خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۱

  • دبیرکل حزب الله لبنان: ترامپ اعراب را تحقیر و به قدرت ایران اعتراف می‌کند
  • رهبرمعظم انقلاب: هیچ بن‌بستی وجود ندارد برای حل مشکلات تصمیمات جدی و عملیاتی بگیرید
  • آیت الله خاتمی: مقاومت در برابر دشمن تنها راه نجات ملت ایران است
  • آیت الله حسینی بوشهری: علما در همه حوزه‌ها  جلو نفوذ دشمن را بگیرند
  • آیت الله اعرافی: پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب ملت ایران را پیروز خواهد کرد
  • آیت الله موسوی اصفهانی: جهان اسلام به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی افتخار می‌کند

 

** جام جم ۹۷/۷/۲۱
*  زمان سرنگونی رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر شده است
فرمانده سپاه پاسداران گفت: تا سرنگونی رژیم صهیونیستی پایدار خواهیم بود و اکنون به آن زمان نزدیکتر شده‌ایم.
سرلشکر محمد علی جعفری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص این که گمان می‌کند ایران از زمان به قدرت رسیدن او ضعیف‌تر شده، در اشتباه است.اگر پیش‌تر توانایی ایران در دفاع از خاورمیانه و نه تسلط برآن ۱۲ دقیقه بود، اکنون این زمان کمتر نیز شده است.
** همشهری ۹۷/۷/۲۱
*  پایان دفاعیات ایران و آمریکا در لاهه
چهارمین و آخرین جلسه دادگاه دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه به منظور رسیدگی به شکایت ایران در مورد تصرف حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی بانک مرکزی ایران در آمریکا برگزار شد. در این جلسه وکلای ایران آخرین مطالب خود را به سمع و نظر رئیس دادگاه، قضات و حضار رساندند. روز پنجشنبه هم آخرین جلسه استماع دفاعیات آمریکایی‌ها در کاخ صلح هلند شنیده شد.
** کیهان ۹۷/۷/۲۱
*  هیچ بن‌بستی وجود ندارد/برای حل مشکلات تصمیمات جدی و عملیاتی بگیرید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ا‌ی در جلسه‌ سران قوای سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادی:
– حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم، نیازمند کار جهادی و تلاش فوق‌العاده است زیرا این مشکلات به‌ویژه مشکل گرانی و کاهش قدرت خرید، معیشت بخش زیادی از مردم به‌ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا کرده است.
– برای حل برخی مسائل کلیدیِ اقتصاد مانند مشکلات نظام بانکی، نقدینگی، ‌اشتغال، تورم و فرآیند بودجه‌ریزی باید تصمیم‌های جدی و عملیاتی بگیرید.
– شرایط کنونی کشور موجب شده است نخبگان و فعالان دلسوز، احساس مسئولیت مضاعف کنند و ظرفیت‌ها و داشته‌های علمی و تجربی خود را به مسئولان عرضه کنند، بنابراین قدر این فرصت را بدانید و از پیشنهادهای فعالان دانشگاهی و اقتصادی استفاده‌ کامل کنید.
– در مواجهه با «چالش‌های درونی و ساختاری اقتصاد کشور» و «مسائل ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا» راه‌حل‌های خردمندانه‌ای را به کار ببندید که نتیجه‌ آن، گره‌گشایی پایدار از زندگی مردم و ناامید شدن دشمن از اثرگذاریِ حربه‌ تحریم باشد.
– هیچ بن‌بست و مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهی و با عزم و اراده‌ مردم و مسئولان و با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایرانِ عزیز و با فعال کردن ظرفیت‌ها و منابع ممتاز کشور، یقیناً بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق خواهیم آمد.
*  هزینه ویزای اربعین ۳۵ درصد کاهش یافت
دبیر ستاد اربعین با اشاره به نام‌نویسی ۳۳۰ هزار زائر حسینی در سامانه سماح، قیمت نهایی ویزای اربعین به همراه پوشش بیمه و خدمات درمانی را ۲۳۴ هزار و ۸۷۵تومان اعلام کرد.
شهریار حیدری با اشاره به پیشنهاد رئیس بانک مرکزی و موافقت رئیس جمهور مبنی بر کاهش هزینه ویزای اربعین، اظهار داشت: با ابلاغیه جدید هزینه ویزای اربعین امسال ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.
** شرق ۹۷/۷/۲۱
*  مسائل خاورمیانه باید توسط خود کشورهای منطقه حل شود
وزیر کشور در دیدار با وزیر کشور ترکیه گفت: مسائل منطقه‌ای می‌‌‌تواند از موارد همکاری‌‌‌های مشترک وزارتخانه‌های دو کشور باشد که باید بر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده و به تفاهم برسیم تا همکاری‌های مشترک داشته باشیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به حوادث منطقه و حضور نیروهای خارجی اظهار داشت: معتقدیم مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل و فصل شود.
*  هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی
اعضای هیات پارلمانی ایران در یکصد و سی و نهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو حضور می‌یابند.
این نشست ۲۲ تا ۲۶ مهر ماه در ژنو برگزار می‌شود. نمایندگان اعزامی علاوه بر شرکت در مجمع عمومی و شورای بین‌المجالس، در کمیته‌های دائمی صلح و امنیت بین‌الملل، توسعه پایدار و تجارت، دموکراسی و حقوق بشر، امور سازمان ملل، نشست زنان، نشست جوانان، نشست گروه آسیا – پاسفیک و پنل‌های تخصصی حضور خواهند یافت.
** ایران ۹۷/۷/۲۱
*  واکنش پلیس فتا به تهدید پیامکی نمایندگان
سردار سیدکمال‌ هادیانفر درباره اظهارات اخیر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تهدیدهای پیامکی و فضای مجازی اظهار کرد: در این خصوص چیزی به ما ارجاع نشده است. رئیس پلیس فتای ناجا درباره اینکه آیا در صورت شکایت پلیس با این اقدام برخورد خواهد کرد نیز گفت: حتماً اگر هیأت رئیسه مجلس شکایتی را مطرح کنند و دستور بدهند ما با دستور و هماهنگی قضایی اقدام کرده و بررسی‌های خود را انجام خواهیم داد.
*  امریکا حاضر به کاهش تحریم‌ها علیه ایران است
«پس‌ از واکنش شدید کشورهایی که به خرید نفت ایران وابسته هستند، دولت امریکا مجبور شده است تا معافیت‌هایی را علیه صادرات نفت ایران مدنظر قرار دهد.» این موضوع را روز گذشته یک روزنامه انگلیسی مطرح کرد.
تایمز در این گزارش نوشته است: مقام‌های امریکا تأیید کردند برای کشورهایی مانند هند که تلاش خود را برای کاهش نفت ایران صورت داده تا بر اساس مهلت تعیین شده از سوی واشنگتن آن را متوقف کنند. اما به هر ترتیب موفق نشده و یا تمایل به چنین کاری را ندارند،معافیت‌هایی را در نظر گرفته شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲۱
*  مکرون ادعای وزیرش درباره ایران را رد کرد
در حالی که لودریان وزیر خارجه فرانسه وزارت اطلاعات ایران را به دست داشتن در بمب گذاری نشست گروهک منافقین متهم کرده بود، رئیس جمهوری این کشور اظهارات وزیر خود را رد کرد.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نقش داشتن مقام‌های ایران در طرح بمب گذاری ناموفق ادعایی در نشست منافقین در پاریس را رد کرد.
مکرون گفت: همانطور که می‌دانید جناح‌های مختلفی در ایران وجود دارد و نمی توانم بگویم که دستور (این بمب گذاری) از مقام‌های بالا یا از فلان سرویس یا جناح صادر شده باشد. وی همچنین تصریح کرد که هیچ اطلاعات دیگری در این زمینه ندارد.
*  اعتراض علیه فحاشی به رئیس جمهور
فحاشی‌های یکی از حاضرین در نمازجمعه دیروز با اعتراض نمازگزاران و پاسخ امام جمعه موقت تهران مواجه شد. در خلال خطبه‌های نماز جمعه تهران یکی از حاضرین در ابتدای خطبه دوم، اقدام به فحاشی با صدای بلند علیه رئیس جمهور کرد و سعی در ایجاد اختلال در سخنرانی داشت. این فحاشی‌ها به کرات تا انتهای این خطبه ادامه داشت و با اعتراض نمازگزاران مواجه شد. آیت الله امامی کاشانی نیز در بخشی از بیانات خود به اهمیت انتقاد اشاره کرده و تاکید کرد: انتقاد علمی و فنی و مدرسه‌ای حق همه است. آنچه درست است را باید درست تبیین کرد ولی اهانت کمک به بیگانه است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲۱
*  همکاری نیروی دریایی سپاه وارتش دشمن را به زانو درمی‌آورد
به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی سپاه، امیر دریادار دوم افشین تاشک، فرمانده قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش به همراه امیر دریادار دوم محمدی، فرمانده منطقه یکم امامت این نیرو و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، هماهنگ‌کننده عقیدتی -‌ ‌سیاسی ارشد آجا در هرمزگان با سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس دیدار کردند. در ابتدای این دیدار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه باید همواره آمادگی صددرصدی‌مان را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امروز همکاری بین نیروی دریایی سپاه و ارتش، دشمن را در دریاها به زانو در خواهد آورد و متضمن وجود امنیت خواهد بود.
*  صفرشدن صادرات نفت ایران کاملاً منتفی است
محمدعلی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی نفت نمی‌تواند منبع مطمئن و دائمی باشد، گفت: ذخیره‌سازی در شرایط اضطراری و کوتاه‌مدت می‌تواند به کمک مصرف‌کننده‌ها بیاید، ولی برای درازمدت پاسخگوی نیاز و تقاضا نخواهد بود. اعتقاد دارم صفر کردن صادرات نفت ایران کاملا منتفی است و شرایط بازار به گونه‌ای نیست که بتواند نفت کشورهای دیگر را جایگزین نفت ایران کند.
** جوان ۹۷/۷/۲۱
*  ترامپ اعراب را تحقیر و به قدرت ایران اعتراف می‌کند
سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به باج‌خواهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا از عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: او چندین بار گفته است که اگر امریکا نبود عربستانی وجود نداشت و کشور‌های اسلامی باید از این سخنان ترامپ عبرت بگیرند. نصرالله تأکید کرد: «اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایران می‌تواند در عرض ۱۲ دقیقه خاورمیانه را به کنترل خود درآورد، با هر هدفی هم که باشد، دقیق است ولی این سخنان او نشان از عظمت ایران در چشم ترامپ است. ایرانی که هرگز بر سر ثروت و حاکمیت خود چانه نزد.» سید حسن نصرالله به واکنش کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها عربستان سعودی در برابر توهین‌های دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت که «جز لبخند، خفت و سکوت کشنده چیزی نمی‌بینیم.» سید حسن نصرالله افزود: «ایران محاصره شده در چشم ترامپ بزرگ است ولی کشور‌های عربی خلیج فارس و خاورمیانه در برابر چشم او در بهترین شرایط نمی‌توانند دو هفته بیشتر دوام بیاورند.»
*  رونمایی از پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش در سال جاری
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که امسال پهپادهای جدید این نیرو رونمایی خواهند شد، گفت: پهپادهایی که امسال رونمایی می‌شوند، در لینک‌های پروازی جدیدی به انجام ماموریت خواهند پرداخت‌.
وی پهپادهای ارتش را وسایل دفاعی و نظامی منحصر به فرد دانست و گفت: نیروی زمینی ارتش فناوری تولید و بهره برداری پهپاد را دارد و این فناوری را بومی کرده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲۱
*  احتمال دیدار پوتین و ترامپ، ماه آینده در پاریس
وزارت امور خارجه روسیه از احتمال دیدار رهبران این کشور و آمریکا در یازدهم نوامبر (بیستم آبان) خبر داده است.
دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که مسکو با نگرشی باز نسبت به مذاکره برخورد می‌کند و آماده است تا زمان‌ها و مکان‌های محتمل برای دیدار میان رهبران دو کشور را در صورت تمایل واشنگتن مدنظر قرار دهد.
*  تا وقتی ایران در سوریه بماند در بازسازی سوریه مشارکت نمی‌کنیم
«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در «بنیاد یهودیان برای امنیت ملی» سخنرانی کرده و به رسم عادت به تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران پرداخت. او مدعی شد که ایران علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی چالش ایجاد می‌کند. پامپئو گفت ایران جبهه دومی در منطقه ایجاد کرده که «نائبانش» از طریق آن می‌تواند اسرائیل را تهدید کند.
مایک پامپئو تصریح کرد: در صورتی که «نیروهای ایران» در سوریه باقی بمانند واشنگتن از برنامه‌های بازسازی سوریه حمایت مالی نخواهد کرد.
او گفت: «تعهد خارج کردن ایران، بر عهده دولت سوریه است. اگر سوریه از خروج کامل نیروهای تحت حمایت ایران اطمینان حاصل نکند، یک دلار از آمریکا برای بازسازی دریافت نخواهد کرد.»
** رسالت ۹۷/۷/۲۱
*  عدم رعایت حقوق زن وجه مشترک جاهلیت قدیم و مدرن است
آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که بخش پایانی سوره مبارکه طلاق مربوط به معارف توحیدی است، گفت: صدر سوره درباره احکام خانواده است، تأکیدی که قرآن درباره حقوق زن وجود دارد در مسائل دیگر کمتر دیده می‌شود.وی افزود: آنچه در جاهلیت کهنه و مدرن وجود داشته و دارد این است که حق زن توسط خود زنان و مردان رعایت نمی شود، اساس خانواده بر عفاف و حجاب است و اصرار قرآن کریم بر حق زن برای این است که اساس خانواده محفوظ باشد، سکینت را زن برعهده دارد گرچه مسکن را مرد بر عهده می‌گیرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: زن وقتی می‌تواند آرامش خانواده را حفظ کند که حقوق زن را خود زن حفظ کرده و دیگران نیز حقوق زن را محترم بشمارند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲۱
*  تاکید بر تقویت مناسبات همه جانبه ایران و تاجیکستان
مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات ایرانی که به منظور شرکت در هفدهمین نشست شورای سران دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به تاجیکستان سفر کرده بود ، با عثمان علی عثمان‌زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور بصورت جداگانه ملاقات کرد.
مرتضی سرمدی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی کشورمان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات همه جانبه با جمهوری تاجیکستان بویژه در حوزه اقتصاد تاکید کرد.
*  چانه زنی برجامی
معاون وزیر امور خارجه روسیه و معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام و تداوم اجرای آن گفت‌وگو کردند. سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه روز چهارشنبه با «ماسیمو آپارو» معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسکو دیدار و درباره موضوعات مهم دستور کار آژانس ازجمله برجام گفت وگو و تبادل نظر کرد.
** آرمان ۹۷/۷/۲۱
*  اسامی نمایندگان مخالف CFT منتشر شد
اسامی برخی از نمایندگانی که در «مخالفت» با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) رأی دادند و نمایندگان «غایب» در جلسه بررسی این لایحه منتشر شد. لازم به ذکر است، برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز به لایحه الحاق ایران به CFT رأی منفی دادند، اما به دلیل نگرانی از برخورد فراکسیون‌ها، احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب فرم مخصوص انتشار اسامی مخالف را امضا نکردند. گفتنی است، در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۹۷ مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق ایران به CFT با ۱۴۳ رأی موافق؛ ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.
** آفرینش ۹۷/۷/۲۱
*  هشدار معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تجارت با ایران
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، به دیگر کشورها هشدار داد. سیگال مندکلر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا با استفاده از سیاست ایران‌هراسی و متهم کردن ایران به “بزرگ‌ترین حامی تروریسم” هشدار داد: هر کشوری که به بانک مرکزی خود اجازه ‌دهد وارد فعالیت‌های گمراه‌کننده‌ای برای حمایت از تروریسم شود، باید شدیدا تحت نظر باشد.این هشدار مندکلر، جزیی از کمپین دولت آمریکا برای متقاعد کردن سایر بانک‌ها و شرکت‌ها برای قطع رابطه تجاری با ایران می‌باشد.
*  سفیر آمریکا در صنعا مدعی مداخله ایران در امور یمن شد
سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن، ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرد. «متیو تولر» در دیدار با «احمد بن دغر» نخست‌ وزیر دولت مستعفی یمن مدعی شد که ایران ایفاگر «نقش مخربی» در ثبات و امنیت یمن، منطقه و جهان است ولی این مداخله طولی نخواهد انجامید.بن دغر نیز باطرح ادعاهای گذشته، مدعی نقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت توسط ایران و تجهیز نیروهای انصارالله به موشک‌های بالستیک شد.
** قدس ۹۷/۷/۲۱
*  غرب از استاندارد دوگانه دست برمی‌دارد
سفیر ایران در لندن به خبر قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول واکنش نشان داد و به غرب توصیه کرد از استاندارد دوگانه دست بردارد.
حمید بعیدی نژاد در توییتر نوشت: «برای مدت‌های طولانی، عربستان سعودی از انتقاد به دلیل ترویج تروریسم و نقض گسترده حقوق بشر، مصون بوده است.» وی افزود: «حالا به نظر می‌رسد حتی منتقدان سعودی هم در روز روشن و در خارج از کشور به قتل می‌رسند. آیا غرب بالاخره حاضر است از این استاندارد دوگانه دست بردارد؟».
*  احتکار کردن اجناس و مایحتاج مردم حرام است
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم برخورد با محتکرین تصریح کرد: برنامه قوه قضائیه در مورد رسیدگی به احتکار با جدیت ادامه پیدا کند و کسبه نیز گران فروشی نکنند. آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه دیروز با اشاره به مسئله احتکار، تصریح کرد: فقهای اسلام در مورد گندم، جو، برنج، کشمش و غلات احتکار را مثال زده‌اند ولی هر چیزی را آدام نگه دارد و نفروشد تا گران شود،‌ حرام است. وی افزود:‌امیدواریم خداوند این ملت را که قدر نظام اسلامی را می‌داند یاری کند و از این افراد سودجو و دنیاپرست انتقام می‌گیرد.
** اعتماد ۹۷/۷/۲۱
*  عملیات ویژه گرجستان برای انتقال غیرقانونی ارز ایرانیان
سرویس امنیت دولتی گرجستان، اعلام کرد که طی عملیات ویژه ای، با فعالیت غیر قانونی تعدادی از شهروندان ایرانی مقیم این کشور برخورد کرد و جلوی انتقال ارز از سوی این افراد به ایران را گرفت.
سرویس امنیت دولتی گرجستان، افزود: ماموران نهاد مبارزه با فساد اقتصادی سرویس امنیت دولتی و مرکز ضد تروریستی گرجستان در این عملیات مشترک از فعالیت اقتصادی غیر قانونی و مشروعیت بخشیدن به درآمدهای نامشروع شهروندان ایرانی جلوگیری کردند.
عاملان حواله غیر قانونی در خارج از سیستم بانکی، ارز از گرجستان به ایران منتقل می‌کردند و در رابطه با این فعالیت نامشروع درآمد کلان بدست می‌آوردند .
** شهروند ۹۷/۷/۲۱
*  ۲۰۰ تن دارو به عراق ارسال شد
سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام ارسال ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به عراق برای ارایه خدمات درمانی به زائران در اربعین حسینی اعلام کرد: ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات مصرفی پزشکی به همراه دو هزار پزشک و متخصص و امدادگر در قالب کادر درمانی هلال احمر به عراق اعزام خواهند شد و سایر تیم‌ها به مرور تا ۲۵ مهرماه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
** سازندگی ۹۷/۷/۲۱
*  موظفیم به دولت کمک کنیم
محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به جای اینکه مشکل را با راهکار اقتصادی حل کنیم به دنبال راهکار سیاسی هستیم، باید تلاش کنیم. درست است تحریم به ما مشکلاتی وارد کرده اما همین تحریم بزرگترین فرصت برای ما است به شرطی که با یک مدیریت درست به آن بپردازیم. همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم، حتی با تفاوت نگاههای سیاسی‌ای که داریم، با حفظ عزت مردم وظیفه همه ماست که این کار را انجام دهیم اما توقع مردم این است که دولت در این مسیر محکم‌تر از گذشته به میدان بیاید. هر چیزی که دولت تشخیص داد قبول می‌کنیم اما باید دولت تصمیمی بگیرد و زمان را از دست ندهد تا بیشتر از این آسیب نبینیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حزب الله و شهدای انقلاب اسلامی موجب پیشرفت اسلام شدند
حوزه/آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با شهرداران مناطق جنوب لبنان با بیان اینکه حزب الله شجاع و با غیرت است گفتند: اگر حزب الله لبنان و شهدای ما نبودند اکنون اسلام پیشرفت نمی کرد و امیدواریم به زودی صهیونیست ها را نابود کنند.ایشان با بیان اینکه عظمت و قدرت نیز با جهاد ارتباط دارد اظهار کردند: مسلمانان اگر می خواهند قدرتمند باشند؛ باید استقامت در راه هدفشان داشته و مجاهد باشند.استاد حوزه علمیه قم درادامه با اشاره به اینکه در یک طرفی مسلمانان ایران، عراق، سوریه و لبنان قرار دارند و یک طرف هم صهیونیستها، کفار عربی و غربی هستند خاطرنشان کردند: حزب الله در مقابله با توطئه‌های این مثلث شوم در صف مهمی قرار گرفته است.
علما در همه حوزه‌ها جلو نفوذ دشمن را بگیرند
ایسنا/آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج سیدابوطاهر موسوی علوی با بیان اینکه امروز علما و روحانیون باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف جلوی نفوذ دشمن را بگیرند، افزود: بی‌شک امروز تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین، بیش از گذشته بوده و به همین خاطر باید با پرده‌برداری از چهره واقعی دشمن، نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کنیم. عضوجامعه مدرسین تاکید کرد: همانطور که مرزبانان از مرزهای کشور دفاع می‌کنند، علمای دینی نیز باید از فکر و اندیشه جامعه مراقبت کنند و تا به امروز نیز بر همین منوال بوده است.
مقاومت در برابر دشمن تنها راه نجات ملت ایران است
رسا/ آیت‌الله خاتمی، با اشاره به مشکلات و کاستی‌های موجود در کشور، با بیان اینکه نسخه مقاومت نسخه شفابخش این ملت است، گفت: در هفته‌های اخیر شش موشک به داعش در شرق فرات خورد، این موشک‌ها بر سر قیمت دلار آمریکا و طلا زد به‌گونه‌ای که سکه‌ای که تا مرز شش میلیون تومان پیش رفته بود به زیر چهار میلیون تومان آمد، اما به دلیل فعالیت رسانه‌ای دشمن دوباره قیمت‌ها بالا رفت.وی گفت: این نشان می‌دهد در برابر دشمن مقاومت جواب می‌دهد و چیز دیگر نتیجه ندارد. عضو جامعه مدرسین تاکیدکرد: به نسخه مقاومت فکر کنید، زیرا راه نجات این ملت جز مقاومت راه دیگری نیست.
پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب ملت ایران را پیروز خواهد کرد
رسا/آیت الله اعرافی عاقبت غربگرایی را تحقیر و ذلت دانست و گفت: عربده‌های امروز دشمنان ظاهری است و باید بدانیم ایستادگی و پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب ما را پیروز خواهد کرد. مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر مهم شمردن صیانت از اقتدار انقلابی و اسلامی اظهار داشت: ارکان صیانت هم ایمان، وحدت و انسجام است و هم شامل قدرت موشکی و صنایع دفاعی می شود، عناصر اقتدار باید با تمام قوا حفظ و تقویت شود؛ وحدت و همگرایی و رعایت مصالح کشور در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار دولت و ملت باشد.
جهان اسلام به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی افتخار می کند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به رشادت‌های نیروهای نظامی ایران اظهار داشت: همه منطقه نا امن شده است اما به برکت خون شهدا و حضور نیروهای نظامی ایران امروز ما نه تنها ضامن امنیت کشور بلکه ضامن امنیت در اکثر منطقه هستیم.وی دلیل قدرت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی را مدیریت رهبری دانست و گفت: این نیروی پر افتخار در سایه رهبری مقام معظم رهبری که در حقیقت زیر سایه قرآن و اهل بیت است توانسته به این موفقیت برسد.عضو جامعه مدرسین افزود: امروز نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نه تنها داخل کشور بلکه باعث افتخار جهان اسلام است و همه مسلمانان به وجود آنها افتخار می کنند.
دهلی به خرید نفت از ایران ادامه می دهد
مهر/«سباش چندرا» معاون امور اقتصادی وزارت دارایی هند٬ گفت هنوز ساز و کار چگونگی پرداخت پول به ایران در ازای نفت٬ روشن نیست اما ما به خرید نفت از ایران ادامه می دهیم.این در حالی است که برایان هوک٬ نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا، از روز چهارشنبه٬ دهم اکتبر (۱۸ مهر)٬ سفری هفت روزه را به چند کشور اروپایی و هند آغاز کرده تا درباره روابط بازرگانی این کشورها با ایران٬ مذاکره کند.
صادرات نفت ایران رو به افزایش است
مهر/ داده‌های جدید از صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی یعنی سپتامبر نشان می دهد که صنعت نفت ایران همچنان مستحکم به کار خود ادامه می دهد؛ ضمن اینکه گزارش ردیابی تانکرهای نفتی حاکی از آن دارد که صادرات نفت ایران به بسیاری از مقاصد خیلی بیشتر از آنچه است که تصور می شود. وب سایت TankerTrackers یک سرویس آنلاین برای رصد تانکرهای نفتی در سرتاسر جهان است که معمولا این کار را از طریق ماهواره انجام می دهد.
دلیل ادامه جنگ در سوریه تداوم حضور غیرقانونی آمریکا است
مهر/وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که تداوم حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه و به ویژه تلاش واشنگتن برای ایجاد یک شبه دولت در کرانه شرقی رود فرات، از دلایل عدم پایان یافتن جنگ در سوریه است.سرگئی لاوروف در پاسخ به پرسشی در خصوص خلع سلاح نیروهای معارض در منطقه ادلب توسط ترکیه و اینکه آیا این پایان جنگ هفت ساله در سوریه خواهد بود، به نقل از مقامات روسیه گفت که رفع اغتشاش و ناآرامی موجود در استان ادلب به هیچ وجه به معنای پایان بحران نخواهد بود.
ایران وچین برمقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کردند
مهر/ غریب آبادی، نماینده دائم کشورمان درسازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با وانگ اون، همتای چینی خود دیدار کرد.وی دراین دیدارخاطرنشان کرد: عملیاتی شدن سازوکار بهره‌مندی عملی ایران از منافع برجام و اجرای تعهدات طرف مقابل تحت برجام، گام مثبتی در راستای صیانت از این توافق خواهد بود.سفیر چین نیز در این دیدار بر اعتقاد راسخ چین به اجرای تعهدات تمام طرف ها تحت برجام و ضرورت انتفاع ایران از منافع اقتصادی و تجاری آن تاکید کرد.
آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد
فارس/شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به اختلافات رئیس‌جمهور آمریکا با کشورهای اروپایی نوشت: آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد.بلومبرگ، با اشاره به تلاش‌های دولت ترامپ برای قطع ارتباط ایران با سامانه موسوم به «سوئیفت»، آن را «ایده‌ای بد» توصیف کرده و تصریح کرد: دخالت در کار سوئیفت، شکاف در حال گسترش میان آمریکا و اتحادیه اروپا را گسترده‌تر خواهد کرد. اولویت باید روی ترمیم این ائتلاف باشد.
رشد ۴ برابری صادرات آمریکا به ایران
تسنیم/ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماهی که تحریم‌های غیرنفتی علیه ایران بازگشته است جهش قابل توجهی داشته است.آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می دهد صادرات آمریکا به ایران در این ماه با رشد ۴ برابری نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۹.۸ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه جولای امسال ۳۵.۷ میلیون دلار و در ماه اوت ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۴.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
آمریکا بخش‌های گسترده‌ای از شهر رقه را ویران کرد
 ایرنا/سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بخش‌های گسترده‌ای از شهر رقه سوریه را ویران کرده و برای بازسازی آن کاری انجام نداده است. ‘آنیا نایستات’ مدیر بخش تحقیقات بین المللی سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که ۸۰ درصد شهر رقه پس از یک سال از تسلط بر این شهر آوار شده است.وی اضافه کرد: هنوز هزاران جسد در زیر آوارها مدفون هستند در حالی که هزینه‌های اختصاص داده شده برای خارج کردن این اجساد رو به پایان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *