریسم نظامی خطرناک‌تر است
  • خبرگزاری شینهوای چین: ایران قدرت مقابله با تحریم نفتی را دارد

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۴
*  نتانیاهو: در حال مبارزه با ایران در سوریه هستیم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادامه مقابله این رژیم با ایران در کشور سوریه سخن گفت. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه دوره زمستانی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بر ادامه مقابله با جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد. وی گفت:‌ اسرائیل به اقدام علیه ایران در سوریه ادامه می‌دهد.
** همشهری ۹۷/۷/۲۴
*  تکذیب حمله انتحاری به سفارت
ظهر دیروز برخی رسانه‌های ترکیه از دریافت یک پیام تهدید به حمله انتحاری در سفارت ایران در آنکارا از سوی پلیس ترکیه خبر دادند. شایعه بسته شدن سفارت ایران در ترکیه و اقدامات شدید امنیتی به دنبال این خبر نیز منتشر شد. محمدابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود، گفت: اوضاع در کنترل و عادی است. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با تکذیب این خبر گفت: چنین خبر و ادعایی کذب محض است.
** کیهان ۹۷/۷/۲۴
*  معنای دولت سایه احساس مسئولیت همگانی است
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت سایه به معنای تشکیلات و حزب نیست بلکه منظور گفتمان و احساس مسئولیت همگانی است.
سعید جلیلی در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید کارهای خوبی که در این دولت انجام می‌شود را پشتیبانی کرد نه اینکه چون هوادار این دولت نیستیم از این رو پشتیبانی هم نکنیم.
وی با بیان اینکه کارهای اشتباه در هر جریان و یا گروهی را باید تصحیح کرد، افزود: قبل از اینکه کار اشتباهی صورت بگیرد، ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و این اشتباهات را به طرف مقابل گوشزد کرد.
*  سیاست در آمریکا یعنی دروغ و فساد
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس‌نیوز» گفت: سیاست در آمریکا یعنی دروغ، فساد و فریبکاری.
«دونالد ترامپ» گفت: «من به همه افراد در کاخ سفید اعتماد ندارم. من بچه نیستم. این شغل (ریاست جمهوری) شغل سختی است، اینجا یک مکان پر از فساد است، واشنگتن دی‌سی (پایتخت آمریکا) مکانی فاسد است، حملاتی که به شما می‌کنند، بدگویی‌هایی که می‌شود، حرف‌هایی که پشت سر شما می‌زنند و همه این کارها هست البته باید بگویم که من در اینجا راحت هستم».
** شرق ۹۷/۷/۲۴
*  مایه شرمساری است که پس از برجام به جلو حرکت نکردیم
مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که ما بعد از برجام رو به جلو حرکت نکردیم و این مایه شرمساری است. او از اینکه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، پس از دست‌یابی به توافق هسته‌ای ایران هیچ اقدام مثبتی را انجام ندادند،‌ ابراز تأسف کرد. اشتون در توصیف برجام گفت:‌ امیدوار بودم روش همکاری این گروه به‌عنوان یک الگو برای حل سایر مشکلات بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد، چراکه بسیار موفقیت‌آمیز بود.
** ایران ۹۷/۷/۲۴
*  باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم
رئیس جمهوری در ادامه دیدارهای خود با کارشناسان و فعالان حوزه‌های مختلف، روز گذشته میزبان تعدادی از اساتید اقتصاد بود.
ریاست جمهوری در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و ارائه دیدگاه‌ها و طرح‌های دلسوزانه اقتصاددانان کشور برای کاستن از مشکلات اقتصادی، ضرورت تقویت امید در جامعه جهت شکست دشمنان در جنگ روانی و اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این دوران به رغم دشواری‌های آن، سپری خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام شده، امریکا در بلندمدت قادر نیست به سیاست‌های ضدایرانی خود ادامه دهد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تأکید کرد: «به آینده بهتر، بسیار امیدوارم».
*  رد ادعای نزدیکی به ایران از سوی ریاض
یکی از مسئولان سعودی در واکنش به مقاله مدیر شبکه العربیه که گفته بود در صورت تحریم عربستان از سوی امریکا، روابط ایران و عربستان خوب خواهد شد، گفت: این موضع حکومت عربستان نیست. فیصل بن فرحان، مشاور ارشد سفارت عربستان در واشنگتن در واکنش به مقاله مدیر شبکه العربیه که امریکا را به افزایش قیمت نفت و ایجاد روابط با ایران تهدید کرده بود، در صفحه توئیتر خود نوشت: این مقاله بازتاب دهنده موضع حکومت و ریاست عربستان نیست.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۴
*  ایران قدرت مقابله با تحریم نفتی را دارد
«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد: ایران توان مقابله با تحریم نفتی آمریکا را دارد و در برابر باج خواهی و تحریم آمریکا تسلیم نخواهد شد.
شینهوا نوشت: ایران در تلاش است تا به هر شکل با آثار منفی تحریم نفتی که از ماه نوامبر شروع می‌شود مقابله کند.
این گزارش تصریح می‌کند که ایران بارها آمریکا را به چالش کشیده است و در سال‌های اخیر ایستادگی شایانی در برابر تحریم‌ها داشته است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۴
*  آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد
آیت‌الله کاظم صدیقی جایگزین آیت‌الله جنتی در ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد. آیت‌الله صدیقی با حضور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تقدیر از زحمات بی‌دریغ آیت‌الله جنتی، گفت: آیت‌الله جنتی یک عنصر مقاوم نستوه و به روز است که در این سن و سال به همه ابعاد انقلاب و جامعه توجه کافی داشته و سمت‌‌های بزرگی بر دوش ایشان بوده و یکی از حسنات ایشان نیز همین ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در نهایت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر محقق شده است.
*  اختلاف آمریکا و اروپا بر سر ایران صرفاً تاکتیکی است
برایان هوک، مسؤول کارگروه ایران در دولت آمریکا می‌گوید هدف دولت آمریکا همچنان به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. او مدعی شد: آمریکا حاضر است برای به دست آوردن معاهده‌ای با ایران که علاوه بر مسائل هسته‌ای موضوعات دیگر از جمله موضوع موشکی ایران را دربر می‌گیرد، کارهای زیادی انجام دهد. او همچنین تصریح کرد: اختلافات بین آمریکا و اروپا درباره ایران صرفا تاکتیکی است اما او در تلاش است اروپا علیه برنامه موشکی ایران اقدام کند.
** جوان ۹۷/۷/۲۴
*  ایران از شر «مودت امریکایی» خلاص شد
آمریکا از پیمان مودت که دو سال پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با ایران امضا کرده بود،‌ خارج شد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که نامه اعلام خروج امریکا از «‌پیمان مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین دولت شاهنشاهی ایران و دول متحده امریکا‌» را دریافت کردیم. ایالات متحده امریکا کمتر از دو هفته پیش اعلام کرده بود که از این پیمان که ایران بر اساس آن از ایالات متحده به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده، خارج می‌شود.
*  مخالفت نمایندگان با حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه‌ها
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام کرد که نمایندگان مخالف حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه‌ها هستند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تمرکز وزیر صمت بر وزارتخانه تحت مسئولیت خود از مخالفت جدی نمایندگان با حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه‌ها خبر داد و گفت: در شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران لازم است افراد در مسئولیت‌های مختلف تمامی تمرکز خود را بر حل مشکلات در حیطه تحت امر خود به کار گیرند مگر ما در بحث افراد و مدیران نیز دچار تحریم‌های امریکا هستیم که قحط الرجال و کمبود فرد متخصص برای تصدی پست وزارت شایع شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۴
*  اصلاح فوری قانون انتخابات ضرورتی است انکار ناپذیر
سخنگوی شورای نگهبان بر ضرورت اصلاح فوری قانون انتخابات تاکید کرد.
عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: دو سال پیش سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شد. در بند ۱۰ این سیاست‌ها آمده است: ارتقاء شایسته‌گزینی، همراه با زمینه‌سازی مناسب، در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوط. اصلاح فوری قانون انتخابات ضرورتی است انکار ناپذیر.
*  دوحه، عربستان را به ربودن ۴ تبعه قطری متهم کرد
رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر از دولت عربستان خواست تا فورا سرنوشت چهار تبعه قطری را که گفته شده توسط مقامات ریاض ربوده شده‌اند، مشخص کند.
علی بن صمیخ المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر تصریح کرد: مسئولیت حفظ سلامت این افراد که ناپدید شده و به طور خودسرانه از سوی مسئولان سعودی بازداشت شده‌اند، با عربستان است. وی بدون اشاره به نام این اشخاص از سازمان ملل خواست تا به منظور روشن شدن حقایق درخصوص سرنوشت این چهار تبعه قطری کمک کند.
** رسالت ۹۷/۷/۲۴
*  به برکت انقلاب اسلامی، بی‌نیاز از پزشکان خارجی هستیم
حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس اورژانس کشور با بیان این که هدف از کار پزشکی و درمانی باید رضایت الهی باشد، گفت: پزشکانی هستند که برای حفظ جان بیمار تمام شب را در کنار مریض حضور پیدا می‌کنند تا به موقع خدمت رسانی داشته باشند که واقعا چنین افرادی فرشته هستند، اینگونه پزشکان سرمایه بزرگ مملکت هستند.وی افزود: در اوایل انقلاب کمبود پزشک در ایران محسوس بود و از پاکستان و هند پزشک می‌آمد که با مزاج ایرانی آشنایی نداشتند، خوشبختانه امروز به فضل الهی و برکت انقلاب اطبای عالی مقام داریم که بی نیاز به خارج هستیم.
*  ایران رکورد دار کشف موادمخدر در جهان است
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف ۴۰۳ تُن انواع مخدر در سال جاری توسط ناجا خبر داد و گفت: این حجم از کشفیات طی سال‌های گذشته در جهان بی‌سابقه بوده است. سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه همایش بین‌المللی بررسی ابعاد مختلف تولید و قاچاق پیش‌سازهای موادمخدر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان بزرگترین کاشف مواد مخدر در منطقه را در سطح دنیا به شمار می‌آید، گفت: در ۹ ماه گذشته بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شده و تعداد ۱۲۹۰ باند و شبکه فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شد.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۴
*  لغو حکم برکناری رئیس حشدالشعبی
دفتر رسانه‌ای «فالح الفیاض» رئیس حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، دادگاه فدرال عراق حکم لغو دستور حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور مبنی بر عزل الفیاض از سمت‌هایش را صادر کرد، این دادگاه حکم داد الفیاض به همه پست‌های دولتی خود بازگردد.این دفتر اعلام کرد، یک منبع در دادگاه گفته که دلیل لغو دستور العبادی این است که وی ادله محکمه پسندی برای برکناری الفیاض ارائه نکرده و دستورش براساس قانون اساسی نیست.
*  ادعای صهیونیست‌ها درباره توافق نفتی ایران و روسیه
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی مدعی شد تهران و مسکو به توافقی برای فروش نفت ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا دست یافته‌اند. در این گزارش آمده است که ماه گذشته در تهران توافقی میان ایران و روسیه برای انتقال نفت خام تهران به روسیه و پالایش آن در این کشور و سپس فروش آن به بازارهای جهانی حاصل شد.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین در گزارش خود مدعی شد که ایران و روسیه بر سر ساز و کاری توافق کرده‌اند تا تاثیر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که صادرات نفت ایران را از ماه آینده (میلادی) هدف قرار می‌دهد، کاهش دهند. این سازوکار به ایران اجازه می‌دهد تا نفت خام خود را از طریق دریای خزر ابتدا به روسیه صادر کند.
** آرمان ۹۷/۷/۲۴
*  وزرای احتمالی دولت برای ۴ وزارتخانه
یک نماینده مجلس، گزینه‌های احتمالی برای ۴ وزارتخانه را اعلام کرد. محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه هفته آینده دولت وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت را به مجلس معرفی می‌کند، گفت: آقایان محمد شریعتمداری و فرهاد دژپسند به عنوان وزرای کار و اقتصاد به مجلس معرفی می‌شوند. وی ادامه داد: روز گذشته بنده با آقای دژپسند درباره انصراف از گزینه وزارت اقتصاد صحبت کردم که وی اعلام کرد، انصراف نداده است. نماینده جهرم در مجلس تصریح کرد: احتمالاً حاج‌محمدی مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه در امور زیربنایی و عمرانی به عنوان وزیر راه به مجلس معرفی شود. رضا ویسه نیز احتمالاً به عنوان وزیر صمت به مجلس معرفی می‌شود.
*  ۵۰ امضا برای استیضاح حجتی
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تهیه طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیش از ۵۰ امضای نمایندگان در مجلس خبر داد. یحیی کمالی‌پور افزود: طی مدت اخیر ما منتظر بودیم تا آن اهداف از پیش تعیین شده در حوزه کشاورزی و نهادهای کشاورزی و همچنین اقلام مورد نیاز کشاورزان تأمین شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل کاشت هستیم متأسفانه راندمان تولید کشاورزی به حداقل رسیده و در حال حاضر کشاورزان در حوزه تأمین ملزومات بخش کشاورزی دچار مشکل شده‌اند.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۴
*  کمیته مشترکی برای تقویت صادرات به ۱۵ کشور تشکیل داده ایم
وزیر کشور گفت: کمیته ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، ناجا و وزارت اطلاعات، استان های مرزی تشکیل داده ایم تا صادرات به ۱۵ کشور تقویت شود. عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی با مسئولان دستگاهی اجرایی کشور گفت:تاکنون دو نشست در این زمینه تشکیل شده و قرار است همه موانع و مشکلات در مسیر تبادل کالا را حل کنیم.وزیر کشور از نشست آتی کمیته مشترک با حضور سفیران کشورهای هم مرز و روسای اتاق های بازرگانی و استانداران ایران. و کشورهای همجوار خبر داد و گفت: این نشست به منظور افزایش صادرات به این کشورها است.
*  کیم جونگ اون از ارائه لیست سایت‌های اتمی‌اش به آمریکا امتناع کرد
رهبری کره شمالی از ارائه فهرستی مربوط به تاسیسات اتمی خود به وزیر امور خارجه آمریکا تا زمان امضای اعلامیه پایان جنگ دو کره امتناع کرده است. کیم جونگ اون در پاسخ به این درخواست که دست کم باید لیستی جزئی را درباره سایت‌های اتمی خود ارائه کند، گفت‌: هنوز اعتمادی بین واشنگتن و پیونگ یانگ وجود ندارد و لیست تاسیسات اتمی کره شمالی قبل از امضای اعلامیه مربوط به پایان جنگ دو کره ارائه نمی‌شود.
** قدس ۹۷/۷/۲۴
*  ‌۶ لایه حفاظتی و امنیتی برای تأمین امنیت زائران اربعین پیش بینی شد
فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: استقرار ۶ لایه حفاظتی و امنیتی برای برقراری امنیت زائران و پوشش پل زائر در مهران به‌طول ۱۱کیلومتر زیرپوشش عملیاتی یگان ویژه ناجاست.
سردار حسن کرمی در بازدید از مرزهای شهرستان دهلران اظهار داشت: یگان ویژه پاسداران به‌مانند اربعین سال‌های گذشته با استقرار در مرز مهران به وظایف عملیاتی خود عمل کرده و محیطی امن و به‌دور از هرگونه تنش در ابعاد مختلف امنیتی و انتظامی برای زائران اربعین امسال فراهم می‌کند.
*  انهدام باند قاچاق سوخت در استان فارس
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس باند فعال قاچاق سوخت شناسایی و ۶ تن از عوامل اصلی آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده تاکنون قاچاق حدود پنج میلیون لیتر سوخت نفت گاز خودروهای دیزلی توسط این باند اثبات شده است.
** خراسان ۹۷/۷/۲۴
*  کارایی اس۳۰۰ ارتقایافته ایرانی از «اس۴۰۰» هم بالاتر است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما امروز هم اس ۳۰۰ را ارتقا داده ایم و هم مکمل آن را ساخته‌ایم به گونه‌ای که کارایی آن از اس ۴۰۰ هم بالاتر است. ابوالفضل حسن‌بیگی با بیان این که در اولین محموله اس ۳۰۰ که از روسیه به ایران وارد شد تمام اجزا به صورت صددرصد به ما تحویل داده شد، اظهار کرد: در مدت زمان فاصله میان تحویل اولین و دومین محموله سامانه موشکی اس ۳۰۰ توسط روسیه به ایران، با توجه به این که ما خودمان توانایی ساخت بخشی از قطعات اس ۳۰۰ را به دست آوردیم به دلیل جلوگیری از خروج ارز غیرضروری، نیاز نبود که در دومین محموله برخی اجزای اس ۳۰۰ را از روس‌ها بگیریم.
*  تدوین چک لیست ۴۰۰ راهکار ضد تحریمی در مرکز پژوهش‌های مجلس
برخی نمایندگان مجلس از تدوین چک لیست جامع تحریم ناپذیری ایران، توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر دادند. چک لیست مذکور شامل بیش از ۴۰۰ راهکار اجرایی به صورت غیرعمومی با همکاری بازوی تحقیقاتی مجلس و کارشناسان خارج از آن تدوین شده است. این برنامه که نسخه به روز شده برنامه فعالانه ضد تحریم این مرکز است، در حوزه اقتصادی، مهار رشد نقدینگی، مدیریت بازار ارز، انتقال وجوه، تضمین حداقل معیشت برای مردم و ایجاد چتر حمایتی برای اقشار خاص، مدیریت بودجه دولت، انضباط مالی و جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و حمایت از تولید و اشتغال را به عنوان مهم ترین راهکارها توصیه کرده است.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۴
*  اوضاع خاورمیانه به نفع دمشق و بغداد در حال تغییر است
رییس‌جمهوری سوریه با استقبال از وزیر خارجه عراق تاکید کرد که شرایط منطقه و جهان به نفع سوریه و عراق در حال تغییر است و دلیل اصلی آن، مشروعیت موضوعی است که دو کشور برادر از آن دفاع می‌کنند. بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه ضمن استقبال از ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق تاکید کرد که پیروزی‌‌های سوریه و عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش، دستاوردی مشترک است زیرا فضای هر دو کشور با خون قهرمانان این پیروزی‌ها آمیخته است.
** شهروند ۹۷/۷/۲۴
*  ۳۰ میلیارد دلار ارز خانگی در اختیار مردم است
هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وضعیت بازار ارز در کشور گفت: در حال حاضر رقم بالایی ارزی خانگی در اختیار مردم قرار دارد که متأسفانه این میزان رو به افزایش است. نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه قبل از نوسانات اخیر ارزی رقم ارز خانگی در اختیار مردم حداقل ۲۰ میلیارد دلار بود، افزود: طبیعتا نوسانات اخیر ارزی این ذخیره ارزی خانگی را افزایش داده است.
** سازندگی ۹۷/۷/۲۴
*  فراکسیون پاسخگویی
فراکسیون پاسخگویی مجلس تشکیل شد. علی بختیار رئیس این فراکسیون درباره دلایل ایجاد این فراکسیون گفته: یکی از اهداف تشکیل فراکسیون پاسخگو، برقراری ارتباط دو سویه و موثر با مردم و کاهش بی اعتمادی آنها نسبت به مسئولان است. ما فراکسیون‌های مختلفی در مجلس داریم، ولی فراکسیونی که بتواند ارتباط دوسویه و موثری با مردم داشته باشد و فاصله بین مردم و مسئولان را کم کند و در نهایت از بی اعتمادی‌هایی که بین مردم ایجاد شده است بکاهد، در مجلس نداشتیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تفسیر بی مراجعه به روایات و گفتار دیگران مصداق تفسیر به رای است
شفقنا/آیت‌الله استادی در ادامه سلسله جلسات تفسیری خود در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به شرح مقدمه تفسیر تبیان پرداخت و با بیان اینکه تفسیر تبیان همواره مورد مراجعه علما و مفسران بوده است، گفت: مجمع‌البیان طبرسی صد سال بعد از تبیان نوشته شد و بعد از آن همواره این دو تفسیر مورد مراجعه بود؛ همچنین تفسیر حقائق‌التاویل ده جلدی توسط سیدرضی نوشته شده که در عین اینکه مفصل است تفسیر همه قرآن نیست و تنها یک جلد از آن باقی مانده است. عضوجامعه مدرسین درادامه تفسیر تبیان را ام التفاسیر شیعه خواند و گفت: تفسیر بی مراجعه به روایات و گفتار دیگران و تمایل داشتن به یک نظر و تحمیل آن بر قرآن، از مصادیق تفسیر به رای است که بر مبنای حدیثی از پیامبر (ص) اگر درست هم باشد نباید گفته شود، زیرا مبنای آن درست نیست و مشمول عذاب الهی است.
رهبر معظم انقلاب به تنهایی دربرابر مستکبران عالم ایستاده‌اند
رسا/آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه امروز هیچ نظام سیاسی در دنیا توان برابری و مقابله با نظام سیاسی ولایت فقیه را ندارد،گفت: ادعای اقتدار نظام سیاسی ولایت فقیه در جهان از روی تعصب نیست بلکه واقعیت انکارناپذیری است که این واقعیت‌ها را می‌توان در اقتدار رهبری در نظام توحیدی ایران با رهبران دیگر کشورهای جهان مشاهده کرد.عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز تنها کسی که در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستاده است و مقاومت می‌کند رهبر معظم انقلاب فرمانده کل قوا امام خامنه ای است که این نیز برگرفته از آیات قرآن است.
تروریسم اقتصادی از تروریسم نظامی خطرناک‌تر است
فارس/آیت الله اراکی که با دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به عنوان یکی از دو نماینده جهان اسلام برای شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس بین‌المللی رهبران ادیان و مذاهب سنتی در آستانه به کشور قزاقستان سفر کرده بود، در سخنانی دراین همایش گفت: صرف اینکه یک ملت دیدگاه متفاوتی دارد، سایر ملت‌ها را مجبور به قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با آن می‌کنند. این یک خطر بزرگ است و یک تروریسم است. تروریسم اقتصادی از تروریسم نظامی خطرناک‌تر است عضو جامعه مدرسین ادامه داد: ما امروز با تروریسم فرهنگی مواجهیم. تروریسمی که تلاش دارد به هویت ملت‌ها تهاجم فرهنگی کرده و فرهنگ جوامع مختلف را به نابودی بکشاند. این نوعی از تروریسم است که باید در برابر آن ایستاد.
آمریکاوارد جنگ در خاورمیانه نمی‌شود
تسنیم/وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی در یک مجله آمریکایی به تشریح دکترین سیاست خارجی رئیس‌جمهور کشورش پرداخته و نوشته واشنگتن قصد ورود به یک درگیری نظامی دیگر در خاورمیانه را (غرب آسیا) ندارد.«پامپئو درادامه ادعا کرده توافق دولت قبلی آمریکا یا «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نتوانسته به «بلندپروازی‌های هسته‌ای» ایران پایان دهد. وی می‌نویسد: «در واقع، چون ایران می‌دانست که دولت اوباما حفظ برجام را به هر چیزی دیگر ترجیح خواهد داد این توافق موجب ایجاد حس مصونیت در ایران شده و به آن امکان داد حمایت خود را از فعالیت‌های مخرب افزایش دهد».
استرالیا سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می‌کند
 باشگاه خبرنگاران /نشریه ساندی مورنینگ هرالد اعلام کرد: نخست وزیر استرالیا، قرار است در چرخشی آشکار در سیاست خارجی این کشور، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد. موریسون همچنین از بازنگری درخصوص حمایت استرالیا از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما امضا شد، خبر خواهد داد.
چین خرید گاز طبیعی مایع را از آمریکا متوقف کرد
باشگاه خبرنگاران/در پی تنش‌های فزاینده تجاری میان واشنگتن و پکن، چین در اقدامی که یک ضربه مهلک برای بخش انرژی آمریکا محسوب می‌شود، خرید گاز طبیعی مایع (LNG) را از این کشور متوقف کرد. آمریکایی‌ها سال گذشته حدود ۳.۶ میلیون تُن گاز طبیعی مایع به بازارهای چین صادر کرده بودند که یک میلیارد دلار درآمدزایی برای آمریکایی‌ها داشت.
واکنش کوبنده حماس به تهدیدات لیبرمن
مهر/مشیر المصری از رهبران حماس به تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: تهدیدات لیبرمن و تشکیلات خودگردان ساکنان غزه را نمی ترساند و ما به تظاهرات بازگشت تا تامین زندگی کریمانه و آزادی کامل ملت مان ادامه می‌دهیم.وی افزود: مقاومت فلسطین برگه‌های قوی در اختیار دارد و معادلات جدیدی را بر اشغالگران اسرائیل تحمیل خواهد کرد. لیبرمن باید بداند که تظاهرات بازگشت بزرگ رو به افزایش و متنوع است. شایان ذکر است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبلا مدعی شده بود که: آتش بس در غزه تنها زمانی به دست می‌آید که نظامیان ما ضربه محکمی به حماس وارد کنند!
سفر غیرمنتظره زنگنه به روسیه
صدا و سیما/ وزیر نفت کشورمان در سفری غیر منتظره و از پیش اعلام نشده، روز دوشنبه وارد مسکو شدو بلافاصله پس از ورود به مسکو، با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه پشت درهای بسته دیدار و گفتگو کرد.وزیر نفت روسیه در دیدار با بیژن زنگنه گفت: با افزایش یک میلیون بشکه‌ای نفت این امیدواری بوجود می‌آید که بازار نفت به ثبات برسد و از هیجانی شدن بازار جهانی جلوگیری شود.وزیر انرژی روسیه با تاکید بر ضرورت پایبندی همه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به سقف‌های تعیین شده گفت: پایبندی به سهمیه‌های تعیین شده توسط کشورهای تولید کننده نفت علاوه بر ایجاد ثبات در بازار نفت، می‌تواند منافع همه را در پی داشته باشد.
جهان در قبال زورگویی آمریکا سکوت نکند
مهر/ سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت: جهان نباید در برابر زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند. اسحاق آل حبیب در نشست کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در حالی که طبق ۱۲ گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به کلیه تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام عمل کرده است، خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بود و این کشور تعهدات‌ خود را به طور مداوم نقض می‌کند.
امکانات مرز مهران برای اربعین ۹۷ ارتقاء یافته است
مهر/معاون امنیتی وزیر کشور گفت: امکانات و زیرساخت‌های مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران در اربعین ۹۷ بهبود و ارتقاء یافته است.حسین ذوالفقاری بر عزم تمامی ارگان‌های مسئول برای برپایی این آیین در سال ۹۷ تاکید کرد و گفت: بدون شک امسال نیز با حجم بسیار زیاد علاقه مندان به ساحت اباعبدالله الحسین‌(ع) روبرو بوده و مرزهای سه گانه شاهد حضور زائران اربعین خواهند بود.ذوالفقاری تاکید کرد: در سال‌های گذشته کمبودهایی در زیرساخت‌های مرزهای سه گانه وجود داشت که تلاش شد این کمبودها هر سال کاهش یابد و در این میان نقش مرز بین المللی مهران بسیار ویژه است.
برای خروج ایران از فهرست سیاه، تضمینی نیست
صداوسیما/ دبیر اجرایی اف.ای.تی.اف (گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی) تصریح کرد: در مورد ایران چیزی که منتظر انجام آن هستیم غیرقانونی کردن تامین مالی تروریسم است و اینکه استثناهایی را که برای گروه‌های مشخصی در نظر گرفته بردارد. دیوید لوئیس تاکید کرد هیچ تضمینی درباره خروج ایران از فهرست سیاه در کار نیست اما قطعا این اقدام می‌تواند شرایطی را برای این کشورها فراهم کند که بتوانند وارد داد و ستد با سایر کشورهای جهان شوند.
افزایش نارضایتی از ترامپ
صدا و سیما/سی ان ان اعلام کرد: به استناد نظرسنجی‌ها در داخل آمریکا، نارضایتی از عملکرد رئیس جمهور امریکا افزایش یافته است.درنظرسنجی اخیر سی ان ان، پنجاه و هفت درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند ازعملکرد رئیس جمهور کشورشان ناراضی هستند. میزان نارضایتی از عملکرد ترامپ در میان زنان آمریکایی شدیدتر است بطوریکه در این نظرسنجی شصت و یک درصد زنان آمریکایی اعلام کردند از عملکرد ترامپ ناراضی هستند و فقط سی و شش درصد عملکرد ترامپ را مثبت ارزیابی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *