خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۳

  • آیت الله العظمی شبیری زنجانی: جای درس اخلاق‌هایی مانند درس امام(ره) در حوزه خالی است
  • فراخوان رهبرمعظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی-‌‌‌ایرانی پیشرفت
  • آیت الله ممدوحی: مسئولان، زمینه کاهش هر چه بیشتر هزینه سفر اربعین را فراهم کنند
  • آیت الله اعرافی: از ظرفیت فکری حوزه و دانشگاه برای حمایت از بازنشستگان استفاده شود
  • آیت الله اراکی: نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت
  • آیت الله موسوی اصفهانی: نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۳
*  کشف ۳۰۰ تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و این برای ما افتخار است، گفت: با هوشیاری سربازان امام زمان(عج) تاکنون ۳۰۰ تیم تروریستی شناسایی و عوامل آن به هلاکت رسیده‌اند. حجت‌الاسلام علوی گفت: وزارت اطلاعات قدرت دارد اما نه علیه مردم بلکه برای دشمن؛ زیرا کارش حفظ امنیت برای ملت است و تروریست‌ها باید از وزارت اطلاعات بترسند.
** همشهری ۹۷/۷/۲۳
*  با خروج از برجام چیزی عایدمان نمی‌شود
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت و گویی با رادیو بین المللی این کشور گفت: درباره موضوع توافق هسته‌ای ایران،باید بگویم که ما با آمریکا اختلاف داریم و این اختلاف در روش ما در مواجهه با این موضوع است.
وی گفت: از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، ما همواره تلاش کرده ایم که توافق هسته‌ای ایران حفظ شود. تمام تلاش ما بر این بوده است که ایرانی‌ها ازاین توافق خارج نشوند چرا که اگر آنها این توافق را ترک کنند، در عمل چیزی دست ما را نمی گیرد و نمی توانیم بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشیم.
مکرون گفت: تاکید می‌کنم که خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به هیچ عنوان مفید نیست، چرا که خطرات بسیار شدیدی برای منطقه خاورمیانه به همراه خواهد داشت.
** کیهان ۹۷/۷/۲۳
*  فراخوان رهبرمعظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی – ایرانی پیشرفت
رهبر معظم انقلاب با انتشار فراخوانی از دستگاه‌ها، مراکز علمی و اندیشمندان دعوت کردند تا با مطالعه عمیق سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت؛ نظرات و پیشنهادهای خود را برای ارتقای آن ارائه نموده و متذکر شدند: این سند، اهمّ مبانی و آرمان‌های پیشرفت را تدوین کرده و افق مطلوب کشور را در پنج دهه آینده ترسیم کرده است. در بخشی از متن ابلاغ رهبرمعظم انقلاب اسلامی آمده است:
خداوند جلّ و علا را سپاس می‌گزارم که با هدایت و توفیق او تلاش نظام‌مند چند هزار تن از صاحب‌نظران و استادان دانشگاهی و حوزوی و فرزانگان جوان برای طرّاحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از هفت سال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید. این سند، اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت را تدوین کرده و افق مطلوب کشور را در پنج دهه‌ آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای نیل به آن را طرّاحی کرده است که با تحقق آن، که کاری عظیم و دشوار اما ممکن و شیرین است، کشور راه پیشرفت را خواهد پیمود و طلیعه‌ مبارک تمدن نوین اسلامی ایرانی در زیست‌بوم ایران رخ خواهد نمود.
*  پرونده خاشقجی بن‌سلمان را غرق می‌کند
دو رسانه غربی سی ان ان و نیویورک تایمز به طور همزمان اعلام کرده‌اند حادثه قتل خاشقجی، بن سلمان را غرق خواهد کرد و به همین دلیل باید دنبال یک ولیعهد دیگر در عربستان بود. پیش از این کارشناسان دیگری نیز اعلام کرده بودند، این پرونده بیش از پرونده یمن برای سعودی‌ها گران تمام خواهد شد.

** شرق ۹۷/۷/۲۳
*  اعتراف آمریکا به اثر تحریم ایران بر افزایش قیمت طلای سیاه
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت نفت به دلیل تحریم‌های ایران و ابهام درباره توانایی دیگر تولیدکنندگان برای جایگزینی نفت خام آن در بازارهای جهانی، با افزایش همراه خواهد بود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد: افزایش برآورد این نهاد از قیمت نفت، به دلیل ابهام درباره میزان کاهش تولید نفت ایران و توانایی دیگر تولیدکنندگان برای جبران کاهش تولید نفت ایران است؛ بر این اساس، اگر کاهش تولید نفت و صادرات نفت ایران بیش از انتظارها باشد، اختلال در بازار نفت در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود.
*  پیام صدر به جریان‌های اهل سنت عراق
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی به جریان‌های اهل سنت کشورش از آنها خواست سهمیه‌بندی و طایفه‌گرایی را در معرفی نامزد پست‌های دولتی رها کنند.
** ایران ۹۷/۷/۲۳
*  ۱۳ آبان اتفاق تازه‌ای رخ نخواهد داد
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه آینده بلندمدت حتماً بهتر می‌َشود، به شکست‌های امریکا در لاهه، شورای امنیت و اجماع‌سازی بین‌المللی علیه ایران اشاره و از آن به پیروزی ایران در مقابل امریکا تعبیر کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در دانشگاه تهران و در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، امید را مهم‌ترین عامل برای عبور از شرایط فعلی دانست و خطاب به مردم، اظهار کرد که اثرات تحریم‌های امریکا تاکنون مشخص شده و ۱۳ آبان اتفاق تازه‌ای رخ نخواهد داد. او در عین حال از دانشگاه‌ها نیز خواست دولت را از خود بدانند و با ارائه راهکار برای مسائل مختلف و امیدآفرینی، در شرایط فعلی نقش‌آفرین باشند.
FATF*  موقعیت استثنایی برای توسعه اقتصادی ایران است
وزیر راه و شهرسازی گفت: FATF موقعیت استثنایی برای افزایش تجارت و توسعه اقتصادی ایران با وجود تحریم‌های امریکا است. عباس آخوندی گفت: باید از ظرفیت FATF برای توسعه تجارت بهره ببریم و نپیوستن ایران به این معاهده بین‌المللی خود تحریمی است.وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به پیوستن ایران به FATF رأی مثبت دادند و تصویب نهایی این طرح به انزوای روز افزون امریکا کمک می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۳
*  طرح اروپایی‌ها برای دورزدن تحریم‌ها، نشان‌دهنده عمق عصبانیت آن‌ها از ترامپ است
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به این‌که ترامپ با بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران امیدوار است این کشور را ملزم به پذیرش خواسته‌های غیرواقع بینانه‌اش کند، تصریح کرد که این رویکرد نه تنها به نتیجه مورد نظر نمی‌انجامد، بلکه موجب شکاف میان واشنگتن و نزدیک‌ترین متحدانش شده است.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اکنون نیز اروپایی‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد یک سازوکار مالی ویژه تحریم‌های آمریکا را دور بزنند، توافق هسته‌ای را حفظ کنند و از این طریق به شرکت‌هایشان اجازه می‌دهند به تجارت نفت با ارز داخلی یا از طریق تهاتر به جای دلار ادامه دهند.
طرح اروپایی‌ها برای دورزدن تحریم‌های آمریکا نشان‌دهنده عمق عصبانیت این متحدان از ترامپ است.
*  تدریس شخصیت سید حسن نصرالله در مدارس رژیم صهیونیستی
«سید حسن نصرالله یک شخصیت کاریزماتیک، فوق‌العاده و آشنا به سیاست تل‌آویو است و از دانش گسترده خود برای انتقال پیام‌های روانشناختی به منظور نابود کردن جامعه صهیونیستی استفاده می‌کند»، این‌ها بخشی از مطالبی است که در مدارس اسرائیل به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.
این‌ عبارات مطالبی است که “یونی گراف”، مربی اسرائیلی با تصویب وزارت آموزش رژیم صهیونیستی که نفتالی بنت در راس آن است در کتاب خود آورده که به عنوان کتاب درسی در مدارس اسرائیل به دانش‌آموزان یهودی تدریس می‌شود.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۳
*  بسیاری از کشورها ناچارند نفت ایران را بخرند
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از کشورها ناچارند برای تامین انرژی خود نفت ایران را به‌صورت غیرمستقیم خریداری کنند.
اسحاق جهانگیری اضافه کرد: ما با استفاده از برخی روش‌ها، شرکای جدید در دنیا پیدا کرده‌ایم و با شرکای سنتی نیز مذاکره داشته و راهکارهایی پیدا کرده‌ایم و آمریکا باید بداند هر کشوری که مورد تحریم قرار بگیرد برای دور زدن تحریم‌ها تلاش خواهد کرد.
*  پارلمان عراق اخراج نظامیان آمریکایی را بررسی می‌کند
مجلس جدید عراق بررسی اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را در راس برنامه‌هایش قرار داده است. شبکه عراقی السومریه به نقل از یک روزنامه عربی حاشیه خلیج فارس که اشاره‌ای به نامش نکرده است از حرکت شماری از نمایندگان پارلمان برای جمع‌آوری امضا به منظور تصویب قانونی درباره نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور خبر داد.
** جوان ۹۷/۷/۲۳
*  عملیات‌های موفق ارتش در به هلاکت رساندن تروریست‌ها
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از مناطق تحت حفاظت تیپ ۲۸۴ شهید رستمی در غرب کشور با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش کارهای بسیار مناسبی به خصوص در امنیت و دفاع از تمام تنگه‌ها و گذرگاه‌هایی که احتمال ورود تروریست به داخل کشور وجود دارد، انجام می‌دهد، تصریح کرد: در چند مورد عملیات‌های موفقی در مقابله با تروریست‌هایی که قصد ورود به کشور را داشته‌اند، انجام داده‌اند که تعدادی به هلاکت رسیده و تعدادی را دستگیر کرده‌اند.
*  فریاد‌های دشمن ناشی از تحمل شکست‌های بزرگ است
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در حسینیه ثارالله سپاه این استان اظهار کرد: امروز جهان در حال متحد شدن علیه آمریکاست و هیچ کشوری، ایالات متحده را علیه ایران اسلامی یاری نمی‌دهد. وی با اشاره به ارتباط قوی ایران با سایر کشورهای جهان گفت: کسانی که می‌خواهند ما را تحریم کنند،‌ ببینند تاکنون چه اثری از تحریم در کشور ما به دست آورده‌اند. وی با بیان اینکه همه تیرهای دشمن به سنگ خورده است،‌ اظهار کرد: ملت ایران با ایستادگی در برابر دشمن، آنها را شکست داد.
وی گفت: فریادهای دشمن و هراسی که از قدرت انقلاب و نظام ما دارد، حاکی از شکست‌های پی در پی و بزرگی می‌باشد که تاکنون متحمل شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۳
*  تحریم‌های آمریکا تاثیری بر روابط تجاری تهران و اسلام‌آباد ندارد
«ظفر بختاوری» رئیس اتاق بازرگانی پاکستان تأکید کرد که «تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیرات منفی بر روابط تجاری بین تهران و اسلام‌آباد نخواهد داشت».
بختاوری با بیان این‌که نگرانی درباره تحریم‌های آمریکا جایز نیست، خاطرنشان کرد که «اتاق بازرگانی پاکستان در حال بررسی راه‌های تقویت و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران است».
*  ایران در بازسازی سوریه کمک بلاعوض نمی‌کند
حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بلافاصله پس از مطرح شدن بحث بازسازی در سوریه در داخل کشور این تلقی ایجاد می‌شود که قرار است ایران به صورت یک طرفه در سوریه هزینه کند، در واقع از مسئله مشارکت ایران در بازسازی این کشور تصویر بنگاه خیریه‌ ارائه می‌شود؛ درحالی که این تصویر با واقعیت نیست. دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت هم پیمان سوریه که بیشترین هزینه‌ها و همکاری‌ها را در دوره جنگ و قبل از آن با دولت دمشق داشته، قصد استفاده از بازار گسترده برای خلق فرصت‌های اقتصادی در سوریه را دارد و قطعا قرار نیست بازسازی سوریه از طریق کمک‌های بلاعوض یا با سرمایه ایران به صورت یک جانبه انجام شود.
** رسالت ۹۷/۷/۲۳
*  نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت
آیت‌الله اراکی در درس اخلاق هفتگی خود گفت: یکی از آموزه‌هایی که هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی باید آموزش داده شود این است که بدانیم از طریق ایمان می‌توانیم به قدرت برسیم و این همان چیزی است که غربی‌ها و غرب‌زده‌ها از آن غافل هستند. وی با اشاره اینکه برخی می‌خواهند قدرت آمیخته با ایمان ملت ایران را پنهان کنند، مطرح کرد: قدرت جامعه ما بر پایه توکل بر خداوند بنا شده است، نه این‌که عده‌ای بپندارند با اتکای به بیگانگان می‌توانند به قدرت برسند؛ روح بشریت وقتی‌که الهی شود، قدرت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند که به‌وسیله آن می‌تواند بر همه مشکلات پیروز شود. وی با بیان اینکه جامعه اسلامی در همه ابعاد با جامعه غربی تفاوت دارد، تأکید کرد: نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت، زیرا غربی‌ها کاملاً برعکس مبانی و آموزه‌های ما عمل می‌کنند.دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که فرهنگ ملت ایران با فرهنگ حسینی آمیخته است، گفت: فرهنگ حسینی جهان را می‌سازد و بنیان غرب را برمی‌اندازد، بر این اساس نباید برخی مسئولان از این موضوع غفلت کنند.
*  تکذیب یک نقل‌ قول از آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی درباره «سی اف تی»
دفتر آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی، نقل‌ قول منتسب به ایشان در مورد لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم را تکذیب کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقل‌قولی از حضرت آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی پیرامون نظر مقام معظم رهبری در مورد لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر گردید. به اطلاع عموم مخاطبین می‌رساند معظم له از چنین نقل‌قولی اظهار بی‌اطلاعی نمودند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۳
*  وزیر خارجه عراق در دمشق
وزیر خارجه عراق در سفری دو روزه وارد دمشق شد. «ابراهیم جعفری»، وزیر خارجه عراق در این سفر دو روزه با «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه و مسؤولان ارشد سوری دیدار و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه صحبت خواهد کرد. ولید معلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با جعفری در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان از او برای سفر به دمشق دعوت کرده بود.
*  توسعه همکاری با آفریقای جنوبی
امیر سرتیپ محمد احدی رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که به منظور شرکت در دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی با آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده بود در دیدار با ماپیسا انکاکولا ضمن ابلاغ سلام امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به همتای آفریقای جنوبی خود از نلسون ماندلا به عنوان یکی از رهبران آزادیخواه جهان که عمر خود را وقف آزادی و برابری نمود، یادکرد.
** آرمان ۹۷/۷/۲۳
*  بازداشت متهم اصلی پرونده اختلاس نفتی
دادستان بوشهر با اشاره به اختلاس در شرکت فرآورده‌های نفتی بوشهر گفت: در پی تشکیل پرونده‌ای در این زمینه متهم اصلی آن، مسئول فروش فرآورده‌های نفتی به شناورهای سفاری و صیادی دستگیر و بازداشت شد. علی حسن‌پور با اشاره به اختلاس ۵۲ میلیارد ریالی در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر اظهار داشت: در پی اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر اختلاس در این شرکت به میزان ۵۲ میلیارد ریال پرونده‌ای برای دستگیری متهمان در دادسرای بوشهر تشکیل شد. وی از شناسایی متهمان این پرونده خبرداد و بیان کرد: در پی تشکیل پرونده اختلاس در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر برخی از متهمان آن دستگیر شدند.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۳
*  موافقت آمریکا با خروج نظامیان خود از افغانستان
یکی از نمایندگان طالبان که خواست نامش فاش نشود گفت: در ملاقاتی که در قطر بین نمایندگان گروه طالبان با هیئت ۶ نفره آمریکا به ریاست «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان صورت گرفته است، آمریکا در مورد خروج نیروهای خود در افغانستان ابراز رضایتمندی کرده است. وی در ادامه گفت که طرفین در مورد پایان جنگ ۱۷ ساله آمریکا در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و حل سایر مسائل به تفاهم رسیده اند.
*  حذف عوارض خروج از مرزهای زمینی برای زائران اربعین
رئیس ستاد مرکزی مراسم اربعین حسینی از حذف عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای زائران خبر داد. حسین ذوالفقاری در نشست خبری در محل وزارت کشور افزود: با توجه به موافقت انجام گرفته با مسئولان مربوطه، آن دسته از زائرانی که مرز خروجی خود را زمینی انتخاب کرده اند تا پایان آیین اربعین از پرداخت مبلغ ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان عوارض خروج از کشور معاف هستند و عوارض خروجی از این دسته زائران دریافت نمی شود.
** قدس ۹۷/۷/۲۳
*  دیپلمات بازداشت شده در آلمان از مصونیت برخوردار است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایرانی در آلمان از مصونیت کامل برخوردار است. بهرام قاسمی در خصوص نقل قول مطرح شده از وی مبنی بر این که “آقای اسدی فقط در وین مصونیت دارد” گفت: آنچه من گفتم دقیقا این بود که مصونیت دیپلماتیک ایشان مرتبط است با جایگاه دیپلماتیکی که در اتریش داشته اند و تصریح کرده بودم (برگرفته از ماده چهل کنوانسیون وین ۱۹۶۱) که ایشان در مسیر عزیمت و رفت و برگشت به محل ماموریت نیز دارای مصونیت بوده اند.
*  انفجار نزدیک فرودگاه کابل
انفجاری نزدیک فرودگاه بین المللی کابل و ساختمان وزارت کشور افغانستان رخ داد.
«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: این انفجار ساعت هشت صبح دیروز یکشنبه به وقت محلی روی داد.
یک دستگاه موتورسیکلت بمبگذاری شده در نشست تبلیغاتی نامزد استان تخار برای مجلس نمایندگان در شهرستان «رستاق» منفجر شد .
بر اساس این گزارش شمار کشته‌ها و مجروحان انفجار دیروز در گردهمایی تبلیغات انتخاباتی در استان تخار افغانستان به پنجاه و هشت نفر رسیده است.
** خراسان ۹۷/۷/۲۳
*  واکنش فتاح به عضویت در هیئت دولت
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد دولت به وی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: درباره این موضوع با بنده صحبتی نشده است. چندی پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود در این وزارتخانه استعفا کرده و احتمال دارد پرویز فتاح از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۳
*  بررسی پرونده اخیر توزیع مشروبات الکلی دست ساز در جلسه شورای امنیت
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: جان انسان‌ها برای همه ما اهمیت دارد بنابراین باید مردم را از پیامد‌ها و عوارض مصرف مشروبات الکلی به خوبی آگاه کنیم.
در این مسئله نیز از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی و رسانه‌ها در آگاه سازی مردم به خصوص نسل جوان استفاده و باید در این جهت، شورای اجتماعی کشور برنامه‌های مشخصی تدوین کند. گزارش استاندار هرمزگان و وزارت بهداشت از مسمومیت‌های اخیر مصرف مشروبات الکلی در برخی استان‌های کشور که منجر به مرگ تعدادی از مصرف کنندگان شد به دست ما رسیده است. این پرونده در جلسه آتی شورای امنیت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
** شهروند ۹۷/۷/۲۳
*  ۷ ماه حبس قطعی برای حسن عباسی
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از صدور حکم برای حسن عباسی به اتهام توهین به رییس جمهور و مقامات رسمی کشور خبر داد و گفت: این حکم قطعی است و بزودی اجرا می‌شود.
علیرضا آذربایجانی وکیل دادگستری عنوان کرد: دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدید نظرخواهی ایشان از رأی محکومیت، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به ۵ فقره حبس ۷ ماهه محکوم کرد.
*  ضرب الاجل آنکارا به ریاض درباره تفتیش کنسولگری عربستان
مقامات ترکیه به ریاض مهلت داده‌اند که به بازپرسان ترکیه‌ای اجازه ورود به کنسولگری عربستان و اقامتگاه سرکنسول را که در مسافت ۳۰۰ متری کنسولگری است، بدهد. در غیر این صورت دیپلمات‌‌ها و کنسول سعودی از استانبول اخراج خواهند شد.
** سازندگی ۹۷/۷/۲۳
*  محکومیت یک جاسوس
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در راستای مقابله با پروژه‌ نفوذ شخصی دو تابعیتی دستگیر شده آیا برای این فرد حکمی صادر شده است یا نه و دقیقا به چه اتهامی دستگیر شده،‌گفت: آقای توکلی حکم‌شان قطعی شده و گزارش اولیه توسط وزارت اطلاعات داده شده است.
زیرنظر قاضی، این فرد به ۸ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده و این حکم قطعی است. همچنین اموال ایشان که از این طریق تحصیل شده بود، ضبط شده که شامل ۴۸ هزار دلار می‌شود. اتهام این فرد جاسوسی است و جزئیات پرونده در حکم وجود دارد. معمولا این افراد توأمان برای آمریکا و اسرائیل فعالیت می‌کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جای درس اخلاق‌هایی مانند درس امام در حوزه خالی است
رسا/آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار آیت الله حسینی بوشهری شرایط کنونی ایران و جهان را شرایطی ویژه دانست و بر لزوم تقویت و گسترش درس‌های اخلاق در حوزه علمیه تاکید کرد.وی با اشاره به درس اخلاق امام خمینی(ره) افزود: آقای خمینی که درس اخلاق می‌گفتند تا چند روزی حوزه یک حال و هوای دیگر داشت. امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.استاد حوزه علمیه قم نپرداختن به سیره حضرات معصومین(ع) و علمای شیعه را یکی از دلایل کم رنگ شدن مباحث اخلاقی دانست و گفت: باید برای طلبه‌ها مجلسی تشکیل شود و سخنرانان با استناد به روایت‌های نورانی و سیره بزرگان مباحث اخلاقی را شرح دهند.
مردم فرشته گونه دین و کشور را حفظ کردند
رسا/حضرت ‌آیت الله جوادی آملی دردیداربا سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این که دردفاع مقدس از آنجا که همه کشورهای جهان علیه ما متحد شدند جنگ جهانی سوم بود، گفت: در این میان تنها دینِ مردم باعث حفظ کشور شد و مردم فرشته گونه دین و کشور را حفظ کردند، تنها کسی که خود را انسان بداند و بداند بعد از مرگ نخواهد پوسید، می‌تواند اینچنین در مقابل دشمن بایستد.وی درادامه ابراز داشت: برخی از انسانها در خلاف مسیر انسانیت خود حرکت می‌کنند، مثلا در شرایط امروز کشور برخی موش گونه زندگی می‌کنند، این شخص دو تُن طلا ذخیره می‌کند برای چه؟
مسئولان، زمینه کاهش هر چه بیشتر هزینه سفر اربعین را فراهم کنند
حوزه/ آیت الله ممدوحی با اشاره به اشتیاق زایدالوصف مردم کشورمان برای پیاده روی اربعین اظهار داشت: به لطف الهی چندسالی است که پیاده روی اربعین به مراسم باشکوهی در ابعاد گسترده بین المللی تبدیل شده و آنچه مهم است این که باید شرایطی فراهم کرد که افراد بیشتری بتوانند در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند و در این خصوص قطعاً مسئولان باید زمینه این کار را فراهم کنند. عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: به هر صورت پیاده روی اربعین مانور اقتدار شیعه و بلکه امت اسلامی است و باید کسانی که متصدی هماهنگی و برنامه‌ها هستند به فکر ایجاد تسهیلات بیشتر برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه برای انجام این سفر معنوی باشند.
از ظرفیت فکری حوزه و دانشگاه برای حمایت از بازنشستگان استفاده شود
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار تقی زاده، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور بر ضرورت توجه به مسائل روحی و روانی، مطالعات علمی، دینی، ارزشی و آسیب شناسی، مسائل مربوط به بازنشستگان تأکید کرد و گفت: در این رابطه می‌توان از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای همکاری بهتر در مسائل مطالعاتی علمی و دینی بهره‌ گرفت. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان اینکه لازم است در مورد سرمایه عظیمی مانند بازنشستگان فعالیت‌ها فکری شود تا حقوق این افراد از بین نرود، افزود: بازنشستگان ظرفیت خوبی در کشور هستند،  می‌توان از این ظرفیت در مسائل کشور استفاده کرد.
نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی گفت: باید شکرگزار خداوند باشیم که جمهوری اسلامی امروز تنها مملکتی است که دین رسمی و قانونی آن بر اساس اسلام و مذهب شیعه است.وی خاطرنشان کرد: باید در تمام مجالس از بزرگان و علمای دین که سبب شدند دین اسلام به ما برسد یاد کنیم و این وظیفه ما است که همچون علمای دین، دین اسلام را برای نسل آینده شرح دهیم.عضو جامعه مدرسین با انتقاد نسبت به تصویب لایحه اخیر در مجلس اظهار داشت: متاسفانه مجلس ما مجلس شجاعی نیست، نمایندگان، امثال مدرس را باید الگوی خود قرار دهند که در زمان رضا خان شجاعانه ایستاد و مقاومت کرد.
دیدار پوتین با رهبر انقلاب یک ملاقات بسیار مهم بود
حوزه/ سفیر روسیه در ایران گفت: در دیداری که آقای پوتین با مقام معظم رهبری داشت،یک ملاقات بسیار مهم بود و نکات بسیار ارزشمندی در آن رد و بدل شد، رهبر انقلاب بر گسترش و توسعه‌ همکاری‌های مشترک در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و تحصیلی تاکید کردند. لوون جاگاریان همچنین افزود: در بعد اقتصادی کشور روسیه در واحد دو و سه نیروگاه اتمی همکاری داشته و دارد. همچنین در شکل‌گیری راه آهن گرمسار نیز همکاری‌هایی با ایران داشته‌ایم. در عرصه‌ نظامی نیز همکاری داشته و خواهیم داشت و امیدواریم در بعد اقتصادی هم این فعالیت‌ها بیشتر شود.
تظاهرات مسلمانان ۲۰ شهر هند در اعتراض به تبعیض
حوزه/ مسلمانان هند در اعتراض به برخوردهای تبعیض آمیز دولت و مطالبه حقوق برابر شهروندی در اقدامی هماهنگ در بیست شهر تجمع اعتراض امیز برگزار کردند.این اعتراض در خیابان پارلمان دهلی نو پایتخت کشور هندوستان و بیست شهر از ایالت‌های دیگر این کشور برگزار شد.
اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت‌ها علیه معترضان فلسطینی شد
مهر/ سخنگوی اتحادیه اروپا به اقدامات تل آویو علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی واکنش نشان داد.بر اساس این گزارش، سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار توقف درگیری‌ها و حمله نظامیان صهیونیستی به فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی بازگشت شد.سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: امیدواریم اسرائیل به اصل لزوم و تناسب در استفاده از زور پایبند باشد. کوتسیانچیچ بر ضرورت تحقیق در خصوص حوادث روزهای گذشته و تحویل جنایتکاران به دست عدالت تاکید کرد.
عزم جدی ناجا برای جلوگیری از تردد بدون گذرنامه زائران اربعین
 مهر/ فرمانده ناجا گفت: در مرز مهران از پل زائر به سمت پایانه مرزی مهران که به عنوان گلوگاه اصلی تردد زوار است با پنج گیت مستقر در این مسیر، از تردد افراد غیرمجاز جلوگیری می‌شود.سردار اشتری با اشاره به وقایع تروریستی سال گذشته و حادثه تروریستی اهواز، مراسم اربعین امسال را دارای حساسیت ویژه دانست و گفت: همواره باید آمادگی برخورد با هر حادثه‌ای را داشته باشیم.
تشدید اتهامات آمریکا ناشی از شکست در برابر اراده ملت ایران است
مهر/ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی وی و همچنین بخش‌هایی از سند راهبرد مقابله با تروریسم آمریکا که در آن با طرح اتهامات واهی و بی اساس، ایران را متهم به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا کرده است، ضمن رد این اتهامات، اظهار داشت: اینگونه اظهارنظرها، طرح اتهامات واهی و تکراری و خیالبافی‌هایی که اخیرا در سخنان مقامات آمریکایی، بویژه رئیس جمهور این کشور و برخی افراد نزدیک به وی تشدید شده است،ناشی از ناکامی‌های پی در پی است که این کشور در ماه‌های اخیر در عرصه‌های مختلف در مقابل اراده راسخ ، مقاومت و تدبیر و خردورزی ایران و ایرانیان سر افراز داشته‌اند.
ایران حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد
فارس/وزیر دفاع صبح امروزدر مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک اظهار داشت: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است. امیر حاتمی با اشاره به خروج آمریکا ازبرجام گفت: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد وعلی‌رغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری و صبر پیشه کرد چرا که جمهوری اسلامی دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی است.
همکاری ایران با اف.ای.تی.اف مثبت است
ایرنا / «دیوید لوئیس» دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) در پاسخ به این پرسش که «آیا خروج ایران از لیست سیاه اف.ای.تی.اف کمکی به این کشور برای حفظ رابطه با کشورهای دیگر می‌کند» گفت: بله البته. جدای از اینکه کشورهای مختلف چه موضعی در برابر تحریم‌های ایران می‌گیرند،نتیجه همکاری ایران با اف.ای.تی.اف به هرحال مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *